نشست_دوم_جایگاه_دولتمرد_در_نظریه_اجتماعی_استیلا،_بازار،_امت_حجت.mp3
24.43M
💠 نشست دوم جایگاه دولتمرد در نظریه اجتماعی "استیلا، بازار، امت"
🔹تأملی در نسبت دولت سازی و جامعه پردازی در فرآیند پنج مرحله ای انقلاب اسلامی
🎙ارائه: حجت الاسلام حسین مهدی زاده
📆 23 تیر 1401
کیفیت صوت: متوسط
#نظریه_اجتماعی
#امت
#ولاء
#ولایت
#دولتمرد
#مسجد
#هیئت
#عشق
#صوت
#موسسه_فرهنگ_و_تمدن_توحیدی
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
خلاصه_نشست_جایگاه_دولتمرد_در_نظریه_اجتماعی_استیلا،_بازار،_امت_حجت.pdf
940.3K
🔰 خلاصه محتوای نشست جایگاه دولتمرد در نظریه اجتماعی "استیلا، بازار، امت"
🔸حجت الاسلام حسین مهدی زاده . جلسه اول| 16 تیر 1401
#نظریه_اجتماعی
#استیلا
#بازار
#امت
#طمع
#ولاء
#ولایت
#دولتمرد
#عشق
#صوت
#موسسه_فرهنگ_و_تمدن_توحیدی
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از سطلیات
❌ تا حالا با موضوع مشکلات یادگیری یا اختلالات یادگیری برخوردی داشتین؟ 😧
❗️ به نظرتون میشه از ایجاد مشکلات یادگیری جلوگیری کرد ؟ 🧐
🔆 اگر دخترامون خوبترآماده مادر شدن بشن به نظر شما میتونه روی مشکل جمعیت تآثیر مثبت بزاره ؟ 🤔
⭕️ تاحالا فکر کردین چه جوری میشه دخترامون عاشق خانه داری و مادری بشن ؟ 🤩
♥️ دوست دارید بچه هاتون کتابخون بشن ؟؟ 📔
اگر شما هم این دغدغه ها رو دارید....
دعوتتون میکنیم به این دورهمی.... 🎉🎉🎉🎉
حرفهای جدیدی برای گفتن داریم.....
انشالله پشیمون نمیشید 🤩🤩
آدرس: ۴۵ متری صدوق، خیابان چهارده معصوم شرقی ، پلاک ۱۰۷
هدایت شده از پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
⬇️ دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار میکند:
💢 محورهای موضوعی
«نخستین کنفرانس ملی فضای سایبر»
📆آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات
1401-06-01
🌐 http://cysp2022.ut.ac.ir
#فضای_سایبری
#هوش_مصنوعی
#متاورس
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
رهبر انقلاب: امام جمعه مطلقا وارد مسائل اقتصادی نشود
✅ امام جمعه مطلقا وارد مسائل اقتصادی نشود، ادارهی تشکیلات روحانیت با مردم است، بعضی آقایان ننگشان میکند که بگویند حوزههای علمیه از مردم ارتزاق میکنند این ننگ نیست، این افتخار است.
🔹حوزههای علمیهی ما، علمای ما، مراجع ما، فضلای برجستهی ما، نخبههای حوزوی ما اینها نانخور مردمند. نانخور مردمند یعنی چه؟ یعنی احتیاج به دولتها و به قدرتها ندارند. این یک امتیاز است، امتیازی بزرگی است لذا راحت میتوانند کنار مردم بایستند.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 #سخن_نگاشت | جشن میلیونی و مردمی غدیر نشان داد که مردم طرفدار دین هستند
🔻 رهبر انقلاب: این جشن غدیر در تهران خیلی چیز عجیبی بود. من خودم در تلویزیون نگاه کردم، بعضیها هم که رفته بودند آمدند برای ما تعریف کردند. دیدید در این جشن میلیونی، همهجور آدمی شرکت کردند. اینها طرفدار دین هستند، دین را دوست دارند.
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از عصر زنان
پذیرش اجتماعی نهاد حجاب.m4a
19.68M
#لایو
فایل صوتی (کمحجم)
باموضوع
«پذیرش اجتماعی نهاد حجاب در دنیای مدرن»
مهمان: حجت الاسلام حسین مهدیزاده
(پژوهشگر نظریه اجتماعی)
میزبان: مهدی تکلو
|رسانه نخبگانی #عصرزنان|
|@asrezanan_ir|
🔻رئیس شورای علمی کنفرانس "رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری":
❇️ امروز در سختترین و پیچیدهترین دوران حکمرانی بشر قرار داریم
◻️ قدرت الان در گوگل و فیسبوک است. منبع نفت هنوز هم قدرتمند است اما امروز منبع اصلی، داده هاست.
بحث مهم در این حوزه بحث کاربران است. کتاب مطالعات انتقادی شبکه های اجتماعی اثر فوکس، تعبیر جدیدی از کاربران دارد. به کاربران میگوید بردگان جدید.
کاربر در فضای مجازی اگر چه اساساً آزاد نیست اما چون حق انتخاب زیاد دارد احساس آزادی می کند. مثل بازی کامپیوتری که اگر چه شما باید تحت پروتکل عمل کنی اما احساس آزادی داری که مثلا برای بازی از پیش تعیین شده، چه مدل ماشینی انتخاب کنی.
◻️ در حال حاضر همه مردم دنیا دارند داده تولید می کنند اما همه سرباز یک جریان قدرتمند هستند.این شرکت ها تقریبا همه فعالیتشان برای سود است.
https://hawzahnews.com/xbPHH
📌📌📌 راهاندازی نخستین سایت «فلسفهٔ پزشکی» کشور👇👇👇
https://philosophyofmedicine.com/
🔹🔹🔹 معرفی سایت فلسفه پزشکی:
🔸 دامنهی فلسفهٔ پزشکی مطرح شده در این سایت بسیار فراتر از تعریف دانشنامهٔ استنفورد در باب فلسفه پزشکی است؛ و از جمله شامل جامعهشناسی و تاریخ پزشکی نیز میشود.
🔸 این فرا رفتن را از آنجا باید به فال نیک گرفت که همهگیری کووید ۱۹ در عمل نشان داد ما در جهانی زندگی میکنیم که ابعاد پزشکی بسی فراتر از شناخت کارکردهای بدن انسان، بدکارکاردیهای آن، و شیوههای درمان بیماریهاست. ابعاد سیاسی و اجتماعی و اقتصادی پزشکی در حدی است که دسترسی به خدمات پزشکی جایگاه انسانها را در جامعه و جایگاه کشورها را در سطح بینالمللی، رقم میزند.
🔸 فلسفه پزشکی نیاز امروز جامعه پزشکی ما است و باید به هر نحوی که شده در گسترش آن تلاش کنیم.
🔸 «حلقه فلسفه پزشکی» نهادی علمی متشکل از اساتید، پژوهشگران و دانشجویان رشتههای مختلف است که میکوشند در همکاری با یکدیگر و بهرهگیری از رویکردهای میان رشتهای به تأمل در مسائل پزشکی و سلامت بپردازند.
🔸 علاقمندان پژوهش در این حوزه میتوانند در شکلگیری و تحکیم مباحث نظری و تقویت رویکردهای عقلانی در بحرانهای آتی کمک کنند.
به ویژه اگر شما خوانندهی محترم، در علوم پزشکی و علوم انسانی مربوطه دستی در کار دارید، به دوستان همکار و دانشجویان همکلاسی اطلاع دهید و مطالب خود را برای سایت ارسال نمایید.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
هدایت شده از "کانال رصد" تحلیلهای روز
⭕️ اسنپ و هیئت محلی!
