eitaa logo
کشکول محب الزهرا
230 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
ما بر سر عهدی که بستیم ماندیم اما تو ... ارتباط با ما @moheb_v لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
مشاهده در ایتا
دانلود
شیطان در جواب او گفت: اى بنده خدا! گناهى از من سر زده و من از آن توبه کردم هر زمان که گناه به خاطرم مى آید قوتى بر نماز پیدا مى کنم. عابد گفت: اگر چنین است گناهت را به من بگو تا من هم انجام دهم و توبه کنم و هرگاه چنین کردم (و گناه به خاطرم آمد) قوت بر نماز پیدا کنم. شیطان به او گفت: به شهر مى روى (در محله بدنام) و سراغ فلان زن آلوده را مى گیرى دو درهم به او بده و مرتکب گناه شو. عابد گفت: من دو درهم ندارم اصلاً نمى دانم دو درهم چیست. شیطان دو درهم از زیر پاى خود در آورد و به او داد. مرد عابد (ساده لوح) با همان لباس عبادت وارد شهر شد و سراغ منزل آن زن آلوده را گرفت. مردم او را راهنمایى کردند و تصورشان این بود که آمده است او را موعظه کند تا دست از کار زشت بر دارد. فرد عابد هنگامى که به سراغ آن زن آمد دو درهم را نزد او افکند و گفت: برخیز! برخاست و به داخل منزلش شد و به عابد گفت: داخل شو. آن گاه زن آلوده گفت: تو با وضع و هیئتى به سراغ من آمده اى که هیچ کس به این صورت به سراغ من نمى آید. (با لباس عابدان و پارسایان آمده اى) بگو ببینم چه خبر است. عابد جریان را به طور کامل براى آن زن تعریف کرد. آن زن گفت: «إنَّ تَرْکَ الذَّنْبِ أهْوَنُ مِنْ طَلَبِ التَّوْبَةِ وَلَیْسَ کُلُّ مَنْ طَلَبَ التَّوْبَةَ وَجَدَها; ترک گناه آسان تر از تقاضاى توبه است و تمام کسانى که تقاضاى توبه مى کنند ممکن است موفق به توبه نشوند». سپس افزود: تصور مى کنم فردى که این دستور را به تو داده شیطانى بوده که در برابر تو به صورت عابدى ظاهر شده است. برگرد که من هرگز تسلیم خواسته تو نخواهم شد. مرد عابد (از خواب غفلت بیدار شد و) بازگشت (و اثرى از آن شیطان ندید) اتفاقاً آن زن بدکاره آن شب از دنیا رفت و مردم دیدند بر در خانه او نوشته شده است به تشییع جنازه این زن حاضر شوید که از اهل بهشت است. مردم به شک افتادند سه روز دست نگه داشته و او را دفن نکردند، چون در کار او حیران بودند. خداوند به پیامبر آن زمان یعنى «موسى بن عمران» وحى فرستاد که به سراغ فلان زن برو نماز بر او بخوان و به مردم بگو که در نماز بر او شرکت کنند که من او را بخشیدم و بهشت را بر او واجب کردم، زیرا فلان بنده عابد مرا از گناه باز داشت(4). (5) * پی نوشت: (1). در متن نسخه صبحى صالح «طَلَبِ الْمَعُونَةِ» آمده است در حالى که اکثر نسخه ها «طَلَبِ التَّوْبَة» است و مناسب نیز همین است و به نظر مى رسد واژه «الْمَعُونَة» خطاى ناسخ باشد. (2). در 5 مورد از آیات قرآن (تابُوا وَأصْلَحُوا) و در 2 مورد «تاب و اصلح» ذکر شده است. (3). بحارالانوار، ج 75، ص 307، ح 1. (4). بحارالانوار، ج 8، ص 384، ح 584. (5). سند گفتار حکیمانه: مرحوم کلینى در جلد دوم کتاب اصول کافى این کلام نورانى را از امام صادق از جدش امیرمؤمنان(علیهما السلام) به این صورت نقل مى کند: «تَرْکُ الْخَطِیئَةِ أیْسَرُ مِنْ طَلَبِ التَّوْبَةِ وَکَمْ مِنْ شَهْوَةِ ساعَة أوْرَثَتْ حُزْناً طَویلاً وَالْمَوْتُ فَضَحَ الدُّنْیا فَلَمْ یَتْرُکْ لِذى لُبٍّ فَرَحاً; ترک گناه از تقاضاى توبه آسان تر است و چه بسیار شهوت رانى ساعتى که اندوه طولانى به دنبال دارد و مرگ چهره نازیباى دنیا را آشکار کرده و براى هیچ عاقلى شادى نگذارده است». (مصادر نهج البلاغه، ج 4، ص 142)
امسال روز قدس ویژه خواهد بود چه صدای سیلی خواهد پیچید در عالم پاسخی پشیمان کننده جشن پوریم را یادآور شد کنده شدن در خیبر را به یاد شما می آوردیم رزمندگان دلاور اسلام روز قدس را برای همیشه در تاریخ ماندگار کنید 🖊 مجیدی سیدمحمد 15 فروردین ماه 1406 https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
🌙 رهبر انقلاب: ماه رمضان به ارتقای انسان و جامعه می‌انجامد/ روزه، تمرین تقویت اراده و مهار کردن خواهشهای نفسانی است ✏️ رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار رمضانی مسئولان نظام: ماه رمضان به معنای جامع کلمه ماه مبارکی است. یعنی از جوانب مختلف این ماه قابلیتهای معنوی درونی انسان را رشد میدهد و ارتقاء میدهد. انسان را در جنبه‌ی انسانیت خود و الهیت خود بالا میبرد فرد را. ارتقاء افراد در جامعه به ارتقاء جامعه می‌انجامد. ✏️ روزه‌ی ماه رمضان قدرت خویشتنداری انسان را در مقابل خواهشهای نفسانی بالا میبرد. هر چه انسان پاسخ به این خواهشها بدهد، میل و توقع و انتظار نفس انسان بیشتر میشود. یک توان متوقف‌کردن این خواهشها در انسان باید وجود داشته باشد. روزه این را به انسان میدهد. تمرین تقویت اراده، تقویت روح، مهارکردن خواهشهای تمام‌نشدنی نفس. ۱۴۰۳/۱/۱۵ https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
🌙 رهبر انقلاب: ماه رمضان، یک ماه اجتماعی است / احسان کردن از خصوصیات این ماه است ✏️ رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار رمضانی مسئولان نظام: ماه رمضان، یک ماه اجتماعی است، ماه کمک به دیگران است، ماه احسان است، ماه مهربانی است، ماه افطار است اینکه این همه تأکید شده که افطار بدهید، افطاری بدهید نگفتند هم فقط به مستحقین بدهید نفس ارتباط، یاری رساندن، همسان شدن، احسان کردن اینها از خصوصیات ماه رمضان است. ۱۴۰۳/۱/۱۵ https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
