eitaa logo
سداد | دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی
1.1هزار دنبال‌کننده
304 عکس
73 ویدیو
65 فایل
◽️مرکز اندیشه‌محور مبانی نخبگان فعالان فرهنگی , هیئات مذهبی , مجموعه های فرهنگی و مساجد ▫️تولید و نشر محتوای تشکیلاتی ▫️ترویج گفتمان مبانی تربیتی ▫️ایده پردازی و هم‌افزایی ▫️انعکاس‌ فعالیت‌های‌‌فرهنگی از سراسرکشور و ... ◾️ارتباط با ادمین : فعلا مقد
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 مسئله این است که ما رشد کنیم... 💠 غالب فعالیت های فرهنگی دچار آفت بی برکتی می شوند، به این سبب که مؤمنین مسئولیت خود را فرصت رشد محسوب نمی کنند و به معنویت و مباحث اخلاقی توجه ندارند. به اسم انقلابی گری و به اسم خدمت به دین تمام وقت خود را صرف کار می کنند می خواهند فقط کار را جلو ببرند! 💠 ما در تشکل های دینی فقط به دنبال کار کردن نیستیم باید انسان سازی و الگو سازی کنیم. مسئله این است که ما رشد کنیم. برخی افراد آنقدر گرم فعالیت های فرهنگی می شوند که از نماز جماعت، نمازشب، غافل می شوند در حین کار نکات ظریف اخلاقی را رعایت نمی کنند. 💠 اگر نگرش ما به مسئولیت این شد-که مسئولیت فرصت رشدی است برای من و بعد برای دیگران- آنوقت بسیاری از معادلاتتان تغییر می کند. از مهمترین مؤلفه های مدیریت در نظام ولایی، معنویت و اخلاص است. 🎙حجت الاسلام سید منصور موسوی ▪️به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌پرسشهایی اساسی همراه پاسخهایی اساسی تر... 💢 مشکل اصلی جامعۀ ما که باید ریشه‌اش را در مدارس حل کنیم، چیست؟ ♨️ چرا نوجوان‌ها در ابتدای سن تکلیف و آغاز دینداری، گروه‌گرا می‌شوند؟ ⭕️ «مردمی‌شدن اقتصاد» در گروِ کار جمعی و فرهنگ زندگی جمعی است. 🔻مجموعه ها و خانواده‌ها، دنبال تربیت انسان‌های «جمع‌گرا» باشند. ▪️ما امروز در بخش‌های مختلف کشورمان مشکلات زیادی داریم؛ در اقتصاد، در مسألۀ خانواده، بالارفتن سن ازدواج، افزایش آمار طلاق، کاهش فرزندآوری و... آیا ریشۀ همۀ این مشکلات، در اعتقادات یا اخلاقیات مردم یا در توانایی‌های دشمن است؟ نه؛ نقطۀ کانونی مشکلات ما این است که «ما زندگی و کار جمعی بلد نیستیم و نمی‌خواهیم جمعی زندگی و فعالیت کنیم.» ناتوانی در زندگی جمعی و قوی بودن فردیت در جامعه باعث شده که آمار طلاق بالا برود. نمی‌توانیم با هم و در کنار هم زندگی کنیم لذا در زندگی خانوادگی هم دچار ضعف هستیم. دلایل بسیاری در دین وجود دارد که بر زندگی جمعی دلالت دارد. حکمت اصرار دین بر نماز جماعت و عبادت جمعی چیست؟ زندگی دینی، اقتصاد هم دارد. در کدام مسجد، کار اقتصادیِ جمعی انجام می‌شود؟ ▪️چرا ما به‌هم اعتماد نمی‌کنیم و به‌جای اینکه پول‌مان را در بانک بگذاریم، با هم، یک کارگاه تولیدی راه نمی‌اندازیم؟ چرا تعاونی در کشور ما ضعیف است؟ چون در زندگی جمعی ضعف داریم. چرا نوجوان‌ها در ابتدای سن تکلیف و آغاز دینداری، گروه‌گرا می‌شوند؟ حتماً یک طراحی حکیمانه پشت سر آن هست. هدف خدا از خلقت انسان و رشد و سعادت او، در زندگی جمعی است نه زندگی فردی. ▪️همۀ نهادهایی که در تعلیم و تربیت نوجوانان و دانش‌آموزان دخیل هستند باید به جمع‌گرایی نوجوانان توجه کنند و آنها را برای زندگی جمعی تربیت کنند و زمینه‌های لازم را در جهت رشد مهارت‌های زندگی جمعی بچه‌ها فراهم کنند. ◾️مدارس باید محل تجربۀ زندگی جمعی باشد. امروز مدارس ما کارمندپرور هستند و دانش‌آموزانی تربیت می‌کنند که یک دانش یا مهارتی را بیاموزند تا بتوانند در جایی استخدام بشوند. درست است که یک کارمند خوب، وظایف خودش را انجام می‌دهد اما اکثرا نسبت به جمع، احساس مسئولیت ندارد. بسیج، نهادی است که باید به دنبال تربیت افراد جمع‌گرا باشد. خانواده هم در جمع‌گرایی بچه‌ها بسیار مؤثر است، ولی معمولاً در خانواده‌ها به زندگی جمعی اهمیت داده نمی‌شود بلکه دائماً از بچه‌ها انتظاراتی دارند که بیشتر فردگرایی را در آنها تقویت می‌کند. ✔️ اگر به دانش‌آموز و نوجوان، مهارت‌ها و آداب زندگی جمعی یاد داده نشود فرهنگ کار جمعی در جامعۀ ما ایجاد نمی‌شود. یک کار موفق از طریق گروه انجام می‌شود و گروه بدون ارتباط، شکل نمی‌گیرد. 👌🏻 امروز اقتصاد بحث اول کشور است و تنها راه حل مشکلات اقتصادی این است که اقتصاد مقاومتی اجرا شود، اقتصاد مقاومتی هم یعنی اقتصاد مردمی. برای مردمی شدن اقتصاد هم غیر از کار جمعی و فرهنگ زندگی جمعی، راهی وجود ندارد. 😢 با تکی کار کردن، جامعه نجات پیدا نمی‌کند، باید خود را برای جامعه‌سازی آماده کنیم. بر سر افراد جدا از هم، هر بلایی می‌شود آورد ولی اگر با هم متحد باشیم و به هم کمک کنیم قدرتی خواهیم داشت که زور هیچ کسی به ما نمی‌رسد. 👤علیرضا پناهیان - ۱۴۰۰.۰۸.۳۰ 👈🏼 متن کامل: Panahian.ir/post/7085 🔰 به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬 📌 اصل تشویق و تنبیه در مدیریت 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
📍 | دسترسی آسان به پرونده های ویژه 📌 طراحی و تولید شده در مجموعه سداد (دانشگاه فعالان فرهنگی) برای دسترسی آسان به مجموعه های تولید شده میتوانید بر روی لینک های زیر کلیک کنید: 💠پرونده ویژه: بصیرت در تربیت https://eitaa.com/ssadad/1819 💠پرونده ویژه: فنون مدیریت ۱ https://eitaa.com/ssadad/1731 💠پرونده ویژه: فنون مدیریت ۲ https://eitaa.com/ssadad/1731 💠پرونده ویژه: ادبستان بندگی https://eitaa.com/ssadad/1632 💠پرونده ویژه: تشکیلات انقلابی ، مدیریت ولایی https://eitaa.com/ssadad/1585 💠پرونده ویژه: اکسیر تربیت https://eitaa.com/ssadad/1580 💠پرونده ویژه: مدیریت ابولفضلی https://eitaa.com/ssadad/1555 💠پرونده ویژه: مدیریت جهادی ۱ و ۲ https://eitaa.com/ssadad/1523 💠پرونده ویژه: آفت کار تشکیلاتی https://eitaa.com/ssadad/1798 💠پرونده ویژه: قطعه ایی از پازل ظهور https://eitaa.com/ssadad/1627 💠پرونده ویژه: رفع دغدغه های مالی در تشکیلات https://eitaa.com/ssadad/1454 ✔️لیست بروزرسانی میشود... ▪️به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📍 | دسترسی آسان به مجموعه طراحی های اسوهای تشکیلاتی 📌 طراحی و تولید شده در مجموعه سداد (دانشگاه فعالان فرهنگی) برای دسترسی آسان به مجموعه های تولید شده میتوانید بر روی لینک های زیر کلیک کنید: 💠سیره تشکیلاتی شهید حسن باقری https://eitaa.com/ssadad/1456 💠سیره تشکیلاتی شهید موسی صدر https://eitaa.com/ssadad/1466 💠سیره تشکیلاتی شهید باهنر https://eitaa.com/ssadad/1492 💠سیره تشکیلاتی شهید عباس بابایی https://eitaa.com/ssadad/1501 💠سیره تشکیلاتی شهید حسن باقری https://eitaa.com/ssadad/1527 💠سیره تشکیلاتی شهید چیت سازیان https://eitaa.com/ssadad/1531 💠سیره تشکیلاتی شهید