✍️ محمدرضا محمدی، کارشناس جامعه شناسی
🔹بنگاههای بزرگ اقتصادی و هایپرمارکتها، با از بین بردن بنگاههای اقتصادی خرد، به هویتهای محلی و همبستگی و رواج تعاملات گرم و تعاون بین افراد جامعه آسیب میزنند. به عنوان مثال اسنپ، به عنوان یک واحد اقتصادی بزرگ و متمرکز، به مرور موجب تعطیلی همه آزانسهای محلی شد. به ازای تعطیلی هر آژانس محلی، بخشی از روابط اجتماعی و بسترهای تعامل از بین میروند. به مرور سوپر مارکت محله، گوشت فروشی، لباس فروشی، پزشک محله و ... هم جذب بنگاهها و واحدهای بزرگتر خواهند شد و روابط اجتماعی ما هر روز کمتر و کمتر میشود. جامعه ایران به شدت از ضعف تعاملات اجتماعی مناسب رنج میبرد.
🔹در همین راستا هیأتهای بزرگ هم میتوانند چنین کژکارکردی داشته باشند. در فرم سنتی، مراسم عزاداری عمدتا محلی است و شرکتکنندگان با یکدیگر آشنایی نزدیک دارند و روابط صمیمی بین آنها حاکم است. حضور در هیأت و همکاری برای رسیدگی به امور آن (از تهیه تداراکات اولیه تا نصب پرچم و کتیبه و طبخ غذای نذری) موجب غنیتر شدن روابط بین افراد شده و کیفیت زندگی اجتماعی آنها را ارتقا میدهد. حفظ و تقویت هویت محلهای، موجب افزایش سرمایه اجتماعی افراد شده و کارکردهای اجتماعی غیرقابل انکاری دارد.
🔹در هیأتهای بزرگ، اکثریت شرکتکنندگان روابط شخصی ندارند و یکدیگر را نمیشناسند. در برپایی مراسم نیز نقشی نداشتهاند و صرفا به عنوان یک مهمان در یک مهمانی بزرگ شرکت میکنند و اغلب فضاسازی و نورپردازی مراسم هم به گونهای است که افراد یکدیگر را نمیبینند و تنها مداح مراسم(برند هیأت!) است که دیده میشود.
🔹در جامعهی رو به زوال ایران باید قدر هیأتهای محلی را دانست و در زرق و برق و شکوه هیأتهای بزرگ، مانع از بین رفتن معدود پایگاههای احیای جامعه شد./ صفحه اینستاگرامی محمدرضا محمدی
@Rasad_tahlil
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
⭕️ همکاری دو شرکت استارتاپی اندونزیایی برای شبیهسازی حج در متاورس
🔰 دو استارتاپ اندونزیایی RansVerse و Kaabaverse در تلاش هستند با بهرهگیری از Web3 (اینترنت نسل سوم) اولین پروژه کشور اندونزی را در زمینه شبیهسازی مناسک حج، در اختیار مسلمانان قرار دهند.
🔹گریادی آگوستا، مدیرعامل شرکت RansVerse معتقد است این کار سبب ایجاد انگیزه در مسلمانان برای انجام حضوری اعمال حج شود.
📍وفا توتور بنیانگذار شرکت Kaabaverse نیز افزود: این همکاری نشان میدهد که توسعه دنیای بلاک چین نه تنها از جهت جنبههای فنی، اجتماعی و اقتصادی، بلکه از جنبه معنوی نیز حایز اهمیت است.
🔸این دو شرکت اندونزیایی از استارتاپ هایی هستند که در زمینه اقتصاد متاورس مشغول به فعالیت هستند.
✍️ شرکت RansVerse اولین پروژه متاورس در اندونزی است که از فناوری بلاک چین پشتیبانی می کند. فعالیت در این متاورس توسط توکن $VCG رمزنگاری شده پشتیبانی می شود که به عنوان یک ابزار تراکنش عمل می کند.
#استارتاپ_فرهنگی
🆔 @cultural_governance
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر یک علوم انسانی درباره علوم مهندسی خوانده ها😉
البته الان دیگه با پدیده پزشک هایی مواجه هستیم که در زمینه علوم انسانی نظر میدن و از قرار به نظراتشون هم عمل میشه.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
📲 تغییر مقیاس تهاجم فرهنگی دشمن از «رؤیای آمریکایی» به «رؤیای حکمرانی مجازی»
به بهانه بیستم آگوست #روز_جهانی دنیای مجازی
🔰 آیتالله محمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی: مقیاس کارفرهنگی ما باید تابعی ازمیدان درگیری فرهنگیمان باشد. بنابراین باید این میدان را بشناسیم و در افقی کارکنیم که دشمن، کار میکند.
🔹 آنان بخاطر ضربهای که در عین ناباوری از انقلاب اسلامی خوردند، به سمت «حکمرانی مجازی» حرکت کردند. آنان درمقابل «قدرت نرمی» که اسلام در عالم ایجاد کرده است و در حال فتح سنگرهای مارکسیسم و لیبرال دموکراسی و... است.
🔸مقیاس درگیری با ما را تغییر داده و به سمت حکمرانی فضای مجازی رفتهاند و میخواهند جهان مجازی بسازند. آنان رؤیاهایی برای سال ۲۰۵۰ دارند و به دنبال آن هستند که حجم زندگی در فضای محسوس را بسیار تنگ و محدود کنند و زندگی را به سمت «جهان مجازی» ببرند.
📌بخش عمدهای از این رؤیاها هنوز در قالب آثار هنری است و بخشی از آنها هم کامل تئوریزه شده و زبان علمی یافته است.
✍️ مهندس شکوهیانراد
#نظام_سایبرنتیک
#نظم_نوین_جهانی
#انقلاب_صنعتی_چهارم
✌جنبش مردمی حلالزادهها
📡 @HalalZadeha
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
📲 تغییر مقیاس تهاجم فرهنگی دشمن از «رؤیای آمریکایی» به «رؤیای حکمرانی مجازی» به بهانه بیستم آگوست
نمیدونم اقای شکوهیان راد این جزئیات را کجا از حاج اقای میرباقری شنیده اند، اما گزارش درستی است و ایشان این جملات را در یکی دو سال اخیر مکرر، یکجا یا پراکنده بیان کرده اند
*🔴دریافت دینار عراقی از خود پردازها و فاصله شهرها در عراق*
*✅خوشبختانه تمهیداتی در نظر گرفته شده تا زائران حسینی بتوانند از خود پرداز بانک های ایرانی و با هر نوع کارت بانک متصل به سیستم شتاب، دینار عراقی دریافت کنند.*
💵آدرس خود پردازهایی که می توانید از آن ها دینار بگیرید عبارت اند از؛
📌خود پرداز شماره ۱: شارع العباس عمود ۱۴۱۵
📌خود پرداز شماره ۲: شارع العباس متنزه الحسین الکبیر
📌خود پرداز شماره ۳: میدان الطف موکب امام رضا علیه السلام
📌خود پرداز شماره ۴: باب البغداد شارع علقمی هتل الشرق الاوسط
📌خود پرداز شماره ۵: باب البغداد شارع میثم تمار بالاتر از پارکینگ هتل ابراج الاشراق
📌خود پرداز شماره ۶: باب البغداد جنب درمانگاه هلال احمر
📌خود پرداز شماره ۷: قبله الحسین کنسول گری ایران
📌خود پرداز شماره ۸: باب الخان شارع علقمی هتل شمس الکربلا الدولی
📌خود پرداز شماره ۹: پارک حی الحسین علیه السلام.
📌خود پرداز شماره ۱۰: شارع قبله العباس هتل آفاق کربلا
📌خود پرداز شماره ۱۱: شارع علقمی هتل فجرالبدیع.
*🚛 مسافت مرزهای خروجی ایران برای زوار اربعین حسینی به سمت کربلا و دیگر شهرهای عراق کرد.*
*💠فاصله مسیرهای تردد زائران اربعین در عراق*
🔻 *مرز مهران*
- مهران تا بغداد: ۲۵۵
- مهران تا نجف: ۳۰۳
- مهران تا کربلا: ۲۷۹
- مهران تا کاظمین: ۲۸۳
- مهران تا سامراء: ۴۴۴
🔻 *مرز خسروی*
- خسروی تا بغداد: ۱۹۰
- خسروی تا نجف: ۳۸۰
- خسروی تا کربلا: ۳۱۵
- خسروی تا کاظمین: ۲۰۳
- خسروی تا سامراء: ۳۲۶
- خسروی تا سید محمد:۲۹۱
🔻 *مرز شلمچه*
- شلمچه تا بصره: ۲۰
- شلمچه تا نجف: ۴۶۰
- شلمچه تا کربلاء: ۵۴۹
- شلمچه تا کاظمین: ۵۷۵
🔻- *نجف* تا کربلا: ۷۸
- نجف تا بغداد: ۱۶۱
- نجف تا بصره: ۴۶۷ -
- نجف تا کاظمین: ۱۸۰
- نجف تا سامراء: ۲۸۷
🔻- *کربلا* تا بغداد: ۱۰۸
- کربلا تا بصره: ۵۲۴
- کربلا تا کاظمین: ۱۱۵
- کربلا تا سامراء: ۲۲۰
🚩اندیشکده مطالعات حسینی برگزار میکند؛
📚درسگفتار پژوهشهای غربیان دربارۀ آیینهای عاشورایی
🔰با تدریس دکتر فرهنگ مهروش (حامد خانی)
دانشیار رشته الهیات و معارف اسلامی
📳به صورت مجازی
🔖همراه با اعطای گواهی معتبر علمی
🗓️پنجشنبه و جمعه،
۳ و ۴ شهریور ۱۴۰۱
⏰ساعت ۹ الی ۱۶
📌ثبت نام از طریق؛
https://b2n.ir/ehya1
۵۰% تخفیف ویژه برای پنجاه شرکت کننده اول با کد تخفیف ehyayeamr50
✅هیات های کوچک، محلی و دارای مخاطب خاص
🖌حسین مهدیزاده
🔆قبلا در موارد متعدد درباره نهاد هیات و پویایی و زنده بودن آن و قابلیت بالایی که این نهاد برای اقتباس دارد نوشته ام و حرف زده ام. تلقی من این است که نهاد هیات نوعی سازمان خاص برای انسان خاص است که می تواند در موضوعات اجتماعی متعدد زندگی او، تکرار بشود و لزومی ندارد که آن را به عنوان یک الگو برای مراسم عزاداری بدانیم.
♨️امسال دوست عزیزم آشیخ هادی شمس، مسئولیت یک طرحی را در هیات ثارالله قم به عهده گرفته اند با عنوان طرح «شجره طوبی» که در آن بصورت داوطلبانه، از هیات های کوچک قمی، بر اساس ایده هیات های کوچک استاد میرباقری حمایت و پشتیبانی شود.
🔴 لذا این ماموریت به عهده بنده گذاشته شد که شبها قبل از سخنرانی استاد، حدود 15 دقیقه این طرح را معرفی کنم و بنده نیز از این فرصت استفاده کردم و سعی کردم توضیح دهم که چطور می توان نهاد و تشکیلات هیات را کوچک و محلی و دارای مخاصب خاص کرد و برای اهداف فرهنگی مثل روابط خانوادگی، تربیت کودک و نوجوان، روابط صنفی و... استفاده کرد.
🔻از امروز به مرور فایلهایی که از این جلسات ضبط شده است را در کانال بارگزاری می کنم تا اگر به کار کسی می آید از آن استفاده کند و یا اگر احساس کرد به طرح شجره طوبی نیاز دارد، با آشیخ هادی شمس(@Hadishams2134) تماس بگیرد.
در ذیل این پست، به مرور لینک تک تک جلسات را که می گذارم تکمیل خواهم کرد:
1️⃣جلسه اول
https://eitaa.com/social_theory/1067
.
