eitaa logo
کانال سخنرانی دلنشین
18.3هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
2.5هزار ویدیو
92 فایل
😍تبلیغات ارزان😍👇 https://eitaa.com/joinchat/2208759919C9cd79a5ea3 تبلیغات نه تایید و نه رد می شود
مشاهده در ایتا
دانلود
لَيْسَ مِنَّا مَنْ لَمْ يُحَاسِبْ نَفْسَهُ فِي كُلِّ يَوْمٍ فَإِنْ عَمِلَ حَسَناً اِسْتَزَادَ اَللَّهَ وَ إِنْ عَمِلَ سَيِّئاً اِسْتَغْفَرَ اَللَّهَ مِنْهُ وَ تَابَ إِلَيْهِ ـــــــــــــــــــ❤️ـــــــــــــــــــ از ما نيست كسى كه هر روز به حساب نفس خود رسيدگى نكند . اگر كار خوبى كرده باشد از خداوند فزونتر بخواهد و اگر كار بدى كرده باشد از خداوند آمرزش بخواهد و به درگاه او توبه كند. ـــــــــــــــــــ📗ـــــــــــــــــــ علیه السلام [کافی ج۲ ص۴۵۳] کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
1_57342904.mp3
4.44M
♨️عالم از منظر حضرت موسی ابن جعفر علیه السلام 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
🌸سلسله بحث آفت زبان فرو رفتن در باطل🌸 جلسه سوم نکوهش فرو رفتن در باطل باز گفتن گناهان با انگیزه سرگرمى و لذت بردن یا فراگیرى آن ها، از جمله رفتارهاى ناپسندى به شمار مى رود که شرع آن را نکوهیده است . قرآن کریم ضمن بیان پرسش بهشتیان از دوزخیان درباره علت ورود به دوزخ مى فرماید: و کنا نخوض مع الخائضین . و با یاوه گویان [= حکایت کنندگان گناه ] یاوه مى گفتیم . البته آیه ، شامل همراهى عملى با گناه کاران نیز مى شود و بیانگر آن است که فرو رفتن در باطل ، یکى از علل یا بخشى از علت ورود به دوزخ است ؛ البته وعید آتش و دوزخ بر رفتارى داده مى شود که حرام است . همچنین خداوند متعالى در قرآن کریم مى فرماید: فلا تقعدوا معهم حتى یخوضوا فى حدیث غیره . با آن ها ننشینید تا در سخن دیگرى فرو روند. پیامبر اکرم (ص) بنا بر نقلى در توضیح و تفسیر همین آیات فرمود: گناهکارترین مردم در روز قیامت ، کسى است که بیش تر در باطل فرو رفته باشد. روایات نیز انسان را از آزاد گذاشتن زبان ، چه درباره خودش و چه درباره دیگران ، نهى کرده است . پیامبر اکرم (ص) مى فرماید: همانا آدمى سخنى را که خشنودى خدا در آن است مى گوید، و به سبب همین سخن ، روز قیامت خشنودى خدا براى او نوشته مى شود… و همانا آدمى سخنى مى گوید (که مورد غضب الاهى است )در حالى که ؛ نمى داند این سخن او را به چه مرحله اى مى رساند؛ پس خداوند به واسطه همین سخن ، ناخشنودى خود را تا روز قیامت براى او مى نویسد. ابوذر غفارى (رض ) یار صدیق رسول خدا (ص) نیز گفته است : گناه کارترین مردم در روز قیامت ، کسانى هستند که در معصیت خدا بسیار صحبت مى کردند؛ پس با توجه به این که بیش تر اهل آتش از راه زبان وارد دوزخ مى شوند، باید از نقل خطا و معصیت پرهیز کرد. حضرت زین العابدین (ع ) در دعاى ختم قرآن مى فرماید: اللهم صل على محمد و اله و اجعل القران …. لالسنتنا عن الخوض فى الباطل من غیر ما افه مخرسا. بار الاها بر محمد و خاندان او درود فرست و قرآن را خاموش کننده زبان ما از فرو رفتن در باطل ، بدون تحمل ضرر، قرار ده . اخلاق الاهی جلد چهارم آفات زبان کانال استهد رفیعی @ostadrafieii313
جلسه هفتم.mp3
5.56M
🌸سلسله بحث اخلاق اسلامی🌸 جلسه هفتم 🎙استاد رفیعی کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313 🚫کپی ،فوروارد و... بدون لینک کانال حرام🛇
صدا 170_sd-1.m4a
2.92M
🎙قبله محراب علی با نوای دلنشین کربلایی سجادجعفری 🌸عید سعید غدیر خم، عید ولایت مبارک باد.🌸 کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
🔹 دلیل تأکید بر دعا کردن چیست؟ ♥️ (علیه السلام) فرمودند: 🍃 بلا و گرفتارى بر مؤمنى وارد نمى شود مگر آنکه خداوند عزوجل بر او الهام مى فرستد که به درگاه باری تعالى دعا نماید و آن بلا سریع بر طرف خواهد شد. 🍃 ولی چنانچه از دعا خوددارى نماید، آن بلا و گرفتارى طولانى می گردد. 🍃 پس هر‌گاه فتنه و بلائى بر شما وارد شود، به درگاه خداوند مهربان دعا و زارى نمائید... الکافی، ج ۲، ص ۴۷۱. کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
2017_11_19-02_29_37PM_ckgc9z7grz.mp3
6.89M
🎼 پادکست بسیـار زیـبا 🎙 سخنــران : استاد رفیعی 🗒 آفت زندگی چیست؟ کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
🌸سلسله بحث آفت زبان فرو رفتن در باطل🌸 جلسه چهارم ریشه هاى درونى فرو رفتن در باطل گرایش به گناهان و کردار ناپسند، ریشه اصلى فرو رفتن در باطل است . جاذبه گناه ، انسان را به یادآورى ، تخیل و سخن گفتن درباره آن وا مى دارد. شخصى که زشتى ها و ناپسندى ها را با آب و تاب حکایت مى کند به قطع ، پیش از آن ، افکارش در همان امور سیر کرده است و این همه ، در نیروى افسار گسیخته شهوت بشر ریشه دارد. (۵): پیامدهاى زشت فرو رفتن در باطل ۱ – ریختن قبح گناه نقل خطا و باز گفتن رفتارهاى ناپسند، زشتى آن ها را نزد گوینده و شنونده از بین مى برد. انسان درستکار از نقل گناه و شنیدن آن نیز شرمگین مى شود و روشن است که حکایت تباهى ها، آرام آرام ، این احساس شرم را از میان خواهد برد و وقتى زشتى عملى در نظر انسان کمرنگ شد، براى انجام آن جرات مى یابد. ۲ – تشویق به گناه یادآورى رفتارهاى زشت ، نیروى شهوت انسان را تحریک کرده ، میل و رغبت بر انجام گناه را افزایش مى دهد و از آن جا که نفس عمل خطا بوده است ، این تهییج در خارج از مرزهاى الاهى و حریم انسانى صورت مى پذیرد. ۳ – اشاعه زشتى ها نقل گناه و نشان دادن راه انجام آن ، افزون بر این که زشتى گناه را از بین مى برد، شنونده را به بدى سوق داده ، به انجام گناه راهنمایى مى کند. چه بسا که فکر ارتکاب آن گناه ، به ذهن شنونده خطور نکرده یا راه انجام آن را نمى دانسته ؛ اما با شنیدن حکایت گناه ، به هر دو نکته دست یافته است ؛ یعنى هم جرات انجام آن کار و هم دستورالعمل اجراى آن را مى آموزد. اخلاق الاهی جلد چهارم آفات زبان کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
💠لاتَطلُب سُرعَةَ العَملِ وَ اطلُبْ تَجويدَهُ ؛ فَإنَّ النّاسَ لايَسألونَ في «كَمْ فَرَغَ مِنَ العَمَلِ»؟ إنَّما يَسألونَ عَن جَودَةِ صَنعَتِهِ ♥️امام على عليه السلام : به دنبال سرعت در انجام دادن كار مباش ، بلكه كيفيّت خوب را بجوى . مردم نمى پرسند : «در چند روز كار را به پايان برده است؟» بلكه در پى خوبى و نيكويى محصول كارند . 📚شرح نهج البلاغه ، ابن ابى الحديد ، ج 20 ، ص 267 . ‌کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹ماجرای پیشگویی امام علی (ع) درباره نحوه شهادت «میثم تمار» یار ایرانی خود 🌹۲۲ ذی الحجه، سالروز شهادت جناب میثم امار 🏴🏴🏴🏴🏴 کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313