eitaa logo
جامعه بانوان استراتژیست
1.4هزار دنبال‌کننده
647 عکس
379 ویدیو
17 فایل
کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
مشاهده در ایتا
دانلود
34.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 زن، زندگی، آزادی؟؟! 💬 ارائه‌ای از خانم فرشته سادات رحیمی 🔹 اخیرا بعضی از گروه‌های اپوزیسیون سخنرانی معروف دکتر "لوتر کینگ" به نام «رویایی دارم!» را بازنویسی کردند تا القا کنند اعتراضات آنها یک جنبش صلح‌آمیز مدنی است. 🔹در این فیلم اغتشاشات اخیر ایران با جنبش حقوق مدنی مارتین لوتر کینگ مقایسه شده است. 🔹پنج تفاوت عمده دارد: ۱) ماهیت ۲) رهبری ۳) روش ۴) خواسته‌ها ۵) اهداف نهایی 🔸 They say "We Have A Dream" and it's a peaceful movement. Let's compare with Martin Luther King's civil rights movement.There are 5 big differences: 1) the nature, 2) leadership, 3) methods, 4) demands 5) ultimate goals 🔻 «به همراه زیرنویس فارسی» aparat.com/v/Pd05X youtu.be/k-PCPB05uAM ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
یکی از خلأهای اساسی ما در علوم انسانی، عدم فهم واژگان و مفاهیم وارداتی و به کار بردن آن‌ها در غیر از جای خود است. مطالعات زنان هم که با فمینیسم در ایران آمیخته است از این قاعده مستثنا نیست. مثلاً عبارت «gender equality» که به «برابری جنسیتی»، «تساوی جنسیتی» و یا «عدالت جنسیتی» ترجمه می‌شود، معادل هیچ‌کدام از این ترجمه‌ها نیست، خصوصاً این‌که «equality» هیچ قرابت مفهومی با واژه‌های «تساوی» یا «عدالت» ندارد. 🔹 ترجمه عبارت «violence against women» به «خشونت علیه زنان» هم از این سنخ است. مفهوم «violence» به لحاظ ریشه‌شناختی در زبان انگلیسی دو معنا دارد، یکی «رفتار فیزیکی باهدف صدمه زدن، آسیب و یا کشتن فردی» و معنای دیگر «قدرت احساسات و یا قدرت یک نیروی طبیعی مخرب». اما معنی واژه «خشن» در زبان فارسی مقابل نرمی و لطافت است. 🔹 جدای از این مسئله ایراد اساسی این ترجمه عدم وجود حدود الهی در آن است. یعنی هیچ حد و چهارچوبی از اوامر و نواهی الهی و حق و باطل در آن دیده نمی‌شود و واژه بدون جهت ارزشی ترجمه‌شده است. مثلاً با این شیوه از ترجمه تمام حدود رفتاری و ویژگی‌هایی که برای برخورد مرد با نشوز زن در آیه ۳۴سوره نساء(١) ذکرشده است مصداق خشونت است. درصورتی‌که این الگوی رفتاری مصداق عمل حق‌مدارانه است در محدوده شرع. این شیوه ترجمه، ارائه تعریفی فارق از قیود شرعی و مبتنی بر قواعد عرفی است و سکولار. 🔹 در اسلام مبتنی بر مفاهیم قرآنی، واژگان معنای عمیق خود را دارند، دارای جهت ارزشی حق و باطل‌اند و در سر جای خود معنا پیدا می‌کنند. مثلاً ظلم در مقابل مفهوم عدل قرار دارد و طبق کلام امیرالمؤمنین علیه‌السلام عدل یعنی «قرار دادن هر چیز سر جای خود». این بدان معنی است که هر چیز و یا هر فردی از جایگاه خود خارج شد مصداق ظلم است. از مصادیق ظلم، تحریف معانی واژگان و به کار نبردن آن‌ها در سر جای خودشان است. 🔹 از ظلم‌های بزرگ فمینیسم، حیا زدایی است؛ حیا زدایی، یکی ازبزرگ‌ترین حربه‌های شیطان برای خروج زنان از جایگاه زن بودن و تهی کردن آن‌ها از هویت انسانی و فروکاست مفهوم زنانگی به ابزار و کالای جنسی شدن بوده و هست. شیطان با حیا زدایی، لباس غیرت و عفت را از زن و مرد بیرون می‌کشد و این شاید نمود عینی مفهوم آیه «فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّیْطانُ لِیُبْدِیَ لَهُما ما وُورِیَ عَنْهُما مِنْ سَوْآتِهِما...»(۲) در عالم امروز باشد. پی‌نوشت: ۱- الرِّجالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّساءِ بِما فَضَّلَ اللَّهُ بَعْضَهُمْ عَلى‏ بَعْضٍ وَ بِما أَنْفَقُوا مِنْ أَمْوالِهِمْ فَالصَّالِحاتُ قانِتاتٌ حافِظاتٌ لِلْغَیْبِ بِما حَفِظَ اللَّهُ وَ اللاَّتی‏ تَخافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَ اهْجُرُوهُنَّ فِی الْمَضاجِعِ وَ اضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَکُمْ فَلا تَبْغُوا عَلَیْهِنَّ سَبیلاً إِنَّ اللَّهَ کانَ عَلِیًّا کَبیرا ۲- سوره اعراف، آیه ۲۰ پس شیطان، آن دو را وسوسه کرد تا آنچه را از عورتهایشان برایشان پوشیده مانده بود، براى آنان نمایان گرداند... ✍️ مهدیه منافیکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔴 پست قابل تأمل گیلدا مورکرت (فعال ضد امپریالیست و ضد جنگ، مدافع ) رسانه با ساخت تصویر ذهنی(ایمیج) از جوامع، افکار را مدیریت می‌کند. تصویر زن ایرانی در بایکوت خبری رسانه‌های جهانی، زنی است منفعل، تحت ستم در حاشیه و بی‌نقش در جامعه. در صورتی که واقعیت برعکس است و ما نیاز داریم به اصلاح و ارائه تصویر حقیقی زن مسلمان ایرانی به جهان. خانم گیلدا موکرت با آزادگی تمام برای شکست این دیکتاتوری رسانه‌ای با این توییت به آمارهای واقعی جامعه زنان ایرانی در مقایسه با آمریکا اشاره کرده است. ⭕️ گیلدا مورکرت نوشت: آمار در خصوص زنان در ایران و آمریکا چه میگوید؟! ✓سهم زنان متخصص: ایران 98 درصد آمریکا 85 درصد ✓نرخ مرگ و میر مادران در هر 100 هزار تولد زنده: ایران 7 آمریکا 23 ✓سهم زندانیان زن: ایران 3 درصد آمریکا 10 درصد ✓سهم پزشکان زن: ایران 40 درصد آمریکا 34 درصد ✅ پ ن: پاسخ این فعال ضد امپریالیست که خود یک زن امریکایی‌ست نشان میدهد بر خلاف جو حاکم بر فضای مجازی، نه تنها ایران به عنوان کشوری که در آن حقوق زنان تضعیف شده شناخته نمیشود، بلکه ایران در آزادی حقوق زنان دارای رتبه های بالاتر از آمریکا هست. ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
📝 یادداشت | الگوی سوم زن در ستیز با جاهلیت 🖋 به قلم خانم مهدیه منافی 🔻 در بخش‌هایی از متن می‌خوانیم: 🔸... نخست در جاهلیت اولی که در آن زن عنصری در ‌حاشیه و بی‌نقش در تاریخ است و ظلم به او رویه‌ی غالب جامعه است؛ دوم جاهلیت مدرن که زن از انفعال و بی‌نقشی بیرون آمد؛ اما در ظلمی مضاعف از ساحت انسانی به ساحت جنسی افول کرد و سوم دوره‌ی درخشان زن که با نبوت رقم خورد. 🔸در جاهلیت مدرن اما، زن غربی با محوریت آزادی و حقوقی که برای خود جعل کرده است، با شعار «بدن من، انتخاب من»، حق حیات را از جنینی می‌گیرد که به انتخاب خود پا به دنیا نگذاشته است و فریاد مشترک جنین متولد نشده و دختر زنده‌به‌گورشده در قیامت بلند است که «به کدامین گناه کشته شدم؟» 🔸به‌گواه آمار، ۸۲ درصد متولدین کلمبیا، ۴۰درصد از متولدین آمریکا، ۵۷درصد از متولدین فرانسه، ۵۵درصد از متولدین سوئد، حرام‌زاده‌اند و خارج از چهارچوب رسمی ازدواج به دنیا آمده‌اند. متن کامل را از اینجا بخوانید. 🌱 @khamenei_Reyhanehکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
جهاد تبیین اقدام مهم حضرت زینب در قیام عاشورا 🔹نکته‌ی مهمّ در زندگی حضرت زینب که نشانه‌ی تدبیر است، این است که این بزرگوار جهاد تبیین را، جهاد روایت را راه انداخت؛ نگذاشت و فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه غلبه پیدا کند؛ کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند. 🔸 حالا تا امروز روایت زینب کبریٰ (سلام‌الله‌علیها) از حادثه‌ی عاشورا در تاریخ مانده، [امّا] در همان زمان هم تأثیر گذاشت در شام، در کوفه، در مجموعه‌ی سال‌های حکومت اموی و منتهی شد به ساقط شدن حکومت اموی. ببینید! 🔺این درس است؛ این همان حرفی است که بنده همیشه می‌گویم: شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت میکند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت میکند؛ شما اگر حادثه‌ی دفاع مقدّس را روایت نکنید، دشمن روایت میکند، هر جور دلش می‌خواهد؛ توجیه می‌کند، دروغ می‌گوید [آن هم]۱۸۰ درجه خلاف واقع؛ جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند. شما اگر حادثه‌ی تسخیر لانه‌ی جاسوسی را روایت نکنید -که متأسّفانه نکردیم- دشمن روایت می‌کند و کرده؛ دشمن روایت کرده، با روایت‌های دروغ. این کاری است که ما باید انجام بدهیم؛ وظیفه‌ی جوان‌های ما است. بیانات امام خامنه‌ای(روحی فداه) ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
*حیات طیّبه در نظام تربیتی و بزرگترین مانع تحقق آن* نظام تربیتی در قالب رسانه و آموزش و پرورش مبتلا به سرگردانی و سطحی‌نگری است. اگر چه سالهاست که آموزش و پرورش سندتحول بنیادین دارد و هدف اعلامی‌اش رساندن متربّیان به "حیات طیّبه" است و آن را در قالب اهدافی مشخص در ۶ ساحت تربیتی می‌جوید اما حتی مدیران و مربّیان هم در فهم و اجرای آن ناکام بوده‌اند؛ وضعیت متربّیان دیگر جای سخن ندارد. مولود نظام تربیتی موجود در موارد چشمگیری، تضادی ١٨٠ درجه‌ای با هدف حیات طیّبه دارد اما علت چیست و راه حل کدام است؟! مربّیان و متربّیان، بدانند یا ندانند ارزش گذاری‌ها و اهداف زندگی فردی-شغلی و اجتماعی‌شان برگرفته از مفروضات انسان‌شناسی آنهاست. شناخت ساختار وجودی انسان چنانچه بر اساس تعریفی کامل و واحد به جامعه داده نشده باشد، هریک از اعضای جامعه را به شناختی تصادفی و مبتنی بر تفسیر و تجربه شخصی یا برگرفته از انسان شناسی‌های مُتشتّت علوم غربی می‌کشاند. به این ترتیب هر سند و دستورالعملی در نظام تربیتی مبتلا به سطحی نگری-فرمالیته کاری و شعارزدگی خواهد شد که خود از عوامل پمپاژ هیجانات منفی چون نفرت و خشم در بین مربّیان و متربّیان است. ساحات تربیتی در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش زمانی قابلیت اجرایی و دستیابی به هدف حیات طیّبه می یابد که نخست با ساختار وجودی انسان در قرآن به عنوان ساختاری کامل و عینی تطبیق یابد و آنگاه به آموزش و اجرا درآید... آن ساختار و نقشه عینی کدام است و آن تطبیق و تحقق چگونه صورت می گیرد؟! ✍️ زهراکیاییکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
IEJ_Volume 29_Issue 50_Pages 135-175.pdf
1.64M
🔸ساختار وجودی انسان در قرآن‌ و کاربرد آن در ساحات تربیتی مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
♦️تسنیم: توضیحات استاد دانشگاه تهران درباره خودکشی دانشجو استاد دانشکده برق دانشگاه تهران: 🔹چهارشنبه هفته پیش ما مقاله‌ای را به ژورنال nature communications سابمیت کردیم و در این مقاله چکیده کار خانم دانشجو در طول ۳، ۴ سال اخیر ارائه شده بود. به عنوان یک محقق این کار بهترین کار زندگی من بود. 🔹یک نویسنده دومی به کمک نویسنده اصلی در بحث تئوری این کار همکاری کرده بود. گویا بین این دو نفر بحثی پیش می‌آید. نویسنده دوم به نویسنده اصلی می‌گوید تو از من سواستفاده کردی و این حرف او را خیلی خیلی ناراحت کرد. 🔹با نویسنده اول حرف زدم قرار شد که مشکل را حل کنیم، همه چی خوب بود تا همین امروز، که یکهو باز بهم ریخت و گفت: اصلا اسم مرا حذف کنید. بعد یکهو گفت من دیگر نیستم و رفت و خودش را انداخت پایین... باورم نمی‌شود، هنگ کردم، بهترین مقاله سابمیت شده بود، بخاطر یک اسم؟/تسنیم ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
جامعه بانوان استراتژیست
♦️تسنیم: توضیحات استاد دانشگاه تهران درباره خودکشی دانشجو استاد دانشکده برق دانشگاه تهران: 🔹چهارشنب
گرداب هیجان، دختر دانشجو را به کام خود برد! دختر دانشجو به دلیل قرار گرفتن یک اسم در بخش نویسندگان مقاله خود، به زندگیش پایان می‌دهد و استاد راهنما و سایرین را در بهت فرو می‌برد! همگان از خود می‌پرسند چرا؟! آیا هزینه دستیابی به خواسته‌ای کوچک در مقاله‌نویسی علمی به بزرگی یک "زندگی" است؟! یا پشت این اتفاق، رابطه ای آسیب‌زا یا خیانت‌بار پنهان است که دختر را به این سطح از واکنش می‌کشاند؟ اگر احتمال دوم را که فاقد یک سند یا خبر در رسانه‌هاست، چگونه خودکشی بدلیل رقابتی علمی می‌تواند محتمل باشد؟! هیجانات، ابزاری برای رسیدن به ثبات و سازگاری در مواجه با چالش‌های زندگی هستند. آنها عامل رفتار و جهت دهنده‌اند اما اشتباه است اگر تصور کنیم که نوع و شدت انواع آنها چون ناامیدی- خشم- نفرت- عشق- نشاط- اشتیاق و ... وابسته به "رخدادهای دنیای واقعی" است! بلکه وابسته به شناخت و تفسیر هر فرد از آن رویدادهاست. حال اگر تفسیر فرد منطبق بر واقعیت نباشد، هیجانات از مسیر درستشان خارج می‌شوند و نه تنها ثبات و سازگاری با موقعیت را برای صاحبان خود به ارمغان نمی‌آورند بلکه آنها را به افرادی با عدم تعادل روانی و بیمار و مخرب بدل می کنند. تفسیر ما از یک اتفاق نیز تنها وابسته به همان لحظه نیست بلکه برگرفته ارزش‌های ماست و ارزش‌ها در طول رشد و تجارب زندگی شکل می‌گیرند. دانشجوی دختری که بخاطر نیم نمره کسر از بیست به روانشناس مراجعه کرده و اشک می‌ریزد و از خودکشی می‌گوید به معنای آن است که او مهمترین ارزش زندگیش را کسب نمره تعریف کرده است و تفسیر او از کسر نیم نمره، فاجعه‌بار و مساوی با ازبین رفتن مهمترین ارزش زندگی اوست، بشکل طبیعی این امر همراه با هیجانات شدید منجر به آسیب خواهد بود. این رخداد البته برای بینندگانی که چنین ارزشی برای خودشان تعریف نکرده‌اند اعجاب برانگیز است. اکنون باید پرسید اولیای خانه و مدرسه و رسانه چگونه رفتار کرده‌اند که چاپ یک مقاله، مهمترین ارزش دختر یک دانشجو می‌شود و هیجان او در مقابل این رخداد، بجای سازگاری و ثبات، مرگ را برایش به ارمغان می‌آورد! مؤسسات کنکور و مدارس و رسانه‌های مبلغ و والدین خانه و مدرسه یا مدیران کلان، کدامشان پاسخگوی پمپاژ ارزشهای غلط در جامعه اند؟! ✍️ زهرا کیاییکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی» قسمت اول: 🔹چکیده: یکی از پرسش‌های اساسی بشر در طول زمان چیستی حیات و فلسفه آن بوده است که به همین منظور و برای پاسخ به این پرسش متفکرین زیادی در حوزه زیست شناسی تحقیق کرده‌اند. متفکرینی مانند داروین که درباره تکامل موجودات تحقیقاتی انجام داده است. علم زیست‌شناسی به دلیل اینکه همه چیز را صرفا در بُعد مادی خلاصه می‌کند فقط به نتایجی که قابل مشاهده در زیر میکروسکوپ باشد و عینی باشد توجه دارد. اما ادیان ابراهیمی مانند اسلام که کامل‌ترین دین است مسائل را از دو بعد مادی و معنوی بررسی می کند. به همین منظور، دید جامعی نسبت به مسائل مختلف دارد. در قرآن به خوبی به مسأله حیات و انواع حیات پرادخته شده است. بخش اعظم آیاتی که به مسأله حیات پرداخته‌اند مربوط به حیات دنیا می‌باشند و بخش موجزی مفهوم حیات را مورد بررسی قرار داده است. حیات طیبه که بنیادی‌ترین و مهم‌ترین مفهوم در این زمینه است صرفا یک آیه به آن اشاره شده است؛ برای عاقل یک اشاره کفایت می کند. به منظور کسب دید جامع نسبت به حیات بر آن شدیم تا این مسأله را در دو نگاه غربی و اسلامی مورد بررسی اجمالی قرار بدهیم و با مطالعه‌ی تطبیقی این دو نگاه به نتیجه مورد نظر دست یابیم. ♦️مقدمه: «حیات» و «فلسفه حیات» مفاهیم بنیادی هستند که در زیست شناسی و قرآن به آن ها پرداخته شده است. در زیست شناسی، «حیات» صرفا در بعد مادی و در قرآن «حیات» در دو بعد مادی و معنوی مورد بررسی قرار می گیرد. 🔹حیات در لغت و اصطلاح: این واژه اسم مصدر از ریشه «حی ی» و به معنای «زندگانی» و «زنده شدن» است که در مقابل آن« مَوت» و «مَمات» (مردن) به کار می‌رود. در اصطلاح، نیرویی است که موجب بروز حس و تحرک در موجود زنده می شود و موجودات با آن خود را از نقص به کمال می‌رسانند. ✍️ نیلوفر تفلیسیکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
♦️قتل پزشک جوان به دستور همسر در تهران تسنیم نوشت: 🔹زن جوان تهرانی که دو مرد را اجیر قتل شوهرش در تهرانپارس کرده بود، به همراه عاملان جنایت توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی بازداشت شد. 🔹زن جوان پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی پس از تحقیقات گسترده و ارائه ادله موجود از سوی تیم تحقیق لب به سخن گشود و به قتل همسرش به دلیل داشتن حس خیانت به وی معترف شد و عنوان کرد دو مرد جوان را در ازای۴۰ میلیون تومان اجیر کشتن شوهرش کرده و آنها را در شوفاژخانه آپارتمان راه داده است. 🔹دو مرد جوان نیز به قتل شوهر زن جوان در ازای دریافت۴۰ میلیون تومان پول نقد، اعتراف و دلیل ارتکاب جنایت را نیاز به مالی به خرید موادمخدر اعتراف کردند. ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
جامعه بانوان استراتژیست
♦️قتل پزشک جوان به دستور همسر در تهران تسنیم نوشت: 🔹زن جوان تهرانی که دو مرد را اجیر قتل شوهرش در ت
قتل پزشک جوان بوسیله همسرش حادثه، یا آلارمی جدی بر سلامت روان اجتماع؟! شرط اساسی سلامت روان فردی و اجتماعی، یکپارچگی و اتحاد روانی است که در بستر آرامش برگرفته از آن، استعدادها شکوفا می‌شود و هدفمندی و امید و مثبت اندیشی غلبه می‌یابد. رخدادهای سخت، این یکپارچگی را تهدید می‌کند اما از آنجا که انسان از ریشه نسیان به معنای فراموشی می‌آید، این خاصیت خدابخش به یاری او آمده تا در گذر زمان آسیب‌ها را فراموش کند و یکپارچگی روانی او که در پناهش به مدیریت زندگی خویش می‌پردازد حفظ شود. چنانچه اتفاقات سخت زندگی آنچنان فشرده باشد که فرصت نسیان را از یک فرد یا یک اجتماع سلب کند، از هم پاشیدگی روانی و ناامیدی غلبه می‌یابد و بیماری‌های فردی و اجتماعی رخ می‌نماید! بهم ریختگی روانی در یک فرد، سبب بالا آمدن ضعف‌های شخصیتی او خواهد شد، اشتباهات کم گذشته او به اشتباهات شدیدتر و پرتکرارتر بدل می‌شود و در این شرایط و در صورت تداوم این آشوب روانی، شاهد بیماری‌های حاد روانی تا حد جنون و آسیب به دیگران و یا خودکشی خواهیم بود. نکته بسیار مهم آنجاست که هرآنچه بر سر روان و سلامت یک فرد در شرایط ازهم پاشیدگی روانی می‌آید، همان بر سر یک اجتماع در صورت شکسته شدن مقاومت روانی و از هم پاشیدگی اتحاد و یکپارچگی روانی او خواهد آمد. جامعه‌ای همانند ایران، که در شرایط طبیعی با رویدادهای ناگوار صفحه حوادث روزنامه‌های خود مواجه می‌شود و متأثر شده اما در گذر زمان آنرا فراموش می‌کند، اکنون طی چند سال اخیر و روزهای گذشته بطور همزمان شاهد رخدادهای تأثر برانگیز متعدد از قتل و دزدی و اختلاس و آشوب و توهین و تهمت و بی آبرویی و نابهنجاری و ترور و... بوده است. در چنین شرایطی خبر زنی جوان منتشر می‌شود که همسر پزشک خود را با دادن مبلغ هشتاد میلیون به دو معتاد و به دلیل احساس خیانت، به قتل می‌رساند. این اخبار صفحه حوادث در شرایط یکپارچگی روانی اجتماع تأثر برانگیز اما قابل نسیان است. اکنون اما روان ایرانیان از این خبر بیشتر آسیب می بیند و البته از سوی دیگر باید منتظر پرتکرار شدن چنین اتفاقاتی در چنین جامعه‌ای بود. یکپارچگی روانی جامعه کمالگرا و فرهنگی ایران در برابر حجم آسیب‌ها هنوز در حال مقاومت اما بسیار رنجور و آسیب دیده است. متولیان امر که به عنوان سیستم ایمنی بدن جامعه فعالیت می‌کنند چنانچه به مصالحه با عوامل اصلی برهم زننده این یکپارچگی و سلامت، ادامه دهند و روان جامعه همچنان شاهد تکرار جنایات اقتصادی و اجتماعی باشد، ضعف‌ها و بیماری‌های آن بیشتر عیان می‌شود، قدرت می‌گیرد و شیوع می‌یابد و شجاعت ابراز پیدا می‌کند و کمترین آسیب آن، آسان شدن خشونت است و هرکس می‌تواند به هر بهانه‌ی عاطفی یا اقتصادی، به انجام آن بیندیشد و این امر به معنای به پرتگاه کشاندن زندگی فردی و اجتماعی ایرانیان است. ✍ زهراکیاییکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
صدای انقلاب ماندگار شد! سلبریتی می‌میرد اما هنرمند ماندگار می‌ماند... وقتی میان مفاهیم تفکیک قائل نشوی و اتفاقات را درست طبقه‌بندی و تحلیل نکنی، شرافت و خیانت قابل تشخیص نیست و هنرمند را با سلبریتی اشتباه می گیری. در دورانی که با شعار ایران، بی‌وطنی مرام سلبریتی‌هاست، "اسفندیار قره‌باغی" با رحلتش بر سر جامعه نهیب می‌زند تا به یادمان بیاید هنرمند فریاد مردم و همگام و همراه آنهاست. در وطنش به دنیا می‌آید، با سخت و آسان و خوب و بدش زندگی می‌کند و اثر هنری خلق می‌کند و در همان وطن دیده بر هم می‌گذارد و نامش را در پیشانی هویت ایرانیان جاودانه می‌سازد. صدای هنرمندانقلاب، امروز ماندگار شد! تا صدای سلبریتی مدعی هنر رسوا گردد. این است آن تفاوت آسان برای تشخیص هنرمند از سلبریتی. سلبریتی بتی است که شکستنش جامعه‌‌ای را از بی‌اخلاقی و انحطاط و ازهم‌پاشیدگی نجات می‌دهد، جنسی از سنگ دارد و مرده است هرچند به ظاهر نفس می‌کشد؛ و هنرمند آنی است که زندگی و مرگش، لطافت و اخلاق و انسانیت و شرافت و عشق را فریاد می‌زند و برای سرزمین و هویت خود اثر انگشتی جاودانه است. سعدی در ادب پارسی هنرمند را چنین تعریف می کند: حقایق شناسی، جهاندیده‌ای هنرمندی، آفاق گردیده ای... ✍️ زهراکیایی-روانشناسکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
جامعه بانوان استراتژیست
رؤیای ایرانی مهدویت در دنیا، رستگاری در آخرت در طرح راهبردی هر کشور، تمدن، اتوپیا، افق و چشم‌انداز
رؤیای ایرانی مهدویت در دنیا، رستگاری در آخرت 🔹در رویای ایرانی اسلامی، توحید و قسط پیام‌های اسلام هستند که سرلوحه حرکت جریان انقلابی می‌باشند. در این میان به دلیل اینکه توحید به درستی شناخته نشده است، متأسفانه به تبع آن نبودن فهم توحیدی در شناخت از هستی، عالم و انسان و مبنای غیر توحیدی عمده‌ی علومِ دست آورد بشر کنونی، جامعه را از انسان‌های موحدِ تراز و تبیین پیام اسلام تهی نموده است. 🔹 علوم تثلیثی غربی که مبنای آن غیر توحیدی و عموما مادی است، سه‌گانگی Trinity یا سه‌گانه باوری را در بیشتر علوم، بویژه علوم انسانی، تعبیر نموده و بسط می‌دهد. واژه‌ی لاتین تثلیث که نخستین بار در قرن سوم به کار برده شد، متاثر از نگاه مسیحیت بود که معتقد به وجود سه گانه‌ی پسر، پدر و روح‌القدس به جای خدای واحد بود. مفهوم اینکه خداوند مرکب است و می‌تواند تجزیه شود در تمام علوم غربی بدین صورت مطرح می‌باشد؛ از این‌رو در فلسفه شاهد سه گانه‌ی: لوگوس، کمیت و کیفیت هستیم، در حقوق سه‌گانه‌ی مقننه، مجریه و قضائیه مطرح است، و قس علی هذا در بقیه علوم. این در حالی است که خداوند متعال صراحتا در سوره نساء آیه‌ی ۱۷۱ می‌فرمایند: «وَلَا تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ إِنَّمَا الْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ رَسُولُ اللَّهِ وَكَلِمَتُهُ أَلْقَاهَا إِلَى مَرْيَمَ وَرُوحٌ مِنْهُ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ وَلَا تَقُولُوا ثَلَاثَةٌ انْتَهُوا خَيْرًا لَكُمْ إِنَّمَا اللَّهُ إِلَهٌ وَاحِدٌ». 🔹 چنانکه در این باب نیز مقام معظم رهبري می‌فرمایند: "حرف این است که مبناى علوم انسانى غربى، مبناى غیرالهى است، مبناى مادّى است، مبناى غیرتوحیدى است؛ این با مبانى اسلامى سازگار نیست، با مبانى دینى سازگار نیست." می‌توان مهمترین نقش و وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی که سکان هدایت فرهنگی کشور و جامعه را به عهده دارد پیاده سازی توحید خواند، اسلام یک کلمه توحید است و تا این امر محقق نشود مردم موحد نمی‌شوند و ارکان وابسته به جاری شدن توحید در جامعه شکل نخواهد گرفت. امید است که با تحقق پیام اسلام عزیز و فرمایش رهبری شورای عالی فرهنگی نیز تاثیرگذاری خود را با تفکر توحیدی در مسائل تقویت نماید. ✍️ لیلا نساج کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
درمان چالش‌ها و تضادهای روانی و اجتماعی با نقشه انسان در قرآن علوم انسانی منبع نظریات متنوع و گاه حتی متضاد است. این امر سبب می‌شود که همگان با این سؤال اساسی روبرو شوند که سرانجام، انسان کیست؟ اهمیت این پرسش زمانی حیاتی‌تر می‌شود که بدانیم جامعه سازی و مدیریت جهان، در عرصه پزشکی و فنی- تکنولوژیک- آموزش و سیاست تا شیوه رفتار کردن و اندیشیدن اعضای جامعه، وابسته به پاسخی است که به آن سؤال محوری داده می‌شود. نگاه یک فرد به انسان و جهان، افکار و رفتار او را شکل می‌دهد و در عرصه نظریه‌پردازی علمی نیز دانشمندان دانسته یا نادانسته مشمول این قاعده‌اند. بنابراین نگاه ماتریالیستی یک نظریه پرداز سبب می‌شود انسان را حیوانی سخنگو یا اجتماعی یا حتی یک گرگ بنامد و از سویی دیگر نظریه‌پردازی که نگاهی الهی و دینی به انسان دارد او را موجودی برتر و والا می‌شمارد. این همان تفاوت انسان‌شناسی غربی و تجربی با انسان‌شناسی الهی و توحیدی است و آن سبب صف‌کشی دو تفکر نسبت به انسان و در نتیجه دو نوع طرح ریزی و جامعه سازی و انسان‌سازی است که گاه در تقابل با یکدیگر قرار می‌گیرند. ساختار وجودی انسان در ادیان و به ویژه در قرآن به عنوان دین اکمل نیازمند تعین و جریان یافتن در سبک زندگی انسان است، آنچنان که آناتومی بدن انسان راهنمای پزشکان در درمان اوست. اکنون و بر اساس اشارات قرآن و تفاسیر، ساختاری از وجود انسان معرفی گردیده است با چهار لایه صدر-شغاف- قلب و فؤاد که توسعه و تعالی وجودی انسان در بستر آن صورت می‌گیرد. مبنا قرار دادن نقشه انسان در قرآن با در نظر گرفتن همزمان دو بُعد مادی و روحی او، در تمامی ابعاد جامعه‌سازی چون آموزش و پرورش و اقتصاد و سیاست و درمان‌های روانشناسی و ... چالش‌های زندگی انسان امروز و تضادهای اجتماعی‌اش را اصلاح خواهد کرد و نوید بخش انسان سالم-کامل و سعادتمند خواهد بود. ✍️ زهراکیایی- روانشناسکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
جامعه بانوان استراتژیست
♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی» قسمت اول: 🔹چکیده: یکی از پرسش‌های اساسی بشر در طول زم
♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی» قسمت دوم 🔹تعریف حیات در علوم طبیعی(زیست‌شناسی) در علوم طبیعی هیچ تعریف حقیقی از حیات وجود ندارد. لذا در میان تعاریف دانشمندان علوم تجربی در باب حیات، چیزی فراتر از شمارش آثار و خصوصیّات حیات نیست. در سطور زیر تعریف حیات را از دایرة‌المعارف‌های مشهور، تقدیم حضورتون می‌کنم. دائرة‌المعارف بریتانیکا، چاپ ۱۹۷۳، جلد ۱۳ در صفحات ۱۰۷۳ تا ۱۰۸۳ مطالب مبسوطی در باره ی تعریف حیات ذکر کرده که برگردان فارسی قسمت های مهم آن به شرح زیر است: «درباره تعریف حیات، نکته‌ی قابل توجه این است که اگر چه اطلاعات گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف مطالعه‌ی جانداران به دست آمده، اما هنوز اتفاق نظر درباره تعریف آن‌چه که هدف اصلی همه این مطالعات، یعنی حیات و تعریف حیات می‌باشد، حاصل نگردیده است. متخصصین بخش‌های مختلف دانش زیست‌شناسی، هر کدام از دیدگاه تخصصی خود تعریف کم و بیش متفاوتی درباره‌ی حیات ارائه می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها به قرار زیر می‌باشد: الف) تعریف فیزیولوژیکی: حیات سیستمی است که قادر به انجام روندهای اساسی از قبیل تغذیه، هضم و دفع، تنفس، حرکت، رشد و تولید مثل است. ب) تعریف متابولیکی: حیات سیستمی است که به صورت مستمر مبادله‌ی مواد با محیط بیرونی انجام می‌دهد و با وجود این مبادلات، خصوصیات عمومی خود را به صورت پایدار حفظ می‌کند. ✍️ نیلوفر تفلیسیکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
خروج از کمیسیون مقام زن ملل متحد یا سازمان دولت آمریکا؟! 🔹 کمیسیون مقام زن ملل متحد    commission on the Status of Women با نام اختصاری CSW یا  UNCSW نهادی وابسته به شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد است که از سال ۱۹۴۶ میلادی تشکیل شده‌است. در واقع عموم مردم سازمان ملل را سازمان جهانی مستقلی می دانند که در جهت ایجاد و بسط صلح جهانی و حقوق بشر در سطح جهان ایجاد شده است. در صورتی که سند رسمی نیروهای مسلح آمریکا پرده از واقعیت بر می دارد ؛ در ۱۴ می ۲۰۰۷ از سوی نیروهای مسلح آمریکا سندی رسمی  با نام «دکترین نیروهای مسلح ایالات متحده» منتشر شد که پرده از این واقعیت برمی دارد ، که نه تنها سازمان ملل سازمانی مستقل نیست بلکه زیر مجموعه ای از واحد CMOC (مرکز فرماندهی عملیات های نظامی و غیر نظامی) نیروهای مسلح آمریکاست. بنابراین میتوان از این رهنمون رهبری که فرمودند : "سازمان ملل، اسمش سازمان ملل است. یعنی جایی که از آنِ ملتهاست. این سازمان جهانی، در تیول دولتها هم نیست"؛ یاد کرد؛ به فرموده معظم له این سازمان، در مواقع حسّاس، در مشت ابرقدرت‌ها قرار می‌گیرد و برای آن‌ها و نه برای ملتها می‌شود. شاهد مثالِ آن، قضیه‌ی جنگ تحمیلی بود. 🔹 کمسیون مقام زن هدف خود را در برابری جنسیتی و کمک به پیشرفت زنان بیان می‌کند، این در حالی است که اهداف این کمسیون بیشتر خود را در راستای سیاست سنتی و مدرن غربی تعریف می‌کند که مبتنی بر سود و زیان تعریف می‌شود، نگاه امانیستی(انسان محور) که تنها یک لمپن مدرن، عروسک تهی ذهن و مادی‌گرا را از زن طلب می‌کند. گواه آن نیز روابطه سیال و زودگذری  هست که بر مبنای سود انگاری در این تفکر تعریف می‌شود. 🔹 این کمیسیون هر سال نشستی ۱۰ روزه را در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برای بررسی پیشرفت در برابری جنسیتی، تعیین چالش‌ها، وضع استانداردهای جهانی و فرمول‌بندی سیاست‌هایی برای ترویج برابری جنسیتی و پیشرفت زنان در سطح جهان برگزار می‌کنند ولی ما همچنان شاهد مهره مغفول این کمیسون‌های زن و ارزش وجودی آن می‌باشیم که در سایه سیاست مدرن سال‌هاست به فراموشی سپرده شده است. 🔹 این کمیسیون بنا بر اسناد نقش تصمیم‌گیری با ضمانت اجرایی ندارد، اما خود را بالاترین مقام نظارتی در حوزه زنان در سازمان ملل به‌شمار می‌آورند. این در حالی است که در آمار جهانی اولین رتبه بندی قاچاق مربوط به زنان می باشد که در عصر حاضر از قاچاق اسلحه و مواد مخدر پیشی گرفته است. ولی همچنان مؤلفه‌های جنسی و جسمی زنان در صدر سنجه های این کمسیون قرار دارد. حذف ایران از کمیسون زنان محروم شدن سازمان ملل از حضور زنانی است که اقتدار و پیشرفت آن‌ها  بر اساس توانمندی و ارزش وجودی زن جدای از نگاه جنسیتی‌شان است و الگوی شایسته‌ایی برای حفظ کرامت و احقاق کامل حق زن به شمار می‌رود . ✅ جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و قدرت، سال‌هاست که تحریم‌های ظالمانه آمریکا را بی‌اثر نموده و به پیشرفت فزاینده دست پیدا کرده است، در جایگاه و حقوق زنان هم با تبیین و تعیین نقش و کارکردشان در اجتماع متناسب با کرامت و ارزش حقیقی زن، به این مهم در بالاترین نقطه تعالی، خواهد رسید. "ان‌شاءالله" ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔸 اخراج از کمیسیون مقام زن، مؤیّد اقتدار ایران اسلامی است! 📂کمیسیون مقام زن (CSW)، نهاد بین‌المللی است که در ظاهر، منحصراً به ارتقای برابری جنسیتی (gender equality، هدف پنجم سند 2030) و توانمندسازی زنان اختصاص دارد؛ در حالیکه حقیقت چیز دیگریست! با توجه به این که سازمان ملل مبتنی بر سند رسمی، زیر مجموعه‌ای از واحد CMOC (مرکز فرماندهی عملیات‌های نظامی و غیرنظامی) نیروهای مسلح آمریکاست؛ کمیسیون مقام زن به عنوان یک نهاد سازمان ملل هم ذیل آن فعالیت می‌کند. تصویب قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، در حالیست که تنها کشورهایی فرصت حضور در این کمیسیون رو پیدا می‌کنند که از نظر سطح توسعه زنان مورد تأیید باشند و ایران در سه دوره، عضو این کمیسیون بوده است و لذا اخراج ایران به دلیل نقض حقوق زنان، یک تناقض جدی در این کمیسیون به حساب می‌آید. حال آنکه آمارهای خشونت نسبت به زنان غربی که نقض اساسی حقوق زن است، در کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار قابل تأمل است. جنبش مؤیّد نقض اساسی حقوق زنان در غرب است که به وضوح نشان داد، با آزادی حجاب، فرهنگ تجاوز عادی می‌شود، نه رفتار و مواجهه با زنان. به بخشی از آمار نقض حقوق زنان در اروپا و آمریکا توجه فرمایید👇: - به گزارش گاردین از هر ده زن اروپایی یک نفر، تا قبل از 15سالگی یکی از اَشکال خشونت جنسی یا فیزیکی را تجربه کرده‌ است. - به گزارش ایندیپندت، سوئد و دانمارک بالاترین میزان آزار جنسی را دارد(بین 80 تا 100درصد افراد) - سازمان عفو بین الملل در آخرین گزارش سالیانه خود، در مورد وضعیت زندانیان زن در آمریکا اظهار کرد که آمریکا رتبه اول زندانیان زن را نسبت به جمعیتش در جهان دارد. - تصویب کردن قانون آزادی رابطه جنسی با حیوانات در آمریکا توسط مجلس سنا. - وادار کردن زنان آمريکایی به داشتن روابط جنسی با ۵٠ نوع حیوان و گذاشتن فیلم روابط در سایت‌های پورن که علاوه بر هتک حرمت زنان از جمله فاحش‌ترین مسئله‌ی نقض حقوق زنان می‌باشد؛ که اوج توحش در فرهنگ غرب را مشخص می‌کند. و... حال باید پرسید کشورهای اروپایی و آمریکایی که اساسا حقوق زنان را نقض کرده‌اند، چقدر صلاحیت حضور در کمیسیون مقام زن را دارند؟! نسبت به حضور ایران اسلامی، به عنوان تنها کشوری که رعایت ارزش و کرامت حقیقی مقام زن را در رأس دیدگاه انقلابی خود واجب دانسته و زن را کالای جنسی نمی‌داند! آنچه مشهود است دشمنی جوامع غربی بر علیه زنان پاکدامن ایران است چرا که به حمایت از افراد اخلالگر اغتشاشات اخیر که مروّج اصلی بی‌بندوباری(خلاف کرامت زن)هستند، حکم اخراج را تصویب کرده‌اند. ‏کمیسیون مقام زن بزودی از تصمیم غلط کشورهای مصوب اخراج ایران، دچار تزلزل خواهد شد چرا که تمام کشورهای غربی، علاوه بر نادیده گرفتن حق اصلی زن، او را در ویژگی جنسی‌اَش محصور کرده است، انواع مسائل نقض حقوق زن، گواه بر این ادعاست. حال آنکه که زن ایرانی اسلامی، تنها الگوی شایسته برای حفظ کرامت و احقاق کامل حق زن به شمار می‌رفت و علی رغم اخراج از کمیسیون، ایران همچنان قوی‌تر از همیشه پشتیبان اهداف انقلاب اسلامی که حفظ کرامت انسان بویژه زن است، به مسیر تعالی خود ادامه خواهد داد. ✍️ بانو صائینی کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
جامعه بانوان استراتژیست
رؤیای ایرانی مهدویت در دنیا، رستگاری در آخرت 🔹در رویای ایرانی اسلامی، توحید و قسط پیام‌های اسلام هس
رویای ایرانی مهدویت در دنیا، رستگاری در آخرت رویای ایرانی زنده است تا زمانی که اسلام مقوم ایران است، و این امر محقق نمی‌شود مگر با ایجاد و بسط پیام اسلام. پیام اسلام در فهم و معرفت به توحید و در اجتماع به قسط ختم می‌شود. 🔹 قسط یعنی سهم هرکس هر چیزی است به او پرداخته شود و سهم هر کس هر چیز نبوده پس گرفته شود. انسان موحّد در فهم توحیدی عقل را حاکم بر هوی نفس می‌کند، تا هنگامی که شهوت و لذت‌پرستی نمود پیدا کرد  عقل آن را مهار کند. انسان عاقل به انصاف می‌رسد و نسبت به دیگران قسط را رعایت می‌کند.  کارکرد اسلام، "قسط" است. خداوند نیز در قرآن فرموده "ان الله یحب المقسطین". 🔹 در بیانیه گام دوم نیز در هفت توصیه رهبری معظم له، توصیه چهارم، عدالت است، عدالت و مبارزه قاطع با فساد و برقراری قسط. امید است برقراری این امر، نسبت به همه افراد جامعه محقق گردد تا شیرینی اسلام به مردم چشانده شود. ان‌شاءالله ✍️ لیلا نساج کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلبریتی! نه هنرمند، نه ورزشکار 💬 استاد حسن عباسی 📍 ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
مجلد پورنوکراسی-نسخه انتشار.pdf
11.51M
💢 کتاب «طغیان سلبریتی ها برای ایجاد پورنوکراسی»کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
بارها تجربه کرده‌ام؛ بیماران روان، همه را بیمار می‌خوانند و می‌خواهند. دروغگویان، همه را دروغگو و جنایتکاران همه انسان‌ها راگناهکار(فیلم سینمایی ۷ را حتما ببینید) و دیکتاتورها و احمق‌ها سایرین را دیکتاتور و احمق ...! شاعر چه زیبا می‌سراید که: آنکس که بدم گفت بدی سیرت اوست از کوزه همان برون تراود که در اوست... جالب‌تر آنکه زمانی‌که کسی خود را بنده غیرخدا کرده(طاغوت و فرعونیان زمانه‌اَش) نخست از نور به ظلمات کشیده می‌شود(الذین کفرو اولیائهم طاغوت، یخرجونهم من نور الی الظلمات) و سپس به او اجازه داده می‌شود تا کسانی‌که مبتلا به بیماری قلب هستند را نیز با خود همراه کند، چون قانون قطعی چنین است(فی قلوبهم مرض- فزادهم الله مرضا) و این هر چند برای ما ناراحت کننده باشد اما پیامد طبیعی رفتار کسانی است که دروغگو و دروغگویی را دوست دارند و نیز اجرای قوانین هستی را دل‌بخواهی می‌دانند(الذین جعلوا قرآن عضین= کسانیکه قرآن را پاره پاره کردند) و قرآن از این پیامدها به مجازاتی سنگین یاد کرده است … ✍️ زهراکیاییکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
جامعه بانوان استراتژیست
♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی» قسمت دوم 🔹تعریف حیات در علوم طبیعی(زیست‌شناسی) در علوم ط
♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی»، قسمت سوم: 🔹ج) تعریف ژنتیکی: موجودات زنده سیستم‌هایی هستند که اطلاعات ارثی قابل انتقال در خود ذخیره کرده‌اند. مجموعه‌ی این معلومات در نوکلئیک اسیدها انباشته شده و از طریق سنتز آنزیم‌ها و ترکیبات پروتئینی، انجام واکنش‌های حیاتی را رهبری و کنترل می‌کنند. ♦️د) تعریف بیوشیمیایی: موجودات زنده از ساده‌ترین یاخته‌ها گرفته تا انسان، ماشین‌هایی هستند که با قدرت خارق‌العاده‌ای مولکول‌های آلی پیچیده را که منشأ صفات، رفتارها و تولید مواد مرکب و پیچیده از مواد خام و ساده می‌باشند، به انجام می‌رسانند. در کنار این روندها ماشین‌های زنده قادرند موجوداتی کم‌وبیش نظیر خود را ایجاد نمایند. 🔹ه) تعریف ترمودینامیکی : در حالی که تمام جهان در سیر مداوم خود از نظم بیشتر به سوی نظم کمتر حرکت می‌کند، موجودات زنده ظاهراً در خلاف جهت این مسیر عام جهان به سوی بی‌نظمی، به حساب نمی‌آیند. بلکه وقتی موجودات زنده در یک منطقه‌ی محدود درجه‌ی نظم را افزایش می‌دهند، در بخش بزرگتری در اطراف خود یا دیگر مناطق جهان، ایجاد بی‌نظمی می‌کنند. بر پایی نظام حیاتی در روی کره‌ی زمین که ثمره‌ی آن پیدایش نظم بیشتر در برخی از ترکیبات و مواد است، عمدتا به مدد استفاده از انرژی آفتاب امکان پذیر می‌شود. دریافت انرژی آفتاب در روی کره‌ی زمین، مستلزم و نتیجه‌ی ایجاد بی‌نظمی بسیار زیاد در کره‌ی خورشید است. به بیان دیگر هزینه و صورت حساب ایجاد نظم در روی کره‌ی زمین، از طریق ایجاد بی‌نظمی در خورشید پرداخت می‌شود. ✍️ نیلوفر تفلیسیکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔰 بررسی جمله معروف آیت‌الله طالقانی درباره حجاب و فقر 💬 (می‌ترسم روزی برسد که غارت بیت‌المال و فقر و فلاکت در جامعه عادی شود و موضوع حساس جامعه بشود دو تار موی زن که زیر روسری است یا بیرون آن) 🔻مدتی است این عبارت خیلی مطرح می‌شود و عده‌ای سعی دارند مساله اقتصاد را مهم‌تر از موی زنان یا حجاب در نظر بگیرند که سعی کرده‌ایم این عبارت را با هم بررسی کنیم. 🔹 نکته اول: مرحوم آیت‌الله طالقانی وقتی این عبارت را مطرح کردند زمانی بود که کشور ما فقیر بود و تبعیض اقتصادی بیداد می‌کرد و اعتراضات تعداد معدودی زنان برای آزادی پوشش در ایران شکل گرفت که ایشان فرمودند: شما به فقر کشورتون برسید نه اینکه دغدغه بی‌حجابی داشته باشید، متأسفانه عده‌ای برداشت غلط دارند که استاد اقتصاد را مهم‌تر از موی زنان می‌داند. خبر بی‌توجهی زنان برای فقر در کشور و به دنبال آزادی پوشش بودن محل نقد آیت‌الله طالقانی بوده است، واتفاقا این مطالبه از زنانی است که به دنبال بی‌حجابی هستند، که چرا باید در جامعه‌ای که خیلی از افراد به خاطر مشکلات اقتصادی توان ازدواج ندارند آزادی‌های پوشش مطالبه جدی گردد! 🔹 نکته دوم: چرا باید حجاب و مو و حدود شرعی در جامعه به اقتصاد گره بخورد. در حالی که حجاب زن حق الله است و خداوند است که حدود پوشش زن را معین کرده است. 🔹 نکته سوم: آیا زن کالا هست که نوع پوشش او را اقتصاد جامعه مشخص کند یعنی جامعه و زن ثروتمند، حجاب قوی داشته باشد و زن فقیر نیازی به پوشش نداشته باشد؟! یا اصلا فرهنگ زن فقیر مهم نباشد. زن انسان آزاده است که در هر شرایطی باید ارزشمند زندگی کند. 🔹 نکته چهارم: آیا شما در جامعه اخلاق و شریعت مردان را هم به اقتصاد گره می‌زنید؟! مثلا اگر در جامعه فقر باشد چند تا مشت و لگد خوردن زن هم مهم نباشد، پرداخت مهریه و نفقه زن هم مهم نباشد چون جامعه درگیر فقر است! 🔹 نکته پنجم: مگر نه اینکه حجاب برای مصونیت و جلوگیری از دسترسی آسان به زن است، و این چرا باید در تقابل با اقتصاد محل بحث باشد، یعنی زن فقیر مجوز در دسترس بودن دارد؟ 🔹 نکته ششم: چرا باید زن هزینه ضعف‌های اقتصادی را با زنانگی خود پرداخت کند، مگر نه اینکه دولت‌ها وظیفه دارند اقتصاد سالم و قوی و عادلانه برای زنان جامعه فراهم نمایند و چرا باید بخواهند بین نیاز به امنیت روانی زنان و اقتصاد، اقتصاد را اولی بدانند؟ 🔹 نکته هفتم: اصلا چرا باید خود زنان زیر بار چنین نگاهی بروند و بخواهند اقتصاد را برای خود مهم تر ازحجاب بدانند، ما مطالبه بهبود اقتصادی جامعه را به‌صورت جدی از مسئولان داریم اما ضعف‌های اقتصادی دلیلی نمی‌شود که ما نسبت به مساله زنان و حجاب بی‌توجهی کنیم. ✍ عالیه سادات @Hasanabbasi_studentsکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies