eitaa logo
ستاد نماز جمعه شهرستان رامسر
460 دنبال‌کننده
830 عکس
391 ویدیو
32 فایل
﴾﷽﴿ ‌ پایــــگاه رسمی اطلاع‌رسانی ستاد نمازجمعه و دفتر امام‌جمعه شهرستان رامـــــــسر ‌
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم ✍️ یادداشت امام جمعه رامسر درباره‌ی سخنان و فرموده‌های حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی حفظه‌الله در دیدار با رئیس جمهور محترم آقای دکتر پزشکیان 🔹 جایگاه عالمان دینى در جامعه بر اساس منابع و آموزه های دینی، وارثان انبیاء و امانتداران رسولان است؛ عالمان شیعه نقش مسئولیت‏ سرپرستى امت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله را بر دوش دارند. در اسلام عالمان دینى فقط نقش ناظر ندارند؛ آنها به عنوان مشعل‏هاى هدایت و ایثارگران جامعه، نقش عامل را ایفا مى‏کنند. لزوم رعایت مصلحت دین و مردم، مسئولیت ارشاد مردم و حاکمان و دولتمردان و همراهی با آنان در اموری که به سود اسلام و مسلمانان و بلاد اسلامی است و نهی و نقد در مفاسد از وظایف اصلی عالمان دین است که نه تنها پس از پیروزی انقلاب اسلامی بلکه قبل از آن هم تاریخ به این مسئله گواهی می دهد. بر اساس این جایگاه است که مسئولین به ویژه مدیران طراز اول کشور مرتب با علمای قم و مراجع معظم تقلید دیدار می کنند. 🔹 در سفر اخیر رئیس محترم جمهور به شهر مقدس قم و دیدار با مراجع معظم، حضرت ایت الله جوادی آملی به دو حدیث نورانی از حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام اشاره کردند که بنابر فرمایش معظم له آقای دکتر پزشکیان هم به حمدالله تسلط و اشراف خوبی به نهج البلاغه و احادیث این امام همام دارند. شرح دو حدیث: 1. رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَيْثُ جَاءَ، فَإِنَّ الشَّرَّ لاَ يَدْفَعُهُ إِلاَّ الشَّرُّ (حکمت 306 نهج البلاغه) امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه دستورى دفاعى و خاص را بيان كرده است: «سنگ را از همانجا كه آمده بازگردانيد، چراكه شر و بدى را جز با شر و بدى نمى توان دفع كرد» این حدیث سياسى-اخلاقى روش برخورد با متجاوز را نشان می دهد؛ امام عليه السّلام در باره دفع شرّ فرموده است: سنگ را به جائى كه آمده برگردانيد (بدى را به مثل خود كيفر دهيد) زيرا شرّ و بدى را جز شرّ از بين نبرد (اين در جائى است كه گذشت سود ندهد بلكه بر بدی بیافزايد، و در غير اين صورت باید گذشت نمود چنانكه امام عليه السّلام در مواضع بسيار به آن امر نموده است) همانند پاسخ های جمهوری اسلامی ایران در وعده صادق 1و2 و مانند آن به رژیم غاصب و متجاوز صهیونیستی که بدانند ما ابتدا به کسی سنگ پرتاب نمی‌کنیم اما اگر کسی به سوی ما سنگ پرتاب کرد سالم نمی ماند. 2. الْحَجَرُ الْغَصِيبُ فِي الدَّارِ رَهْنٌ عَلَى خَرَابِهَا! «سنگ غصبى در بناى خانه گروگان ويرانى آن است». حکمت 240 این حدیث، اخلاقی و براساس سنت های الهی است که به تعبیر قران کریم سنت های الهی غیر قابل تغییر است؛ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِيلًا (فاطر/43) وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلًا (فتح/23). مرحوم طبرسى در