eitaa logo
مطالعات شیعه در غرب
1.8هزار دنبال‌کننده
428 عکس
119 ویدیو
302 فایل
✳️ بررسی،شناسایی ومعرفی 🔹جریانها 🔹مراکز علمی،پژوهشی وتخصصی 🔹شخصیتهای متخصص وصاحبنظر 🔹منابع ومحتواهای موجود 🔹نشست وکنفرانسها درحوزه مطالعات شیعه پژوهی واسلام شناسی ✳️ارتباط با مدیر @ebnosiam مؤسسه بین المللی ترنم صلح @Thrillofpeace @allah4all
مشاهده در ایتا
دانلود
31.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ *قرآن میزنه تو صورتت* ‼️ *وقتی از عاشورا درس مذاکره گرفتن و نزدیم تو دهنش، الان از حماسی ترین آیات قرآن زبونی های برجام رو توجیه می‌کنه!* خدای قرآن به تو سیلی خواهد زد... *حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمیان
سومین دوره مقدماتی آشنایی با مطالعات اسلامی به زبان انگلیسی @studiesofshia
@studiesofshia 🗓فلسفه اسلامی و تصوف 👤گفتگویی آزاد با ویلیام چیتیک 🗓جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴ بامداد (به‌وقت تهران) 🔗از طریق این لینک می‌توانید در این جلسه آنلاین شرکت کنید. در صورت درخواست رمز ورود به جلسه، عدد 816525 را وارد کنید. @studiesofshia
@studiesofshia 🔵 چهارمین مدرسهٔ تابستانی انعکاس | شهریور ۱۴۰۳ 🔵«قرآن و عهدین: سنت‌ها، بافتار‌ها و بینامتن‌ها» 👥 با مشارکت دانشگاه اکستر ➕ ۳۸ ساعت ارائۀ علمی با پرسش و پاسخ در ۶ روز   ➕ پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها، ۸، ۹، ۱۵، ۱۶، ۲۲ و ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ | از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۲۰:۱۵ به وقت تهران ➕با حضور ۱۹ پژوهشگر از دانشگاه‌های ۶ کشور: ۵ ارائه به زبان فارسی و ۱۴ ارائه به زبان انگلیسی (با ترجمهٔ همزمان فارسی) 📄 محورهای اصلی برنامه: ◀️تأملات روش‌شناختی ◀️بینامتنیت قرآن و عهدین ◀️قرآن و متون پساعهدینی ◀️زمینه‌های الهیاتی و تاریخی قرآن و عهدین ◀️ارتباط مسلمانان با مسیحیان و یهودیان    🗓 مهلت ثبت‌نام: تا ۵ شهریور ۱۴۰۳ ⭐ مهلت ثبت‌نام زودهنگام با تخفیف: ۲۶ مرداد    🎓 تخفیف ویژۀ دانشجویی 📄 اعطای گواهی 🌐 برگزاری جلسات در Zoom 💬 با ترجمهٔ همزمان فارسی 🎁دسترسی به محتوا و ویدئوهای دورۀ «آشنایی با عهدین»   🌐 برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت مدرسه مراجعه کنید 🔵 inekas.org/2024 مرجع تخصصی @studiesofshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@studiesofshia ⚡️ ادوارد سعید و اثبات نگاه شکسته شرق شناسی غرب 🔹 ادوارد سعید اندیشمند فلسطینی الاصل و استاد دانشگاه «کلمبیا» در منهتن نیویورک و متوفی ۲۰۰۳ بود. 🔸 سعید با انتشار کتاب معروف «شرق شناسی» سعی کرد که نگاه شرق شناسان را غیر واقعی و غیر آکادمیک بداند. 🔹 ادوارد سعید در این کتاب با جعل اصطلاح «ارینتالیزم» معنای این واژه را «شرق شناسی قیم مأبانه استعمار غرب» تعریف کرد. 🔸 به گفته دانشوران غربی، با انتشار این کتاب خط بطلانی بر نظریات شرق شناسانه غرب کشیده شد‌ و فضای جدیدی پیش روی شرق شناسی غرب گشوده شد. پ. ن: شاید بتوان مقصود ادوارد سعید را در این شعر جستجو کرد که: چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا مرجع تخصصی @studiesofshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@Allah4all ❇️ کتاب حجامت و روایات اهل سنت به زبان روسی در فروشگاه اسلامی اهل سنت 🔹طب سنتی اعم از اعمال یداوی (حجامت، بادکش، ماساژ و...) و داروهای ساده و ترکیبی نیز در روسیه جذابیت دارد و بخشی از جامعه روس به آن علاقه دارند (البته روس ها خود نیز طب سنتی و داروهای سنتی متناسب با بوم خود دارند). در این فروشگاه داروهای مختلف طب سنتی (برخی گیاهان، داروهای گیاهی، روغن ها برای تدهین و...) نیز وجود داشت. (انتشار فقط بصورت بازارسال (فوروارد) جایز است) مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