🌙 رهبر انقلاب: استغفار و توبه هم فرد و هم جامعه را ترمیم میکند/ استغفار مخصوص مسائل شخصی نیست/ استغفار مسئولین به این است که توبه و اصلاح کنند/ خطا موجب تضعیف است، برگشت از خطا موجب تقویت است ✏️ رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار رمضانی مسئولان نظام: مسئله‌ی استغفار در معارف اسلامی یک حقیقت خیلی مهمی است. مخصوص مسائل شخصی هم نیست توبه‌ی در گناه شخصی یک مقوله است توبه در گناه اجتماعی هم یک مقوله است. ✏️ استغفار و توبه هم فرد را ترمیم میکند هم جامعه را ترمیم میکند. و در هر بخشی هم آن استغفار و بازگشت و توبه به تناسب خود آن بخش است؛‌ ما ممکن است فرضاً در یک مسئله‌ِی فرهنگی، یک مسئله‌ِی سیاسی، یک مسئله یک حرکت نظامی من‌باب مثال خطایی کرده باشیم، اشتباهی کرده باشیم یا از سر غفلت یا گاهی اوقات بر اثر تنبلی، بی‌توجهی، انجام ندادن آنچه که برعهده‌ی ما انجامش واجب است وقتی که زخم اجتماعی بوجود می‌آید به این شکل استغفارش به این است که برگردیم توبه کنیم برگردیم اصلاح کنیم. ✏️ مگر نمیگویید ما کشور قوی میخواهیم؟ استغفار و توبه شما را قوی میکند. خطا موجب تضعیف است. برگشت از خطا موجب تقویت است. هم در مسائل شخصی اینجور است هم در مسائل اجتماعی ما مسئولین جامعه هستیم. رفتارهای ما، کارهای ما،‌ گفتارهای ما،‌ موضع‌گیری‌های ما در وضع کشور اثر میگذارد اگر خطایی حاصل بشود راهش همین است راهش استغفار کردن است. استغفار البته فقط به زبان گفتن نیست. ۱۴۰۳/۱/۱۵ https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
🌙 رهبر انقلاب: در اقتصاد کشور واقعیت‌های تلخ و شیرین وجود دارد / بخش تلخ، بی‌ثباتی بازار و بخش شیرین، فعالیت‌های وسیع زیرساختی است / انتظار مردم، تأثیر ملموس تصمیمها و اقدامات مسئولین در زندگی آنها است ✏️ رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار رمضانی مسئولان نظام: توضیحات خوبی را آقای رئیس‌ جمهور بیان کردند و بحمداللّه تلاش خیلی خوب و متراکم دارد انجام می‌گیرد حقّاً و انصافاً انسان این را می‌بیند و کار دارد میشود به معنای واقعی کلمه. خب در عین حال نیازها به کار بیش از اینهاست یعنی خیلی باید کار کنیم تا بتوانیم به سطح مطلوب یا لااقل نزدیک به مطلوب برسیم. واقعیت‌های اقتصاد در کشور همه یکسان نیستند. هم واقعیت‌های تلخ در اقتصاد کشور وجود دارد هم واقعیت‌های شیرین. بخش تلخ مربوط به اقتصاد، گرانی‌هاست بی‌ثباتی بازار است، تنزل ارزش پول ملی است، فاصله‌ی طبقاتی است. ✏️‌ بخش شیرین مربوط به اقتصاد فعالیت‌های وسیع زیرساختی است که دارد انجام میگیرد که اینها نتایجش در میان مدت و نه چندان درازمدت ظاهر خواهد شد. ✏️ البته انتظار بیش از اینهاست و ان‌شاءاللّه دولت کنونی میتواند بسیاری از این گره‌ها را باز کند با تلاشی که میکنند. یک نکته‌ای که همیشه باید مورد نظر مسئولین باشد در امر اقتصاد، این است که انتظار مردم این است که تصمیمها و اقدامهایی که مسئولین کشور در مسائل اقتصادی انجام میدهند، در زندگی آنها اثر محسوس و ملموس داشته باشد. این انتظار مردم است. کاری کنیم که این انتظار برآورده بشود، انتظار بجایی هم هست. ۱۴۰۳/۱/۱۵ https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
🌙 رهبر انقلاب: محبوبیت‌طلبی و به فکر مناصب آینده بودن، برکت را از کار مسئولین می‌برد/ هر لحظه کار برای رفاه مردم و پیشرفت کشور کار الهی است ✏️‌ رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار رمضانی مسئولان نظام: بعضی از موانع در اقتصاد هم انصافاً موانع درونی خود ماست. کم‌کاری و بی‌دقتی داریم مثلاً یک مواردی و کم‌انگیزگی نشان میدهیم. گاهی دچار آفتهای شخصی میشویم، دچار آفتهای روحی میشویم. ✏️ مدیر اگر به فکر محبوبیت‌طلبی باشد، به فکر جلوه‌کردن در چشم افراد باشد، مسئله‌ی کار را، اهمیت کار را در نظر نگیرد، خب این ضربه میزند دیگر. اینها برکت کار را از بین میبرد. ✏️ یا به فکر مناصب آینده باشد.یا به فکر مناصب آینده باشد. اگر امروز در یک منصبی قرار داریم، جوری حرکت کنیم که خودمان را آماده کنیم برای یک منصب بالاتر. خب این ضربه میزند. این جور فکر کردن، این جور کار کردن، این جور حرکت کردن ضربه میزند. برکت کار را از بین میبرد. ✏️‌ باید توجه داشته باشیم به اینکه هر لحظه‌ی کاری که انجام میدهیم، اگر چنانچه برای مردم باشد، برای رفاه مردم باشد، برای پیشرفت کشور باشد، این کار، کار الهی است، این نیت، نیت الهی است. ۱۴۰۳/۱/۱۵ https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
🌙 رهبر انقلاب: برای توجه بیشتر به امکانات مشارکت مردم، این مسئله را در شعار سال قرار دادم / دولت در مسائل ستادی هدایت کند، عامل هم مردم باشند ✏️‌ رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار رمضانی مسئولان نظام: امسال بنده مسئله‌ی مشارکت مردم را در شعار سال قرار دادم، برای اینکه بیشتر توجه بشود به امکانات مشارکت مردم که مردم در مسائل اقتصاد به معنای واقعی کلمه بیایند عرصه. مردم یعنی توان مردم، توان مالی، توان فکری و ذهنی، توان ابتکاری. ✏️ اگر ابتکارات مردم وارد میدان بشود ما سود میبریم. یک تصوری وجود دارد که اگر چنانچه مردم وارد عرصه‌ی اقتصاد بشوند، مدیریتها را به مردم بدهیم، این دست دولت را میبندد، دست مسئولین دولتی را میبندد. این فکر درست نیست. وظائف باید تقسیم بشود بین مسئولین دولتی، مسئولین حکومتی. ✏️ دولت در مسائل ستادی، ستادی عمل کند. هدایت کند، نظارت کند، مراقبت کند که تخلفی به وجود نیاید. عامل هم مردم باشند. مردم هم عمل اقتصادی را انجام بدهند. این کشور را نیرومند میکند، اقتصاد را با ثبات میکند. ۱۴۰۳/۱/۱۵ https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
🌙 رهبر انقلاب: اگر رشد هشت درصد اقتصادی در برنامه هفتم ادامه پیدا کند قطعاً در زندگی مردم گشایش مطلوبی حاصل خواهد شد/ تلاش بشود برنامه هفتم، به صورت کامل عملیاتی شود ✏️ رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار رمضانی مسئولان نظام: صاحبنظران اقتصادی میگویند که رشد هشت درصد اقتصادی که در برنامه هفتم آمده است امکان‌پذیر است و اگر این رشد استمرار پیدا کند قطعاً در وضع زندگی مردم یک گشایش مطلوب و خوبی حاصل خواهد شد. البته رشد اقتصادی به تنهایی هم کافی نیست. بلکه برابری فرصت‌ها برای دستیابی به امکانات هم لازم است. ✏️ شش برنامه‌ی پنج ساله تا حالا گذشته و حالا امسال سال اول برنامه‌ی هفتم است. بنده توصیه‌ی مؤکد میکنم روی این برنامه توجه بشود دقت بشود بر برنامه عمل بشود. ✏️ آن طور که به بنده گزارش دادند متوسط عملکرد برنامه‌های گذشته حدود سی و پنج درصد است. یعنی برنامه با زحمت زیاد تهیه شده و تبدیل به قانون شده ابلاغ هم شده در طول سالهای گذشته، برنامه‌ها به صورت کامل عمل نشده. این خسارت برای کشور است. تلاش بشود که برنامه به صورت کامل عملیاتی بشود. ۱۴۰۳/۱/۱۵ https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
🌙 رهبر انقلاب: شکست اطلاعاتی در طوفان‌الاقصی و ناتوانی در تحقق اهداف در این شش ماه، دو شکست بزرگ رژیم صهیونیستی در حادثه غزه است / اینکه به جان زن و کودک می‌افتد، به خاطر عجز از برخورد با رزمندگان مقاومت است ✏️‌ رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار رمضانی مسئولان نظام: رژیم صهیونیستی دو شکست بزرگ در این حادثه‌ی غزه متحمل شد. ✏️ ۱- شکست اول شکست روز ۱۵ مهر بود، شکست طوفان‌الاقصی، که بنده هم آن وقت گفتم این شکست غیرقابل ترمیم است. واقعاً هم همین جور است. تا حالا هم ترمیم نشده و ترمیم نخواهد شد. ✏️ رژیمی که تکیه‌اش به دقت اطلاعات، به توسعه‌ی کار نظامی، تسلط نظامی که ادعا میکند که هر پرنده‌ای پر بزند، زیر چشمش است، یک شکست اطلاعاتی به این عظمت به وسیله‌ی یک گروه مقاومت با امکانات معدود متحمل یک چنین شکستی بشود. این شکست ترمیم نشده است و ترمیم هم نخواهد شد. آبروی رژیم صهیونیستی رفت. ✏️ ۲- شکست دوم شکست این شش ماه است. اینها از اولین روزی که وارد میدان شدند برای جبران آن شکست اول، اهدافی را اعلام کردند، هیچ کدام از این اهداف در این شش ماه تحقق پیدا نکرده. شش ماه جنگیدن با انواع و اقسام تسلیحات و امکانات و با کمک بی‌دریغ آمریکا، با کمک بی‌دریغ آمریکا. هم کمک تسلیحاتی کرده، هم کمک مالی کرده، هم کمک سیاسی کرده، چند مرتبه قطعنامه‌ها را وتو کرده. این قطعنامه‌ی اخیر را هم که به جهاتی نتوانست وتو کند، میگویند الزام‌آور نیست. نتوانستند کاری بکنند، نتوانستند حتی یک هدف از اهدافی را که ذکر کرده بودند که دنبالش هستند، نتوانستند به دست بیاورند. ✏️ آنها میخواستند مقاومت را و به طور خاص گروه حماس را نابود کنند، منهدم کنند، زمینگیر کنند و نتوانستند. حماس با قدرت، با توانایی، هم حماس، هم جهاد، مجموعه‌ی مقاومت غزه این همه مشکلات را تحمل میکنند و تلاش هم دارند میکنند، ضربه میزنند. همینی که رژیم صهیونیستی به جان زن و کودک می‌افتد، این به خاطر آن است که از برخورد با رزمندگان مقاومت عاجز مانده. ۱۴۰۳/۱/۱۵ https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
🌙 رهبر انقلاب: کار رژیم صهیونیستی در سوریه تلاش مذبوحانه‌ای است که سیلی‌اش را خواهند خورد/ امیدواریم جوانهای امروز روزی را ببینند که دنیای اسلام نابودی اسرائیل را جشن بگیرد ✏️ رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار رمضانی مسئولان نظام: شکست رژیم صهیونیستی قطعاً ادامه پیدا خواهد کرد. این تلاش‌های مذبوحانه‌ای هم مثل این کاری که در مرتکب شدند که البته سیلی‌اش را خواهند خورد. این کارها هم به دردشان نمی‌خورد و علاج نمی‌کند مشکل‌شان را. ✏️ صهیونیست‌ها در یک تله‌ای افتادند به دست خودشان. خودشان را در یک تله‌ای انداختند که امکان نجات‌شان وجود ندارد و روز به روز رژیم ضعیف‌تر خواهد شد و زوال و انهدام ان‌شاء‌اللّه نزدیک‌تر خواهند شد. ✏️ امیدواریم ببینند جوانهای امروز ما آن روزی را که قدس شریف در اختیار مسلمانهاست و در آن نماز خواهند گذارد و دنیای اسلام بتواند ان‌شاء‌اللّه نابودی اسرائیل را جشن بگیرد. ۱۴۰۳/۱/۱۵ https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
🌙 رهبر انقلاب: محاسبات منطقه‌ای بعد از حادثه‌ طوفان‌الاقصی تغییر کرده است / دشمنان اسلام و مقاومت و جمهوری اسلامی ناگزیرند به این تغییرات تن بدهند ✏️ رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار رمضانی مسئولان نظام: تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی برای دنیای اسلام یک فرصت بزرگ را به وجود آورده از این فرصت تا امروز استفاده‌های زیادی شده باز هم ان‌شاء‌اللّه باید به نفع اسلام و مسلمین از این فرصت استفاده بشود و استفاده خواهد شد. ✏️ نظام اسلامی روز به روز ان‌شاء‌اللّه قوی‌تر خواهد شد و دشمنانش روز به روز ضعیف‌تر خواهند شد و محاسبات منطقه‌ای بعد از این حادثه‌ی طوفان‌الاقصی تغییر کرده است و تغییر خواهد کرد. آن محاسبات دیگر وجود ندارد. هم تصمیمات جبهه‌ی مقاومت هم؛ ناگزیر تغییر پیدا خواهد کرد کما اینکه تغییر هم پیدا کرده و وضع مقاومت در منطقه وضع دیگری شد و بیشتر از این دگرگون خواهد شد. ✏️ دشمنان اسلام و دشمنان مقاومت و دشمنان جمهوری اسلامی ناگزیرند تن بدهند به این تغییرات و بدانند که نمی‌توانند در این منطقه حکمروایی و فرمانروایی کنند در جامعه‌ی مسلمان. ۱۴۰۳/۱/۱۵ https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 رهبر انقلاب، عصر امروز: شکست رژیم صهیونیستی در غزه ادامه پیدا خواهد کرد و این رژیم به زوال و انحلال نزدیک خواهد شد. تلاش‌های مذبوحانه همچون اقدامی که در سوریه مرتکب شدند آنها را از شکست نجات نخواهد داد. البته سیلی این اقدام را هم خواهند خورد. ۱۴۰۳/۱/۱۵ https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 رهبر انقلاب در دیدار رمضانی مسئولان نظام: روز قدس امسال یک خروش بین‌المللی علیه رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود. ✏️ اگر سالهای قبل روز قدس را فقط کشورهای اسلامی برگزار میکردند، امسال به احتمال زیاد در کشورهای غیراسلامی هم روز قدس با عظمت ان‌شاالله برگزار خواهد شد. ✏️ امیدواریم ملت ایران مثل همه موارد این بار هم در این روز بدرخشد؛ به حرمت محمد و آل محمد(ص) ۱۴۰۳/۱/۱۵ 🖼 https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