🆔@sarallahqom
🆔@social_theory
جلسه اول. اهمیت هیات های کوچک.mp3
3.95M
✅پیرامون طرح «شجره طوبی؛ مواسات با هیاتهای کوچک»
🔍اهمیت تشکیلات هیات، بخصوص هیاتهای #کوچک
🔺 #شب_دوم #محرم ۱۴۰۱
🔰 هیئت ثارالله قم
📣حسین مهدیزاده
⚠️نمی دانم به چه دلیل هیات ثارالله تا شب ششم فایلی از این بخش هیات ندارد. من هم به طور اتفاقی از شب دوم خودم با موبایل این بخش را ضبط می کردم. لذا شب اول این جلسه در اختیارم نیست و از شب دوم خدمتتان تقدیم می شود.
تماس با مسئول طرح شجره طوبی:
@Hadishams2134
🆔 @sarallahqom
🆔@social_theory
جلسه دوم. هیات های خانوادگی.mp3
3.95M
✅پیرامون طرح «شجره طوبی؛ مواسات با هیاتهای کوچک»
🔍اول: هیاتهای خانوادگی؛ مباشرت در یک تجمع مومنانه واقعی و مهم
🔺 #شب_سوم #محرم ۱۴۰۱
📣حسین مهدیزاده
🔰 هیئت ثارالله قم
تماس با مسئول طرح شجره طوبی:
@Hadishams2134
🆔 @sarallahqom
🆔@social_theory
⚡️دربارهٔ لایهٔ پنهان جریان صدر (جامعه شناسی شهرکِ صدرِ بغداد؛ محرومیت های چندجانبه، بحران های هویتی در سیاسی ترین منطقهٔ عراق)
✍ به قلم: سیدعلی بطحائی
➣ https://t.me/Muslimnair مُسْلِمْنا
✂️برشهایی از یادداشت:
🔸شناخت دقیق و درک چیستی و چرایی جریان صدر(التیار الصدر)، بدون توجه به پایگاه مردمی وجایگاه حسّاس اجتماعی شهرک صدر(مدینه الصدر) غیرممکن است.
🔹شهرک سه ملیون نفری صدر (از هشت ملیون ساکن بغداد)، مهمترین پایگاه این جنبش اسلام گراست و بخشی از تحوّلات این حرکت، با دغدغه های ساکنان این شهرک تنیده شده است. به همین مناسبت در یادداشت پیش رو به نکاتی در مورد تاریخچه احداث، مصائب و چالش های انباشته این شهرکِ پرسروصدا اشاراتی خواهیم داشت.
🔹از نظر جمعیّت شناختی، عمده ساکنان آن را عشایر و کشاورزان - اغلب شیعیان استان های جنوبی عراق - به اصطلاح عراقی الشروگ(مهاجران استانهای میسان، بصره و ذی قار و ناصریه) هستند که در پیامدهای کم آبی احداث سد الکوت(1939م/1317ش) بر دجله، با بحران شدید بی آبی ومعضلات اجتماعی مواجه شدند وبالاضطرار به بغداد مهاجرت کردند.
🔸تراکم جمعیّت این شهرک، با معیارهای قرابتهای عشایری و فرهنگ کوچ و سکونت غیراستاندارد شهری بوجود و حل مشکلات انباشته این منطقه را با چالش جدی مواجه کرده است. پراکندگی جمعیتی شهرک، عمدتا به صورت خویشاوندی، نظام قومی- قبیله ای شکل گرفته است و ملاک های عشایری، جایابی این منطقه را به وجود آورده است.
🔹نقشه شهری این شهرک بر اساس معیارهای بدویت شکل گرفته و آلونک های توی در تو وکوچه های تنگ، باریک واصطلاحاً آشتی کنان وحلبی آباد، باعث شده که اگر یکی از ساکنان قصد کند تا اسباب جدیدی مثل یخچال نویی را به آنجا منتقل کند؛ باید از هفت خوان رستم بگذرد و پشت بام نوردی ها و حیات نوردی های متعدّدی بکند تا وسیله سرمایشی جدید خود را به مقصد خود برساند. به دلیل صعوبت انتقال مصالح ساختمانی، بازسازی و مرمت تقریبا منتفی است.
