سخنان آیت الله حسینی بوشهری درباره مرحوم آیت الله محمد یزدی:
بسم الله الرحمن الرحیم. از اینکه این فرصت را در اختیار اینجانب قرار داده اید سپاسگزارم و لازم میدانم در آغاز سخن ارتحال این شخصیت بزرگ را به حوزههای علمیه، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و همه مردم انقلابی و علاقهمندان ایشان به ویژه به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض کنم زیرا فقدان عالمی مجاهد و فقیهی بصیر و آگاه و خستگیناپذیر ثلمهای جبرانناپذیر است.
سخن گفتن درباره خصوصیات اخلاقی و رفتاری ایشان مجال بیشتری میطلبد ولی از روزی که بنده ایشان را شناختهام تا روزی که از میان ما رفت و دعوت حق را لبیک گفت، چیزی جز تعهد و تکلیف مداری و مسئولیتشناسی و احساس وظیفه از ایشان سراغ ندارم. اگر اخلاق به معنای سلوک و رفتار در مسیر الهی باشد، ایشان هم در رابطه با باورها و اعتقادات و مشی سالم در زندگی همراه با زهد و ساده زیستی بدانیم، حقیقتا در این راه ثابت قدم بودند. همان تعبیری که مقام معظم رهبری درباره ایشان فرمودند که ایشان دارای ایمانی راسخ نسبت به مبانی انقلاب بودند و استقامت در این راه داشتند. او اخلاق را همراه باغیرت دینی و انقلابی توأم نموده بود. ایشان در محیط خانه و ارتباط با بستگان و در محیط جامعه و مسئولیتهایی که بر عهده داشتند و در رابطه با دوستان و شاگردان عمدتا همان اخلاقی داشت که در اسلام به آن توصیه شده است. آنچه در این میان ایشان را نسبت به بعضی ازاشخاص برجسته میکند، اخلاق مبارزاتی و جهادی ایشان بود. قبل از پیروزی انقلاب، روزهای پنجشنبه در مدرسه فیضیه یک بحث اخلاقی داشتند که بنده هم توفیق حضور در آن درس را داشتم. ایشان در درس اخلاقشان علاوهبر تاکید نسبت به تهذیب و رعایت زیطلبگی، همواره به مسئولیتشناسی و مسئولیتپذیری نیز تاکید میورزیدند، نسبت به استفاده از فرصتهای موجود و هدفمندی در تحصیل و پاسخگویی به نیازهای جامعه همواره سفارش میکردند که خود نیز در گفتار و در رفتار به آن پایبند بودند.
ما اخلاق را گاهی در اخلاق فردی خلاصه میکنیم و گاهی علاوهبر جنبههای اخلاق فردی، وقتی به مسائل اجتماعی هم میرسیم، در آنجا رعایت اخلاق را به معنای مسئولیت شناسی و قبول مسئولیت میدانست. ایشان در عرصه جامعه معتقد بود ما در راهی که قدم گذاشتهایم، باید متعهد بمانیم و از مسیر و حرکتمان عدول نکنیم زیرا اخلاق اسلامی به ما چنین اجازهای نمیدهد. ولو متحمل هزاران مشکل شویم، بنابراین از ویژگیهای برجسته ایشان علاوهبر ساده زیستی و تقیّد به عبادات و اصول اخلاقی و داشتن نظم در زندگی، در همه مسئولیتهایی که بعد از پیروزی انقلاب متوجه ایشان شد، چه در جایگاه خبرگان رهبری و چه مجلس شورای اسلامی و چه شورای نگهبان و چه جامعه مدرسین و چه در کسوت یک استاد حوزه و چه حضور در دستگاه قضا به همان زندگی زاهدانه و ساده بسنده کردند و در عین امانتداری، الگویی بسیار مناسب برای حوزهها و طلاب و نسل جوان انقلابی و مسئولین نظام و مردم هستند که این منش سالیانی در خاطرهها باقی خواهد ماند.
عدهای از ضد انقلاب و عناصر وابسته به آنان، نسبت به فوت آیتالله یزدی اظهار خوشحالی کردند. به نظر جنابعالی بغض دشمنان نظام و انقلاب نسبت به آیتالله یزدی از چیست؟
هرکس روش و منش آیتالله یزدی را بشناسد، میداند که ایشان با کسی تعارف نداشتند. با صراحت و بدون مجامله در مقابل دشمنان ایستادند. طبعا کسی که با صراحت نظرش را بیان کند، عدهای بر نمیتابند. او همیشه مانع سر راه دشمنان بود و پرده از روی توطئهها و برنامههای ایشان برمیداشت و اهداف پنهان آنان را آشکار میکرد، لذا طبعا چنین شخصیتی با او دشمنی میشود و در هنگام فوت او اظهار خوشحالی میکنند، به تصور اینکه مانعی برداشته شده اما توجه ندارند که این انقلاب همواره رویش دارد، ما همانطور که بعد از رحلت حضرت امام نگران آینده بودیم اما با حضور رهبر معظم انقلاب در میدان انقلاب و در رأس نظام اسلامی آرزوهای دشمن محقق نشد.
امیدواریم با شناختی که از جامعه انقلابی داریم، جایی برای دغدغه و نگرانی نباشد. وزیر خارجه اسبق آمریکا در یکی از سخنرانی هایش گفته بود که ما گاهی ماهها برنامهای را طراحی میکنیم ولی با سخنرانی رهبر ایران همه برنامههای ما بهم میخورد.
⬅️ متأسف شدم و دعا کردم.
👈 همه ما انتقادهایی به نهادهای دولتی یا حاکمیتی داریم. اما اینکه کسی فاجعه بزرگ سال 88 را به حاکمیت و شخص رهبری نسبت دهد، یا بسیار غافل و جاهل است یا بسی مغرض. همین طور در رابطه با برخورد نظام با امثال "روح الله زم".
