سخنان من در تکریم استاد شفق خرداد1402-1.mp3
8.61M
#فایل_صوتی(٩)
سخنان من
دربرنامهی تکریم شاعر اهل بیت(ع)
استاد محمد جواد غفورزاده (شفق)
نشست ذاکران اهل بیت
(الیالحبیب)
خردادماه ١۴٠٢
(بخش یکم)
@smahdihoseinir
🚩 مراسم تجلیل از
استاد محمدجواد غفورزاده(شفق)
استاد پیشکسوت شعر آیینی
❇️ سومین همایش ملی جمعیاز
ستایشگران جوان هیأتهای کشور
#الی_الحبیب
🗓 |خردادماه ۱۴۰۲|
📌 |تهران|آبعلی|
💠 جامعهایمانیمشعر
✅ @www1542org
🚩 مراسم تجلیل از
استاد محمدجواد غفورزاده(شفق)
استاد پیشکسوت شعر آیینی
❇️ سومین همایش ملی جمعیاز
ستایشگران جوان هیأتهای کشور
#الی_الحبیب
🗓 |خردادماه ۱۴۰۲|
📌 |تهران|آبعلی|
💠 جامعهایمانیمشعر
✅ @www1542org
سخنان من در تکریم استاد شفق خرداد1402-2.mp3
14.32M
سخنان من
دربرنامهی تکریم شاعر اهل بیت(ع)
استاد محمد جواد غفورزاده (شفق)
نشست ذاکران اهل بیت
(الیالحبیب)
خردادماه ١۴٠٢
(بخش دوم)
@smahdihoseinir
#معرفجلساتاینجانب
حلقه شعرولاییفرات
جلسه دویستوچهاردهم
جلسه ویژه #دهه_کرامت و در آستانه ولادت #حضرت_علی_بن_موسی_الرضا_علیه_السلام
یکشنبه ٧ خرداد
ساعت ۱۷ الی ۱۹
قم
بلواربهار، هتل صادقیه
(ویژه برادران)
#شعرخوببههمهدیهدهیم
#شعر_رضوی
ابیات منتخب از یک غزل:
ابر میخواست زائرت باشد،
آب شد قطره قطره باران شد
نور میخواست خادمت باشد، چلچراغ میان ایوان شد
زندگی زیر پای زائرها،
آروزی قدیمی کوه است
و چه خوشبخت بود سنگی که، آمد و مرمر شبستان شد
حرمت جانْ پناه زائرهاست،
شب شعر تمام شاعرهاست
تا به دعبل دو بیت بخشیدی، شاعران رزقشان فراوان شد
تو همانی که جوهر قلمت،
علم فقه و کلام میسازد
سخنت واژهواژه حرف به حرف، مکتب درسهای ریّان شد
تو همانی که صاحبان هنر،
با دو رکعت نماز بالاسر
از تو مضمون ناب میگیرند،
با تو هر کار سخت آسان شد
محو درس خداشناسی تو،
غرق در خطبهی حماسی تو
دل عُمران صائبی مذهب،
به تو مایل شد و مسلمان شد
ماه در دست راه افتادی،
تو به ما راه را نشان دادی
نقشه را غرق نور کردی و بعد، خاک پای تو نامش ایران شد
کشورم صحن انقلاب شماست
چون اباصلت در رکاب شماست
نقشه، لبریز آفتاب شماست همهی شهرها خراسان شد!
#فائزه_امجدیان
خاطرات من از نیمه خرداد ١٣۶٨
که متن آن، خرداد سال ١۴٠٠ تقدیم شده است.
مرور آن، احتمالاً خالی از لطف نیست.
#شعرخوببههمهدیهدهیم
#شعر_تبیینی
#شعر_انقلاب
◀️ تقدیم به روح پر فتوح #امام_خمینی (ره)
امانتاست هر آیه که از تو جا مانده
که آشنا سخنش نزد آشنا مانده
تبر به دوش شکستی تمام بتها را
تو وارثی به هرآنچه از انبیا مانده
به دوش میکشد اکنون رسالتت را عشق
بهار رفته و باغ اقاقیا مانده
قدم به راه تو صبحی نهادهاست که او
از ازدحام شب و تیرگی جدا مانده
پس از غروب تو، خورشید شب شکن! افسوس
چه غربتی به دلِ تنگِ سایهها مانده
اگرچه رفتهای اما نبستهای در را
و نور میخزد از لای در که وامانده
شکست نیست در این کشتیِ پُر از طوفان
هزار شکر که قاموس ناخدا مانده
هنوز نقش تو بر لوح جان و دل باقیاست
به ذهنِ آینهها جلوهی خدا مانده
و از کرامتِ چشمت تنفسِ صُبحیم
تو ای به خال لب دوست مبتلا مانده!
پرندهایم که پر باز کردهایم ای ماه
به شوق عطرِ حضورت که در هوا مانده
خدا کند همه سلمانِ راهِ تو باشیم
هزار راهِ نرفته به دوشِ ما مانده
همیشه خوبترینها کنارِ خوباناند
کنار عکسِ شما عکسِ جانفدا مانده
به هرکه گفت چه شد قصهی تو؟ میگوییم
هنوز قسمتِ اصلیِ ماجرا مانده...
#الهه_سلطانی
@elahesoltani
#معرفی_جلسات_اینجانب
#حلقه_شعر_ولایی_فرات
نقد تخصصی شعر ولایی
جلسه ۲۱۵
چهارشنبه
هفدهم خردادماه ۱۴۰۲
ساعت۱۷ الی ۱۹:۳۰
تهران
خیابان وحدت اسلامی
کوچه خندان
حسینیه سادات.
🔸حلقه شعرولاییفرات
@foratpoem
#یک_نکته_از_ین_معنی(١)
یابنالشبیب! جدّ مرا بیهوا زدند
یابنالشبیب! جدّ مرا با عصا زدند.
پینوشت:
بیهوا بودن، به معنای بیپروا و بیتوجه بودن به محیط اطراف خود و عدم مواظبت است.
«بیهوا زدن» بیانگر نوعی رفتار ناجوانمردانهی افراد بیمروّت است.
مثال:
بیهوا بر روی ماه دخترت سیلی زدند..
اما وقتی رزم امام علیهالسلام را وصف میکنیم،
بلاغت کلام، اقتضا میکند که از کنایهی بیهوازدن استفاده نکنیم؛
تا تصور ناشایست در ذهن مخاطب ایجاد نشود.
یابنالشبیب! جدّ مرا بیهوا زدند
موهِم معنای «غفلتِ امام» است. (نستجیر بالله)
و چون این عبارت، در قالب زبان حال حضرت امام رضا سلاماللهعلیه بیان شده است، به نظر میرسد که در نقل و اشاعهی آن، وسواس بیشتری باید داشت.
#جهاد_تبیین
#آسیب_شناسی_شعر_آئینی
#وسواس_هنری
#به_بوی_محرم
#الی_الحسین
#شعرخوببههمهدیهدهیم
#حضرت_امام_علی_بن_موسی_الرضا_علیه_السلام
#زیارت_امام_رضا_علیه_السلام
سیر من سیر الیالله است تا مقصد تویی
کیستم؟ دست نیازم، لطف بیش از حد تویی
کیستم؟ عرض سلامم، بال در بالِ نسیم
میکشد آنکه مرا هر صبح تا مشهد تویی
صبح مشهد زندگی تازهای در من دمید
حس شیرینی که در خود زندگی دارد تویی
ای نگاه لطف تو بیابتدا بیانتها
من چه میفهمم، گمانم معنی سرمد تویی
یا امان الخائفین! آیا امانم میدهی؟
آنکه نگذارد تفاوت بین خوب و بد تویی
آمدم از خویش تا تو ای نگاه بیکران
سیر من سیر الیالله است تا مقصد تویی
#علی_گلی_حسینآبادی
سخنانمندربرنامهتکریماستادشفق(بخش پایانی).mp3
7.66M
#فایل_صوتی(١0)
سخنان من
دربرنامهی تکریم شاعر اهل بیت(ع)
استاد محمد جواد غفورزاده (شفق)
نشست ذاکران اهل بیت
(الیالحبیب)
خردادماه ١۴٠٢
(بخش پایانی)
همراه با عهد بهیادماندنی ذاکران اهل بیت با ایشان
@smahdihoseinir
#معرفی_جلسات_اینجانب
#حلقه_شعر_ولایی_فرات
جلسهی دویستوشانزدهم
و
سومین جلسهی نقد تخصصی نوحه
با حضور شاعران، ذاکران و نوحهسرایان
دوشنبه بیستونهم خرداد ساعت ۱۷
تهران
خیابان وحدت اسلامی
کوچهی خندان
حسینیهی سادات
وصفوتصویرآفرینیدرشعرولایی.mp3
15M
#فایل_صوتی(١١)
مبحث
وصفوتصویرآفرینیدرشعرولایی
جلسهی هفتگی «مشکات»
حلقهی شاعران اهل بیت
قم. خردادماه ١۴٠٢
هدایت شده از شعر هیأت
جستوجوی معیارهایی برای واکاوی نقاط قوت و ضعف نوحههای امروز.mp3
13.7M
💠 مبحث «جستوجوی معیارهایی برای واکاوی نقاط قوت و ضعف نوحههای امروز»
🎙ارائه شده توسط استاد سیدمهدی حسینی رکنآبادی
❇️ در جلسه حلقۀ ادبی فرات؛ تهران، خرداد ١۴٠٢
✅ @smhroknabadi
✅ @ShereHeyat
سادهسراییگامنخستتمرینشاعری.mp3
17.01M
#فایل_صوتی(١٣)
معرفی ابعاد سادهسرایی
(بخش یکم)
همراه با تحلیل سه غزل
از شاعران معاصر
نشست با شاعران نوجوان
یکم تیرماه ١۴٠٢
@smahdihoseinir
#بیت_الغزل(١)
شعرخوببههمهدیهدهیم
شیطان به رویت سنگ زد، از کوفه پرسیدم:
کافر! چرا اعمال حج را جا به جا کردی؟
📝 #مهدی_مردانی
🌐 shereheyat.ir/node/774
✅ @ShereHeyat
#معرفی_جلسات_اینجانب
در آستانهی ولادت امام هادی علیهالسلام برگزار میشود:
#حلقه_شعر_ولایی_فرات
جلسهی ۲۱۷
دوشنبه دوازدهم تیرماه
ساعت ۱۷ الی ۱۹:۳۰
تهران
خیابان وحدت اسلامی
کوچهی خندان
حسینیهی سادات
#شعر_خوب_به_هم_هدیه_دهیم
#غدیریه
مرور بخشهایی از یک قصیدهی علوی
#شعر_خوب_به_هم_هدیه_دهیم
ذی الحجه، روزهای سپیدی که دیدنیست
لبخندهای روشن عیدی که دیدنیست
فصلیست عاشقانه از این فصل، غافلیم
غرق فروع مانده و از اصل غافلیم
ذیالحجه این سپیدترین عید را ببین
یومالغدیر عیدترین عید را بیین
ذیالحجه عاشقیست که شوقش زبانزد است
دلدادهی محمد و آل محمد است
دارد هزار جلوهی روشن به خاطرش
از آخرین پیامبر و حجّ آخرش
از حجةالوداع سرودیم پیش از این
از حجةالتمام بگوییم بیش ازاین
ذیالحجه شاهد است که در حجةالتمام
میگفت آخرین نبی از اولین امام
او خطبه خواند، خطبهی او را نخواندهایم
دردا نخواندهایم و دریغا نخواندهایم
او خطبه خواند، خطبهی او خط به خط علیست
حرف رسول، اول و آخر فقط علیست
از حجةالوداع سرودیم پیش از این
از حجةالبلاغ بگوییم بیش از این
یا ایهاالرسول زمان بیان رسید
بلّغ! که وقت سختترین امتحان رسید
باید نگفتهها دم آخر بیان شوند
تا مرد و زن به حبّ علی امتحان شوند
میزان سنجش است و عیار است مرتضی
آری قسیم جنت و نار است مرتضی
ذیالحجه شاهد است که در حجةالتمام
میگفت آخرین نبی از آخرین امام
ذیالحجه ایستاده در این راه ناتمام
چشم انتظار آمدن آخرین امام
او که خلیفةالنبی و والیالولیست
سرتا به پا محمد و پا تا به سر علیست
#سید_محمدجواد_شرافت
#مثنوی
غدیریه
@ayateghamze
#غدیر
#امام_امیر_المؤمنین_صلواتاللهعلیه
بخشی از یک شعر بلند
باران دوباره دلپذیر آمد
سرشار آمد، سر به زیر آمد
در عالم بالا خبرهاییاست
اینگونه باران دلپذیر آمد
تا از طراوتها نشان آرد
هر ابر سمت آبگیر آمد
هر ابر، باران هدایت شد
با رودها در این مسیر آمد
تا رمز رویش را به او گوید
باران به دیدار کویر آمد
باران به لحن رعد و طوفان بود
گرچه به نرمای حریر آمد
باران وحی از آسمان بارید
حکم ولایت در غدیر آمد
آن حکم حق، بار امانت بود
حکم خدا باری خطیر آمد
بار امانت عشق مولا شد
در عشق او خیر کثیر آمد...
تمام این شعر در کانال اشعار من بارگذاری شده است
https://eitaa.com/gardoune
#سیدمهدیحسینیرکنآبادی
#معرفی_جلسات_اینجانب
#حلقه_شعر_ولایی_فرات جلسه ۲۱۹
نقد تخصصی شعر ولایی
دوشنبه
بیست و ششم تیرماه ۱۴۰۲
ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹:۳۰
تهران
میدان بهارستان
جنب پارک شهید مصطفی خمینی
بن بست آزرم
پلاک ۸ واحد ۲
⚪️ دهه اول محرمالحرام جلسه فرات برگزار نمیشود.
1_1021592493.pdf
1.19M
🔰 #تحفهای_عاشورایی
تقدیم به همه مبلغان مکتب اهل بیت علیهمالسلام
و مروّجان مکتب سیدالشهدا علیهالسلام
▫️ #اختصاصی
📗 متن کامل کتاب گرانسنگ عاشوراپژوهی
💠 اثر جناب حجتالاسلام والمسلمین استاد دکتر محمدحسینزادهیزدی
🔻 کتاب در دو بخش سامان یافته است:
▫️ دفتر نخست:
مبانی معرفتشناختی پژوهش در نهضت عاشورا
▫️ دفتر دوم:
نهضت عاشورا در ساحت روایات
(رخدادهای عاشورا در منابع روایی)
مؤلف در بخش نخست
به صورت ریشهای به برخی شبهات عاشوراستیزان
خصوصاً روشنفکرنماها و جامعهشناسهای سکولار
پاسخ داده است.
بخش دوم، حاوی برخی روضههای مأثور و مستند میباشد.
🔸 انشاءالله وعاظ و ذاکرین سیدالشهدا علیهالسلام،
دعاگوی نویسنده باشند که بدون چشمداشتی، متن کامل اثر را جهت انتشار در اختیار عموم قرار دادند.