eitaa logo
کمپین د. ضد آمریکا و صهیونیست
507 دنبال‌کننده
17.3هزار عکس
11.8هزار ویدیو
527 فایل
کمپین دانشجویی ضد آمریکا و صهیونیست آتش به اختیاران افشاگر ادمین @Dailywriter
مشاهده در ایتا
دانلود
2.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸حسين جان! پدرو مادرم فدات که وحشيا برات گريه کردن. 🔅اصلا حسين(ع)جنس غمش فرق ميکند 🔅اين راه عشق پيچو خمش فرق ميکند 🆔 @felhekmat
💠 ره: 🔸و الحاصل: اقلّ مراتب سعادت اين است كه انسان يك دوره فلسفه را بداند. 📚تقريرات فلسفه امام خمینی،ج۳،ص۴۷۲ ______________________________________ 🔰أقول: کمال الانساني في الطور الالهي، کمال مطاوعت و معرفت را به همراه دارد که همان کمال سعادت انساني است.قوله تعالي:((و ما خلقت الجنّ و الانس الا ليعبدون))؛ و عبادت(مطاوعت)فرع بر معرفت ايقاني(معرفت)است. معرفت به معناي علم حضوري به حقايق اشياء ميباشد، لذا حکمت متعاليه که در واقع ترجمه ي شهود عارف به مفهوم و در قالب استدلال است، ظلّ مشهود و مکشوف است مِنْ بُعدٍ، لذا اقل مراتب سعادت فهم صحيح يکدوره حکمت ميباشد. ره 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
💠 چيست؟ 1⃣تعريف مشهور: العلم بحقائق الأشياء و عمل بمقتضاه. 🔸ترجمه:علم به حقايق اشيا و عمل به مقتضاي آن. 📚شرح فصول الحکم قيصري، تقديم و تحقيق و تعليق سيد جلال الدين آشتياني، ص323. 2⃣تعريف امام خميني(ره): ليس معني الحکمة في لسان اهل اللّه ما ذکره الشارح(قيصري)؛ بل الحکمة عبارة عن معرفة اللّه شؤونه الذاتيه و تجلياته الأسمائيه و الأفعالية في الحضرة العلميه و العينية بالمشاهدة الحضورية و العلم بكيفية المناكحات و المراودات و النتائج الإلية في الحضرات الأسمائية و الأعيانية بالعلم الحضوري. و يمكن أن يكون الحكمة هي العلم بكمال الجلاء و الإستجلاء؛ فان كمال الجلاء ظهور الحق في المرآة الأتم، و كمال الإستجلاء شهوده نفسه فيها؛ فتدبر. 🔸ترجمه:معني حکمت در زبان اهل اللّه آنگونه که قيصري گفت نيست؛ بلکه حکمت عبارت از شناخت خدا و شناخت شئونات ذاتي او و تجليات اسمائي و افعالي او در حضرت علميه و عينيه با مشاهده حضوري است و علم به کيفيات مناکحات و مراودات و تولدهاي الهي در حضرت اسمايي و اعياني با علم حضوري است. و ممکن است که حکمت همان علم به کمال جلاء و استجلاء باشد. پس کمال جلاء همان ظهور حق در آينه هاست و کمال استجلاء آن است که خودش را در آينه ها مشاهده کند؛ فتدبر. 📚شرح فصول الحکم قيصري، تقديم و تحقيق و تعليق سيد جلال الدين آشتياني، ص323، تعليقه 50. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
حسن_زاده_آملی_حقیقت_انسان_در_قرآن_-1966713316.pdf
حجم: 425.6K
🔹 #کتاب شريف حقيقت انسان در عرفان از علامه ذوالفنون حسن حسن زاده آملي حفظه اللّه. 🆔 @felhekmat
manazel-o-saerin.pdf
حجم: 2.28M
🔸متن کامل کتاب شريف منازل السائرين. 🆔 @felhekmat
💠 : «تفكّر فلسفى اسلام و فهم درست از مبانى اسلامى، كارى مي کند كه انسان در هر لحظه اى از لحظات، احساس می كند در كجاى راه و به سمت كدام هدف حركت مي كند؛ قدرت تحليل براى حوادث مييابد و وظيفه ى خودش را در هر شرايطى تشخيص می دهد. امروز بايد جوان ما اينگونه باشد. البته دشمن، خوشش نمی آيد؛ دشمن هرجا چنين چيزهايى را مشاهده كند، هر طور بتواند با آن مبارزه مي كند.» 📚در جمع دانش آموختگان طرح ولايت(۱۳۷۸/۰۶/۱۳). ______________________________________ 🔰اقول: 1⃣با اينکه رهبر عظيم الشان به علم فلسفه شهره نيستند لکن فرمايششان دلالت تام و تمامي به احاطه ي حضرتشان بر فحواي کلام فلاسفه و روح معاني ايشان دارد.(گرچه نميتوان احاطه ي حضرتشان بر تاسيسات مکاتب گوناگون حکمي را از اين کلام به تنهايي استنباط کرد). 2⃣فلسفه ي اسلامي_اعني الحکمة المتعالية_به تمامه مبتني بر زبده ي معارف اسلامي است، لذا فهم کننده ي مقاصد حکما_اعني الرّاسخين في العلم مِن الانبياء و الاولياء و العرفاء الامت المحمدي ص و الفلاسفة الذين هم مترجمين العلوم الحضوري بالحصولي_فهم ميکند زبده و لبِّ معارف و مقاصد و بينش اسلامي را به اندازه ي فهم و وسعش. و به همين جهت ميتواند در هر لحظه اي به نحو بالجمله يا في الجمله_بسته به فهم فلسفي اش_تشخيص دهد که خواسته ي قرآن از وي چيست و چقدر از راه را رفته و چقدر از آن مانده فإن شئت قلتَ کأنه شخص بصير ميشود(أقول کأنه لا أقول أنه لاختلاف بين المقامين الحصول و الحضور و البصيرة في العرف العرفان مخصوصٌ بالعلم الحضوري و ظلّه هو الحصول و المفهوم). 3⃣هر که نيست کور است. لذا نه راه را ميداند و نه وظيفه اش را و مذبذبين بين هؤلاء ميباشد. چه بسا بيراهه را راه پندارد و جماعتي را گمراه سازد! 4⃣آنکه سر از نظام بينش اسلامي در نميآورد معارف دين و ائمه(ع)را نفهميده لذا طبعا آنچنان فايده اي هم براي اسلام ندارد و اگر بطور کل حکمت را رد کند يا حکمت را مخالف دين پندارد، آنچه رد کرده اصل و اساس دين است. حوزه اگر فقط به امور جزئيه فرعيه شخصيه بپردازد دين شريف اسلام را در حده تفکراتِ يهوديان کاتوليک و کليساي قرون وسطاي مسيحيان خار و خفيف کرده است. زيرا نظام بينشي يهوديان مشتمل بر افسانه و خرافات است و نظام بينشي مسيحيت آنقدر دگم است که شرط سعادت را ايمانِ تعبديِ محض به بافته هايشان و عدم دخالتِ هرگونه عقلانيت ميداند. 📋نکته: سابقا درباره در همين کانال مختصر صحبتي شد و آن بحث متمم و مکمل اين قسمت ميباشد. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
⚜تمامي صوتها به کانال @felhekmatsout منتقل شدند⚜
2722-fa-tarjome-ejazolbayan-koli.pdf
حجم: 3.83M
🔹 #کتاب شريف #اعجاز_البيان في تفسير ام القرآن از #شيخ_کبير، صدر الدين قونوي با تصحيح استاد سيد جلال الدين آشتياني. 🆔 @felhekmat
💠🔹💠🔹💠 💠🔹💠🔹 💠🔹💠 💠🔹 💠 🔰اقسام در عرفان: 1⃣فتح قريب: عروج انسان از مرتبه ي نفس به مرتبه ي قلب را فتح قريب گويند که اين آيه اشاره به آن دارد((نصرٌ مِنَ اللّهِ و فتحٌ قَريب)). 2⃣فتح مبين: عروج انسان از مرتبه قلب به مرتبه روح را فتح مبين گويند که اين آيه اشاره به آن دارد((إنا فَتَحنا لَکَ فَتحاً مبينا)). 3⃣فتح مطلق: عروج انسان از مرتبه ي روح به مرتبه سرّ و بالاتر از آن(خفي و اخفي)را فتح مطلق گويند که اين آيه اشاره به آن دارد((إذا جاءَ نَصرُ اللّهِ و الفَتح)). 📝نکته: در عرف عرفان نفس انساني داراي مراحل و عوالم هفتگانه ي طبع،نفس،قلب،عقل(روح)،سرّ،خفي،اخفي ميباشد. 📝نکته: در عرف فلسفه عقل هيولاني و بالملکه و بالفعل و بالمستفاد را براي نفس انساني بر ميشمارند که در صورت صحت تطبيق بين مراتب نفس در عرفان و فلسفه،مرتبه ي عقل بالمستفاد که مقام مشاهده ي تفصيلي حقايق در عقل فعال باشد،ناظر به مقام قلب در اصطلاح عرفاني ميباشد چه اينکه مقام قلب،مقام شهود تفصيلي حقايق است. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
allamah-Ensan-Erfan.pdf
حجم: 10.06M
🔹#کتاب عظيم الشأن #انسان_در_عرف_عرفان از حضرت جمال العارفين، انيس السالکين، ذوالفنون العديده، آيت اللّه المعظم #علامه_حسن_حسن_زاده_آملي متّع اللّه الاسلام و المسلمين بطول بقائه الشريف. 🆔 @felhekmat
🌸🌸🌸🌸🌸 🌺🌺🌺🌺 🌸🌸🌸 🌺🌺 🌸 💠 از جلال الدين بلخي ره: 🔸آن شاه که با دانش و دين بود علي بود مسجود ملائک،ساجد و معبود علي بود 🔸خورشيد ضيا گستر و جمشيدِ دو کشور ماه فلک و موهبت و جود علي بود 🔸آن نکته ي تحقيق حقايق به حقيقت کز روي يقين مظهر حق بود علي بود 🔸آن بودِ وجودِ دو جهان کز ره معني بي او نشدي عالمِ موجود علي بود 🔸آن نور مجرد که به او در همه حالت با موسي و با عيسي و با هود علي بود 🔸آن روح مصفّا که خداوند به قرآن بنواخت به چند آيت و بستود علي بود 🔸هم صابر و هم صادق و هم قائم مشفق هم هادي هم شاهد و مشهود علي بود 🔸هم اول و هم آخر و هم ظاهر و باطن هم موعد و هم وعده و موعود علي بود 🔸با ملک سليمان و با عصمت يحيي با منزلت آدم و داوود علي بود 🔸وجهي که بفرمود خداوند به قرآن آن وجه مکرم که بفرمود علي بود 🔸گويند ملک ساجد و مسجود بُد آدم از من بشنو ساجد و مسجود علي بود 🔸تا صورت و پيوند جهان بود علي بود تا نقش زمين بود و زمان بود علي بود 🔸شاهي که ولي بود و وصي بود علي بود سلطان سخا و کرم و جود علي بود 🔸هم آدم و هم شيث و هم ايوب و هم ادريس هم يوسف و هم يونس و هم هود علي بود 🔸هم موسي و هم عيسي و هم خضر و هم الياس هم صالح پيغمبر و داوود علي بود 🔸عيسي به زبان آمد و في الحال سخن گفت آن نطق و فصاحت که بِدو بود علي بود 🔸آن لحمک لحمي بشنو تا که بداني آن يار که او نفس نبي بود علي بود 🔸موسي و عصا و يد بيضا و نبوت در مصر که بنمود بفرعون علي بود 🔸آن معني قرآن که خدا در همه قرآن کردش صفت عصمت و بستود علي بود 🔸اين کفر نباشد سخن کفر نه اين است تا هست علي باشد و تا بود علي بود 🔸آن قلعه گشائي که در قلعه ي خيبر برکند به يک حمله و بگشود علي بود 🔸سرّ دو جهان جمله ز پيدا و ز پنهان شمس الحق تبريز که بنمود علي بود 🔸هارون ولايت ز پس موسي عمران باللّه که علي بود،علي بود،علي بود 🔸اين يک دو سه بيتي که بگفتم به معما حقا که مراد من و مقصود علي بود 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
شرح مقدمه قیصری بر فصوص الحکم.pdf
حجم: 16M
🔹 #کتاب بسيار مهم شرح #مقدمه_قيصري بر فصوص الحکم از استاد مرحوم #سيد_جلال_الدين_آشتياني (ره). 🆔 @felhekmat