تصور نیروهای انقلابی از کشاورزی و صنعت بزرگ مقیاس و تسمه کشیدن بر گرده محیط زیست به نظر من سیاسی و منفعت خواهانه نیست، بلکه ریشه اش این است که انقلابی ها از لحاظ علمی، غلط بودن نحوه مواجهه انسان مدرن در بهره کشی از طبیعت را اصلا قبول نکرده و جزء نقدهای انقلاب ۵٧ به مدرنیته نمیداند و اتفاقا این قسمت را جزء مزایای مدرنیته میداند که باید بتمامه آن را اقتباس کند.
گویی باید همین شهرهای بزرگ مصرفی و کارگری قرن 16امی را در ایران خلق کنند و و اب و خاک را نابود کنند و سد بسازند و فروچاله درست کنند تا GDP به سبک منچستر قرن ١۶ در میان خروارها دود و غبار و طبیعت متلاشی شده توسعه پیدا کند.
گویی مقصر بی عدالتی موجود را فقط فسادهای پولی و بانکی و اختلاس و... میدانند و اصلا مدرنیته - ان هم نسخه اولیه سه چهار قرن قبل آن- مسیر را درست پیدا کرده است...
... آقایون طرفدار طب سنتی و اسلامی و سلامت، دستمان به دامن تان! ماجرای محیط زیست ادامه همان بدنی است که سعی میکنید ان را با اورگانیک خوری و سالم خوری به تعادل برسانید. جرات کنید و مطالعه را شروع کنید و پا را فراتر بگذارید و نگاه تان را به محیط زیست هم توسعه دهید. فعلا هیچ کس به اندازه شما حرفش دیده و خوانده نمیشود....
حرفهای ما که باد هواست، اگر خدایی نکرده ضد نظام تلقی نشود...
@social_theory
حداقل این دو روایت را با هم ببینیم تا تکلیفی که اهلبیت به ما داده اند، را درست بشناسیم.
هر دو با هم ببینیم، نه مدارایی که بشود، تساهل و نه تنسکی که تحجر...
@social_theory
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
⭕ سخنرانی های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان
✅بازخوانی اندیشه مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی(ره) از منظر دستاورد وی در شکل دهی به یک نظریه اجتماعی
🟩ایده این دوره این است که مرحوم علامه حسینی(ره) در سه مرحله، به مرور، به خوانشی از نظریه اجتماعی اسلام دست پیدا کرد که در نقطه ای متمایز از نظریه اجتماعی مدرن و همینطور نظریه اجتماعی تمدن اسلامی دور اول و محصولات علمی آن بود.
🟦این دوره از ارائه های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم سعی می کند در 4 جلسه، خطوط کلی تلاش وی در دور اول را مورد بررسی قرار دهد.
🟪اهمیت این دوره از فکر اجتماعی بنیانگذار فقید فرهنگستان علوم اسلامی در این است که یک عضو فعال جامعه مدرسین حداقل در تفکر اقتصادی حوزه علمیه قم نقشی شناخته شده داشته است.
🟧وی در این دوره عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بوده که یکی از 18 پیشن نویس قانون اساسی ایران را نیز ارائه کرده بوده است و در این پیش نویس و در نطق هایش، بر اساس این دستگاه فکری، مشارکت می کرده است.
🗣️ ارائه کننده: حسین مهدیزاده
مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم
📆تاریخ های برگزاری دور اول ارائه های میز:
1⃣ یکشنبه 27 آذر 1401
2⃣ یکشنبه 25 دیماه 1401
3⃣ یکشنبه 23 بهمن 1401
4⃣ یکشنبه 21 اسفند 1401
⏰ساعت 15 تا 17
📍آدرس: قم|بلوار غدیر|کوچه 10|ساختمان مفید|طبقه دوم|اتاق جلسات
لینک فایل صوتی جلسه اول
https://eitaa.com/social_theory/1292
لینک فایل صوتی جلسه دوم
https://eitaa.com/social_theory/1382
✅این پست بروز میشود...
