eitaa logo
سخن شیعه
119 دنبال‌کننده
531 عکس
202 ویدیو
12 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️ ثمر بخش بودن ... بعد نوشته ایم؛ ثمر بخش بودن، یعنی چه؟؟ یعنی نوید چهارم است؛ ثمر بخش بودن، یکی از چیزهایی که راهرو راه هدف و مقصود، اگر داشته باشد، بهتر میتواند حرکت کند و بیشتر احتمال رسیدنش هست، اگر نداشته باشد، کندتر حرکت میکند و احتمال نرسیدنش هم زیاد است، این است که کار خود را ثمر بخش بداند یا نداند، اگر ثمر بخش دانست این راه را؛ حرکت خود و کار خود و گام خود را، احساس کرد که این از بین نمیرود، عملش ضایع نمیشود، بر این حرکت، بر این گام، یک اثری مترتب می شود، هر حرکت او یک موجی را ایجاد میکند که او را بیشتر به منزل می رساند؛ اگر این را معتقد بود، سریع تر پیش میرود، بهتر کار میکند، خستگی اش کمتر است، راحتر حرکت میکند، اگر این را معتقد نبود، وا ویلا!! مومن این جور است، مومن کار خودش را ثمر بخش میداند و قرآن به او این را آموخته است، قرآن، البته موارد فراوانی دارد؛ *فاِنَّ الله لا یضیع اجر المحسنین/ اجر من احسن عملا* از اول تا آخر قرآن الی ما شاالله، من یک موردش را آورده ام از اول قرآن که دَمِ دستم بوده از سوره بقره، ده مورد، پانزده مورد دیگرش را هم پیدا کنید.... 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۱۱. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🔰حرف مردم مقاومت است، نه سازش! ⭕️ الان اشخاصی هستند که عقیده‌شان این است که ما باید باز یا برویم آن طرف، یا برویم آن طرف، لکن ملت ما قبول نمی‌کند دیگر این معانی را. ملت ما از اول قیام کرد برای اینکه جمهوری اسلامی بدون اینکه بوی شرق یا غرب را بدهد مطلوب اوست. حالا که اینهمه جوان داده است و اینهمه خون داده است و اینهمه عزیزان را از دست داده است، حالا دیگر نمی‌آید بگوید که خیر، حالا همه ما را کشتید دست شما درد نکند، بسم الله. ما تا آخرین وقت و تا آخرین نفس ایستاده‌ایم و و بحمدالله با قدرت دارد پیش می‌رود. امام خمینی (ره) / ٢۵ مهر ١٣۶١ @asremamkhomeini
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️ حکمت نماز خواندن مسلمانها به سوی بیت المقدس... وقتی که مسلمانان به مدینه آمدند ابتدا به سوی بیت المقدس نماز میخواندند ولی بعد از مدتی آیه قرآن نازل شد و مسلمانان مامور شدند که به سوی مسجد الحرام نماز بخوانند؛ *فولِّ وجهک شطر المسجد الحرام* بر گرد طرف خانه خدا، طرف کعبه، و باز مسلمانها بنا کردند به آن طرف نماز بخوانند، ماجرای قبله در اوایل سوره ی بقره به صورت تفصیل آمده، آیات متعددی، که بعد های مختلف این ماجرا را شرح میدهد...یکی از این آیات این است؛ که به مومنین میگوید، به پیغمبر میگوید که علت اینکه ما، وقتی شما از مکه آمده بودید، در اول ورود به مدینه، قبله شما را به بیت المقدس قرار دادیم، این بود؛ خواستیم یک آزمایشی از شما به عمل بیاید، شما قبل از آنیکه مسلمان بشوید، در مکه که بودید، پیش از مسلمان شدن حتی، برای خانه کعبه احترام قائل بودید، قداستی قائل بودید، بعد هم که مسلمان شدید، نماز شما به طرف خانه کعبه بود در مکه، حالا که آمده اید مدینه، ما خواستیم یکهو یک سنت آباء و اجدادی را موقتا از شما بگیریم؛ ببینیم چقدر حاضرید برای خدا سنتها را زیر پا بگذارید، خیلی مهم است، این خودش نکته ای است، ارتباطی به بحث ما ندارد، اما نکته ی بسیار مهمی ست، شما که مومن هستید، آیا برای خدا حاضرید یک سنتی را که به آن دل بستید، علاقه مند شدید، احترام برایش قائلید، یکهو زیر پا بگذارید یا نه؟؟ نه اینکه خیال کنید نمازهایی که در مدتی در مدینه رو به بیت المقدس خواندید قبول نیست، قبله مقدس قبله ی باطلی بود؛ نه خیر؛ کارهایی که کردید، همه اش در همه مراتب مورد قبول است...