eitaa logo
سخن تاریخ
1هزار دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
4 ویدیو
3 فایل
ارتباط با ما :@aminian60
مشاهده در ایتا
دانلود
@sokhanetarikh جلسه دفاع از رساله دکتری دانش پژوه محمد اسلم با عنوان «چالش های مذهبی پیرامون مذهب اهل بیت در ایالت سند پاکستان و راه کارهای موجهه با آن» با راهنمایی استاد ناصر باقری بیدهندی و مشاوره دکتر طاهر عباس اعوان 29 آبان 1402 در اتاق جلسات مدرسه عالی تاریخ و سیره برگزار می گردد. کانال سخن تاریخ 👉 https://eitaa.com/sokhanetarikh
@sokhanetarikh در سالروز شهادت حضرت جعفر بن ابی طالب (ذوالجناحین) مجلس سوگواری همراه با سخنرانی حجت الاسلام دکتر حسین عبدالمحمدی، هیئت علمی و مدیر گروه تاریخ اهلبیت (علیهم السلام) با موضوع «ارائه تحلیلی از شخصیت حضرت جعفر بن ابی طالب (سلام‌ الله‌ علیه)» 29 آبان 1402 بعد از نماز عصر در قم، میدان جهاد، مسجد مجتمع جامع امام خمینی(ره) برگزار می گردد. برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید: B2n.ir/z42486 کانال سخن تاریخ 👉 https://eitaa.com/sokhanetarikh
@sokhanetarikh «روش پژوهش در سیره و تعالیم امام رضا(علیه السلام)» 30 آبان 1402 در مدرسه عالی قرآن و فقه جامعه المصطفی العالمیه خراسان برگزار می گردد. کانال سخن تاریخ 👉 https://eitaa.com/sokhanetarikh
سخن تاریخ
@sokhanetarikh نمایندگان‌ فرهنگی پیامبر(صلی الله علیه و آله) و کارکرد‌ آنان درگستره‌ دعوتگری پیامبر(صلی الله علیه و آله) با روی‌آوری به رویداد هجرت به حبشه نویسندگان: ارسلان ایلکا، محسن حیدرنیا و صابر اداک یکی از عوامل موفقیت پیامبر (صلی الله علیه و آله) در جریان‌ دعوت، دقت‌ نظر آن‌ حضرت در انتخاب نمایندگان شایسته فرهنگی است که نقش‌ مهمی در توسعه و تثبیت آن‌دعوت ایفاء کرده‌اند. مؤلفه‌هایی همانند، شخصیت پیامبر(صلی الله علیه و آله)، اهمیت قرآن، رسالت، واکنش های تند و خشونت‌ بار جامعه‌ جاهلی و قبیله ای، زمینه را فراهم ساخت تا فعالیت‌های فرهنگی سده آغازین رسالت کم رنگ گشته و کمتر مورد توجه پژوهشیان قرار گرفت. مقاله حاضر با استفاده از منابع‌ کتاب‌‌ خانه‌ای با ارائه شواهد و داده‌های تاریخی و شیوه توصیفی و تحلیلی، در پی بررسی و پاسخ به پرسش نقش نمایندگان فرهنگی پیامبر (صلی الله علیه و آله) در دعوتگری آموزه‌های دینی، شیوه و خویش کاری آنان در این گستره به گونه مستقل است. بر اساس یافته این جستار، روش عملکرد نمایندگان فرهنگی پیامبر (صلی الله علیه و آله) هرچند دارای ویژگی‌های همسان است، اما تفاوت‌های آن همبسته به عناصری می‌باشد که بخشی از آن مربوط به ماهیت‌ کلی‌ دعوت، تاثیرپذیری افراد از شخصیت پیامبر (صلی الله علیه و آله) بوده و برخی دیگر در پیوند با مؤلفه‌های روان شناختی نمایندگان در حوزه خلاقیت فردی است. در این پژوهش بطور ویژه، نحوه کنشگری ‌جعفر بن‌ ابیطالب به‌ عنوان نماینده‌ پیامبر(صلی الله علیه و آله) در حبشه مورد بررسی قرارگرفت و ابتکار و خلاقیت های فردی وی در گفتگو و نشان‌دادن تفاوت باورها و رسوم جاهلیت، مسیحیت و اسلام، بازنمایی شد. برای مشاهده متن کامل مقاله به آدرس زیر مراجعه نمایید: B2n.ir/x48259 کانال سخن تاریخ 👉 https://eitaa.com/sokhanetarikh
@sokhanetarikh حجت‌الاسلام یدالله حاجی‌زاده: بعد از آل بویه به واسطه روی کار آمدن حکومت‌های سنی مذهب، آیین سوگواری کم رونق‌ شد، اما دوره صفویه در این میان، دوباره یک نقطه عطف محسوب می‌شود. در این دوره چون تشیع مذهب رسمی بود، سنت عزاداری رواج یافته و عنوان «روضه‌ خوانی» پیدا می‌کند که برگرفته از کتاب معروف ملاحسین کاشفی، یعنی کتاب «روضه الشهدا» است. در واقع چون مداحان از روی این کتاب، مصائب اهل بیت علیهم‌السلام را می‌خواندند، این نام شهرت یافت. برای مشاهده متن کامل خبر به آدرس زیر مراجعه نمایید: B2n.ir/r78675 کانال سخن تاریخ 👉 https://eitaa.com/sokhanetarikh
@sokhanetarikh «پروژه قرآن اروپایی» با ارائه پروفسور جان تولن 1 آذر 1402 برگزار می گردد. کانال سخن تاریخ 👉 https://eitaa.com/sokhanetarikh
@sokhanetarikh مدرسه پائیزه با موضوع «ورزش در تاریخ معاصر ایران» از 7 تا 22 آذر 1402 برگزار می گردد. کانال سخن تاریخ 👉 https://eitaa.com/sokhanetarikh
@sokhanetarikh آسیب شناسى روش ابن خلدون در کشف قوانین اجتماعى (علم عمران)با تأکید بر دولت ها نویسنده: علیرضا جواد زاده عبدالرحمن بن خلدون، با هدف شناخت اخبار صحیح تاریخى از اخبار کذب، به بررسى اجتماع انسانى پرداخته است تا طبایع و قوانین این اجتماع را به دست آورد. وى در این زمینه، در ابتداى کتاب تاریخى «العبر» خویش، علمى را به نام «عمران» بنیان نهاده است. مسائل این علم، قوانین حاکم بر اجتماع انسان ها مى باشد که ابن خلدون ادعاى کشف آنها را به روش «برهانى» دارد. مهم ترین ایرادِ مقدمه ابن خلدون، وجود نقض در موارد متعددى از قوانین اجتماعى بیان شده به ویژه درباره دولت ها مى باشد. منشأ این ایراد، به روش وى در استخراج قوانین بازمى گردد. ایراد اساسى روشى به قوانین ابن خلدون، دو چیز است: الف) عدم پایبندى بر قلمرو روش ها و استفاده از روش تعقلى در قلمرو روش تجربى؛ ب) عدم رعایت شرایط هر روش در مقام عمل. مقاله حاضر به روش تحلیلى توصیفى به این موضوع مى پردازد. برای مشاهده متن کامل مقاله به آدرس زیر مراجعه نمایید: B2n.ir/j90373 کانال سخن تاریخ 👉 https://eitaa.com/sokhanetarikh
@sokhanetarikh دومین کنگره ملی «سربداران» 2 آذر 1402 در سبزوار برگزار می گردد. کانال سخن تاریخ 👉 https://eitaa.com/sokhanetarikh
@sokhanetarikh حضور بردار ارجمند حجت‌ الاسلام و المسلمین قشمی، رئیس مدرسه عمومی مجتمع آموزش عالی تاریخ ،سیره و تمدن اسلامی مصیبت درگذشت مادر گرامیتان را تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحومه علو درجات و همنشینی با حضرت زهرای مرضیه(سلام الله علیها) و برای حضرتعالی و بازماندگان محترم صبر جمیل آرزو می نماییم. 🔹مدیریت سایت سخن تاریخ و معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی🔹 کانال سخن تاریخ 👉 https://eitaa.com/sokhanetarikh
@sokhanetarikh «سیر تجارت و بررسی مسکوکات ادوار تاریخی» با ارائه محمد مهدی دهقانی فیروز آبادی 9 آذر 1402 برگزار می گردد. کانال سخن تاریخ 👉 https://eitaa.com/sokhanetarikh