eitaa logo
سخن شیعه
118 دنبال‌کننده
531 عکس
202 ویدیو
12 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اتمام حجت دبیرکل حزب‌الله لبنان با کسانی که قصد برپایی آشوب دارند @tahlile_siasi @tahlile_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سیدحسن نصرالله: 🔹از ساعت نخست انفجار که هنوز هیچ مسئله‌ای روشن نشده بود، برخی رسانه‌های داخلی یک روایت از پیش آماده شده منتشر کردند و گفتند که این انفجار ناشی از انبار موشکی حزب الله بوده.. 🔸هدفشان اینست که به مردم لبنان بگویند آنکه مردم را کشته، حزب الله است.. 🔹من امروز قاطعانه همه این دروغ‌ها را تکذیب میکنم، نه انباری هست،‌ نه سلاحی هست، نه الان نه در گذشته؛ هیچ چیزی متعلق به حزب‌الله آنجا نبوده.. 🔸معلوم است که نیترات آمونیم از کجا آمده و چرا آنجا بوده و.. 🔹برخی هم گفتند که حزب الله در بندر حضور داشته اما ما نمیدانیم در بندر بیروت چه خبر است؛ شاید حزب الله بیشتر از بندر بیروت بیشتر بداند که در بندر حیفا چه خبر است.. 🔸همدردی بین‌المللی و حتی سفر مقامات خارجی به لبنان امر مثبتی بود؛ ما از هر گامی که برای کمک به لبنان و پایان محاصره اقتصادی برداشته شود استقبال می‌کنیم، ممکن است برخی از جوانب نگران‌کننده این سفر بگویند اما ما بعد مثبت آن را لحاظ میکنیم.. 🔹تحقیقات و محاکمه نباید طبق معادلات سیاسی در لبنان باشد؛ هر کس مسئول است باید جدا از وابستگی دینی، مذهبی و سیاسی‌اش محاکمه شود.. @tahlile_siasi @tahlile_siasi
🌸🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🌸 ♦️ ایمان یعنی باور و قبول با تمام وجود، باور به آنچه میگوید... ایمان از جمله خصوصیاتی است که در پیامبران خدا هست و اینجا ایمان یعنی باور، قبول و پذیرش با تمام وجود، باور به آنچه میگوید، نشانه باور داشتن هم این است که خود، پیشاپیش دیگران در آن راه گام برمی دارد و حرکت میکند؛ لذا آیه قرآن به ما این جور می آموزد، میفرماید؛ *آمن الرسول بما انزل الیه من ربه* ایمان آورده است پیامبر به آنچه نازل شده است به سوی او از پروزدگارش، *و المومنون* مومنان و گزیدگان به او، آن افراد برجسته ای که پیرامون او را گرفتند و بلندگوهای دعوت او شدند نیز‌ چنیند، *کل آمن بالرسول* همگی یا هر یک، ایمان آوردند به خدا، خدا را قبول کزدند، باورشان آمد، *و ملائکته* و فرشتگان خدا، *و کتبه* و کتابهای آسمانی از آغاز‌تا انجام، یکسره، *و رسله* و همه پیامبران او را، ایمان پیغمبر و یارانش به همگان است، چون راه یک راه است؛ در این ره انبیاء چون‌ساربانان/ دلیل و رهنمای کاروانند... 🛑 صفحه ی؛ ۹۴. @sokhanshia
♦️ چند جلمه گهربار از نهج البلاغه ♦️ 🌸۱- بینش: همانا دنیا، در نگاه کوردلان را بن‎بستی است که فراسویش هیچ نمی‎بیند. ولی آنکه بیناست نگاهش از دنیا گذرد، و از پس آن سرای آخرت را نگرد، بینا از دنیا رخت بربندد، و نابینا دل به دنیا بندد. بینا از دنیا بهره گیرد و کوردل برای دنیا توشه برگیرد. خطبه 133. 🌺 ۲- اخلاق رهبری آنکه خود را پیشوای مردم سازد، پیش از تعلیم دیگری باید به ادب کردن خود بپردازد، و بیش از آنکه به گفتار تعلیم فرماید باید به کردار ادب نماید، و آنکه خود را تعلیم دهد و ادب اندوزد، شایسته‎تر به تعظیم است از آنکه دیگری را تعلیم دهد و ادب آموزد . حکمت 73. 🍁۳- ثروت و میراث حقیقی هیچ ثروتی چون خرد، هیچ تهیدستی چون نادانی، هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نمودن نیست. حکمت 54. 🌿 ۴- چاره اندیشی برای بیچارگان (ای مالک) خدای را، خدای را، در خصوص فرودستان، زمینگیران، نیازمندان، گرفتاران، و دردمندان که دردشان را هیچ چاره‎ای نیست، چه در میان این قشر کسانی به دریوزگی روی می‎آورند و کسانی با نیاز آبرو داری می‎کنند. پس، برای خدا پاسدار حقی باش که خداوند برایشان تعیین کرده است و تو را به رعایتش فرمان داده است و از بیت المال و محصول زمین‎های غنیمتی اسلام ـ در هر شهری ـ سهمی برایشان در نظر بگیر؛ چرا که برای دورترین مسلمانان، همانند نزدیک‎ترینشان سهمی هست و تو مسئول رعایت حق همگانی. نامه 53 💐 ۵- حب و بغض ای مردم، محور اجتماع مردم حب و بغض (خوشنودی وخشم) است، بی‎گمان ناقه ثمود را تنها یک نفر پی کرد، اما چون تمامی قوم ثمود به کار او رضا دادند، خداوند همه ایشان را سزاوار عذاب ساخت و این سخن خداوند سبحان است که فرمود: «پس آن ناقه را پی کردند و همگی پشیمان شدند.» خطبه 201 🦋 ۶ - خودپسندی و عجب از خودپسندی و تکیه زدن بر توانمندی‎هایت که به شگفتی وامی‎داردت و میل گوش سپردن به چاپلوسی‎ها را در تو زنده می‎کند، سخت بر حذر باش! که برای پایمال کردن نیکی نکوکاران، این مطمئن‎ترین فرصت است برای شیطان. نامه 53 @sokhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🚨 امام محصول حوزه نیست‼️ ♨️ «از ۴۲ تا ۵۷ امام در میان روحانیت در اقلیت بود و روحانیون انقلابی نبودند. اکثرا روحانیون از روی ناآگاهی یا...... در مسیر انقلاب نبودند» 🔺 امام از جریان تحجر موجود در حوزه، با نام افعی‌های خوش خط و خال نام می‌برد و می‌گوید که همین الان دارند طلاب جوان را تربیت می‌کنند! 🎥کلیپ محتوی درگیری لفظی یکی از روحانیون با دکتر رحیم پور ازغدی 📌 :حالا دلیل اینکه طبق اعتراف رئیس ستاد انتخابات موسوی در قم بیشترین تعداد آرای موسوی در88مربوط به صندوق بیوت علما ومراجع بود!!رو فهمیدید؟ 📌حالا متوجه شدید چرا حوزه علمیه (ای که در دولت قبل با کوچکترین بهانه سیل بیانیه به راه مینداخت)7ساله در مقابل تحریف تاریخ اسلام و هتاکی بمقدسات واینهمه خیانت وفسادو......دولت تزویر، سکوت کرده است؟ 🎥 درگیری لفظی یکی از روحانیون با دکتر رحیم پور ازغدی رو دراین کلیپ ببینید . گروه ایران فردا @sokhanshia
🦋🦋 بسم الله الرحمن الرحیم 🦋🦋 ♦️ هدف واحد داشتن تمام انبیاء... همه ساربان یک قافله، قافله سالار یک راه، راهبران به سوی یک هدف، با مردم همه جا، همه همراه بوده اند و به سوی یک مقصد پیش میتازیده اند، *لا نفرق بین احد من رسله* این از زبان مومنین است. _ ما تفاوت نمی گذاریم میان هیچ یک از پیغمبرانش، برای ما عیسی محترم است، همچنان که موسی، همچنانکه ابراهیم، همچنانکه یعقوب، همچنان که جرجیس، همچنانکه نوح، همچنانکه تمام پیامبران از آغاز تا انجام؛ همه ماموران خدا بودند، ماموران یک هدف، مفسران یک سعادت و یک بهشت، همه بر روی یک خط، *لا نفرق بین احد من رسله* تفاوت نمی گذاریم میان هیچ یک از پیامبرانش... 🛑 صفحه ی؛ ۹۵. @sokhanshia
🌿امام خمینی؛🌿 موضوع علم انبیاء، تربیت انسان است. تمام انبیاء موضوع بحثشان، موضوع علمشان، انسان است، آمده اند انسان را تربیت کنند. 🛑 صحیفه امام؛ ج۸، ص؛ ۳۲۴_۳۲۵. @sokhanshia
♦️ غدیر یادآور الگوی حکومتداری.... 🌸 امام خمینی؛ زنده نگه داشتن این عید[] نه برای این است که چراغانی بشود و قصیده خوانی بشود و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مسأله این نیست. مسأله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملت ها و دست اندرکاران باشد. 🛑 صحیفه امام؛ ج 20؛ ص 112. @sokhanshia
🦋🦋 بسم الله الرحمن الرحیم 🦋🦋 ♦️ بیان جالب در مورد معنی سمعنا در قرآن... *و قالوا* دقت کنید به ایم دو جمله، سه جمله که برای مطلب بعدی میگویم، محل شاهدی است، پس ایمان را پیغمبران وارند، پیغمبر پا هم دارد، مومنان و گرویدگان و پیوستگان به او هم، همه ایمان دارند، *و قالوا* و گویند،***سمعنا و اطعنا*** شنیدیم، فهمیدیم، نیوشیدیم(گوش کردن، درک کردن)، *سمعنا* نه اینکه به گوشمان خورد، سمع یعنی شنوایی؛ حالت شنوایی، غیر از گوش است، گوش به معنای این عضو خارجه خاص، با لفظ اذن در عربی تعبیر میشود. سمع یعنی شنوایی، شما در فارسی هم میبینید، فلان کس را میگویند حرف گوش کن است، فلان کس حرف را میشنود، شنیدی چه گفتم یا نه؟؟ به مخاطبتان میگویید، شنیدی چی گفتم؟؟ خب معلوم است، بین شما نیم متر بیشتر فاصله نبود صدایت تا ده متری هم میرفت، معلوم است که شنیده، میخواهی بگویی؛ فهمیدی چه گفتم؟؟ به مغزت فرو رفت؟؟ به خورد ذهنت رفت یا نرفت؟؟ اینها میگویند؛ *سمعنا* ما با تمام وجود فهمیدیم آنچه را که خدا باری ما معین کرده و فرستاده بود، *واطعنا* و اطاعت کردیم. یعنی چه؟؟؟ یعنی اطاعت ما کورکورانه نبود، اطاعت ما از روی روشنی و آگاهی و سمع بود. *غفرانک ربنا* آمرزشت، مغفرتت پروردگار ما، پاداشی که از تو میخواهیم خدایا، مغفرت توست و نه چیز دیگر، *و الیک المصیر* بازگشت ما به سوی توست.... 🛑 صفحه ی؛ ۹۶. @sokhanshia
🔴 بستگی نظام و انقلاب به آبروی متصدیان امر... 🌿🌾امام خمینی (ره):🌾🌿 من به همه کسانی که در این کشور الان مشغول یک خدمت هستند عرض میکنم که توجه داشته باشید که جمهوری اسلامی که آبروی اسلام است و به آبروی متصدیان امر ، هر کس در هر مقامی هست مسولیت به اندازه حجم آن مقام دارد. توجه کنید که مبادا خدایی ناخواسته کارهایی از شما سربزند که با جمهوری اسلامی سازش ندارد . 🛑 صحیفه امام خمینی ره؛ ج 16، ص، 310. 🔮 @sokhanshia
🌾🍁 بسم الله الرحمن الرحیم 🌾🍁 ♦️ آدمهایی که ایمان ندارند، باوری ندارند.... تا اینجا چه فهمیدیم از این آیات؟؟ این نکته را که ایمان و باور، خاصیت، وابستگان به دعوت اسلام است، آدم هایی که ایمانی ندارند، باوری ندارند، فقط چون دیگران رفتند، اینها هم احتیاطا دارند میروند، اینها در حوزه قلمروی فکر اسلامی داخل نیستند، رودربایستی هم ندارد، ایمان لازم است، ایمان یعنی باور، به وضوح مطلب را پذیرفتن و قبول کردن، یعنی دنبال یک جاذبه حرکت کردن، اگر این جاذبه در مکتب دین و قرآن نباشد، و دل تو را تسخیر نکرده باشد؛ یعنی اگر ایمان در این دل نباشد، این دل مرده است، زنده به نور اسلام نیست، نمیشود به آن گفت مسلم، پس ایمان لازم هست. این مطلب اول.... 🛑 صفحه ی؛ ۹۷. @sokhanshia
🔴 حقوق کدام بشر؟!!!??? 🌾🍁امام خمینی(ره):🌿🌾 حقوق بشر! همه‌اش شعر[است]. همه اين حرف‌هايى كه اين دولت‌هاى بزرگ مى‌زنند و جامعه‌هايى درست كرده‌اند براى حقوق بشر، براى امنيت،نه امنيت‌شان به امنيت آدم می‌برد و نه حفظ حقوق بشرشان به حفظ حقوق آدم می‌برد همه‌اش براى اين است كه اين ملل ضعيف را ببلعند. 🛑 صحیفه امام؛ ج۳ ص۵۱۸ @sokhanshia
🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺 ♦️ ایمان آگاهانه یا متعصبانه و از روی تقلید.. ایمان دو نوع است: 1- مقلدانه و متعصبانه: ایمان مقلدانه، متعصبانه؛ چون پدران و بزرگتران باور کرده بودند، ما هم باور کردیم، چون در کتاب ما، در حوزه دین ما، این جور می گویند، ماهم این جور می گوئیم، ولو تو دلیل بیاور، بی خود آوردی، حرف تو را قبول نمی کنیم. این یک نوع ایمان است، ایمانی است از روی تقلید یا از روی تعصب. آن ایمانی که در اسلام ارزش دارد، ایمان مقلدانه و متعصبانه نیست؛... دلیلش این است که ایمان وقتی از روی تقلید و تعصب بود زائل شدنش هم به آسانی کسبِ خودِ ایمانِ تقلیدی، آسان است. 2- آگاهانه: آن ایمانی که ارزش دارد در اسلام، ایمان از روی آگاهی است. ایمان از روی بصیرت، با چشم باز، بدون ترس از اِشكال، به وجود آمده است. آن ایمانی که فلان فرد مسلمان دارد ولی برای آن نه روزنامه ای خواند، نه کتابی خواند، در کوچه و بازار راه نرفت، با هیچ کس صحبت نكرد، سرما و گرما نخورد، آفتاب و مهتاب نبیند تا بماند، این ایمان حفظ نخواهد ماند. به خاطر ترس از دست دادن ایمان با شبهات مواجه نشود، این ایمان نخواهد ماند. ایمانی لازم است که در سختترین شرایط هم حفظ شود. "إِلَّا مَنْ أُكْرِهَ وَقَلْبُهُ مُطْمَئِنٌّ بِالْإِيمَانِ (نحل/106)... عمّار را سخت شكنجه میكردند ولی او حاضر نبود از ایمانش دست بردارد. زیرا ایمانش آگاهانه و عمیق بود. 🛑 صفحه ی؛ 98 تا 102 @sokhanshia
بسمه تعالی ♦️ شناخت ایمان از منظر دیگر ایمان فطری در مقابل ایمان خیالی به خداوند ... ريشه اشكالات بزرگي مثل جبر و اختيار و عدل الهي و دعا و قضا و قدر و ... هم از همين اعتقاد به خداي خيالي است. وقتي كه خدايي است و من هستم، حتماً عقل چنين سؤالاتي مي‌كند. اشتباه از اين جاست كه ما به خداي خيالي توجه داريم (خدايي است و مني هستم). و جواب صحيح، وقتي داده مي‌شود كه خدايي را بپرستيم كه فطرت مي‌شناسد. آثار منفي ديگر چنين ايماني (ايمان به خداي خيالي):[و فرق آن با ايمان به خداي فطري] بندگي خداي خيالي، بندگي خشك مقدسانه و بي‌روح و بي‌معناست. بندگي خداي معرفت فطري، عبادتش بسيار لذت بخش، شيرين، معني‌دار و تكامل بخش است. علامت‌هاي اين دو نوع ايمان: در شق اول: هر چه عبادت بيشتر مي‌شود، عجب هم بيشتر مي‌شود. هر چه پاكيزگي و عمل به دستورات الهي بيشتر مي‌شود، خودبرتربيني و توقعات از ديگران (من آدم مقدسي هستم و ارزش مرا نمي‌دانند!) و تحقير ديگران (ببين چه كاري انجام مي‌دهد، من ديگر اين كارها را هرگز نمي‌كنم!) بيشتر مي‌شود. در شق دوم: انسان را به هيچي و ذلت و پستي خودش آگاه‌تر مي‌كند. ذلت خودش را در خودش محسوس‌تر مي‌كند و هر چه عبادت بيشتر مي‌شود، نورانيت دروني قويتر مي‌شود و با آن نور، حقيقت را بيشتر مشاهده مي‌كند و در حركت خود، حقارت‌ها و پستي‌ها و كثافت‌هاي خود را بيشتر مشاهده مي‌كند و طوري در خود فرو مي‌رود كه جرأت اين را هم ندارد كه كسي حتي او را بنده خدا هم به حساب بياورد. ♦️ جزوه فطرت استاد علیپور @sokhanshia
🔴 انقلاب به هیچ گروهی بدهکار نیست.. 🌿 امام خمینی ره؛ انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان‌ خود را به گروهها و ها می‌خوریم، آغوش کشور و انقلاب همیشه برای پذیرفتن همه کسانی که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولی نه به قیمت طلبکاری آنان از همه اصول، که چرا مرگ بر امریکا گفتید! چرا جنگ کردید! چرا نسبت به منافقین و ضد انقلابیون حکم خدا را جاری می‌کنید؟ چرا شعار نه شرقی و نه غربی داده‌اید؟ چرا لانه جاسوسی را اشغال کرده‌ایم و صدها چرای دیگر. 🗓 امام خمینی(ره) | ۳ اسفند ۱۳۶۷. @sokhanshia
🌿🍁 بسم الله الرحمن الرحیم 🍁🌿 ♦️ اولی الالباب یعنی.... *ان فی خلق السموات و الارض* اینها مقدمه است، *انّ فی خلق السموات و الارض* همانا در آفرینش آسمانها و زمین، *و اختلاف الیل و النهار* آمد و رفت شب و روز، *لایات* همانا نشانه هایی است، برای گیجها؟؟ برای بی هوشها؟؟ برای آنان که نمی اندیشند؟؟ ابدا!!! *لاولی الباب* برای خردمندان،، خردمند، آن که دارای خرد و نیروی فهمیدن است و او همه مردمند، در صورتیکه فکر و هوششان را به کار بیدازند،، و الا خردمندها از اول ولادت با یک آرم مخصوصی جدا نشدند که بگوییم، ما جزو آنها نبودیم و خردمند نمیتوانیم بشویم، و خردمندان چنین و چنانند، نه؛ خردمند، یعنی همه ما مردم، با سه میلیارد انسان دیگر که در دنیا هستند، همه خردمندند، به شرط آنکه این نیروی خرد را که در آنها هست، یک خرده به کار بیندازند، این ماشین را اگر پول دادید خریدید، در خانه گذاشتید، بازش نکردید، از آن کار نکشیدید، بعد از مدتی بگذرد، سراغش بروید، میبینید کار آمدی ندارد، کارایی ندارد، زنگ زده است، اگر زنگ زده هم نباشد، رو روان نیست، تقصیر ماشین نبود، تقصیر تو بود، که به کارش نزدی. اولی الالباب یعنی اونهایی که نیروی فکر و اندیشه ی و خرد را به کار میزنند، تا خردمند میشوند.... 🛑 صفحه ی؛ ۱۰۳. @sokhanshia
🌿مقام معظم رهبری؛🌾 جوانها باید خودشان را تقویت بکنند، امروز جوانها باید خردمندی و معرفت و دانش و ایمان و همبستگی خود را باید تقویت کنند، درست همان مناطقی که دشمن میخواهد تقویت نشود. ۱۳۷۹/۰۵/۵ @sokhanshia
🔴امام خمینی(ره) ♦️شما کدام ملت را سراغ دارید با این همه گرفتاری و رنج با این همه شهید دادن و خون دادن و با این همه زجر و ناکامی این طور مستقیم باشند؟ ♦️مادام شما ها در حفظ میهن خودتان اسلام و جمهوری اسلامی با اتحاد و انسجام کامل در صحنه باشید از توطئه های دشمن نهراسید و چون سری آهنین در مقابل آنان بایستید و با سر افرازی بر مهاجمین تبهکار بتازید و آنان را در هم بکوبید. 📚جلد 16ص204صحیفه امام خمینی ♦️من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام مى کنم که اگر جهان‌خواران بخواهند در مقابلِ دین ما بایستند، ما در مقابل همه‌ی دنیاى آنان خواهیم ایستاد و تا نابودى تمام آنان از پاى نخواهیم نشست. یا همه آزاد مى شویم و یا به آزادى بزرگ‌ترى که شهادت است مى رسیم. 📚صحیفه امام خمینی » جلد 20 » صفحات 325 ✊روز مقاومت اسلامی گرامیباد @sokhanshia
🌾⚘ بسم الله الرحمن الرحیم 🌾⚘ ♦️ اولی الباب چه کسانی اند؟؟؟؟ چه کسانی اند اولی الباب؟؟ ببینید، اینجا یکی از نکات لطیف قرآن است، وقتی که اولی الباب را میخواهد بگوید، خردمندان را میخواهد بگوید، و معرفی کند، اگر مردم معمولی بخواهند تعریف بکنند، میگویند، خردمند آن کسی است که در همه ی امور زندگی اش پیشرو است، در هیچ کار سرش کلاه نمیرود، در کاسبی ها، در پلتیکها، در سیاست بازیها، در معارضه ها، در مقابله با حریفها، همه جا دست او روی دست حریفهاست. قرآن هیچ یک از این بازیگری ها رو قبول ندارد، چون ارزش واقعی را برای انسان اتصال و ارتباط با خدا میداند، خردمند را به این صورت معرفی میکند، خردمند از منظر قرآن آن کسی است که این عالی ترین ارزشها را بیش از همه چیز و همه کس مورد نظر داشته باشد، *الذین یذکرون الله* آن کسانی اند خردمندان که یاد میکنند خدا را، *قیاما* در حال ایستاده، *و قعودا* در حال نشسته، *و علی جنوبهم* در حال به یک پهلو افتاده، یعنی در همه حال به یاد خدایند، اما این به یاد خدا بودن، به معنای یک حالت عرفانی خصلت آمیز درویش مآبانه نیست که بعضی دلشان خوش باشد که خیلی خب، ما هم همیشه به یاد خداییم، همیشه هو میزنیم، نه به یاد خدا بودنِ فعال، به یاد خدا بودنی که عملی محسوب شود...چطور مگر؟؟ (ادامه فردا آن شالله) 🛑 صفحه ی؛ ۱۰۴. 🔮 @sokhanshia
♦️ این انصاف است؟ امام خمینی (ره): شما انصاف مى ‏دهيد كه يك مملكتى كه خونش را داده و شما را به مسند نشانده، سر مسند جنگ بكنيد؟ دعوا بكنيد؟ هر روز صحبت بكنيد؟ هر روز انتقاد بكنيد؟ روزنامه ‏ها هر روز انتقاد بكنند؟ هم را بكوبند؟ به هم تهمت بزنند؟ به هم افترا بزنند؟ آخر اين انصاف است؟ پيش خدا چه مى ‏خواهد شد اين؟ پيش ملت چه انعكاسى دارد؟ خارجي‌ها چه استفاده از آن مى ‏كنند؟ آنها همه دل‌شان مى‏ خواهد كه شما [توى‏] سروكله هم بزنيد و از مصالح مملكت غافل باشيد و آنها يك وقتى كار خودشان را، ضربه خودشان را بزنند. 🛑 صحیفه امام؛ ج13؛ ص201 | جماران؛ 20 شهریور 1359. @sokhanshia
🕊🕊 بسم الله الرحمن الرحیم 🕊🕊 ♦️ پوچ و بیهوده نبودن خلقت... *و یتفکرون فی خلق السموات و الارض* و می اندیشند در آفرینش آسمانها و زمین، در حال تفکرند، ببینید اولی الالباب؟، خردمندان آن کسانی اند که در حال تفکر باشند، *و یتفکرون فی خلق السموات و الارض* بعد که این تفکر و اندیشمندی را انجام میدهند، به زبان دل و زبان ظاهر چنین میگویند، *ربنا* پروردگار ما!! *ما خلقت اذا باطلا سبحانک* این را به بیهوده نیافریده ای، منزلی از این که بیهوده بیافرینی؛ یعنی مهمترین و اساسی ترین نقطه یک ایدئولوژی. هر ایدئولوژی زندگی ساز، نقطه اساسی اش این است که من اینجا برای کاری هستم، اگر معتقد به خداست، میگوید من به هر حال کاری دارم اینجا، ببینید اساسی ترین نقاط یک فلسفه فکری که الهام بخش یک زندگی فردی و اجتماعی بشود همین است؛ *ربنا ما خلقت همه باطلا* الهی است، معتقد به خداست؛ لذا میگوید پروردگار ما، تو این آسمان و زمین را، این همه غوغا را به بیهوده و پوچی نیافریده ای، *سبحانک* تو از این منزه و پیراسته ی که کار بیهوده بکنی؛ پس من مسئولیتی دارم، پس من باید راهی را بپیمایم، پس من در مقابل این نظم عجیب، یک جایی هم من دارم که اگر آنجا را به صورت درست و صحیح، آن عمل را به صورت آن چنانی که تو خواسته ای انجام ندهم، این نظم را خراب کرده ام، *سبحانک فقنا عذاب النار*** پس ما را از شکنجه آتش محفوظ و مصون بدار، آتش قیامت، که با وجود اینکه واقعیتی است، سمبل آتش قهر و خشم و انتقام خدا و تکوین عالم نیز هست....** 🛑 صفحه ی؛ ۱۰۵. @sokhanshia
🌿شهید مطهری؛🌿 حال اینکه خدا این همه اصرار دارد که بگوید در خلقت هیچ چیزی عبث، باطل، لعب، و بیهوده نیست به دلیل اینکه بازگشت اشیاء به سوی خداست، و اگر معادی نباشد و بازگشت اشیاء به خدا نباشد، همه چیز هیچ و پوچ است و هیچ هدفی نیست.... 🛑 مجموعه آثار؛ ج ۵، ص ۶۹۳. @sokhanshia