محمودوند https://eitaa.com/ssadad/1550 💠سیره تشکیلاتی شهید چمران https://eitaa.com/ssadad/1572 💠سیره تشکیلاتی شهید تورجی زاده https://eitaa.com/ssadad/1595 💠سیره تشکیلاتی شهید علم الهدی https://eitaa.com/ssadad/1602 💠سیره تشکیلاتی شهید تورجی زاده https://eitaa.com/ssadad/1626 💠سیره تشکیلاتی شهید خرازی https://eitaa.com/ssadad/1642 💠سیره تشکیلاتی شهید خرازی https://eitaa.com/ssadad/1679 💠سیره تشکیلاتی شهید باکری https://eitaa.com/ssadad/1693 💠سیره تشکیلاتی شهید تورجی زاده https://eitaa.com/ssadad/1718 ✔️لیست بروزرسانی میشود... ▪️به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️یکی از محاسن مربی گری 🔖از سری مجموعه مباحث تعلیم و تربیت 📄پرونده ویژه بصیرت در تربیت / قسمت پنجم 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
سداد | دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی
✔️یکی از محاسن مربی گری 🔖از سری مجموعه مباحث تعلیم و تربیت 📄پرونده ویژه بصیرت در تربیت / قسمت پن
📍 | یکی از محاسن مربی گری ✔️در کار تربیتی یک نکته هست که خیلی به شما کمک می کند، اینکه هر کاری که می کنید یا هر کاری نمی خواهید بکنید به خودتان یادآوری کنید که حالا اگر شما نیرو بودید و این کار را می کردید،انتظار داشتید سرگروهتان چه برخوردی با شما کند؟ ▪️ این نکته را می خواهم بگویم که یکی از خوبی های مربی گری این است که شما می توانید به خودتان بگویید که اگر نیرویم حالا این کار را می کرد، من با او دعوا می کردم یا نمی کردم. یک ساعت با موبایلت داخل خونه مشغول می شوی، بعد با خودت می گویی حالا اگر نیرویم داخل خانه بود و یک ساعت مشغول موبایلش بود من چکارش می کردم؟ ✔️پس چطور خودم یک ساعت موبایل تو دستم هست ولی به خودم هیچی نمی گویم. تو خونه ای روی شکمت خوابیدی، یک دفعه به خودت بگو اگر حالا نیروم روی شکمش خوابیده بود من می نشستم یک ساعت برایش صحبت اخلاقی می کردم. البته این ها نباید انگیزه عمل باشد. در واقع یک شُک است. بعد اگر تصمیم گرفتی که مثلا مطالعه کنی نباید به این نیت باشد که من مطالعه می کنم که نیروهام اهل مطالعه شوند. ▪️این به عنوان یک تذکری باشد که اگر شما اهل مطالعه نباشید، نیروهاتون هم کتابخوان نمی شوند. بعد که می خواستی شروع به مطالعه بکنی، نیتت را تصحیح کن و بگو خدایا برای خودت مطالعه می کنم. 📄پرونده ویژه بصیرت در تربیت / قسمت پنجم ✔️حجت الاسلام سید منصور موسوی 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 مبانی تشکیلاتی و تربیتی ، در محضر بهترین اساتید کشور 🔸گفتار های تربیتی 🔸اصول کار فرهنگی 🔸اثر تقوا در کار فرهنگی 🔸آفت های تشکیلات 🔸اسوه های تشکیلاتی و... 💠 برای داشتن تشکیلات منسجم بر طبق مبانی دینی و امامین انقلاب ⬇️ ✔️ با ما همراه باشید ... 🌀به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: ▪️https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20211001-WA0075.mp3
5.35M
✔️ روضه_ تربیتی ▪️به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
🔻مردم وفادار حمران از امام باقر علیه‌السلام سؤال کرد دورۀ شما کی می‌رسد؟ حضرت فرمود: «وقتی در مردم وفا ببینیم». عالم به زمان یعنی کسی که بداند در عهد «اهل وفا» زندگی می‌کند یا در عهد «اهل جفا»؟ عالم به زمان، اگر تشخیص داد که عهد، عهد اهل وفا است، مردم را به میدان می‌آورد و پیش می‌برد و اگر دید مردم اهل جفا هستند، خودداری می‌کند و در عوض نگاه می‌کند ببیند بهترین کاری که می‌تواند بکند چیست؟ درحالی‌که امام سجاد علیه‌السلام، مردم را از کانال صحیفه سجادیه هدایت می‌کرد، پسرعموهایش فکر می‌کردند باید به میدان مبارزه آیند. زید بن علی قیام کرد؛ اما امام باقر علیه‌السلام راه پدر را ادامه داد و قیام نکردند. امام عالم به زمان خود بود. لذا همان کاری را کرد که درست بود؛ اما پسرعموها عالم به زمان نبودند و خیال می‌کردند مردم «اهل وفا» هستند. آن‌ها قیام کردند، ولی جاده را برای «دیگران» صاف کردند و امثال منصور عباسی روی کارآمدند. اگر کسی می‌خواهد ببیند ظهور نزدیک است یا نه، به اطرافش نگاه کند و ببیند مردم وفاداریشان چطور است. امام خمینی(ره) در مردم وفا دید. مردم وفادار بودند و نتیجه هم گرفت. 🎙 آیت الله حائری شیرازی 🔰به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📍جزوه مهم و کم یاب بهشتی و تشکیلات 📌 اولین جزوه از مجوعه جزوات نظرات تشکیلاتی شهید بهشتی ، سری های بعدی در کانال بارگزاری می شوند. 🖋 با ما همراه باشید تا از نظرات شهید بهشتی در مورد نقش تشکیلات مذهبی و مسئولین تشکل ها و نقش افراد در حکومت اسلامی مطلع شوید. 🔰به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
بهشتی-و-تشکیلات(1).pdf
772.4K
▪️بهشتی و تشکیلات 🔰به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬 | افسوس در کار 📌افسوس های ناشی از کوتاهی نمودن در کار را به یاد آر و دوراندیشی را در پیش گیر! 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صوت | راه تسهیل انتقال مفاهیم دینی به کودکان و نوجوانان تعداد: 26 جلسه معرفی: 💢 یکی از اساسی‌ترین وظایف والدین و مربیان در قبال فرزندان و نسل آینده تربیت آنان است به شکلی که باورها و ارزش‌های صحیح را به خوبی درک کنند و زندگی خود را بر اساس آن پایه‌ریزی نمایند؛ اما در بسیاری از موارد والدین و مربیان در انتقال مفاهیم وباورهای دینی و ارزش‌های معنوی دچار مشکل و چالش می‌شوند و نتیجه مطلوب نمی‌گیرند. ⭕️ در این سلسله جلسلت استاد پناهیان از منظر انسان‌شناسی با بررسی و مطالعه ابعاد وجودی انسان و عوامل مؤثر در تربیت و اثرپذیری، با دقت و موشکافی راه‌های انتقال مفاهیم و ارزش‌های معنوی را تبیین نموده‌است. 🔻در ابتدا استاد پناهیان از زمینه‌ها و بستر مناسب برای تربیت و انتقال مفاهیم سخن می‌گوید. وی در این مباحث ده بُعد برای وجود انسان معرفی می‌نماید به علاوه از بعد محیط که خارج از وجود انسان ولی مؤثر بر آن است نیز بحث می‌کند. در این مباحث علاوه بر معرفی و توضیح ابعاد وجود انسان مانند عقلانیت، علم‌گرایی، تخییل، عمل وانس، زیبایی‌گرایی و...، راه‌های عملی و تکنیک‌های مفیدی در رابطه با هر یک از این ابعاد به منظور انتقال مفاهیم به فرزندان و تربیت آنها ارائه می‌شود. 🔻در این جلسات بیشتر از دوره کودکی و نوجوانی گفتگو می‌شود لذا این مباحث برای والدین و مربیان دوره دبستان و راهنمایی بسیار مفید و ضروری می‌باشد. 💠 به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
🌀 پیشنهاد می شود خلاصه نویسی خودتان از صوت های استاد پناهیان را با ما @amori777 به اشتراک بگزارید، بهترین خلاصه ها در کانال گزاشته می شوند.