eitaa logo
مدرسه صبح توحید
1.9هزار دنبال‌کننده
653 عکس
55 ویدیو
10 فایل
اطلاع رسانی و پاسخ به سوالات پیرامون مدرسه مجازی صبح توحید نشانی: sobhetowhid.ir ارتباط با ادمین و ارسال سوالات: واحد برادران: @Towhid_yar واحد خواهران @Towhid_yar2 (ایتا و تلگرام)
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷.....جلوه های خدا.....🌷 ✨ یک فرد مسلمان متعبّد، زندگی معنوی خود را به هر گوشه و کنار زندگی مادّی خود پهن کرده. ✨هر جا باشد و به هر عملی بپردازد، به خدای خود راه دارد و هر اشتغال مادی برای وی به منزله ی آینه ای است که خدای خود را به وی نشان میدهد. 📚بنده خاص، مجموعه رهنمودهای آیت الله سید محمد حسین طباطبایی، ص 26. 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 🆔 @sobhetowhid
هوالعلیم🌷 جلسه شانزدهم با تدریس استاد دعایی بارگذاری شد محورهای اصلی: ✅ دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال در زمینه امنیت غذایی، آموزش، بهداشت، دسترسی به آب، برق، سوخت و وسایل ارتباط جمعی چه بوده است؟ ✅ شاخص توسعه انسانی (HDI) چیست؟ رتبه اول در رشد شاخصه توسعه انسانی از سال 1980 تا 2017 متعلق به چه کشوری است؟ ✅ جایگاه ایران در سطح جهان از جهت رشد علم و فناوری چیست؟ (بر اساس اطلاعات رتبه بندی سایمگو، اسکوپوس و ISI) ✅ رتبه ایران بر اساس شاخص «مقالات برتر و پرارجاع دنیا» چیست؟ ✅ چه ارتباطی میان رشد آمار پژوهش در یک کشور با پیشرفت اقتصادی و صنعتی وجود دارد؟ ✅ مقصود رهبر انقلاب از «عقب‌ماندگی شرم‌آور علمی در دوران پهلوی‌ها و قاجارها» و اینکه «ما از صفر شروع کرده‌ایم» چیست؟ ✅ نوع نگاه حاکمیت و شیوه سیاست‌گذاری کلان، چه ارتباطی با ظهور و بروز نوابغ در یک کشور دارد؟ چرا معتقدیم آمار شگفت‌انگیز پیشرفت‌های چهل‌ساله به پای انقلاب اسلامی نوشته می‌شود؟ ✅ آیا اصرار جمهوری اسلامی بر مسأله «انرژی هسته‌ای» ، یک قصه سیاسی و ناشی از «غرب‌ستیزی» رهبران آن است؟ اتکاء به سوخت‌های فسیلی چه ضربه‌ای به اقتصاد یک کشور می‌زند؟ کارکردهای انرژی هسته‌ای در عرصه‌های مختلف چیست؟ دریافت این صوت: https://sobhetowhid.ir/course/از-انقلاب-اسلامی-تا-تمدن-اسلامی/ 🆔@sobhetowhid
✨ حقیقت قرآن ✨ ⏪بدون ولایت و تمسک علمی و عملی به اهل قرآن، انس و ادراک و تمسّک به قرآن ممکن نیست. ⏪چرا که اهل بیت علیهم السلام حقیقت قرآن و متحد با آن و غیر قابل انفکاک و افتراق از آن می باشند. ⏪پس گمان باطلی است که بدون ارتباط با قرآن ناطق میتوان به آستان قرآن رسید. ⏪ نمونه روشن و بارز آن خوارج بودند که کاغذ و مرکّب، مَرکَب رهواری شد برای فریب دادن آن ها توسط شیاطین. 📚 نگرشی دیگر به قرآن، حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی نخاولی، ص 243. 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🆔 @sobhetowhid
🌹 نشانه های روشنِ تاریکی🌹 🌹🌹🍀🍀🌹🌹🍀🍀 🆔 @sobhetowhid
❣.......مهر خدا........❣ 🔮🔮🔮🔮🔮🔮 🆔 @sobhetowhid
❣مقام محبّ❣ ✨ محبت راستین یک چهره به تسلیم دارد ؛ آنگاه که انسان محبوب خود را حاکم مطلق و خود را محکوم مطلق بداند. ✨ و یک چهره به فناء دارد ؛ آنگاه که عاشق همه چیز را در معشوق دیده و خود را هیچ نبیند. ✨ اگر کسی به این مقام برسد تمامی ماسوی اللّه در نزد او حجاب خواهند بود. پس نهایت او این است که از همه چیز رو گردان و با تمام وجود متوجه او باشد. 📚 اوصاف الاشراف، مرحوم خواجه نصیر الدین طوسی،بازنویسی سید محمدرضا غیاثی، ص92. ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 🆔 @sobhetowhid
🌷مقام رضا در کلام آیت الله سید محمد صادق حسینی طهرانی (مدّظلّه)🌷 ♦️ راضی بودن از پروردگار، رضایت داشتن به مقدّرات پروردگار و چون و چرا نداشتن به قضا و تقدیر خداوند است. نه اینکه تعبّداً چون و چرا نداشته باشد، باید واقعا راضی باشد. ♦️ اما اگر در دلش قضائات و تقدیراتی که پروردگار برای او حکم کرده را دوست ندارد؛ مثلا مرض و ابتلائات را نمیخواهد، اما چون خدا آن را نازل کرده و می کند، تعبّداً میگوید: خدایا ما راضی هستیم! و در دلش واقعاً راضی نیست و دوست دارد که تقدیر خدا طوری دیگر بوده و بر وفق اراده و میل نفسانی خودش باشد ؛ این مرتبه، مرتبه ی رضا نیست. ♦️ ادنی درجه ی رضای حقیقی، اعلی درجه ی یقین است ؛ تازه خود رضا هم مراتبی دارد. باده توحید در کربلای عشق، ص 283. 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🆔 @sobhetowhid
🌷وفای به عهد کودکان🌷 برشی از درس گفتار حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدحسن وکیلی 🆔 @sobhetowhid
📣 دوره فقه تربیتی ☣ خارج فقه، عالی‌ترین سطح آموزشی تدریس و تحصیل فقه می‌باشد و به منظور آمادگی طلاب و دانش‌پژوهان جهت رسیدن به قله اجتهاد در استنباط احکام و معارف اسلامی تعبیۀ شده است. ☣ استاد حجة الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدحسن وکیلی از اساتید برجسته و ممتاز مقطع خارج حوزه علمیه خراسان در این درسگفتار به موضوع «فقه تربیت فرزند» با استفاده از منابع اصلی فقه اسلامی و بررسی اجتهادی روایات ائمه اطهار پرداخته اند. 🌺 از تمامی دانش پژوهان برای ثبت نام و استفاده از این دوره ی پربار و مفید دعوت میشود 🌺 لینک ثبت نام و دریافت صوت ها 👇 https://sobhetowhid.ir/course/درس-خارج-فقه/ 🆔 @sobhetowhid
هوالعلیم🌷 جلسه بیست و سوم ۲ با تدریس استاد حبیبی بارگذاری شد: 🔸محتوای جلسه بیست و سوم: ⏪دسته هفتم مغالطات: مغالطات در استدلال (۳) : ⏪مغالطات ربطی 4⃣ خلط نسبت 5⃣ دلیل نامربوط 6⃣ مصادره به مطلوب 7⃣ استدلال دوری 🔻جهت دریافت این صوت به نشانی زیر مراجعه فرمایید: 🌐https://sobhetowhid.ir/course/منطق-کاربردی-2/ 🆔@sobhetowhid
🌹هو الحکیم جلسه چهاردهم از درس با تدریس استاد عشاقی بارگذاری شد: محتوای جلسه چهاردهم : ⏪از آياتي كه دلالت دارد توبه در بهشتي كردن دوزخيان نافع است آيات 39 تا 60 صافات است. ⏪ در اين آيات به مشركان ميگويند « إِنَّكُمْ لَذائِقُوا الْعَذابِ الْأَليمِ» و بعد از «انكم» عباد مخلصين استثناء مي‌شوند «إِلاَّ عِبادَ اللَّهِ الْمُخْلَصينَ»؛ عموم مفسران استثناء را منفصل مي‌دانند ولي قرائن دلالت دارند كه متصل است. 1⃣ قرينه 1: نعم بهشتي مذکور در ادامه مربوط به بهشتيان معمولي است نه انبياء و اولياء که به جنت ذات ميروند. 2⃣ قرينه 2: فردي از اين مخصلين ميگويد همنشيني داشته منكر قيامت؛ ولی انبياء چنين همنشيناني ندارند. 3⃣ قرينه 3: او به همنشينش مي‌گويد تو با اغواهايت نزديك بود مرا هلاك كني پس اغواي آن همنشين در او مؤثر بوده حال آنكه اغواي شيطان هم در انبياء و اولياء مؤثر نيست. 4⃣ قرينه4: او از تکرار مرگ و عذاب نگران است كه خود دلالت بر سابقه معذب بودنش دارد؛ و اين نيز در انبياء و اولياء مقبول نيست؛ پس اين عباد مخلصين كساني‌اند كه در عوالم بعد از مرگ با توبه از گناه خالص شده‌اند و بعد طبق آيات بعدي به بهشت میروند. 🔻 جهت دریافت این صوت به نشانی زیر مراجعه فرمایید https://sobhetowhid.ir/course/انقطاع-عذاب-دوزخیان-در-عین-جاودانگی-آن/ 🆔 @sobhetowhid
✨سومین نشست از سلسله نشست های اندیشه توحیدی✨ 📜 موضوع: انسان کامل در آینه آیات و روایات1 ◀️ استاد: حجة الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدحسن وکیلی ◀️ دبیر نشست: حجة الاسلام شیخ محمدعلی تولائی 🕔 زمان: چهارشنبه 12 خرداد ساعت 17 تا 19:30 🕌 مکان(با تعداد محدود): مشهد مقدس، مسجد امام صادق علیه السلام ( حد فاصل دانشگاه 14 و 16) 🌐 پخش آنلاین از طریق: ✅https://www.skyroom.online/ch/towhidschool/andishehttp://Instagram.com/Mhva_ir 🆔 @sobhetowhid