eitaa logo
سبک زندگی دینی
125 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
23 فایل
آیدی ادمین: @mohammaddostmr
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️ 🌹 امام حسین(ع) در صبح عاشورا : بندگان خدا! اهل شوید و از دنیا برحذر باشید! اگر بنا بود دنیا برای کسی باقی بماند و یا کسی برای همیشه در دنیا بماند، پیامبران برای بقاء سزاوارتر بودند و برای رضایت از زندگی، شایسته تر بودند و به قضا و قدر، راضی تر بودند. جز این نیست که خدا دنیا را دار آزمایش قرار داده و انسانها را برای مردن آفریده است. پس تازه های دنیا کهنه می شوند و نعمتهایش از بین می روند و شادی اش تبدبل به غم می شود. دنیا منزلگاهی است زودگذر و کوتاه مدت. پس برای سفر آخرت توشه بردارید و بدانید که بهترین توشه، . 📖 عبادَاللّهِ اِتَّقُواللّهَ وَکُونُوا مِنَ الدُّنْیا عَلی حَذَرٍ، فَاِنَّ الدُّنْیا لَوْ بَقِیَتْ لاَِحَدٍ اَوْ بَقِیَ عَلَیْها اَحَدٌ، کانَتِ الاَْنْبِیاءُ اَحَقَّ بِالْبَقاءِ، وَ اَوْلی بِالرِّضی وَ اَرْضی بِالْقَضاءِ. غَیْرُ اَنَّ اللّهَ تَعالی خَلَقَ الدُّنْیا لِلْبَلاءِ وَ خَلَقَ اَهْلَها لِلْفَناءِ فَجَدیدُها بالٍ، وَ نَعیمُها مُضْمَحِلٌّ وَ سُرُورُها مُکفَهِرٌّ، وَ الْمَنْزِلُ بُلْغَةٌ وَ الدّارُ قَلْعَةٌ فَتَزَوَّدُوا فَاِنَّ خَیْرَ الزّادِ التَّقْوی؛ 📚 تاریخ ابن عساکر، شرح حال امام حسین علیه السلام، ص 215
قَالَ مُحَمَّدُ بْنُ عَمْرٍو حَدَّثَنِي كَرَّامٌ عَبْدُ اَلْكَرِيمِ بْنُ عَمْرٍو عَنْ مُيَسِّرِ بْنِ عَبْدِ اَلْعَزِيزِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ : كَتَبَ اَلْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ إِلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ مِنْ كَرْبَلاَءَ بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ مِنَ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ إِلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ وَ مَنْ قِبَلَهُ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ أَمَّا بَعْدُ فَكَأَنَّ اَلدُّنْيَا لَمْ تَكُنْ وَ كَأنَّ اَلْآخِرَةَ لَمْ تَزَلْ وَ اَلسَّلاَمُ محمّد بن عمرو مى‌گويد: كرام عبد الكريم بن عمرو از ميسر بن عبد العزيز از حضرت ابى جعفر برايم نقل نمود كه آن حضرت فرمودند: حضرت حسين بن على عليهما السّلام از كربلاء براى محمّد بن على عليه السّلام نوشتند: « بِسْمِ‌ اَللّٰهِ‌ اَلرَّحْمٰنِ‌ اَلرَّحِيمِ‌ » از حسين بن على به محمّد بن على و بنى هاشمى كه او را پذيرفته‌اند: امّا بعد: گويا دنيا نبوده و پيوسته آخرت بوده است، والسّلام.
9.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تجربه مرگ و ملاقات امام حسین(ع) ماجرای حمله انتحاری به یکی از مساجد کویت. این مرد میگوید امام حسین علیه السلام دیدم بهم گفته نوبت تو نیست برگرد! ‌‌‌‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓🔹 روز قیامت اوضاع ما خرابه! ولی... 🌹 تو یاد حسین بودی😔
🔴 اقناع عمومی و اتمام حجت بر تمام مردم جهان... 🌕 امام باقر علیه‌السلام فرمودند: «و او(مهدی عجل‌الله فرجه)، تورات و ساير كتب (آسمانى) خداى عزّوجلّ‌ را از غارى در انطاكيه بيرون مى‌آورد و ميان اهل تورات(يهود) با تورات و ميان اهل انجيل با انجيل و بين اهل زبور با زبور و ميان مسلمانان با قرآن حكم مى‌كند...» و اینگونه حجّت را بر همگان تمام میکند! 📗الغيبة (للنعمانی) ج ۱، ص ۲۳۷ 📗بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۳۵۰ 📗نوادر الأخبار، ج ۱، ص ۲۷۵ 📗إثبات الهداة، ج ۵، ص ۱۱۵ 🌷اَلْلّٰهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّكَ‌ٱلْفَرَج🌷
امام سجاد علیه السلام غیبت بوسیله دوازدهمین از جانشینان رسول خدا و امامان بعد از او ممتد می شود. ای ابو خالد مردم زمان او که معتقد به امامت وی می باشند و منتظر ظهور او هستند، از مردم تمام زمان ها بهترند، زیرا خداوند عقل و فهمی به آنها داده که غیبت در نزد آنها حکم مشاهده را دارد! خداوند آنها را در آن زمان مثل کسانی می داند که با شمشیر در پیش روی پیغمبر -علیه دشمنان دین- پیکار کرده اند، آنها مخلصان حقیقی و شیعیان راستگوی ما هستند که مردم را به طور آشکار و نهان بدین خدا می خوانند. و فرمود: انتظار فرج بزرگ ترین فرج است. إِنَّ أَهْلَ زَمَانِ غَیبَتِهِ الْقَائِلُونَ بِإِمَامَتِهِ الْمُنْتَظِرُونَ لِظُهُورِهِ أَفْضَلُ أَهْلِ کلِّ زَمَانٍ لِأَنَّ اللَّهَ تَعَالَی ذِکرُهُ أَعْطَاهُمْ مِنَ الْعُقُولِ وَ الْأَفْهَامِ وَ الْمَعْرِفَةِ مَا صَارَتْ بِهِ الْغَیبَةُ عِنْدَهُمْ بِمَنْزِلَةِ الْمُشَاهَدَةِ وَ جَعَلَهُمْ فِی ذَلِک الزَّمَانِ بِمَنْزِلَةِ الْمُجَاهِدِینَ بَینَ یدَی رَسُولِ اللَّهِ ص بِالسَّیفِ أُولَئِک الْمُخْلَصُونَ حَقّاً وَ شِیعَتُنَا صِدْقاً وَ الدُّعَاةُ إِلَی دِینِ اللَّهِ سِرّاً وَ جَهْراً وَ قَالَ ع انْتِظَارُ الْفَرَجِ مِنْ أَعْظَمِ الْفَرَج.
نیاز ما به امام، مهم‌ ترین نیاز در ارتباطات انسانی است. نمی‌ شود جای این نیاز را با محبت و رابطه دیگری پر ڪرد. اگر جای امام را در قلبت به دیگری بدهی، مقام امام را در قلبت غصب ڪرده‌ای و هیچ گاه از زندگی‌ ات لذت ڪافی و ڪامل نخواهی برد.
📖 مقام منتظران مهدى عليه السلام 🍂إمام صادق عليه السلام: ▫️كسى كه منتظر دوازدهمين [امام ]باشد، مانند كسى است كه با شمشير آخته در برابر پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از آن حضرت دفاع كند. ▪️المُنْتَظِرُ للثّاني عَشَرَ كالشّاهِر سَيفَهُ بينَ يدَي رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله يَذُبُّ عنهُ. 📚بحار الأنوار: 52/129/24.
💠 🚩 گریه خونین امام زمان (عج): ◼️ (ای جد بزرگوار یا اباعبدالله) اگر زمانه مرا (از محضرت) به تأخیر انداخته و مقدرات الهی مرا از نصرت و یاریت بازداشته، به خدا قَسم که صبح و شام برایت ندبه و نوحه می‌کنم و اگر اشک چشمم خشک شود، به جای آن برایت خون گریه می‌کنم. لَئِنْ أَخَّرَتْنیِ آلدُّهورُ وَ عاقَنی عَنْ نَصرِکَ ‌المَقدور... فَلَأَنْدُبَنَّكَ صَباحاً وَ مَساءً ولَأَبْكِیَنَّ عَلَیكَ بَدَلَ الدُّموُعِ دَماً. 📚 بحارالأنوار، ج ٩٨، ٢٦٩ •┈┈••✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 «غربت امام زمان عجل الله» ⁉️ میرزا ابوالفضل تشرف خدمت امام عصر عجل الله پیدا میکند و از حضرت سوال می‌کند، آقا ظهور شما کِی است ؟ 📌 امام عصر عجل الله می فرمایند: ما کسی را نداریم !!! 👤 حجت الاسلام
امام حسین: 🍃 برای او [ امام مهدى علیه السلام ] غيبتى است كه گروهى در آن مرحله مُرتد ( از دین برگشته) مى شوند و گروهى ثابت قدم مى مانند و از این بابت آزار خواهند دید ؛ افراد مرتد [ به تمسخر ] به آنها مى گويند: « تحقق اين وعده كى خواهد بود اگر شما راستگویید؟» بدانید كسى كه در زمان غيبت در مقابل اذيّت و آزار و تكذيب آنها صبور باشد، همانند مجاهدى است كه با شمشير در برابر رسول خدا صلي الله عليه و آله جهاد كرده است.🍃 🌷 قال الحسين عليه السلام: 🌸 لَهُ غَيْبَةٌ يَرْتَدُّ فِيهَا اَقْوامٌ وَ يَثْبُتُ فِيهَا آخَرُونَ فَيُوذَونَ وَ يُقالُ لَهُمْ: «مَتَى هَذَا الْوَعْدُ اِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ». اَمَا اِنَّ الصَّابِرَ فِى غَيْبَتِةِ عَلَى الاَْذَى وَ التَّكْذِيبِ بَمِنْزِلَةِ المُجَاهِدِ بِالسَّيْفِ بَيْنَ يَدَىْ رَسُولِ اللهِ صَلَّي اللُه عَلَيهِ وَ آلِه. 📚بحارالأنوار، ج 51. امام سجاد علیه‌السلام: هركه در زمان غيبت قائم ما بر موالات و دوستى ما بميرد ، خداوند پاداش هزار شهيد ، مانند شهيدان بدر و اُحد، به او عطا كند 📗بحارالأنوار ج79ص173