🆔@Social_theory
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
بسم الله 🗝به عقب برنمیگردیم! [بخش چهارم] دکتر #علی_سعیدی 🔅پیش از این اشاره کردم که راهحلهای متعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ساخت پراید ۳۰۰میلیونی در خانه با ۹۴میلیون!😳
خبرآنلاین: با وجود اینکه کمپانی سایپا، یک دستگاه پراید را به قیمت ۳۰۰ میلیون تومان به فروش میرساند، یک شهروند تمام قطعات این خودرو را با ۹۴ میلیون تومان خریده و یک خودرو را سر هم کرده است.
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
🌐 به سفیــــر بپیوندید👇
🆔 @safir_khabar
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
🎥ساخت پراید ۳۰۰میلیونی در خانه با ۹۴میلیون!😳 خبرآنلاین: با وجود اینکه کمپانی سایپا، یک دستگاه پراید
سلام و احترام خدمت مخاطبان گرامی
این فیلم یک نکته مهم جنگ شناختی-اقتصادی دارد!
با اینکه یکی از کلان ایده های مطلوب بنده آزادسازی تولید خودرو می باشد که یکی از لایه های آن اقدامی است که در فیلم به نمایش درآمده است اما این فیلم و کپشن همراه آن روایت غیرصادقانه ای دارد.
پراید بیش از ۳سال است که تولید نمی گردد و قیمت فعلی آن تابع قیمت بازار آزاد خودرو می باشد و ارتباطی به کارخانه سازنده آن ندارد.
پراید اگر تولید شود قطعا قیمت کارخانه اش به همین میزان خواهد بود.
مثل ساینا که الان قیمت کارخانه اش بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ هست.
یا پژو پارس که ۱۶۰ می باشد.
حالا بار دیگر کپشن را بخوانید تا متوجه تکنیک های جنگ ترکیبی شوید.
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
30.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ یک اتفاق تمیز
اجرای جالب سرود روز پدر با حضور «پدران و دختران»
یکی از تکنیک های مهم تربیت دختران، رفاقتشون با پدرشون است.
@social_theory
✅مصاحبه با روزنامه فرهیختگان
با عنوان: #جامعه_شبکه_ای _و_شورش_های_اجتماعی_ایران»
⚠️قسمت اول
📌دوشنبه 17 بهمن 1401
💢خلاصه ای از متن مصاحبه:
اگر بخواهم حرف آخر را اول بزنم باید بگویم، موتور محرک نارضایتیهای امروز ایران، ضعف جدیدی در حکومت ایران نیست، بلکه ریشه در اقبالی دارد که برای آغاز «آینده» در مردم شکل گرفته است و از این جهت ما و بقیه کشورهایی که کمتر در روندهای جهانیسازی مدرنیته داخل شده بودند، همه این مشکل را داریم، بقیه هم به نسبت از این مشکلات دارند و از این به بعد بیشتر هم خواهد شد. از این جهت برداشت من این است که آنچه در ایران بهشدت عمق یافته اما هنوز خودآگاه نشده تا وحدت معنایی پیدا کند «آینده» است. و واضح است که آینده، با همه ابهاماتش، رویا و نیروی محرکه کدام بخش جامعه است؛ نوجوانها و جوانها!
https://farhikhtegandaily.com/news/77735
@social_theory
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
✅مصاحبه با روزنامه فرهیختگان با عنوان: #جامعه_شبکه_ای _و_شورش_های_اجتماعی_ایران» ⚠️قسمت اول 📌دوشن
مصاحبه با روزنامه فرهیختگان درباره جامعه شبکه ای و اعتراضهای امروز ایران- قسمت دوم
https://farhikhtegandaily.com/news/77801
🆔 @social_theory
صوت آقای مهدی زاده.mp3
35.1M
✅حکمرانی پلتفرمی و آینده های محتمل برای انقلاب اسلامی
💠ویژه نامه سلسله نشستهای آموزشی هفته پژوهش در سال ۱۴۰١
🔗 https://yun.ir/jezx32
✅اصول حکمرانی پلتفرمی
🗣️حسین مهدیزاده
📖صفحه 49
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
🆔 @social_theory
- ناشناس.mp3
5.57M
🎙صوت نشست :
جایگاه پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مسیر تمدن سازی
👤حجت الاسلام حسین مهدیزاده
🌱مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم
#عصر_جدید | #عصرجدید | #صدا_و_سیما
🔅حکمرانی فرهنگی🔅
🆔@cultural_governance
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
🇮🇷عهد ملت ایران با خداوند متعال🇮🇷
حضرت امام خمینی:
«هان، ای ملت عزیز، که پرچم پر افتخار اسلام را به اهتزاز درآورده و سکوت مظلومان را در مقابل ستمگران و قلدران شکسته و متحول به فریاد و پرخاش کردید و ندای «اللّهاکبر» اسلام را با امواج فرستندگان غیبی به اقصی بلاد جهان رساندید، بهوش باشید و به عهد خود به پیشگاه مقدس خداوند پابرجا باشید که شکست اسلام خدای نکرده در ایران دفن معنویات و احکام مقدس اسلام است. بهوش باشید که موریانههای موذی،این ایادی استکبار جهانی درصدد رخنه کردن در صفوف شما هستند. دستهای وحدت را به هم دهید و بازو به بازوی هم یکدل و یک جهت این هدیهی الهی را، که پس از قرون متمادی به شما عطا فرموده قدردانی و حفظ کنید و از نقصها و کمبودها که لازمهی هر انقلابی است و در انقلاب شما به برکت اسلامی و مردمی بودن از همه کمتر است، به خود سستی راه ندهید، که با خواست خداوند منّان با پیروزی شما همه چیز اصلاح میشود.» 22 بهمن 1363
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
نکاتی به بهانه مصاحبه دقیق و پرنکته اخیر استاد میرباقری با مجله فکرآورد درباره نظریه پیشرفت ایشان.
در این نکات به 4 آموزه اصلی که در سالهای شاگردیم از پروژه کلامی استاد میرباقری آموخته ام و آنها را دنبال می کنم اشاره کرده ام و جایگاه مهم این مصاحبه در این میان.
@social_theory
14011123 edit.mp3
38.72M
⭕️ سخنرانی های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان
🔴جلسه سوم
✅بازخوانی اندیشه اجتماعی مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی(ره) از منظر دستاورد وی در شکل دهی به یک نظریه اجتماعی
🟩ایده این دوره این است که مرحوم علامه حسینی(ره) در سه مرحله، به مرور، به خوانشی از نظریه اجتماعی اسلام دست پیدا کرد که در نقطه ای متمایز از نظریه اجتماعی مدرن و همینطور نظریه اجتماعی تمدن اسلامی دور اول و محصولات علمی آن بود.
🟦این دوره از ارائه های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم سعی می کند در 4 جلسه، خطوط کلی تلاش وی در دور اول را مورد بررسی قرار دهد.
🟪اهمیت این دوره از فکر اجتماعی بنیانگذار فقید فرهنگستان علوم اسلامی در این است که یک عضو فعال جامعه مدرسین حداقل در تفکر اقتصادی حوزه علمیه قم نقشی شناخته شده داشته است.
🟧وی در این دوره عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بوده که یکی از 18 پیشن نویس قانون اساسی ایران را نیز ارائه کرده بوده است و در این پیش نویس و در نطق هایش، بر اساس این دستگاه فکری، مشارکت می کرده است.
◀️جلسه سوم
🗣 ارائه کننده: حسین مهدیزاده
1️⃣ یکشنبه 23 بهمن 1401
🆔@social_theory