eitaa logo
سخن سدید
91.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
699 ویدیو
14 فایل
موسسه فرهنگی آموزشی تربیتی مبتنی بر نظام فکری استاد پناهیان 📩 ادمین کانال: @sokhanesadid1 🎒ادمین مهدکودک و ادبستان: @sokhanesadid2 🎧 پیغامگیر @sokhanesadid_pg 🌐 سایت موسسه: sokhanesadid.ir 🔺با احترام؛ تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃 ✅نظر یکی از شرکت کنندگان در دوره #مجازی_انسان_شناسی 👌انشالله ثبت نام #ششمین دوره مجازی انسان شناسی، به زودی آغاز می شود 👈منتظر اطلاع رسانی بعدی ما باشید... 🔺سخن سدید @sokhanesadid
#ماجرای_دوقلوها ✅با توجه به سوالاتی که از شما بزرگواران در خصوص نکات تربیتی #دوقلوها به دست ما رسیده است، انشالله به زودی #استاد_میری نکاتی را در این باره بیان خواهند کرد. همه کسانی را که #دوقلو 👨‍👩‍👦‍👦 دارند، به کانال دعوت کنید☺️ 🔺سخن سدید @sokhanesadid
✅انشالله بعد از رسیدن اعضای کانال به 4000 نفر، نکات تربیتی دو قلوها رو خدمتتون تقدیم می کنیم😊 دوقلودارها رو خبردار کنید📣 دوستانتون رو به کانال دعوت کنید🙏
✅با طرح مباحث مربوط به صفات ژنتیکی و وراثتی توسط استاد، سوالات متعددی در این زمینه به دست ما رسیده که لازم دونستیم امروز هم از استاد درخواست کنیم که به این سوالات پاسخ بدهند. 🔹هرچند این بحث بسیار مهمی است، ولی طبیعی است که پرداختن بیش از این به این مقوله، مجال دیگری را می طلبد. لذا از فردا به سوالات دیگر عزیزان خواهیم پرداخت. 🔸بعد ازجمع بندی سوالات رسیده، به دو سوال زیر رسیدیم: 1️⃣این تفاوتها در میان انسان ها، چگونه با عدالت خدا سازگار است؟ چون خدا از همه انسان ها انتظار دارد که دستورات او را گوش بدهند، ولی برخی از انسان ها امکانات بیشتر دارند و برخی کمتر؛ آیا این عادلانه است؟ 2️⃣آیا تغییر صفات ژنتیکی ممکن است؟ و لازم است که ما تلاش کنیم که این صفات و ویژگی ها را در خودمان یا کودکمان تغییر دهیم؟ 🔰در ادامه پاسخ استاد میری به این دو سوال را می شنویم. 🔺سخن سدید @sokhanesadid
استاد میری_پاسخ به سوال۲_تربیت فرزند.mp3
8.53M
❓ #پاسخ_به_سوالات_شما #استاد_میری ✅آیا تفاوت های ژنتیکی و وراثتی افراد با عدالت خدا ناسازگار نیست❓ ✅آیا تغییر صفات ژنتیکی ممکن است؟ آیا لازم است که تلاش کنیم که این صفات ژنتیکی را در فرزندانمان یا خودمان از بین ببریم❓ 🔺سخن سدید @sokhanesadid
✅مجددا از همه عزیزان خواهش می کنیم که: ✔️حتما سوالاتتون تنها در حوزه تربیت کودک باشه ✔️و حتما سوالتون رو با توضیحات کامل در قالب یک پیام بفرستید نه پیامهای منقطع و پشت سر هم. 👌از اینکه با همراه هستید، بسیار سپاسگزار و خرسندیم🙏 🔺سخن سدید @sokhanesadid
📱کانال‌های رسمی موسسه آوای سخن سدید در شبکه‌های اجتماعی 🔻بله https://ble.ir/sokhanesadid 🔻ایتا https://eitaa.com/sokhanesadid 🔻سروش sapp.ir/sokhanesadid 🔻روبیکا https://rubika.ir/sokhanesadid 🔻تلگرام https://t.me/sokhanesadid 🔻اینستاگرام https://b2n.ir/555220 👈🏻 وبسایت رسمی sokhanesadid.ir
به روبیکایی ها☺️ 💎کانال سخن سدید در پیام رسان راه اندازی شد.👌 👈با توجه به بودن حجم استفاده اینترنت در این پیام رسان، پیشنهاد می کنیم که عضو کانال در روبیکا شوید و فایلها را از طریق این پیام رسان دانلود و استفاده نمایید. 🔰لینک عضویت در کانال سخن سدید در روبیکا: https://rubika.ir/sokhanesadid باتشکر🙏 🔺سخن سدید @sokhanesadid
🔹ما معمولا عادت داریم، همیشه یا افراط کنیم یا تفریط. در امر تربیت هم این و رو شاهدیم و کمتر والدینی رو سراغ داریم که حد تعادل را در تربیت رعایت کنند. معمولا ما با دو دسته والدین روبرو هستیم: 1️⃣والدینی که در امر تبربیت دچار شده اند: این دسته از والدین کسانی هستند که تربیت را جدی نمی گیرند، و اساسا جایگاهی برای تربیت فرزندانشون در زندگی قائل نیستند و تنها زمانی که با مشکلی مواجه شدند و فرزندشان گرفتار معضل یا مشکلی شد، به دنبال راه حل و چاره می گردند و با مراجعه به مشاور به دنبال حل مشکل فرزندشان هستند که البته معمولا هم دیر شده است! 2️⃣والدینی که در امر تربیت دچار افراط می شوند: این دسته از والدین، از آن طرف بام می افتند. این قدر در تربیت سخت گیری می کنند که چه بسا باعث بی تربیت یا عقده ای شدن فرزندانشان می شوند. تجلی این سخت گیری و افراط در دستورات زیاد، تنبیه فراوان، قوانین گسترده و حساسیت های اضافی نسبت به کارهای بچه، خودش را نشان میدهد. ✅در تربیت ما نیازمند، رعایت اعتدال و حد وسط هستیم. باید به بچه ها مجال نفس کشیدن بدهیم. نباید در تک تک لحظات بچه ها حضور داشته باشیم. اصل اینکه همیشه فرزند شما، شما رو ناظر و مراقب خودش ببینه، آسیب زاست... 👈توضیح بیشتر در فایل صوتی ادامه دارد... 🔺سخن سدید @sokhanesadid
تربیت کودک_استادمیری_جلسه سوم.mp3
9.11M
✅سلسه جلسات #تربیت_کودک مدرس: استاد #میری #جلسه_سوم ✅تربیت متعادل 👌ویژگی های والدینی که در تربیت دچار #افراط و #تفریط می شوند 🙏اجازه بدهیم که بچه ها #نفس بکشند😞 🔺سخن سدید @sokhanesadid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹بعد از مباحث که استاد در خصوص و در طی دو جلسه بیان کردند، سوالات متعددی به دست ما رسید که هنوز هم ادامه دارد. از بین سوالات رسیده چند مورد را _البته با کمی تلخیص (چون خیلی مفصل هستند)😊_ به تدریج در کانال مطرح کرده و پاسخی کوتاه عرض می کنیم. 👇👇👇
(بااندکی تلخیص) سلام جوابهای آقای میری به دو سوال مربوط به مسائل ژنتیکی قانع کننده نبود به نظرم بهتر است کسی که به مباحث طب اسلامی تسلط دارد به این سوالات جواب دهد چون بسیاری از ویژگیهایی که ایشان گفته اند خدا خواسته این گونه باشد ، قابل تغییر است مثل همین اندازه ی قد که در سن رشد با تدابیری قابل تغییر است وشخص کوتاه قد می تواند به قدی مناسبتر برسد . ویژگی های دیگر حتی مسئله ای مثل درون گرایی و یا برون گرایی با تعدیل مزاج قابل تعدیل وبهتر شدن هست ... بسیاری از این صفات قبل از انعقاد نطفه ، حین بارداری ، یا در زمان طفولیت و نوجوانی و حتی در سنین بالاتر قابل پیشگیری و درمان یا حداقل بهتر شدن است .
✅ضمن تقدیر و تشکر فراوان بابت توجهی که به مسائل مطروحه دارید، در خصوص این سوال باید عرض کنیم: 🔹بحث اصلاح و تعدیل و امکان کاهش اثرات بسیاری از صفات و ویژگی های شخصیتی با اصلاح و برخی مراقبتها و ، اصلا قابل انکار نیست. استاد محترم هم در تمامی مباحث کودک به آنها اشاره و تاکید دارند. در جلسات بعدی مباحث هم حتما شاهد خواهید بود که ایشان در بسیاری از و مسائل مربوط به کودک، راه درست و اولیه را بررسی و اصلاح تغذیه و سبک زندگی می دانند. 🔸در این مواردی هم که شما فرمودید، فرض بر این است که از تلاشهای والدین و اصلاح تغذیه و ... به هر حال کودک به صورت ارثی و ژنتیکی ویزگی هایی را واجد خواهد بود. منظور استاد این بود که والدین باید به جای برای از بین بردن این ویژگی های شخصیتی، تلاش کنند که به فرزندشان بیاموزند که با وجود این سجیه یا وضعیت فیزیکی یا عاطفی، چگونه می تواند را با خود و دیگران داشته باشد. 🔹به عنوان مثال؛ کودکی که ، والدین باید تلاش کنند با کاستن مواد مغذّی (مثلا) از شدت انزوا و درون گرایی کودک بکاهند. ولی در نهایت باید هم خودشان با اینکه کودکشان درون گراست کنار بیایند و هم به او که چگونه باید با این روحیه، در جامعه حضور داشته باشد و بتواند به درستی ایفای نقش کند. باتشکر🙏 🔺سخن سدید @sokhanesadid
هدایت شده از سخن سدید
#ارسالی_کاربران ✅ یکی از اعضای سومین دوره مجازی انسان شناسی: این بحث روز دنیاست، جالبه بدونید دنیای علم تجربی، به ویژه روانشناسی تازه به این مباحث وارد شده است ... 🔺سخن سدید @sokhanesadid
هدایت شده از سخن سدید
اظهار لطف یکی از اعضای شرکت کننده در دوره مجازی: سلام و عرض ادب بنده حدودا 5 سال با آثار یکی از بزرگان صاحب اثر، شناخته شده و اندیشمند حوزوی ارتباط تنگاتنگ داشتم و مباحثشون رو بررسی می کردم. اما برکت مباحث انسان شناسی این 20 جلسه، بسیار بیشتر از اون 5 سال بود. چون برخلاف آثار گوناگون این بزرگان، این جلسات به شددددت کاربردی، قابل لمس و کاملااا اجرایی بود.👌👌 بینهایت ممنون و متشکرم🙏🌺 🔺سخن سدید @sokhanesadid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: ✅ اکثر والدین از بدو تولد فرزندشون، توی زمینه های مختلف با هم اختلاف نظر دارند؛ در زمینه نوع غذای بچه، پوشش کودک، زمان خواب و بیداری کودک و... و به مرور زمان که کودک بزرگتر میشه، این اختلافات هم دایره گسترده تری پیدا می کنه. ✅ برخی از والدین گمان می کنند، این اختلافات ریشه در عدم تفاهم اونها در امر تربیت داره و خیلی مساله مهمی نیست، ولی واقعیت این است که این اختلافات به ظاهر جزئی تاثیرات بسیار مخربی رو روی روان کودک میذاره و شخصیت کودک و متزلزل می کنه. ⭕ برخی از آسیبهای این تربیت دوگانه: 🔸 کاهش قدرت انتخاب و تصیمیم گیری (تردید و دودلی دائمی) 🔹 احساس سرخوردگی 🔸 احساس شکستن دل یک نفر 🔹 توجیهی برای بی ادبی های خود ✅ برای رفع این مشکل تنها راه حل این است که والدین خودخواهی ها رو کنار بذارند و بر سر یک روش واحد تربیتی به توافق برسند و در اجرا هم به آن روش تربیتی ملتزم و پایبند باشند. 👌 توضیحات بیشتر در فایل صوتی ادامه دارد... 🔺 سخن سدید @sokhanesadid
تربیت کودک_استاد میری_ج۴_تربیت دوگانه.mp3
9.13M
✅سلسه جلسات مدرس: استاد ✅ آفتهای تربیت دوگانه 🔹وقتی پدر و مادرها در تربیتی فرزندشان اتفاق نظر ندارند...😱 🔺سخن سدید @sokhanesadid
✅همه چیز در مورد انسان شناسی👌 🔺 انسان شناسی: https://eitaa.com/sokhanesadid/139 🔺 انسان شناسی: https://eitaa.com/sokhanesadid/156 🔺 انسان شناسی: https://eitaa.com/sokhanesadid/165 🔺 انسان شناسی: https://eitaa.com/sokhanesadid/161 🔺نحوه برگزاری دوره : https://eitaa.com/sokhanesadid/218 🔺گزارش تصویری دوره https://eitaa.com/sokhanesadid/176 🔺کلیپ کوتاه دوره https://eitaa.com/sokhanesadid/182 🔺گزارش تصویری دوره https://eitaa.com/sokhanesadid/216 🔺نظرات شرکت کنندگان در دوره https://eitaa.com/sokhanesadid/185 🔺نظرات شرکت کنندگان در دوره https://eitaa.com/sokhanesadid/197 🔺نظرات شرکت کنندگان در دوره https://eitaa.com/sokhanesadid/214 ❇️ سخن سدید @sokhanesadid
✅ طلاب ✅ فعالین فرهنگی ✅ معلمین ✅ مربیان تربیتی ✅ مادر و پدرها ✅ و همه کسایی که به دنبال ایجاد تغییر در #خود یا #دیگران هستید... 👈#ششمین دوره #مجازی انسان شناسی بر اساس دیدگاه های استاد #پناهیان رو از دست ندهید...👌 🔹مهلت ثبت نام: تا 19 فروردین 🔹شروع دوره: از 23 فروردین (به مدت بیست جلسه) 🔹در پیام رسان #ایتا و #تلگرام ❇️هزینه ثبت نام: ۸۰ هزار تومان 🔰مدرس: حجت الاسلام دکتر علی میری 🌐ثبت نام از طریق سایت: sokhanesadid.ir 🔺سخن سدید @sokhanesadid
👌الوعده وفا... ✅انشالله امروز نکات تربیتی مربوط به نحوه تعامل با رو خدمتتون تقدیم می کنیم. 🙏دوقلو دارها را به کانال دعوت کنید☺️ 🔺سخن سدید @sokhanesadid
(با کمی تلخیص) سلام.در مورد جلسه دوم صحبتی داشتم.. اینطور که من متوجه شدم فرزند ناخلف برای ائمه برای امتهان الهیه آنهاست و فرزند ناخلف یک بزرگزاده برای اینه که در تربیت کوتاهی کرده؟؟؟ مثلا با این طرز آموزش میخواهید به ائمه احترام بزارید؟؟ که ائمه خطا نکردن فقط تحت امتحان بودن که صبرشون محک بخوره اما یک انسان عادی کاملا مقصره و اشتباه کرده؟؟؟ بنظرتون با علم اگاهیه الان ما این حرف ها یکم گول زنک نیست؟؟ مثلا حضرت یعقوب بین بچه هاش تفاوت قائل نشد؟؟به یکی خییلی توجه نکرد به یکی انگار نوکر خانه زاده؟؟ بله بچه ها باهم متفاوت هستند و برای تربیت هرکودک نیاز به یک ابزار داریم و یک کودک نوازش جسمی میخواد یک کودک کلامی و یک کودک نگاه عمیق و خوشایند هم براش کافیه...اما کودکان توجه میخواهند حالا هرکدام طبق نیاز خودشون بنظر من ائمه هم یک جاهایی ناخواسته اشتباه عمل کردن و بعدم هر انسانی قدرت اختیار داره و یموقع همه چیز اوکیه اما بچه اختیارا تصمیم میگیره و مسیری میره که باید تجربه کنه و برگرده ..همه ی بچه ها عاشق آزمایشگری هستن و میخواند تجربه کنند حالا این میون چقدر عقلشون جوانه زده تو برخورد با مسائل مشخص میشه...
ضمن عرض سلام و احترام به نظر حضرتعالی. لازم است در خصوص فرمایش شما چند نکته را تقدیم کنیم: 1️⃣از هیچ جای کلام استاد این برداشت نمی شود که اگر فرزندان ائمه بد بشوند، به خاطر امتحان است و اگر فرزندان بقیه بد بشوند، به دلیل کم کاری در تربیت! بلکه استاد فرمودند هرچند ممکن است با تمام تلاشی که صورت می گیرد، افراد خوبی باشند که فرزندانشان خوب نشوند، هرچند می دانیم که آنها در تربیت فرزندانشان کم نگذاشتند، مثل فرزندان برخی از انبیا و ائمه (علیهم السلام) که چون می دانیم در تربیت کم نگذاشتند و در عین حال برخی از فرزندانشان خوب نشدند، پس روشن است که دلیلی خارج از تربیت دارد، که همان امتحان الهی است. روشن است که این امتحان ممکن است برای سایر افراد هم اتفاق بیفتند و تنها مختص به ائمه و انبیاء الهی نیست. 2️⃣ طبق اعتقادات شیعه، انبیاء الهی و ائمه هدی (علیهم السلام) در قول و فعل و تقریر معصوم بوده اند و هیچ خطاء و اشتباهی ولو سهوی نداشته اند که این امر در جای خود در کتابهای کلامی با ادله عقلی و نقلی به اثبات رسیده است. (به عنوان نمونه یکی از بهترین کتابها در این زمینه کتاب «شناخت و عصمت امام» نوشته آیت الله جعفر سبحانی، انتشارات مرکز پژوهشهای اسلامی است) استاد هم به همین دلیل مثال از ائمه و انبیا الهی زدند که مطمئن هستیم در امر تربیت کم کاری نکرده اند. چون عقلا محال است. (به هر حال اثبات عصمت ائمه (ع) موضوعی تربیتی نیست و باید ادله بیشتر را در علم کلام بررسی بفرمایید) 3️⃣ نکات دیگری هم که در خصوص تفاوت بچه ها و عشق به آزمایشگری و تجریه فرمودید، درست هستند ولی ظاهرا ارتباطی با مباحث مطرح شده توسط استاد در صوت جلسه دوم ندارند. 🙏باتشکر از حس توجه شما 🔺سخن سدید @sokhanesadid