سلطان نصیر
@soltannasir { نکاتی در مورد پریان ۲ } نکته ۸ : حضرت یونس علیه السلام قطب دریاها هستند.
@soltannasir
{ نکاتی در مورد پریان ۳ }
ادامه ...👇
نکته ۹ : پریان بدلیل آبی بودن و سرد و تر بودن ذات خلقتشان بیشتر دختر زا هستند و مردان پری تعدادشان کم است و از نظر جنسی سرد مزاجند. جنیان دقیقا نقطه مقابل پریان هستتد و تعداد مردان در بین آنها بیشتر است.
پ ن : میزان دخترزا بودن پریان بیشتر از پسرزا بودن جنیان است.
نکته ۱۰ : در بین پریان تا آنجا که دیده شده ما یهودی نداریم. عده اندکی از آنها به مانند خاندان پریان آتیما مسلمان و شیعه هستند که در طائف بدست رسول الله مسلمان شدند و سپس در عاشورا حضور داشتند و برای تعقیب دار و دسته اطمار جنی به سواحل دریای کاسپین در استان گیلان کوچ نمودند. عده اندکی از آنها مسیحی هستند. عده ای نیز بر دین مزدیسنای کهن یا شاید طریقت و آیین مهری هستند مانند کبوتران سفید و خاکستری عده ای زردشتی هستند و گروه دیگر به مانند آپسره ها هندو هستند. اما در مجموع بیشتر پریان بر مذاهب کهن جادو مسلک هستند. پریان وارث علوم کهن پرستش ایزدان در مناطق مختلف هستند برای مقابله با ایزدان شیطنی تمدن های باستانی، که توسط مجامع مخفی گوناگون پرستش می شوند باطن گرایان مسلمان باید با پریانی که دشمن این خدایگان دروغین هستند ارتباط برقرار کنند. یا باید سلیمانی پیدا شود که خداوند این رازها را بر وی آشکار نماید.
پ ن : در یکی از بنادر استان خوزستان ما قرن هاست گروهی از پریان مهاجر سوریه ای را داریم که دشمن قسم خورده بعل ادد هستند.
نکته ۱۱ : بعضی پریان به صورت قو صورت کاملا مادی و مرئی بخود می گیرند. بنابراین قو هم با پریان ارتباط دارد. (به ارتباط قو با پریان در فرهنگ نمادهای ژان شوالیه مدخل پریان اشاره شده است.)
نکته ۱۲ : پریان بسیار احساسی هستند و به اصطلاح اشکشان دم مشکشان هست. اما با اینحال نباید گول این ظاهر فریبنده شان را خورد. به راحتی می توانند برای فردی گریه کنند و نقش بازی کنند و بعد در کمال قساوت قلب و بی احساسی بسان یخ وی را بکشند.
نکته ۱۳ : در افسانه های غربی گفته می شود که اگر فردی وارد کاخ و عالم پریان شود نباید از غذاهای آنها بخورد اگر بخورد افسون می شود و برای همیشه در عالمشان گیر می افتد.
نکته ۱۴ : در بعضی افسانه ها هویج هزاران سال پیش توسط پریان و از عالم آنها وارد عالم ما شده است.
نکته ۱۵ : طبق گفته جناب ملک طیار گروهی از پریان در ازمنه بسیار دور با عبادت خداوند توانستند وارد جرگه موکلین ارضی بشوند که زیر نظر فرشتگان موکل ارضی فعالیت می نمودند. اما یک سری از خطاها باعث شد که بالهایشان زده شود و از مقام خویش تنزل نمایند. عالم افروز در داستان سام نامه که احتمالا همان خن ثئی تی اوستایی است که سام گرشاسپ گیسور مجعد موی را می فریبد از جمله این پریان بوده است.
