eitaa logo
/ کوچه بن بست.../
349 دنبال‌کننده
495 عکس
132 ویدیو
0 فایل
شبها چقدر قدم زدن میچسبد... آدمی بعد از مرگ در عالم اعمال خود زندگی میکند #شهید_آووینی کانال اشعار سروش وطن پور👤 انتقادی بیشنهادی👇 @s_shab22
مشاهده در ایتا
دانلود
دیگر نبود شوق پریدن با آن... کز قافله خودی جدا افتاده
ذره ای از آبرویم مانده و یک دل...ببر دلبری کن اول و بعد آبرویم را بریز
با گریه به روح پر ز غم درمانی هم درد گدایانی و هم درمانی ما روح و جسممان گناه آلوده است مارا ببریدمان حرم درمانی اسلام علیک یا علی بن موسی الرضا «علیه السلام» آقا جان مشهد و کربلامونو خودت درست کن...
بسم الله الرحمن الرحیم نقد تصوف«صوفی ریاکار» سعدی علیه الرحمه در کتاب گلستان خود در نقد تصوف میفرماید«از این پیش طایفه ای در جهان بودند به صورت پراکنده و به معنی جمع امروز خلقی اند به ظاهر جمع و به دل پراکنده» در واقع نظر به انتقاد از روابط نزدیک سلسله های اهل خانقاه داشت که گویی این پیوند شیخی و مریدی آنهارا پایبند به آداب مترمسان میکرد-و محکوم به پراکندگی و اختلاف- در این صورت آنچه نیز حافظ در نقد صوفی میگوید که«ای بسا خرقه که مستوجب آتش باشد» تنها حاکی از نوعی بی اعتقادی نسبت یه مدعیان تصوف نیست بلکه انتقادی است جدی از رسم و راه کسانی که تصوف زنده و جاندار امثال بایزید و شلبی وحلاج را به چیزی از مقوله نظامات مسکین مدرسه و مکتب تبدیل-کرده اند- و به رسوم سلسله و خانقاه. بدگویی از صوفیه هم در کلام او هست هم در واقع برای آنست که پای بندی آنها به آداب و رسوم مربوط به خرقه و سلسله نوعی انحراف از اهل تصوف میباید واز همین روست که وی نسبت به مشایخ عصر خویش بی اعتمادی نشان میدهد و آنهارا غالبا مدعی میخواند وبیخبر. درست است که در بعضی جایها نیز طوری از صوفیان سخن میگوید که گویی خودش از آنهاست اما این طرز تلقی از صوفیان درواقع برای آنست که آنها را نیز در تمام آنچه که یک رند نامه سیاه-مثل خود حافظ- بدان سبب در خور ملامت میشود با خود همراه کند. از جمله یکجا با لحنی رندانه یاد آوری میکند که «صوفیان جمله حریفند و نظر باز ولی زان میان حافظ دلسوخته بدنام افتا» ورندیهای خود را به صوفیان نسبت میدهد و میگوید آنها با ریکاری خود را پاک نشان میدهند ولی حافظ دلسوخته که چیزی از رساکاری نمیداند بدنام افتاده وباز جای دیگر میگوید: «صوفیان وا ستند از گرو می همه رخت دلق ما بود که در خانه خمار بماند» اگر خودرا مثل صوفی نشان میدهن میخواهد صوفی را هم مثل خودش اهل میخانه معرفی کند.
بزارید وقتی زنی پیش شوی که دیگر مخر نان ز بقال کوی به بازار گندم فروشان گرای که این جو فروش است گندم نمای نه از مشتری کز ز حام مگس به یک هفته رویش ندیده‌ست کس به دلداری آن مرد صاحب نیاز به زن گفت کای روشنایی، بساز به امید ما کلبه این جا گرفت نه مردی بود نفع از او وا گرفت ره نیکمردان آزاده گیر چو استاده‌ای دست افتاده‌گیر ببخشای کانان که مرد حقند خریدار دکان بی رونقند جوانمرد اگر راست خواهی ولی است کرم پیشهٔ شاه مردان علی است
من ماهی توی چشم آبی تو طعمه سر قلابی آنکس که به فکر شکارت شد حیرت که چگونه شکارت شد
/ کوچه بن بست.../
باز هم میگم اگر شعر میفهمید آهنگای محسن چاووشی گوش بدید واقعا واقعا اشعار پر مغزی داره مخصوصا آلبوم «ابراهیم»
جا داره توی این ایامای کشف حجاب و بی حجابی با یه کار تمیز فرهنگی این شهید بزرگوار امر به معروف رو بولد کنیم و بزرگ کنیم توی چشم بچه ها🌹
/ کوچه بن بست.../
جا داره توی این ایامای کشف حجاب و بی حجابی با یه کار تمیز فرهنگی این شهید بزرگوار امر به معروف رو بو
اگر بزرگواران شاعر بتونن درمورد این شهید سروده ای بفرستن ماهم حتما توی هر کانالی هستیم فوروارد میکنیم
9.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹ماجرای شهادت علی خلیلی🌹 در رگ غیرت از ساغر چشم عاشقان پی در پی یکذره ی اشک میچکد یک کم می لاله لاله شهید دادیم اما... از خون شهید لاله میروید هی