منتظر غرش موشک های بالستیک و هایپر سونیک از دل ایران و حزب الله لبنان و پرواز ابابیل ها باشید پاسخ پشیمان کننده در راه است وضعیت همانطور که بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی تغییر کرد بعد از شهادت سرلشکر محمد رضا زاهدی تغییر قابل ملموسی خواهد شد بعد از شهادت سیدالشهداء جبهه مقامت حاج قاسم حمله مستقیم به منافع آمریکا بعد از ۷۰ سال پایگاه عین الاسد شخم زده خواهد شد مطمئن باشید بعد ؛ ایران اینبار مستقیم اسرائیل را خواهد زد هدف هم قطع شریان حیاتی اقتصادی و دریایی هدف اصلی خواهد بود و پایگاه اتمی اسرائیل نیز مورد بعدی خواهد بود فرزندان قلعه خیبر ای قوم یهود ای فارعنه کودک کش صهیونیستی غرش شیر بچه های حیدر کرار را بعینه خواهد دید قیامت نزدیک است امسال روز قدس متفاوت و تاریخی خواهد بود شب چهارده قمر و ماه فلسطین شروع به تابیدن کردن است 🖊 مجیدی سیدمحمد https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
تفسیر دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان به این شرح است: «اللّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ فِیهِ مَا یُرْضِیکَ، وَأَعُوذُ بِکَ مِمَّا یُؤْذِیکَ، وَأَسْأَلُکَ التَّوْفِیقَ فِیهِ لِأَنْ أُطِیعَکَ وَلَا أَعْصِیَکَ، یَا جَوادَ السَّائِلِینَ» «خدایا، در این ماه آنچه تو را خشنود می‌کند از تو درخواست می‌کنم و از آنچه تو را ناخشنود می‌کند به تو پناه می‌آورم و از تو در این ماه توفیق اطاعت و ترک نافرمانی‌ات را خواستارم، ای بخشنده به نیازمندان» خواسته‌های روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان: ۱. خواستن آنچه که موجب رضایت خداست. ۲. پناه بردن از آنچه موجب اذیت خداست. ۳. توفیق اطاعت و ترک نافرمانی خداوند. «اللّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ فِیهِ مَا یُرْضِیکَ» در ادعیه روزهای گذشته در باب رضایت و خشنودی خدا صحبت کردیم. در این فقره از توضیح صرف نظر می‌کنیم و به توضیحاتی که در گذشته داده شده ارجاع می‌دهیم. «وَأَعُوذُ بِکَ مِمَّا یُؤْذِیکَ» عوذ به معنای التجاء و پناه بردن است. بدین ترتیب استعاذه به معنای پناه‌جویی و پناه جستن است. استعاذه به خدا حالت روحی ویژه‌ای است که انسان را در پناه خداوند متعال قرار می‌دهد و از آفاتی که او را تهدید می‌کند مصونیت می‌بخشد. به عبارت دیگر یک نوع ضربه‌گیر است. چرا که انسان از طرفی حقیقتاً موجودی ضعیف است و از طرفی هم نقاط تهدید بشر بسیار زیاد است و از جهت دیگر جز خدا موجود دیگری نمی‌تواند از او دفع ضرر کند. در سوره اسرا آیه ۵۶ می‌فرماید: قُلِ ادْعُوا الَّذِینَ زَعَمْتُمْ مِنْ دُونِهِ فَلاَ یَمْلِکُونَ کَشْفَ الضُّرِّ عَنْکُمْ وَلاَ تَحْوِیلاً (بگو: کسانی را که به جای خدا [معبودان خود] پنداشتید، [بخوانید تا بفهمید که] آنها نمی‌توانند آسیب و گزندی را از شما دفع کنند، و نه [آن را از شما به دیگری] انتقال دهند) پس لازم است که به قادر مطلق پناه برد. در این فقره یک مصداق از مصادیق پناه بردن به خدا را مطالبه می‌کنیم و آن پناه بردن به خدا است از آنچه که باعث اذیت او می‌شود. چه چیزی باعث اذیت و آزار خداست؟ به یک مورد اشاره می‌کنم: امام صادق (ع) فرمودند: «قَالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ لِیَأْذَنْ بِحَرْبٍ مِنِّی مَنْ آذَی عَبْدِیَ الْمُؤْمِنَ» (خداوند فرموده است هر که بنده مؤمن مرا بیازارد با من اعلام جنگ کرده است) اذیت مؤمن اعلام جنگ با خداست پس باید از آزاررسانی به خدا پناه ببریم. حضرت رسول گرامی (ص) می‌فرمایند: «مَنْ اَحْزَنَ مُؤمِناً ثُمَّ اَعْطاهُ الدُّنیا، لَمْ یَکُنْ ذَلِکَ کَفارَتَهُ.» (هر که مؤمنی را اندوهناک سازد و سپس دنیا را به او بدهد گناهش بخشوده نشود) «وَأَسْأَلُکَ التَّوْفِیقَ فِیهِ لِأَنْ أُطِیعَکَ وَلَا أَعْصِیَکَ» اطاعت خدا و نافرمانی نکردن او در واقع همان ایمان است. در این فقره از دعا، توفیق بر ایمان را می‌خواهیم. راوی می‌گوید از امام صادق (ع) سؤال کردم: ایمان چیست؟ حضرت پاسخ دادند: «اَلإیمانُ أنْ یُطاعَ اللّهُ فَلا یُعْصی.» (ایمان آن است که خدا اطاعت شود و نافرمانی نشود) توفیق را چنین معنا کرده‌اند: «ایجاد زمینه و فراهم کردن ابزار و وسایل برای رسیدن به منظور» پس توفیق الهی عبارت است از مهیا ساختن زمینه و ابزار کار از طرف خداوند برای رسیدن انسان به اهداف خیری که در نظر دارد. در دعای امروز توفیق به این معنا درخواست شده است که زمینه برای ایمان فراهم شود، بنابراین صرف درخواست توفیق از خدا، موجب نمی‌شود توفیق الهی شامل حال ما بشود، بلکه لازم است راهی را پیمود. بعد از درخواست توفیق الهی برای جلب آن یک راه وجود دارد و آن هم خدمت و مهربانی به مردم است. تو نیکی می‌کن و در دجله انداز / که ایزد در بیابانت دهد باز ما باید به دیگران رحم و مهربانی داشته باشیم تا خداوند هم به ما رحم داشته و مهربانی کند و به خواسته‌های ما نظر لطف فرماید. «یَا جَوادَ السَّائِلِینَ» ای خداوندِ بخشنده به نیازمندان، خواسته‌های امروز ما را به اجابت برسان. https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
