eitaa logo
سخن شیعه
119 دنبال‌کننده
531 عکس
202 ویدیو
12 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
سخن شیعه
💠 حاکمان دینی (١) ☑️سید شفتی و اجرای احکام حجت‌الاسلام سید محمدباقر شفتی رحمه‌اللّه وقتی می‌خواست
💠حاکمان دینی (۲) ⚜ عزت عالمان دینی در مقابل حاکمان جور 🔹در زماني كه عظمت و محبوبيّت و اشتهار عالم ربّاني حجّت الاسلام سيّد محمّد باقر شفتي به اوج خود رسيده بود محمّد شاه‌ وليعهد فتحعلي شاه قاجار به‌اصفهان‌ آمد و قرار شد ملاقاتي ميان حجّت الاسلام شفتي و محمّد شاه‌ در نقطه‌اي‌ از شهر صورت بگيرد. 🔹حجّت الاسلام شفتي براي انجام اين ملاقات بر استري سوار شد و شخصي‌بنام سيد علينقي عرب‌ كه صداي بسيار رسا و جالبي داشت. بطوري كه حجّت‌ الاسلام شفتي كه در مسجد بيد آباد اصفهان‌ اقامه نماز جماعت مي‌كرد و سيد علينقي‌ بعنوان مكبّر تكبير مي‌گفت صداي او تا نيم فرسخ از بيرون شهر شنيده مي‌شد. 🔹مهار استر را گرفته با لحن حجاز و قرائت جالب از قرآن در پيشاپيش حجّت الاسلام‌ حركت مي‌كرد و آياتي از قرآن مجيد را تلاوت مي‌نمود و در مسير حركت در طرفين راه براي تجليل از حجّت الاسلام ازدحام عجيبي بوجود آمده بود، محمّد شاه‌ در عمارت هفت دست‌ ـ كه كاخ مخصوصي بود ـاين جريان را تماشا مي‌كرد چون سيد علينقي‌ به نزديك محل ملاقات رسيد اين آيه را خواند: قُل‌ِ اللَّهُم‌َّ مَالِك‌َ المُلْك‌ِ تُوْتِي المُلْك‌َ مَن‌ْ تَشَاءُ وَ تَنْزِع‌ُ المُلْك‌َ مِمَّن‌ْ تَشَاءُ. و چون به كلمه‌ تُعِزُّ مَن‌ْ تَشَاءُ رسيد محمّد شاه گفت‌: يقيناً عزّت دست خدا است‌كه اين مرد را اينقدر عزيز كرده است و اين اندازه به او عزّت و عظمت بخشيده‌است و چون به محل ملاقات نزديكتر شد سيد علينقي عرب‌ اين آيه را خواند: يَا أَيُّهَا الَّنمْل‌ُ ادْخُلُو مَسَاكِنَكُم‌ْ لاَ يَحْطِمَنَّكُم‌ْ سُلَيَمان‌ُ وَ جُنُودُه‌ُ. 🔹يك دفعه تمام لشكريان و اعيان دولت و انبوه خدمتكاران محمّد شاه براي ‌دست‌ بوسي و زيارت حجّت الاسلام شفتي‌ از اردوگاه بيرون آمده به طرف او سرازير شدند و ازدحام و جمعيّت به حدّي بود كه بسياري به بوسيدن دست او موفق نشدند و بيشتر آنها، آن استر و سم‌ّ آن استر او را مي‌بوسيدند و به‌ همين اندازه دلشاد بودند. محمّد شاه‌ از اين جلال و عظمت حيرت كرد و چون‌به درب محل‌ّ ملاقات رسيدند «سيد علينقي عرب‌» اين آيات را تلاوت كرد: أَرْسَلْنَا الي‌َ فِرْعَوْن‌َ رَسُولاً فَعَصي‌َ فِرْعَوْن‌ُ الرَّسُول‌َ فَأَخَذْنَاه‌ُ أَخْذاً وَ بِيلاً. «ما بطرف فرعون پيغمبري فرستاديم و چون فرعون از آن پيغمبر اطاعت‌نكرد او را با گرفتاري هلاك كننده مأخوذ داشتيم‌.» ✅ همراه سخن شیعه باشید: 🔻🔻🔻 @sokhanshia
هدایت شده از آنتی‌تز انقلاب! این کانال #تعطیل شده است
نظریه پردازی مدیریت اسلامی.mp3
3.46M
💠 اگر و اسلامی صورت نگیرد، جایگزین می شوند! ☘امام خامنه ای(حفظه الله) 🔹کاری از: بنیاد فقهی مدیریت اسلامی 🔸نظام اسلامی مستظهر به حوزه های علمیه است؛ به خاطر اینکه نظریه پردازی سیاسی و نظریه پردازی در همه جریان ها و حوزهای اداره یک ملت و یک کشور در نظام اسلامی بر عهده است. 🔸کسانی می توانند در باب نظام اقتصادی، مدیریت، جنگ و صلح، تربیت و ... نظریه اسلام را ارائه دهند که باشند و دین را بشناسند. 🔸اگر جای این نظریه پردازی پر نشد و علمای دین این کار را نکردند، نظریه های غربی، نظریه غیر دینی و مادی، جای آنها را پر خواهد کرد. 🔸هیچ نظام و هیچ مجموعه ای نمی تواند در خلاء مدیریت کند. یک نظام مدیریتی دیگری، نظام اقتصادی دیگر، و نظام سیاسی دیگری که ساخته و پرداخته اذهان مادی است می آید و جایگزین می شود. همچنانی که در مواردی که این خلاء ها محسوس شد و وجود دشت این اتفاق افتاد. 💠 با همراه شوید 👇 🇮🇷 @antitez_enqelab
هدایت شده از مدینه فاضله
👈🏻 برای نوشتن مقاله علیه علمای انقلابی پول می‌گیرند بعد می‌گویند مستقل هستیم! 🔺 امام جمعه پردیسان گفت: حوزه باید با تحولات روبرو شود و جلو بیاید. ما ناراضی هستیم. این حوزه فیضیه نیست. فیضیه قلب تپنده‌ی انقلاب اسلامی است. امام همین‌جا می‌گفت اسلام از دست رفت و بعد اسلام را احیا کرد. من تأکید می‌کنم خطراتی هست و مارهای خوش خط و خال دوباره نیش‌هایشان را باز کردند. بعضی پول می‌گیرند مقاله می‌نویسند! بیکار است، مقاله می‌نویسد و فلان آیت‌اللهی که طرفدار نظام است را می‌گوید درباری بود و ... . پول می‌گیرد می‌نویسد، بعد می‌گویند ما مستقل هستیم! نه این‌ها مستقل نیستند. اگر این جور پیش برود ما ساکت نیستیم. 👈🏻 تمام انرژی اجتهادی را در خدمت نظام قرار دهید 🔺 آیة‌الله قوامی تقویت نظام را رسالت اصلیِ حوزه‌های علمیه دانستند و خاطرنشان کردند: ارکان حوزه‌های علمیه را تحت هجوم قرار داده‌اند. الآن رسالت این حوزه تقویت نظام است، والا هر کاری لغو است، علم و فیض نیست، خیانت است. این نظام نظامِ امام زمان است که سهم و بودجه‌ی او را شما می‌خورید. نایبش رهبر این انقلاب است. شما را عزت داده است. ببینید کشورها چگونه به سمت اسلام می‌آیند. اگر ما مُردنی و غیربازدارنده بودیم این خبرها بود؟ من صریحا اعلام می‌کنم، رسالت حوزه‌ی انقلابی امروز این است که تمام انرژی اجتهادی‌اش در خدمت نظام مظلوم و مقتدر جمهوری اسلامی باشد. قرارگاه فرهنگی نماز جمعه پردیسان-قم @madineyefazele
هدایت شده از مدینه فاضله
👈 بچه‌های خوب و نخبه را به حوزه‌ها دعوت کنید تا فیضیه دوباره حرف‌های نو بزند #خطبه_دوم 🔺وی افزود: بعد از 56 سال به شهدای فیضیه، مخصوصاً آن #یونس_رودباری اطمینان می‌دهیم که هم‌چنان فیضیه در حال فیضان و افاضه است و خواهد بود. هشدار هم می‌دهیم به کسانی که زحمات شما و زحمات ائمه را می‌خواهند بر باد ‌دهند تا هر تلاش علمی و هر درس و بحث و موسسه و مرکز تحقیقاتی که دغدغه‌ی تقویت این نظام را نداشته باشد در خدمت طاغوت است. و قد أمِروا أن یکفروا به. یاد گرفتید، حالا این نظام را تقویت کنید. 🔺 خطیب پردیسان در پایان یادآور شد: این روزها روزهای پذیرش حوزه‌های علمیه است. نسل جدید دارد روی کار می‌آید: یک نسل دغدغه‌مند انقلابی و نه عافیت‌طلب-که بیاید در حوزه فکر کند راحت است-آن‌ها که اهل جهاد علمی و جهاد کبیر هستند بیایند. جهاد کبیر یعنی جهاد فیضیه‌ای. جهاد تولید علم در سال رونق علم. بیایید، بچه‌های خوب و نخبه را دعوت کنید تا فیضیه دوباره به بار بنشیند و حرف‌های نو بزند. قرارگاه فرهنگی نماز جمعه پردیسان-قم @madineyefazele
⭕️مقام معظم رهبری: این که ما به نظام کار نداریم این سکولاریسم است 🔸حوزه هاى علميه بايد خود را سربازان نظام بدانند، براى نظام كار كنند، براى نظام دل بسوزاند، در خدمت تقويت نظام حركت كنند؛ و اين درست عكس آن چيزى است كه سياست سرويسهاى امنيتى انگليس و آمريكا و اسرائيل و ديگران و ديگران دنبال مى كنند. آنها تلاش مى كنند بلكه بتوانند يك منفذى پيدا كنند. 🔸 يك آخوندى يك گوشه اى حرفى مى زند، كه على الظاهر برخلاف خواست و فهم و عقيده ى كلى نظام است، بزرگش مى كنند؛ آن آدم را اگر كوچك هم باشد، از او يك تصوير بزرگى درست مى كنند، براى اينكه فاصله ى بين نظام و روحانيت را برجسته كنند؛ القاء كنند كه چنين فاصله اى وجود دارد. بنابراين حوزه هاى علميه نمى توانند سكولار باشند. 🔻اينكه ما به مسائل نظام كار نداريم، به مسائل حكومت كار نداريم، اين سكولاريسم است. مهر ماه ۹۱ 🔻🔻🔻 @sokhanshia
سخن شیعه
⭕️مقام معظم رهبری: این که ما به نظام کار نداریم این سکولاریسم است 🔸حوزه هاى علميه بايد خود را سرباز
💠 جهتگیری انقلابی طلبه‌ی ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، مرجع ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به درد این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، به درد کشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمیخورد؛ باید معتقد باشد. اینکه بنده میگویم حوزه‌ی انقلابی، معنایش این نیست که حالا حتماً در مثلاً فلان‌ جا شعار [بدهد]؛ حالا یک وقت لازم هم باشد، شعار هم باید داد؛ بنده هم گاهی که لازم است، شعار میدهم لکن مهم این است که عمیقاً از بن دندان معتقد باشد که این تحوّلی که در این کشور اتفاق افتاده، باید همچنان ادامه پیدا بکند. تحوّل یک چیز متوقف‌شدنی نیست. تحوّل یعنی یک دگرگونی‌ای که هر روز کامل‌تر و بهتر و قوی‌تر و عمیق‌تر میشود؛ این باید ادامه داشته باشد و ما معتقد باشیم. دشمنانمان را بشناسیم، دشمنان این نظام را بشناسیم، دشمنان این حرکت تحوّلی را بشناسیم. دیدار با موسسه عالی فقه و علوم اسلامی 🔻🔻🔻 @sokhanshia
⭕️استاد محمد جواد فاضل :من معتقدم ما امروز در حوزه نداریم! نظرات بدیع جناب آقای در نفی پدیده ‌ جناب آقای فاضل در گفتگو با شماره نوروزی عصر اندیشه(ش۱۹) به نفی پدیده پرداخته و چنین می گوید: 🔹من هرچه فکر می کنم منظور این آقایانی که می گویند حوزه سکولار است را می فهمم. اولا سکولار یعنی و و ثانیا از لوازم دیگر آن٬ است. 🔸هیچکدام از این دو شاخصه در حوزه نیست. حوزه ما سراسر دغدغه دین است. چه آن کسانی که در انقلاب یک خورده متوسط اند این دغدغه را دارند و من معتقدم ما امروز در حوزه نداریم! 🔸همین جا عرض کنم من به هیچ وجه این فرمایش بعضی از بزرگان را قبول ندارم که امروز دو فکر در حوزه داریم که یکی از آنها به بهانه ٬ مسئله جدایی دین از سیاست را دنبال می کند. 🔹حوزه ما و اساتید ما که بیش از ۱۰۰۰ نفر هستند٬ انقلابی اند. بله انقلابی بودن هم به فرموده رهبری مراتبی دارد؛ یکی با حدت و شدت و زیاد و دیگری هم کمی نرم تر. همه نباید به یک نحو باشند و افراد با هم تفاوت دارند. 🔸امروز در حوزه کسی را نداریم که و را قبول نداشته باشد و واقعا بخواهد منکر شود٬ اگر هم باشند اقلیتی غیرقابل اعتنا هستند. 🔸امروز در حوزه ما دو فکر وجود دارد که من وقتی این حرف را شنیدم بسیار ناراحت شدم٬ این حرف به حوزه است. 🔶حاشیه_روزنه ۱) ترجمه سکولاریسم به نفی دین٬ نخستین مغالطه این کلمات است. معلوم است که ٬ ظواهر و ضروریات را نفی نمی کنند٬ اما بعد اجتماعی و سیاسی دین را چرا. ۲) نفی سکولاریسم٬ ناشی از عدم درک افق نگاه عمیق امام و رهبری است که بارها نسبت به نفوذ و بسط تئوری شیطانی در حوزه مقدسه هشدار داده اند. به نقل از روزنه 🔻🔻🔻 @sokhanshia
🔹آیت الله محمد یزدی: بزرگان خطر تفکر غیر انقلابی در حوزه را بیشتر درک کنند. 🔻🔻🔻 @sokhanshia
🔻حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در نامه ای از ائمه جمعه خواستار شد: 🔹تجهیز مصلاهای نمازجمعه برای اسکان موقت مسافران در راه مانده و نورچشمانی که خانه و کاشانه خود را از دست دادهاند، با رعایت ملاحظات شرعی و در حد بضاعت و مقدورات، اقدامی ضروری و مورد انتظار است که علاوه بر پشتوانهی دینی و انسانی، مبین فرهنگ اصیل میهماننوازی در میان ایرانیان محسوب میشود. به نقل از سرائر 🔻🔻🔻 @sokhanshia
🔸بزرگان خطر تفکر غیر انقلابی را بیشتر درک کنند آیت الله محمد در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: 🔹در مقابل تفکر استقلال و انقلابی گری حوزه، تفکر وابستگی و غیر انقلابی وجود دارد و معتقد است تا حوزه متکی باشد و کاری به نظام، حاکمیت، انقلاب و مسائل جامعه نداشته باشد. 🔹طرفداران تفکر غیر انقلابی می خواهند تا کسانی به گونه ای پرورش یابند که نسبت به نظام و مسائل مستحدثه توجهی نداشته باشند و تنها به درس و بحث خود بپردازند. 🔹برخی از مؤسسه ها و مدارس حوزه به صورت پنهانی تفکر غیر انقلابی را ترویج می کنند؛ عده ای با تفکرات غیر انقلابی دست به تربیت طلاب می زنند تا در آینده شاهد محصول این تفکر باشند. 🔹امروز باید تفکر انقلابی را در حوزه تقویت کرد؛ تفکر غیر انقلابی ریشه در جدایی و دارد و طرفداران آن می گویند در دیانت نباید سیاست وجود داشته باشد و متأسفانه این تفکر در برخی آحاد جامعه و حتی برخی روحانیون نیز نفوذ کرده است. به نقل از رسا 🔻🔻🔻 @sokhanshia
