eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.7هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
290 ویدیو
115 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
کودکی شده ام که در میان شلوغی های زندگی بازاری گم شده گرگ های بازار مرا می درند پیدایم کن آقای من برگرد سال نو مبارک @JaameeOmmat
جلسه روضه به مناسبت شهادت حضرت خدیجه و یاد بود خادم الحسین حسین بختیاری پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱ الی ۲۳ حسینیه حضرت سیدالشهدا خیابان مفتح جنوبی خیابان ورزنده برادران و خواهران @hoseinbakhtiari128
سلام وقتتون بخیر ✅الحمدالله در ۲ هفته گذشته پویشی از سوی عزیزان گمنام در شهرهای مختلف راه افتاد برای کمک به مردم غزه و موسسات و خیریه های گوناگونی پای کارآمدند برای جمع آوری پول ⁉️اما سوال پر تکرار؟ مگر محاصره نیست؟ مگه محاصره فرقی کرده؟ اصلا چجور پول و غذا میرسوننند؟ 1⃣اولا اینکه در ایران کمی دیر به فکر کارهای مردمی افتادیم، بحث دیگری است. مگرنه در همان ماه نخست فلان خیریه مالزی چند کاروان به غزه برده بود. جدا از اهمیت کار، دخیل کردن جامعه در این مسئله و احساس کنش گری در وهله اول "همان اجتماعی سازی" قضیه فلسطین است. از کسی که پیام می دهد و برای کمک ۵۰ تومانی شرمنده است، تا مادر شهید مشهدی که نزدیک ۲۰ میلیون طلاهایش را می‌فروشد یا فلان خانواده کرمانی که پول جلسه هرسال افطار نیمه رمضان را به فلسطینی ها می‌بخشند... 2⃣اما اصلا چگونه ؟ ببینید بحث نخست آن است که کالا هست، اما کم است و گران. با پول در وضعیت جنگی خیلی کارها می‌شود کرد.‌ قاچاق از مرز رفح و حتی مرز اسرائیل به داخل غزه امری است که ممکن است و  بوده. اما مسئله اینجاست که پولی نیست که با آن بشود قاچاق کرد یا خرید. تقریبا از ماه سوم برای برخی تجار اسرائیلی ها و مصری این به یک تجارت تبدیل شد اما در ۳ هفته اخیر ورود کامیون های روزانه به درون غزه حدود ۲۵۰، ۳۰۰ کامیون می‌رسد. ( قبل طوفان الاقصی متوسط ۵۰۰ کامیون وارد میشد) کامیون هایی که آخرش قاچاق هم درون آنها هست. یکی از دلایلی که اسرائیل مخالف کمک رسانی زمینی و به دنبال جایگزینی هوایی( بی ثمر) است، این کنترل کردنشان است‌. مثلا چند روز پیش یک فیلم وایرال شد که به یک خانواده خیار رسیده بود، خیاری که از سوی آشنایان در اردن جاسازی شده بود 3⃣خلاصه کنم: کالا هست، اما کم و گران است و البته پول هم نیست. خانواده ای که ۵ ماه است در اردوگاه زندگی میکند، اما حاضر به ترک شمال نشده، نه پولی دارد، نه زیرساختی برای پخت غذا و... دوستان خیریه ای در ایران که برخی چند سال هست ارتباطاتی دارند، افراد معتمد آن سوی مرزها را می‌شناسند و.... پول را به ارز تبدیل می‌کنند( فلسطین پول ملی ندارد و در غزه بیشتر از پول مصر استفاده میشود) کار ایرانی ها چنان صدا کرد که حتی در رسانه های اسرائیلی مثل کانال ۱۴ هم بازتاب داشت. یا مثلا الجزیره گزارشی کار کرد که برای اهالی بیمارستان شفا، آش افطار پخش می‌شود و دکتر بیمارستان این را اولین پس از ماه ها می‌دانست اکنون با گذشت نزدیک ۲ ماه از خروج اسرائیل از شمال( بعد آتش بس اول) حماس دوباره داره سعی میکنه کنترل شمال رو بدست بگیره. برخی عملیات های حماس و البته واکنش اسرائیل مثل حمله به بیمارستان شفا در همین راستاست. ترور پلیس غزه که با بهتر شدن وضعیت شمال و کنترل بیشتر توانسته بود کامیون آرد به شمال برساند، مصداقی از مهم بودن اطعام در شمال است 5⃣سیاست تعمدی اسرائیل اجرای راهبرد " گرسنگی" برای عقب نشینی مقاومت و کوچ اجباری مردم است. دوستانی که ارتباط دارند گواهی می دهند که فعالان غزه فقط یک جمله درخواست دارند "اطعام" غذایی باشد تا بمانیم و مقاومت کنیم 6⃣یک نکته حاشیه ای هم اضافه کنم: برخی می‌گویند  چرا مسجدالاقصی آرام است برخلاف سالهای پیش؟ اولا فلسطینی ها و مقاومت، خواستار حضور مردم بدون محدودیت و حفظ ارزش و شان مسجد و رمضان اند. در سال‌های پیش پروگاندای صهیونیستی دنبال این بود که بگوید مقاومت و برخی افراد قدس آرامش رمضان را بهم می زنند. خب حالا چرا امسال آرام است؟ اگه یادتون باشه سال های گذشته بواسطه تلاش برای حضور یهودیهای تندرو در ایام عید پسح، پلیس رژیم وارد میشد و درگیری و.... تاریخ عبری به گونه ای است اکه اگر چه مثل میلادی و شمسی ( در مجوع چند سال) تعداد روز ثابت دارد، اما تقویم بواسطه سیالیت تعداد روز ماه ها و سالها و برخی قوانین عجیب مثلا عید پسح از دوشنبه شروع نشد و... بین یک بازه ۲۰ روزه عقب جلو می‌شود. قمری هم که دیگه میدونید! ۳ سال آخر رمضان با اعیاد پسح هم زمان میشد و اون داستان‌ها پیش می‌آمد. امسال عید پسح افتاده بعد رمضان و فعلا خبری از تنش نیست. و البته رسانه های فلسطینی این آرامش در رمضان را نتیجه ۷ اکتبر و تضعیف دشمن در ایجاد محدودیت و برهم زدن حق روزه داران می‌دانند. البته امثال بن گویر هم خواستار این اند که ده روزپایانی باید به مسجدالاقصی رفت ✳️ و کلام اخر، اطعام در نوارغزه، باید یک پویش ملی شود، پویشی حاصل جمع دو مولفه: نخست نیت های پاک و دوم : رقم های درشت کار راه بنداز. برای اولی که مثال هایی زدم‌ بالاتر و بنظرم دلیل موثر و دیده شدن کارها تا اینجا همین بوده اما مورد دوم، رخ نمی‌دهد مگر به ورود  سلبریتی های هیاتی، منبری، تلویزیون و....  فلان منبری باید برایش تفهیم شود که داستان جدی است، به ۲ توییت در هفته اول ۷ اکتبر اکتفا نکند... طولانی شد؛ شب تان بخیر @Thirdintifada
«رهبرانِ سیاسی ای که سرشار از غرور خیال می کنند قادر به تغییر شکلِ فرهنگِ  جامعهٔ خود به صورتی بنیادین هستند، سرنوشتی جز ناکامی نخواهند داشت. ایشان هر چند عناصری از فرهنگ غرب را به جامعهٔ خود وارد می کنند قادر نیستند که عناصرِ اصلیِ فرهنگ بومی را از میان ببرند یا تحت الشعاع قرار دهند. برعکس، وقتی ویروسِ غرب به بدن جامعه ای وارد شد، بیرون راندنِ آن دشوار است. ویروسِ غرب استقامت می کند اما کشنده نیست؛ مریض زنده می مانَد ولی سلامتی خود را هرگز بازنمی یابد. رهبران سیاسی می توانند تاریخ را بسازند اما از تاریخ فرار نمی توانند کرد. آنچه ایشان خلق می کنند جامعه ای غربی نیست؛ کشوری از درون گسیخته است. آنها جامعهٔ خود را با دوگانه اندیشیِ فرهنگی آلوده می کنند و این بیماری ماندگار می شود و ریشه می گیرد.» [ساموئل هانتینگتون، برخوردِ تمدن ها و بازسازی نظم جهانی، ترجمهٔ محمد علی حمید رفیعی، صفحاتِ ۲۴۶-۲۴۵] 🆔 @social_theory
🔺 تبدیل محبت به ابزار محروميت روانی غرب به مراتب بدتر از محروميت اقتصادی آفريقاست و آمادگی آن‌ها برای انفجار و انقلاب كمتر از آفريقا نيست؛ چرا كه محبت به ابزار تبديل شده است. وقتی محبت وسيله شد، اعتماد از بين می‌رود و مثل پيراهنی می‌توان آن را عوض كرد؛ سكون و آرامش از بين می‌رود، و اضطراب جايگزين آن می‌شود؛ این يعنی در كنه جامعه، عدم اعتماد و امنيت رسوخ كرده است؛ لذا افراد عواطف خود را به حيواناتی مثل سگ و گربه ابراز می‌كنند و برای آن‌ها ارث و ميراث می‌گذارند! 🔅مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی ۱۳۷۸٫۵٫۲۴ ☑️ @AndisheMonir