@studiesofshia Nahj al-Balaghah, The Wisdom and Eloquence of Ali: Ethics, Aesthetics, Faith, and Politics in Early Islam نشست علمی دربارۀ نهج البلاغه که امروز توسط دانشگاه هاروارد و با ارائۀ خانم طاهره قطب الدین برگزار می شود. و البته نکتۀ قابل تامل، برگزاری آن در بخشی از دانشگاه هاروارد است که به ولید بن طلال سعودی منسوب است. نامش را جستجو کنید تا او را بهتر بشناسید. خانم طاهره قطب الدین اخیرا نهج البلاغه را به انگلیسی ترجمه و انتشارات بریل آن را منتشر کرده است. (لینک دانلود) مرجع تخصصی @studiesofshia
9789004682603-69007.pdf
6.87M
@studiesofshia فایل کتاب تصحیح و ترجمه انگلیسی نهج‌البلاغه از طاهره قطب‌الدین، استاد مطالعات عربی در دانشگاه آکسفورد Sharīf al-Raḍī, Muḥammad ibn al-Ḥusayn. Nahj al-Balāghah: The Wisdom and Eloquence of ʿAlī: A Parallel English-Arabic Text. Translated and Edited by Tahera Qutbuddin. Leiden: Brill, 2024. مرجع تخصصی @studiesofshia
@Allah4all مبلغان جهادی کریشنا در سرزمین تزارها چند وقتی بود که گروهی از زنان و مردان روس با لباس های هندی را می‌دیدم که موسیقی ای را با هم تکرار می‌کنند و در شهر مانند کارناوال خیلی کوچکی حرکت می‌کنند، تنها واژه کریشنا را متوجه میشدم تا به امروز که دو نفر از آنها را دیدم، با بغلی از کتاب به سوی مردم مختلف می‌روند و صحبت می‌کنند. یکی از آنها به سوی من آمد و ... ادامه مطلب (انتشار فقط بصورت بازارسال (فوروارد) جایز است) مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
@studiesofshia ❇️ نکاتی درباره ویلفرد مادلونگ و محمدعلی امیرمعزی/ از مطالعات اسلامی روز دنیا عقبیم 🔹سعید طاووسی جریان شرق‌شناسی به مثابه بازوی استعمار هنوز هم هست ولی شکل و ظاهرش قدری تغییر کرده و به ظاهر علمی‌تر می‌آید در حدی که برخی گفته‌اند اگر مستشرقی گفت ماست سفید است شک کنید چون یا ماست اساسا سفید نیست یا اثبات سفیدی ماست مقدمه نفی سیاهی از زغال است. البته در کنار این فضای غالبی که مطرح کردم بنده هم معترفم افرادی در غرب کار می‌کنند، مثلا شیعه‌پژوه هستند و در این فضای غالب نیستند یعنی کارشان کار علمی است. برای اینها می‌شود مثال‌هایی زد. مثلا خانم آنه ماری شیمل کارهایش در فضای استعماری و رویکرد ضد اسلامی نیست بلکه در آثارش شیفتگی به فرهنگ اسلامی دیده می‌شود. اگر شما به آثار ایشان مراجعه کنید مثلا کتاب «محمد(ص) رسول خدا» گاهی می‌بینید ایشان به عنوان یک علاقه‌مند به پیامبر(ص) یا باورمند به آن حضرت دارد جواب شبهه می‌دهد، مثلا می‌گوید تعدد زوجات که درباره پیامبر(ص) می‌گویند و علتش را مسئله شهوت می‌دانند اصلا نمی‌تواند درست باشد. چنین افرادی که دلشیفته فرهنگ اسلامی باشند متعدد بودند. تاثیر مادلونگ در تثبیت جایگاه قرآن و حدیث در مطالعات غربیان یک نمونه دیگر از این پژوهشگران مادلونگ است که اخیرا از دنیا رفت. متاسفانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی می‌خواست مراسمی برای بزرگداشت ایشان برگزار کند همان روز که جلسه بود گروه‌هایی جلسه را تعطیل کردند