🔸 استاد فاضل لنکرانی: بعضی‌ می‌گویند فقه تمدن ساز است. کجای فقه تمدن ساز است. نباید هر حرفی را همین طوری زد و توقعات را از حوزه افزایش داد. تمدن ارکانی دارد. اینها ازمطالبات کاذب است. به عنوان اجزاء تمدنی‌ می‌شود نگاه کرد. 🔻🔻🔻 @sokhanshia
💠تقلیل سطح انتظارات از حوزه انقلابی! 🔸حوزه انقلابی یکی از کلمات کلیدی است که هر کس هر طور که میخواهد آن را تعریف کرده و دایره شمول آن را قبض و بسط میکند! امروز هرکس به نحوی آن را تعریف میکند بعضی را انقلابی مینامد عده دیگر را غیر انقلابی. 🔸اما مگر امامین انقلاب کم در اینباره صحبت کردند؟آیا برای کسی که بیانات ایشان را شنیده باشد ابهامی باقی می ماند؟ پس چرا از بعضی آقایون برداشت هایی از حوزه انقلابی شنیده میشود که معلوم نیست از کدام یک از بیانات رهبری فهم شده است؟ 🔸استاد فاضل لنکرانی اخیرا در مصاحبه ای گفته اند:«من هر چه فکر میکنم منظور این آقایانی که میگویند حوزه سکولار است را نمیفهمم! در ادامه اضافه کردند بعضی خیلی انقلابی اند بعضی در انقلابی بودن یکخورده متوسط اند اما ما در حوزه ضد انقلاب نداریم...همینجا عرض بکنم من به هیچ وجه این فرمایش بعضی بزرگان جامعه مدرسین را قبول ندارم که امروز دو فکر در حوزه داریم!... حوزه ما و اساتید ما که بیش از ۱۰۰۰ نفر هستند همگی انقلابی اند! امروز در حوزه کسی را نداریم که نظام اسلامی و رهبری را قبول نداشته باشد واقعا بخواهد منکر شود! امروز نباید بگوییم در حوزه ما دوفکر وجود دارد!» 🔸این نوع برداشت از هرکسی ناامیدکننداست واز شخصیتی چون استاد فاضل،ناامیدکننده تر! اولا باید گفت شما به چه دلیلی هر آن کس که ضد انقلاب نیست را انقلابی انگاشتید؟آیا هر کس گفت من نظام و رهبری را قبول دارم انقلابی است؟ شما چرا تعریف حوزه انقلابی و سطح انتظارات از آن را از بیانات رهبری برداشت نمیکنید؟ 🔸چرا دایره شمول انقلابی بودن را برای هرکس که بخواهید باز میکنید؟به صورتی که خطر انقلاب زدایی از درون حوزه یک توهم توطئه به حساب آید؟ رهبر معظم انقلاب انتظار خود را از حوزه علمیه چنین تعیین میکنند:«پشتيبانى به معناى حقيقى كلمه! يعنى حوزه ى علميه خوراك فكرى اين نظام را بدهد؛ آن را توجيه دينى بكند؛ تربيت و انسانسازىِ لازم را براى ادارهى اين نظامِ باعظمت بكند.» 🔸سوال بنده این است یک فرد اول باید فکر کند بعد حرکت نماید یااول حرکت کند بعد فکر نماید؟ قطعا فکر قبل از عمل و حرکت است .به طریق اولی جامعه نیز باید اول فکر کند و بعد حرکت نماید. این خوراک فکری وظیفه حوزه است اما افتخار حوزه این است که حرکت های انجام شده جامعه را حد بزند.یعنی همیشه یک قدم عقبتر از جامعه! آیا امام منتظر شد انقلاب انجام شود بعد حد اسلامی را تعیین کند یا اینکه پشوانه علمی آن را پیشاپیش تبیین نمود و خود وارد مرحله عمل شد؟ 🔸حرکت انقلابی یعنی مشخص کردن مراحل پنجگانه انقلاب تا تمدن نوین اسلامی در دهه هفتاد توسط رهبری وحرکت انقلابی حوزه یعنی پشتوانه فکری و نیروسازی برای این پنج مرحله انقلاب. 🔸رهبر معظم میفرمایند:«حوزه هاى علميه و علماى دين نمیتوانند نسبت به دستگاه و امور كشور و آنچه كه میگذرد، بیتفاوت باشند و بگويند حالا ديگر خودشان مىدانند؛ ما چه كار كنيم؛ نه له و نه عليهشان چيزى نمىگوييم مثلًا اگر خيلى لطف كنند، بگويند چيزى عليهشان هم نمىگوييم! چنين چيزى نمىشود؛» 🔸آیا رویکرد بسیاری از اساتید حوزه غیر از این است؟ آیا آنها در طول این چهل سال برای انقلاب هزینه داده اند؟نشست اساتید با آنهمه ظرفیت چه کمکی به نظام اسلامی کرده است؟چه باری را از روی دوش نظام برداشته است؟ 🔸رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان فرمودند: طلبه‌ی ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، مرجع ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به درد این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، به درد کشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمیخورد؛ باید معتقد باشد. اینکه بنده میگویم حوزه‌ی انقلابی، معنایش این نیست که حالا حتماً در مثلاً فلان‌ جا شعار [بدهد]؛ حالا یک وقت لازم هم باشد، شعار هم باید داد؛ بنده هم گاهی که لازم است، شعار میدهم لکن مهم این است که عمیقاً از بن دندان معتقد باشد. 🔻آیا با سطح انتظارات رهبری از حوزه میتوان حوزه فعلی را انقلابی نامید؟ آیابهتر نیست بجای تقلیل انتظارات از حوزه انقلابی،تلاش خود را برای رسیدن به آن جایگاه بیشتر نماییم؟ ✍ حسین زاده 🔻🔻🔻 @sokhanshia
🔵ضرورت حرکت انقلابی و جهادی برای ایجاد دولت اسلامی 🔹در سال های حدود ده ی ۴۰ و ۵۰ امت حزب الهی و انقلابی از جمله: خواص و نخبگان حوزوی و دانشگاهی با تشخیص وضعیت و شناخت مقام امام راحل در محدوده ی ولایت فقیه، همه ضرورت انقلاب کردن در رژیم طاغوت را احساس کرده و دست به دست هم دادند و آن قدر تلاش و مبارزه و مجاهده کردند تا اینکه مرحله اول از مراحل رسیدن به هدف اصلی انقلاب که تمدن اسلامی نام داد در سال۵۷ به ثمر رسید. 🔹حالا می توان نمونه دیگری با توجه به فرمان ولی فقیه و اجرا و حرکت جهادی آن را در مورد سیل گلستان و دیگر استان ها مشاهده نمود که خواص و نخبگان حوزوی و دانشگاهی و امت انقلابی ایران و حتی برخی دولتمردان چگونه کمر همت را بسته اند و برای برطرف کردن مشکل سیل به صورت حرکت جهادی و انقلابی وارد عمل شده اند، این زمانی است که ضرورت حرکت انقلابی و جهادی محسوس و قابل درک برای همگان بود. 🔹و اما اصل بحث این است که در راستای ایجاد مرحله متوقف شده ی انقلاب یعنی دولت اسلامی که مرحله ای برای رسیدن به تمدن اسلامی می باشد و فرمان آن (ارائه نقشه راه برای ایجاد دولت اسلامی)در سال ۱۳۷۹ توسط ولی فقیه زمان به طور مکرر و به صورت صریح و غیر صریح مطرح شد اگر همین ضرورت تلاش و حرکت انقلابی و جهادی برای خواص و نخبگان حوزوی و دانشگاهی و امت انقلابی ایران قابل درک و محسوس بود، آیا تا به حال ما باید هنوز حتی در گفتمان ومطالبه عمومی آن پس از گذشت سالیان طولانی از ضرورت فراهم کردن بستر آن متوقف شده باشیم؟ ✍ محمد بیگی 🔻🔻🔻 @sokhanshia
💠 ولایت فقیه در متن زندگی مردم 🔹قابل توجه کسانی که می گویند ولایت فقیه نقشی در حکومت ندارد با نگاهی گذرا به جریان های مهم این چند سال اخیر در می یابیم که چقدر وجود ولی فقیه بصیر و آگاه برای نظام جمهوری اسلامی با اهمیت بوده است. 🔹 در جریان زلزله کرمانشاه حضور مقام معظم رهبری باعث شد نیروهای جهادگر و انقلابی با حضور مستمر در منطقه زلزله خیز و حادثه دیده التیامی برای مردم عزیز کرمانشاه باشد همین موضوع در جریان سیل ویرانگر استان گلستان هم تکرار شد و کم کاری و کاستی های مدیریتی این بحران با حضور به موقع نیروهای مسلح با اشاره و فرمان رهبر معظم انقلاب جبران گردید و مردم دلگرم شدند که به پشتوانه نیرو‌های انقلابی می‌توانند روند بازسازی مناطق سیل زده را سرعت بخشند. 🔹حضور پررنگ و تاثیرگذار ولی فقیه در حوزه سیاست خارجی نیز بسیار حائز اهمیت است ساحت هایی که مورد کم لطفی و بی توجهی دیپلمات‌های ما قرار گرفته بود با حضور به موقع ولی فقیه به عنوان فرمانده کل قوا معادلات منطقه را تغییر داد ؛ 🔹در جبهه مقاومت قدرت بازدارندگی ایران را به رخ جهانیان کشید و درارتباط گیری موثر با کشورهای مختلف منطقه توسط سردار باقری همگرایی منطقه ای را موجب گردید. 🔹در در حوزه مدیریت داخلی به کارگیری جوانان متخصص و انقلابی در سمت ها و پست های حساس از جمله اقدامات پررنگ و تاثیرگذار ولی فقیه در این ماه های اخیر است. ✍ توحیدی 🔻🔻🔻 @sokhanshia