مجمع البيان از ابن عباس نقل مى کند: من از قرآن به خوبى استفاده کرده ام که ظلم و ستم خانه ها را ويران مى سازد. سپس به این آیه تمسک کرد: (فَتِلْکَ بُيُوتُهُمْ خَاوِيَةً بِمَا ظَلَمُوا إِنَّ فِى ذَلِکَ لاَيَةً لِّقَوْمٍ يَعْلَمُونَ)؛ «اين خانه هاى آن هاست در حالى که به دليل ظلم و ستمشان فرو ريخته؛ و در اين نشانه روشنى است براى کسانى که آگاه اند» مرحوم سيد رضى در ذيل اين کلام شريف ميگويد: اين سخن از پيامبر (صلي الله عليه و آله) نيز نقل شده و جاى تعجب نيست که هر دو کلام مانند هم باشند؛ زيرا هر دو از يک محل سرچشمه گرفته و ريزش هر دو از يک دلو بوده است». استفاده حضرت آیت الله جوادی آملی از این حدیث شریف برای هیئت دولت – و به تبع آن سراسرحکومت و دولت- نشانگر آن است که وجود یک عنصرفاسد و نامطلوب می تواند تمام نظام را منهدم کند و ویران سازد؛ اگر یک ساختمان تمام سنگ و آجر و ملاطش مباح و حلال باشد، فقط یک سنگ غصبی می تواند همه آن سرمایه ی حلال را ویران کند باید مواظب بود اگر تمام افراد و عناصر نظام اسلامی مؤمن، متعهد و متخصص باشند، فقط یک عنصر نامطلوب و فاسد برای ویرانی و سرنگونی یک دولت و حکومت کفایت می‌کند و متاسفانه تعداد عناصر نامطلوب و فاسد و نفوذی در دستگاه‌های مختلف کم نیستند و همین عناصر فاسد و نامطلوب که ظالمانه پست ها را اشغال کردند آینده نظام را با چالش جدی مواجه می کنند و خطر این آدم‌ها برای کشور و نظام از خطر موشک‌ها و سنگ‌هایی که دشمنان به سمت ما پرتاب می‌کنند بیشتر است. این حدیث دوم اگر به دقت مورد توجه قرار گیرد تن انسان را می‌لرزاند به همه هشدار می‌دهد ممکن است یک عنصر نامطلوب ثمره‌ی مجاهدت و ایثار میلیون ها انسان سالم و پاکیزه را هدر دهد و کشور را نابود کند. این حدیث شریف که هم مضمون با حدیث «الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم» است پیرو همان سنت های الهی است که قابل تغییر و تحول نیستند. فاعتبروا یا اولی الابصار محمود علیخانی کشکک @snjramsar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹بانوی ارومیه‌ای خودرو شاهین خود را برای کمک به مردم مظلوم غزه و لبنان اهدا کرد. 🔹ارزش خودروی اهدایی بیش از ٧٠٠ میلیون تومان می‌باشد و بانوی با اخلاص حتی حاضر نشد تا چهره او در گزارش نمایش داده شود. 🇮🇷 چه ملت بزرگوار و آگاهی! خدایا شکرت که با این عزیزان هموطن هستیم. درود بر شما @snjramsar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌️ سخنرانی طوفانی امام جمعه اهل سنت ماشاءالله به امام جمعه انقلابی👏 درد و بلات بخور فرق سر حکام فاسد عرب ومنافقان داخلی و جنبش فواحش ززآ @snjramsar
روز مازندران فرصت مناسبی است برای قدردانی و سپاسگزاری از دانشمند متواضع، پژوهش‌گر بادقت و نویسنده‌ی متخصص در امور زیدیه و یمن که با بررسی‌های میدانی خدمات ارزنده‌ای به فرهنگ و تاریخ مازندران به ویژه پیرامون امامزادگان مازندران و گیلان داشته است. استاد عزیز ! آقای دکتر سید علی موسوی نژاد قدردان مجاهدت‌ها و تلاش‌های ارزشمند جنابعالی هستیم. محمود علیخانی @snjramsar
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمود علیخانی به همراه خانواده شهید علامه محطوری امام جمعه صنعا و سه نفر دیگر از اعضای انصارالله یمن در برنامه ۱۴ آبان کجور شرکت کرد و از سوی مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی حاضر در مراسم به عنوان طراح و مبتکر سلسله‌ همایش های روز مازندران تجلیل شد. لازم به ذکر است دکتر محمود علیخانی از سال ۸۳ تاکنون درباره علویان تبرستان در حال تحقیق و پژوهش است که ثمره‌ی آن تاکنون انتشار چند جلد کتاب و مقاله مانند: اطلس علویان تبرستان، مجموعه مقالات همایش تشیع و تبرستان، عوامل موفقیت علویان تبرستان در تشکیل حکومت و دلایل تداوم تفکر شیعی در شمال ایران و چندين همایش بین‌المللی، ملی و استانی مانند: همایش ملی تشیع و تبرستان، همایش ملی فاخر، همایش زنان علوی تبرستان، نمایش میدانی و بازسازی ورود علویان به تبرستان و... بوده است. @snjramsar
15.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اولين ديدار جانباز عمليات تروریستی پیجری رژیم صهیونی، خانم روان الموسوي با فرزندانش؛ این خانم لبنانی یک دست و دو چشمش را تقدیم مقاومت کرده است. بچه‌های حزب‌الله برای اسلام هزینه سنگینی دادند. @snjramsar
🔹در غزه هر پارچه سفیدی بود کفن شد اما پرچم سفیدی برای دشمن بلند نشد ◾️ تصویری دردناک از غزه که به دلیل نبود پارچه کفن، چاره‌ای نیست جز آنکه با پلاستیک، شهدا را کفن کنند. غزه شده کرب و بلا فریاد یا محمدا بر اساس نظریه پزشکی قانونی اسرائیل بر روی بدن مطهر شهید یحیی سنوار، این شهید بیش از هفتاد ساعت چیزی نخورده بود. تشنه و گرسنه شهید می‌شوند😭 کفن هم ندارند😭 السلام علیک يا ابا عبدالله الحسین به کربلا کفن مگر بغیر بوریا نبود مگر حسین فاطمه عزیز مصطفی نبود مگر...😭 @snjramsar
✍ یادداشت امام جمعه رامسر نسخه‌ی ما برای پایان دادن به جنگ در سرزمین‌های اشغالی فلسطین چیست؟ برای پایان دادن به خشونت‌ها و خون‌ریزی‌های در سرزمین‌های فلسطین سه دیدگاه کلی وجود دارد: ۱. دیدگاه اول متعلق به صهیونیست‌ها و حامیان آنهاست که به بهانه‌ی ارض موعود دنبال آواره کردن و خروج فلسطینی‌ها از سرزمین‌های خودشان هستند و برای این منظور از انجام هیچ جنایتی (ولو کشتن غیر نظامیان، کودک کشی، نسل کشی و...) صرف نظر نمی‌کنند و اگر توان داشته باشند حاضرند چند میلیارد انسان را قتل عام کنند تا به اهداف پلید خود برسند. ۲. دیدگاه دوم که متعلق به بیشتر دولت‌های غربی و حکام عربی است نظریه "دو دولتی" می‌باشد. این دیدگاه ساده‌لوحانه و سطحی که از سوی جمعی موسوم به مجمع مدرسین و محققین تکرار و ترجمه شده است در هفته‌های اخیر بسیار بازنشر شده است. طرفداران این دیدگاه برای جلوگیری از خشونت‌ها متوسل به تشکیل دو دولت - دولت اسرائیل و دولت فلسطین- شده‌اند. این افراد توجه ندارند که چرا این دیدگاه تاکنون شکست خورده است! این دیدگاه قابلیت اجرایی ندارد برای اینکه دو طرف دعوا یعنی خود فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها هیچکدام نظریه دو دولتی را قبول ندارند؛ و هرکسی از دو طرف پیگیر این کار بوده است از سوی مردم خود طرد و منفور و متهم به سازشکاری و خیانت شده است. از طرفداران این نظریه