روضهٔ ابن هلال برای شب نوزدهم رمضان! ✅روضه ما برای ندانستن قدر 📝حسین مهدیزاده ما امیرالمومنین علی(ع) را روایت نکرده ایم. آنطور که کارهای فرزندش سیدالشهداء(ع) را از مکه تا کربلا و اول محرم تا 10 محرم و نهایتا در روز عاشورا را روایت می کنیم، اصلا بلد نیستیم، این چهار سال و اندی، حکومت پر از آب چشم و دود دل را روایت کنیم. ما خیلی شده ایم. اطلاعات داریم، اما اهل گفتن و حکایت یک دست درآوردن و بعد هم روایت کردن نیستیم! ما بسیار کُند و گاهی واگذار شده به دشمنان است و باورتان می شود اگر بگویم، غالب ما اصلا نگران نیستیم! قبلا هم نوشتم که رهبر معظم انقلاب در توضیح فرموده بودند که ما در هستیم و جهادتبیین، است، اما درک غالب از جهاد تبیین، پاسخ های به هاست و همچنان روایت ما از صحنه ها، کچل و لاغر و رها شده به زندگی خودش ادامه می دهد و رقیب ما، مدام روایت هایی پرپشت و چاق و دنباله دار از خود ما و زندگی گذشته و اکنون ما می دهد و برای آینده ما تولید می کند و ما اصلا متوجه نیستیم که مساله است، نه شبهاتی که در متن آن پراکنده شده است. در جنگ روایت ها، روایت رقیب، راستگویی هایش هم دشمنی و برای ضربه زدن و ناکار کردن است! روایتی که در جهت تخریب است، کلیتش خطر است و جوابش هم آن روایت تخریبی نیست چرا که نقد، خود تبلیغی است برای آن روایت! بلکه جوابش محاصرهٔ آن روایت است و در جریان انداختن روایت های صحیح و تبلیغ و انتشار آنها در افکار و خیال اجتماعی! امروز داشتم احوال ابراهیم بن محمد، ابن هلال ثقفی کوفی، مولف کتاب الغارات را می خواندم. او در این کتاب روایتی از یک سال و نیم آخر عمر امیرالمومنین(ع) داده است. روایتی که شما از هیچ کس دیگری این شکل از روایت را نمی بینید. عینک و زاویه دید او برای نوشتن مقتل امیرالمومنین(ع) از یکسال و نیم قبل و از پایان سه سال جنگ نفسگیر شروع می کند. آنجایی که در اطراف جنگ نهروان، علی(ع) بر فراز منبر از آینده ای خوفناک با بنی امیه، خبر غیبی می گفت و در گوشه دیگر شهر کوفه قبیله باهله و غنی برای دشمنان علی(ع) دعای پیروزی می کردند! ابن هلال ادامه میدهد که امیرالمومنین(ع) از نهروان برگشته بود و در نُخَیله برای سپاهیان آیه «يَا قَوْمِ ادْخُلُوا الْأَرْضَ الْمُقَدَّسَةَ الَّتِي كَتَبَ اللَّهُ لَكُمْ وَلَا تَرْتَدُّوا عَلَىٰ أَدْبَارِكُمْ فَتَنْقَلِبُوا خَاسِرِينَ» می خواند. یعنی برای آنها حرف موسی نبی(ع) را می خواند که به آنها می گفت اى قوم من، به زمين مقدسى كه خدا برايتان مقرر كرده است داخل شويد و بازپس‌مگرديد كه زيان‌ديده باز مى‌گرديد! سپاهیانش می آمدند و گریه می کردند و می گفتند سرما سخت است و ما را رها کن! و خلاصه یکی یکی و دسته دسته لشگرگاهش را ترک کردند و به شهر برمیگشتند تا اینکه امیرالمومنین(ع) هم ناگزیر شد به کوفه برگردد. ابن هلال می گوید وقتی امیرالمومنین(ع) وارد کوفه شد، اول به سمت رزمندگان بنی هَمدان رفت، اما گروهی از آنها جلو آمدند و به او(ع) گفتند که یا علی! آیا برای طلب حکومت، مسلمین را بدون جرم به کشتن دادی؟!... و اینجا بود که مولای مظلوم ما با آه حسرت این جمله سوخته را گفت -و بعدا هم بارها و حتی بر سر منبر تکرار کرد- که «چه چیزی شقی‌ترینِ این امت را از اینکه محاسن من را به خونِ سرم خضاب کند باز داشته است؟!!!» 🟢 داشتم احوال ابن هلال را می خواندم که او الغارات را حداقل در زمان امام هادی(ع) نوشته است، برایم سوال شد که قبل از او، شیعیان این قصه را چطور روایت میکردند؟! ابن هلال فقیه ثقه و پرکاری بوده، در سالهایی که با آغاز غیبت امام دوازدهم، خیلی ها مذهب امامیه را ترک می کردند و مثلا زیدی می شدند(رجوع کنید به مقدمه مرحوم شیخ طوسی بر کتاب تهذیب الاحکام) او تازه از زیدیه، امامی مذهب شده و حتی کتابهایی در معرفت الامام نوشته که قمی های سخت گیر را هم جلب کرده تا او را به قم دعوت کنند! وقتی به سیاهه بلندبالایی که شیخ طوسی و ابن ندیم و نجاشی و... برای تألیفات او معرفی کرده بودند و امروز هیچ کدام از آنها دیگر موجود نیست الا همین کتاب الغارات، دود از سرم بلند شد! او و دلمشغول فقهِ حکایات بود، به جای و و ! نه اینکه آنها کم باشند که همه آنها هم مهم و بسیار مهم هستند، اما جای خالی خیلی پیداست! باورتان می شود که او کتاب سقیفه و فدک و شورا و بیعت با امیرالمومنین و مقتل امیرالمومنین و سیدالشهداء (ع) و قیام توابین و مختار، تا کتاب حوض کوثر و شفاعت نیز داشته است و ما آدم های قدرنشناسِ قصه ها و کلان روایت ها، هیچکدامش را امروز نداریم! همهٔ این کتابهای مهم در تاریخ نابود شده اند! 🆔 @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیگر رسید لحظه فردای بی علی... مُرغ از قفس پرید ندا داد جبرئیل اینک شما و لحظه فردای بی علی... 🆔 @Social_theory
حجت الاسلام حسین مهدیزاده.mp3
44.32M
حتما 12 فروردین 58 برای نسلی که انقلاب را رقم زد و لحظه این زایمان بزرگ تاریخی را مشاهده کرد، روز عجیبی بوده است! رویای جمهوری اسلامی در صبحگاه نخستین روزش این چنین است: «مبارک باد بر شما ... حکومتی که در آن، جمیع اقشار ملت با یک چشم دیده می‌شوند و نور عدالت الهی بر همه و همه به یک طور می‌تابد، و باران رحمت قرآن و سنت بر همه کس به یکسان می‌بارد.» اما جالب است که آیت الله خامنه ای در 21/2/1400 می فرمودند که «خب، نسل اوّل انقلاب... کارهای خوبی با هدایت امام بزرگوار انجام داد. ... ولیکن یک حقیقتی وجود دارد که آن را نبایستی نادیده گرفت و آن، این است که رسیدن به این آرمانها با این عظمتی که این آرمانها دارد، پیچیدگی‌های زیادی دارد؛ آن روز ما به این پیچیدگی‌ها توجّه نداشتیم؛ آن روز ما مسائل را خیلی با نگاهِ اوّلی نگاه میکردیم؛ در واقع بسیاری از مسائل آسان‌گیری میشد. شور انقلابی موجب بود که کار انجام بگیرد منتها با یک نگاه ابتدائی، با یک نگاه ساده و بدون در نظر گرفتن پیچیدگی‌ها و دشواری‌ها و گردنه‌های سرِ راه.»! 🔴 یکی از این پیچیدگی ها که چند ماهی است به پروژه علمی من شده در است که در ادبیات فرهنگستان اصطلاحا به آن میگوییم. این صوتها برائت استهلال از این پروژه در این صفحه خواهد بود، صوتها به ترتیب: 1⃣دستاوردهای خودم تا به اینجای کار است. 2⃣و3⃣ جلسه89 و 90 درس فلسفه اصول استاد میرباقری است درباره اینکه چطور میشود فقه فاعل تصرفی بشود! 4⃣جلسه چهارم هم مکمل فایل اول است. 🆔 @Social_theory
28.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤 نام علی‌ست روی لب شیعه آشکار ▪️شعری که حمیدرضا برقعی امسال در دیدار رمضانی شاعران با رهبر انقلاب خواند👇 ✍...جبر آن زمان که پشت در خانه‌اش نشست برخاست آن قیامت عظمی به اختیار رفت آنچنان که از نفس افتاد جبرئیل گویی پیمبر است به معراج رهسپار شد عرصه گاه تنگ، ولی ماند پشت در چون ماندن علی به اُحد ماند، استوار برگشت زخم خورده، ولی فاتح نبرد چون بازگشت حمزه از آشوب کارزار در خون خضاب شد تن یارانِ بعد از او آنها که نام "فاطمه" را می‌زنند جار من از کدام یک بنویسم که بوده‌اند حجّاج‌ها به ورطه‌ی تاریخ بی‌شمار آنها که با غرور نوشتند ساختیم دریاچه‌های احمری از خونِ این تبار از کربلا به واقعه‌ی فَخ رسیده‌ایم از عمق ناگوارترین‌ها به ناگوار محمود غزنوی به عداوت مگر نساخت از استخوان فاطمیان چوبه‌های دار بوسهل زوزنی به شرارت هنوز هم محکوم میکند حسنک را به سنگسار در لمعة الدمشقیه جاریست همچنان خون شهید اوّل و ثانی چون آبشار عثمانیان به مذهب ما بس که تاختند در سبزه‌زار چالدران سرخ شد غبار امّا هنوز هم به تأسّیِ فاطمه نام علیست روی لبِ شیعه آشکار بیت از هلالی جُغتایی نشسته است از آن شهید شیعه به ذهنم به یادگار: "جان خواهم از خدا نه یکی، بلکه صد هزار تا صد هزار بار بمیرم برای یار" فرق است، فرق فاحشی از حرف تا عمل راه است، راه بی‌حدی از شعر تا شعار ما را چنان مباد که آیندگان ما ما را رقم زنند مسلمان بی‌بخار اینک مدافعان حرم شعله‌ پرورند تا در بیاورند از آن دودمان دمار 🌷 متن کامل این شعر به همراه واکنش رهبر انقلاب | فیلم شعرخوانی | عکس | مجموعه اشعار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد دکتر مسعود درخشان(اقتصاددان) : اگر ما علی علیه‌السلام را نداشتیم، دیگرانی بودند که دنبال انها برویم... 💠 @profderakhshan . 🆔 @social_theory
هدایت شده از اخبار سوریه
یکی یکی این سردارها و یادگاران جبهه و جنگ را به دمشق بفرستید تا شهید بشوند و بعد هم در زمان و مکان مناسب پاسخ بدهید... علاوه بر سردار محمدرضا زاهدی دو تن دیگر از مستشاران ایرانی هم در این حمله به شهادت رسیده‌اند... رژیم صهیونیستی با حمله به یک مکان دیپلماتیک و پس از نزدیک به هشت عملیات ناکام در چند هفته گذشته می‌خواهد این پیام را ارسال کند که به آخر خط رسیده است... من نمی‌دانم چه فشاری روی این رژیم جعلی بوده که چنین خبط بزرگی را کرده است. یا اینکه می‌داند تبعاتی برایش ندارد یا اینکه می‌داند آخرین راه همین بوده است... من یکی نمی‌دانم. @syriankhabar
1️⃣ از 2️⃣ جمهوری اسلامی در ذهن من، جامعه ای حول است. اما ایده مقاومت چه چیزی نیست و چه چیزی هست؟ در این یادداشت سعی می کنم این ایده را در قالب شخصیت پردازی یک شخصیت خیالی به اسم به تصویر بکشم.🎨🎬 تصویر من از آقای جمهوری اسلامی یک دانشمند همه چیز دان، یک پیشگوی آینده، قمارباز همیشه برنده، یک سوپرمن شنل به دوش، با انواع اقسام قوای مادیِ در مرز دانش و یا خیالی، یک پدرخوانده با یک لشکر قاچاق فروش و یک لشکر جایزه بگیر و یا حتی یک عارف مثل پوریای ولی در کارتون پهلوانان نیست. آقای جمهوری اسلامی زورو نیست که دو رو باشد، بلکه یک رو دارد! یک مبارز زنده و در صحنه است که هر آن و هر لحظه باید خودش از ش ابزار مبارزه بسازد! یعنی با سر نترس، با امید، با ذخیره هوش و معدود امکاناتی که در اختیار دارد، در شهرسوخته و برهوت شده ای که گرد مرگ به روی آن پاشیده اند، امان نیروهای شر را ببرد و جمع آنها را بپاشد و جمعیت آنها را بتراشد. 💥 آقای جمهوری اسلامی برای من شبیه یک چریک یکه به میدانِ قد بلند و با کتف های پهن و عضلات ورزیده و ریش های پرپشت سیاه و سفید است که حالا بیشتر محاسنش به سفیدی گرایش پیدا کرده و در آستانه سن 60 سالگی، با صورت آفتاب سوخته اش، 45 سال است که حتی اگر تنها هم باشد، اما مبارزه برای زنده بودن است. ✊ آقای جمهوری اسلامی هر چه نیاز ضروری دارد در کوله اش است و آن را همیشه به کول می کشد. موقع راه رفتن، سلاح انفرادی دوربین دارش، را روی شانه می گذارد و قنداقش را در دست نگه می دارد و خیلی استوار، از کنار جاده ها _و نه بیراه ها که هیچ وقت دیده نشود!