eitaa logo
صٌبح ایران
21.7هزار دنبال‌کننده
561 عکس
419 ویدیو
18 فایل
جبهه مردمی صبح ایران سایت👇 sobheiran.org توییتر👇 x.com/sobhe_iran?s=21 اینستاگرام👇 instagram.com/sobheiran_org تلگرام 👇 https://t.me/sobh_iran روابط عمومی موسسه @masaf_publicrelation
مشاهده در ایتا
دانلود
📌مرتضی آقاتهرانی، نماینده تهران: برخی می‌خواهند کل نظام شفاف شود که این غلط است؛ نباید کسی متوجه برخی مسائل شود. نمایندگان به وعده خود درباره شفافیت عمل کنند. آقا تهرانی در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ گفته بود که "موافق صد درصدی شفافیت آرای نمایندگان هستم". 📌 ادعای حمید رسایی علیه قالیباف: اسامی هفت تن از مدیران مجلس و یاران قالیباف بدلیل عدم استعفا در مهلت قانونی، در سامانه جامع انتخابات قرمز شده‌ و نمیتوانند ثبت‌نام کنند. اما آقای قالیباف بافشار به وزارت کشور دنبال چشم‌پوشی نهادهای قانونی است. 💠@sobh_iran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مصاحبه اختصاصی واحد سیاسی مصاف (نجوا) 👈مجلس زیر ذره‌بین (قسمت چهلم) 🔹محمد‌صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس در گفت‌وگو با نجوا: 🔹اگر نمایندگان مجلس در انتصابات دخالت کنند، چگونه می‌توانند بر کسانی که خود منصوب کرده‌اند، نظارت کنند؟ 🔹باید اسامی نمایندگانی که خودروی شاسی‌بلند گرفتند، شفاف اعلام شود. 👈 👈 💠@sobh_iran
📌حسن روحانی برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام می‌کند. وبسایت مدارا به نقل از یک منبع آگاه خود ادعا کرده که حسن روحانی قصد دارد برای انتخابات مجلس خبرگان که همزمان با انتخابات بعدی مجلس برگزار می‌شود نیز ثبت نام کند. هفته گذشته نیز قانون جدید انتخابات مجلس خبرگان اعلام شد. در بند هشتم از ماده یازده فصل چهار این قانون ذکر شده است که اجتهاد (ثبت‌نام کنندگان) باید در حدی باشد که قدرت استنباط بعض مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی‏ فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد. همچنین در تبصره ۱این ماده آمده: داوطلبانی که رهبری معظم انقلاب تصریحاً یا تلویحاً اجتهاد آنان را تأیید کرده باشد از نظر علمی، نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان نخواهند داشت. در تبصره ۲ این ماده هم آمده: داوطلبانی که سابقه نمایندگی مجلس خبرگان رهبری دارند از امتحان (کتبی و شفاهی) معاف می باشند. همچنین داوطلبانی که در دوره‏ های پیشین این مجلس در امتحان کتبی یا شفاهی یا هر دو حائز نمره قبولی شده ‏اند، حسب مورد از امتحان کتبی و شفاهی یا هر دو معاف هستند. همچنین در تبصره ۳ ماده ۱۱ تاکید شده است که: داوطلبانی که صلاحیت علمی و اجتهادشان طبق نظر اکثریت فقهای شورای‏ نگهبان، محرز گردد، معاف از امتحان خواهند بود. 💠@sobh_iran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥میزان مشارکت بانوان در ثبت نام انتخابات مجلس کمتر از ۲۰ درصد است! 🔸 سید عباس جوهری، رییس ستاد انتخابات استان تهران: تنها ۱۸ درصد از افرادی که در انتخابات پیش ثبت نام کردند، خانم بودند! 💠@sobh_iran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مصاحبه اختصاصی واحد سیاسی مصاف (نجوا) 👈مجلس زیر ذره‌بین (قسمت چهل‌ویکم) 📌پرویز محمد‌نژاد قاضی‌محله نماینده لنگرود در مجلس در گفت‌وگو با نجوا: 🔹نمایندگان "معمولا" در انتصابات نقش ندارند اما به مقامات اجرایی مشاوره‌ می‌دهند که ممکن است برخی آن را دخالت بدانند. 🔹بسیاری ندانسته استیضاح وزیر را به بخش‌نامه سیاسی معاون وزیر ربط دادند؛ درصورتی که سه ماه قبل این ماجرا️، نمایندگان استیضاح وزیر کشور را امضا کرده بودند. 🔹متن نامه معاون سیاسی قانونی بود اما روح نامه چیز دیگری را به مدیران اجرایی نشان می‌داد. 🔹در مجلس سوال این بود که چگونه معاون شما مطلبی را می‌نویسد و ابلاغ می‌کند و شما (وزیر کشور) می‌گویید در جریان نبودید؟ 👈 👈 💠@sobh_iran
📌قوانین مصوب مجلس یازدهم شفافیت بالایی دارد/بخشنامه وزارت کشور قانونی بود 🔹پرویز محمد‌نژاد قاضی محله نماینده مردم لنگرود در مجلس در گفتگو با نجوا درخصوص عملکرد این دوره از مجلس گفت: دوره یازدهم از اندک مجالسی است که برای قانون‌گذاری و نظارت بیشترین وقت را گذاشته است. از ویژگی‌های برجسته این دوره این است که شب و روز نمی‌شناسند و لذا نتیجه عملکرد این مجلس در قوانین متعدد و مختلفی که کاربردی و راهبردی هستند؛ عمدتا نیز در حوزه سیاست بوده تا پای دولت را محکم کند، مشخص است. 👇👇ادامه
🔹وی افزود: در حوزه معیشت، رسیدگی به حقوق و مزایای کارکنان دولت، قوانین متعدد در لایحه بودجه و... اقدامات خوبی صورت گرفته است. 🔹این نماینده مجلس تاکید کرد: از دیدگاه بنده که سال‌ها در دستگاه‌های اجرایی بودم، قوانین تصویب شده در حوزه اجرا بسیار کاربردی هستند. در این تصویب‌ها به قوانین به شکل مجهول و مبهم نپرداختیم؛ به جزئیاتی که بتواند شفافیت قانون را افزایش دهد، توجه شد. بنابراین قوانین مصوب مجلس یازدهم از یک شفافیت بالایی نسبت به سایر مجالس برخوردار است. 🔹این نماینده مجلس به تعدد قوانین مصوب نیز اشاره کرد و گفت: تعداد قوانین مصوب در دوره یازدهم بی‌نظیر بوده، به طوری که در دو سال اول تقریبا معادل کل طرح‌ها و لوایح مجلس دهم طرح داده شد که این پویایی مجلس را نشان می‌دهد، به طور کلی بنده به این مجلس نمره عالی می‌دهم. 🔹محمدنژاد در بخش دیگر سخنانش به عملکرد خود اشاره کرد و توضیح داد: افتخار این را داشتم که در کمیسیون انرژی "قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق" را پایه‌ریزی کنم که قبل از سال ابلاغ شد. این قانون ۱۹ ماده دارد و مجموع مصرف انرژی در کل کشور را ساماندهی می‌کند. اجرای این قانون باعث می‌شود تولیدمان را هدفمند کنیم؛ در بخش مصرف نیز اگر به مدیریت مصرف جدی توجه شود و برای آن هزینه کنیم تا چندسال آینده با همین تولیدی که داریم مشکل نخواهیم داشت. 🔹نماینده لنگرود ادامه داد: "طرح فیوزگازها" را در حوزه مصرف گاز و ایمنی مصرف مطرح کردیم. بعد از حدود شش ماه کار، به این نتیجه رسیدیم فیوزگازهایی که در داخل کشور تولید می‌شود، با نصب آن زیر علمک گاز می‌توان ایمنی را بیشتر کرد و حتی به صد‌در‌صد رساند به‌طوری که هیچ‌گونه گاز گرفتگی و انفجاری را در خانه‌ها شاهد نباشیم؛ شکرخدا این طرح در یازده استان به شکل پایلوت درحال اجراست. 🔹وی افزود: موضوع دیگری که آن را به قرارداد هم رساندیم و یک طرح ملی است، تعلیق همه چراغ‌های فرسوده معابر و تبدیل آن به چراغ‌های LED است. بنده به عنوان یک طرح ملی روی آن کار کردم و به اینجا رسیدیم که وزارت نیرو را برای اجرای این برنامه مکلف کنیم که وزیر هم دستور دادند. با اجرای این طرح می‌توانیم حدود ۱۰۰۰ مگاوات که عدد بزرگی است، صرفه‌جویی انرژی فقط در روشنایی معابر داشته باشیم. 🔹نماینده لنگرود درباره تعامل و همکاری دولت و مجلس بیان کرد: انتظار ما از دولت بیشتر از این چیزی است که اکنون وجود دارد. معمولا بین دولت‌ها و مجالس یک طرف قانون‌گذار و مطالبه‌گر است و یک طرف نیز مجری است. در حال حاضر مطالبه‌گری از دولت زیاد است؛ هنگامی که مطالبه بیش از منابعی باشد که در اختیار دولت است قطعا یکسری اختلافات را ایجاد می‌کند. 🔹وی تاکید کرد: نظارت بر عملکرد دولت‌ها خودش مسئله‌ساز است‌. شاید دولت علاقه‌مند به نظارت نباشد اما مجلس وظیفه دارد آن را انجام دهد. افزون بر این بعضی لوایح دولت خواسته‌هایی را مطرح می‌کند که مورد قبول مجلس نیست و مجلس نمی‌تواند به آن رأی دهد که ممکن است باعث یکسری نگرانی‌ها شود. 🔹محمدنژاد درخصوص دخالت نمایندگان در انتصابات تصریح کرد: معمولا این‌ کار را نمی‌کنیم اما مشاوره می‌دهیم؛ این مشاوره را ممکن است برخی به عنوان دخالت مطرح کنند. بنده معتقدم دستگاه‌ اجرایی به جهت اینکه بیشتر از نماینده روی نیروهایش شناخت دارد و نیازهای سازمان اجرایی بالا دستی را نیز می‌شناسند بهتر می‌تواند تشخیص دهد چه کسانی می‌توانند مناسب باشند و از سمت دیگر قدرت تشکیلات و سازمان‌ها به هرشکلی باید سر جای خودش باشد. لذا دخل و تصرف در این دستگاه‌ها از قدرت مدیر و مسئول آن کم‌ می‌کند و باعث آسیب سازمان می‌شود، سازمان اگر آسیب ببیند قطعا کارایی لازم را نخواهد داشت. بنابراین دخل و تصرف در انتصابات از طریق نمایندگان مجاز و اصلا درست نیست. 🔹وی ادامه داد: گاهی نماینده برمبنای شناختی که دارد، پیشنهادی می‌دهد، سازمان اجرایی اگر تمکین کند که بد نیست و تعامل است.
صٌبح ایران
🔹وی افزود: در حوزه معیشت، رسیدگی به حقوق و مزایای کارکنان دولت، قوانین متعدد در لایحه بودجه و... اقد
‍ 👈نماینده لنگرود درمورد بخشنامه معاون سابق وزیر کشور توضیح داد: برخی ندانسته استیضاح وزیر کشور را به بخشنامه معاونش وصل کردند؛ درحالی که استیضاح وزیر چهار ماه قبل از این موضوع در صحن بود. نماینده‌ای که سه ماه قبل از این مسئله استیضاح وزیر را امضا کرده نمی‌تواند این دو را بهم ربط دهد. 🔹وی افزود: متن دستور‌العملی که معاون وزیر صادر کردند بنابر قانون بود اما روح‌ نوشته‌ها چیز دیگری را نشان می‌داد. اینکه هیچ فرمانداری، هیچ بخشداری، نباید به جهت حساسیت انتخابات با نماینده همراهی کند، اشتباه بود. چگونه می‌شود من به عنوان نماینده به مرکز دهستان یا یک منطقه وسیع از شهر بروم و معاون وزیر یا فرماندار که مجری برنامه‌های دولت است، همراه نباشد و درد مردم را همراه نماینده نشنود، این کجا نوشته شده؟ برخی از دوستان گفتند معاون وزیر را استیضاح یا برکنار می‌کنیم؛ من نمی‌توانم از جانب آن‌ها صحبت کنم اما به هر شکل وزیرکشور گفتند در جریان نبودند. این موضوع برای مجلس سوال است که چطور معاون شما یک دستورالعملی را صادر می‌کند، سپس شما می‌گویید در جریان نبودید؟ البته وزیر کشور با تایید اینکه ایشان کار درستی نکردند، معاون را برکنار کردند. این دستورالعمل خوب و منطقی نبود؛ انتزاعی بود. 🔹پرویز محمد‌نژاد قاضی محله نماینده مردم لنگرود در بخش پایانی سخنانش با تایید ثبت‌نام برای دور بعد انتخابات اظهار کرد: ما احساس تکلیف و مسئولیت می‌کنیم و کاری که از دستمان بر می‌آید را تحت هرشرایط و در هر پستی باید انجام دهیم و بهترین جایی که می‌شود به مردم و نظام خدمت کرد همین مجلس است. 👈 👈 💠@sobh_iran
‍ 👈بسته خبری 📌ثبت نام ۶۲۷۱ داوطلب در انتخابات مجلس استان تهران نهایی شد 👈جمع متقاضیان برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه این استان با ثبت نام قطعی ۶ هزار و ۲۷۱ نفر نهایی شد. 🔹۸۳ درصد ثبت‌نام کنندگان مردان و ۱۷ درصد زنان هستند همچنین در رده های سنی ۳۰ تا ۳۵ سال (۸ درصد)، ۳۵ تا ۴۰ سال (۱۸ درصد)، ۴۰ تا ۴۵ سال (۲۲ درصد) و ۴۵ تا ۵۰ سال (۱۷ درصد) و ۵۰ تا ۵۵ سال (۱۵ درصد) ۵۵ تا ۶۰ سال (۱۱ درصد) و ۶۰ تا ۶۵ سال (۶ درصد) ۶۵ تا ۷۰ سال (۳ درصد) و ۷۰ تا ۷۵ سال (یک در صد) ترکیب سنی داوطلبان را تشکیل داده‌اند. 🔹داوطلبانی که سابقه نمایندگی ادوار مجلس را دارند، چهار درصد و ۲۱ درصد هم سابقه ایثارگری داشته‌اند. 📌ریزش ۵۰درصدی ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس؛ سالی که نکوست از بهارش پیداست! 👈جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات نوشت: طبق اعلام وزارت کشور؛ تعداد پیش ثبت‌نام داوطلبان مجلس ۴۸.۸۴۷ نفر بوده و در نهایت ۲۴.۸۲۹ نفر نسبت به ثبت نام برای حضور در انتخابات مجلس اقدام نموده‌اند. فعلا پنجاه درصد ثبت نام کنندگان آب رفتند باید منتظر ریزش‌های بعدی در هیئت‌های اجرایی و نظارت بود! 💠@sobh_iran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مصاحبه اختصاصی واحد سیاسی مصاف (نجوا) 👈مجلس زیر ذره‌بین (قسمت چهل و دوم) 📌غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس در گفتگو با نجوا: 🔹معتقدم اگر حوزه نمایندگی تهران را در نظر نگیریم، در سایر شهرستان‌ها مهم‌ترین وظیفه نماینده، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌هاست زیرا نماینده نسبت به مسئولین اجرایی معذوریت و محدودیت کمتری دارد. 🔹به طور عرفی نمایندگان در انتصابات دخالت می‌کردند اما اینکه بخواهیم فشار بیاوریم و اصرار کنیم، هرگز نبوده است. با این حال با تاکید رهبرانقلاب، تنها مشورت می‌دهیم که مدیر دستگاه اجرایی می‌تواند آن را قبول کند و یا قبول نکند. 👈 👈 💠@sobh_iran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مصاحبه اختصاصی واحد سیاسی مصاف (نجوا) 👈مجلس زیر ذره‌بین (قسمت چهل و سوم) ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در مجلس در گفتگو با نجوا: 🔹در حوزه قانون‌گذاری مجلس یازدهم موفق بوده است. 🔹اما در حوزه نظارت با وجود کارهای زیادی که انجام شد، مجلس نمره مناسبی نمی‌گیرد. یکی از دلایل آن می‌تواند ترجیح مسائل غیرملی بر منافع ملی باشد. 🔹هرگز در انتصابات دخالت نداشتم؛ اگر خود دستگاه اجرایی خواستار مشورت باشد، نظر می‌دهم. 👈 👈 💠@sobh_iran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مصاحبه اختصاصی واحد سیاسی (نجوا) 👈مجلس زیر ذره‌بین (قسمت چهل و چهارم) سیداحمد رسولی‌نژاد نماینده فیروزکوه و دماوند در مجلس در گفتگو با نجوا: 🔹بدون شرح 👈 👈 💠@sobh_iran
📌داوطلبان نمایندگی مجلس از این دانش‌آموز ۱۰ ساله یاد بگیرند! 🔸دانش‌آموز کلاس پنجم دبستان شهید شکراللهی غرغن شهرستان فریدن در استان اصفهان یکی از دانش‌آموزانی بود که امسال در انتخابات شورای دانش‌آموزی مدرسه خود به عنوان رئیس شورای مدرسه انتخاب شد و به یکی از وعده‌های انتخاباتی خود تحت عنوان «رفع نقاط حادثه‌خیز مدرسه» جامه‌عمل پوشاند. 🔹ابوالفضل بختیاری می‌گوید: «وعده انتخاباتی من این بود که خط‌کشی حیاط، خرابی زمین مدرسه، سرویس بهداشتی، شیشه‌های آبدارخانه و شیر آبدارخانه درست می‌شود و همچنین لوازم ورزشی تهیه می‌کنم. با همین وعده‌ها در انتخابات رأی آوردم و به‌عنوان رئیس شورای دانش‌آموزی انتخاب شدم». 🔹 پدر و مادرم هم پیشنهاد کردند برای مدرسه لوازم ورزشی تهیه شود؛ برای عمل به دومین وعده انتخاباتی باید مهم‌ترین کار را انجام دهم؛ یعنی اول شیرهای آبدارخانه و دستشویی‌ها را درست کنم. یکی از کارهایی که می‌خواهم انجام دهم، باز کردن در پشتی مدرسه است تا دانش‌آموزانی که خانه‌شان پشت مدرسه است، زودتر بتوانند وارد مدرسه شوند». 👈نجوا: نماینده و مسئولی این چنینم آرزوست ... 💠@sobh_iran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مصاحبه‌اختصاصی‌واحد‌سیاسی‌(نجوا) 👈مجلس زیر ذره‌بین(قسمت چهل‌و‌پنجم) حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل، هیرمند، هامون، زهک در مجلس در گفتگو با نجوا: 🔹بدون شرح‌تر از قبلی 👈 👈 💠@sobh_iran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مصاحبه‌اختصاصی‌واحد‌سیاسی‌(نجوا) 👈مجلس زیر ذره‌بین (قسمت چهل‌و‌ششم) علی جدی نماینده مردم خراسان شمالی (شیروان) در مجلس در گفتگو با نجوا: 🔹️یکی از مواردی که از ابتدای مجلس دنبال شد قانون حمایت از تولید دانش‌بنیان بود که ما از طراحان آن بودیم و دیگری قانون "دوام" بود. 🔹️بخشی از بدنه دولت به دلیل کم‌تجربگی بین دولت و مجلس ایجاد اصطکاک می‌کنند اما به طورکلی تعامل دولت و مجلس در دو سال اخیر بد نبوده است. 👈 👈 💠@sobh_iran
حمله عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به صداوسیما احمدی‌بیغش: 🔹اگر صداوسیما برای عدالت سمعی و بصری در کل کشور ، آنهم برای پوشش خبری خدمات و پروژه های مهم استانی و شهرستانی کمبود تجهیزات اولیه را بهانه قرار می دهد، با زبان خود، این سازمان ولخرج و پرهزینه را به شدت زیر سوال می برد که هزینه‌های هنگفت صرف چه اولویت های چیپسی، آرایشی می‌شود؟ 🔹اما این احادیث بدون مرجع، بی اساس و اعتبار است زیرا درد جای دیگری است، وقتی سازمانی خیالش از هر گونه نظارت راحت باشد، و خود را فراتر از مجلس بداند انتظاری بیش از این نیست. 💠@sobh_iran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مصاحبه‌اختصاصی‌واحد‌سیاسی‌(نجوا) 👈مجلس زیر ذره‌بین (قسمت چهل‌و‌هفتم) هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم همدان (ملایر) در مجلس در گفتگو با نجوا: 🔹صندلی‌های مجلس هرگز این تعداد انسان سالم را به خودش ندیده است 🔹نماینده ملایر در مجلس با تایید عضویتش در سامانه شفافیت آرا درخصوص دخالت در انتصابات گفت: ما در انتصابات به شکل توصیه‌ای نظر می‌دهیم اما اصرار و فشاری برای قبول توصیه‌ها نداریم و هر شخص و نهادی خود مسئول و پاسخگو عملکردش است. گاهی دلخوری پیش آمده اما به عقیده بنده در شهرستان‌ها مردم نباید اختلاف مسئولان را ببینند، باید تلاش کنیم یک آرامشی وجود داشته باشد. 👈 👈 👈 💠@sobh_iran
📌نماینده ملایر در گفتگو با نجوا؛ صندلی‌های مجلس هرگز این تعداد انسان سالم را به خودش ندیده است 🔹انتخابات دوازدهمین دوره مجلس در اواخر سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. نجوا برای آشنایی بیشتر با عملکرد و نگرش نمایندگان و مسئولین مربوط به این قوه، سری مصاحبه‌هایی را با آن‌ها انجام داده است. این‌بار به سراغ هادی بیگی‌نژاد نماینده ملایر رفتیم تا نظر او را درباره عملکرد نمایندگان، تعامل دولت و مجلس،موضوع عزل و نصب‌ها و... بشنویم. 👇👇ادامه
🔹هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس درباره عملکرد دوره یازدهم گفت: عملکرد مجلس در بعضی زمینه‌ها خوب بوده، و در بعضی زمینه‌ها نیز ضعف داشتیم و به برخی از موارد هم نرسیدیم رسیدگی کنیم. 🔹وی افزود: راجع به قسمت اول که ما تلاشمان را کردیم، مجلس و کمیسیون‌های مختلفش نظام مشکلات را شناسایی کردند مانند اقتصاد و سعی کردیم این مشکلات را حل کنیم.‌ با بررسی اقتصاد به این جمع‌بندی رسیدیم که یکی از مسائل و مشکلاتی که در این بخش وجود دارد مسئله بانک‌‌ها و بانک مرکزی است، بنابراین قانون بانک مرکزی را نوشتیم و به عنوان مصوبه به شورای نگهبان ارسال شد. شورای نگهبان ایراداتی گرفته که آن ایرادات هم ان‌شاءالله رفع و دوباره به شورا ارسال می‌کنیم. 🔹مورد دوم‌ مبارزه با سوداگری و سفته بازی بود، بسیاری از جمعیت کشور، کسانی که کار اقتصادی انجام می‌دهند، قابل رصد نیستند یعنی نظام مالیاتی ما به نحوی بود که فعالان اقتصادی قابل رصد نبودند. طرح مبارزه با سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت؛ به نتیجه رسید و مصوب شد. اگر شورای نگهبان ایراداتی بگیرد، آن‌ها هم رفع می‌شود و به جلو می‌رویم. 🔹بحث کمک‌ها به مردم در قالب کمک‌های یارانه‌ای در قوانین بودجه مصوب شد. در زمینه مسکن اقداماتی صورت گرفت و آنچه که ما می‌توانستیم برای حوزه مسکن انجام دهیم را انجام دادیم. قانون جمعیت و همچنین دو مصوبه در حوزه انرژی از دیگر موفقیت‌های این دوره از مجلس بوده است. 🔹نماینده همدان در بخش دیگر سخنانش درباره اقدامات مجلس یازدهم گفت: در برخی از موارد می‌توانستیم بهتر عمل کنیم. مانند مسئله مربوط به قانون انتخابات؛ قانون انتخابات نقص‌هایی دارد که ما باید بپذیریم. برای مثال مصوب کردیم کارمندها در ساعت غیر اداری وارد مسائل انتخاباتی نشوند. این یعنی چه و چه‌ مفهومی دارد؟ مگر می‌شود کارمندها را نگوییم، بسیج را نگوییم، نیروهای نظامی را نگوییم کسانی که درگیر انتخابات‌ هستند را نگوییم؟ در این جامعه دیگر چه کسانی می‌مانند که بخواهند برای انتخابات کار کنند؟ این‌ها نقص‌های کار ماست. مورد دیگر که اصلاحیه خورد و به شورای نگهبان فرستادیم و تایید کرد این بود که برای مثال اگر یک نماینده در حوزه انتخابیه‌اش بخواهد کاری انجام دهد و در عین حال نامزد هم باشد، کارهایش را نباید انجام دهد! امکان دارد فردی نماینده باشد و مردم از او مطالبه نداشته باشند؟ پس مصوباتی داشتیم که در کل خوب بوده اما در جزئیات نقص‌هایی داشته است. 🔹وی افزود: مورد دیگر مسئله هویتی جوان‌ها و نسل جدید است که موفق نشدیم به خوبی به آن بپردازیم. رهبر انقلاب در ابتدای مجلس فرمودند که اقتصاد و فرهنگ دو سرفصل مهمی است که باید به آن توجه شود. مجلس یازدهم به موضوعات فرهنگی مانند قانون جوانی جمعیت پرداخت منتهی کافی نبود. 🔹بیگی نژاد در ادامه به نقاط قوت این مجلس پرداخت و گفت: یکی از ویژگی‌های مثبت این مجلس نسبت به دوره‌های قبل ساده زیستی نمایندگان است. به عقیده بنده صندلی‌های مجلس هرگز این تعداد انسان سالم را به خودش ندیده است. بنده افراد زیادی را در این مجلس دیدم که کار اقتصادی و دانشگاهی را به طور کامل کنار گذاشته‌، عضو باندهای سیاسی نشده و سخت مشغول کار هستند. بنابراین ساده زیستی و عدم عضویت در جریان‌های منفی سیاسی از نقاط قوت این دوره است. 🔹وی درباره تعامل و همکاری دولت و مجلس بیان کرد: تعامل یک بحث عملی است و به عقیده من، ما در این دوره شاهد یکی از بهترین ارتباطات بین دولت و مجلس بودیم تا جایی که برخی انتقاد کردند که مجلس مدام با دولت کنار می‌آید و همراهی می‌کند؛ پاسخ من این است که اگر همراهی نکنیم اوضاع بدتر می‌شود. 🔹نماینده ملایر در مجلس با تایید عضویتش در سامانه شفافیت آرا درخصوص دخالت در انتصابات گفت: ما در انتصابات به شکل توصیه‌ای نظر می‌دهیم اما اصرار و فشاری برای قبول توصیه‌ها نداریم و هر شخص و نهادی خود مسئول و پاسخگو عملکردش است. گاهی دلخوری پیش آمده اما به عقیده بنده در شهرستان‌ها مردم نباید اختلاف مسئولان را ببینند، باید تلاش کنیم یک آرامشی وجود داشته باشد.
صٌبح ایران
🔹هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس درباره عملکرد دوره یازدهم گفت: عملکرد مجلس در بعضی زمینه‌
‍ 🔹در پایان بیگی‌نژاد از تایید صلاحیتش در هیئت اجرایی خبر داد و در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی میزان مشارکت در انتخابات اظهار کرد: به نظرم مشارکت در انتخابات مجلس این دوره از دوره قبل بیشتر خواهد بود. در انتخابات یازدهم مشارکت حدود ۴۲ درصد بود، پیشبینی من این است که مشارکت در این دوره حدود ۵۰ درصد خواهد بود. 👈 👈 💠@sobh_iran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مصاحبه‌اختصاصی‌واحد‌سیاسی‌(نجوا) 👈مجلس زیر ذره‌بین (قسمت چهل‌و‌هشتم) حواشی مصاحبه‌های انتخابات مجلس در گفتگو با نجوا: 🔹بدون شرحی دیگر 👈 👈 💠@sobh_iran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مصاحبه‌ اختصاصی‌ واحد‌ سیاسی‌(نجوا) 👈مجلس زیر ذره‌بین (قسمت چهل‌و‌نهم) سیدکریم حسینی نماینده مردم خوزستان(اهواز و باوی) در مجلس در گفت‌وگو با نجوا: 🔹یکدست‌بودن یا نبودن بر روی جنبش یک مجموعه تاثیرگذار است اما ربط‌دادن قصور و کاستی‌ها به این موضوع اشتباه است. 🔹دخالت در انتصابات خط قرمز است و نباید به آن ورود کرد؛ اما انتظار می‌رود دولت برای انتصابات از نمایندگان حوزه انتخابیه آن جغرافیا نظر مشورتی بگیرد که حداقل در حوزه بنده این اتفاق نیفتاد. 👈 👈 💠@sobh_iran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مصاحبه‌اختصاصی‌واحد‌سیاسی‌(نجوا) 👈مجلس زیر ذره‌بین (قسمت پنجاه) اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با نجوا: 🔹همسویی دولت و مجلس حقیقت دارد و به روند کارها کمک می‌کند. 🔹بر اساس نشست‌ها و بررسی‌های صورت گرفته، به نظر می‌رسد لایحه بودجه مشکلاتی دارد که امیدواریم تا پایان سال رفع و تصویب شود. 🔹هرگز در انتصابات دخالت نداشتم اما اگر مسئولی نتواند کارها را پیش ببرد باید برکنار و استیضاح شود و در این حوزه نباید تعارف کرد. 👈 👈 💠@sobh_iran