🔸کارویژهٔ مقتدی صدر - که میراث پدرش آیت الله سیدمحمد صدر است - در حضور مستمر در این شکاف سیاسی- اجتماعی و همدردی های پدرانه با محرومان ساکنان این شهرک و رفع عقب ماندگی های متراکم آنهاست. او همواره در تلاش برای پیگیری حقوقِ عقب مانده انباشته و نهیب به دولت ها برای توجه به انبوه مشکلات این منطقه است.
🔹 هنر دیگر صدر کم کردن فاصله میان ساکنان این منطقه عراق با سایر نواحی عراق وتغییر نگاه مردم عراق به آنان بوده است. در دوران فعّالیّت او در شهرک صدر، جوانان و ساکنان شهرک صدر در کنار سایر محرومان عراقی قرار گرفتند و با از بین رفتن فاصلهٔ آنها با سایرشهروندان عراقی در تلاش برای احقاق حقوق آنها را در جبهه واحد قرار گرفتند.
🔸 این خاندان صدر بودند که شهروندان درجه دوم شهرک صدر را به شهروندان درجه یک عراق تبدیل کردند. صدر با ایستادن در شکاف های اجتماعی وگسل های هویتی، رسالت خود را در احقاق حقوق آنها تعریف کرد، هر چند گاهی در تشخیص مصادیق دچار اشتباهاتی بزرگ می شود.
🔹 غایت این نوشتار حمایت همه جانبه وتطهیر اقدامات مقتدی صدر در همه موضوعات(اقدامات نظامی، حشدالشعبی و...) نیست وهدف ترسیم چهره کمترتوجه شده از «حاکم غیر رسمی شهرک محروم صدر» است؛ تا در پناه آن نگاهی شفاف تر به این جنبش وآرمانهای آن پدید آید.
مطالعه کامل⬅️↙️
http://muslimna.ir/news/3284-2022-08-31-15-56-47.html
#چالش_های_جوامع_مسلمان
#اسلام_سیاسی
#عراق
#جریان_صدر
#شهرک_صدر
#سید_علی_بطحائی
🌐 کانال علمی - تخصصی مسائل جهان اسلام(مُسْلِمْنا)
➣ تلگرام:
➣ https://t.me/Muslimnair
➣ ایتا:
➣ https://eitaa.com/muslimnair
➣ واتس اَپ(1):
➣ https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
بخش اول
بسمه تعالی
سیدمحمدرضا رضی بهابادی
با عرض ادب و احترام
جای جای متن جناب آقای دکتر رحمانی درباره آدام اسمیت محل خدشه و اشکال است.
فرمایشات ایشان که از اساتید اقتصاد در ایران هستند، فرصتی است برای کندوکاو پشت پردههای تاریخ اقتصاد و به اصطلاح بزرگان آن و کنار زدن مشهوراتی که تا کنون مانع دیده شدن حقایق مستور درباره پدران این دانش است.
در تحقیق گستردهای که پیرامون زمانه و زندگانی اسمیت داشتهام قدری به این کندوکاو نزدیک میشویم.
نکاتی به اجمال به عرض میرسد و تفصیل به شما و مطالعه کتاب «روایت ایجاد دانش اقتصاد؛ نگاهی دیگر بر زمانه و زندگانی آدام اسمیت» که در دست چاپ است واگذار میشود.
۱. هرچند پدر علم استعماری اقتصاد سرمایهداری و تئوری ظالمانه بازار آزاد بودن به خودی خود یک رذیلت اخلاقی و موجب عار است و نه مایه مباهات اما اینکه آدام اسمیت پدر علم اقتصاد باشد توسط اهل تحقیق در تاریخ اندیشه رد شده است.
شومپیتر یکی از این افراد است که اسمیت را یک نظریه پرداز پیشرو و فردی دارای نبوغ نمیداند.
هرچند شومپیتر خطاهای فاحشی نیز مانند سانسور اندیشههای اقتصادی علمای مسلمان در تحلیلهای خود دارد اما در این اظهار نظر خود پیرامون اسمیت درست میگوید.
۲. حقیر نیز در مطالعاتم به همین نتیجه رسیدهام. اسمیت یک مدون و ویراستار است تا نظریه پرداز. اندیشه اقتصاد لیبرال قبل از او توسط ماندویل، هیوم، جان لا، مونتسکیو، روسو و بسیاری دیگر مطرح شده بود.
@seyedrazy
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
بخش دوم:
اسمیت در یک سفارش پژوهش با تامین مالی چارلز تاونزهند(تاونشند) در ازای حقوقی بالا در دوران نوشتن کتاب و نیز حقوقی مادام العمر و نیز وعده ریاست گمرک ادینبورا که درآمدی هنگفت داشت، کرسی درس خود در دانشگاه گلاسکو را رها کرد و معلم سرخانه فرزندخوانده تاونزهند، دوک سوم باکلو، شد تا در این قالب محک بخورد و سپس نوشتن کتاب را آغاز کند.
مدیر علمی و ایدهپرداز اصلی کتاب، دیوید هیوم بود و نوشتن و ویراستاری و جفت و جور کردن عدد و رقم برای تحلیلها با اسمیت.
اسمیت از ابتدا به عنوان یک طلبه با بورسیه تحصیلی اسنل در حوزه علمیه آکسفورد مشغول به تحصیل شد و نهایتا با گرفتن درجه اجتهاد در کرسی تدریس فقه حوزه علمیه گلاسکو تکیه زد.
نکته مهم در تمام این دوران، گرایش قوی و وصف ناپذیر او به کفر بود.
ریا از مهمترین ابزارهای او در پیمودن پلههای ترقی در حوزه بود. او به هنگام نیاز در محیط علمی ریایی آشکار و در خارج از آنجا رفتاری متفاوت داشت.
در خلوت خود در گلاسکو نماز نمیخواند و آنجا را ملال آور میدانست. مخفیانه کتابهای کفرآمیز دایی زادهاش دیوید هیوم را میخواند و به همین جهت توبیخ شد. او با هیوم پیوندی عمیق داشت و تمام قد از این زندیق تمام قرون دفاع میکرد.
در اینجا سخن مربوط به نقد گمراهی و اندیشههای الحادی او نیست بلکه سخن در داشتن این اندیشهها در کسوت یک روحانی مجتهد مسیحی است. او به قدری با دین آشکار شده، یا شریعت، دشمن بود که به هنگام تأسیس انجمن ماسونی «انتخاب» پیشنهاد داد بحث از شریعت در این محفل ممنوع باشد.
@seyedrazy
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
بخش سوم:
۴. به لحاظ اخلاق فردی و رعایت آداب متناسب با یک طلبه، در باشگاهها و انجمنهایی که عضو بود آشکارا شراب مینوشید.
یکی از دوستانش درباره او میگفت «تو مشمئزکنندهترین سگی هستی که دیدهام؛ در آن هنگام که مشروب در گلویت حباب میزند!»
هرچند تا پایان عمر ازدواج نکرد اما با زنان ارتباط داشت و در دوره سفر به فرانسه با معشوقهاش مرتبط بود. این رابطه موضوع فصلی مستقل از کتاب زندگینامه آدام اسمیت است.
۵. اسمیت به لحاظ انسانی نیز از وارستگی بهرهای نداشت. او و خاندانش به نحو بسیار گستردهای در خدمت دستگاه استعمار خونین بریتانیا بودند.
پدر و عموزادگان او از کارگزاران دسته چندم دربار بریتانیا بودند. خاندان مادریاش یعنی داگلاسها که افتخار داشتند جنایتکارانی مانند آرچیبالد ترسناک و داگلاسهای سیاه از ایشانند، اکثرا جنگجو، نظامی و در خدمت ارتش بریتانیا در داخل کشور و نیز پهنه مستعمرات مظلوم بریتانیا از هند تا آمریکا بودند.
@seyedrazy
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi