🌸 هو الحکیم
🔴 از مباهله تا کربلا؛ فرسودگی سرمایه ایمان
🔸سال دهم هجرت حسین(ع) کودکی ۵ یا ۶ ساله بود که همراه سایر معصومین آل عبا، حجت رسول(ص) شدند بر مسیحیان نجران که برای مباهله آمده بودند. ۵۰ سال بعد در ۶۱ هجری، همان کودک، پیر ۵۵ ساله ای شده بود که این بار در کربلا، حجت بر خود مسلمانان شده بود و همان مسیحیان در مجلس شام بر او گریستند‼️ یعنی همان کسانی که در ۱۰ هجری کودک بودند، ۶۱ هجری مردان بالغی شده بودند که شمشیر بر او کشیدند. چرا جامعه اسلامی از آنجا به این جا رسید آن هم در کمتر از ۵۰ سال⁉️
🔸سرمایه ایمان دچار فرسودگی می شود
تلقی عمومی این است که فقط کودکان نیاز به تربیت دارند، حال آن که گاهی بزرگسالان بیش از کودکان نیاز به تربیت دارند. 💢چرا که انسان در اصطکاک با محیط پیش می رود و این فرسایش روحی ایجاد می کند💢 امر تربیت و تأدیب، امری نیست که دفعی و یک باره باشد، استمرار می طلبد. وگرنه بهترین باورها و ایمان ها، در گذر زمان، و در فراز و فرودهای زندگی فرسوده شده و فراموش می شوند. این یعنی غفلت ♨️
🔸و ذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْري تَنْفَعُ الْمُؤْمِنينَ
راه رهایی از غفلت، ذکر است. این است که انبیاء الهی، مأمور به تذکر بودند. اگر در تربیت و تأدیب، اصل تذکر و تکرار گزاره های تربیتی مد نظر نباشد، بهترین تربیت یافتگان هم می توانند به سرنوشت یزیدیان 📛 دچار شوند.
💎 مدرسان و مربیان و مؤدِبان دکترین و استراتژی برای کودکان و نوجوانان، به هوش💡باشید: تکرار، تکرار، تکرار. تربیت و تأدیب، یک بار برای همیشه نیست؛ ذکر می خواهد.
————————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
🏴 صلی الله علیک یا اباعبدلله الحسین.
💢 واقعهی کربلا نتیجهی دو تصمیم بزرگ بود: تصمیم بر ماندن با حق و تصمیم بر مقابله با حق.
✅ آنانی که تصمیم بر ماندن در راه حق را گرفتند سعادتمند شدند هرچند اندک بودند؛
❌ و آنانی که تصمیم بر مقابله علیه حق را گرفتند به شقاوت رسیدند هرچند به ظاهر اکثریت بودند.
✳️ کربلا خاستگاه تصمیمهای بزرگ برای حفظ دین و نجات بشریت بود.
◀️ یک کودک استراتژیست مومن درسی که از کربلا میگیرد این است که تصمیمسازی و تصمیمگیریهایش بر پایه حق باشد نه علیه حق.....
———————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
هوالحکیم
🏴 صلیالله علیک یا اباعبدالله الحسین
◀️ در همیشه تاریخ الگویی ثابت برای درگیری و منازعه بین دو جبهه حق و باطل حاکم بوده است. اوج این ستیز در کربلا بوده است. آن جا که هر دو جبهه مدعی حق و اسلام بودهاند. فتنهانگیزی دنیاگران آن قدر عمیق شد که تمام ظلم و باطل به نام دین، در مقابل تمام حق و عدل قرار گرفت. شیطان موفق شده بود که قلب مومنین را مصادره کند و بتها را از خانه کعبه در قالب ایشان قرار دهد. نماد این اتفاق، خود شمر است که سرباز علی ع، سردار امام حسن ع، و قاتل امام حسین ع است.
این جریانِ ساختیافتهای است که به درازای تاریخ است؛ #جنگی_ناتمام بین دو جبهه حق و باطل که تا آخر دنیا برقرار است.
✅ یک #کودک_استراتژیست باید با این ساختار تاریخی-اجتماعی آشنا باشد تا در دنیا به مثابه میدان نبرد دچار تزلزل و تردید نشود و همیشه مسلح به سلاح جهاد باشد.
http://yon.ir/xgahT
🔵 آشنایی با زندگی پیامبر(ص) و بررسی موضوع فوق، در جلسه ۷۶ اتاق کودک، با عنوان «جنگ ناتمام» در رویکرد «عرصهمدار» توسط استاد عباسی تدریس شده است.
✅ لینک دانلود این جلسه جهت دسترسی سریعتر و آسانتر 👇
http://yon.ir/HiVsN
————————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
🏦 سرمشق زندگی
رهبر انقلاب: در کتابهای درسی دختران ممکن است چیزهائی لازم باشد در زمینههای خانهداری، تربیت فرزند و امثال اینها؛
💫 آغاز سال تحصیلی جدید گرامی باد.
———————
🔊 @strategistkids
هوالحکیم 💐
🔸 مجموعه سهجلدی "گنجینه تربیت" شامل سه کتاب؛ سرچشمه تربیت (قبل از بارداری)، ریحانه بهشتی (دوران بارداری) و دوران طلایی تربیت (بعد از تولد تا هفت سالگی) در انتشارات اندیشکده یقین به شماره ۷۷۹۸۴۱۸۱_۰۲۱ عرضه میشود.
@entesharat_andishkadeh
———————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
✨ مجموعه سه جلدی گنجینه تربیت
———————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
✨ کتاب سرچشمه تربیت: دانستنیهای پزشکی، اخلاقی و تغذیه قبل از بارداری. از مجموعه سه جلدی گنجینه تربیت.
———————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
✨ کتاب ریحانه بهشتی: دانستنیهای عبادی، پزشکی، اخلاقی و تغذیه از بارداری تا پایان شیردهی. از مجموعه سه جلدی گنجینه تربیت.
———————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
✨ کتاب دوران طلایی تربیت: تربیت دینی فرزند از تولد تا هفت سالگی. از مجموعه سه جلدی گنجینه تربیت.
———————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
💐 هوالحکیم
🌷 با عرض سلام
📣 📣 قابل توجه مدرسین محترم در سراسر کشور:
♦️ با توجه به تفاوت سطح کودکان به عنوان مخاطبان اصلی دوره استراتژی برای کودکان، دفتر اندیشهی اندیشسرای کودک و نوجوان، پس از بررسیهای فراوان، جلسات دورهی تربیت مربی اتاق کودک و نوجوان را سطحبندی کرده است. به این ترتیب که هر پایه تحصیلی، به عنوان یک سطح در نظر گرفته شده و جلسات تدریسشده توسط استاد، در قالب جدول 📊 مربوط به آن سطح تنظیم شدهاند.
🔹بنابراین کلیه مدرسین محترم زحمت کشیده برای ساماندهی و یکپارچهسازی تدریسها بر اساس این سطحبندی تدریس کنند.
لازم به ذکر است که این سطحبندی در هر سال تحصیلی ویرایش و بهروز خواهد شد و سطح بندی که اکنون در اختیار شما قرار میگیرد ویرایش چهارم بوده و برای سال تحصیلی ۹۸_۱۳۹۷ به روز رسانی شده است.
👌 نکات تکمیلی:
✔️ این سطحبندی با این پیشفرض طراحی شده است که در شش سال متوالی به آموزهگیر آموزش داده شود.
✔️ 🔴 طبق یک قاعدهی کلی، تدریس به آموزهگیرانی که برای نخستین بار در معرض مباحث استراتژی برای کودکان قرار میگیرند -فارغ از پایهی تحصیلی آنها- باید از رویکرد آیتمدار آغاز گردد.
✔️ در مورد دانشآموزانی که سال آخرِ مدرسه را میگذرانند و احتمال این هست که دیگر در معرض مباحث اتاق کودک قرار نگیرند، مدرس اجازهی تغییر در ترکیب جلسات سطح را دارد. اما در شرایط عادی، یعنی در مورد پایههای پایینتر، طبق سطحبندی تدریس صورت گیرد.
✔️ هر سطح شامل ۲۰ درس میباشد. مدرسهای هر کلاس امکان تغییر در ترتیب تدریس این ۲۰ درس را دارند. به طور مثال در سطح سه، ممکن است مدرسی ابتدا رویکرد محضرمدار را تدریس کند و بعد سراغ رویکرد اجتماعمدار و سپس رویکرد عرصهمدار برود، در حالی که ترتیب درسها در جدول سطحبندی متفاوت است. البته مدرس باید دقت کند که بدون دلیل و منطق نظم و ترتیب سطحبندی را برهم نزند.