تا به حال در هیچ دوره ای حق اینقدر آشکار و عیان و واضح و روشن نبود کسی اگر حتی دچار شک و تردید هم باشد خود را به خواب زده حتی جیش الظلم برای اینکه زر چشم اسرائیل باشد که اگر فرضا ایران به اسرائیل حمله کند ایران را نا امن میکند به یکی دو تا از مقر های نظامی حمله کرد و گروگان گرفت زهی خیال باطل ما فاتحان جنگ خبیریم ما فرزندان حیدر کراریم با علی در خیبر نبودیم اما با سیدنا المظلوم الامام الخامنه ای بر فتح قدس سر از پا نمی‌شناسیم راهپیمایی روز قدس و حضور مردم و ما سوخت موشک و باروت فشنگ دلاور مردان جبهه انقلاب خواهد بود نور چشم آنان رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت و سرمه چشم شهدای طریق القدس و قوت قلب خانواده ۳۳ هزار شهید فلسطین خواهد بود من می آیم و با خانواده خواهیم آمد و بر فرج مولایم حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء خواهیم آمد دیگر خواب روزدار عبادت نخواهد بود باید بیدار بود فریاد کشید القدس لنا ای آزادمردان عالم 🖊 مجیدی سیدمحمد ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
نذورات مردمی : ۴۵۰ هزار تومان موجودی : 9292000 تومان 🔸 جهت حمایت تحصیلی و معیشتی از دخترخانم محجبه که کارشناسی ارشد طراحی لباس است که پدرش از دنیا رفته و با مادر بیمارش در خانه مستأجری ۳۰_۴۰ متری زندگی میکند برای امرارمعاش و ادامه تحصیلات ( خرید لب تاپ و ... ) 💳 جهت واریز نذورات مردمی : 6037697608754096 سیدمحمد مجیدی پل ارتباطی با ما : 09119115868 @smajidi_ir2 ❣همچنان منتظر بذل محبت و حمایت بی دریغ شما هستیم 🖊 گروه جهادی فرزندان مکتب حاج قاسم 🌙 @smajidi_ir ❣ مجمع خیرین فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/3952607610C212355e4c1
تفسیر دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان به این شرح است: «اللّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مُحِبّاً لِأَوْلِیائِکَ وَمُعادِیاً لِأَعْدائِکَ، مُسْتَنّاً بِسُنَّةِ خاتَمِ أَنْبِیائِکَ، یَا عاصِمَ قُلُوبِ النَّبِیِّینَ» «خدایا، مرا در این ماه دلبسته اولیایت و دشمن دشمنانت قرار ده و آراسته به راه و روش خاتم پیامبرانت گردان، ای نگهدارنده‌ی دل‌های پیامبران» خواسته‌های روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان: خدایا؛ ۱. مرا دوستدار دوستانت و دشمن دشمنانت قرار بده. ۲. مرا ملتزم به روش آخرین پیامبرت قرار ده. «اللّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مُحِبّاً لِأَوْلِیائِکَ وَمُعادِیاً لِأَعْدائِکَ» محبت به معنای کشش قلبی نسبت به محبوب است. بدیهی است که محل این کشش، قلب است. خداوند در سوره احزاب آیه ۴ می‌فرماید: مَا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَیْنِ فِی جَوْفِهِ (خداوند برای هیچ‌کس در درونش دو قلب قرار نداده است) قلب محل محبت است و هر کس بیشتر از یک قلب ندارد. بنابراین یک محبت اصیل و ذاتی وجود دارد و آن محبت به الله است و بقیه باید در جهت آن محبت تعریف بشود. مراد از بقیه محبت‌ها هم همین درخواست است که خدایا دوستداری دوستانت و دشمنی دشمنانت را برایم قرار ده. دوستی در راه خدا و دشمنی در راه خدا معیار درجه ایمان افراد است. امام صادق (ع) می‌فرمایند: «وَ هَلِ الایمانُ اِلّا الحُبُّ وَ البُغْضُ؟» (آیا ایمان چیزی جز حب و بغض فرد مؤمن به اعمال و به افراد خدا است؟) نماز و روزه و … را انجام می‌دهد چون خدا آن را دوست دارد. گناهان را ترک می‌کند چون خدا نسبت به آن بغض و تنفر دارد. اطاعت و ترک گناه انسان را به خدا می‌رساند. حضرت رسول گرامی (ص) می‌فرمایند: «یا عَبْدَاللّهِ أَحْبِبْ فِی‌اللّهِ وَ أبْغِضْ فِی اللّهِ وَ والِ فِی اللّهِ وَ عادِ فِی اللّهِ فَإنَّهُ لاتُنالُ وِلایَةُ اللّهِ إلّا بِذَلِکَ وَ لایَجِدُ رَجُلٌ طَعْمَ الْایمانِ وِانْ کَثُرَتْ صَلاتُهُ وَ صِیامُهُ حَتّی یَکُونَ کَذَلِکَ» (ای بنده خدا، در راه خدا و به خاطر او دوست داشته باش و به خاطر خدا و در راه او تنفر داشته باش [دوستی و دشمنی‌اش در راه خدا باشد] چون ولایت خدا جز از این راه به دست نمی‌آید. و هیچ انسانی طعم ایمان را نمی‌چشد هرچند نماز و روزه‌اش زیاد باشد مگر آنکه دوستی و دشمنی‌اش در راه خدا باشد) چه کسی را در راه خدا دوست داشته باشیم؟ و با چه کسی در راه خدا دشمنی کنیم؟ راوی از رسول خدا (ص) سؤال کرد از کجا بدانم دوستی و دشمنی‌ام در راه خدا بوده است؟ (به عبارت دیگر دوست خدا کیست تا با او دوستی کنم و دشمن او کیست تا با او دشمنی کنم؟) حضرت به امیرالمؤمنین (ع) اشاره کرده و فرمودند: «وَلِیُّ هذا وَلِیُّ اللّهِ فَوالِهِ، وعَدُوُّ هذا عَدُوُّ اللّهِ فَعادِهِ وَ والِ وَلِیَّ هذا وَ لَوْ أنَّهُ قاتِلُ أبیکَ ووَلَدِکَ وَ عادِ عَدُوَّ هذا وَ لَوْ أنَّهُ أبُوکَ وَ وَلَدُکَ» (دوست این مرد علی (ع) دوست خدا است پس با او دوستی کن، و دشمن ایشان، دشمن خدا است پس با او دشمن باش. با ولیّ او دوستی کن گرچه کشنده پدر و فرزندت باشد و با دشمن او دشمنی کن هرچند پدر یا فرزندت باشد) این همان دو اصل تَبَرّی و تَوَّلی است که اساس دین است چون اگر نباشد انسان بهره‌ای از ایمان نبرده است. حضرت رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند اگر دوستی به خاطر خدا نباشد (تولّی)، و دشمنی به خاطر خدا نباشد (تبرّی)، چنین شخصی تحت ولایت خدا نیست و اگر تحت ولایت خدا نباشد یعنی تحت ولایت شیطان است. «مُسْتَنّاً بِسُنَّةِ خاتَمِ أَنْبِیائِکَ» قرآن کریم پیامبر اسلام (ص) را اسوه برای ما معرفی می‌نماید. در سوره احزاب آیه ۲۱ می‌فرماید: لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ (بی‌تردید رسول گرامی (ص) برای شما الگو و سرمشق نیکویی است) در سوره حشر آیه ۷ می‌فرماید: آتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا (آنچه را که رسول خدا (ص) برای شما آورده بگیرید و از آنچه نهی می‌کند باز ایستید) در سوره آل عمران سوره ۶۸ می‌فرماید: إِنَّ أَوْلَی النَّاسِ بِإِبْراهِیمَ لَلَّذِینَ اتَّبَعُوهُ (یقیناً نزدیک‌ترین مردم به ابراهیم (ع) از جهت پیوند معنوی کسانی هستند که به راستی و درستی از او پیروی کردند) پس اگر بخواهیم نزدیک‌ترین پیوند را با رسول گرامی اسلام (ص) داشته باشیم باید از شیوه‌ی او چه علمی، چه عملی، چه فردی، چه خانوادگی و چه اجتماعی پیروی کنیم و با این کار دل پیامبر اکرم (ص) را خشنود کرده و به دست بیاوریم. «یَا عاصِمَ قُلُوبِ النَّبِیِّینَ.» ای نگهدارنده قلب‌های پیامبران! درخواست‌های امروز ما را به لطفت برآورده گردان. https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
منتظر خروش موشک های هاپیر سونیک و فتاح و خیبر باشید پهپاد ها ابابیل در حال چک شدند هستند درهای جهنم به سوی صهیونیست ها گشوده شد پاسخ ایران در ام القری جهان اسلام از میهن اسلامی خواهد بود که خروش یکپارچه موشک و پهپاد ها آسمان منطقه را روشن خواهند کرد لبیک یا خامنه ای شعار دلاورمردان ایران زمین جبهه مقاومت اسلامی در عراق و یمن و سوریه و لبنان شهرهای پهپادی و موشکی آذین بندی شده اند و یکپارچه فریاد انتقام سخت و پشیمان کننده دلاور مردان جبهه مقاومت اسلامی این بار جهان نظاره گر خواهد بود ایران اسلامی به لبیک گویان ولی امر مسلمین جهان اسلام حضرت آیت الله العظمی الامام السید علی الحسینی الخامنه ای که خداوند جهان او را از بلایای و آسیب های زمینی و آسمانی محفوظ بدارد چنان خلق حماسه کنند منافقین و ستون پنجم با افزایش قیمت دلار و طلا هم نمی‌توانند کمکی به حال صهیون حرام زاده نمایند فرزندان حیدر کرار به تأسی از فرزند سلاله پاک مولا امیرالمومنین علی علیه السلام که امید جهان اسلام است اینبار به جای فتح در خیبر تمام خیبر را شخم خواهیم زد امشب و روزهای آینده باید نظاره گر اذن ولی خدا باشیم این جنگ شیعه و سنی نیست این جنگ حزب الله و حزب شیطان است جنگ کسانی که ولایت الله را گردن نهادند با کسانی ولایت و طوق بندگی طاغوت جنگ موسی زمان است با فرعونیان زمان لبیک یا حسین لبیک یا علی لبیک یا عباس انتقام سیلی مادر را یهود خواهیم گرفت که اگر یهود نبود آنان طمع در خلافت و ولایت نمی‌کردند اگر یهود نبود مادر بین در و دیوار شکنجه نمیشد حسن پیکر بی جانش تیرباران نمیشد و حسین در کربلا مثله نمیشد زنان و ناموس اهل بیت علیهم السلام از محله یهودی شام گذر نمیدادند دلاور مردان جبهه حق همانطور که عین الاسد را شخم زدید تلاویو و ایلات و جولان اشغالی و پایگاه اتمی اسرائیل را شخم بزنید ما منتظریم تا بشنویم غرش موشک های هاپیر سونیک و فتاح و خیبر و ... و پهپاد را به پرواز دار بیاورید تا فرزندان سامری قارون و هامون و فرعون خواب در چشمانشان نمانده ترس از پاسخ پشیمان کننده تمام وجودشان در نوردیده 🖊 مجیدی سیدمحمد https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
عیادت و دیدار و صله رحم از حاج اکبر باباجانی و همسرشان توسط نمازگزاران مسجد جامع چناربن کشتلی 🔸 رسانه مردمی محلات پنجگانه کشتلی @keshtele_news5 لینک گروه https://eitaa.com/joinchat/2957312388C7725204f02
📍خالد اسلامبولی؛ نشان سرباز آزاده و شجاع ارتش های عربی 🔹۱۳ شهریور سال ۱۳۵۷ شمسی محمدانور سادات، رئیس جمهور مصر وارد «کمپ دیوید» شد تا مقدمات امضای قراردادی ننگین را فراهم کند، تا در ازای بازگشت صحرای سینا به مصر که در یک جنگ ۶ روزه توسط اسرائیلی‌ها اشغال شده بود، اولین کشور عربی باشد که اسرائیل را به رسمیت می شناسد. 🔹سادات در ۲۶ شهریور سال ۵۷ مقابل دوربین‌ها قرار گرفت و دست در دست «مناخیم بگین» نخست وزیر رژیم صیهونیستی و جیمی کارتر، رئیس جمهور ایالات متحده در حالی که لبخندی از سر رضایت بر لب داشت، آن قرارداد ننگین را امضاء کرد. 🔹مردم کشورهای عرب به ویژه خود مصریان با شنیدن این خبر به شدت متعجب و عصبانی شدند و حتی برخی به خیابان‌ها ریختند. 🔹سادات که به کشور بازگشت، هر روز عصبانی‌تر و ناآرام‌تر از قبل می‌شد؛ زیرا از آنچه به او قول داده بودند، خبری نبود. از طرفی مردم هم اعتراضات خود را گسترده‌تر ادامه می‌دادند. 🔹خالد احمد شوقی اسلامبولی افسر ۲۴ ساله ارتش مصر و از اعضای جهاد اسلامی مصر بود که برادرش در اعتراضات دستگیر شده بود. 🔹روز ۶ اکتبر ۱۹۸۱ (۱۴ مهر ۱۳۶۰) هنگامیکه واحدهای ارتش و نظامیان کشور مصر در سالگرد جنگ رمضان در برابر انور سادات رژه می‌رفتند، به همراه چند همفکرش به جایگاه مخصوص حمله کرد. انور سارات که حالت ایستاده داشت با اصابت گلوله‌ای به سرش در جا کشته شد. 🔹خالد اسلامبولی و چهار نفر از همفکرانش حکم اعدام گرفتند و این حکم در ۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۶۱ اجرا شد. https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مادر فدات بشه، مردم ایران را سربلند کردی... 🔸وداع جانسوز مادر شهید سیدمهدی جلادتی با پیکر فرزندش در معراج شهدا https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
تفسیر دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان به این شرح است: «اللّهُمَّ اجْعَلْ سَعْیِی فِیهِ مَشْکُوراً، وَذَنْبِی فِیهِ مَغْفُوراً، وَعَمَلِی فِیهِ مَقْبُولاً، وَعَیْبِی فِیهِ مَسْتُوراً، یَا أَسْمَعَ السَّامِعِینَ» «خدایا، کوششم را در این ماه مورد سپاس و گناهم را آمرزیده و عملم را پذیرفته و عیبم را پوشیده قرار ده، ای شنواترین شنوایان» خواسته‌های روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان: ۱. پذیرفتن سعی و تلاش من در این روز. ۲. آمرزش گناهان. ۳. قبولی اعمال. ۴. مستور بودن عیوب. «اللّهُمَّ اجْعَلْ سَعْیِی فِیهِ مَشْکُوراً» ما که نگاه به آخرت داریم و حیات اصلی و زندگی جاودانه را در آخرت دنبال می‌کنیم، به خوبی می‌دانیم که آخرت در گرو سعی و تلاش در دنیاست و تنها فرصت سعی و تلاش برای یک عملکرد خوب، دنیاست. نمی‌توان فرصت دنیا را از دست داد و در عین حال منتظر آخرت خوب بود. حضرت امیر (ع) فرمودند: «لاتَکُنْ مِمَّنْ یَرْجُو الآخِرَةَ بِغَیرِالْعَمَلِ.» (چونان کسی مباش که بدون عمل به آخرت امید می‌بندد.) در سوره نجم آیه ۳۹ و ۴۰ می‌فرماید: وَأَنْ لَیْسَ لِلإنْسَانِ إِلّا مَا سَعَی وَأَنَّ سَعْیَهُ سَوْفَ یُرَی (و اینکه برای انسان جز آنچه تلاش کرده هیچ نصیبی نیست و تلاشش به زودی در قیامت دیده خواهد شد.) این عمل به سنگینی دانه اسپند هم باشد، چه خوب و چه بد، محاسبه و دیده می‌شود. سعی و تلاش چه کسی پذیرفته شده است؟ در سوره انبیا آیه ۹۴ می‌فرماید: فَمَنْ یَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَا کُفْرَانَ لِسَعْیِهِ وَإِنَّا لَهُ کَاتِبُونَ (کسی که کارهای شایسته را انجام دهد در حالی که مؤمن باشد نسبت به تلاشش ناسپاسی نخواهد شد و ما بی‌تردید تلاشش را ثبت می‌کنیم.) در سوره اسرا آیه ۱۹ می‌فرماید: وَمَنْ أَرَادَ الآخِرَةَ وَسَعَیٰ لَهَا سَعْیَهَا وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَٰئِکَ کَانَ سَعْیُهُمْ مَشْکُورًا (و آنانکه آخرت را بخواهند در حالی که مؤمن هستند و برای آن تلاشی خالصانه کردند، به تلاششان پاداش مناسب داده خواهد شد.) پس انسان باید آخرت را انتخاب کرده و دنیا را پس بزند و تلاشش برای آخرت و بر اساس ایمان واقعی باشد. تلاش و کوشش در سایه آنچه گفتیم پذیرفته می‌شود. «وَذَنْبِی فِیهِ مَغْفُوراً» حضرت رسول گرامی (ص) درباره نامگذاری ماه رمضان چنین فرمودند: «إنَّما سُمِّیَ الرَّمَضانُ لأنَّهُ یَرْمَضُ الذُّنُوبَ.» (رمضان به این دلیل رمضان نامیده شده است که گناهان را می‌سوزاند.) این ظرفیت ماه مبارک رمضان است ولی عده‌ای از این ظرفیت بی‌بدیل استفاده نمی‌کنند. در معرفی این افراد حضرت رسول گرامی (ص) چنین می‌فرمایند: «اِنَّ الشَّقِیَّ مَنْ حُرِمَ غُفْرَانَ اللّهِ فِی هَذَا الشَّهْرِ الْعَظِیمِ.» (بدبخت کسی است که در این ماه بزرگ از بخشش و مغفرت خدا محروم گردد.) چهار گروه محروم هستند: دائم‌الخمر، عاق والدین، کسی که صله رحم ندارد، کینه توز. احوال کسی که در رمضان بخشیده نشود رسول خدا (ص) فرمودند: «مَنْ اِنْسَلَخَ عَنهُ شَهْرُ رَمَضانَ و لَمْ یُغفَرْلَهُ فَلا غَفَرَ اللّهُ لَهُ.» (خدای متعال آن کس را که ماه رمضان بر او بگذرد و مورد عفو و آمرزش الهی قرار نگیرد، نیامرزد.) خداوند کسی را که برای بخشیده شدن در ماه رمضان هیچ تلاشی نکند و با حال غفلت این ماه را پشت سر بگذارد، نمی‌آمرزد. «وَعَمَلِی فِیهِ مَقْبُولاً» عمل ابزار انسان برای رسیدن به کمال مطلوب است. این کمال مطلوب، یا رسیدن به بهشت است، یا دور افتادن از جهنم است، یا مقام عبودیت و بندگی حضرت حق است. عمل زمانی ما را به یکی از این سه مطلوب می‌رساند که عمل صالح باشد. یعنی حسن فعلی وجود داشته باشد و از سوی عامِل آن، ارکانی بر این عمل حاکم باشد: ۱. نیت صادقانه باشد و در مقام نیت فقط خدا اراده شده باشد (لِوَجْهِ اللّه باشد) ۲. شروع آن با بسم‌الله الرحمن الرحیم باشد. ۳. اخلاص در عمل باشد و عمل را خالصانه انجام دهد. ۴. پذیرش ولایت اهل بیت (ع) داشته باشد. ۵. عمل را عالمانه انجام دهد. ۶. مداومت در عمل داشته باشد. ۷. حریص در انجام عمل باشد. ۸. عمل را بدون شک و تردید انجام دهد. ۹. عمل را متقن یعنی محکم و استوار انجام دهد. ۱۰. استعاذه (پناه بردن به خدا) در عمل داشته باشد. چنین عملی مقبول است. «وَعَیْبِی فِیهِ مَسْتُوراً» خداوند ستّار العیوب (بسیار پوشاننده عیب‌ها) است. نه تنها عیوب را می‌پوشاند بلکه آوازه خوش برای شخص ایجاد می‌کند و همه افراد از او به خوبی یاد می‌کنند. اگر از حقیقت خبر داشتند شاید جواب سلامش را هم نمی‌دادند.
در روایت است که رسول گرامی (ص) به خداوند عرض می‌کند پرونده اعمال امتم را نزد ملائکه و پیامبران دیگر باز مکن شاید خجالت زده بشوند. از آنچه عمل کرده‌اند جز من و شما از آن خبردار نباشیم. خداوند أرحم الراحمین در پاسخ به رسول رحمه لِلعالمین فرمود: «یا حَبیبی اَنا اَرْأَفُ بِعِبادِی مِنْکَ فَاِذا کَرِهْتَ کَشْفَ عُیُوبِهِم عِنْدَ غَیْرِکَ فَاَنَا اَکْرَهُ کَشْفَها عِنْدَکَ أیضاً.» (ای حبیب من، مهر و عطوفت من به بندگان از تو بیشتر است آنجا که از رسوایی آنان نزد دیگران ناخرسند هستی من از هویدا شدن خطای آنان حتی نزد تو ناخشنودم.) خدا چنین عمل می‌کند ولی برای اینکه ستارالعیوب، عیوب ما را بپوشاند لازم است ما هم حرکتی داشته باشیم. حضرت رسول (ص) می‌فرمایند: «مَنْ سَتَرَ أَخاهُ الْمُسْلِمَ فِی الدُّنْیَا فَلَمْ یَفْضَحْهُ سَتَرَهُ اللّهُ یَوْمَ القیامَةِ.» (هر کس در دنیا بر عیب برادر مسلمانش پرده پوشد و او را رسوا نسازد، خداوند در قیامت عیب او را بپوشاند.) پس رمز پرده‌پوشی خداوند از عیوب ما، پرده پوشاندن و رسوا نکردن مردم به عیوب آنها است. «یَا أَسْمَعَ السَّامِعِینَ» ای شنونده‌ترین شنوایان! خواسته‌های امروز ما را برآورده گردان https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
🔹️وحشت اکانت متعلق به موساد https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 از وقتی بدنیا اومدم تا الان، همش داری آبروداری میکنی... 👈 همیشه منتظر برگشتنِ ما هستی... 🔸رمضان ۱۳۹۸ ▪️تهران / حسینیه همدانی ها https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
تفسیر دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان به این شرح است: «اللّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ الْقَدْرِ، وَصَیِّرْ أُمُورِی فِیهِ مِنَ الْعُسْرِ إِلَی الْیُسْرِ، وَاقْبَلْ مَعاذِیرِی، وَحُطَّ عَنِّی الذَّنْبَ وَالْوِزرَ، یَا رَؤُوفاً بِعِبادِهِ الصَّالِحِینَ» «خدایا، در این ماه، فضیلت شب قدر را روزی‌ام ساز و کارهایم را از سختی به آسانی برگردان و پوزش‌هایم را بپذیر و گناه و بار گران را از پشتم بریز، ای مهربان به بندگان شایسته‌اش» خواسته‌های روز بیست‌وهفتم ماه مبارک رمضان: ۱. بهره‌بردن از فضیلت لیله‌القدر در این روز. ۲. مبدل شدن زندگی از سختی به سوی آسانی. ۳. پذیرش عذرها و پوزش‌ها. ۴. بخشیده شدن گناهان. «اللّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ فَضْلَ لَیْلَهِ الْقَدْرِ» شب قدر دارای چنان عظمت و ارزشی است که به وصف نیاید و فکرت آدمی بدان نرسد. هم وقت آن نامعلوم و هم قدر آن مجهول است. در سوره قدر آیات ۲ و ۳ می‌فرماید: وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَهُ الْقَدْرِ، لَیْلَهُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ (و تو چه می‌دانی که شب قدر چیست، شب قدر از هزار ماه بهتر است) امیرالمؤمنین (ع) در توضیح این آیه چنین می‌فرمایند: «عمل صالح در این شب مانند نماز، زکات، انفاقات و انواع کارهای حسنه بهتر است از عمل صالح در ۱۰۰۰ ماهی که شب قدر در آن نباشد.» چرا شب قدر چنین فضیلتی دارد؟ زیرا از باب رحمت واسعه حق است. حضرت امیر (ع) فرموده‌اند: «وَ لَوْلا ما یُضاعِفُ اللهُ لِلْمُؤْمِنینِ ما بَلَغُوا وَلکِنَّ اللّهُ عَزَّ وَ جَلَّ یُضاعِفُ لَهُمُ الْحَسَنات» (و اگر خدای تبارک و تعالی برای مؤمنین چندین برابر مقرر نمی‌فرمود هرگز به چنین فیضی دست نمی‌یافتند اما خداوند حسنات را برای آنان چند برابر فرموده است) هزار ماه معادل حدود ۸۳ سال است یعنی مدت تقریبی عمر یک انسان سالم. پس شبی است که برای استفاده کردن مساوی طول یک عمر است. بهره یک عمر در یک شب وجود دارد، امید است که به غفلت نگذرد. اما این درخواست حضرت در روز ۲۷ ماه رمضان برای چیست؟ اعمال دو نوع ثواب دارند: ثواب عدلی که مترتب بر انجام عمل است؛ ثواب فضلی که بدون انجام عمل است و ثواب آن بر اساس فضل خداوند عنایت می‌شود. در دعای امروز، فضل لیله القدر از خدا درخواست شده است. یعنی خداوند در این روز رحمتش را مانند لیالی قدر شامل ما گرداند و به هر عمل ما ثواب عمل در ۱۰۰۰ ماه را مرحمت کند. اما در این روز مقدرات ما مانند شب قدر تقدیر نمی‌شود. «وَصَیِّرْ أُمُورِی فِیهِ مِنَ الْعُسْرِ إِلَی الْیُسْرِ» در نگاه توحیدی همه چیز در دایره مشیت الهی است. اگر او بخواهد برگ از درخت می‌افتد. پس همه چیز به دست اوست و یکی از آن‌ها اسباب تحقق نیازهای زندگی بشر است. به خاطر همین، یکی از اسماً الحسنی الهی، مسبب الاسباب یعنی سبب ساز است. در این نگاه، همواره گشایش و ظفر با سختی‌ها همراه است. «فَاِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً» (به راستی با هر دشواری و سختی، آسانی است) راه رسیدن به پیروزی، عبور و تحمل سختی‌هاست. با تحمل سختی‌ها به گشایش در کارها می‌رسیم. حضرت امیر (ع) فرمودند: «مَا اشْتَدَّ ضیقٌ اِلّا قَرَّبَ اللّهُ فَرَجَهُ.» (هیچ سختی و مشکلی شدت نگرفت مگر اینکه خداوند گشایش آن را نزدیک ساخت) دانستن دو نکته در این زمینه لازم است: ۱. هر سختی و غم و اندوهی را پایانی هست، این وعده الهی است. اِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: «لِکُلِّ هَمٍّ فَرَجٌ» (هر غم و اندوهی را گشایشی است) «لِکُلِّ ضَیْقٍ مَخْرَجٌ» (برای هر تنگی و سختی گشایشی است) ۲. وجود سختی‌ها در زندگی بشر جنبه آزمون و امتحان و ابتلاء را دارد. در سوره بقره آیه ۱۵۵ می‌فرماید: وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَرَاتِ (و بی‌تردید شما را به چیزی اندک از ترس و گرسنگی و کاهش بخشی از اموال و کسان و محصولات [نباتی یا ثمرات باغ زندگی از زن و فرزند] آزمایش می‌کنیم) راه‌کار برای رسیدن به فرج چیست؟ رسول اکرم (ص) فرموده‌اند: «وَ اِنَّ مَعَ الصَّبْرِ النَّصْرَ وَ اِنَّ الفَرَجَ مَعْ‌الْکَرْب» (با صبر، پیروزی به دست می‌آید و با غم، خوشحالی و گشایش همراه است) راه‌کار صبوری، تحمل است. نباید از مقام رضایت الهی به قضای الهی خارج شویم. «وَاقْبَلْ مَعاذِیرِی، وَحُطَّ عَنِّی الذَّنْبَ وَالْوِزْرَ» ذنب گناهی است که به طور طبیعی تبعات و پیامدهای ناگوار برای گناهکار به همراه دارد. وزر گناهی است که مسئولیت سنگینی را متوجه گناهکار می‌کند و بار سنگینی را بر دوش او می‌گذارد. مانند منحرف کردن جامعه با بدعت‌گذاری. برای هر دو نوع این گناهان عذرخواهی می‌کنیم و طلب می‌کنیم که خداوند آن را از بین ببرد.
عذرخواهی در مقام کم‌کاری و لغزش و حتی لجاجت در اشتباه و نافرمانی، کاری خردمندانه و براساس عقل است. حضرت امیر (ع) فرمودند: «المَعْذِرَةُ بُرْهانُ الْعَقْلِ» (عذرخواهی دلیل دردمندی است.) اما اعتذار و عذرخواهی محدوده زمانی دارد که قبل از پایان آن پذیرفته می‌شود. پایان آن زمان، مرگ است. امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: «پیشینیان شما به علت داشتن آرزوهای طولانی و از یاد بردن مرگ به هلاکت افتادند تا آنکه مرگ به سراغ آنان آمد، مرگی که عذرپذیر نیست و مجال توبه باقی نمی‌گذارد و فاجعه و کیفر و عقاب می‌آورد.» رسول اکرم (ص) فرموده‌اند: «شَرُّ المَعْذِرَةِ حینَ یَحْضُرُ المَوْتُ.» (بدترین پوزش زمانی است که مرگ فرا رسد.) گرچه عذرخواهی فی‌نفسه کار خوبی است ولی بهتر از آن این است که کاری نکنیم که احتیاج به عذرخواهی باشد و اگر کسی از ما عذرخواهی کرد، بهترین کار پذیرش پوزش است هرچند بدانیم که طرف مقابل در این اعتذار چندان هم راستگو نیست. بنابراین تا فرصت است از خداوند عذرخواهی کنیم و عرض کنیم خدایا اگر گناه کردیم از سر جهالت و نادانی است نه از باب اینکه خواسته باشیم در مقابل تو قرار بگیریم، ناخواسته خطا کردیم نه آگاهانه. «یَا رَؤُوفاً بِعِبادِهِ الصَّالِحِینَ» ای کسی که با بندگان صالح خود مهربان هستی، خواسته‌های امروز ما را به اجابت برسان. 🖊 پژواک| سیدمحمدمجیدی https://eitaa.com/smajidi_ir