❇️ از خدای متعال برای آقای امجد هدایت می طلبم و ایشان را غرض ورز نمی دانم و هنوز امکان بازگشت برای ایشان منتفی نیست.
🔸 از برادران حزب اللهی هم استدعا دارم، ایشان را بالکل طرد نکنند و به روشن کردن ایشان بیندیشند. ابراهیم نبی(ع) تا وقتی محرز نشده بود که عمویش دشمن خداست، برایش دعا می کرد"فَلَمَّا تَبَيَّنَ لَهُ أَنَّهُ عَدُوٌّ لِلَّهِ تَبَرَّأَ مِنْهُ إِنَّ إِبْراهيمَ لَأَوَّاهٌ حَليمٌ" (توبه،114)
محمد تقی اکبرنژاد
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
واکنش مهاجرانی، وزیر خاتمی و از سران فتنه 88 و از براندازان نظام، به اظهارات امجد
ايشان (شیخ محمود امجد) با سخنانى بسيار تند و ساختار شكن همه ما را بهت زده كردند.
آیتالله خامنه اى رمز اقتدار و عزت ملى و سربلندى ملت و نظام جمهورى اسلامى ايران اند. مى توان خيرخواهانه از بسيارى از امور اجرائى و قضايى و مجلس و سپاه انتقاد كرد. اما ساختار شكنى و انكار انقلاب و نظام امر ديگرى است. به تعبير امير مؤمنان: لقد صرت جسرًا لمن حارب الله و رسوله.
ربنا لا تكلنا الى انفسنا طرفة عين ابدا لا اقل من ذالك و لا اكثر. و لله الحمد حمد الشاكرين
✍ سيّدعطاءالله مهاجرانى🇮🇷
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
لطفا با دقت مطالعه شود،
نامه سرگشاده و ۴ سوال دوست قدیمی محمود امجد از او/ عینکی که پسرتان به چشمتان زده را بردارید؛ جانیان را به جای مظلوم نشاندید
۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
اخبار سیاسی
حجتالاسلام علی اکبر نوری از دوستان قدیمی آقای محمود امجد در نامهای ضمن انتقاد شدید از اظهارات اخیر او، تاکید میکند که این سخنان، نشاندن جانیان به جای مظلوم و ظلم به رهبری بود.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجتالاسلام علی اکبر نوری مدرس حوزه علمیه قم و از دوستان سابق آقای محمود امجد نامه مهم و منتقدانهای خطاب به او نوشته است که متن کامل آن در ذیل منتشر میشود:
بسمالله الرحمن الرحیم
جناب آقای محمود امجدی
سلام علیکم
عرایض بنده از سر غفلت و فراموشی محبتهای جناب عالی به حقیر و دهها و صدها طلبه و دانشجوی دیگر و حشر و نشر با شما و استفاده از درس و استماع منبر و روضهتان نیست؛ آن حقوق به جای خود محفوظ ولی این راهی که شما از بیش از بیست سال قبل، درپیش گرفتید و الآن به ترکستان اتحاد موضع شما، با مواضع سران کفر اروپایی درموضوع جاسوس و نوکر بیگانگان و هماهنگکننده همه اشرار ضد اسلام و جمهوری اسلامی روح اللهزم منتهی شده است. و در آن به طور مستقیم چشم و چراغ اهل ایمان، و مایه امید مستضعفان، و خار چشم دشمنان اسلام، ومظهر معزّالمومنینی و مذّل الکافرینی امام زمان علیه السلام وعجلالله تعالی فرجهالشریف، مقام معظم رهبری را هدف گرفتهاید، بنده را واداشت که چند جملهای با شما صحبت کنم.
شاید برای کسانی که شما را از دور میشناسند عجیب و تازه باشد ولی برای کسانی که از نزدیک باشما معاشرت داشتهاند نه تازه است نه عجیب. مشابه این مواضع از بیش از بیست سال قبل در منزل شما توسط فرزندتان محمد آقا و دوستان و همفکرانش تقریباً بدون رودبایستی و ملاحظه نسبت به حضرت آقا مطرح میشد و بعضاً به گوش شما هم میرسید.
برخورد حضرت آیهالله خوشوقت با شما و مخالفت ایشان با کاندیدا شدن فرزندتان محمدآقا برای نمایندگی مجلس در لیست جناح چپ و آقای مهدی کروبی و در نتیجه جداشدن شما از ایشان و سپس مواضع شما برعلیه ایشان که اشاره فهمها آنرا میفهمیدند یک نمونه است از سابقه دراز طرز تفکر شما.
جدا شدنتان از جلسه هفتگی فضلای کرمانشاهی و جدا شدن آنها از شما نمونه دوم است؛ بنابراین شما تازه به این موضع نرسیدهاید، آنچه تازه است تصریح به این موضع و تقابل علنی درفضای مجازی است.
ای کاش وقت میگذاشتید و میدیدید و میشنیدید که دشمنان اسلام و این آب و خاک چقدر از موضع شما شادمان و در مقابل چقدر دل خانوادههای شهدا و کسانی که از همه چیز خود برای نظام مایه گذاشتهاند را به درد آوردید.
بنده چند سوال را محضرتان مطرح میکنم امید است تأمل در این سوالات برای شما تنبهی و برای کسانی که از موضع شما رنجیده شدند تسلایی باشد.