نکته ۱۶ : پریان بدلیل اینکه خلقتشان از آب است و سیمیاگر می باشند با نام المصور و المتکلم الهی ارتباط دارند. بدین خاطر به هنرهایی چون نقاشی و موسیقی و آواز خوانی علاقه دارند. گاه دیده شده بعضی از هنرمندان بزرگ یا کوچک که خالق بعضی آثار شگفت در نقاشی یا موسیقی و ... بوده اند. تحت تاثیر الهامات آنها بوده اند. البته گاه نیز دیده شده بعضی از آثار هنری موسیقیایی و نقاشی تحت تاثیر شیاطین جنی بوده است. بالشخصه در مورد آثار نقاشی فردی خود این را به عینه دیده ام. آثار موسیقی و نقاشی ای که تحت الهامات و تصرفات و حتی حلول شیاطین جنی می باشد ناموزون و فاقد ظرافت و لطافت است. و در مورد آثار تحت الهامات و تصرفات پریان بر عکس است.
ادامه دارد...
@soltannasir
حزبالله: وارد عمل می شویم
در پی تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان که با ناتوانی دولت، سکوت امریکا و فرانسه به عنوان ناظران و ضعف ارتش لبنان همراه شده، حزبالله هشدار ورود دوباره جنگ را صادر کرد. روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد با ورود آتش بس به دومین ماه خود، نگرانیها نسبت به فروپاشی آتشبس با توجه به نقض مکرر آن توسط ارتش رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.
روزنامه الاخبار گزارش داد حزبالله همچنان به توافق آتشبس با رژیم صهیونیستی پایبند است اما شروع به ارسال پیامهایی کرده است مبنی بر اینکه در اجرای حق لبنان برای دفاع از خود تأخیر نخواهد کرد. به نوشته این روزنامه، اگر نیروهای رسمی امنیتی در لبنان موفق نشوند رژیم صهیونیستی را به توقف حملاتش متقاعد کنند، نیروهای حزبالله وارد عمل خواهند شد.
در این راستا «حسن فضلالله» نماینده حزبالله لبنان در پارلمان گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل پس از آتش بس تلاش میکند از فرصت استفاده کرده و بخشی از طرحهای خود را در روستاهای مرزی از طریق تخریب و حمله اجرا کند و مسئولیت آن بر عهده خود این رژیم است.
وی افزود: دولت لبنان و کمیته نظارت (که پس از توافق آتش بس ایجاد شد)، یونیفل، ارتش لبنان و کشورهایی که در این توافقنامه شرکت کردند، همگی هر روز آتشبس را زیرنظر داریم. ما مردم جنوب، مقاومت و منطقه البقاع هرگز نیازی به دلیلی برای این مسئله که مقاومت از منظر ملی ضروری است، نداریم.
اخبار سوریه 👇
@SyrianKhabar
May 11
سلطان نصیر
بسم الله الرحمن الرحیم فردا شب مراسم حنوکای یهودیان شروع می شود. حنوکا یک عید ملی یهودیان هست که
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویدئویی عجیب و واقعی و نه هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی دست به دست میشود که باعث ترس در ترکیه به دلیل ظاهر شدن چهره شیطانی عصبانی در آسمان در هنگام طوفان شدید شد.
پ ن : اگر فیلم واقعی باشد ممکن است تمثل اعمال سیاه و پلید باشد که شکل ظاهری به خود گرفته یا....
کانال در تلگرام 👇
@IR_Breakingnews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زنده باد...
بدانند و بفهمند که ما بازماندگان آتش سیاوش، صحرای سرخ کربلا، نبرد چالدران، جنگ ۸ ساله و نبرد محرم و آزادسازی حلب هنوز در صحنه هستیم...
کانال اخبار سوریه 👇
@SyrianKhabar
سلطان نصیر
زنده باد... بدانند و بفهمند که ما بازماندگان آتش سیاوش، صحرای سرخ کربلا، نبرد چالدران، جنگ ۸ ساله و
نوشته بودم تهران به جمع بندی رسیده است که باید طیب اخوانی مزدور اسرائیل را در ترکیه برای همیشه از قدرت بردارد. این فیلم از مراسم دیروز در اردبیل است که با عنوان "از چالدران تا انقلاب اسلامی - از انقلاب اسلامی تا ظهور" اجرا شده است. امام جمعه اردبیل هم همانجا نشسته است. از صفویه، شاه اسماعیل، جنگ چالدران میخواند و علیه اسرائیل، اردوغان و الهام علیوف سخن میگوید. این رجز خوانی را جدی بگیرید و گمان نکنید بدون هماهنگی بوده است. مسئله کاملاً جدی است. طیب و علیوف در تمام این سالها در جهت منافع استعمار و علیه منافع ایران هم در سوریه و هم در شمال ارس و هم در کل منطقه توطئه کرده اند و الان کم کم وقتش است که طیب برای همیشه با قدرت و سیاست وداع کند.