و مورد پاداش و سپاس خداست، اما این فاصله ای که انجام گرفت برای این بود که ما امتحان کنیم، آیه در این مقوله است... 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۱۲/۲۱۳. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🔰مردان خدا! ⭕️ خدای تبارک و تعالی برای مومنین که در خدمت اسلام هستند دو خاصیت نقل می‌فرماید: یکی اینکه بین خودشان محیط است «رحماءبینهم». [ولی] در مقابل غیر، «اشداء»، در مقابل کفار و در مقابل اجانب شدید هستند، [هستند]. امام خمینی (ره)؛ ١٩ فروردین ١٣۵٨ @asremamkhomeini
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️ حکمت نماز خواندن مسلمانها به سوی بیت المقدس۲... *و ما جعلنا القبیله التی کنت علیها* قرار ندادیم ما ای پیغمبر، آن قبله ای را که بر آن بودی، یعنی بیت المقدس به کعبه برگشته بودند، به سوی کعبه نماز میخواندند، خدا میگوید آن قبله ای که قبلا به سوی آن رو میکردی، یعنی بیت المقدس را برای چه ما قرار دادیم؟؟ *و ما جعلنا القبله التی کنت علیها* قرار ندادیم ما، مقرر نکردیم قبله ای را که بر آن بودی سابقا، *الا لنعلم* مگر برای اینکه معلوم شود *من یتبع الرسول ممن ینقلب علی عقبیه* آنان که پیروی پیغمبر میکنند از آنان که به سوی گذشتگانشان گرایش و تمایل دارند و بر میگردند به گذشته، از هم مشخص و مجزا شوند، معلوم بشوند، پس این یک آزمایشی از شما به عمل آورده، ترجمه ای که از آیه کردیم در این ورقه این جوری است، قبله پیشین تو، در پرانتز بیت المقدس یا بیت المَقدَس را، معین نکرده بودیم مگر برای آنکه پیروان واقعی پیامبر را دنباله روان سنتهای جاهلی معلوم و ممتاز گردند، *و ان کانت لکبیره الا علی الذین هدی الله* هر چند که بسی بزرگ و مهم می نمود مگر برای کسانی که خدا هدایتشان کرده است، آنهایی که دلشان هدایت شده این کار برایشان عادی بود، معمولی بود، میتوانستند هضمش کنند؛ هدایت نشدگان، نه.... 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ۲۱۴. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🔰زنجیرهٔ وابستگی! ⭕️ اگر ما فرهنگی را داشته باشیم دنبالش وابستگی اقتصادی هم هست، وابستگی اجتماعی هم هست، سیاسی هم هست، همه اینها هست. امام خمینی (ره)؛ ٠۴ آبان ١٣۵٨ https://www.instagram.com/asremamkhomeini @asremamkhomeini
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️ ایمان و عقیده و کارهای مومنین ضایع شدنی نیست.. بعد، جمله ی بعدی؛ *و ما کان الله لیضیع ایمانکم* این جمله مورد استدلال و استناد ماست، و خدا هرگز ایمان شما را ضایع نمیکرد، چنین نبود که ایمان شما و عمل شما و کار شما ضایع و باطل و بی اثر بماند، برای یک مدتی از زمان درجا بزنید یا پیش نروید، نه!! هر گام شما، هر حرکت شما، هر قدم شما، شما را یک گام، یک قدم به سوی مقصود نزدیک کرده، همان نسبت هم که ما در راه تکامل دیدیم و به هدف نزدیک شدیم، پس ایمان ضایع نیست، *انَّ الله بالناس لرئوف رحیم* همانا خدا بر مردمان مهربان، و دارای رحمت است. خب توجه کنید، هم این آیه، هم چند آیه یا چندین آیه دیگر در قرآن به مومنین نوید این مطلب را میدهد که شما کارهایتان، ایمانتان، عقیده تان، عملتان ضایع نمی گردد، بی اثر نیست، خنثی نسیت؛ یعنی چیست؟؟ ثمر بخش است. و این حالت اگر چنانچه در مومنین وجود پیدا بکند، خیلی روشن و قهری است که پیمودن راه کمال برای او سهل تر و آسان تر می شود. فردا بحث ما درباره توحید است.. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ۲۱۴. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🔷️ شکر خدا جلسه ی هفتم از بخش اول (ایمان) کتاب طرح کلی اندیشه ی اسلامی مقام معظم رهبری را تموم کردیم و از فردا ان شالله به بخش دوم که عبارت باشد از مساله ی توحید وارد خواهیم شد..