و گفتند عنوان «بزرگداشت» برای ایشان استفاده نشود. وقتی شما آثار مادلونگ را نگاه می‌کنید روحیه علمی را در او می‌بینید، حق‌طلبی را در او می‌بینید و اتفاقا ایشان تاثیرات جدی بر مطالعات اسلامی غربیان گذاشت. مثلا تا پیش از مادلونگ هر طور می‌خواستند با قرآن رفتار می‌کردند، مثلا بخش‌هایی از قرآن را قابل استناد می‌دانستند بخش‌هایی را غیرقابل استناد. در حالی که مادلونگ این مطلب را مطرح می‌کند که قرآن سند تاریخی است و حتی چینش آن موضوعیت دارد و نمی‌شود هر کس به میل خودش در قرآن دست ببرد. در پژوهش‌های غربی اساسا به حدیث استناد نمی‌کردند و رویکردهای بدبینانه به مجموعه احادیث داشتند در حالیکه مادلونگ نشان می‌دهد حدیث مانند گزارش‌های مورخین گزارش تاریخی است و قابل بررسی است و هم قابل رد است و هم قابل استناد و نباید آن را کنار بگذاریم و این کار درستی نیست. تا اینجا گفتم فضای فعلی بی‌نسبت با فضای قبلی نیست و هنوز نگاه ضداسلامی و ضدشرقی وجود دارد و شاید غالب باشد اما همانطور که توضیح دادم باید بین کسانی که کار علمی و روشمند می‌کنند و از سر علاقه راجع به جهان اسلام کار می‌کنند با آن گروه تفکیک کنیم و همه را به یک چوب نرانیم. پس ما باید در زمینه مستشرقان یک گونه‌شناسی و جریان‌شناسی انجام دهیم. مثلا پژوهش‌هایی که توسط مراکز رژیم صهیونیستی انجام می‌شود انگیزه‌های سوء دارد و بعضا این مسئله کاملا در آن مشهود است. مثلا ویلیام تاکر کتابی به نام «مدعیان مهدویت و هزاره‌گرایان» دارد که به فارسی هم ترجمه شده است. این کتاب خیلی قابل استفاده است و هر کس ادعای مهدویت کرده است مورد بررسی قرار گرفته است. وقتی کل کتاب را می‌خوانید در انتهایش فصلی درباره احمدی نژاد و حزب الله لبنان دارد و کل کتاب را برای همین بخش نوشته که بگوید اینها هزاره‌گرا و مدعیان دروغین هستند. جریان‌شناسی و گونه‌شناسی کار لازمی است چون در پژوهش‌های مربوط به رژیم صهیونیستی چنین فضایی را شاهد هستیم ولی بعضا می‌بینیم پژوهشگرهای مستقلی هم هستند که وابسته به جای خاصی نیستند. یکی از مسائلی که باید رویش کار شود و در گونه‌شناسی لحاظ شود مسلمانان و شیعیانی هستند که در فضای غرب کار می‌کنند. خطر قلم امیرمعزی در مطالعات تشیع من یکجا گفتم خطری که قلم محمدعلی امیرمعزی دارد دیگران ندارند چون ایشان به عنوان یک شیعه در غرب شناخته می‌شود و می‌گویند این تصویری است که یک پژوهشگر شیعی از تشیع می‌دهد. همین امیرمعزی با ایتان کلبرگ کتاب «التحریف و القرائات» را تصحیح و تحقیق می‌کنند و انتشارات بریل آن را منتشر می‌کند. این کتاب در اثبات تحریف قرآن توسط یکی از غلات بصره نوشته شده و تمام روایات که در زمینه تحریف قرآن داریم یک‌سومش از همین کتاب است. بعد آقای امیرمعزی این کتاب را منتشر می‌کند به عنوان اینکه ما آثار شیعیان متقدم را منتشر کردیم در حالی که شیخ صدوق در قرن چهارم می‌گوید از اعتقادات ما عدم تحریف قرآن است. به این صورت انگاره تحریف قرآن به عنوان باور شیعی در فضای آکادمیک غرب غالب می‌شود. بنابراین جا دارد روی این افراد هم حساس شویم. @studiesofshia 👇👇
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
👆👆 @studiesofshia متاسفانه رویکرد ما به مطالعات غربیان انفعالی است و تا زمانی که شری برای ما درست نکرده دنبالش نیستیم و بعد که برایمان مسئله ایجاد می‌کند سعی می‌کنیم جوابی آماده کنیم. ما در این عرصه خیلی کار داریم. خوب است رساله‌های دکتری را در این فضا بیاورند. آنها ما را به چالش کشیدند و ما خیلی پوستمان کلفت است که عین خیالمان نیست. ضمن اینکه پژوهش‌هایشان خیلی متنوع و در عرصه‌های مختلف است. به عنوان مثال، در مطالعات قرآنی طرف یک نسخه قرآن را پیدا کرده دو کلمه آن پاک شده دو کلمه دیگر نوشته شده. بعد به استناد همین یک صفحه مدعی می‌شود این تحریف است و از همین یک صفحه، صد صفحه مطلب درمی‌آورد. اصلا این پژوهش‌ها دیده نمی‌شوند تا پاسخ داده شوند ولی اثرشان را می‌گذارند. جالب است خیلی از این شبهات و حرف‌هایی که در میان ما مطرح است در غرب رد شده ولی ما هنوز سرگرم ادعاهای پنجاه سال پیش آنها هستیم چون خیلی از فضای مطالعات روز دنیا عقب‌تر هستیم و ترکش‌های آن به ما می‌رسد و تا بخواهیم جواب دهیم مطلب جدیدی به ما عرضه می‌کنند. آنها دارند در مورد همه چیز ما کار می‌کنند ولی ما غافلیم در صورتی که اگر ما خودمان را روایت نکنیم آنها ما را با رویکرد خودشان روایت می‌کنند. در یک کلام از نظر گستره مطالعات اسلامی در غرب با میدان وسیعی روبرو هستیم و باید کار کنیم. مرجع تخصصی @studiesofshia
@studiesofshia_شرق_شناسی_ادوارد.pdf
9.35M
@studiesofshia ✳️ شرق شناسی 🔹ادوارد ویلیام سعید 🔸ترجمۀ عبدالرحیم گواهی معروفترین اثر ادوارد سعید یعنی شرق شناسی در سال 1978 تألیف شد که در آن با نگاهی انتقادی به بررسی چهارچوب فکری مستشرقان غربی در خصوص جهان اسلام می پردازد. 🔸اگر به مطالعات اسلامی علاقه دارید حتما این کتاب را بخوانید. دانلود نسخه اصلی مرجع تخصصی @studiesofshia
Said_Orientalism.pdf
15.73M
Orientalism نسخه اصلی Edward Said دانلود ترجمه Orientalism is a 1978 book by Edward W. Said, in which the author establishes the term "Orientalism" as a critical concept to describe the West's commonly contemptuous depiction and portrayal of The East, i.e. the Orient. Societies and peoples of the Orient are those who inhabit the places of Asia, North Africa, and the Middle East. Said argues that Orientalism, in the sense of the Western scholarship about the Eastern World, is inextricably tied to the imperialist societies who produced it, which makes much Orientalist work inherently political and servile to power. مرجع تخصصی @studiesofshia
@Allah4all_mafatih_al_jinan.pdf
6.99M
@Allah4all ✳️ مفاتیح الجنان به زبان انگلیسی ✳️ Mafatih al-Jinan (Keys to Heavens) Arabic-English 🔹Author (s): Shaykh 'Abbas Qummi 🔸Abbas Muhammad Rida al-Qummi مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
✳️ اندر کم کاری های ... ؟! @Allah4all 🔺نویسنده این یادداشت یک ایرانی مقیم انگلستان می باشد. 🔹از رستوران ایرانی که بیرون آمدیم. مثل همیشه دوستان و کارکنان رستوران لطف بسیار داشتند و در همان گوشه دنجی که محل قرارمان بود منتظر حسن نشستم. هوا پاک و صاف و خنک بود. حسن گفت تا ایستگاه همر اسمیت همراهم می آید. از خیابان کینگ استریت سمت ایستگاه میرفتیم. گفتم حسن! سری به این کتابفروشی بزنیم. کتابفروشی الف. 🔸جوان پشت پیشخوان گفت جلسه است. صدای سخنران می آمد و جمعیتی حدود بیست نفر شنونده بودند. کلمه ایران و فارس به گوشم خورد. گفتم میتوانیم شرکت کنیم؟ ... نشستیم. سخنران دکتر نبیل حیدری بود در باره کتاب التشیع العربی و التشیع الفارسی صحبت میکرد و پاسخ به پرسش ها. 