در بین فلسطینی‌ها می توان به تشکیلات خودگردان و سران آنها مانند یاسر عرفات( نیمه دوم عمر) و محمود عباس ابومازن نام برد که بی‌خاصیت ترین موجودات روی زمین هستند و ضرر آنها برای مردم مظلوم فلسطین بیشتر از سود آنهاست. در بین صهیونیست‌ها نیز افرای مانند اسحاق رابین تا حدودی به دلیل به رسمیت شناختن مذاکره با فلسطینی‌ها و تقسیم قدرت، دولت و زمین به اعراب از سوی صهیونیست‌ها متهم به خیانت شد و حتی ترور شد. روشن است نظريه دو دولتی به هیچ عنوان قابلیت اجرایی ندارد؛ زیرا یک دولت جعلی با مهاجرانی غاصب نمی‌تواند در میان یک ملت حقیقی دوام داشته باشد و پایدار بماند. هرچند حکام عرب از ترس سرنوشت خود که حکومت‌های آنان(آل سعود، آل خلیفه، آل نهیان، آل هاشمی و ...) نتیجه معامله و خیانت آنها بعد از جنگ دوم جهانی و سقوط عثمانی بوده است و چند کشور اسلامی (در اِزای کوتاهی و خیانت به فلسطین) به چند خاندان و آل بخشیده شد! ۳. دیدگاه جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب برای سرزمین فلسطین و پایان دادن به جنگ هفتاد ساله، همان نسخه‌ی سایر سرزمین‌ها و کشورهاست. برای تشکیل دولت و حکومت در سایر کشورها قوانین دمکراسی جاری است یعنی هر شهروند یک رأی! چرا برای این سرزمین این قانون اعمال نمی‌شود و برای تشکیل دولت انتخابات برگزار نمی‌شود تا این مردم هم مانند سایر مردم حق داشته باشندحکومت و دولت دلخواه خود را تشکیل دهند؟ سرزمین فلسطین از بحر تا نهر است(دریای مدیترانه تا رود اردن)! باید صاحبان اصلی این سرزمین انتخابات برگزار کنند و دولت تشکیل دهند! اما به راستی چرا غربی‌ها درباره‌ی فلسطین دچار سیاست یک بام و دو هوا شدند و انتخابات و دمکراسی را قبول ندارند؟ زیرا دو مشکل اساسی و دو پیش‌شرط وجود دارد که به هیچ عنوان با سیاست مکارانه و خباثت آلود آنها سازگار نیست: ۱. برای انتخابات باید تمام فلسطینی‌هایی که در هفتاد سال گذشته آواره شده اند به خانه‌ها و شهرهای خود برگردند و در این انتخابات شرکت کنند. ۲. تمام صهیونیست‌های غاصب که از کشورهای مختلف به فلسطین مهاجرت کردند باید به کشورهای خود برگردند! تا زمانی که این دو پیش‌شرط انجام نشود، تمام نسخه‌هایی که برای فلسطین می‌پیچند دردی را درمان نمی‌کند و تنها یک نسخه و راه حل می‌ماند: مقاومت به حول قوه الهی محمود علیخانی کشکک @snjramsar
عشق از روز ازل آینه دار زینب است صبر ما از صبر و عزم استوار زینب است در جهان آفرینش بین زن ها روزگار تشنۀ شهد ولایت از وقار زینب است ولادت محبوبه المصطفی و نائبه الزهرا، حضرت زینب(س) بر ارادتمندان ایشان مبارک باد! @snjramsar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️◼️ بسم الله الرحمن الرحیم ◼️◾️ 🌺| ياأَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِذا نُودِيَ لِلصَّلاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلى ذِكْرِ اللَّهِ وَ ذَرُوا الْبَيْعَ ذلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُون (جمعه/۹) امام خامنه‌ای مدظله‌العالی: سید عزیز مقاومت پاداش دهها سال جهاد فی سبیل الله و دشواریهای آن را در خلال یک پیکار مقدس دریافت کرد. سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. خون شهید سید عباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید سید حسن هم بر زمین نخواهد ماند. 🕌 نماز جمعه تاریخ: ۱۴۰۳/۸/۱۸ 🏴 هم‌زمان با اربعین شهادت سید مقاومت و یاران باوفایش 🎙 خطیب جمعه: حجت الاسلام والمسلمین رضوی 🎙مداح: حاج محمد گلین مقدم 🎙 مجری: آقای یونس زبرجد 🎙 قاری: نوجوان محمد جواد علیپور 🎙 موذن: نوجوان علی رضا طالبی 🎙گروه سرود لاله ها از مدرسه برادران علوی 🩺 ایستگاه پایش سلامت وتست فشار خون 🚪 باز شدن درب مصلی: ۱۰:۳۰ ⏰ شروع برنامه‌ها: ۱۱:۳۰ @snjramsar
✅ برنامه تلویزیونی روایت ما کاری از گروه تلویزیونی بسیج شبکه تبرستان سیمای مازندران قسمت چهارم پنجشنبه ۱۷ آبان ساعت ۱۷:۴۰ دقیقه با موضوع جبهه مقاومت (اربعین شهادت سیدحسن نصرالله) با حضور حجت الاسلام دکترمحمودعلیخانی @snjramsar
💢 همراهان شهید سید حسن نصرالله که وی را تا آسمان همراهی کردند. 🔸تصویر و نام افرادی که همراه با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در بمباران نیروی هوایی رژیم خبیث به شهادت رسیدند. @snjramsar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 احادیث نورانی نماز جمعه 💠 قالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِه: لا یَزالُ العَبدُ مُتَهاوِناً بِالجُمُعَةِ حَتّى یَغضَبَ اللّهُ عَلَیهِ. 🔅پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم می‌فرمایند: بنده‌اى که پیوسته نماز جمعه را سبك می‌شمارد، خداوند بر وى خشم مى‌گیرد. 📚كنز العمّال، ج ۷، ص ۷۳۳ ،ح ۲۱۱۵۵ @snjramsar
40.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنرانی پیش خطبه شهید سید حسن نصرالله نمازجمعه تهران دانشگاه تهران _ ۱۳۷۹ @snjramsar
⚡️استاد انصاریان مردم را به خوب و بد تقسیم نمی‌کند. ✔️محمدباقر قالیباف در مراسم پاسداست شیخ حسین انصاریان🔻 🔹عقلانیتِ انقلابیِ استاد انصاریان نه تنها مردم را به خوب و بد تقسیم نمی‌کند بلکه نگاهِ محبت آمیزش همانندِ خورشید بر همگان حتی بر آنکه به ظاهر از مناسکِ دینی فاصله گرفته است می‌تابد و چنان با کرامت با کسی که خود را گناهکار می داند برخورد می‌کند که امیدوارانه به التزامِ دینی پایبند می‌شود. در این چهار دهه شاهدم که او در بزنگاه‌هایِ سیاسی که جمهوریِ اسلامی با آن مواجه بوده دچار قبض و بسط یا افراط و تفریط نشده است. 🔹چه به واسطه سوابق کاریِ قبلی و چه به واسطۀ وظایفی که امروز در حوزۀ قانونگذاری دارم با تمام وجود درک می کنم که امثالِ همین استاد انصاریان ها بوده‌اند که با روحیۀ عرفانِ عملی‌ای که دارند در مقاطعِ مختلفِ تاریخی بی‌ادعا خاموش و خالصانه با اعتبار و آبرویی که از یک عمر خواندنِ دعایِ کمیل کسب کرده‌اند و آن را خرج مردم می‌کنند باعث می‌شوند مسئولینی مثل من وظیفۀ خود را برای رسیدگی به مردم تشخیص دهند و ظرفیت هایی را که دارند برای حل مشکلات اقشار آسیب پذیر به کار گیرند. @snjramsar
➖دلیل استفاده :«کَرَّمَ اللهُ وَجَهُه» توسط اهل تسنن برای امیرالمومنین علیه‌السلام قسمت اول ✍🏻مخالفین شیعه هنگام نام بردن از صحابه از لفظ «رَضِیَ اللهُ عنَه» استفاده می‌کند به معنا: "خدا از آنان راضی باشد " ولی بعد از نام امیرالمومنین علیه‌السلام از لفظ «کرّم اللهُ وجهَه» استفاده می‌کند. به معنایی "خداوند صورت و آبروی وی را حفظ و بزرگ نگه دارد" است جالب است که لقب «کَرّم الله وجهه» را فقط بعد از نام مبارک امیرالمومنین علیه‌السلام استفاده می کند. برای جواب این سوال به این سه گزارش دقت کنید👇 🔺وسُئِلَ رَضِي الله عَنهُ: عَن حِكْمَة اسْتِعْمَال كرم الله وَجهه فِي حق عَليّ بن أبي طَالب رَضِي الله عَنهُ دون غَيره عوضا عَن الترضي وَهل يسْتَعْمل ذَلِك لغيره من الصَّحَابَة؟ فَأجَاب بقوله: حِكْمَة ذَلِك أَن عليا كرم الله وَجهه وَرَضي عَنهُ لم يسْجد لصنم قطّ)1 🔸از او ( ابن حجر) در مورد چرائی استفاده «کَرَّمَ اللهُ وَجَهُه» در مورد امام علی به جایی رضی الله عنه سوال شد جواب دادند دلیل استفاده از این لفظ «کَرَّمَ اللهُ وَجَهُه» این است که او یعنی امام علی علیه السلام هیچ وقت بر هیچ بتی سجده نکرد 🔺إذا ذكروا عليّا عليه السّلام قالوا: «كرّم اللّه وجهه» إشارة إلى عدم سجوده للأصنام أصلا.)2 🔸مرحوم علامه مظفر: اهل تسنن هنگام نام بردن از نام مبارک امیرالمومنین علیه السلام از لقب «کَرَّمَ اللهُ وَجَهُه» استفاده میکند که به این نکته دارد: امیرالمومنین علیه‌السلام هیچ وقت بر هیچ بُتی سجده نکردند اشاره دارد 🔺وجدنا العامة إذا ذكروا عليا في كتبهم أو أجروا ذكره على ألسنتهم قالوا كرم الله وجهه يعنون بذلك عن عبادة الأصنام‏)3 🔸مرحوم ابن شهر آشوب: مخالفین شیعه هر وقت قصد کندکه نام مبارک امام علی علیه السلام را ذکر کند با لقب «کَرَّمَ اللهُ وَجَهُه» ذکر میکند اشاره به این نکته دارد: امیرالمومنین علیه‌السلام هیچ وقت بر هیچ بُتی سجده نکردند 📚منابع 1: الفتاوى الحديثية ابن حجر ج 1 ص 41 2: دلائل الصدق ج4 ص 422 3: المناقب ابن شهر آشوب ج2 ص 177 @snjramsar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻آیت الله جوادی آملی: ما مردمان ایران مردم بزرگی هستیم خودمان را ارزان نفروشیم 🔸ما نه یعنی حوزویان، ما نه یعنی دانشگاهیان، ما یعنی ایرانیان 🔹سرتاسر آمریکا را شما بشکافید یک اثر باستانی پیدا نمی کنید 🔹اما ما هم تاریخ داریم و هم جغرافیا داریم 🔹سرتاسر ایران اثر باستانی داریم 🔹آن روزی که در این سرزمین انوشیروان عادل حکمرانی می کرد ما دانشگاه داشتیم 🔹اگر کتب اربعه است ما نوشتیم، حتی صحاح سته را ما نوشتیم (البته بزرگانی از عرب هم در وسط ها پیدا شدند) @snjramsar
🇮🇷 از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرستان رامسر ۱۸ آبان ۱۴۰۳ @snjramsar
⚡️عده‌ای بنا دارند سخنان مراجع تقلید را پخش‌ نکنند. ⚡️برخی از برنامه‌های صدا و سیما قطعا خلاف شرع است. ✔️آیت‌الله نوری همدانی در دیدار علمای تهران🔻 🔹امروز یکی از مشکلات مردم، معیشت است و این مشکل در مسائل دیگر هم اثرگذار است و طبیعتاً روحانیت هم مانند سایر مردم همین مشکل را دارد، حالا بعضی جایی مشغول باشند و درآمد داشته‌ باشند و مردم هم آنها را ببینند بحثی جدا است ولی اکثریت روحانیون این مشکل معیشتی را دارند لذا مردم‌ باید بدانند که همه ما گرفتار این موضوع هستیم. 🔹گاهی از ما گِله می‌کنند که چرا شما مشکلات را نمی گویید، درحالی که ما در همه دولت‌ها و اکثریت ملاقات‌ها مشکلات مردم را می‌گویم ولی چون رسانه‌ها معمولا در اختیار افراد و گروه‌های خاص است حرف ما که بیان مشکلات مردم است‌ پخش نمی شود. شخص رهبری معظم و همه مراجع اولین حرفشان حل مشکلات مردم است‌، ولی عده‌ای بنا دارند سخن آنها را پخش‌ نکنند و عده‌ای هم بنا دارند عمل نکنند. 🔹شما در موضوع فضای مجازی ببینید، رهبری معظم چقدر فریاد زدند که این موضوع را حل کنید که هم مشکل مردم برطرف شود و هم فسادی که در آن‌ است در جامعه اثر نکند، به هر حال کسب و کار عده‌ای به این موضوع فضای مجازی بستگی دارد و از طرفی هم نباید رها شده باشد؛ پس باید به دور از مسائل سیاسی این موضوع را حل کرد. بنده معتقدم نباید فضای مجازی رها باشد، بلکه باید متخصصان بنشینند و همانطور که رهبر انقلاب مکرر از ابتدای این جریان فرمودند و از فوائد و مشکلات آن گفتند حل شود. 🔹بنده این موضوع را مکرر گفته‌ام حجاب امر واجب است و باید در اجرای این امر واجب تلاش کرد البته مجلس مدتهاست در موضوع قانون حجاب کار کرده‌است‌ و نمی‌دانم چه شد اما تصویب قانون یک مطلبی است و اجرای آن مطلب دیگر. باید قانون مطابق شرع باشد. موضوع حجاب یک زمانی است‌ که ما فرهنگ سازی کرده باشیم و اهمیت موضوع را گفته باشیم و قانون را اعلام کرده باشیم ولی عده‌ای بنا دارند مخالفت کنند و خلاف قانون عمل نمایند که خود قانون مجازات آن را معین کرده‌است، اما یک موقع متولیان فرهنگی کشور هم مقصر هستند. 🔹امروز شما به یک بی‌حجاب می‌خواهید تذکر دهید عده‌ای می‌گویند: چرا تذکر می‌دهید؟! یک علت در معرض نامحرم بودند است، حالا شما تلویزیون را روشن می‌کنید فلان مسابقه در حال برگزاری زن و مرد نامحرم کنار هم بگو بخند دارند من معتقدم که بعضی از این برنامه ها قطعاً خلاف شرع است و در ترویج بی‌حجابی و از بین بردن قبح گناه مؤثر است حالا وظیفه چیست؟ آیا فقط باید به آن دختر بی‌حجاب در خیابان تذکر دهیم یا به صدا و سیما، کدام اثر منفی بیشتری دارند، طبیعی است که بی حجاب در خیابان که شاید از روی جهل باشد بگوید شما از خودتان شروع کنید، بر این اساس باید اول ریشه را درست کرد به هر حال برای این انقلاب زحمت‌ها کشیده شده و خون‌های فراوانی ریخته شد. 🔹امام راحل (رحمت الله علیه) سعی فراوانی کردند، رهبری هم امروز برای حفظ این خون ها، برای حفظ اسلام و فرهنگ اهلبیت (علیهم السلام) شب و روز نمی‌شناسد و با اطلاع عرض می کنم کسی الآن مثل ایشان نمی شناسم که به فکر حل مشکلات مردم باشد با همه گرفتاری های داخلی و خارجی، پس همه همت کنند و برای این مردم کار کنند ان شاءالله خداوند متعال لطف کند مشکلات برطرف شود.  @snjramsar
زائران هندوستانی حرم امام رضا علیه‌السلام طی مراسمی بیش از یک کیلو طلا به مردم جنگ زده لبنان اهدا کردند. ▪️ @snjramsar
با الطاف خداوند و عنایات اهل‏بیت علیهم‌السلام و حضور مردم عزیز و دوست‌داشتنی رامسر پرافتخار و محبت نماینده محترم ولی فقیه برای سال دوم توانستیم افتتاحیه برنامه‌های فرهنگی هفته مازندران را از نقطه آغاز جنبش علویان تبرستان برگزار کنیم. @snjramsar