eitaa logo
سبک زندگی دینی
124 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
22 فایل
آیدی ادمین: @mohammaddostmr
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ روایتی پر امید برای منتظران زمان غیبت 👈 عبد العظيم حسنىّ از امام جواد از آباء بزرگوارشان از امير المؤمنين عليه السّلام چنين روايت كند: براى قائم ما غيبتى است كه مدّتش طولانى است، گويا شيعه را در دوران غيبت او مى‏بينم كه جولان مى‏دهد مانند جولان چهارپايان، چراگاه را مى‏جويند امّا آن را نمى‏يابند، 👈 بدانيد هر كه در آن دوران در دينش استوار باشد و قلبش به واسطه طول غيبت امامش سخت نشود او در روز قيامت‏ هم درجه من است. كمال الدين / ترجمه پهلوان، ج‏1، ص: 564
🎈 🍃 امیرالمؤمنین (ع) در توصیف : ‌ 🌹 زمانى مى رسد كه هيچ كس در آن زمان نجات نمى يابد، مگر حق پرستِ بى نام و نشان كه اگر حضور داشته باشد، كسى او را نمى شناسد و اگر غايب باشد، كسى به جستجويش نمى آيد. اين افراد چراغهاى هدايت و نشانه هاى روشن در راه تاریکند. ‌ 📚 نهج البلاغة: الخطبة 103 🍃 💠حدیث مهدوی 🔻امیرالمومنین سلام الله علیه در پاسخ به سوال اصبغ بن نباته در مورد غیبت امام زمان ارواحنا فداه چنین فرمود: 🔹وَ أَنَّى لَكَ بِهَذَا اَلْأَمْرِ يَا أَصْبَغُ أُولَئِكَ خِيَارُ هَذِهِ اَلْأُمَّةِ مَعَ خِيَارِ أَبْرَارِ هَذِهِ اَلْعِتْرَةِ. 🔸تو را چه به این امر، ای اصبغ، کسانی که در زمان غیبت امام زمان ارواحنا فداه هستند، بهترین های این امت همراه با بهترین نیکان این خاندان هستند. 📚الکافي ج ۱، ص ۳۳۸ https://eitaa.com/mouodyavaran
✅شب قدر ،شب بیدار ماندن نیست شب بیدار شدن از خواب غفلت نسبت به امام زمان ارواحنافداست. ✅روح شب قدر پیوند با امام زمان خوردن است و اگر در این شب تقدیر این پیوند برایمان حاصل نشود.(چشم مان گریان ولی قلب مان دنبال گناه است، امشب با خدا سخن می گوییم و فردا و پس فردا در اختیار شیطان هستیم و خودمان را گول می زنیم و سعی می کنیم با احساسات زودگذر خود را خالی کنیم و دوباره بعد از آن، روز از نو..) ✅با سرچشمه ی آب حیات پیوند بخوریم و الا مرگمان قطعیست... (السلام علیک یا عین الحیات) ✍️خیلی از ماها بارها یک اتفاق غیر منتظره را تجربه کرده ایم. یعنی به صورت یک دفعه‌ای به ما خبری داده‌اند که فکر تحققش را در آن زمان نمی‌کردیم. ظهور علیه السلام نیز در برخی از روایات همین طور ترسیم شده است. امام حسن مجتبی علیه السلام می فرمایند از جدم، رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم سوال کردم که ... چه زمانی قائم ما اهل بیت ظهور می کند؟ فرمودند حکایت او حکایت قیامت است: در آسمان ها و زمین سنگین و گرانقدر است، و نیاید شما را مگر به طور ناگهانی و قریب قلت یا رسول الله فمتی یخرج قائمنا اهل البیت قال إنّما مثله کمثل السّاعه ثقلت فی السّماوات و الأرض لا تأتیکم إلاّ بغته» 📚بحارالانوار، ج ۳۶، ص ۳۴۱٫ https://eitaa.com/mouodyavaran
👇👇👇 💥صاحب شب قدر را می‌شناسید؟ ✍ شب قدر و اثبات امام زمان(عج) یکی از آیاتی که به وسیله آن می‌توان وجود نازنین حضرت ولی عصر (عج) را اثبات کرد، سوره مبارکه «قدر» است؛ 🔹 خداوند متعال در این سوره بعد از بیان این‌که قرآن در شب قدر نازل شده و بیان شأن و منزلت و اهمیت شب قدر، این آیه را بیان می‌کند: 🍃تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ فِيها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ [قدر/4] فرشتگان و «روح» در آن شب به اذن پروردگارشان براى (تقدير) هر كار نازل می‌شوند. 🔹منظور از «روح» مخلوق عظيمى ما فوق فرشتگان است، چنان‌كه در حديثى از امام صادق(علیه‌السلام) به آن اشاره شده است.[1] 🔹حال برای استدلال به امامت ائمه اطهار و به خصوص امامت حضرت ولی عصر(عج) می‌گوییم: با توجه به اين‌كه «تَنَزَّلُ» فعل مضارع است و دلالت بر استمرار دارد (در اصل «تَتَنَزَّلُ» بوده) روشن می‌شود كه شب قدر، مخصوص به زمان پيغمبر اكرم(ص) و نزول قرآن مجيد نبوده است، بلكه امرى است مستمر و شبى است مداوم كه همه ساله تكرار می‌شود؛ ✅ پس این‌که هر سال در چنین شبی ملائکه و روح به دنیا می‌آیند و مقدرات الهی و فیوضات خداوند متعال را به زمین می‌آورند شکی نیست و قرآن دال بر آن است. 🔹بدون شک در زمان رسول خدا(ص) که بر وجود نازنین ایشان نازل می‌شدند و مقدّرات را به خود حضرت تقدیم می‌کردند، 👈 امّا سوال مهم این است که در زمان‌های بعدی چه باید گفت؟ آیا ملائکه نازل می‌شوند یا خیر دیگر قطع شده؟ اگر می‌شوند به راستی بر چه کسی نازل می‌شوند و مقدرات را به دست چه کسی می‌دهند؟ آن شخص چه کسی است که ملائکه بر او نازل می‌شوند؟ 🔹 بدون شک آن شخص، شخصی عادی مانند دیگر مردم نباید باشد، زیرا در این‌صورت او لیاقت چنین کاری را ندارد، پس او باید ممتاز باشد و به اعتقاد شیعه او کسی جز امام معصوم نیست؛ امام کسی است که با ملکه عصمتی که خداوند متعال به او عطا فرموده، چنان جایگاه و مقامی در نزد خداوند متعال پیدا می‌کند که می‌تواند مقدارت الهی را دریافت کند. 🔹این سوال را در زمان کنونی تکرار می‌کنیم، حال در این زمان آیا ملائکه نازل می‌شوند یا خیر، اگر نه که مخالفت با قرآن است، اگر بله پس بر چه کسی نازل می‌شوند و مقدرات را به چه کسی تحویل می‌دهند. آیا به غیر از وجود نازنین حضرت ولی عصر(عج) و کس دیگری را سراغ دارید که چنین لیاقتی داشته باشد. 👈این استدلال را خود ائمه اطهار(ع) به ما آموخته‌اند، آنان به برخی از شیعیان خاص خود فرمودند: «با دشمنان امامت، به سوره قدر احتجاج کنید (به همین شکلی که در متن توضیح داده شده است)».[2] 📎منبع اصلی مطلب: 👇👇👇 welayatnet.com/fa/news/33448 ┄┅═══✼📩✼═══┅┄
شب قدر آخر 🔻چه اموراتی در به عجل الله فرجه القا می‌شود؟. ✍🏻 هشام گوید به حضرت صادق علیه السلام عرض کردم که معنای این آیه «فيها يفرق كل امر حكيم» «در آن شب هر امر حکیمانه‌ای تقسیم می‌گردد» چیست؟ ✨ حضرت فرمودند: این همان ‌‌‌شب قدر است که در آن کسانی که قرار است حج بروند و هر آنچه که دربارهٔ اطاعت و معصیت و مرگ و زندگی است و هر اتفاق جدیدی امضا می‌شود و به صاحب زمین القا می‌شود. ابن مغیره بصری پرسید: صاحب زمین کیست؟ حضرت فرمودند: همان امام زمانتان است. 🔸عن هشام قال قلت لابي عبد الله عليه السلام قول الله تعالى في كتابه «فيها يفرق كل امر حكيم»قال تلك ليلة القدر يكتب فيها وفد الحاج وما يكون فيها من طاعة أو معصية أو موت اوحيوة ويحدث الله في الليل والنهار وما يشاء ثم يلقيه إلى صاحب الارض قال الحرث بن المغيرة البصري قلت ومن صاحب الارض قال صاحبكم. 📙بصائرالدرجات ص ٢٤١.
بیا که جهان، بی تو بیمار است 💠شب قدر و امام زمان 🔷امير مؤمنان عليه السّلام به ابن عباس فرمود: همانا شب قدر در هر سال وجود دارد: و در آن شب امور يك سال نازل مى‏شود؛ و براى اين موضوع پس از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله حاكمان [و پيشوايانى‏] قرار داده شده‏اند. ابن عباس پرسيد: آنها كه هستند؟ فرمود: من و يازده تن از نسل من، كه همه امامانى هستند كه حديث مى‏شوند. 🔷قال أمير المؤمنين عليه السّلام لابن عبّاس، إنّ ليلة القدر في كلّ سنة و إنّه ينزّل في تلك اللّيلة أمر سنة و لذلك الأمر ولاة من بعد رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله. فقال له ابن عبّاس: من هم؟ قال: أنا و أحد عشر من صلبي أئمّة محدّثون‏ 📚 كلينى، محمد بن يعقوب، الکافی، ص 533، ح 12 🔶اين بيان زیبای امیر المومنین علیه السلام گویای این است که «ملائك» و «روح» كه به تعبير سوره قدر به «اذن» پروردگار خويش در شب قدر نازل مى‏شوند، «كلّ أمر» يا همه برنامه يك ساله جهان هستى را بر حجت خداوند در هر زمانه ای ناز ل می کنند 🔶 بر اساس روایات اين برنامه در زمان رسول خدا بر حضرت محمد مصطفی نازل می شد و پس از ايشان بر امامانى كه يكى پس از ديگرى سرپرستى امت اسلام را بر عهده گرفته اند صورت گرفته است. 🔶 در زمان ما نیز ملائکه الهی در شب قدر بر امام زمان ، حضرت حجت ابن الحسن وارد شده و امورات یک ساله را بر ان حضرت عرضه می کنند.
💠امان جهان 📖مهدویت در قران 🔸 « إِنَّ اللَّهَ يُمْسِكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ أَن تَزُولَا وَلَئِن زَالَتَا إِنْ أَمْسَكَهُمَا مِنْ أَحَدٍ مِّن بَعْدِهِ إِنَّهُ كَانَ حَلِيمًا غَفُورًا» 📖جزء22 ،سوره فاطر، آیه ی 41 🔸 « خداوند آسمانها و زمين را نگه مي‏دارد تا از نظام خود منحرف نشوند و هر گاه منحرف شدند كسي جز او نمي‏تواند آنها را نگاه دارد او حليم و غفور است. » 🔸 بر اساس برخی روایات خداوند به واسطه‌ى اولياى خود، آسمان و زمين را حفظ مى‌كند كه اگر نباشند، نظام هستى به هم مى‌ريزد. 🔸 امام زمان عجل الله تعالی فرجه می فرمایند: ♻️ وجود من‌ براى‌ اهل‌ زمین‌ سبب‌ امان‌ و آسایش‌ است‌، همچنان‌ که‌ ستارگان‌ سبب‌ امان‌ اهل‌ آسمانند. ♻️و إِنِّي‏ أَمَانٌ‏ لِأَهْلِ الْأَرْضِ كَمَا أَنَّ النُّجُومَ أَمَانٌ لِأَهْلِ السَّمَاء 📚إعلام الورى بأعلام الهدى ؛ ص453
◾️شب‌ طلایی قدر ▫️شب قدر دارای ظاهر و باطن است. ظاهر آن احیا و شب زنده داری و عبادت و مناجات و انابه است و باطن آن وجود مقدس حضرت زهرا علیهاسلام است. ▫️درک این وجود طاهره مطهره، علاوه بر عمل به ظواهر شب قدر نیازمند شناخت دقیق و صحیح از حجج الهی یعنی امامان معصوم علیهم السلام است.
‌ 🌙 شب قدر، آغاز حیاتی نو برای انسان است. در حقیقت از شب قدر، انسان مومن روزه‌دار، سال نویی را آغاز میکند. ‌ در شب قدر تقدیر او در دوران سال برای او از سوی کاتبان الهی نوشته میشود. انسان وارد یک سال نو، مرحله‌ی نو و در واقع یک حیات نو و ولادت نو میشود.➡️ رهبر انقلاب ۱۳۸۸/۰۶/۲۹ ✨🍃آنها که مومن به خدا هستند. شروع سال و آغاز عمل به جدول برنامه و زمان بندی خود را ۲۴ رمضان می دانند. یعنی بعد از شب ۲۳ ام که تقدیر یکساله ایشان مهر و امضا می شود... 🌸برای شروعی جانانه تر و تطبیق کامل با برنامه خداوند، می توان نقطه آغاز و ترسیم افق آینده را از این تاریخ کلید زد. 💫 روز قدر هم رتبه شب قدر است، آن چه مهم است در آن تامل داشته باشیم یک جمله است: « بنده تدبیر می کند، محتاج تقدیر خداست...» 🌪یعنی حواسمان باشد هرچقدر نقشه کشی و برنامه ریزی کنیم «او»ست که باید بخواهد و توفیق اجرا بدهد. و این ساعات و لحظات و شب ها و روزها فرصت و امکان ایجاد کرده است که حصار زمان شکسته شود و با اتصالی که ایجاد می شود کارهای ما به گونه ای دیگر محاسبه شود تا هرکس احساس خسران و عقب افتادگی دارد بداند در معادلات خدا امکان جبران و رسیدن، همیشه وجود دارد. 🌅چرا که فرمود: شب قدر شبی است که بهتر از هزار ماه است و به محاسبه دنیایی هزار ماه چیزی حدود ۸۰ سال عمر آدمی روی زمین می شود و این یعنی میانگین فرصت و عمر انسان بر این کره خاکی که هر چه بخواهد بکند در همین بازه زمانی برایش مقدور است که به انجام برساند. @manebabarname
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ⁉️چرا سید بحرالعلوم، سید ابن طاووس و مقدس اردبیلی این قدر با امام زمان (عج) رفیق بودند، ولی من نه 🎤 استاد عالی .................... 💠زیباترین دعا در شبهای قدر ✅شب قدر با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف پیوند بسیار زیادی دارد. ✅ یکی از زیباترین دعاهایی که سفارش شده است در شبهای قدر خوانده شود دعای سلامتی امام زمان علیه السلام است. ✅ اما اکثر مردم این دعا را به صورت ناقص می خوانند، یعنی این عبارت دعا «الحمد الله رب العالمين و صلوات» را نمی خوانند. ✅ در واقع دعای اصلی سلامتی امام زمان چنین است: بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمين اللهم صل علی محمد و آل محمد، اللهم کن لوليک الحجه بن الحسن صلواتک عليه و علی ابائه في هذه الساعه و في کل ساعه ولياً و حافظاً و قائداً و ناصراً و دليلاً و عيناً حتي تسکنه ارضک طوعاً و تمتعه فيها طويلاً
پرسش : از نظر روايات اسلامي، «خوف» و «رجاء» از چه اهمیّتی برخوردار است؟ پاسخ اجمالی: «خوف» و «رجاء» به معناي بیم از کیفر و امید به لطف و رحمت خداست و قوی ترین انگیزه حرکت انسان به سوی تقوی و پاکیزگیها و بهترین راهنما براي کسب معارف الهی است. هیچ کس بدون این دو نمی تواند در آسمان قُربِ حقّ پرواز کند و به اوج قُربِ او راه یابد؛ ولی بهره گیری از این دو در صورتی امکان دارد که خوف و رجاء کاذب نباشد و نشانه کاذب نبودنش، هماهنگ بودنِ عمل با آن است؛ متأسفانه بسيارى از مردم، در امور دنيا خوف و رجاء صادقى دارند؛ در حالى كه نسبت به آخرت گرفتار خوف و رجاء كاذبند. انسان ماداميكه در اين عالم است، براى تكامل خودش هم خوف لازم دارد و هم رجاء، تا بتواند بار تكليف را تا سفر آخرت بكشد. اگر تازيانه خوف نباشد غير از هواپرستى كارى از او برنمى آيد و همينطور اگر رجائى هم نباشد شوقى ندارد و لذا فرمود: مؤمن هميشه بين دو نور است كه هيچ يك بر ديگرى غالب نمى گردد و اگر يكى غالب گردد بار سفر را به منزل نمى رساند هر دو نور بايد مساوى باشند. حديثى است كه مى فرمايد: اگر گناه تو گناه اولين و آخرين باشد باز هم از عفو خدا نااميد مباش، زيرا اگر به درگاهش بيائى تو را مى بخشد، چه مانعى دارد كه تو را پاك نمايد. و در مقام خوف هم فرمود: اگر عمل تمام خائفين را هم داشته باشى باز هم بترس، چون ممكن است از آنكه خدا يك لحظه تو را به خودت واگذار كند كه اگر به خودت واگذار كند به آلودگی مى افتى. شخصى از حضرت موسى بن جعفر (عليه السلام) سؤال كرد كه بلعم باعورا چه شد كه با آن همه علم عاقبت مانند سگ شد؟ حضرت فرمود: چون خدا او را يك لحظه به خودش واگذار كرد. عرض كرد: چه شد كه به خودش واگذارش كرد؟ حضرت فرمود: به واسطه آنكه شكر نعمت ننمود. مؤمن عاقل بايستى صفت انبياء را كه تشبيه به چراغ شده است داشته باشد، يعنى چراغ دو چيز لازم دارد تا روشن شود، يكى روغن و ديگرى افروزنده آن ((كبريت)). اگر روغن نداشته باشد فتيله مى سوزد و اگر شعله اى به آن زده نشود خاموش است و روشن نمى شود. قلب مؤمن هم مانند چراغ است، نكند شيطان او را بفريبد.متوجه باشد كه خدا مى بخشد و از آن طرف هم به توسط كبريت خوف، روشن باشد تا بتواند سفر را طى كند.
خوف و رجاء اصطلاحی در قرآن، حدیث ، عرفان و اخلاق به معنای ترس از خدا و در همان حال امید به بخشایش و مهربانی او. آگاهی از کوتاهی خویش در ادای وظیفه بندگی ـ آن گونه که شایسته مقام خدا است ـ و توجه به قدرت مطلق الهی برای مجازات بندگان و از سوی دیگر، آگاهی از صفت بخشایندگی مطلق خدا، از عوامل پدید آمدن حال خوف و رجاء در مومن است. رتبه رجاء بعد از خوف است، زیرا رجاء مخصوص کسی است که در مقام خوف قرار گرفته و برای تعدیل آن حالت به رجاء نیاز دارد که به افراط در خوف نیفتد. در بسیاری از احادیث بر تعادل بین خوف و رجاء تأکید شده است. از جمله این که خوف و رجاء با هم عامل متذکر بودن روح دانسته شده است. همچنین امام صادق از وصیت لقمان نقل کرده است که چنان باید از خدا بترسی که گویی اگر اعمال نیک ثقلین (جن و انس) را هم بیاوری او تو را عقوبت خواهد کرد، و چنان باید به او امید ببندی که گویی اگر گناهان ثقلین را هم مرتکب شده باشی او تو را از رحمت خویش برخوردار خواهد کرد. بزرگان دین هر کدام در مورد به دست آوردن خوف و امید، راه کارهایی را دستور داده اند، از جمله مرحوم علامه مجلسی «ره» می فرماید: «انسان باید طبیب نفس خود باشد، اگر امید بر وی غالب است، با تفکر در آیات، احادیث و عقوبات الهی، خوف خود را بیشتر کند، و اگر خوف وی غالب است و ترس یأس و ترک عمل می دهد، با تفکر در فضل خداوند و آیات و اخبار، خویش را امیدوار گرداند. البته نهایت خوف با نهایت رجاء منافات ندارد؛ چرا که محل ترس، نفس آدمی و گناهان است، ولی متعلّق امید رحمت و فضل پروردگار می باشد، پس آدمی که از خود می ترسد و از خداوند امید دارد، با تفکر در بدی های خود خوف وی زیاد می شود، و با تفکر در فضل خداوندی امیدواری حاصل می شود.»
امام صادق علیه السّلام فرمودند: اُرجُ اللهَ رَجاءً لا یُجَرّیکَ عَلی مَعصِیَتِهِ، وَ خَفهُ خَوفاً لا یُؤیِسُکَ مِن رَحمَتِهِ؛ به خداوند امید داشته باش، امیدی که تو را بر معصیت و گناه، گستاخ نسازد. و از او بترس، ترسی که تو را از رحمتش ناامید نکند. تحف العقول، ص304 شرح حدیث: خداوند مهربان و غفور، به بندگانش لطف دارد و وعده ی آمرزش گناهان را داده است. خدای منتقم و قهّار، به گنهکاران و مجرمان وعده ی عذاب و آتش جهنم داده است. آن یکی امید می آفریند و این دیگری بیم. در توصیه های دینی آمده است که مؤمن باید بین حالتِ بیم و امید و خوف و رجا باشد و این دو صفت به صورت یکسان در وجود او باشد، تا نه امید بیش از حدّ، او را به عصیان و خلاف، گستاخ کند، و نه ترس بیش از اندازه، او را از رحمت الهی مأیوس سازد. بعضی می گیوند: «آب که از سر گذشت، چه یک نی، چه صد نی!» و به دنبال آن، خلاف و گناه را ادامه می دهند و در باتلاق معصیت غرق می شوند. این همان یأس از رحمت الهی است. پس خدا «توبه» را برای چه کسانی قرار داده است؟ مگر رحمت خدا گسترده نیست؟ بعضی هم می گویند: «خدا رحمان و رحیم است و برای عذاب الهی، آن قدر نمرودها، فرعون ها، یزیدها، حجّاج ها و جنایتکاران حرفه ای وجود دارد که نوبت به ما نمی رسد». این هم امیدواری بیش از حدّ است که سبب جرأت و جسارت در انجام گناه می شود. در حدیث آمده است: چنان به خدا امیدوار باش که اگر به اندازه همه گناه کرده باشی، باز هم امید عفو داشته باشی و چنان از او بترس که اگر اطاعت جنّ و انس هم در نامه اعمالت باشد، بیم آن را داشته باش که در محاسبه ی الهی محکوم شوی و به دوزخ بروی. آری... امید و ترس، با هم و برابر! منبع:حکمت های صادقی (ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام صادق علیه السلام)، جواد محدثی.
آیا غلبه خوف بر بنده بهتر است یا غلبه رجاء. به نظر غزالی این سؤال بی‌جاست زیرا هر یک از این دو چون دارویی برای بیماری خاصی است و نمی‌توان آنها را با هم مقایسه کرد. اگر قلبی دچار بیماری ایمنی از مکر خدا و غرور به آن یا دچار بیماری معصیت باشد خوف بهتر است؛ و اگر قلبی دچار بیماری یأس از رحمت خدا باشد رجاء بهتر است. البته غزالی پذیرفته است که با قطع نظر از بیماری خاص، و با عنایت به کثرت معصیت و غرور در میان خلق، خوف از یک لحاظ مطلقاً برتر است، اما به لحاظ منشأ این دو، رجاء برتر است زیرا مقتضای رحمت و لطف خداست و خوف مقتضای غضب خدا؛ و رحمت خدا با محبت سازگارتر است. نتیجه آن که برای بیشتر مردم خوف برتر است، ولی برای پرهیزکارانی که ظاهر گناه را ترک کرده‌اند، اعتدال خوف و رجاء شایسته‌تر است.[ غزالی، ج۴، ص۱۷۳]
✅کارگردان دنیا خداست! ✍مهم نیست نقش ما ثروتمند است یا تنگدست، سالم است یا بیمار! مهم این است که محبوبترین کارگردان عالم نقشی به ما داده! نباید از سخت بودن نقش گله مند بود، چرا که سخت بودن نقش، نشانه اعتماد کارگردان به شایستگی بازیگر است. امیدوارم خوش بدرخشیم ! غر نزن. گله نکن خدا حکمت همه کارها را میدونه فقط مرتب بهش بگو: "ای که مراخوانده ای راه نشانم بده..."..،،
🖊 ره: اگر یاد خداوند که نقطه اصلی هرم آفرینش است، آرامش بخش نباشد، مطمئن باش مخلوقات او آرامش بخش نخواهند بود، دنبال اوباش و انقدر سرگردان نباش
🌷 آیـت الله مجتهــدی تهرانی (ره) : ☝️ هیچ دعایی را کوچک نشمارید، شاید استجابت در همان دعا باشد. 🔹بعد از هر نماز دست خود را بلند کن و حاجت از خدا بخواه، هرکس بعد از نماز یک دعا پیش خدا دارد که حاجت بگیرد،‌آن وقت بلند می شود و میرود. 🔸تا نماز خود را خواندی بلند نشو، برو و تعقیبات بخوان،‌دعا بخوان. 🔹همانطور که بادبادک بدون دنباله بالا نمی رود،‌نمازم بدون تعقیبات بالا نمی رود. 🔸بعد از نماز حتما تعقیبات بخوان، بنشین در ِ خانه خدا و گدایی کن و حاجت بخواه،‌شاید همین امشب دعایت گرفت. 🔹انسان باید در گدایی از خدا سماجت کند، خود خدا می فرماید: «اُدعوُنی اَستَجِب لَکُم» 🔸شما بخوانید مرا، من دعایتان را مستجاب می کنم..
✨﷽✨ ✅سنگِ وجودمان را بشکافیم تا مهر خدا را ببینیم ✍️چوپانی عادت داشت در یک مکان معین زیر یک درخت بنشیند و گله گوسفندان را برای چرا در اطراف آنجا نگه دارد. زیر درخت سه قطعه سنگ بود که چوپان همیشه با استفاده از آن‌ها آتش درست می‌کرد و برای خود چای آماده می‌کرد. هر بار که او آتشی میان سنگ‌ها می‌افروخت متوجه می‌شد که یکی از سنگ‌ها مادامی که آتش روشن است، سرد است اما دلیل آن را نمی‌دانست. چند بار سعی کرد با عوض کردن جای سنگ‌ها چیزی دست‌گیرش شود اما همچنان در هر جایی که سنگ را قرار می‌داد، سرد بود تا اینکه یک روز وسوسه شد تا از راز این سنگ آگاه شود. تیشه‌ای با خود برد و سنگ را به دو نیم کرد. آه از نهادش بر آمد. میان سنگ موجودی بسیار ریز مانند کرم زندگی می‌کرد. رو به آسمان کرد و خداوند را در حالی که اشک صورتش را پوشانده بود، شکر کرد و گفت: خدایا،‌ ای مهربان، تو که برای کِرمی این چنین می‌اندیشی و به فکر آرامش او هستی، پس ببین برای من چه کرده‌ای و من هیچگاه سنگ وجودم را نشکستم تا مهر تو را به خود ببینم.
🖊 حاج اسماعیل ره: کارهای خدا را امضا کن. اگر امضا نکنی؛ غصه‌ها را خورده‌ای و همه از کیسه‌ات رفته است. اگر دانستیم خدا خیر ما را میخواهد غصه نمیخوریم. کارهایی که او میکند همه برای ما خوب است. پس با اختیار خود آن را امضا کن.
امیرالمؤمنین عليه السلام: لم تَخْلُ مِن لُطفِهِ مَطْرِفَ عَينٍ، فی نِعمَةٍ يُحدِثُها لَكَ، أو سَيِّئةٍ يَستُرُها علَيكَ، أو بَلِيَّةٍ يَصرِفُها عنكَ در نعمتى كه براى تو پديد آورده، يا گناهى كه از تو فرو پوشانده، يا بلايى كه از تو دور ساخته، چشم بر هم زدنى از لطف او بى بهره نبوده اى نهج البلاغه، از خطبه 223
✳ یک سجده در تمام عمر... 🔻 اگر در یک ، در جمیع ایام عمر، حاصل شد، جبران خسارات بقیه‌ی عمر می‌شود و عنایت حق، از او دستگیری می‌کند و از دایره‌ی دعوت خارج می‌شود. 👤 (ره) 📚 از کتاب 📖 ص ۱۰۵
✳ اول طهارت، بعد دعا 🔻 ما همه اجمالا کم‌و‌بیش هر کس به اندازه‌‌ی خود دارای هستیم. در این اولا باید کنیم، گناهان پاک شود و وقتی گناه پاک شود، مقدرات عوض می‌شود. اول، آب لجن حوض را باید انسان بکشد و بیرون بریزد تا آب تازه به‌جای آن آب بریزد. اگر آب تازه هم روی آن آب لجن بریزند، فایده‌ نمی‌کند. اول باید توبه کرد. اول باید طهارت کرد. شست‌وشویی کن و آنگه به خرابات خرام تا نگردد ز تو این دیر خراب آلوده ✅ اول است و بعد کردن. 👤 📚 از کتاب | ج۱۲ 📖 ص ۴۲۶
امام علی علیه السلام: هیچ کس، به غیر خدا، امید نبست، مگر آن که ناامید بازگشت.
امام سجاد(ع): دعای مومن یکی از سه فایده را دارد: ۱_در دنیا برآورده می‌شود، ۲_ برای آخرت او ذخیره می‌شود و۳_ بلایی که می‌خواست به او برسد از او رفع می گردد.
🖊 فرصت سحر ماه رمضان سحر ماه رمضان همه پا میشوند؛ نباید این سحر را از دست داد؛ سحر فرصت خیلی خوبی است. اگر ماها از سحر استفاده نکنیم، در این دنیای شلوغ، وقت دیگری نداریم برای خلوت با خودمان، با دلمان، با خدای خودمان؛ واقعاً وقتی باقی نمیماند. ما گرفتاریم؛ بالاخره امروز وسایلی هست و زندگی، یک زندگی ماشینی است. امروز پدیده‌هایی وجود دارد که این پدیده‌ها در گذشته وجود نداشته؛ [لذا] گرفتاری زیاد است. ۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ما همان هستیم که‌ اگر روی خودمان کار کردیم و توانستیم این ماده خام را به شکل‌های برتر تبدیل کنیم، آن کار لازم در زندگی را انجام داده‌ایم. هدفِ حیات همین است. وای به حال کسانی که روی خودشان از لحاظ و کاری نکنند و همان‌طور که وارد دنیا شدند، به اضافه پوسیدگی‌ها و ضایعات و خرابی‌ها و فسادها که در طول زندگی برای انسان پیش می‌آید، از این دنیا بروند. مؤمن باید به‌طور دائم روی خودش کار کند؛ به‌طور . نه این‌که خیال کنید «به‌طور دائم» زیادی است یا نمی‌شود؛ نه. هم می‌شود، هم زیادی نیست. اگر کسی مراقب خود باشد؛ مواظب باشد کارهای ممنوع و کارهایی را که خلاف است انجام ندهد و راه خدا را با جدیت بپیماید، موفّق می‌شود. این، همان دائمی است و برنامه اسلام، متناسب با همین خودسازیِ به‌طور دائم است. این ذکر گفتن؛ «ایاک‌نعبدوایاک‌نستعین» را تکرار کردن؛ رکوع کردن؛ به خاک افتادن و خدای متعال را تسبیح و تحمید و تهلیل کردن برای چیست؟ برای این است که انسان به‌طور دائم مشغول خودسازی باشد. منتها گرفتاری‌ها زیاد است و همه گرفتاریم. گرفتاری زندگی؛ گرفتاری معاش؛ گرفتاری امور شخصی؛ گرفتاری اهل و اولاد و انواع گرفتاری‌ها مانع می‌شود که ما به خودمان، آنچنان که شایسته است، برسیم. لذا یک را که خدای متعال قرار داده است، فرصت مغتنمی است. این ماه را از دست ندهید. مقصودم این است که اگر نمی توانیم به‌طور دائم در حال مراقبت و ساخت‌وساز خودمان باشیم، اقلاًّ ماه رمضان را مغتنم بشماریم. شرایط هم در ماه رمضان آماده است. یکی از بزرگترین شرایط، همین روزه‌ای است که شما می‌گیرید. این، یکی از بزرگترین توفیقات الهی است. یعنی چه؟ توفیق یعنی این‌که خدای متعال چیزی را برای انسان، مناسب بیاورد. با واجب کردن روزه، خدای متعال زمینه مناسبی را برای من و شما به‌وجود آورده است که قدری در این ماه به خودمان برسیم. روزه، نعمت بزرگی است. شکم خالی است و ، تا حدودی در اثنای روز، از جهات مختلف وجود دارد: هرچه را دوست دارید، نمی‌خورید و نمی‌آشامید و بسیاری از مشتهیات نفسانی را برای خودتان به مدت چند ساعت ممنوع می‌کنید. این، یک مبارزه با نفس است؛ مبارزه با هواست و مبارزه با هوی، در رأس تمام کارهای نیک و خودسازی‌ها قرار دارد. سخنرانی در روز اوّل ماه مبارک رمضان‌؛ ۱۳۷۱/۱۲/۰۴