🔹همان بحث های معروف: شیعیان در ایران قائل به تحریف قرآنند. نهج البلاغه را شریف رضی نوشته است. ایرانیان خلفا را سبّ می کنند. مراجع قم در عید الزهرا شرکت می کنند و… سخن دو رشته داشت. ضد ایرانی و ضد شیعه امامیه. 🔸وقت گرفتم، توضیح بدهم. خوشبختانه مدیر جلسه با خوشرویی پذیرفت. گفتم: در سال ۱۹۴۵ آرتور جفری کتاب المصاحف را در قاهره منتشر کرد تا ثابت کند اهل سنت به تحریف قرآن اعتقاد دارند. اخیرا هم انتشارات بریل کتاب: the revelation and falsification نوشته ایتان کلبرگ شیعه شناس صهیونیست و امیر معزی را منتشر کرد تا ثابت کند شیعه به تحریف قرآن باور دارد. @Allah4all 🔹بسیار خوب شما به ایران سفر کنید تمامی نسخه های قرآن را در کتابخانه ها و گنجینه نسخ خطی قرآن ببینید. آیا می توانید قرآنی پیدا کنید که حتی یک آیه و یا یک کلمه اش متفاوت باشد؟ چرا قرآن را که راز و رمز و تکیه گاه وحدت همه مسلمانان است، با چنین بحث هایی تبدیل به موضوع تفرقه می کنیم؟ 🔸در مورد نهج البلاغه، کتاب هایی مثل مصادر نهج البلاغة و اسانيده از عبدالزهره الحسنی منتشر شده است که نشان می دهد بسیاری از خطبه ها پیش از تولد سید رضی در منابع وجود دارد. چگونه سید رضی می تواند نویسنده آن متون باشد؟ مگر آیت الله سیستانی نگفت سب خلفا و عایشه همسر پیامبر حرام است. مگر نگفت اهل سنت خود ما هستند؛ تعبیر انفسنا را به کار برد چرا این موارد را نمی بینید؟ 🔹در مسیر که به خانه می آمدم کتاب نبیل حیدری را که برایم امضا کرده بود ورق می زدم با خود می گفتم. کجاست آن کتاب درجه اولی که در باره شیعه امامیه قابل عرضه جهانی باشد. واقعیت این است که پس از اصل الشیعه کاشف الغطاء و الشیعه و التشیع محمدجواد مغنیه و شیعه در اسلام علامه طباطبایی ره نتوانسته ایم کتاب شایسته درجه اولی عرضه کنیم. این همه بودجه های میلیاردی - صدها میلیاردی هم هست!- در موسسات فرهنگی، دینی و تبلیغی در قم و تهران و مشهد صرف می شود، محصول و نتیجه اش کجاست؟ به نقل از علی اکبر بدیعی مرجع تخصصی @studiesofshia @allah4all
@Allah4all کتاب های مختلف در قفسه کتاب های مسجد اهل سنت(بخش3) جالب اینکه یکی از کتاب ها به زبان ازبکی و البته با پرچم ترکیه بود. دیپلماسی مذهبی ترکیه و با محوریت وزارت دیانت، سال هاست که در کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی فعالیت های جدی ای دارد. یکی از بهترین مدل های تبلیغ غیرمستقیم، اهدای قرآن و سایر کتاب و محتواهای کاربردی و آموزشی متناسب با نیاز، مسئله، فرهنگ، زبان و مخاطبِ جامعه هدف است. (عجیب اینکه برخی از اهل سنت فکر می کنند که قرآن شیعه با قرآن آنها متفاوت است و هدیه قرآن چاپ ایران می‌تواند این شبهه را در بدنه عمومی برطرف کند) قطعا این یکی از مصادیق اصلی تألیف قلوب است. ایجاد ظرفیت های گفتگو و تعامل بین المذاهبی و بین الادیانی در سطوح عالی و میانی بسیار ارزشمند و راهگشا خواهد بود. متأسفانه در لایه های میانی و عمومی شناخت ها، غالبا تحت تأثیر رسانه ها، ژورنالیستی، غیرواقعی و سطحی است. فعالیت های ما در حوزه بین الملل در مقام صدور، اندک موفقیتی داشته است، اما در مقام وصول متأسفانه ضعف های جدی ای داریم و راه طولانی ای در پیش. (انتشار فقط بصورت بازارسال (فوروارد) جایز است) پیشنهاد به بین الملل حوزه: طرحی را برای ایجاد فرصت مطالعاتی کوتاه مدت برای اساتید و طلاب نخبه در مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی سایر مذاهب اسلامی و سایر ادیان طراحی و نسبت به تبادل استاد و طلبه در کشورهای مختلف اقدام نمائید؛ به تحقیق آثار و ثمرات مطلوب آن در حوزه نمودار خواهد شد. مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