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻حاج مهدی سلحشور در گفت‌وگو با «حوزه»: ☑️ هیئتی که محل نباشد هیئت نیست ☑️ منبری‌ها و مداحان بندبند بیانیه را بخوانند هرکس می‌تواند شخصاً یک جهت‌گیری و حب و بغضی داشته باشد و این حق هرکسی است، البته این مسئله جایش هیئت نیست، اما اگر منظور از حرف سیاسی بدین معنا باشد که آیا هیئت محل ترویج «هیهات مناالذله» امام حسین (ع) باشد یا نباشد؟ اتفاقاً هیئت باید به «سیاست ما عین دیانت ماست» عمل کند. اگر به این معنا باشد که هیئت اهتمام به امور مسلمین، دم زدن از مسیر عدالت، ظلم‌ستیزی و ایثار و شهادت داشته باشد؛ ما افتخار می‌کنیم که سیاسی هستیم. اما اگر به این معناست که دم از این خط و آن جناح بزنیم به‌هیچ‌عنوان این را قبول نداریم و شأن خودمان را بالاتر از این حرف‌ها می‌دانیم. متن‌کامل‌گفتگو:👇 hawzahnews.com/detail/News/486355
کانال مناهج به انتقاد از تصویر سازی صدا و سیما از روحانیت پرداخت و نوشت 🔻🔻🔻 ♨️چرا آخوندهای تلویزیون کودن اند؟ 🖋عطا یاوری 🔻حماقت ویژگی مشترک اکثر آخوندهایی ست که در سینما و تلویزیون نمایش داده می شود. این شب ها تلویزیون جمهوری اسلامی، حکومتی که مخالفانش آن را #حکومت_آخوندی می دانند، آخوندی را به نمایش گذاشته که رفتارهایی به دور از رفتارهای مردم عادی دارد. حاج آقای افشار که بارها مورد تمسخر دیگران در فیلم قرار میگیرد هم وکیل دادگستری ست و هم داور فوتبال. تا دلتان بخواهد رفتارهای احمقانه دارد؛ از داد و هوار وسط صحبت دیگران تا تعارف بیسکویت افتاده در چایی اش به مهمان. 🔻مردم ایران این روزها چه آخوندهایی در تلویزیون می بینند؟ آنهایی که تا کمر در گل فرو رفته اند تا بلکه قدری از دردهای #سیل_زده_گان بکاهند یا آنی که وکیل یک صادرکننده است و به شدت کودن؟ 🔻نگارنده از صداوسیما به عنوان سرباز خط مقدم جنگ رسانه ای همواره دفاع کرده و بسیاری از نقدها را در پازل جنگ رسانه ای می داند اما با این گل به خودی ها چه میتوان کرد؟ این همه #تصویرسازی_غلط و مغرضانه از روحانیت را چطور میتوان توجیه کرد؟ آن هم در روزهایی که تعداد زیادی از روحانیون در میان مردم سیل زده بیل به دست گرفته اند و مشغول خدمت رسانی اند. 🔻🔻🔻 @sokhanshia
هدایت شده از ندای سعادت
حجة الحق آیة الله سعادت پرور ره #تنافى_دنيا_گرايى_با_دين_گرايى ✅آن حضرت (سید الشهداء ع) هنگام ورود به كربلا، خطاب به ياران خود فرمود: 🔸«أَلنّاسُ عَبِيدُ الدُّنيا، وَالدِّينُ لَعقٌ عَلى أَلْسِنَتِهِم، يَحُوطُونَهُ ما دَرَّتْ مَعايِشُهُمْ، فَإِذا مُحِّصُوا بِالْبَلاءِ، قَلَّ الدَّيّانُونَ.» 🔸مردم، بنده ى دنيا هستند و دين را فقط مزه مزه مى كنند، مادامى كه معيشت و زندگانى آن ها وسعت و فراخى داشته باشد، آن را حفظ مى كنند؛ ولى هنگامى كه به وسيله ى ابتلائات امتحان شوند، دينداران كم مى شوند. 📚فروغ شهادت https://eitaa.com/Nedaysaadat
🌹 عمامه به سر های چکمه پوش 🔸کمتر کسی است که ترافیک های جاده های شمال در ایام تعطیل را ندیده باشد تعداد فراوانی از ماشین های لاکچری که ویلانشینان برای ساعتی زودتر رسیدن به حیاط خلوت زندگی مرفه خود از هم سبقت میگرفتند. 🔸امروز که شاهد دوران رنج و درد مردمان نجیب شمال کشوریم عمامه به سر هایی از جنس مردم که با درآمد ماهیانه کمتر از یک میلیون تومان روزگار سپری میکنند ، به استان های شمالی شتافته،چکمه پا نموده و بی مزد و منت ، آب وگل از خانه سیل زدگان خارج میکنند. 🔸انصاف آن است که ویلانشینان فقط در خوشی ها نباید شمال نشین و شمال گردی کنند و به قول حافظ: اگر رفیق شفیقی درست پیمان باش رفیق خانه و گرمابه و باش ✍ توحیدی 🔻🔻🔻 @sokhanshia
🔶 توجه به رشد مخاطب در کنار کار سیاسی(۱) 🔹نه ما باید مسائل سیاسى را به کلى از حیطه ى حرف و گفت و تلاش و مجاهدتِ تبلیغى خودمان خارج کنیم؛ 🔹آنچنان که دشمنان روى آن دهها سال سرمایه گذارى کردند، ولى نهضت اسلامى آمد و این سرمایه گذارى را آتش زد و از بین برد و گفتار و اندیشه ى سیاسى را وارد متن فعالیتهاى دینى کرد، و نه از این طرف باید بیفتیم که تصور کنیم همه ى منبر، همه ى تبلیغ، همه ى مخاطبه ى با مردم و با مؤمنین، یعنى اینکه بنشینیم مسائل امریکاو اسرائیل و مسائل سیاسى را تحلیل کنیم؛ نخیر، یك کارِ واجب تر اگر نباشد، واجب دیگرى وجود دارد و آن، دلِ مخاطب شماست. 🔹 دل و جان و فکر او را بایستى تعمیر و آباد و سیراب کنیم. مقام معظم رهبری (- 05 / 11 / 1384 ، بیانات در دیدار روحانیان و مبلغان در آستانه ى ماه محرم.) 🔻🔻🔻 @sokhanshia
هدایت شده از برهان انقلاب
🔴 آیا کسانی که سکولاریسم پنهان روحانی را ندیدند، میتوانند سکولاریسم حوزوی را ببینند؟! 🔴 دوگانه حوزه انقلابی-سکولار، همان دوگانه حوزه طرفدار روحانی-مخالف روحانی است 🔸 بحث درباره حوزه انقلابی و سکولار، هر از گاهی میان شخصیت‌های حوزوی بالا میگیرد و رسانه‌های حوزه سکولار نیز در این میان با بسیج کردن امکانات خود سعی در به ابتذال کشاندن دوگانه حوزه انقلابی-سکولار دارند. اما تغییر قواعد این بازی برای جریان انقلابی چندان دشوار نیست. 🔸 یک استقرای گذرا نشان میدهد غالب (تأکید میکنم که غالب) کسانی که سکولاریسم حوزوی را توهم میدانند، رأی خود را در انتخابات در سبد روحانی انداخته‌اند. به بیان دیگر میان حمایت از روحانی (و همچنین تعلق خاطر به اردوگاه کارگزاران) و توهم دانستن خطر سکولاریسم رابطه معناداری وجود دارد. 🔸 بنابراین زین پس با هر شخصیت حوزوی که خطر سکولاریسم در حوزه را توهم میخواند، مواجه شدید، ابتدا از او بپرسید که در انتخابات گذشته به چه کسی رأی داده است؟ پاسخ به این سؤال خصوصاً در شرایط فعلی که دولت روحانی به مرز ورشکستگی سیاسی رسیده است، برای بسیاری خوشایند نخواهد بود. سپس باید پرسید: آیا کسی که نتوانسته است سکولاریسم پنهان روحانی را تشخیص دهد، میتواند سکولاریسم حوزوی را تشخیص دهد؟ 🔸 البته گمان نمی‌کنم رویکرد سکولار دولت روحانی برای کسی قابل انکار باشد. و مگر میتوان سکولاریسم را از دولتی که علنا فریاد میزند که «مبارزه با خواست مردم شرعی و قانونی نیست.» نفی کرد؟! مگر میتوان سکولار بودن دولتی را که صریحا میگوید «منکر همانی است که مردم می‌گویند این کار بدی است. مقابله با یک منکر زمانی است که وقتی پلیس با آن برخورد می‌کند، مردم برای آن کف می‌زنند»، و نقشی برای حکومت در سعادت اخروی مردم قائل نیست و میگوید: «بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمی‌توان به زور و شلاق مردم را به بهشت برد.» انکار کرد؟! ومگر میتوان دولتی را که برای اجرایی شدن سند2030 تلاش می‌کند، دولتی انقلابی و اسلامی نامید؟! 🔸 با این رویکرد بدون شک، تیغ رسانه‌های سکولار برای از حوزه کند خواهد شد و چاهی که برای حوزه انقلابی کنده‌اند به مقبره آنان تبدیل خواهد شد؟ راستی آقای فرید مدرسی! شما در انتخابات گذشته به چه کسی رأی دادید؟ ⭕ به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
هدایت شده از مدینه فاضله
👈 سیل‌زدگان منتظرند 🔺آیة‌الله سیدصمصام‌الدین قوامی، امام جمعه در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مورخ ۹ فروردین ۹۸ با اشاره به سفارش علیه‌السلام بر گره‌گشایی از کار مردم گفتند: کم‌ترین بخشش ایشان ۴۰۰ و ۲۰۰ دینار بود. جمله‌ای معروف شده بود که هر کس نزد ایشان برود و از نداری شکوه کند او دروغ می‌گوید. چون امام کسی است که سیراب و سیر می‌کند. او است. این این روزها منتظرند. کمیته امداد، سپاه در این جهت تلاش می‌کنند. ان شاء الله ما هم باب الحوائج باشیم و به سیل‌زدگان کمک کنیم. دعای آن‌های گره شما را باز خواهد کرد. قرارگاه فرهنگی نماز جمعه پردیسان-قم @madineyefazele
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز رحلت آیةالله بروجردی 💠امام خمینی ‼️کسی (محمدرضا پهلوی) تصور نکند که با فوت آیت الله بروجردی رحمة‌الله علیه دیگر اسلام بی دفاع شده است و میتوان به آن لطمه زد. هزاران آیت الله بروجردی به دین اسلام متکی بوده‌اند. دین به آیت الله‌ها تکیه ندارد، آیت‌الله‌ها با تکیه بر دین مقابل زورگویان می‌ایستند! ۴۱/۸/۱۴ 💠رهبرانقلاب ‼️شایسته است که حوزه‌های علمیه و زعمای علمی آن، صرفا به تکریم آیت الله بروجردی اکتفا نکرده و روشهای علمی و تحقیقی آن بزرگوار را که همچنان از تازگی برخوردار است، تعقیب و تکمیل کنند و گردونه‌ی فقاهت اسلام را به پیش برند! ۷۰/۲/۸ ‼️فلسفه اسلامی فقه اکبر است، نباید حوزه قم از مرکزیت فلسه اسلامی بیفتد والا خسارت است، جریان فلسفی‌ای که توسط علامه طباطبایی پایه‌گذاری شد، باید به شکل وسیعی گسترش پیدا میکرد و این نشده است. البته ما همان وقت مقلّد آقای «بروجردی» بودیم و الان هم با چشم تجلیل و تعظیم به ایشان نگاه میکنیم اما بالاخره هرچه بود، نتیجه‌اش این شد که میبینید، این نباید تکرار شود! ۸۲/۱۰/۲۹ #نشربامنبع @Jahade_tabeini
⚫️ سالگرد مرجع معظم شیعه؛ حضرت آیت‌الله بروجردی⚫️ ◀️رابطه آیت‌الله بروجردی با امام قدس سرهما/ از مشورت آیت‌الله بروجردی با امام؛ تا تصمیم ایشان برای حمایت ویژه از امامِ جوان یکی از برگ‌های تاریخ انقلاب اسلامی و حوزه علمیه رابطه امام خمینی قدس سره و است. گفتنی‌ها در این زمینه فراوان است که به مناسبت سال‌گرد رحلت آن عالم بزرگوار به دو خاطره مستند اشاره می‌کنیم: 🔵« حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیدعباس مهری نقل کردند: من در محضر آیت‌الله بروجردی بودم که نماینده‌ای از طرف دولت به حضور ایشان بار یافت و موافقت ایشان را با موضوعی که دولت در دست اجرا داشت خواستار شدند. آیت‌الله بروجردی فرمودند: پاسخ را بعد از مشاوره و تبادل نظر با بعضی از علما به دولت ابلاغ خواهم کرد. من به فکر رفتم که آقای بروجردی در این‌گونه امور با کدام یک از علمای قم مشورت می‌کنند؟ دیری نپایید که دیدم امام خمینی-بنا به درخواست آیت‌الله بروجردی- به آن‌جا آمدند و به اتفاق آن مرحوم به اتاق دربسته‌ای رفته به گفت و گو نشستند و ساعتی بعد آیت‌الله بروجردی نظر خویش را برای دولت فرستادند.» 🔹تاریخ نشان می‌دهد رابطه امام خمینی قدس سره و آیت‌الله بروجردی به رابطه‌ای بسیار نزدیک و سازنده برای جهان اسلام تبدیل می‌شد؛ اگر برخی ایادی نفوذی و مرموز در بیت آیت‌الله بروجردی می‌گذاشتند: « بعضی از افاضل حوزه نجف از مرحوم شیخ محمدتقی بروجردی نقل می‌کردند که آیت‌الله بروجردی بارها فرمود: قصد دارم که در موقعیت مناسبی، زیر بازوی جوانی را بگیرم که برای اسلام و مسلمین می‌تواند مثمر باشد. (و اشاره به امام خمینی قدس سره کرده بود). این موقعیت تا پایان زندگی آیت‌الله بروجردی هرگز پیش نیامد، یعنی که در دستگاه ایشان بودند نگذاشتند. (نهضت امام خمینی قدس سره ج۱ ص۱۱۴-۱۱۵) بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم. 💠 همراه سخن شیعه باشید: 🔻🔻🔻 @sokhanshia
🚨تمسخر لباس پیغمبر در رسانه جمهوری اسلامی! 🔻هر یک از ارگان هایی که دارای لباس سازمانی مشخصی هستند، قوانین انظباطی و امنیتی و حقوقی مشخصی هم برای استفاده از آن تدوین و به آن لباس پیوست می نمایند. 🔻مثلا پوشیدن لباس ارتش یا نیروی انتظامی برای افراد غیر آن نیرو جرم محسوب میشود.و اگر کسی بخواهد با لباس نیروهای نظامی یا انتظامی در فیلمی نقش بازی کند حتما باید از آن سازمان مجوز های لازم را اخذ نماید ولی متاسفانه تنها نهادی که هیچ قانونی برای استفاده از لباسش وجود ندارد و اگر قوانینی داخلی وجود داشته باشد ارزش حقوقی ندارد لباس روحانیت است! 🔻لباسی که مردم آن را لباس پیغمبر میدانند، بدون هیچ ممنوعیتی و محدودیتی بر تن طنازان و بازیگران ،ملعبه و مضحکه مردم گردیده است تا با تقدس زدایی از آن جایگاه، روحانیت را در نظر نسل جوان تخریب نماید. ✍ توحیدی 🔻🔻🔻 @sokhanshia