_ به دنبال میدان مبارزه هاست. 😌 همه جایزه بگیرهای مدعی هم دنبال زدن او هستند. وقتی سر ظهر از کنار خیابان آفتاب سوخته شهر عبور می کند، همه زنان رنج کشیده با بچه های کر و کثیف پایین شهری شان، از پنجره آپارتمان های مشرف به خیابان، در سکوت محض او را نگاه می کنند، در حالی که نگرانی از چشمهایشان پیداست که نکند جایزه بگیرها این بار و در محله آنها، او را از دور یا نزدیک بزنند و این آخرین امید و آخرین مبارزی که مردم قیافه اش را می شناسند، زمین گیر شود!😰 ولی او هنوز قصد کشته شدن ندارد و برق این در چشم همه زنان و بچه های ساکتی که از پنجره ها او را نگاه می کنند و مطمئن نیستند که دفعه بعد هم او را زنده ببینند، پیداست!🪟 آقای جمهوری اسلامی از جنس پدرخوانده ها نیست که از بدبختی مردم ارتزاق کند! یک چریک تا دندان مسلح و پلیس آهنین و هواپیمای جنگنده رباتیک نیست. بلکه توی صورتش حتی جای چاقو هم هست و روی جمجمه اش، اثر تیری که جمجمه را سوراخ کرده اما او جان سالم بدر برده هم پیداست. مردم شهر و حتی شهرهای دیگر، آزادند که دوست او باشند یا دشمنش.🎭 اما در این سالها دوستان زیادی پیدا کرده که هر کس به اندازهٔ خودش، یک گوشه ای از کار او را بر می دارد.🤝 حتی بعضی ها مثل او مبارز شده اند! درست است که هیچ کسی غیر از او نمی تواند در محله ها و در بین مردم آفتابی بشود، اما در بین مردم شده است. رویای آینده خیلی از بچه های رنج کشیده است! 👧🏾👦🏽 پشت سرش شایعات عجیب و غریب هم زیاد است، لباسهایش همیشه کثیف است، با چشمش از هیچ کس دلبری نمی کند و رد نگاه هیچ کسی را دنبال نمی کند و همین آدمهایی که او را تحسین کرده و برایش دعا می کنند و شبها برای بچه هایشان قصهٔ او را تعریف می کنند، گاهی شاید دلشان نخواهد که حتی یک پیاله چایی با او بخورند! 🫖 🆔 @social_theory
2️⃣ از 2️⃣ رنج کشیده تر ها، به کسانی که به او کمک می کنند تا در این جنگ فرسایشی و کشدار، دور پدرخوانده ها را بتراشد، کمک می کنند! با اینکه هر کس که با او صنمی داشته باشد، شکنجه می شود و زن و بچه اش در امان نخواهد بود، اما همین مردم، او هستند! شبکه نامرئی ایمان به او، هر ازگاهی جایزه بگیرها را به تیر غیب دچار می کند. شاید هم خود او از دوربین تفنگش و از چند کیلومتر دورتر آنها را می زند! کسی چه میداند! و همین ها هم او را مدام افسانه ای تر می کند!🕯 روی صورت پدرخوانده شهر اثر زخمی از مواجهه ناغافل با او هست! زنی که به جرم کمک به آقای جمهوری اسلامی، مورد تجاوز قرار گرفته، گوش رئیس جایزه بگیرها را کنده و پای حسابدار آقای پدرخوانده هم از همان تیر غیب هایی خورده که معلوم نیست چه کسی آن را زده، و حالا پای مصنوعی دارد و می لنگد!🦿 آقای جمهوری اسلامی همه چیز دان نیست! او نوک یک پیکان است و همه این مردم و این داستانها، کمان و چوبهٔ تیر او هستند. به هیچ کس دستور نمی دهد. از هیچ کس نمی خواهد که جان او را نجات دهد یا غذا و جای استراحتی برای او مهیا کند! از هیچ کسی برای کمک، مزدی دریافت نمی کند، اما همگان عقل او هستند، درِ خانهٔ همه رنج کشیده ها به روی او باز است و در گوشه حیاط برای او اتاقی ساخته اند که همیشه آماده است تا اگر شبی سرد بود یا او زخمی شده بود، بی هماهنگی بیاید و تا صبح بماند و صبح بدون اینکه حتی صاحب خانه خبردار بشود، برود...👣 همهٔ این 45 سال، دورِ آقای جمهوری اسلامی همیشه کلی آدم خاکستری هم بوده.👥 جاسوس های ترسو و طمع کار، ریاکارها و کاسبهای فرصت طلب و قداره کش هایی که به اسم مبارزهٔ او، آدمهای رنج کشیده را تلکه می کنند، همگی دور افسانه او وول می خورند! و مگر میشود که چنین نباشد؟! 😼 به همین خاطر است که گاهی افسانه های حول او خاموش می شوند و قصه های تاریک جای آن را می گیرند و همه فکر می کنند که نکند او هم با آقای پدرخوانده هم پیاله است و همه این رویاها، خواب و خیال بود و هیچ خبری نیست؟🤔 گاهی آدمهایی که به او دلبسته اند، به خیال راه میان بر و از سر رنج ظلم ها، خسته می شوند و قیام می کنند، به این امید که او بیاید و آنها را مثل زورو یا سوپرمن و یا فیلم های هندی، قبل از اینکه شکنجه بشوند و هزینه جانکاهی بدهند، نجات بدهد، اما او پیدایش نمی شود!❗️ چرا که سبک مبارزه او، ترکیب شجاعت و هوش و است! پدرخوانده ها مدام زورو و سوپرمن و فیلم هندی سفارش می دهند که ساخته شود، اما مراقب هستند که کسی فیلم او را نسازد. تا مردم مدام اشتباه کنند و به این ترتیب، نیروی دوستان او تحلیل برود.📉 آقای جمهوری اسلامی اما حتما می آید! البته به سبک خودش! جوری که هر کسی که می خواهد مبارزه کند، مجبور باشد خودش هم بشود و بزرگ باشد، اما روی کمک او هم حساب کند.🪴 اقای جمهوری اسلامی، بیشتر دوستانش را خرج همین مبارزه های ناغافل کرده است. شاید اگر این مبارزه های ناغافل نبود، او اینقدر تنها نبود.🏝 خلاصه آقای جمهوری اسلامی، به جای عالم نکرده، بلکه مقاومتی است که تا همه گیر نشود، دنیا همین است و او معنای اینکه چقدر باید هزینه داد تا کم کم مبارزه همه گیر شود را می فهمد و به تعادل می جنگد تا مردم از مبارزه خسته نشوند.✌️ او برای به حرکت در آوردنِ همین اکثریتِ مردم می جنگد، نه برای اقلیتِ خالصِ دل کنده از این دنیای سیاه...💡 🆔 @social_theory
هدایت شده از  محمدامین نخعی
الحمدلله آخرین جلسه مینی دوره روایت طوفان را ضبط کردیم و بزودی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. در این جلسه به موضوعات مهمی مثل : حال و هوای آدم های معمولی در غزه، امروز بدون جانبداری چه کسی برنده است؟ سلاح گرسنگی چیست و آیا موفق بوده است؟ سلاح تجاوز به زنان غزه چیست و آیا موفق بوده است؟ و ... پیشنهاد میکنم مینی دوره روایت طوفان را از دست ندید. https://formafzar.com/form/wifxp https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
الحمدلله آخرین جلسه مینی دوره روایت طوفان را ضبط کردیم و بزودی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. در ای
این دوره را شرکت کنیم و تا روز قدس، کمی عقل مان را بیشتر همراه این بازیگران قدیمی اما جدیدا ملحق شوه به جبهه مقاومت کنیم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 توصیه‌ های شب قدر سردار شهید محمد رضا زاهدی در جمع خانوادگی‌ 🔹در تاریخ ۱۷ رمضان ۱۴٠۳ 🔹از همدیگر بگذریم تا خدا هم از ما بگذرد @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چطور گام به گام یه نوشابه سر سفره شام، به تامین مالی جنگها در غزه ختم میشه... @social_theory
🔘 مراسم قرائت کامل دعای شریف ابوحمزه ثمالی در شب‌های ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ 🎙 با نوای آیت‌الله سیّد محمّدمهدی میرباقری 🕧 زمان: از شب ۲۵ ماه مبارک رمضان تا شب آخر، ساعت ۰۰:۳۰ بامداد ◻️ مکان: حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها)، مسجد اعظم، شبستان امام حسن(علیه السلام) ☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از اصرار
یامن سه ساله از غزه: وقتی همه‌مون بمیریم جنگ تموم میشه؟ @Esrar3
هدایت شده از عصر زنان
| 🔺 مراجعه به تصویر ♦️ امامه‌ایم یا ام‌کلثوم؟ ✍🏼|خانم مریم اردویی 🔹زیاد در رابطه با کنش‌گری زنانه گفته‌اند و شنیده‌ایم. اما کمتر در رابطه با کم و کیف این کنش‌گری در یک جامعه‌ی ولایی سخن به میان آمده است. به عنوان مثال وقتی در یک جامعه‌ای که از قضا دشمن زیاد دارد و جنایتی توسط همان دشمن رقم می‌خورد، یک زن فعال و کنش‌گر اجتماعی چگونه باید موضع‌گیری کند تا تیر درست به هدف بنشیند و دشمن توان بهره‌برداری از آن موضع را نداشته باشد؛ به ویژه زمانی‌که سخنان و مواضع آن کنش‌گر در عرصه‌ی سیاسی و اجتماعی برد زیادی دارد و دشمن روی آن حساب باز می‌کند. مطلبی را می‌خواندم که نقبی به دل تاریخ زده و مرثیه‌خوانی دو بانوی شیعه را روایت می‌کرد. وقتی شمشیر صیقل‌خورده با جهل و تحجر مرادی فرق عدالت را شکافت و شهادت مولی حاصل شد، تاریخ به تماشای مرثیه‌خوانی اهل و عیال علی علیه‌السلام نشست. امامه همسر امیرالمومنین علی علیه‌السلام یکی از زنان مرثیه‌خوان شهادت مولی است. تاریخ می‌نویسد: « اين بانو مي‌چرخد و او را مي‌جويد وقتى نوميد مي‌شود بانك به شيون بر مي‌آورد: كان الناس اذا فقدوا عليا نعام جال فى بلد سنينا انگار كه مردم وقتى على را از دست داده‏اند شتر مرغانى هستند كه به گمراهى مى‏گردند.» 🔸این شعر اگرچه روایت سوز دل امامه است، اما با نظر به جایگاه و نسبتی که او با خلیفه و امام مسلمین دارد، می‌تواند منتقل‌کننده‌ی یک پیام سیاسی نه تنها به مردم که به دشمنان باشد. وقتی حرف از سرگردانی امت بعد از علی علیه‌السلام می‌زند، کلامش دو پهلو و قابل تفسیر است. می‌تواند ناامیدی را به جان شیعیان و یاران علی علیه‌السلام تزریق کند. اگر عمیق‌تر نگاه کنیم حتی می‌تواند مخابره‌کننده‌ی این پیام به جامعه باشد که بعد از علی امام و خلیفه‌ی برحقی نیست، در حالی‌که امام مجتبی علیه‌السلام امام بعد از او است. تا اینجا را نگه دارید و بیایید وصف حال ام‌کلثوم دختر مولا و ابیاتش در پاسخ به امامه را بخوانیم: « ام كلثوم اشك مي‌ريزد و امامه را در اين ماتم و شيون پاسخ مي‌گويد: از شماتت لب فرو بند اى معاويه پسر حرب، زيرا وارث خلافت در كنار ماست‏. ما بر اساس رضاى دل عهد اتفاق بسته‏ايم كه خلافت را به پسر پيامبر واگذاريم‏. هرگز زمام امور خود را جز به دست او به دست كس ندهیم‏. با شمشيرهاى تيز و سواران نامى نيروى دشمن را پاسخ گوئيم.» هر دو بانو عزیزی را از دست داده‌اند. هردو از خاندان اهل بیت علیهم‌السلام هستند و عزادار. موقعیت‌شان حساس و موضع‌گیری‌هایشان در رصد دشمن است. آنچه امامه می‌گوید اگرچه در قاالب عزاداری است اما دقیق که می‌شویم گویی دارد پیام ضعف صادر می‌کند و ناامیدی؛ چراکه قولش سدید نیست. 🔹آن سو اما ام‌کلثوم در مواجهه با غم و مصیبتی که جهان اسلام متحمل شده است، در اوج عاطفه و با کمال درایت و عقلانیت هم مرثیه می‌خواند و هم رجز. از ادامه‌ی راه امامت و سیاست می‌گوید. اگرچه دلش با غم پدر لرزیده اما ذره‌ای از خباثت دشمن نترسیده و شجاعانه در برابر شجره‌ی خبیثه موضع می‌گیرد. حالا بیایید همین صحنه را به امروز و دیروزمان بیاوریم. دیروزی که مردممان را در سالگرد سردارمان در خاک کرمان به خون غلتاندند و امروزی که رژیم خبیث اسرائیل ذلیلانه همچون اسلافش فرمانده‌هامان را با ناجوانمردی در خاک سوریه به مسلخ شهادت برده است. موضع ما به کدام یک شبیه‌تر است؟ به امامه یا به ام‌کلثوم؟ 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|