eitaa logo
به سوی سماء
958 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
487 ویدیو
38 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم مطالب معرفتی، اخلاقی و گه‌گاه هنری
مشاهده در ایتا
دانلود
امام صادق(ع): اِنَّ اللهَ عَلِمَ اَنَّ الذَّنبَ خَیرٌ لِلمُومنِ مِنَ العُجبِ وَ لَولا ذلک مَا ابتُلِیَ مُومِنٌ بِذَنبٍ اَبَداً؛ خداوند می‌دانست برای مومن گناه بهتر از عجب است و اگر این طور نبود، مومن هیچ وقت به گناه آلوده نمی‌شد. (کافی، ج۲، ص۳۱۳) @sooyesama
انسانی می‌تواند زندگی حقیقی داشته باشد که اسیر و برده زندگی نگردد. #شهید_چمران (رقصی چنین میانه میدانم آرزوست) @sooyesama
بزرگترين دشمن توحيد، شيطان است. او به كم هم قانع نيست. او مي‌خواهد تمام هستي را به سمت شرك بكشاند و قدم به قدم، اصحابش را به سراغ خلق خدا بفرستد. شيطان همّتش را روي شرك مي‌گذارد. دلش مي‌خواهد يك كاري بكند كه در سطح خلقت شرك را توسعه بدهد. انبياء هم می‌آمدند و همه مردم را به توحيد سوق مي‌دادند؛ لذا براي شيطان خيلي گران تمام مي‌شد. در قرآن هم اگر توجه کنید می‌بینید بخش زيادي از قرآن به توحيد پرداخته است. چرا؟ بخاطر اين‌كه بحث توحید اصولي‌تر از اين حرفها است. ‌ ‌ @sooyesama
اگر دستم رسد روزی که انصاف از تو بستانم قضای عهد ماضی را شبی دستی برافشانم... شبان آهسته می‌نالم مگر دردم نهان ماند به گوش هرکه در عالم رسید آواز پنهانم #سعدی_شیرازی @sooyesama
امام علی علیه السلام: خُذِ الحِکمَه اَنَّی کانَت فَاِنَّ الحِکمَه ضالَّه کُلِّ مُومِن؛ حکمت را هرجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است. (غررالحکم، ص۳۶۰) @sooyesama
عشق جانان در میان جان ماست گنج معنی در دل ویران ماست ما به درد دل گرفتار آمدیم وین عجب کاین درد دل درمان ماست #شاه_نعمت‌الله_ولی @sooyesama
از عارفی پرسیدند: چرا مردم از علی (ع) روی گرداندند و به دیگری روی آوردند؟ گفت: مردم به همجنس و هم سنخ خود متمایل‌اند؛ ذره ذره کاندرین ارض و سماست جنس خود را همچو کاه و کهرباست (کلمات مکنونه) ... پیمان‌ها بدون شمشیر جز کلماتی بر روی کاغذها نیستند (سخن یکی از فلاسفه غرب به نقل از شهید مطهری) @sooyesama
نقل شده که شیخ ابوسعید ابوالخیر وصیت کرد هنگام دفن، به این بیت تلقینم نمایید: امشب مباش از من جدا، گر من نیایم تو بیا قیمت نگیرد کوی ما، بی‌قامت دلجوی تو @sooyesama
پيامبر خاتم (ص): أفضل الايمان أن تعلم أن اللّه معك حيثما كنت. بهترين ايمان،‌‌‌‌‌ آن است كه بدانى هر‌جا هستى، خدا با توست.‌ (نهج‌الفصاحة، ص۲۲۹) @sooyesama
عهدی که در سیلاب حوادث با خدایت می‌بندی در ساحل آرامش به فراموشی مسپار @sooyesama
ابن فارض می‌گوید اینقدر کتمان کردم و کردم که حتی دیگر کتمان به جایی رسید که خودم هم از خودم بیخود شدم. این کتمان یک چیزی است که اینقدر در آن خلوص هست و اینقدر رندی و پنهانی در آن هست که رفیقش را نمی‌گذارد بفهمد که هیچ ، بیرونی‌ها نفهمند که هیچ ، در خودش هم آن‌قدر مکتوم و متبطن شده که حتی نمی گذارد این نفسش هم به آن دسترسی پیدا کند (تا نکند در آن خدشه ای وارد کند)، این‌قدر وزین و متین است در این راه . این را بدانید که این‌هایی که نمی توانند کتمان کنند یا ممارست و تمرین ندارند ، یا به‌ خاطر این‌ است که ظرفیتشان یک ظرفیت محدود است ، تا به یک چیزی می‌رسد ذوق می‌کند و نمی‌تواند در خودش نگه دارد و با این ذوق و شوق اطرافیان را می فهماند! و اگر به زبان هم نیاورد اطراف می فهمند که حالا این دارد یک مکاشفه می بیند ، حالش یک جوری هست که نمی تواند خودش را کتمان کند. این ضعف شخص است که نتواند این معانی دقیق و رقیق را در خودش پنهان کند که کسی نفهمد و از کارش سر در نیاورد. وقتی از حالش سر در بیاورند اذیتش می‌کنند، مزاحمش می‌شوند. افراد خانواده، افراد فامیل، هم حجره‌ای‌ها، می‌پرسند: کجا می‌روی،کجا می‌آیی، با کی هستی و ... ، باید هی پاسخگو باشد و... چه لزومی دارد که ما این کار را بکنیم؟ لذا این کتمان یکی از منازل راه است. (شرح المطالب السلوکیة) @sooyesama
دختر علامه طباطبایی (ره) می‌گوید: نمی‌دانید چقدر نسبت به حیوانات مهربان بودند. بعد از ازدواجم هفته‌ای سه روز می‌رفتم منزل حاج‌آقا. یک روز رفتم خانه و دیدم معصومه خانم خیلی عصبانی است. گفتم چه شده؟ گفت دیشب یک بچه گربه افتاده در چاه حیاط خلوت و ناله می‌کند. از دیشب خواب و آرام از حاج‌آقا رفته و از ناراحتی تا صبح راه رفته که چطور گربه را از آنجا بیرون بیاورد. گفتم یک بنّا خبر کنید چاه را بکند و گربه را بیرون بیاورد. گفت به خاطر یک گربه این همه هزینه کنیم؟ گفتم ناراحتی حاج‌آقا که بد‌تر است. دیگر رفتند یک بنّا آوردند گربه را از چاه بیرون آورد و نشان حاج‌آقا داد و گفت زنده است.دیگر خیال حاج‌آقا راحت شد. @sooyesama