🔺 نکتهی مهم آن که این مانور، فقط داخل دروس همان سطح امکانپذیر است و مدرس نمیتواند دروس سطوح دیگر را با سطح خویش ترکیب کند.
✔️ همانطور که اشاره شد، پایههای سال آخری که دیگر درس استراتژی ندارند، استثناء بوده و مدرس در این پایهها میتواند ترکیب جلسات را تغییر دهد.
✔️ ممکن است ساعات کلاس استراتژی در مدارس محدود بوده و مدرس فرصت تدریس تمامی دروس یک سطح را بهدست نیاورد. این مسأله نباید مدرس را نگران کند. مدرس باید سعی کند آموزهگیران مطلب تدریسی را به خوبی بیاموزند. دروس باقی مانده از سطح تدریسی را میتوان در جلسات فوقالعاده و یا سالهای آتی جبران کرد.
⁉️در صورت هرگونه سؤال یا ابهامی، میتوانید با سرکار خانم خانبابایی مسئول دفتر اندیشه تماس بگیرید:
☎️ ۰۲۱_ ۷۷۹۸۴۱۸۳
❌⭕️ قابل ذکر است که این فایل سطح بندی، آخرین ویرایش انجام شده است.
جدول سطحبندی دروس 🔻🔻🔻
—————————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
ویرایش چهارم-97-98.pdf
596.5K
ویرایش چهارم جدول سطح بندی دروس دورهی «تربیت مربی استراتژی برای کودکان و نوجوانان» سال تحصیلی ۹۸_۱۳۹۷.
———————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
هوالحکیم 💐
با عرض سلام 🌹
✅ انشاءالله روز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴، صدوهجدهمین 8⃣1⃣1⃣ جلسه از دورهی "تربیت مربی استراتژی برای کودکان و نوجوانان" به معلمی استاد حسن عباسی برگزار میگردد.
———————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
کودکان استراتژیست
هوالحکیم 💐 با عرض سلام 🌹 ✅ انشاءالله روز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴، صدوهجدهمین 8⃣1⃣1⃣ جلسه از د
💐 هوالحکیم
با عرض سلام
✅ به لطف خدا دیروز ۱۵ مهرماه ۱۳۹۷ جلسهی پانزدهم اتاق نوجوان با موضوع «نخستین عشق» در رویکرد انسانمدار به معلمی استاد حسن عباسی برگزار گردید.
تصاویری از دوره 🔽🔽🔽🔽
————————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
هوالحکیم 💐
💢نمونهای از تفاوتهای بارز بین #سنجههای_تمدنی غرب و اسلام
🔸در سال ۱۹۴۶ بعد از جنگ جهانی دوم در اروپا، مجمع عمومی سازمان ملل بهمنظور حمایت از کودکان، سازمانی به نام #یونیسف را ایجاد کرد که نخست «انجمن بینالمللی ویژهٔ کودکان سازمان ملل» نام گرفت. در سال ۱۹۵۳، یونیسف (برآمده از سرواژگان United Nations International Children's Emergency Fund)
یکی از بخشهای دائمی در سازمان ملل متحد گردید و روز هشت اکتبر مصادف با شانزدهم مهر ماه، #روز_جهانی_کودک🎈 نامگذاری شد.
🔶 این روز را در ایران آغاز #هفته_کودک قرار دادهاند. روزی که نه در غرب و نه در ایران هیچ مناسبت خاصی ندارد جز اینکه جعل یونیسف بوده است.
🔴🔴🔴
🔻یادروزها هویتبخش هستند. بنابراین خودشان باید هویتی داشته باشند. تا جایی که خدا به برخی ایام در قرآن کریم، «ایام الله» میگوید.
⚫️ از ابتدای دههی هفتاد که ایران به یونیسف ملحق شد حدود 25 سال میگذرد، و بارها روز کودک گرامی داشته شده، اما آوردهای برای فرهنگ این جامعه نداشته است. دلیل آن همین بیعقلی در تدبیر فرهنگ عمومی و نشناختن سنجههای تمدنی است.
#روز_جهانی_کودک
#هفته_کودک
#شورای_فرهنگ_عمومی
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
————————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
استاد انقلابی ما #حسن_عباسی به جرم #دفاع_از_توحید باید ۷ ماه حبس بکشد
————————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
کودکان استراتژیست
استاد انقلابی ما #حسن_عباسی به جرم #دفاع_از_توحید باید ۷ ماه حبس بکشد ———————— 📌 اندیشسرای کودک و
هوالحکیم 💐
◀️ به یقین میتوان گفت یکی از متغیرهای مهم در ایجاد نظام اجتماعی، #معرفت آحاد آن جامعه است. بر اساس این تلقی، انسانها آنگونه زندگی میکنند که فکر میکنند. برای ساخت جامعه، باید فکرها را ساخت و معرفتها را اصلاح کرد. به عبارت دیگر، اصلاح رفتار، از رهگذر اصلاح اندیشه است. بنابراین یکی از رویکردهای اساسی و مبنایی برای ساخت جامعه و طرحریزی استراتژیک، «#رویکرد_معرفتمدار» است.
بر این اساس، داشتن شاخصههایی برای سنجش معرفت و تشخیص و تبیین آن به ویژه در تربیت کودکان استراتژیست ضروری به نظر میرسد. برای این منظور، با مراجعه به ریشههای فهم، ابتدا باید پارادایمهای فهم تعریف شوند تا از این رهگذر، عیار معرفت سنجیده شود. در یک نگاه کلی، سه پارادایم کلی فهم عبارتند از: پارادایم فهم تثلیثی (منطبق بر غرب جغرافیایی)، پارادایم فهم ثنویتی (منطبق بر شرق جغرافیایی)، پارادایم فهم توحیدی (منطبق بر بخش مرکزی و میانهی جغرافیایی).
http://yon.ir/CZ8jx
✅ #کودک_استراتژیست در اینرویکرد یاد میگیرد در حد فهمهای تثلیثی و ثنویتی نماند و با فراتر رفتن از آنها به سوی #توحید نیل کند. در فلسفه برای کودکان، استراتژی برای کودکان، و علم کلام برای کودکان، در مبحث توحید و توحیدشناسی، اصرار بر فهم توحیدی، منجر به نهادینهشدن منطقی توحید در کودکان خواهد شد. به این ترتیب، کودک استراتژیست نسبت به هر چیز، معرفت توحیدی پیدا میکند و تصمیمسازی و اقدامات او در جامعهسازی در جهت زدودن معرفتهای انحرافی، و نیل به توحید میشود.
🔺 برای مطالعه بیشتر، میتوانید جلسات مربوط به رویکرد معرفتمدار، از سری رویکردهایِ دوره "تربیت مربی استراتژی برای کودکان و نوجوانان" را مطالعه بفرمایید.
لینک این رویکرد جهت دسترسی بهتر 🔽🔽🔽
http://strategistkids.ir/?page_id=2&id=13
#حسن_عباسی
#حسن_عباسی_تنها_نیست
#مدافع_توحید_تنها_نیست
———————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 #ریشه_حلال_زادگی در توحید است، ما حلالزادهها در راه #دفاع_از_توحید زندان رفتن که هیچ، جان هم میدهیم!
#ما_همه_حسن_عباسی_هستیم
#مدافعان_توحید
✌جنبش مردمی حلالزادهها
@HalalZadeha
کودکان استراتژیست
💢 #ریشه_حلال_زادگی در توحید است، ما حلالزادهها در راه #دفاع_از_توحید زندان رفتن که هیچ، جان هم می
هوالحکیم 💐
◀️ به نسل آینده توحید را درس دهید که وقتی بعد از چند دهه از عمر خود، لباس روحانیت بر تن کردند، عضو خبرگان رهبری شدند، عالیترین مقام اجرایی کشور را در دست گرفتند، #دفاع_از_توحید کنند و شب و روز نشناسند تا این که جامعه توحیدی را محقق کنند.
✅ کودکان خود را از هماکنون نجات دهید...
🔺 برای مطالعه بیشتر در مورد #معرفت_توحیدی و جلسات تدریس شده در این خصوص در "دورهی تربیت مربی استراتژی برای کودکان و نوجوانان" میتوانید به سایت کودکان استراتژیست، بخش #رویکرد_معرفتمدار مراجعه نمائید.
💢http://strategistkids.ir/?page_id=2&id=13
#مدافعان_توحید
———————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids