eitaa logo
سلطان نصیر
3.4هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
446 ویدیو
249 فایل
موضوع کانال: ادیان و عرفان و اسطوره و علوم غریبه و خفیه و ماوراء و نجوم و دشمن شناسی با رویکرد آخرالزمانی و مسئله ظهور حضرت صاحب الامر عجل اللّه آدرس جیمیل ما : 👇 @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">Soltan313nasir@gmail.com کپی بدون ذکر منبع مجاز نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
@soltannasir {روشنگری در مورد ستارگان سلطنتی پارسی۷} ادامه متن بندهش : 👇 {نود و سه سال و شش ماه با هم زن و شوی بودند تا آن که هوشنگ به برنایی آمد. هوشنگ چهل سال، تهمورث سی سال، جم _تا فره از او بشد_ ششصد و شانزده سال و شش ماه. پس از آن یکصدسال در گریز بود (که) هفتصد و شانزده سال و شش ماه بود. پس هزاره خدایی به 👈کژدم آمد. ضحاک یکهزار سال شاهی کرد. پس هزاره خدایی به نیمسب آمد. فریدون پانصدسال شاهی کرد. }(بندهش ترجمه مهرداد بهار ص ۱۵۵) ملاحظه نمودید که هزاره سلطنت آژی دهاک کژدم یا عقرب است و دوران سلطنت فریدون قوس یا نیمسب است. این گزاره نجومی متن بندهش دارای وجهی اساطیری در آسمان شب نیز می باشد. می دانیم که آژی دهاک اژدهاوش است و فریدون وی را نکشت و در دماوند اسیر کرد چون اگر وی را می کشت جهان پر از خرفسترانی چون مار و عقرب و چلپاسه می شد. پس طبیعی است که آژی دهاک در هزاره ای که متعلق به کژدم است که خود تنها خرفستر منطقه البروج است. بتواند سلطنت را از جم برباید و خود هزار سال سلطنت نماید. اما از طرف دیگر می دانیم فریدون بر طبق متن اوستا و سایر متون تاریخی در دانش پزشکی مهارتی بسیار داشته است. به فقرات زیر توجه نمایید : 👇 {فروهر پاکدین فریدون از خاندان آبتین را می ستاییم، برای مقاومت کردن بر ضد جرب و تب و...و لرزه تب و ...، برای مقاومت کردن بر ضد آزار و مار، ....}(فروردین یشت کرده ۲۹ بند ۱۳۱ ترجمه پورداود) فقراتی دیگر از متون تاریخی دوره اسلامی که استاد پورداود در کتاب هرمزدنامه آورده اند : 👇 { در سنت ایران فریدون نخست کسی است که تریاق ساخت. حمزه اصفهانی در تاریخ سنی ملوک الارض و الانبیا گوید: 《و فریدون احدث الرقی و ابدع التریاق من جرم الافاعی و اسس الطب و دل من النبات مایدفع الآفات عن اجسام ذوی الارواح». (۱) در تاریخ بلعمی آمده : «و نخست پادشاهی که در نجوم نگریست او [فریدون] بود. و در علم طب نیز رنج ببرد و تریاق او ساخت و اول پادشاهی که بر پیل نشست او بود. پیل را حرب فرمود». }(هرمزدنامه صص ۱۱۱ و ۱۱۲ پورداود) پ ن۱: ترجمه متن حمزه اصفهانی: فریدون افسونها و تریاق را از تن افعی ها پدید آورد. دانش پزشکی را بنیان نهاد و به گیاهانی که آفت و گزند را از جانداران دور می کند رهنمون شد. پیشتر ملاحظه نمودید که نام فریدون با بستن دهان خرفستران (مار و عقرب و...) در افسون ها مرتبط است و اکنون ملاحظه می نمایید که‌ خُره فریدون از خاندان آبتین بر ضد تب و سم مار عمل می نماید. در واقع به نوعی خُره فریدون با علم طب و پزشکی در ارتباط است. موید این مطلب، نوشته حمزه اصفهانی و بلعمی در کتب تاریخی است که فریدون را به نوعی بنیان گذار دانش طب یا صاحب علم طب می دانند. حال با توجه به آنچه گفته شد اکنون فریدون با کدام صورت فلکی مرتبط است؟ پاسخ ساده است. صورت فلکی آسکليپوس (asklepios) که Ophiuchus (مارافسای) نیز نامیده می شود. آسکلیپوس در اساطیر یونانی ایزد طب است که گویی ماری را در دستان خویش دارد. این صورت فلکی درست در ناحیه ای بین صورت فلکی عقرب و قوس در آسمان شب قرار دارد به گونه ای که بعضی از منجمین معتقدند وی صورت فلکی سیزدهم منطقه البروج است. همچنین بخشی از پای آسکلیپوس در آسمان شب بر بالای صورت فلکی عقرب قرار دارد. طبیعی است که این صورت فلکی علاوه بر دانش طب در بستن دهان خرفستران و تهیه پادزهر از زهر خرفستران نقش داشته باشد. زیرا عقرب را در پایین پای خویش و ماری را در دستان خویش دارد. بنابراین کاملا با فریدون انطباق دارد. اما آژی دهاک با کدام صورت فلکی ارتباط دارد ? شاید عده ای فکر کنند که آژی دهاک همان ماری است که در دستان آسکلیپوس قرار دارد. یا با صورت فلکی عقرب مرتبط است. اما در پاسخ باید بگویم خیر آژی دهاک طبق اسطوره شناسی تطبیقی با صورت فلکی هیدرا یا مارآبی که شجاع نیز نامیده می شود در ارتباط است. یکی از ایزدان میان رودانی، نینگیشزیدا نام دارد که نگاره های آن به توصیفاتی که در باره آژی دهاک در شاهنامه گفته شده شباهت دارد. این موجود بر طبق نظر محققین با صورت فلکی هیدرا یا شجاع در آسمان شب ارتباط دارد. صورت فلکی ای که از برج سرطان تا ناحیه سر عقرب کشیده شده است. (اسناد و تصاویر آن در ادامه خواهد آمد. بنده نخستین بار اشاره به این نگاره را در کتاب اسطوره شناسی آسمان شب دکتر شروین وکیلی دیدم. این را بدین خاطر نوشتم که بگویم بنده نخستین فرد در جامعه ایرانی نیستم که به این مسئله توجه نموده است. ) نکته : در اساطیر یونانی هرکول با صورت فلکی جاثی در ارتباط است و با هیدرا می جنگد. فریدون متون ایرانی شباهت هایی به هرکول هم دارد. اما با توجه به دانش پزشکی فریدون و بستن زهر خرفستران توسط وی انتساب فریدون به صورت فلکی مارافسای قطعی به نظر می رسد. ادامه دارد... @soltannsir
در سمت راست تصویر ایزد انکی را ملاحظه می نمایید که بر تختی نشسته و رود فرات از دو شانه وی جاری می شود. در میانه تصویر ایزد نین گیشزیدا را ملاحظه می نمایید که چون آژی دهاک دو مار بر روی شانه خویش دارد. در سمت چپ تصویر شاه گودئا حاکم شهر لاگاش (۲۲۰۰ پیش از میلاد ) در سومر را ملاحظه می نمایید. ممکن است نینگیشزیدا همان آژی دهاک اسطوره ای متون ایرانی باشد که تا کنون در دماوند در بند است و به یکی از دجال های متون روایی اسلامی شباهت دارد. {ایزد 《نین گیش زیده》، رب النوع جهان زیرین و پسر خدا نینزو بوده است. معنی نام وی با توجه به اصول واژه شناسی، 《خداوندگار درخت پاک》 می باشد. در شعر سومری 《مرگ گیل گمش》، گیلگمش نین گیش زیده و دوموزی را با هم، در جهان زیرین، ملاقات می کند. افسونهای بابلی از نین گیش زیده به عنوان نگهبانی جهت دیوهایی که در جهان زیرین زندگی می کنند، نام می برند. نام این خدا در سوگواریهای مرگ دوموزی نیز آورده می شود. گودئا، حاکم سومری لاگاش که معبد نین گیرسو را ساخت، نین گیش زیده را رب النوع محافظ شخصی، به حساب می آورد و ظاهرش را برای وی در یک رویا توصیف می کند. } ادامه...👇 @soltannasir
تصویر دو مار در هم تنیده بر روی آثار هنری میان رودان، این دو مار در هم تنیده را دانشمندان بر اساس شواهدی نماد نین گیش زیدا می دانند. ادامه...👇 {در اسطوره اَدَپه، همان خردمندی که به آسمان عروج کرد، به طور غیر منتظره ای با دوموزی و خدایی به نام گیش زیده که مسلما مخفف نین گیش زیده می باشد، مواجه می شویم که از دروازه مرتفعترین آسمان، یعنی آسمان آنو محافظت می کنند. به اَدَپه گفته می شود که وی می باید در پاسخ به سوالات خدایان نگوید که در حال عزاداری برای این دو ایزد، یعنی دوموزی و گیش زیده که از روی زمین ناپدید شده اند، می باشد. این موضوع به همراه تاثیر متقابل و پیچیده مضامین مرگ و جاودانگی در این اسطوره، این قضیه را مشخص می سازد که پیدا شدن دوموزی و گیش زیده در آسمان، در چنین وضعیتی، یک استثنا بوده است. نماد و چهارپای 《نین گیش زیده》، مار شاخدار یا اژدها بشمو basmu بود و وی از لحاظ ستاره شناسی با صورت فلکی 👈مار آبی مرتبط می باشد. نام این خدا شاید 《نین گیزیده ningizzida》 تلفظ می شده است. }(کتاب فرهنگنامه خدایان، دیوان و نمادهای بین النهرین باستان صفحات ۲۲۹ الی ۲۳۱) @soltannasir
تصویر آسکلیپوس (مارافسای) که در آسمان شب به صورت یک صورت فلکی در آمده است وی به مانند شاه فریدون در متون ایرانی طبیب است و با علم طب ارتباط دارد. در پایین پای چپ وی صورت فلکی عقرب قرار دارد که هزاره پادشاهی آژی دهاک منسوب به این صورت فلکی است و با اتمام آن فریدون (مارافسای) به سلطنت رسید. در پایین صورت فلکی عقرب انتهای صورت فلکی شجاع (هیدرا) است که همان آژی دهاک است. فریدون با بستن دهان خرفسترانی چون عقرب و مار در افسون ها ارتباط دارد. ملاحظه می نمایید که صورت فلکی مارافسای ماری را در دستان خویش دارد و عقرب را در پایین پای خویش بنابراین وی را می توان همتای فریدون در متون ایرانی دانست. نکته نجومی دیگر در داستان شاه فریدون : در متن بندهش صفحه ۱۴۹ هنگامی که نسب اجداد فریدون تا ده نسل قبل یاد می شود در نام تمام اجداد وی گاو وجود دارد. گاو با برج ثور مرتبط است که مقابل برج عقرب قرار دارد. تا هنگامی که اثفیان پرگاو، صاحب فریدونی می شود که مارافسای است و آن هنگام هزاره کژدم به پایان می رسد و فریدون بر آژی دهاک (هیدرا) غلبه می نماید. @soltannasir
در سمت راست، تصویر بالا صورت فلکی شلیاق را و در پایینش، تصویر درفش کاویانی ملاحظه می نمایید. آن ستاره پرنوری که در بالای لوزی موجود در صورت فلکی شلیاق قرار دارد. ستاره نسرواقع (کرکس نشسته) یا ونند است. ونند را می توان به پرنده بالای چلیپای درفش کاویانی شبیه دانست. و چلیپای درفش کاویانی را می توان با لوزی موجود در صورت فلکی شلیاق اینهمان دانست. در ادامه در تصویر دیگر فاصله صورت فلکی شلیاق (درفش کاویان) را با صورت فلکی مارافسای (فریدون) ملاحظه می نمایید. رنگ آبی صورت فلکی مارافسای است. و رنگ قرمز شلیاق است. پ ن: درفش کاویانی حقیقی در خاک آذربایجان غربی مدفون است و هرگز بدست شاهان ساسانی نرسیده بود تا در حمله اعراب نابود شود. درفشی که در کتب تاریخی از آن یاد شده است. توسط مغان در دوره ساسانی باز طراحی شده بود و احتمالا دارای لوح‌ وفقی صد در صد بوده است. اما درفش کاویانی حقیقی طبق نظر مغان عصر حاضر از چهار لوح چهل در چهل تشکیل شده است. @soltannasir
تصویر مکان روستای ونند بر روی نقشه این روستا در منطقه نخجوان و نزدیک مرز ایران قرار دارد. نام ونند یک نام اصیل و تاریخی ایرانی است که بسیار جلب توجه می کند. نمی دانم آیا نام ونند برای این روستا ارتباطی هم با ستاره ونند دارد یا خیر؟! @soltannasir
مُهر استوانه ای به دست آمده در شوش متعلق به 2200 الی 2400 سال پیش از میلاد. در سمت چپ تصویر مردی نشسته را با دو مار روییده از شانه هایش ملاحظه می نمایید که همان ضحاک معروف می باشد. @soltannasir
تصویر ضحاک ماردوش بر روی مهری بدست آمده از تمدن شهداد در استان کرمان متعلق به هزاره سوم پیش از میلاد. منبع : کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش بین المللی تمدن حوزه هلیل رود مقاله پیتمن @soltannasir
رنگ نارنجی سر و دم صورت فلکی شجاع یا مار آبی (هیدرا) است که با ایزد نین گیشزیدا در اساطیر میان رودان مرتبط است. نین گیشزیدا شاید همتای آژی دهاک در متون ایرانی باشد. رنگ آبی صورت فلکی کژدم (عقرب) است. که دوران هزار ساله سلطنت آژی دهاک در هزاره منسوب به این صورت فلکی (کژدم) رخ داد. رنگ سبز صورت فلکی مارافسای و مار است که با فریدون مرتبط است. رنگ سرخ صورت فلکی شلیاق نزد یونانیان است که به نظر بنده با درفش کاویانی مرتبط است. ستاره ونند که یاری دهنده فریدون در بستن دهان خرفستران است در این صورت فلکی قرار دارد. اکنون می دانیم که داستان غلبه فریدون بر اژی دهاک با کدام ناحیه از آسمان ارتباط دارد. @soltannasir
فرارسیدن ایام شهادت مظلومانه امام حسن عسکری علیه السلام بر فرزند بزرگوارش حضرت مهدی موعود صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف و بر همه شیعیان و محبین حضرتش تسلیت و تعزیت باد. @soltannasir