🔰 عامل اقتدار...! ⭕️ این قدرت است و قدرت است که نمی‌گذارد آمریکا بیاید بریزد [اینجا].این قدرت اسلام را نگه دارید. امام خمینی (ره) _ ٠۶ خرداد ١٣۶٠ @asremamkhomeini
♦️ شروع بخش دوم (توحید) از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری و جلسه هشتم...
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️توحید و ایمان تعهد آور... به طور خلاصه سخن ما این است که آیات توحیدی را در قرآن جدا کنیم، اینجا برای شما ترجمه کنیم و شما خودتان استنباط کنید که توحید از نظر قرآن، اولا یعنی چه؟؟ ثانیا به معنای چه تعهدی و چه عملی در زندگی ست، والبته فراموش نکردید و نکنید بحث های قبلی را، که گفتیم باید ایمان به هر فکری و به هر اصلی از افکار و اصول دینی، اولا آگاهانه باشد، از روی فهم و شعور و آگاهی باشد، نه کور کورانه؛ ثانیا ایمان همراه باشد با تعهد، آنچه که ما باید به آن ایمان پیدا بکنیم، حتما آن چیزی است که در زندگی ما، در عمل ما، چه عمل فردی و چه عمل اجتماعی، چه مربوط به شخص خود، چه مربوط به جامعه خود، چه مربوط به بشریت و چه مربوط به آینده تاریخ، حتما یک تعهدی را بر دوش ما می گذارد، با این مقدمه، وقتی ما وارد بحث توحید میشویم، قهرا این بحث برای ما یک بحث تعهد آور است، توحید را ما آنچنانی بررسی میکنیم که اولا آگاهانه به توحید برسیم، ثانیا ببینیم تعهداتی که توحید بر دوش ما می گذارد، چیست؟؟ آیا توحید فقط یک فهمیدن بی مسئولیت و بی تعهد است؟؟ آیا دانستن یک حقیقتی است، بدون آنکه این دانستن بر دوش ما یک تکلیفی را بار کند؟؟ یا نه؛ توحید آگاهی و دانستنی ست که به دنبال این دانستن، تکلیفها، وظیفه ها، مسئولیتها به انسان متوجه میشوند، به قرآن که مراجعه کنیم جواب این سوال را خواهیم فهمید. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ۲۲۰. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @basirat_dehi @basirat_dehi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️ چرا نباید مجالس ما عمیق تر و ریشه ای نباشد؟؟؟!!!!!! بنابراین آیات مورد نظر ما امروز درباره ی توحید است از یک دیدگاه خاص، فردا آیات، باز درباره توحید خواهد بود از یک دیدگاه دیگر، روزهای آینده همچنین...بنده مدعی نیستم که با بحث چند روزه درباره ی توحید، با استمداد از آیات قرآن، خواهم توانست همه ی ابعاد توحید قرآنی و اسلامی را بیان کنم، مسلما اگر چنانچه کسانی با دید دقیق تری، با روشن بینی بیشتری، با مطالعه ی پر فرصت تری به قرآن مراجعه کنند، اقیانوس بی کرانی در زمینه توحید خواهند یافت....مطلبی را که قبلا باید تذکر بدهم، این است که بحث توحید در آیات قرآنی و با آن سبکی که ما مطرح خواهیم کرد، احتمالا یک قدری سنگین به نظر بیاید، احتمالا یک بحث درسی به نظر بیاید، نه یک بحث باب سخنرانی، اما من همیشه پیش خودم این جور فکر میکردم و میکنم، که چه لزومی کرده است که محافل عمومی ما حالت درسی نداشته باشد، و سخنرانی چیزی غیر از درس باشد؟؟!!! چه مانعی دارد که در یک محفل عمومی، با جمعیت زیاد، افکاری که در مجلس آماده هستند برای شنیدن، آماده باشند برای شنیدن چیزهای مشکل و محتاج به تامل و تفکر؛ عینا مثل کلاس درس؟؟....تا کی ما باید در محافل و مجالس عمومی، امید بهتر و بالاتر و عمیق تر اندیشیدن را نداشته باشیم؟؟!! چرا باید نداشته باشیم؟؟!!!! 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۲۱. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️ذهنمان را به فهمیدن مطالب سخت آماده کنیم... بنابراین شما برادران و خواهرانی که در این مجلس هستید و در روزهای آینده خواهید بود، نمیدانم مطلب به نظر شما سنگین بیاید یا نه، ممکن است خیلی عادی بیاید، اما اگر مطلب به نظرتان ثقیل و سنگین آمد، به عنوان یک مطلبی که بالاخره باید فهمید، رویش فکر کنید، رویش مطالعه کنید، تمام نیروی مغزتان را بسیج کنید، برای اینکه مطلب را بفهمید، کلمات را در ذهنتان حفظ کنید، نگه بدارید، اگر مشکل بود، بعد با دوستانتان، با رفقایتان مطرح کنید، اگر بحث یک بحثی ست که در ذهنتان نا آشنا می آید، سعی نکنید فورا به عنوان اینکه این بحث سنگین است و ثقیل است، از ذهنتان دور کنید، نه خیر؛ سعی کنید که این را با مغزتان آشنا کنید. البته همانطوری که در خیلی از جاها گفتیم، هرگز انتظار نداریم، حتی یک نفر که آنچه ما میگوئیم، به طور صد درصد و حتمی بپذیرد، نه؛ بلکه به عکس، انتظار داریم از دوستان و خواهران و برادران در هر حدی که هستید، آنچه را که به شما به عنوان خوراک و مایه ی فکری داده میشود_ اگر جاهای دیگر هم اینجور نیستید این جا این جور باشید_ آنچه را که به شما داده میشود، در زیر لابراتوار درک و فهم و تشخیص و اجتهاد خودتان قرار بدهید و خودتان را مصداق این آیه ی شریفه قرآن بسازید که *فبشِّر عباد/الذین یسمعون القول فیتبعون احسنه* به بندگان من مژده بده، به آنها که سخن می شنوند و نیکوترینش را انتخاب میکنند... 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۲۲. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
🔰اصل و بَدل! ⭕️ هر مُعممی روحانی نیست و هر قائل به اسلامی مسلم نیست، و در دستگاه جور که از همه قشرها استفاده می‌کردند از این قشر هم استفاده شده است. امام خمینی (ره)؛ ٣٠ تیر ١٣۵٨ https://www.instagram.com/asremamkhomeini @asremamkhomeini
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️توحید مثل روحی در کالبد تمام مقرارت اسلام هست... توحید را ما از دو دیدگاه مورد نظر قرار دادیم...اولا توحید را در جهان بینی اسلام مورد نظر قرار دادیم، مسلما توحید در جهان بینی اسلام هست، توحید در جهان بینی اسلام چیست و به چه معناست، و آیه ی قرآن و زبان رسا قرآن توحید ی را که در جهان بینی اسلام هست چگونه تشریح میکند؟؟ بحث دوم را این جور گفتیم؛ توحید در ایدئولوژی اسلام، البته مختصر توضیحی خواهم دادم درباره اصطلاح جهان بینی و ایدئولوژی برای آنهایی که نمیدانند، چون توحید هم جزو جهان بینی اسلام است، هم جزو ایدئولوژی سازنده زندگی ساز اسلام است. علاوه بر اینها، توحید در هر یک از مقررات فرعی اسلام، خودش را می نمایاند و نشان میدهد، و هر جایی شما یک حکمی و یک قانونی و یک دستوری را به نام دین مشاهده کردید که در آن لنگ می زند، ضد توحید در آن وجود دارد و توحید در آن نیست، بدانید که این از اسلام نیست؛ چون توحید مثل روحی در کالبد تمام مقرارت اسلامی مثل هوای رقیق و لطیفی در تمام اجزای این ساختمان و پیکره ای که نامش اسلام است، هست، مثل خون پاک و پاکیزه و صاف و تازه ای در سراسر این کالبد و پیکری که نامش اسلام و دین است،هست؛ همه ی مویرگها حتی هست، یکدانه حکم را در اسلام شما نمی توانید پیدا کنید که رنگی و نشانی از توحید در آن نباشد، بنابراین بحث امروز درباره توحید در جهان بینی اسلام است. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۲۳. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
🔰برجام زدگان! ⭕️ دولت‌های ابر قدرت با ما چه معامله می‌کنند و ما باز خاضع آنها هستیم باز برای آنها کار می‌کنیم. بشکند قلم‌هایی که برای اینها دارد کار می‌کند و ببرد زبان‌هایی که به نفع اینها دارد صحبت می‌کند و باز ملت را می‌خواهد تباه کند. امام خمینی (ره)؛ ٠٧ آبان ١٣۵٨ https://www.instagram.com/asremamkhomeini @asremamkhomeini
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️جهان بینی اسلامی یعنی چه؟؟؟ جهان بینی اسلامی یعنی چه؟؟ شما وقتی که به عنوان یک انسان، به فکر خودتان، به درک خودتان از عالم، از انسان، از جهان مراجعه میکنید، یک تصوراتی پیدا میکنید، ممکن است شما به این فکر نبودید، اما آن کسی که به این فکر است، وقتی درباره جهان می اندیشد، درباره انسان می اندیشد، درباره رابطه جهان و انسان می اندیشد، درباره چیزی ماورای طبیعت و ماورای انسان و جهان می اندیشد، یک سلسله تصوراتی و افکاری پیدا میکند، این را میگویند جهان بینی، هر مکتبی یک بینش خاصی، یک دیدگاه خاصی، یک برداشت خاصی، یک دریافت خاصی از جهان دارد؛ این برداشت خاص از جهان، این دریافت مخصوص از عالم، این چگونگی دیدن عالم، اسمش جهان بینی است، از اصطلاحاتی ست که تازه چندین سالی ست در تعبیرات دیده میشود... جهان بینی به معنای وسعت نظر نیست که معمولا در اصطلاحات عامیانه به کار میرود، فلان کس آدم جهان بینی است، یعنی وسیع النظر است، نه؛ جهان بینی به این معنی نیست. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۲۴. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
🔰کلید حل مشکلات، خودتان هستید! 💢امروز کشور ما احتیاج به خیلی مسائل دارد و دیگران مسائل شما را ابداً حل نمی‌کنند، بلکه برخلافش می‌کنند. مسائل خودتان را خودتان باید حل بکنید. امام خمینی (ره)؛ ١١ بهمن ١٣۶٢ https://www.instagram.com/asremamkhomeini @asremamkhomeini
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️خلاصه ی چهان بینی اسلامی این شد.. به طور خلاصه جهان بینی را این جوری میشود تعریف کرد؛ جهان بینی یعنی برداشت یک انسان از جهان یا از انسان، گفتیم برداشت یک انسان؛ میتوانید شما به جای یک انسان، بگذارید یک مکتب، یک مسلک، یک آیین، یک رویه اجتماعی برداشتی از جهان دارد، اسلام یک برداشتی از جهان دارد، این برداشت اسمش جهان بینی است. برداشت اسلام از جهان را، آن مقداری که ارتباط پیدا می کند به بحث توحید ما، من مختصرا بیان میکنم. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۲۴. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️خلاصه ی چهان بینی اسلامی این شد۲.. اسلام معتقد است، که همه ی این مجموعه ای که نامش جهان است، از بالا تا پایین، از موجودات ناچیز و حقیر، تا موجودات بزرگ و چشم گیر؛ از پست ترین جاندار تا بی جان، تا شریفترین و پر قدرترینِ موجودات جاندار و دارای خرد، یعنی انسان، همه و همه، همه ی جای این عالم، بنده، برده، آفریده و وابسته به یک قدرت بسیار عظیم است، ماورای این ظاهری که من و شما میبینیم، ماورای آنچه که عینک تیزبین دانش تجربی میتواند به او برسد، ماورای همه پدیده های قابل حسن و قابل لمس، یک حقیقتی هست از همه حقیقتها برتر، والاتر، شریفتر، عزیزتر و همه این پدیده های عالم، ساخته و پرداخته و درست شده دست قدرت اوست، به آن قدرت بالاتر نامی میدهیم؛ اسمش خداست، اسمش الله است. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۲۵. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
🔰مردان خدا! ⭕️ خدای تبارک و تعالی برای مومنین که در خدمت اسلام هستند دو خاصیت نقل می‌فرماید: یکی اینکه بین خودشان محیط است «رحماءبینهم». [ولی] در مقابل غیر، «اشداء»، در مقابل کفار و در مقابل اجانب شدید هستند، [هستند]. امام خمینی (ره)؛ ١٩ فروردین ١٣۵٨ @asremamkhomeini
