🌷.....جلوه های خدا.....🌷
✨ یک فرد مسلمان متعبّد، زندگی معنوی خود را به هر گوشه و کنار زندگی مادّی خود پهن کرده.
✨هر جا باشد و به هر عملی بپردازد، به خدای خود راه دارد و هر اشتغال مادی برای وی به منزله ی آینه ای است که خدای خود را به وی نشان میدهد.
📚بنده خاص، مجموعه رهنمودهای آیت الله سید محمد حسین طباطبایی، ص 26.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🆔 @sobhetowhid
هوالعلیم🌷
جلسه شانزدهم #از_انقلاب_اسلامی_تا_تمدن_اسلامی با تدریس استاد دعایی بارگذاری شد
محورهای اصلی:
✅ دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال در زمینه امنیت غذایی، آموزش، بهداشت، دسترسی به آب، برق، سوخت و وسایل ارتباط جمعی چه بوده است؟
✅ شاخص توسعه انسانی (HDI) چیست؟ رتبه اول در رشد شاخصه توسعه انسانی از سال 1980 تا 2017 متعلق به چه کشوری است؟
✅ جایگاه ایران در سطح جهان از جهت رشد علم و فناوری چیست؟ (بر اساس اطلاعات رتبه بندی سایمگو، اسکوپوس و ISI)
✅ رتبه ایران بر اساس شاخص «مقالات برتر و پرارجاع دنیا» چیست؟
✅ چه ارتباطی میان رشد آمار پژوهش در یک کشور با پیشرفت اقتصادی و صنعتی وجود دارد؟
✅ مقصود رهبر انقلاب از «عقبماندگی شرمآور علمی در دوران پهلویها و قاجارها» و اینکه «ما از صفر شروع کردهایم» چیست؟
✅ نوع نگاه حاکمیت و شیوه سیاستگذاری کلان، چه ارتباطی با ظهور و بروز نوابغ در یک کشور دارد؟ چرا معتقدیم آمار شگفتانگیز پیشرفتهای چهلساله به پای انقلاب اسلامی نوشته میشود؟
✅ آیا اصرار جمهوری اسلامی بر مسأله «انرژی هستهای» ، یک قصه سیاسی و ناشی از «غربستیزی» رهبران آن است؟ اتکاء به سوختهای فسیلی چه ضربهای به اقتصاد یک کشور میزند؟ کارکردهای انرژی هستهای در عرصههای مختلف چیست؟
دریافت این صوت:
https://sobhetowhid.ir/course/از-انقلاب-اسلامی-تا-تمدن-اسلامی/
🆔@sobhetowhid
✨ حقیقت قرآن ✨
⏪بدون ولایت و تمسک علمی و عملی به اهل قرآن، انس و ادراک و تمسّک به قرآن ممکن نیست.
⏪چرا که اهل بیت علیهم السلام حقیقت قرآن و متحد با آن و غیر قابل انفکاک و افتراق از آن می باشند.
⏪پس گمان باطلی است که بدون ارتباط با قرآن ناطق میتوان به آستان قرآن رسید.
⏪ نمونه روشن و بارز آن خوارج بودند که کاغذ و مرکّب، مَرکَب رهواری شد برای فریب دادن آن ها توسط شیاطین.
📚 نگرشی دیگر به قرآن، حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی نخاولی، ص 243.
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
🆔 @sobhetowhid
❣مقام محبّ❣
✨ محبت راستین یک چهره به تسلیم دارد ؛ آنگاه که انسان محبوب خود را حاکم مطلق و خود را محکوم مطلق بداند.
✨ و یک چهره به فناء دارد ؛ آنگاه که عاشق همه چیز را در معشوق دیده و خود را هیچ نبیند.
✨ اگر کسی به این مقام برسد تمامی ماسوی اللّه در نزد او حجاب خواهند بود.
پس نهایت او این است که از همه چیز رو گردان و با تمام وجود متوجه او باشد.
📚 اوصاف الاشراف، مرحوم خواجه نصیر الدین طوسی،بازنویسی سید محمدرضا غیاثی، ص92.
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
🆔 @sobhetowhid
🌷مقام رضا در کلام آیت الله سید محمد صادق حسینی طهرانی (مدّظلّه)🌷
♦️ راضی بودن از پروردگار، رضایت داشتن به مقدّرات پروردگار و چون و چرا نداشتن به قضا و تقدیر خداوند است.
نه اینکه تعبّداً چون و چرا نداشته باشد، باید واقعا راضی باشد.
♦️ اما اگر در دلش قضائات و تقدیراتی که پروردگار برای او حکم کرده را دوست ندارد؛ مثلا مرض و ابتلائات را نمیخواهد، اما چون خدا آن را نازل کرده و می کند، تعبّداً میگوید: خدایا ما راضی هستیم! و در دلش واقعاً راضی نیست و دوست دارد که تقدیر خدا طوری دیگر بوده و بر وفق اراده و میل نفسانی خودش باشد ؛ این مرتبه، مرتبه ی رضا نیست.
