🎥 گزیده هایی از برنامه «بدون توقف» - جلسه پانزدهم
✅ #پرسش_پاسخ با حضور استاد رحیم پور ازغدی
✅موضوع این جلسه: بررسی آسیب ها و فواید فضای مجازی
#فلسفه_جمهوری_اسلامی #کلاس_مجازی #تصویری
🔗 فایل #تصویری در آپارات👇👇👇
🌐www.aparat.com/v/CaELr
🆔 @rouyesh_andishe
📚 کتاب «دانشجویان و خط امام (ره)»
📜 رسالت جنبش دانشجویی از نگاه مکتب امام خمینی(ره)
✅ این کتاب که از مجموعه کتاب های رویش اندیشه حاصل تلاش جمعی از پژوهشگران اندیشکده برهان است در 60 صفحه و در 4 فصل، از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است.
📂 عناوین گفتارهای 6 گانه این کتاب :
🔹« مکتب امام خمینی(ره) و اصول آن»
🔹«نگاهی به عناصر اصلی گفتمان انقلاب اسلامی»
🔹«تحریف مکتب امام خمینی(ره)»
🔹«جنبش دانشجویی در اندیشه امام خمینی(ره)»
📖 در بخشی از مقدمه این کتاب می خوانیم:
🔻هویت انقلاب اسلامی ایران در درجه نخست و بیش از هر امر دیگری، پیوندیافته با شخصیت و تفکر امام خمینی(ره) است.
🔸امام خمینی در مقام رهبر خیزش انقلابی مردم ایران در دوران قبل از وقوع انقلاب و هم چنین رهبر حکومت دینی برآمده از این انقلاب، تأثیری بس عمیق و انکارناپذیر بر جامعه معاصر ایران و بلکه جامعه جهانی نهاد.
🔹این پیوند و اتصال آن چنان است که چنانچه کسی قصد شناخت ایدئولوژی و ماهیت انقلاب اسلامی را داشته باشد، ناگزیر باید تفکر امام خمینی(ره) را مطالعه کند.
☑️ در این کتاب سعی داریم محورهای اصلی مکتب امام خمینی (ره) را تبیین و تلاش جریان های معارض در راستای زدودن محکمات امام از مجموعه انقلاب را تشریح نماییم.
🔸جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 didemanbook.ir/GDuvO
🆔 @dideman
به کانال رویش اندیشه در پیامرسان های دیگر بپیوندید :
سروش :
🆔sapp.ir/rouyesh_andishe
ایتا :
🆔 eitaa.com/rouyesh_andishe
بله :
🆔ble.im/rouyesh_andishe
آیگپ - iGAP :
🆔iGap.net/rouyesh
🎥 گزیده هایی از برنامه «بدون توقف» - جلسه هجدهم
✅ #پرسش_پاسخ با حضور استاد رحیم پور ازغدی
✅موضوع این جلسه: بررسی حکومت پهلوی- تغییر رژیم از قاجار به پهلوی و نقش انگلستان در آن
#فلسفه_جمهوری_اسلامی #کلاس_مجازی #تصویری
🔗 فایل #تصویری در آپارات👇👇👇
🌐www.aparat.com/v/gIHMy
🆔 @rouyesh_andishe
💠 به کانال رویش اندیشه در پیامرسان های دیگر بپیوندید :
✅ سروش :
🆔 sapp.ir/rouyesh_andishe
✅ ایتا :
🆔 eitaa.com/rouyesh_andishe
✅ بله :
🆔 ble.im/rouyesh_andishe
🎥 بازخوانی و تحلیل اسناد لانه جاسوسی آمریکا(جلسه اول)
👤مدرس: استاد رحیم پور ازغدی
✅موضوع: بررسی ضرورت بازخوانی اسناد لانه جاسوسی
#کلاس_مجازی #13_آبان
#نظام_سلطه #تصویری
فایل #تصویری در سایت آپارات:
www.aparat.com/v/94Ab8
@rouyesh_andishe
📝 بازخوانی و تحلیل اسناد لانه جاسوسی آمریکا(جلسه اول)
👤مدرس: استاد رحیم پور ازغدی
✅موضوع: بررسی ضرورت بازخوانی اسناد لانه جاسوسی
#کلاس_مجازی #13_آبان
#نظام_سلطه
#خلاصه_جلسه و اهم مباحث مطرح شده در جلسه اول :
💠 پروژه های آمریکا در دهه چهارم انقلاب ایران با پروژه های دهه اول بسیار شباهت دارد. آنها میخواستند انقلاب را نابود کنند، اما نتوانستند. بنابراین نباید از دشمن اسطوره ساخت.
🔶 انواع توطئه ها علیه ملت ها نه فقط علیه ایران، در کشورمان توسط آمریکا انجام میشد؛ ایران پایگاهی مانند اسرائیل برای آمریکا بود. میگفتند امپریالیسم غرب، ۲ پای خود را که ایران و اسرائیل است در منطقه گذاشته و بر کل جهان اسلام و خاورمیانه حکومت می کند.
🔷 منتها با سقوط سفارتخانه آمریکا، ضربه بزرگی به آنان وارد شد. آنها اصلا فکر نمی کردند که دانشجویان ما، اینقدر مصمم باشند که اسناد تخریب شده را بازسازی کنند.
حضرت امام خمینی(ره) بسیار قاطعانه به مساله تسخیر سفارت ورود پیدا کردند و آن را انقلاب دوم نامیدند و دشمنی با استکبار را امری جهانی قلمداد کردند.
🔴 تقابل گروههای مختلف با اندیشه و رفتار سیاسی امام در زمینه تسخیر سفارت :
🔸۱- #نهضت_آزادی و #بنی_صدر و برخی #روشنفکران و... ، دانشجویان خط امام را دانشجویان خط شیطان نامیدند.
این جریان های لیبرال مذهبی غربگرا به همراه جریانات غیرمذهبی، با اینکه قبلا شعارهای ضداستعماری میدادند، اما با این حرکت مخالفت کردند. از جمله اینکه #مهدی_بازرگان سریعا استعفا داد.
🔸2- جریانهای چپ کمونیستی و #منافقین که علیه آمریکا شعارهای تند می دادند و به امام انگ سازش با آمریکا میزدند، بجای تایید امام، چون منافع آنها در تایید نمودن امام نبود، دم از قوانین دیپلماسی زدند و این حرکت را غلط وبعضا حتی فریب کاری دانستند.
🔴 #جریان_لیبرال_مذهبی (سکولارهای متدین)، قبل انقلاب به آمریکاییها پیام میدادند ما در صورت رسیدن به قدرت، حتی صادرات نفت به اسرائیل را ادامه میدیم.
🔷 این جریانات فکری هنوز هم هستند و ما باید با آنان مقابله فکری کنیم.
در قانون اساسی و در کلام امام خمینی حمایت از #مستضعفین مسلمان و غیرمسلمان آمده است؛ درصورتی که برخی مخالفین میگفتند باید با آمریکا علیه کمونیسم متحد شویم.
🔶 شعار امام #نه_شرقی_نه_غربی بود و می فرمود دشمن اصلی آمریکا است.
منتها شخصی مانند بازرگان و همفکرانش معتقد بودند که شعار « #مرگ_بر_آمریکا » جزو اهداف مبارزه و انقلاب نبوده و انحرافی است.
✅ باید نهضت مطالعه #صحیفه_امام راه بیندازیم.
صحبت های مهر و آبان ۵۸ امام باید خوانده شود. حرفای مخالفین آن موقع، بسیار شبیه امروز است.
✅ تفکر امام و انقلاب، باید خودش رو بازتولید نماید همچنانکه #دشمن و مخالفین انقلاب تا به امروز سعی برای این کار داشته اند.
@rouyesh_andishe
💠 به کانال رویش اندیشه در پیامرسان های دیگر بپیوندید :
✅ سروش :
🆔 sapp.ir/rouyesh_andishe
✅ ایتا :
🆔 eitaa.com/rouyesh_andishe
✅ بله :
🆔 ble.im/rouyesh_andishe
🎥 گزیده هایی از برنامه «بدون توقف» - جلسه سی و یکم
✅ #پرسش_پاسخ با حضور استاد رحیم پور ازغدی
✅موضوع این جلسه: علت حذف شدن گروه های مختلف در جریان جمهوری اسلامی
#فلسفه_جمهوری_اسلامی
#کلاس_مجازی #تصویری
🔗 فایل #تصویری در آپارات👇👇👇
🌐www.aparat.com/v/5dMIc
🆔 @rouyesh_andishe
#کتاب_های_خوشمزه_و_جویدنی
✳️کتاب غذای روح است کتاب خوب را باید خورد
توصیف تفصیلی مجموعه کتاب:
🌿مجموعه کتاب های مبانی اندیشه اسلامی برای دوره 40 روزه طرح ولایت آماده شده است که همه ساله در تابستان برگزار می شود.
🌿 مجموعه مولفان و مدرسان این کتاب ها زیر نظر موسسه امام خمینی(ره) و علامه مصباح یزدی به فعالیت می پردازند.
🌿 در سال های مختلف مجموعه فعالیت های طرح ولایت مورد تاکید و تمجید رهبر انقلاب قرار گرفته است.
🌿در این مجموعه کتاب بدون هیچ پیش فرض اعتقادی به استدلال تک تک گزاره های اعتقادی می پردازد
⁉️چرا باید این مجموعه کتاب را خواند؟
🌀مهمترین چیزی که بعنوان شاخص هدف گذاری #طرح_ولایت به حساب می آید این است که در یک برنامه ی #نظام_مند و منسجمی فراگیران این طرح بتوانند با #مبانی_معرفت_دینی آشنا شوند . این نکته مهمترین شاخص تعریف طرح ولایت است.