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️ جهان بینی اسلام.. پس (طبق جهان بینی اسلام) جهان یک حقیقتی است که به خودی خود استقلال ندارد. خودش، خودش را به وجود نیاورده، از داخل از درون نجوشیده؛ بلکه دست قدرتمندی این پدیده ی گوناگون را_ که هر روزی که دانش به پیش میرود، این پدیده بیشتر خود را نشان می دهند_ آفریده و به وجود آورده، دست قدرتمندی ست که در دل ذره، آن غوغا را ایجاد کرده و در بالاترین جهان های ناشناخته، کهکشان ها و آن سوی کهکشانها که ممکن است میلیاردها برابر آنچه که تا به امروز کشف کردیم، چیزهای قابل کشفی باشد؛ این همه را به وجود آورده است، این کارخانه، سازنده ای دارد، این دستگاه، پدید آورنده ای دارد؟ تصادفی نیست، به خودی خود نیست. اسلام جهان را یک چنین چیزی میداند. اینها مواد جهان بینی اسلام در زمینه توحید است که همین طور خرد خرد، کوتاه کوتاه میگویم..... آن خدایی که بالاتر از جهان و جهانیان است، آن دست قدرتی که همه ی موجودات عالم را او می گرداند، او ساخته و او دم به دم آنها را پاینده داشته؛ این دست قدرتمند_که نامش خداست_ به تمام صفات نیک و نیکی آفرین به طور اصیل، به طور ذاتی حیات است، دارای اراده و تصمیم است و هر آنچه که از این صفات سرچشمه و مایه می گیرد، زندگی او از کسی گرفته نشده است، دانش او از جایی اخذ و کسب نشده است و از این قبیل... 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۲۶. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
🔰 / چهار سالها می‌گذرد 🔹 امام خمینی(ره): من به آقای رئیس جمهور عرض می‌کنم؛ چهار سال گذشت و چهار سالها می‌گذرد و همه حکومتها همین طور است، می‌گذرد. آن که نخواهد گذشت اعمالی است که ما انجام بدهیم، که اینها ثابت است، در دفترهای خدا ثابت است. 📅 امام خمینی(ره) | ۱۳ شهریور ۱۳۶۴ @sokhanshia @sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️نظم جهان نشان از خالق هستی ست .. او صاحب اختیار عالم است، عالمیان چه کسانی اند؟؟ ذرات عالم در مقابل او چه هستند؟؟ آیا ذرات عالم وقتی که ساخته و پرداخته او شدند، مثل فرزندی که از مادر جدا می شود، دیگر جدا شدند؟؟ نه؛ اصلا قضیه این جوری نیست، اینها در هر لحظه ای؛ برای ماندن و بودن، محتاج او هستند، محتاج قدرت او و اراده او؛ و همه بندگان اویند، همه موجودات بندگان و بردگان و مصنوعات و مخلوقات اویند، در همه میتواند تصرف کند، همه را با نظم خاصی آفریده، همه را با سنت ها و قانون های منظم و دقیقی به وجود آورده، این قانون ها را امروز کشف میکند، که البته بحث من در این زمینه نیست؛ یعین استدلال بر وجود خدا و اثبات صانع در بحث من نیست؟ در این زمینه کتاب فراوان است، بروید بخونید. و لیکن این جمله را بد نیست یاد آوری بکنم از قول چند نفر از دانشمندان علوم تجربی، نه فیلسوفها....در این کتاب که دو سه نفر مترجم فاضل ایرانی ترجمه کردند، و نوشته ی چندین نفر از نویسندگان دانشمند غیر ایرانی است، به نام اثبات وجود خدا...میگویند؛ با پیشرفت دانش، با رفتن در کُنهِ مخلوقات و موجودات و کشف قانون های منظم، ما می فهمیم که جهان را پدید آورنده ای است، از بس میبینیم نظم وجود دارد، از بس انتظام و انضباط در کار عالم هست، می فهمیم که جهان را آفریدگاری هست و آفریننده ای، خب، پس همه ی موجودات عالم، بندگان او، پدید آورندگان او، همه تحت اختیار او و در قبضه قدرت اویند و انسان هم مثل بقیه موجودات دیگر. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۲۷. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia