eitaa logo
سیمای هنر و اندیشه/ سُها
2.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
290 ویدیو
113 فایل
🔹️سرای هنر و اندیشه این یک امید معقول است که در نور چراغ هنر و تفکر راهی برای آینده بیابیم… ارتباط با سها: @sm_oboodatian آدرس: اصفهان، خیابان مسجد سید، خیابان ظهیرالاسلام، کوچۀ شماره ۳ (شهید حیرت)، بن‌بست اول سمت راست (شکوفه)
مشاهده در ایتا
دانلود
گوش گران- جلسه هفتم.mp3
32.88M
. 🔹 گوشِ گران... 🔹 سلسله جلسات گلستان خوانی 🔸 جلسه هفتم 📅 ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱ @soha_sima
آزادی قانون سازمان.MP3
43.69M
. 🎙 متن‌خوانی کتاب؛ "آزادی، قانون و سازمان" 🔹 نوشته 🔸 جلسه اول 📅 دوشنبه‌‌ ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱ @soha_sima
. 🔹 مدرسه سیاست/ دولت-مردم-آزادی 🔹 گفتگو درباره مسئله مردمی سازی دولت در نسبت با آزادی 🔹 با حضور 📆 سه شنبه‌ ساعت ۱۷:۳۰ ✅ پخش زنده از طريق لينك زير https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom @soha_sima
16.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید| دولت، مردم، آزادی 🔹 مدرسه سیاست 🔹 گفتگو درباره مسئله مردمی سازی دولت در نسبت با آزادی 🔹 با حضور 📆 سه شنبه‌ ۲۱ تیر ماه ساعت ۱۷:۳۰ @soha_sima
. 🔹 چشم اندازی برای پرورش خرد عملی شاید اصلی ترین پرسشی که باید در ابتدای امر بدان پرداخته شود این است که مگر مردمی سازی دولت یک امر عملی نیست؟ پس مباحث نظری به چه کار مردمی سازی می‌آید؟ برای روشن شدن مطلب می‌توان گفت یکی از دشواری‌های حضور ما در دنیای جدید نسبت نظر و عمل است. در فهم مشهور مباحث نظری دستیابی به شیوه‌ها و روش‌های انجام کار است چرا که در دنیای امروز که دنیای تکنیک است برای دستیابی به نتیجه، تکنیک‌ها و روش‌هایی وجود دارد که باید آن روش ها را پیدا کرد. آشنایی با این روش‌ها را معمولا کار نظری می‌دانند. شاید در کار مردمی سازی هم اولین توجهی که به کارنظری می‌شود پیدا کردن شیوه‌ها و روشهای مردمی سازی باشد. از این رو معمولا بیشترین توجه در این امر دیدن تجربه‌ها یا همان روش‌هایی باشد که دیگران در این امر به کار برده‌اند. اما یک خطر بزرگ در این نسبتِ میان نظر و عمل هست و آن تقلید و تکرار بدون در نظر گرفتن موقع و مقام کارهاست. همان امری که امروز در اداره‌های ما جاری است. در اداره‌های ما هرکس بدون آنکه متوجه غایت و هدف کارش باشد مشغول کاری می‌شود بدون آنکه بدنبال حاصل و نتیجه‌ای از کار خود باشد، لذا امور و کارها نمی‌توانند به سرانجام برسند. در این نسبتِ نظر وعمل گام دیگری که برای سامان دادن کارها برداشته می‌شود، توجه به هوش مصنوعی و ساخت دولت الکترونیک. در این فهم از نسبتِ میان نظر وعمل نه تنها مجالی برای مردم و آزادی باز نمی شود، بلکه هر روز به نحو فزاینده‌ای انسان خود را در بند تکنیک می‌بیند و مجال شکوفایی نمی‌یابد. اما درک دیگری نیز از نظر و نسبت آن با عمل وجود دارد و آن؛ پیدا کردن چشم اندازی برای پرورش خرد عملی است. در این فهم دیگر مباحث نظری پیدا کردن روشهای مردمی سازی دولت نیست بلکه مباحث نظری، نظر انداختن به یک چشم انداز است تا با دیدن آن، عقل عملی امکان عمل را بیابد و موقع و مقام را دریابد و با عمل بهنگام میدان را برای حضور مردم در اداره کشور باز کند. برای تبیین این مطلب شاید اگر به تأسیس معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و ایجاد زیست بوم دانش بنیان توجه کنیم متوجه میشویم که حضرت آقا به یک امکان در جهان امروز توجه نمودند و با تذکر دادن به این امکان راهی در مقابل جوانان در حوزه اقتصاد گشودند تا بتوانند آزادی را در خود تجربه نمایند و استعدادهای نهفته مردم در امر تولید و رسیدن به قله‌های فناوری شکوفا شود. آری اگر کار نظری را بتوان در چنین تمنایی که چشم باز کردن به افق‌های تاریخی ملت ماست دنبال کنیم، می‌توان انتظار داشت بصیر‌ت‌های بزرگی حاصل شود و به مدد این بصیرت‌ها راه حضور مردم در امر اداره کشور گشوده شود. @soha_sima
دولت مردم آزادی- جلسه دوم.mp3
22.48M
. 🎙 دولت-مردم-آزادی 🔹 گفتگو درباره مسئله مردمی سازی دولت در نسبت با آزادی 🔹 با حضور 🔸 جلسه دوم 📆 سه شنبه‌ ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ @soha_sima
🔹نشست ۱۳۹ خوانش تاریخ بیهقی امير برنشست و راه مرو گرفت، اما متحير و شكسته دل می رفتند، راست بدان مانست كه گفتي باز پَسِشان می‌كشند؛ گرمايی سخت و تنگی نفقه، و علف نايافت و ستوران لاغر و مردُم روزه به دهن. در راه امير بر چند تن بگذشت كه اسبان به دست می‌كشيدند و می گريستند، دلش بپيچيد و گفت «سخت تباه شده است حال اين لشكر» طُرفه آن آمد كه آب هم نبود درين راه و كس ياد نداشت تنگی آب بر آن لون كه به جويهای بزرگ می رسيديم هم خشك بود. حال بدانجا رسيد كه حاجت آمد كه چاهها بايست كند از بهر آب را و بسيار بكندند هم آب شيرين برآمد و هم تلخ! چاشتگاه سواری هزار تركمانان پيدا آمد و سواری پانصد گريختگان ما؛ از چهار جانب درآمدند و جنگ سخت شد و بسيار اشتر برُبودند. و امير لَختی بيدار شد اين روز، چون چيرگي خصمان بديد و همگان را مقرّر گشت كه پشيمان شده است. بوسهل مرا بخواند و خالی كرد و گفت: «خنك بونصر مشكان! كه در عزّ كرانه شد[مُرد] و اين روز نمی‌بيند و اين قال و قيل نمی‌شنود. چندانكه بگفتند، اين پادشاه را سود نداشت. امروز به يك چاشنی اندك كه يافت بيدار شد و پشيمان شد، و چه سود خواهد داشت پشيمانی در ميان دام؟ ◀️لینک پخش زنده: https://www.skyroom.online/ch/sohasima/adabiat 🗓چهارشنبه ها/۱۸:۳۰/سُها @soha_sima
6.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🎥 ببینید| قاسم سلیمانی دلت کربلا بود... 🔹 🔹 جمعه‌ها ساعت ۷ صبح 🔹 سها أَیْنَ قاصِمُ شَوْکَهِ الْمُعْتَدینَ @soha_sima
. 🔹 مدرسه سیاست/ دولت-مردم-آزادی 🔹 گفتگو درباره مسئله مردمی سازی دولت در نسبت با آزادی 🔹 با حضور 📆 سه شنبه‌ ساعت ۱۷:۳۰ ✅ پخش زنده از طريق لينك زير https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom @soha_sima
. 🔹 گمشده امروز ما... بروکراسی علیل و ناتوان دولت در کشور ما چالشهای بسیار اساسی در حل مسائل کشور ایجاد کرده است. بطوریکه در بسیاری از موارد ما در شرایط بحرانی قرار می‌گیریم. این وضعیت حاصل بی‌فکری در ایجاد سازمانها و ادارات است. معمولا سازمان‌ها و نهادهای ما گرته برداری شده از سازمان‌های اروپایی و بطور کلی کشورهای توسعه یافته است، بطوریکه ما سازمان تاسیس کرده‌ایم چون در کشورهای توسعه یافته آن سازمان وجود دارد. اما کمتر به غایت تاسیس اندیشیده‌ایم. گویا ما فقط دلخوش به تأسیس این سازمان بوده‌ایم و بدنبال آن نیستیم که جایگاه و کارایی لازم را برای گردش امور زندگی بیابیم. اکنون که کارها آشفته و نابسامان است اندک مجالی برای طرح پرسش نسبت به سازمان‌ها پیش آمده، که باید قدر آنرا دانست. معمولا ناکارآمدی سازمان‌ها را به روشهای اشتباه مدیریتی نسبت می‌دهند و لذا تمرکز بر روی پیدا کردن مدیران کارآمد و مسلط به روش‌های مدیریتی قرار می گیرد. و این مدیران هوشمند هستند که باید با یک برنامه دقیق، وظایف افراد در سازمان را مشخص کنند. امروز این مدیریت هوشمند در تکامل خود پلتفرم‌ها را جایگزین سازمان‌ها کرده است. پلتفرم‌ها بسترهای هوشمندی هستند که با توانایی هوش مصنوعی و شناخت افراد، اتصال آنان به یکدیگر در حالت بهینه را رقم می‌زنند. برای کشورهایی نظیر کشور ما که تجربه بن‌بست‌های فراوان بروکراسی علیل و ناتوان را از سرگذرانده است دولت الکترونیک و پلتفرم‌ها توهمی از آزادی و فائق آمدن بر بن‌بست‌ها را به ما می‌دهد. شیفتگی و وابستگی شدیدی که در کشور ما نسبت به فضای مجازی و استفاده از پلتفرم‌ها وجود دارد ناشی از همین مطلب است. اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم هوشمند امروز توانسته است بسیاری از کسب و کارها را در خود جای دهد و کسب و کارها را بایکدیگر پیوند بزند و در انتها نیز محصول را به مشتری که احساس نیاز به آن دارد برساند. اما در این میان چه چیزی گمشده است؟ بروکراسی علیل و ناتوان که ناشی از عدم درک جایگاه سازمان‌ها در دنیای جدید است شوق و ذوق آزادیِ وهمیِ فضای مجازی را در کشور ما پدید آورده است. این آزادی وهمی چیزی جز نیست‌انگاری و پوچی نیست. لذا گمشده این وضعیت انسان و معنای بودن اوست. امری ناپیدا که از نظر بسیاری از دلسوزان انقلاب نیز رفته است. براستی آن زمان که اصلاحات ارضی یا انقلاب سفید رخ داد حضرت امام(ره) متوجه چه خطری شدند؟ آیا این خطر همان پوچی و نیست انگاری (که علیرغم آنکه انقلاب سفید دعوی آزادی رعیت از دست ارباب داشت و وعده تملک و اختیار به مردم می‌داد) نبود؟ مسلما حضرت امام نظام ارباب و رعیتی را تایید نمی‌کردند. اما آزادی حقیقی از این نظام معیوب را مدنظر داشتند. آزادی که با تفکر در جهان امروز و‌ پیدا کردن خرد عملی در مواجهه با مسائل جهان جدید میسر می‌شود. آنچه می‌توان در جمع بندی گفت این است که اگر در مواجهه با ناکارآمدی سازمانها و ادارات موجود به جای تفکر و خرد عملی به روشهای کارآمدی در مدیریت اتکا کنیم، آنچه که از آن غفلت می‌شود، انسان و معنای بودن اوست. امری که اگر از دست برود انقلاب و سیاست دینی نیز به حاشیه می‌رود. @soha_sima
دولت مردم آزادی- جلسه سوم.mp3
20.2M
‌. 🎙 دولت-مردم-آزادی 🔹 گفتگو درباره مسئله مردمی سازی دولت در نسبت با آزادی 🔹 با حضور 🔸 جلسه سوم 📆 سه شنبه‌ ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱ @soha_sima