eitaa logo
به سوی سماء
958 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
485 ویدیو
38 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم مطالب معرفتی، اخلاقی و گه‌گاه هنری
مشاهده در ایتا
دانلود
9.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امیرمومنان (ع): يَوْمُ اَلْمَظْلُومِ عَلَى اَلظَّالِمِ أَشَدُّ مِنْ يَوْمِ اَلظَّالِمِ عَلَى اَلْمَظْلُومِ روزگار مظلوم برعلیه ظالم، سخت‌تر از روز ظالم برعلیه مظلوم است. (نهج‌البلاغه، حکمت ۲۴۱) @sooyesama
همه صورت‌های برزخی در آن‌ها [صورت‌های طبیعی] پنهان‌اند؛ مانند پنهان‌بودن حرارت و سرخی در زغال و همه ارواح در صورت‌های برزخی پنهان‌اند؛ مانند پنهان بودن اشتعال و تابناکی در حرارت. (اسفار، سفر چهارم، باب یازدهم: معاد جسمانی، فصل پانزدهم) @sooyesama
در مسير جلب حكمت و آموزش آن نبايد شيعه و يا سنى بودن مأخذ آن‌را مورد توجّه قرار داد. بل‌كه بايستى فقط به حكيمانه بودن كلام نظر كرد. اين سيره و روش عالمان اخلاقى است‏... علّت ترغيب اولياى الهى عليهم السّلام [در روایات] به اخذ حكمت از هركجا كه بود [الحکمه ضاله المومن فخذ الحکمه ولو من اهل النفاق]، ممكن است اين باشد كه: نوع بشر، اعم از مؤمن و كافر و منافق و... همه بر فطرت توحيد خلق شده‌‏اند و هرچند بر چهرۀ نورانى فطرت غبار غفلت و گناه افكنده‏‌اند، ولى گاهى از اوقات به واسطه بعضى از اعمال، براى عدّه‌‏اى حجاب از فطرتشان كنار رفته و به امورى كه موافق آن است آگاه مى‏‌گردند و آن‌چه را كه مى‏‌بينند بر زبان جارى مى‌‏سازند. (برگرفته از مقدمۀ کلمات عرفا) @sooyesama
بسم الله الرحمن الرحیم یا کهیعص و یا حمعسق یا حافظا لاتنسی، یامن نعمه لا تحصی، انت قلت و قولک الحق: انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون. پروردگارا مردمان ستم‌دیده فلسطین را از گزند ستم‌کاران نگاه دار، و پیروزی نهایی را با دست‌های پنهانی که در زمین داری، به‌جریان بیانداز. @sooyesama
بالاترین حق‌الله این است که انسان مواظب عظمت و حضور خدا باشد؛ این‌که همیشه همراه اوست و ظاهر و باطنش را می‌بیند. (مفاتیح‌السلوک) @sooyesama
امیرمومنان (ع): رُدُّوا اَلْحَجَرَ مِنْ حَيْثُ جَاءَ فَإِنَّ اَلشَّرَّ لاَ يَدْفَعُهُ إِلاَّ اَلشَّرُّ سنگ را به همان‌جا كه آمده، پرتاب کنيد؛ زیرا که شرّ را چیزی جز شرّ نمی‌راند. (نهج‌البلاغه، حکمت ۳۱۴) @sooyesama
آدم یک غذای مردگی دارد و یک غذای زندگی. البته غذای مردگی بعد از این‌که جان آمد و آدم پیدا شد، زنده می‌شود. ما باید این مغز و جان و غایت را پیدا کنیم اگر آن غایت آمد همه مقدمات زنده می‌شود. لذا غایت است که به همه چیز رنگ می‌دهد. اگر غایت شریف بود آن مقدمات هم شریف و نورانی می‌شوند و آن نور به این تاریکی‌ها می‌تابد. لذا همه ادارکات و دریافت‌های انسان از ابتدا، حقیقت و بهشت می‌شود و اگر آن نور نیامد همه این ادراکات وزر و عذاب می‌شود. مادامی که آن توحید احدی صمدی نیامده و مادامی که آدم اسم الله رحیم نشد انسان غذای مرده می‌خورد و غذای مرده وزر است و وزر بار می‌کند «يَحْمِلُونَ أَوْزَارَهُمْ» (انعام/۳۱). @sooyesama @madresehbagherain