❇️ وبینار «پاپ فرانسیس و مسائل مربوط به LGBTQ+» 🔹با ارائه پرفسور ماسینگیل، استاد دانشگاه فوردهام آمریکا که خود یک کشیش کاتولیک است و به طور خاص، دربارۀ اخلاق جنسی از نگاه مسیحیت کار کرده است. 🔸زمان: پنجشنبه 29 شهریور، ساعت 19:30 تا 21:30 به وقت ایران لینک ورود ورود صاحب‌نظران شیعی در این موضوعات و ارائه نظرات علمی اسلام در فضای آکادمیک بسیار ضروری و مهم بوده و جای خالی آن بسیار محسوس است و بسیاری از اندیشمندان و حتی مخاطبین عام علاقه مند به شنیدن نظر اسلام هستند. این سیل شیطانی در غرب خانمان برانداز شده است و مردمانی اخلاق مدار در جستجوی پناهگاهی امن برای خود و خانواده خویش هستند. مرجع تخصصی @studiesofshia
@studiesofshia ❇️ حال و آینده فلسفه اسلامی ❇️ CFP: Presents and Futures of Islamic Philosophy 🔹دانشگاه برکلی، کالیفرنیا، آمریکا 🔹University of California, Berkeley 🔸 آوریل ۲۰۲۵ 🔸Thursday, April 3 and Friday, April 4 2025 🔺Keynote Speaker: Dr. Zahra Ayubi (Dartmouth College) 🔺این کنفرانس فول فاند بوده و در صورت تأیید درخواست، هزینه بلیط و اسکان را پرداخت می نماید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید. More information مرجع تخصصی @studiesofshia
❇️ CFP: Presents and Futures of Islamic Philosophy General Description: In a world in which the humanities are increasingly marginalized, what is the importance of the study of Islamic philosophy? How might traditional texts speak to present crises and concerns? How do contemporary, new ventures within the field engage in the present moment?  How does Islamic philosophy serve not only as an object of study, but also as a living tradition and repertoire of wisdom in our contemporary age? Furthermore, how do we, as scholars of the 21st century, wield the ways in which we have been shaped by our own circumstances to grant us insights into this medieval tradition, and how might we navigate the many prejudices that color our readings? Recognizing and asserting the dynamism of Islamic philosophy, in both historical and lived forms, this conference seeks to explore its capacity to serve as a resource for thinking through and responding to modern concerns, to shape moral imagination, and to encourage innovative, embodied, or humanitarian scholarly methods. In so doing, we seek to consider and cultivate the future directions of a rapidly diversifying field. The conference is organized in conjunction with the “Islamic Philosophy in Conversation” working group, led by Dr. Nora Jacobsen Ben Hammed (UC Berkeley) and Dr. Elizabeth Sartell (Lewis University). While all paper submissions will be given equal consideration, the conference aligns itself with the goals of the working group. We therefore encourage submissions from a diverse group of applicants, especially emerging scholars of Islamic philosophy who identify as female, non-binary, or as belonging to a historically-marginalized group. Conference Structure: The conference will include two traditional panels (15-20 minutes per presenter) as well as longer sessions workshopping the papers of two emerging scholars. Additionally, we will engage in a discussion of a primary text in translation, as well as a keynote lecture, both led by Dr. Zahra Ayubi. Please note that we plan to publish the proceedings of this conference as a special issue of a peer-reviewed journal. All participants should be open to submitting their papers as part of this issue. Participants should therefore present work that is in-progress rather than already published. Logistics: The conference will be held at the University of California, Berkeley on Thursday, April 3 and Friday, April 4, 2025. Funding: The conference will fund round-trip economy travel for all presenters to Berkeley, CA. The conference will also provide lodging for graduate student and non-tenure track faculty presenters. Tenured and tenure-track faculty without access to institutional funding may request lodging as well; requests will be evaluated based on need and availability. Applying: To apply, email your C.V. as well as a title and abstract of 500-750 words to FalsafaInConversation@gmail.com by October 1, 2024. Additionally, kindly indicate if you prefer to present on a traditional panel (15-20 minute presentation) or to workshop your paper. Participants will be notified of their acceptance in November 2024. مرجع تخصصی @studiesofshia
@Allah4all ✅ پذیرش ناظرین شرعی بر ذبح و صید جهت اعزام به خارج از کشور 🔹 اطلاعات بیشتر از شرایط و مراحل ثبت نام مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
53.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@Allah4all ❇️ آشنایی با کلیساهای ارتدوکس (1) 🔹یکی از نکات مهم در تبلیغ بین الملل، آشنایی با ادیان، مراکز دینی، آداب و رسوم، سنت، فرهنگ و برنامه های مذهبی در جامعه مقصد است. آشنایی با کلیساها، اعمال عبادی، تنوع مخاطب، شناخت بهتری از جامعه هدف ایجاد نموده و ظرفیت های مناسبی برای تعامل، گفتگو، تبادل نظر و تفاهم بر مشترکات ایجاد می نماید. 🔸امروزه کلیساهای ارتدوکس با وجود تعدد ساختمان ها در سطح شهر، مخاطب چندانی ندارد و غالب مخاطب نیز از طبقه سنی میانسال هستند، امری که از بی علاقگی نسل جوان به شعائر دینی و تبدیل شدن دین به مقوله ای صرفا فرهنگی و بخشی از سنت های جامعه حکایت دارد. بخش زیادی از جامعه روسیه خود را مسیحی ارتدوکس می داند اما علاقه ای به شرکت در مراسم مذهبی کلیسا یا انجام شعائر دینی ندارد. حتی بخش زیادی از مخاطب اطلاع چندانی نیز از عقاید مسیحی ندارد، یا خود را آتئیست می‌داند و یا علاقه مند به تجربه دینی سایر ادیان و حتی فرقه های نوظهور است، که متأثر از رسانه ها، تبلیغات گروه های موسیقی و جریان های مختلف فرهنگی بویژه در میان نوجوانان و جوانان است. اما متأسفانه اسلام در میان گزینه های مخاطبان نیست، که حکایتگر ضعف مراکز و دستگاه های فرهنگی بین المللی است. مخاطب عام هیچ شناختی از اسلام ندارد و شناخت مخاطب خاص نیز در حد کلیات است و گاهی مشوب به مجموعه ای از شبهات. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. (انتشار فقط بصورت بازارسال (فوروارد) جایز است) مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all