سوال اول
اغلب کسانی که با حوزه و روحانیت سر و کاری دارند، از مواضع آیتالله بهجت و آیتالله بهاءالدینی و آیتالله خوشوقت و آیتالله حسن زاده آملی و آیتالله جوادی آملی و علامه مصباح یزدی نسبت به مقام معظم رهبری آگاهاند و جنابعالی دربسیاری از منابر و جلسات با امی و خاطرهای و حرفی و نقلی از آیتالله بهاءالدینی و آیتالله بهجت رحمتالله علیهما، مجلس را متبرک و مزین میکردید و اصولاً بخش عمدهای از جاذبه شما برای جوانان چه حوزوی چه دانشگاهی به خاطر این بود که روح و جانشان از طریق شما با افکار و نصایح این قلههای عرفان و علم و عمل پیوند میخورد، حال آیا درست است که کسی با نام این بزرگان در دل جامعه جا باز کند و شهره آفاق شود و سپس ناباورانه همه را به موضعی در تقابل صدوهشتاد درجهای با موضع اساتید خود دعوت کند؟
سوال دوم
اگر جنایتکارانی دزدانه در جایی امنیت کشور و مردم را مورد تهدید قراردادهاند، بر اساس وظیفه شرعی و قانونی در کمترین زمان ممکن آنان را شناسایی و دستگیر و به محکمه تحویل میدهند و در نهایت حکم دادگاه است که درباره آنان اجرا میشود، حال به چه حسابی از نظر شما نظام و مسئولان نظام باید پاسخگو باشند ولی جنابعالی که با نقش موثر فرهنگی و تبلیغی خود که عده کثیری را به کسوت سربازی نظام درآورده و عده بیشتری را با سخنرانیهای خود در مسیر خدمت به نظام در نهادهای مختلف مصممتر کردهاید، نباید پاسخگو باشید؟ به نظر خودتان این دوگانگی عجیب نیست؟
سوال سوم
میگویید ایشان از فلان تاریخ مسئول همه خونهایی است که ریخته شده؛ عرض میکنم چرا ایشان را مسئول نجات کشور عزیز لبنان اشغال شده از زیر چکمههای رژیم جعلی و نژادپرست اشغالگر قدس نمیدانید؟
چرا ایشان را مسئول نجات کشور سوریه و مردم مسلمان و مسیحی و سنی و شیعه آن از چنگال آمریکا و متحدان اروپایی و سران کشورهای عربی که از تمام میراث عظیم غیرت و شجاعت و تعصب ملت و قوم بزرگ عرب فقط یک روسری قرمزرنگ را ارث بردهاند معرفی نمیکن
ید؟
چرا ایشان را مسئول نجات کشور عراق و عتبات عالیات که داعش آمریکا ساخته که تا چهل کیلومتری بغداد وحرمین کاظمین پیشروی کرده بودند، خطاب نمیکنید ؟ همه حتی دشمنان میدانند اگر نبود درایت و شجاعت امام خامنهای و سردار رشیدش سلیمانی و فداکاری سربازان غیور پاکستانی و افغانستانی و ایرانی و عراقی و لبنانیاش، الان کشور عراق دربست دراختیا ر داعش (مینویسم داعش ولی شما بخوانید آمریکا و اسراییل و آل سعود بدتر از صهیونیستها) بود و چه بسا زبانم لال به جای یک بقیع ویران درمدینه چهار بقیع در کربلا و نجف و کاظمین و سامرا داشتیم.
چرا ایشان را مسئول جلوگیری از این فجایع نمیشمارید؟ چرا ایشان را مسئول حفظ جان و مال و ناموس دهها هزار مسلمانان محبّ اهل بیت و شیعیان که قطعاً در صورت تسلط داعش سرشان در کربلا و نجف و کاظمین درحرم و صحن و سرای ائمه علیهمالسلام از بدن جدا میشد خطاب نمیکنید؟
سوال چهارم
شما تمام کسانی که در این چهل سال کشته شدهاند را مظلوم میدانید. جناب امجدی در این چهل سال لیست بلند بالایی از سران ارتش ستمشاهی و فرماندهان حکومت نظامی گرفته تا عناصری از سازمان منافقین خلق و منفجرکنندگان حزب جمهوریاسلامی و قاتلان شهید بهشتی و یارانش و انفجار نخستوزیری و شهادت رجایی و باهنر و انفجار دادستانی و شهادت شهید قدوسی و عوامل شهادت شهدای محراب و کسانی که پاسداران را شکنجه کردند و سوزاندند و در سر سفره افطار حزباللهیها را کشتند و در کوچه و خیابان و مغازه بیش از دوازده هزار نفر را به جرم ریش داشتن و پاسدار بودن کشتند و تا عناصر براندازی از حزب توده و عناصری از کومله و دمکرات که پاسداران را جلوی پای عروس و دامادشان سربریدند تا برسد به ریگی که آن همه از پاسداران و مردم عادی هم مذهب و هم استانی خود را کشت و عوامل شهدای هستهای و و و و در این چهل سال لیست بلند بالایی از این جانیان به سزای اعمال جنایتکارانه خود رسیدند؛ عدهای از این جنایتکاران (البته به قول شما شهیدان و مظلومان) در زمان رهبری امام رضوانالله علیه و عدهای در زمان رهبری حضرت آقا به سزای اعمال خود رسیدند جنابعالی در دو کلمه برای این جنایتکاران آن هم برای همهشان حکم شهادت به معنای مظلومیت صادر میکنید؟ فکر نکردید با این حرف چه حقکشی بزرگی کردید؟ لازمه حرف شما ظالم بودن صدها قاضی و دادستان و دادگاه است؛ آیا چنین قضاوتی که با دو کلمه هزاران جانی را تبرئه و مظلوم معرفی کند و صدها دادستان و قاضی و محکمه را یکجا ظالم معرفی میکند در جای دیگری سراغ دارید؟
فرضاً روحالله زم جاسوس برانداز و تحریککننده شنوندگان و بینندگان رادیوها و تلویزیونها و کانالها و شبکههای اجتماعی برای به خیابان ریختن و کشتن و آتشزدن حکمش اعدام نباشد و مظلوم کشته شده باشد؛ آیا هیچ منصفی یک مورد و یک قضیه را به چهل سال تعمیم میدهد؟ جناب آقای امجدی گمان نمیکنم پاسخ صحیح به این سوالات چندان مشکل باشد.
