21.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند علوم مخفی مسلمانان ساخت شبکه RTL2 آلمان قسمت اول
مستند علوم مخفی مسلمانان 👆
ساخت شبکه RTL2 آلمان قسمت اول
سری مستند های به اسم Welt der Wunder به معنی دنیای معجزات از شبکه RTL2 آلمان پخش شد و این مستند در سه قسمت به جنگ های صلیبی و پیشرفت های علمی مسلمانان در آن دوران می پردازد این قسمت در مورد پیشرفت های علمی مسلمانان در مقایسه با اروپا و همچنین جنگ حطین و بازپس گیری قدس توسط صلاح الدین ایوبی است.
@soltannasir
22.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند:علوم مخفی مسلمانان ساخت شبکه RTL2 آلمان قسمت دوم
مستند: علوم مخفی مسلمانان 👆
ساخت شبکه RTL2 آلمان قسمت دوم
این قسمت از مستند در مورد پیشرفت های پزشکی و تکنولوژی های برتر مسلمانان در زمینه های جنگی و پزشکی است همچنین به مقایسه وضعیت نظافت و درمان وبهداشت میان مسلمانان و مسیحیان در آن دوران می پردازد البته در مورد جنایت های ریچارد شیردل معروف ترین پادشاه جنگ های صلیبی نیز مستنداتی ارائه می دهد.
@soltannasir
{ پیوند اسطوره با دین 182}
{ شباهت های اهل فتوت و خاکساری با آیین مهری 104}
ادامه...👇
تشابه دیگر خاکساریه و نعمت اللهیه در گذاشتن تاج بر سر هست که این تاج گذاشتن در نزد نعمت اللهیه از دوران شاه نعمت الله ولی کرمانی مرسوم شده که ایشان تاج دوازده ترک بر سر می گذاشته است.
اما تشابه دیگر خاکساریه و نعمت اللهیه رسم دیگجوش است. در هر دو سلسله مرید مشرف شده به هنگام تشرف باید دیگجوش بدهد.
به فقرات زیر توجه فرمایید : 👇
{ صوفی در بدو ورود به دنیای فقر، زبان حالش این است که من آمده ام تا خودم را فدای دوست سازم و برای اثبات آن، همانطور که ابراهیم به فرمان حق، گوسفندی را به جای اسماعیل قربانی کرد، باید گوسفندی را آماده سازد و در خانقاه طبق آداب و رسوم فقری، غذایی آماده ساخته و بین صوفیان بخش کند. این غذا را دیگ جوش گویند. } (کتاب در بهشت صوفیان صفحه 108)
نکته : پیشتر گفته شد که دیگجوش دادن در مراسم تشرف رسمی است که از آیین مهری باقی مانده است و در نعمت اللهیه به مانند خاکساریه این رسم انجام می شود.
اما همانگونه که ملاحظه نمودید نعمت اللهیه در بعضی رسومات با خاکساریه تشابهاتی دارد و با رسومات سلسله معروفیه و تصوف رسمی تفاوت هایی دارد. به نظر فقیر تغییراتی که در نعمت اللهیه رخ داده است. باعث شده که این طریقه حالت برزخی داشته باشد.
یعنی نعمت اللهیه برزخ بین تصوف رسمی و دوده سلمانی است.
نکته : بکتاشیه و مولویه نیز به مانند نعمت اللهیه حالت برزخی دارند یعنی با وجودی که نسبت خرقه شان به تصوف رسمی و طریقه معروفیه منتهی می شود اما بخشی از آداب فتیان و علی الخصوص دوده سلمانی را در خود دارند.
اما در باب اسم فقر باید به چند مسئله دیگر نیز اشاره کرد : 👇
مسئله اول : اسامی فقری که به علی ختم می شود تنها منحصر به خاکساریه و نعمت اللهیه نمی باشد بلکه گاه بعضی سالکین مستقل نیز که سلوکشان شبیه به فقر شیعی است از عالم باطن اسم فقری منتهی به علی می گیرند. مانند باطن علی، عارف علی و...
از جمله این بزرگان و سالکین طریق الی الله می توان به مرحوم شیخ حسنعلی نخودکی شاگرد جناب حاج محمد صادق تخته پولادی اشاره کرد که نام فقری ایشان «بنده علی» بود.
حاج محمد صادق تخته پولادی از سلسله چشتیه بودند.
نکته 1 : باید توجه داشت که طریقه چشتیه به مانند قادریه و نقشبندیه و شاذلیه و سهروردیه و مولویه و ... از جمله طرق صوفیه اهل سنت است. و این طریقه بیشتر در هند و پاکستان و افغانستان فعال است و در ایران در حال حاضر در استان های سیستان و بلوچستان و خراسان فعالیت دارد.
احتمالاً جناب تخته فولادی با توجه به شیعه بودنشان جزو شاخه های فرعی این طریقه بوده اند. چنانچه ما در بین قادریان ایران شاخه های فرعی کوچکی در مناطق آذربایجان و کردستان داریم که شیعی هستند. که این شاخه ها در اقلیت می باشند. و به طور کل قادریه یک طریقه صوفیه اهل سنت شناخته می شود. چشتیه نیز یک طریقه صوفیه اهل سنت محسوب می شود و بیشتر صوفیان چشتی حنفی مذهب می باشند.
نکته 1 از 1 : طریقه های خاکساریه، نعمت اللهیه، ذهبیه، کمیلیه (نوربخشیه ذهبیه در ایران کمیلیه نامیده می شوند و در پاکستان نوربخشیه خوانده می شوند) و اسماعیلیه و بکتاشیه (علویان ترکیه و بالکان) از طریقه های صوفیه شیعی و علوی محسوب می شوند.
نکته 2: نباید حاج محمدصادق تخته پولادی (وفات 1290 ه) را با حاج محمدصادق نمازی شیرازی (وفات 1301ه ) که از مشایخ ملاسلطانعلیشاه گنابادی است و در تخته فولاد مدفون است اشتباه گرفت.
علی ای حال هدف این بود که گفته شود که اسامی فقری منتهی به نام علی منحصر در خاکساریه و نعمت اللهیه نمی باشد و گاه سالکین مسقلی که مشرف به طُرُق درویشی نشده اند نیز از عالم باطن اسم فقر می گیرند و حتی ممکن است این سالکین منتقد سلاسل درویشی حاضر باشند. اما آنچه مسلم است این سالکین مستقل نیز در سلوک خویش بر اساس موازین جوهره فقر شیعی سلوک نموده اند که چنین اسامی فقری به آنان داده شده است.
@soltannasir
{ پیوند اسطوره با دین 183}
{ شباهت های اهل فتوت و خاکساری با آیین مهری 105}
ادامه...👇
مسئله دوم : در رسائل خطی جلالیان اینگونه آمده که اسامی فقری دارای مظهر کامل و مظهر دوره ای هستند. فرض نمایید اکنون در جهان تشیع در بین سالکین طریقه خاکساریه و نعمت اللهیه و سالکین مستقل بیست نفر با اسم فقری بنده علی وجود دارند.
از بین این بیست نفر یک نفر مظهر کامل نام بنده علی می باشد و 19 نفر دیگر فرع هستند. اگر شخصی که مظهر کامل اسم بنده علی در حال حاضر است از دنیا برود یکی از بنده علی هایی که زنده است به مقام مظهریت کامل اسم بنده علی ترقی پیدا می نماید.
به همین منوال در بین مظاهر کامل اسم بنده علی در طول تاریخ فقر شیعه یک نفر مظهر تام و کامل و جامع اسم بنده علی می باشد. و سایر مظاهر کامل دوره ای نسبت به وی جزو می باشند.
در واقع علی القاعده اسامی فقری تنها یک مظهر کامل جامع مکمل می تواند داشته باشند.
یعنی اگر شیخ حسنعلی نخودکی به کمال عرفان رسیده باشند ایشان مظهر کامل اسم بنده علی می باشند و دیگر مظهر کاملی برای این نام به مانند ایشان بروز و ظهور نخواهد کرد. (شاید این حقیقت با مبنای بعضی آقایان مدعی که ادعا دارند تمام پیرانشان به کمال مطلق عرفان رسیده اند نخواند اما واقعیت دارد 😊)
اما اگر شخصی با نام بنده علی بروز و ظهور پیدا کرد که بزرگتر از شیخ حسنعلی نخودکی باشد آنگاه باید گفت شیخ حسنعلی کامل نبودند و به کمال عرفان نرسیدند !