🌀ساختمانی را درنظر بگیرید که فندانسیون و مبانی اش مستحکم نباشد؛ هرچند شما بهترین رنگ و لعاب و بهترین خدمات و امکانات را هم برای این بنا متصور شوید. چه اتفاقی می افتد؟ با یک لرزه ی کوچکی این ساختمان از بین می رود. در ساختمان معرفت دینی آیا می توان فرض کرد که ما به پایه های تفکر دینی توجه نداشته باشیم و یا این پایه ها خیلی متزلزل و سست و شکننده باشد؟
ما در دین یکسری روبنا هایی داریم؛ مثلا می گوییم حجاب، خوراک، پوشاک، نماز خواندن، عبادت کردن، زیارت رفتن، هیات گرفتن و عزاداری رفتن.آیا ما می توانیم بدون برخورداری از آن تفکر بنیادینی که برای این روبنا های دینی بنیان سازی می کند ، نسبت به این ها توجه درست و باور عمیقی داشته باشیم؟
🌀 پس باید برویم سراغ مبانی. حالا که رفتیم سراغ مبانی، اگر این مبانی یک سلسله شناخت ها و معرفت های از هم گسیخته باشد و هیچ ربطی به هم نداشته باشند باز هم آن هدف تامین نمی شود . قرار است در طرح ولایت یک مجموعه ی نظام مند بهم پیوسته آن هم در عمق و پایه ی تفکر دینی تحقق یابد. حالا چه اتفاقی می افتد؟ اولا دانش پژوهان به لحاظ باور دینی، انسان های محکمی می شوند. طبیعی است که وقتی پایه ها محکم باشد حتی اگر ضعفی در روبنا هم داشته باشد، آن پایه باعث می شود که انسان در حرکت دینی خود در حوزه های اخلاقی، بصیرتی، مسایل فقهی و عملی ثابت قدم و محکم باشد، این مسئله یکی از فواید محکم بودن مبانی است.
وقتی که نظام مند باشد، ذهن ما چارچوب پیدا می کند چون این طرح یک سلسله ی بهم پیوسته است؛ از معرفت شناسی بگیرید تا فلسفه ی سیاست. وقتی که بهم پیوسته شد ذهن ما چارچوب پیدا می کند و وقتی که چارچوب پیدا کرد، در مواجهه با مسایل مختلفی که به لحاظ گفتمانی و رفتاری در یک کشور مطرح می شود، بهترین پاسخ را می یابد؛ بدین صورت که انسان این مسایل را به آن چارچوب فکری نظام مند عرضه می کند و خود به خود برای آن مسایل می تواند پاسخ درخور و مطلوب پیدا کند. این خیلی نکته ی مهمی است.
وقتی که ذهن نظام مند نباشد و وقتی آن انسجام فکری و پیوستگی وجود نداشته باشد، ما درمواجهه با مسایل به چپ و راست می زنیم و ممکن است به انحراف کشیده شویم. ممکن است یک رویکردی به مسایل اجتماعی داشته باشیم که این نگاه اساسا منطبق با تفکر دینی ما نباشد . پس آن مهمترین توقعی که ما از فراگیران طرح ولایت داریم این است که #نظام_تفکر_دینی را به نحو بنیادینی در خودشان تقویت کنند . این مهمترین هدف طرح ولایت است
📣ادامه دارد....
⬅️در قسمت بعدی به معرفی کتب اطرح ولایت و همچنین خود طرح خواهیم پرداخت.
#معرفی_کتاب
#اصول_دین
#پاسخ_به_شبهات_اعتقادی
#هستی_شناسی
@rouyesh_andishe
💠 #فهرست_کلاس های مجازی مدرسه رویش اندیشه
🔹عوام و خواص در جامعه اسلامی
https://eitaa.com/rouyesh_andishe/1327
🔸کلاس «سیره نبوی، گمشده مذاکرات»
https://eitaa.com/rouyesh_andishe/30
🔹کلاس «گفتمان سازی»
(بررسی جریان های گفتمانی جامعه از سال 88 تا 97 )
https://eitaa.com/rouyesh_andishe/948
🔸کلاس « نقد و بررسی تکنوکراسی»
https://eitaa.com/rouyesh_andishe/1056
🔹کلاس «ولایت فقیه»
https://eitaa.com/rouyesh_andishe/995
🔸کلاس ««مدیریت رهبری در فتنه 88»
https://eitaa.com/rouyesh_andishe/1105
🔹کلاس «اندیشه سیاسی امام خامنهای»
https://eitaa.com/rouyesh_andishe/1213
🔹کلاس «تاریخ صدر اسلام»
https://eitaa.com/rouyesh_andishe/985
🔸کلاس «دیپلماسی عزت یا انفعال»
https://eitaa.com/rouyesh_andishe/1207
#کلاس_مجازی
@rouyesh_andishe