این که ایران چگونه طیب را به خاک سیاه خواهد نشاند بماند. نام بنی امیه هم به میان آمد در حالی که هیچ وقت در ایران از بنی امیه نام نمی آوردند بلکه از معاویه و یزید نام می آوردند. آوردن نام بنی امیه بی علت نیست. واکنش به ریشوهای اسلامگرای اموی مزدور استعمار است که در دمشق می روند کنار قبر معاویه و کنار حرم از بنی امیه و معاویه تمجید میکنند. در سوریه منتظر باشید.
کانال مازیار شکوری در تلگرام 👇
@maziarshakouri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینهم یک رجز خوانی از نیروهای تکفیری
البته ما از رشادت های پدر معنوی ایشان تنها فرار از میادین جنگ را شنیده ایم.
@soltannasir
سلطان نصیر
زنده باد... بدانند و بفهمند که ما بازماندگان آتش سیاوش، صحرای سرخ کربلا، نبرد چالدران، جنگ ۸ ساله و
بدون شک پخش این رجز خوانی از صدا و سیما بدون هماهنگی نبوده وگرنه همین چند ماه پیش مجری برنامه ای بدلیل اینکه پاسخ مجری تلویزیون باکو را داده بود مدتی به هواخوری فرستاده شد.
امیدوارم این رجز خوانی واقعا فقط در حد همین همایش نباشد با توجه به تمام شرایطی که در منطقه و جهان امروز ما حاکم است ما نیاز به یک باز تعریف از هویت ملی داریم که یک بازگشت جدی به دوره صفویه فارغ از اشکالات و ضعف های آن لازم است. و البته یک نیم نگاهی باید به تاریخ پرشکوه دوره باستانی خویش هم داشته باشیم چنانچه شاه اسماعیل صفوی نام فرزندان خویش را طهماسب و القاسب (ارجاسب) و پری گذاشت که هر سه نام های ایرانی و نام دو پسرش ریشه در تاریخ اساطیری ایران دارد. شاهنامه خوانی که در دوره صفویه توسط دوده عجم در میان عامه مردم احیا شد نیاز به احیایی مجدد دارد. متاسفانه دوری تفکر حاکمیت و علما و به تبعش مذهبیون از این نکات که بخشی از آن میراث مقابله با رویکرد باستان گرایی افراطی و تا حدی ضد دینی دوره پهلوی بوده است. باعث شده که عملا ایران شناسی و تاریخ ایران باستان در دانشگاه ها در دست عناصر مخالف دین مبین اسلام و مذهب حقه تشیع جعفری باشد.
ما نیاز به تعریف یک ایدئولوژی ملی مذهبی با توجه به شرایط منطقه و جهان داریم. و متاسفانه این نیاز توسط حاکمیت جدی گرفته نمی شود.
@soltannasir
4_6028612295066653224.pdf
11.95M
کتاب : شیخ صفی الدین اردبیلی در آیینه عرفان، هنر و سیاست
مجموعه مقالات نخستین همایش علمی بین المللی شیخ العارفین سید صفی الدین اردبیلی ۱۳۹۲
به کوشش دکتر سید سلمان صفوی
@soltannasir
سلطان نصیر
{ [دیدار خواجه علی (سیاهپوش) با تیمور گورکانی] و دیگر معاملۀ حضرت شیخ است با تیمورخان گورکان و سه ن
52.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ فرقه علوی شبک
🔶فرقه علویان شبک توسط قزلباشان صفوی در شمال عراق ایجاد شده است. نکته مهم آن این است که مکان این فرقه درست نزدیک جایی است که فرقه یزیدیه آنجا را مکان اصلی خویش قرار داده اند.
پ ن : مرکز یزیدیان شهر سنجار در استان نینوای عراق است. و مکان اصلی شبک ها هم استان نینوای عراق به مرکزیت موصل است.
🔷پیشتر توصیه خواجه علی سیاه پوش به تیمور در قلع و قمع کردن یزیدیان در سوریه را از کتاب سلسله النصب صفویه نقل نمودیم. این درگیری صفویان و یزیدیان بیش از این توصیه بوده است. می دانیم که سالها پس از این توصیه نیز در اوایل حکومت شاه اسماعیل صفوی صارم کُرد که یزیدی بود در شمال عراق کنونی بر علیه شاه اسماعیل صفوی شورشی به راه انداخت که پس از یکبار سرکوب، باری دیگر شورشی ترتیب داد که اینبار یزدیان توسط قزلباش های صفوی قلع و قمع شدند. (کتاب حبیب السیر جلد چهارم صفحات ۴۸۳ الی ۴۸۵) به نظر می آید که ساخت فرقه شبک توسط قزلباشان طریقه صفویه برای مقابله ظاهری و باطنی با یزیدیان در شمال عراق صورت گرفته است. این نظر را بنده نخستین بار در کتاب نهضت علویان زاگرس محمدعلی سلطانی دیده ام و با آن موافقم.
@soltannasir
میلاد با سعادت مولود کعبه مولی الموحدین، یعسوب الدین، اسد الله الغالب،. غالب کل غالب و مطلوب کل طالب، شمس المشارق و المغارب امام العوالم امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیهالسلام بر همهٔ محبین و شیعیان و منتظران فرج فرزند بزرگوارش حضرت صاحب الامر عجل الله مبارک باد.
@soltannasir
🌞🕋🌝🪐
@soltannasir
{ وجه باطنی میرزا حسینعلی نوری (بهاالله) }
{...سرانجام به خاطر بالا گرفتن تشنّج و اختلاف در جامعه ی بابی، بهاء الله بغداد را ترک کرد تا به قول خود محل اختلاف اصحاب نباشد (۱۰ آوریل ۱۸۵۴) وی مدت دو سال در عزلت به طور ناشناس و به اسم درویش محمد، در لباس درویشی در کوه های سلیمانیه در میان کُردها بسر برد. اقامت بهاء الله در کُردستان توجه و احترام بزرگان کُرد و رهبران دینی ایشان را به او جلب کرد و روابط دوستانه ای بین بهاء الله و آنان ایجاد شد. " در بازگشت از کردستان (۱۹ مارس ۱۸۵۶) وی عملاً نقش بارزتری در رهبری جامعه ی بابی ایفا کرد و به تدریج جامعه ای منسجم و مورد احترام همگان بوجود آورد. به طوری که اسناد ما گواه است از این زمان به بعد بود که توجه مقامات کنسولی ایران به وضع بابیان و ازدیاد تعداد آنان جلب شد و در گزارشهای ایشان به استانبول و ایران بازتاب یافت
بهاء الله به شهادت همه ی کسانی از ایرانیان و غیر ایرانیان که او را ملاقات نموده و شرحی بجای گذارده اند جاذبه و کلامی نافذ داشت و شخصی با اراده، آینده نگر و نوگرا بود. } (منبع کتاب از طهران تا عکا ص ۹۱ نوشته عباس امانت، فریدون وهمن)
{پ ن نویسندگان کتاب از طهران تا عکا در همان ص ۹۱: برای شرح اقامت بهاء الله در کردستان و روابط صمیمانه ی بهاء الله با رهبران فرقه ی صوفیان نقشبندیه مجددیه از جمله شیخ عثمان و ارادت خاص او به بهاء الله نک
132 Shoghi Efendi GPB
در اواخر میلادی جمال نیز جمال نبز پژوهشگر کُرد که آن زمان در دانشگاه آزاد برلين مشغول تحقیق بود برای ایراد یک سخنرانی به دانشگاه کپنهاگ دعوت شد و به پیشنهاد خود موضوع حضور بهاء الله را در کُردستان مورد بحث قرار داد سخنان او مويد نفوذ و احترام فوق العاده بهاء الله در میان کُردهای نقشبندیه بود تا حدی که اظهار داشت اطاقی که بهاء الله در آن اقامت داشته هنوز از سوی کُردان با احترام به همان حال نگاهداری می شود و مقدّس شمرده می شود. وی هم چنین به سندی از بهاء الله اشاره کرد که در آن وی شیوه ی مشورت بین کُردان را - برای جلوگیری از جنگ و نزاع - به آنان پیشنهاد کرده بود. همراه با تشکیل شوراهایی که بعداً از سوی او در آثارش به صورت تأسیس بیت عدل خصوصی [محفل روحانی] مطرح شد. }
نکته ۱ : شوقی افندی نتیجه بهاالله در کتاب قرن بدیع به ارادت شیخ عثمان نقشبندی و شیخ عبدالرحمن قادری که یکصد هزار مرید داشته و شیخ اسماعیل رئیس طریقه خالدیه (احتمالا از داعیه داران طریقه مولانا خالد نقشبندی) به بهاالله لعنت الله علیه اشاره می نماید.
همچنین وی ادعا می نماید میرزاحسینعلی نوری به درخواست صوفیه آن نواحی فتوحات مکیه ابن عربی را بی آنکه حتی یکبار خوانده باشد برای صوفیه اهل سنت شرح می دهد و گره از مشکلاتش باز می نماید و در بعضی جاها به محی الدین نیز تعریض می زند.
فارغ از ادعاهای گزاف و غلو آمیز شوقی افندی در حق جد خویش اما همانگونه که در پی نوشت کتاب از طهران تا عکا نقل کردیم جمال نبز محقق کُرد می گوید اتاقی که بهاالله در آن بوده هنوز توسط عامه مردم مقدس شمرده می شود. پس این نشان می دهد که شاید شرح مشکلات فتوحات مکیه و ارادت بی حد و حصر و مریدوار مشایخ طریقه صوفیه نقشبندیه و قادریه به حسینعلی نوری غلو باشد. اما به نظر ارتباط حسینعلی نوری با مشایخ نقشبندیه و قادریه آن نواحی و مورد احترام بودن وی درست باشد.
و این در نوع خود سوال برانگیز است آیا این مشایخ نمی دانستند که حسینعلی نوری یک مبلغ بابی هست که در زی درویشی بسر می برده است؟!
اگر می دانستند پس احترام به وی دیگر چه بوده ؟! آیا از دعاوی نفس پر انانیت وی بی خبر بودند ؟! حسینعلی نوری پس از آن دوران دوساله حضور در ناحیه کوه های سلیمانیه است که کم کم تغییر رویه می دهد و کم کم دعاوی جدیدی را در آثار خویش مطرح می نماید.
نکته ۲: اما مسئله دیگری که باید بدان توجه کرد جغرافیای مناطق کُرد نشین است که به نوعی یک جغرافیای مغانه است. به نظر می آید که این جغرافیا نیز بستر مناسبی برای چنین مسائلی است. اساسا این جغرافیای خاص، جغرافیای شریعت مابانه ای نیست و به مانند جغرافیای قم یا اصفهان روح شریعت گرایی از نوع بسته اش را ندارد. می توان از گذشته های دور تا همین عصر امروز این مهم را نشان داد که چه افرادی از آن جغرافیا یا با سفر به آن جغرافیا دین و آیین و طریقه و فرقه و ... بوجود آوردند. (با خوب یا بد بودن این افراد یا دین و آیین و طریقه شان کار ندارم) برای مثال شاید خیلی ها به این نکته توجه ننمایند که از معاصرین هم فردی چون پیمان فتاحی رهبر جمعیت آل یاسین یا محمدعلی طاهری بنیانگذار عرفان (جعلی) حلقه نیز به نوعی اهل آن جغرافیا بوده اند. این برای ما در مبحث خاک شناسی معنوی بسیار مهم است.
ادامه...👇
@soltannasir