نکته 1 : همانگونه که ملاحظه می نمایید تا این لحظه شخصی با نام فقری بنده علی در حد و اندازه های شیخ حسنعلی نخودکی در جهان تشیع بروز و ظهور ننموده است. بنابراین احتمالاً ایشان مظهر کامل اسم بنده علی هستند.
نکته 2: در فقر شیعه افراد هم نام را از روح مظهر تام و کامل آن نام فقری مدد است. یعنی اگر اکنون در جهان تشیع سالکینی باشند که نام فقریشان بنده علی باشد آنان را از روح شیخ حسنعلی نخودکی مدد است. البته به شرطی که شیخ حسنعلی نخودکی مظهر تام و کامل این اسم باشند.
اما این قاعده اسم فقری تبصره نیز دارد.
اگر یک اسم فقری در قرآن آمده باشد. آنگاه قاعده فرق می نماید. یعنی چه ?
یعنی اینکه به تعداد تکرار یک کلمه در آیات قرآن مجید و عزیز برای آن اسم می تواند مظهر کامل و تام وجود داشته باشد. که هر مظهر کامل و تام با یکی از آیات در ارتباط است.
برای مثال کلمه کوثر در قرآن مجید یکبار در آیه 1 سوره مبارکه کوثر 👈 { إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ ﴿۱﴾= ما تو را [چشمه] كوثر داديم (۱) } آمده است و در احادیث شیعه کوثر وجود مبارک حضرت فاطمه (س) دانسته شده و حضرت علی (ع) ساقی کوثر می باشند. همانگونه که این بزرگواران با کوثر ارتباط دارند در فقر شیعه نیز یک نفر مظهر کامل اسم کوثر علیشاه خواهد بود. که با توجه به اینکه کوثر با این بزرگواران (حضرت علی و حضرت فاطمه ) ارتباط دارد محتمل است که مظهر کامل اسم فقری کوثرعلیشاه از ذریه خانم فاطمه زهرا (س) و مولی الموحدین علی (ع) باشد.
حال فرض کنید نام فقری مصباح علی در قرآن مجید و عزیز در آیه 35 سوره مبارکه نور 2 بار این کلمه بکار رفته است : 👈 { اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ فِيهَا 👈مصْبَاحٌ الْمِصْبَاح👉 في زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ كَأَنَّهَا كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبَارَكَةٍ زَيْتُونَةٍ لَا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِيءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُورٌ عَلَى نُورٍ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشَاءُ وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ﴿۳۵﴾=خدا نور آسمانها و زمين است مثل نور او چون چراغدانى است كه در آن چراغى و آن چراغ در شيشه اى است آن شيشه گويى اخترى درخشان است كه از درخت خجسته زيتونى كه نه شرقى است و نه غربى افروخته مى شود نزديك است كه روغنش هر چند بدان آتشى نرسيده باشد روشنى بخشد روشنى بر روى روشنى است خدا هر كه را بخواهد با نور خويش هدايت مى كند و اين مثلها را خدا براى مردم مى زند و خدا به هر چيزى داناست (۳۵) } بنابراین اسم فقری مصباح علیشاه می تواند 2 مظهر کامل داشته باشد. البته اینکه دو مصباح به هم چسبیده و متصلند می تواند معنای دیگری نیز داشته باشد.
@soltannasir
✴️
{ پیوند اسطوره با دین 184}
{ شباهت های اهل فتوت و خاکساری با آیین مهری 106}
ادامه...👇
نکته : هر گاه دو یا سه مظهر کامل (بیش از یک مظهر) اسم فقریشان در یک آیه آمده باشد. این مظاهر کامل از نظر روحی و خلقت با یکدیگر مرتبطند.
اگر در یک دوره بدنیا بیایند حتما یکدیگر را ملاقات خواهند نمود. اگر در دو دوره متفاوت بدنیا بیایند شخص متقدم که از دنیا رفته با شخص متاخر دیر یا زود ارتباط روحی برقرار خواهد نمود.
برای مثال در موردی مانند اسم فقری مصباح که در آیه نور دوبار تکرار شده و کلمه نور نیز در این آیه بکار رفته که با نام نورعلی مرتبط است. مظاهر کاملی که مربوط به اسامی موجود در این آیه هستند با یکدیگر از نظر روحی مرتبط خواهند بود.
مسئله سوم : بعضی اسامی فقری مقام است و بیشتر به عنوان اسم دوم فقری بکار می رود مانند نام فقری علیم علیشاه.
علیم علیشاه مقامی است که صاحب این مقام دارای کثرت علم (علوم متعدد ) می باشد
در قرآن مجید و عزیز در آیات متعددی کلمه علیم بکار رفته است. هر کدام از این علیم ها در آیات قرآن مجید دارای مظهری کامل می باشند.
بنابراین شخصی ممکن است نامش نصرت علیشاه باشد. اما دارای مقام علیم علیشاه نیز باشد.
مسئله چهارم : اسامی فقری دارای بار معنوی می باشند. و پیر باید از بار معنایی هر اسم اطلاع کافی داشته باشد. برای مثال نام فقری «غلام علی» بر کسی گذاشته می شود که غلام فقر شود. یعنی چه ? غلام به پسران نوجوان نابالغ اطلاق می شود. بنابراین غلام کسی است که میل جنسی نداشته باشد و از زنان بپرهیزد.
بر همین منوال نام «غلام علی» بر کسی گذاشته می شود که یا نسبت به زنان میل جنسی نداشته باشد یا میلش بسیار کم باشد و کسی که غلام علی می شود. اگر میل جنسی نداشته باشد که مشکلی نیست اما اگر میل جنسی اندکی داشته باشد. آن میزان اندک هم توسط پیر با دستورات ذکری و خوراک خاص از بین می رود تا شخص به مقام غلام علی برسد.
معمولاً غلامعلی ها محرم اسرار فقری هستند و بدلیل اینکه میل جنسی ندارند و امکان خطایشان کم است پیر به آنان علوم غریبه می آموزد.
نکته 1 : همواره تعدادی غلامعلی بر اساس قاعده عددی خاص در بین خاکساریه وجود دارد.
نکته 2: در قدیم گاه ممکن بود پیران برای ریاضت و یا اربعین مدتی را در خلوت باشند. در چنین شرایطی اگر پیر محرم خاصی نظیر برادر یا برادر زن و... نمی داشت تا مسئولیت رسیدگی و تامین مایحتاج خانواده خویش را به آنان بسپارد این مسئولیت را به یکی از غلامعلی ها می سپرد.
همانگونه که ملاحظه می نمایید اسامی فقری بر اساس ارکان آقایان دارای ضوابطی است که در اینجا مختصراً بدان اشاره شد.
اما اینجا نکته ای جالب وجود دارد و آن این است که در فراماسونری نیز به هنگام تشرف به آیین ماسونی گرند لژ نامی جدید برای نوآموز انتخاب می نماید.
بنایان چون لژ هایشان مخفی بوده است و در مراسم هایشان ماسک بر صورت داشتند. جز شخص گرند لژ و معاونینش و سازمان اطلاعات لژ سایر فراماسونرها اشخاص جذب شده به مکتب را نمی شناختند. و در این مراسم ها تنها با اسم جدید فردی که ماسک دارد شناخته می شده است. و نامی که در جامعه فرد با آن شناخته می شده هیچ گاه در محفل ماسونی مطرح نمی شده است. چنین رسمی در فراماسونری به حفظ جان آنان در دورانی که تحت تعقیب کلیسا و حکومت های مرکزی بودند کمک می کرده است. و هم ریشه در سرّی بودن آیین ماسونی دارد.
نکته : هر چند که اسم فقر در خاکساریه و نعمت اللهیه با آیین های ماسونی شباهت هایی دارد. اما در طریقه های یاد شده نه ماسک بر صورت زده می شده و نه اسم فقر مخفی بوده است. حداقل از دورانی که حکومت شیعی صفویه در ایران بر سر کار آمده به بعد درویشان این دو طریقه با نام فقریشان در اجتماع شناخته می شدند و نام تولدشان چندان اهمیت نداشته است. بنابراین نام فقری نامی مخفی نبوده است. چنانچه غلامعلیشاه هندی یا نورعلیشاه اصفهانی با همین اسامی در جامعه شناخته می شدند و در کتب و تذکره های مختلف از آنان یاد شده است.
اما اینکه در دورانی که تشیع دارای حکومت رسمی نبوده است وضع چگونه بوده است. چندان مشخص نیست ! شاید در آن دوران درویشان در جامعه با نام شریعتی خویش زندگی می کردند و مسلک فقری شیعی خود را برای حفظ جان می پوشاندند!
ادامه دارد...
@soltannasir
〽️
با سلام خدمت شما خوانندگان گرامی
با توجه به اینکه فقیر در حال حاضر در اربعین موسوی هستم و حجم دستورات اربعین امسال زیاد است به طوریکه انجام آن با سایر اعمالی که بدان ملتزمم حدود ده ساعت زمان می برد. فقیر کمتر وقت می نمایم که مطلب بنویسم.
در باب پاسخ دادن به ایمیل ها نیز باید این توضیح را بدهم که فقیر ایمیل شما خوانندگان را نمی بینم. ایمیل ها ادمینی دارد که آنها را دریافت می نماید و به ترتیب برای فقیر در گروهی تلگرامی می فرستد و فقیر پاسخ ایمیل ها را در آن گروه می نویسم و ایشان پاسخ را برای شما عزیزان می فرستد.
علت اتخاذ چنین روشی مسائل امنیتی می باشد و با وجود چنین تدابیری، در مدت این دو سال اخیر چند بار مشکلاتی پیش آمد که خوشبختانه رفع شد.
فقیر هم اکنون ایمیل های خرداد ماه شما عزیزان را پاسخ می دهم و هنوز به ایمیل های تیرماه نرسیده ام.
ضمن اینکه چندین ایمیل از ماه های گذشته و حتی سال گذشته نیز بدون پاسخ مانده است. که باید بدان پاسخ دهم.
حجم ایمیل ها زیاد است و بعضی از آنان غیر مرتبط است. گاه ظرف یک ساعت چهار ایمیل پاسخ داده می شود.
گاه پاسخ به یک ایمیل شش الی هفت ساعت زمان می برد.
پیشتر روزی دو ساعت زمان برای پاسخ دادن به ایمیل هایعنی هفته ای چهارده ساعت زمان می گذاشتم.
و در این چهارده ساعت به حدود بیست ایمیل پاسخ داده می شد.
اما اکنون نمی توانم هفته ای بیش از چهار ساعت برای پاسخ دادن به ایمیل ها زمان بگذارم.
هدف گیری فقیر بیشتر نوشتن کانال و جلو بردن مطالب و دروس است زیرا اگر فقیر مطالب گفته شده در کانال را ننویسم کسی دیگر نیست که بنویسد و مطالب ابتر می ماند.
خواهشاً جز به ضرورت ایمیل ندهید و بدانید که ایمیلی که اکنون برای فقیر می فرستید چند ماه دیگر بدان پاسخ داده خواهد شد.
موفق و موید باشید.
رساله آفتاب وزمین
رساله در اثبات ساکن بودن زمین و نقد فرنگی مآبی از سال ۱۳۳۲ ق / ۱۲۹۲ ش
تالیف: میرزا عباس یزدی بن میرزا علی اکبر صراف
به کوشش: رسول جعفریان
۱۳۳ صفحه
چاپ اول ۱۳۹۶
۲۳۰۰۰ تومان
ناشر: مورخ
شابک: ۹۷۸۶۰۰۹۸۶۶۲۳۶
@tahouribook
امروزه در بین اهالی مجاز بحث زمین مرکزی ( فلکیات بطلمیوسی، کرویت و ثابت بودن زمین) و زمین تخت ( تخت و گرد بودن زمین ) با نظام منظومه ای کوپرنیکی ( چرخیدن زمین به دور خورشید ) در جریان است اخیراً فاضل گرامی جناب استاد رسول جعفریان کتاب رساله آفتاب و زمین میرزا عباس یزدی را که در حدود یک قرن پیش در رد گردش زمین به دور خورشید و فرنگی مآبی نوشته شده به چاپ رسانده اند که تهیه و مطالعه این کتاب را به عزیزانی که این مباحث را دنبال می نمایند توصیه می نمایم.
@soltannasir
4_5944928525206160181.pdf
586.6K
مقاله ای در باب کتاب رساله آفتاب و زمین با عنوان : «زمین مرکز عالم است» رسول جعفریان
سایت خبر انلاین
@soltannasir