جسارت حقیر را ببخشید که این مطلب را خدمت شما عرض میکنم ؛ فقط یک شرط دارد و آن این است که آن عینکی که فرزندتان محمدآقا و همفکرانش به چشم شما زدهاند را عوض کنید. شما بهتر از ما میدانید که در گذشته و در زمان حال چقدر فرزندان در تغییر مسیر پدران نقش داشتهاند؛ احتمال بدهید هر قدر هم که احتمال ضعیف باشد ولی چون محتمل (تحت تاثیر قرارگرفتن) بسیار مهم است جناب عالی یکی از آن پدران باشید.
درپایان برای شما و خودم و همه اهل ایمان طلب عاقبت به خیری میکنم. و از اینکه در آستانه سالگرد شهادت سردار دلها که شهاتش دل همه را سوزاند واشکها را جاری کرد با این سخنان دلهایی را سوزاندید و جانیانی را مظلوم و شهید معرفی و با این سید مظلوم با این لحن و بیان سخن گفتید، اظهار تاسف میکنم.
دوست قدیمی سید علیاکبر نوری
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
🔴 این همه اعمال وقیحانه برای فریب چندروزه ملت
♦️هیچ عیبی ندارد AFC در حق آل کثیر ظلم کرده؛ حتی ظلم های قبلی در حق فوتبال ایران هم چیزی از ارزش های AFC کم نمی کند!
🔹مهم این است که فلانی را به بازی بگیرد تا بشود سوژه ساخت. اصلا هم نباید به یاد مردم آورد ظریف و سایر آشپزهای برجام، با استفاده از همین آقا و سلبیریتی های مشابه، خسارت را موفقیت جا زدند!!
♦️همین که بشود بی کفایتی مدیریتی عناصر خوش بین به دشمن و نا بسامانی قیمت مرغ و تخم مرغ را برای چند روز از خاطره ها برد، به همه بی آبرویی آویزان شدن از AFC و FATF و CFT و... می ارزد. وزیر ارتباطات اینجاها باید جور همه دم و دستگاه اقتصادی پنجر دولت را بکشد و همه تپه های آباد قیمتی را بشورد و ببرد!
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
ایا درحال ساخت لیدر جریان غربگرا برای انتخابات 1400 هستند !!؟
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
یک آیه از قرآن کریم
خداوند عوام را به خاطر ارتكاب معاصى و دانشمندان را بهخاطر ترك نهى از منكر لعنت كرد.
لَوْ لا يَنْهاهُمُ الرَّبَّانِيُّونَ وَ الْأَحْبارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ وَ أَكْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ ما كانُوا يَصْنَعُونَ
چرا علماى نصارا و يهود آنان را از سخنان گناه آلود وخوردن مال حرام بازنمىدارند؟ چه بد است آنچه انجام مىدهند.مائده، ۶۳
نکته ها
حضرت على عليه السلام در اواخر خطبه «قاصعه» «1» مىفرمايد: خداوند اقوام پيشين را مورد لعن قرار نداد مگر بخاطر ترك #امر به معروف و نهى از منكر. خداوند #عوام را به خاطر ارتكاب معاصى و #دانشمندان را بهخاطر #ترك نهى از منكر لعنت كرد.
منظور از «ربانيون» علماى مسيحى و منظور از «احبار» علماى يهود است.
امام حسين عليه السلام در توضيح اين آيه فرمود: دليل سكوت علما و رها كردن #امر به معروف و نهى از منكر، يا طمع به منافع ستمگران است و يا ترس از آنان «رغبة فيما كانوا ينالون منهم أو رهبة مما يحذرون» «2»
آيهى قبل دربارهى گناهكاران، جملهى «ما كانُوا يَعْمَلُونَ» را آورد، ولى اينجا دربارهى سكوت علما جملهى «ما كانُوا يَصْنَعُونَ» را بكار مىبرد. مرحوم فيض كاشانى مىگويد: فرق ميان «يَعْمَلُونَ» و «يَصْنَعُونَ» اين است كه صانع، كسى است كه با تجربه و زبر دستى كارآزموده شده و كار براى او به صورت خصلت و ملكه در آمده باشد.
«1». نهجالبلاغه، خطبه 192.
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
شب تولد زينب بلند شو مادر
به جان دخترت امشب بلند شو مادر
شب تولد زينب دعاي مرگ مكن
بياو خانه مهيا براي مرگ مكن
شب تولد زينب بخند مادر جان
دو پلک زخمي خود را مبند مادر جان
شب تولد زينب نفس بكش مادر
بيا ز دست اجل دست پس بكش مادر
شب تولد من مثل شمع ميسوزي
به جاي طفل به تابوت چشم ميدوزي
فداي آنهمه احساس مادرانه ی تو
شب تولد زينب كجاست شانه ی تو
شب تولد من تير مي كشد پهلوت
شب تولد من درد مي كند بازوت
شب تولد من دست من كفن دادي
به جاي هديه به من كهنه پيرهن دادي
#نـوكـــر_نـوشـت:
#عشق_علیه_السلام
عمرم تمام و مدح تو مانده ست ناتمام
معنای عشق "زینَب کبری" ست والسلام
صلي الله عليک يا سيدناالغریب يااباعبدالله الحسين
سلام و عرض ادب، صبحتون بخير، ولادت با سعادت قهرمان فصاحت و بلاغت، مظهر مهربانی و عطوفت، عقیلهی بنی هاشم، حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار مبارک باد.
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 ولادت با سعادت جبل الصبر ، بنت امیر المؤمنین علی علیه السلام ، عمه جان امام زمان(عج) ، حضرت زینب کبری سلام الله علیها مبارک باد. 💐
#کلّنا_فداک_یا_زینب(س)
تا دقایقی دیگر
سخنرانی امام خامنهای دام ظله
در سالروز ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار،
امروز ساعت ۱۱ به صورت زنده و تلویزیونی با مردم سخن خواهند گفت.
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
♻️ رمزگشايي از اتمام حجت رهبر انقلاب
🔰 سخنان هفته گذشته رهبر معظم انقلاب، حاوي نکات مهمي بود اما شايد بتوان گفت مهمترين جمله ايشان در اين سخنراني به لحاظ سياسي، آخرين جمله ايشان در اين سخنراني بود. جمله اي که کمتر در رسانه ها به آن توجه شد.
ايشان در پايان توصيه چهارم خود به دولتمردان در خصوص خنثي سازي تحريمها فرمودند: «من از مسئولين کشور حمايت میکنم [امّا] شرطش اين است که به اهداف ملّت پايبند باشند.»
۱. کساني که با ادبيات رهبر انقلاب در مواجهه با دولتها آشنا هستند میدانند حداقل طی سالهای اخير هيچگاه ايشان حمايت خود از دولتها را مشروط بيان نکرده بودند؛ تا جايي که اين براي دولتها و روسای جمهور به يک اصل تغييرناپذير تبديل شده که تا آخرين روز دولت، مورد حمايت رهبر انقلاب خواهند بود. بنابراين، راز اين حمايت مشروط چيست؟
البته يک نکته کلی هميشه در بيانات رهبر انقلاب وجود داشته که وظيفه رهبری دخالت در جزئيات امور اجرائي نيست، رهبری وظيفه حفاظت از آرمانهای انقلاب را برعهده دارد و جايي که ببينند از اين آرمانها انحرافی به وجود میآيد ورود پيدا میکنند، اما صراحت در مشروط کردن حمايت از يک دولت به پايبندی به آرمانهای ملت، کمتر اتفاق افتاده و شايد هم بیسابقه باشد.
۲. از سوی ديگر باز هم با توجه به نوع ادبيات و سابقه مشی حکمت آميز رهبر انقلاب، از بيان اين جمله میتوان فهميد که احتمالا دولت قصد انجام کاری بر خلاف آرمانهای ملت را دارد و رهبر انقلاب پيشاپيش در حال تذکر دادن نسبت به آن هستند.
۳. اما اين کدام آرمان ملت است که اگر دولت روحاني به آن پایبند نباشد رهبر انقلاب حمايت خود را از اين دولت بر میدارند؟ به پنج دليل میتوان نتيجه گرفت، آرمانی که رهبر انقلاب از آن سخن گفتند، مساله مذاکره و ارتباط با شيطان بزرگ و متاسفانه گره زدن معيشت مردم به این موضوع یعنی مذاکره با آمريکاست.
الف) اين جمله در خلال توصيه چهارم ايشان مبنی بر اهميت خنثیسازي تحريمها به جای تلاش براي رفع تحريم بيان شده است. در اين توصيه ايشان دولت را از تمرکز بر روی لغو تحريمها با مذاکره کردن با آمريکا - که همواره مورد تاکيد رئيس جمهور است- بر حذر میدارند.
ب) در اوايل همين سخنراني ايشان، شجاعت و مقاومت در برابر دشمن را به عنوان نقطه مقابل انفعال، ترس و ضعف نشان دادن در برابر او از ارزشها و آرمانهای يک ايرانی توصيف میکنند و شهيد سليمانی را به خاطر داشتن همين خصلت، قهرمان مردم ايران معرفی میکنند.
ج) محور اصلي و اصطلاحا دالّ مرکزي سخنان ايشان در اين سخنرانی، مقاومت در برابر دشمن، عدم گره زدن حل مشکلات کشور به ارتباط با دشمن و اتکا به توان داخلی در برابر تحريمها بود. ايشان در بيان خصوصيات شهيد سليمانی هم او را قهرمان شکست استکبار ناميدند. در بحث انتقام خون اين شهيد هم از غلبه نرمافزاری بر هيمنه پوچ استکبار توسط جوانان سخن گفتند.
د) جو و اتمسفر سياسي حاکم بر کشور و تمرکز اصلي دولت که در سخنان رئيس جمهور متبلور است، بحث مذاکره و ارتباط با آمريکاست و اصرار بر گره زدن حل مشکلات معيشت و تحريمها به مذاکره با آمريکا از سوي دولت همچنان ادامه دارد.
هـ) برخی اخبار غيررسمي از تلاشهای دولتمردان و ديپلماتهای دولت روحاني برای مذاکره با آمريکا حکايت میکند.
۴. به نظر میرسد اين جمله رهبر انقلاب براي روحاني به نوعي تهديد محسوب میشود. روحاني بايد بداند حمايت رهبر انقلاب از او که حتی در برههای جلو استيضاح او توسط نمايندگان را هم گرفت، يک چک سفيد امضا نيست. همين هفته گذشته بود که اقرار تاريخي مرحوم هاشمی در مورد عقلانی و مستدل بودن اصرار رهبر انقلاب در نوع مواجهه با آمريکا، علنی شد.
مذاکره در شرايط ضعف و بر سر مشکلات معيشتی و در شرايطی که طرف مقابل بارها اعلام کرده میخواهد مسائل مهمی مانند قدرت موشکي ما را مورد مذاکره قرار دهد، آن هم با تجربه تلخی که از برجام مقابل چشمانمان هست، حتما نتيجه اش خسارت بار و بر خلاف آرمانهاي ملت است و مرتکب چنين خبطی هم حتما با سيلی ملت و رهبری مواجه خواهد شد.
✍ حسین نقی
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فتنهی آیتاللهها!!!
⭕️ تحلیل بسیار مهم در مورد تحرّکات دشمن در شهر قم برای به زمین زدن انقلاب اسلامی و پاسخ به اتهامات #آیت_الله_امجد علیه رهبر انقلاب
🔰 حجتالاسلام پورآقایی
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
👓 روز پرستار را باید به محمد مداح هم تبریک گفت.
طلبه مجاهدی که هنگام پرستاری از بیماران کرونایی خبر درگذشت همسر باردارش را شنید و با سعه صدر مثال زدنیاش تحسین جامعه را برانگیخت.
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
✅ به توفیق الهی و مدد شهدا
این سه نفر از مقصرین اصلی وضع فعلی، از گندم ریاست جمهوری 1400 نخواهند خورد
شرط آن حضور موثر همه حزب الهی ها از الان تا خرداد 1400 است
💥انشاءلله
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
هدایت شده از خبرگزاری فارس
دولت روحانی کدام قوانین را اجرا نکرده است؟
🔹عدم اجرای حداقل نیمی از قوانین مصوب معضلی است که بارها از سوی نمایندگان مجلس با اعتراض مواجه شده است؛ حالا اما با دستورالعمل قضایی مرتبط و همچنین جرم انگاری در قوانین مصوب انتظار می رود این معضل به مرور حل شود.
🔸اگرچه قوانین مصوب مجلس یازدهم برای اجرا ابلاغ شده اما در بسیاری موارد ابلاغ به معنای اجرا نیست بلکه کلید خوردن روال اجراست که نیاز است تا مجلس یا دولت در این زمینه گزارش دهند.
fna.ir/f1d937
@Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراض نماینده مجلس به ردیف بودجه ای که دولت برای اجرای سند۲۰۳۰ قرار داده است!
🔺آقای روحانی زمانی که گفت یک روز از دولت من باقی مانده باشد از سند 2030 دست برنمی دارم، ای مردم بدانید هنوز روحانی از سند 2030 دست برنداشته...
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
⭕️ واقعا چرا نیما زم احتمال نمیداد که از سوی وزارت اطلاعات دستگیر شود⁉️
#روحالله_زم
#منافقین_بزرگ_داخلی
#کلید_بنفش!
🆔
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
⭕️ نفوذ حجتیه تا کجا...؟
♨️ حضرت آیت الله #صافی_گلپایگانی از مراجع معظم تقلید در پیامی قابل تأمل، بلافاصله پس از درگذشت مهندس سیدحسین سجادی، رئیس #انجمن_حجتیه، فوت وی را تسلیت گفتند. این درصورتی است که یک هفته از رحلت عالم بزرگ، #عمّار_انقلاب حضرت #آیت_الله_یزدی می گذرد و ایشان تاکنون پیام تسلیتی صادر نکرده است.
♨️ حضرت آیت الله:
شما در پیام تسلیت خود، آقای سجادی را منشأ برکات زیاد میدانید. وی را فردی توصیف میکنید که شاگردان ولایی تربیت کرده و بسیاری از مردم را به مکتب تشیع هدایت کرده است و ... . آیا شما اطلاعی از فعالیت و تفکر #انجمن_حجتیه و سید حسین سجادی ندارید؟ مگر انجمن حجتیه به عنوان فرقهای منحرف، توسط حضرت امام خمینی(ره) منحل نشد؟ پس چرا شما از فردی که دارای چنین تفکر خطرناکی است، تجلیل مینمائید؟
♨️ این در حالی است که حضرتعالی، یک پیام ساده هم برای درگذشت آیت الله یزدی که رهبر انقلاب، ایشان را «عالمی مجاهد، دارای ایمان راسخ به مبانی انقلاب و استقامت در این راه و غیرت دینی و انقلابی» دانسته، صادر نمیکنید!
♨️ حتی اگر شما مشی سیاسی مرحوم حضرت آیت الله یزدی را قبول نداشته باشید باز هم جای هیچ توجیهی برای عدم صدور پیام تسلیت نیست، زیرا ایشان عالمی گرانقدر، با تقوا، مؤمن و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بوده است.
♨️ شاید حضرتعالی از رحلت آیت الله یزدی بی اطلاع باشید، که البته بعید به نظر می رسد! شاید هم دفتر شما، اطلاعات سیاسی کشور را به صورت #کانالیزه در اختیار شما قرار می دهد، که البته چنین چیزی نیز، قابل پذیرش نیست.
#حسین_کاظمی
#حوزه_انقلابی
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
دین ، برادر انسان(خوان حکمت)
حضرت امیر(ع) درحکمت نهجالبلاغه میفرماید: كُنْ فِي الْفِتْنَهًِْ كَابْنِ اللَّبُونِ لَا ظَهْرٌ فَيُرْكَبَ وَ لَا ضَرْعٌ فَيُحْلَبَ»؛(1) يعني در فتنهها و در رخدادهاي مجهول که نه اصل آن معلوم است نه فرع آن معلوم؛ نه پايان آن روشن است نه آغاز آن معلوم؛ مثل شتربچه دو ساله باش! آن روزها اين مثالها و تشبيهات براي قوم عرب ضروري و لازم بود تا به اين مسائل راه يابند. شتربچه دو ساله، نه شير دارد که از پستان او کسي استفاده کند، نه آن قدرت را دارد و پشت صافي دارد که کسي سوار بشود يا بار بکشد. فرمود: در فتنههايي که براي شما روشن نيست وارد نشويد. نه فتنه را شير بدهيد و بپرورانيد و نه فتنهگران را سواري بدهيد.(2)
يک وقت ميدانيد شورش است، فتنه است، يک وقت ميدانيد قيام است، يک وقت براي شما مجهول است، يک وقت ميدانيد که چه کسي مظلوم است، يک وقت ميدانيد چه کسي ظالم است، همه اينها را حضرت در خطبهها مشخص کرد. آنجايي که براي شما روشن است که ظالم کيست وظيفه چيست. آنجا که براي شما معلوم است مظلوم کيست وظيفه چيست.اما آنجا که براي شما روشن نيست اين شورش است، قيام است، فتنه است،در آنجا حضرت وظيفه را بيان کرده است. همه اين جزئيات را بيان کرده است.یعنی اينکه چيزي که روشن نيست شما بايد احتياط کنيد.
دین ، تنها برادر انسان
راه احتياط را وجود مبارک حضرت امير به کميل که از شاگردان مخصوص آن حضرت است آموخت. احتياطکننده يعني حائط دارد. شرح آن اين است که حضرت فرمود:کميل! «أَخُوكَ دِينُكَ فَاحْتَطْ لِدِينِك»(3)، انسان يک برادر دارد و آن دين اوست و اين تقديم خبر بر مبتدا هم مفيد حصر است. نفرمود «دينک اخوک» دين تو برادر توست؛ چون «دين» مبتداست و «أخوک» خبر است. تقديم خبر بر مبتدا مفيد حصر است؛ يعني تو فقط يک برادر داري و آن دين توست. به کميل گفت: «أَخُوكَ دِينُكَ»، حالا يک برادر داري به نام دين، اين برادر را حفظ بکن، بعد حضرت خودش در جمله ديگر تشريح کرد: «تَأْخُذَ الْحَائِطَةَ لِدِينِك».(4) احتياط ميکني؛ يعني دين خود را در وسط بگذار، دورش را حائط و ديوار بکش که ميوه درختان دين تو را هر کسي نچيند. آدم محتاط، يعني آدمي که دين او بارور است، درخت دين او بارده است، آدم بفهمي است، کارآمد است، علم دارد ، مؤثر هست. فرمود تو که حالا يک عضو مؤثري هستي، درخت خود را مثل درخت دشت قرار نده؛ مثل درخت منزلي قرار بده، دورش ديوار بکش که هر کسي نيايد از ميوه درخت تو استفاده نکند، از تو بهره سوء نبرد، اين را ميگويند احتياط. فلان شخص محتاط است؛ يعني دور دين خود را ديوار کشيده، هيچ بيگانهاي حق ندارد بيايد وارد باغ او بشود و از عِرض او، آبروي او استفاده کند، او را وسيله قرار بدهد.
فرمود: آنجا که اين فتنه است؛ نه فتنه را تقويت بکن، نه فتنهگر را سواري بده. اگر مثل آن شتري باشي که شير ميدهند؛ کسي که شير ميدهد آن کودک را ميپروراند. فرمود فتنه را با شيردادن نپروران، بزرگ نکن! و اگر فتنهگر باشد به او سواري نده.
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (دام ظله)
در جلسه درس اخلاق؛ 19/11/96
مرکز اطلاعرسانی اسرا
______________________
1. نهجالبلاغة صبحي صالح، حکمت1.
2. تمام نهجالبلاغه، ص947 ـ 987.
3. الامالي (شيخ مفيد)،ص283
4. بحارالأنوار، ج2، ص246.
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
یک آیه از قرآن کریم
خداوند عوام را به خاطر ارتكاب معاصى و دانشمندان را بهخاطر ترك نهى از منكر لعنت كرد.
لَوْ لا يَنْهاهُمُ الرَّبَّانِيُّونَ وَ الْأَحْبارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ وَ أَكْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ ما كانُوا يَصْنَعُونَ
چرا علماى نصارا و يهود آنان را از سخنان گناه آلود وخوردن مال حرام بازنمىدارند؟ چه بد است آنچه انجام مىدهند.مائده
پیام ها
۱- مسئوليّت امر به معروف و نهى از منكر، در درجه اوّل متوجّه علماست. لَوْ لا يَنْهاهُمُ الرَّبَّانِيُّونَ ...
۲- سكوت و بىتفاوتى علما، زمينهى ترويج فساد است. تَرى ... يُسارِعُونَ فِي الْإِثْمِ ... لَوْ لا يَنْهاهُمُ ...
۳- علما بايد قدرت داشته باشند تا بتوانند علاوه بر موعظه و دعوت، جلوى مفاسد را بگيرند. «لَوْ لا يَنْهاهُمُ»
۴- اگر نهى از منكر، جلوى گناه را نگيرد، لااقل جلوى سرعت آن را مىگيرد. يُسارِعُونَ فِي الْإِثْمِ ... لَوْ لا يَنْهاهُمُ
۵- علماى اهل كتاب، حتّى به حداقل وظيفه هم عمل نكردند. (در آيهى قبل، اثم و عدوان و حرامخوارى، به عنوان گناه آنان شمرده شد. در اينجا كلمه عدوان نيامده، شايد اشاره باشد به اينكه اگر علماى اهل كتاب، قدرت جلوگيرى از عدوان را ندارند، چرا جلوى اثم و سحت را نگرفتند)؟!
۶- زيبايى علم، در اظهار آن و زشتىاش در سكوت و كتمان است. «لَبِئْسَ ما كانُوا يَصْنَعُونَ»
۷- سكوت عالم، بدتر از گناه خلافكار است. «لَبِئْسَ ما كانُوا يَصْنَعُونَ»
۸- تظاهر به گناه، كثرت گناهكار، سرعت در گناه، تنوّع در گناه و ... هيچ يك دليل بر سكوت علما نيست. تَرى كَثِيراً مِنْهُمْ يُسارِعُونَ فِي الْإِثْمِ وَ ... لَوْ لا يَنْهاهُمُ
(كلمهى «تَرى» رمز تظاهر به گناه، كلمهى «كثير» رمز جمعيّت زياد، كلمهى «يُسارِعُونَ» رمز سرعت در گناه و كلمات «اثم»، «عدوان» و «سحت»، رمز تنوّع گناه است)
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
ارزش و اهمیت شغل پرستاری از منظر اسلا
جایگاه پرستاری در آموزههای دینی و در سیره بزرگان الهی به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار
پرستارى بیمار از مصادیق «فعل معروف» و عملى مستحب است. و برای آن در صورت اخلاص در عمل و حسن نیت پاداشهای بزرگی بیان شده است. مثل آن است كه او را از مرگ رهايي بخشيده است. در قرآن كريم در آيه 32 سوره مائده در اينباره مي فرمايد: «و هر كس انساني را از مرگ رهايي بخشد، چنان است كه گويي همه مردم را زنده كرده است».
در فرهنگ و معارف دینی کمالات معنوی و ثوابهای اخروی، فقط منوط به عبادات مصطلح نیست. بطور مثال خدمت به خلق و غمگساری از دیگران، در سیر و سلوک معنوی و قرب به خداوند عاملی بیبدیل است.
حضرت صادق(ع) فرمود: «نشستن تو نزد بیمار (و مراقبت از او)، بهتر و بالاتر از نماز خواندنت در مسجد است».(1)
امام خمینی فرمودهاند:«این شغل پرستاری از شغلهای بسیار شریفی است که اگر چنانچه انسان با وظایف انسانی و شرعی خودش بکند، این یک عبادتی است که در فراز عبادتهای درجه اول است.
اگر انسان بایک بیمار بهطور محبت، بهطور برادری، بهطور خواهری، مراعات احوال او را بکند و این برای انجام یک وظیفه انسانی- الهی باشد از عبادات بسیار، ارزشمند است».(2)
بنابراین پیوند عرفان و معنویت با زندگی روزمره و رفتارهای هرکس، از افتخاراتی است که یک مسلمان با قصد و نیت خالصانه میتواند به هر بهانهای به آن دست یابد و پرستار هم از این قاعده کلی و مهم مستثنی نیست. یعنی هم به وظیفه حقوقی خود عمل میکند و به ازای آن به اهداف اقتصادی میرسد و با نیت خالص به مراحل و مراتب بالای معنوی نائل میشود. این تفاوت در نگرش و بینش از امتیازات بسیار کلیدی و مهم اسلام است.
امام خمینی در مورد این نگرش، خطاب به پزشکان و پرستاران میفرماید:
«شما متوجه باشید که این شغل را خدای نخواسته آلوده نکنید به جهات مادی، به جهات دنیایی؛ که هم کار کرده باشید و هم اجر الهی نبرده باشید. شما کاری بکنید که این شغل شما الهی باشد، برای خدا باشد. منافات ندارد اینکه برای خدا باشد، لکن به شما هم مثلاً اجری بدهند، اینها منافات با هم ندارد. شما توجه داشته باشید به اینکه با این بیماران خوشرفتاری کنید، کمک کنید آنها را، دلجویی کنید از آنها. اینها افسرده هستند باید دلجویی کنید. این شغل از آن شغلهای بسیار ارزنده است».(3)
اگر حضرت زینب(س) را الگوی پرستاران میدانیم؛ باید نگرشی فراتر از پرستاری ظاهری و جسمانی یک بیمار داشته باشیم. ابعاد معنوی و تبیین و تبلیغ ارزشهای الهی و دفاع از حق و حقیقت بارزترین ویژگی آن حضرت بوده است. حفظ وقار و عزت خویش از یک طرف و توصیه به صبر در برابر مشکلات و ناملایمات و نیز ارتباط با خداوند در اوج مصیبتها از دیگر پیامهای مکتب زینبی است. وظيفهشناسي و مسئوليتپذيري هم در رفتارها و اقدامات ایشان مشهود و متجلی بوده است.
ايثار و فداكاري از دیگر ارزشهایی است که باید در مورد پرستاران مورد عنایت قرار بگیرد. اینها از آموزههای دینی است که باعث کمالات معنوی و اجر دنیوی و اخروی است.
پرستاری اولیاء الهی
یکی از دلایل اهمیت پرستاری این است که اولیاء الهی و انبیاء و اهلبیت(ع) از بیماران پرستاری میکردند که به چند نمونه اشاره میشود:
حضرت یوسف
امام صادق(ع) فرمود: «یکی از عواملی که موجب شد حضرت یوسف(ع)را فردی نیکوکار بدانند، این بود که در زندان به امر بیماران وپرستاری از آنان اهتمام میورزید و از آنان مراقبت میکرد».(4)
بنابراین یکی از عوامل رشد و تعالی حضرت یوسف مراقبت از بیماران بوده است.
پیامبر اکرم(ص)
علی(ع) میفرماید: «شبی تب وجودم را فراگرفت وخواب را از من ربود. بدین جهت رسول خدا(ص) تا صبح نیز بیدار بود و شب را بین من و نماز تقسیم میکرد. پس از نماز نزد من میآمد و جویای حال من میشد و با نگاه کردن به من از وضعیت بیماریام اطلاع مییافت و شیوه پیامبر تا طلوع صبح این چنین بود. پس از آنکه حضرت با اصحاب نماز گزاردند در حق من دعا کردند که خدایا! علی را شفا ده و سلامتی بخش که بهخاطر بیماریاش تا صبح نخوابیدم».(5)
👓 اولین بیانیه آقای #بوشهری مملو از #صراحت و #غیرت_انقلابی بود و مایه دلگرمی طلاب شد؛
🔹 امیدواریم همین روحیه شجاعانه در برخورد با سکولارهای حوزوی که منشا و پدر معنوی #امجدها و زمها هستند، حفظ شود.
💬 رضوان
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