♦️ ادنی درجه ی رضای حقیقی، اعلی درجه ی یقین است ؛ تازه خود رضا هم مراتبی دارد.
باده توحید در کربلای عشق، ص 283.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🆔 @sobhetowhid
🌷وفای به عهد کودکان🌷
برشی از درس گفتار #فقه_تربیتی
حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدحسن وکیلی
🆔 @sobhetowhid
📣 #معرفی_دورهها
دوره فقه تربیتی
☣ خارج فقه، عالیترین سطح آموزشی تدریس و تحصیل فقه میباشد و به منظور آمادگی طلاب و دانشپژوهان جهت رسیدن به قله اجتهاد در استنباط احکام و معارف اسلامی تعبیۀ شده است.
☣ استاد حجة الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدحسن وکیلی از اساتید برجسته و ممتاز مقطع خارج حوزه علمیه خراسان در این درسگفتار به موضوع «فقه تربیت فرزند» با استفاده از منابع اصلی فقه اسلامی و بررسی اجتهادی روایات ائمه اطهار پرداخته اند.
🌺 از تمامی دانش پژوهان برای ثبت نام و استفاده از این دوره ی پربار و مفید دعوت میشود 🌺
لینک ثبت نام و دریافت صوت ها 👇
https://sobhetowhid.ir/course/درس-خارج-فقه/
🆔 @sobhetowhid
هوالعلیم🌷
جلسه بیست و سوم #منطق_کاربردی۲ با تدریس استاد حبیبی بارگذاری شد:
🔸محتوای جلسه بیست و سوم:
⏪دسته هفتم مغالطات:
مغالطات در استدلال (۳) :
⏪مغالطات ربطی
4⃣ خلط نسبت
5⃣ دلیل نامربوط
6⃣ مصادره به مطلوب
7⃣ استدلال دوری
🔻جهت دریافت این صوت به نشانی زیر مراجعه فرمایید:
🌐https://sobhetowhid.ir/course/منطق-کاربردی-2/
🆔@sobhetowhid
🌹هو الحکیم
جلسه چهاردهم از درس #انقطاع_عذاب_دوزخیان_در_عین_جاودانگی_آن با تدریس استاد عشاقی بارگذاری شد:
محتوای جلسه چهاردهم :
⏪از آياتي كه دلالت دارد توبه در بهشتي كردن دوزخيان نافع است آيات 39 تا 60 صافات است.
⏪ در اين آيات به مشركان ميگويند « إِنَّكُمْ لَذائِقُوا الْعَذابِ الْأَليمِ» و بعد از «انكم» عباد مخلصين استثناء ميشوند «إِلاَّ عِبادَ اللَّهِ الْمُخْلَصينَ»؛
عموم مفسران استثناء را منفصل ميدانند ولي قرائن دلالت دارند كه متصل است.
1⃣ قرينه 1: نعم بهشتي مذکور در ادامه مربوط به بهشتيان معمولي است نه انبياء و اولياء که به جنت ذات ميروند.
2⃣ قرينه 2: فردي از اين مخصلين ميگويد همنشيني داشته منكر قيامت؛ ولی انبياء چنين همنشيناني ندارند.
3⃣ قرينه 3: او به همنشينش ميگويد تو با اغواهايت نزديك بود مرا هلاك كني پس اغواي آن همنشين در او مؤثر بوده حال آنكه اغواي شيطان هم در انبياء و اولياء مؤثر نيست.
4⃣ قرينه4: او از تکرار مرگ و عذاب نگران است كه خود دلالت بر سابقه معذب بودنش دارد؛ و اين نيز در انبياء و اولياء مقبول نيست؛ پس اين عباد مخلصين كسانياند كه در عوالم بعد از مرگ با توبه از گناه خالص شدهاند و بعد طبق آيات بعدي به بهشت میروند.
🔻 جهت دریافت این صوت به نشانی زیر مراجعه فرمایید
https://sobhetowhid.ir/course/انقطاع-عذاب-دوزخیان-در-عین-جاودانگی-آن/
🆔 @sobhetowhid
✨سومین نشست از سلسله نشست های اندیشه توحیدی✨
📜 موضوع: انسان کامل در آینه آیات و روایات1
◀️ استاد: حجة الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدحسن وکیلی
◀️ دبیر نشست: حجة الاسلام شیخ محمدعلی تولائی
🕔 زمان: چهارشنبه 12 خرداد ساعت 17 تا 19:30
🕌 مکان(با تعداد محدود): مشهد مقدس، مسجد امام صادق علیه السلام ( حد فاصل دانشگاه 14 و 16)
🌐 پخش آنلاین از طریق:
✅https://www.skyroom.online/ch/towhidschool/andishe
✅http://Instagram.com/Mhva_ir
🆔 @sobhetowhid