هدایت شده از تبلیغ بین المللی اسلام
#هوش_مصنوعی #تبلیغ_بین_الملل
@Allah4all
❇️ 43 هوش مصنوعی که کارتو راحت تر میکنن!
🔹به زودی مجموعه ای از ابزارهای "هوش مصنوعی" برای تسهیل در برنامه ریزی، پژوهش و مقاله نویسی، ویرایش و تدوین، آموزش، تولید محتوای رسانه ای، طراحی سایت، توزیع محتوا در شبکه های اجتماعی و... خدمت فعالان و کنشگران بین الملل معرفی خواهد شد.
🔸برای اطلاع رسانی، پیام فوق را به دوستان خود ارسال نمائید تا از این امکانات و خدمات بی نظیر بهرهمند گردند.
مرجع تخصصی #تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@Allah4all
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
#معرفی_کتاب
@studiesofshia
✳️ تفسیر قرآن: میان علم، تاریخ و عهدین
✳️ Qur'anic Hermeneutics: Between Science, History, and the Bible
🔹عبدالله گلدری (دانشگاه خلیفه ابوظبی)
🔹Abdulla Galadari
🔸کتاب تفسیر قرآن: میان علم و تاریخ و عهدین به بحث پیرامون اهمیت فهم تکثر معانی واژگان قرآنی می پردازد و درصدد است تا طرحی پیرامون روش تفسیر قرآن با نام «چندمعنایی بینامتنی» (intertextual polysemy) ارائه دهد. گلدری در این کتاب می کوشد تا بر اساس روش مذکور به بیان نمونه هایی از قرآن و کتاب مقدس بپردازد. او معتقد است قرآن کریم نه تنها قصد رد و اتهام بر انجیل ندارد بلکه می کوشد تا آن را بر اساس تعبیر خودش تفسیر کند.
او در فصل نخست پیرامون نحوه پیدایش قرآن سخن می گوید و معتقد است این کتاب شرح و بیان جنبه های بشری تجربه و عمل پیامبر اکرم (ص) است. او به هیچ وجه جایگاه الهی قرآن را نفی نمی کند اما توضیح می دهد که در کتابش درصدد بیان این جنبه نیست. سپس می افزاید که در نگاه وی، قرآن باید به عنوان اثری فهمیده شود که به عهدین میپردازد و تلاش می کند آن را تفسیر کند. او به بحث پیرامون وضعیت روحی پیامبر (ص) می پردازد و پیامبر دارای تجربه های عرفانی می داند و البته چندین بار اذعان می کند که ایشان فاقد هرگونه بیماری روانی بوده اند.
گلدری در فصل دوم به تفسیر قرآن پرداخته و معتقد است قرآن فقط دو روش تفسیر را مجاز دانسته است: اول اینکه خداوند معانی قرآن را تعلیم دهد و دوم رویکرد زبانی. وی میگوید روشهای سنتی تفسیر، محلّ بحث و مناقشه قرار گرفتهاند و ماهیت چندمعناییِ بسیاری از کلمات عربی در قرآن، تفسیر قطعی را دشوار نموده است. وی در ادامه به روش کتاب خود پرداخته و آن را «چندمعنایی بینامتنی» عنوان کرده است، روشی که در اصل شامل تحلیل زبانی مقایسهای مفصل، به عنوان ابزاری برای فرضیهسازی حالتهای ذهنی پیامبر اکرمدر طی تجربه عرفانی اوست؛ گلدری تکرار میکند که هیچ قصد جدلی ندارد.
گلدری در فصل سوم نمونههایی از چندمعنایی میانمتنی از منظر قرآنی و زبان عربی را ارائه کرده که بر نخستین آیات نازل شده بر پیامبر اکرم(ص) تمرکز دارد. گلدری استدلال میکند که در قرآن کریم، دانش به انسانی آموخته شده است که همانند اتصال جنین در رحم مادر، به خدا متمسک باشد. این استعاره گلدری را قادر میسازد تا این آیات قرآنی را با بحث بین نیکودموس(Nicodemus) و عیسی در فصل سوم انجیل یوحنا مقایسه کند. دو مقایسه دیگر بعدی، یکی مربوط به طلاق و دیگری مربوط به زکریا و پسرش می باشد.
@studiesofshia
فصل چهارم رابطه میان قرآن کریم و کتاب مقدس را با تمرکز بر این پرسش بررسی میکند که چرا قرآن کریم از مسیحیان میخواهد که از انجیل پیروی کنند، آن هم در شرایطی که به نظر میرسد قرآن مخالف الهیات مسیحی است. استدلال اساسی گلدری این است که پیامبر اکرم(ص) میخواست خود را به عنوان یک پیامبر از جانب همان خدای کتاب مقدس اثبات کند و در این جهت، ارتباط و تفسیر متون کتاب مقدس برای پشتیبانی از ادعای ایشان مطرح گردید. بحث گلدری این است که از منظر قرآن، تورات و انجیل تحریف نشده اما معنا و تفسیر آن از دیدگاه پیامبر اکرم(ص)، توسط یهودیان و مسیحیان معاصر ایشان تحریف شده است. از نظر گلدری، انحصار نجات (salvific exclusivism) هیچ مبنایی در قرآن ندارد.
در فصلهای پنجم تا هفتم کتاب، گلدری نمونههایی از چندمعنایی بینامتنی در قرآن و کتاب مقدس ارائه کرده است. فصل پنجم به تعامل میان اصطلاحات قرآنی و مسیحی میپردازد و به طور خاص، مفاهیم پسر خدا، خدای پدر و تولد روحانی مورد نظر بوده است. در فصل ششم این دیدگاه مطرح میشود که قرآن لزوماً با اعتقاد عهد جدید مبنی بر اینکه عیسی از خدا متولد شده است، مغایرت ندارد بلکه سعی در تفسیر انجیل یوحنا دارد. در فصل هفتم، به تجسم کلمه (word) در انجیل یوحنا و پیوند درونمتنی میان داستان خلقت در سفر پیدایش، انجیل یوحنا و قرآن کریم توجه شده است. طبق دیدگاه گلدری که در فصل ششم آمده، این متون متناقض یکدیگر نیست اما تفاسیری از این متون وجود دارد که در رقابت با یکدیگر هستند و با هم تنش دارند.
فصل هشتم، آخرین فصل اصلی است و گلدری در این قسمت از روش چندمعنایی میانمتنی خود برای بحث پیرامون کنایهها و تمثیلات قرآن بهره میگیرد. او منع از ربا را به عنوان مثال اصلی خود مطرح میکند و این پیشنهاد را ارائه نموده که منع، در درجه اول یک درس معنوی است و میخواهد به مخاطبان این نکته را یادآور شود که خداوند جانهای مردم را به عنوان یک قرض برای مدتی مشخص به آنها داده و لازم است آن را بازگردانند و تسویه کنند.
@studiesofshia
#ادامه_دارد 👇👇👇
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
#ادامه☝️☝️☝️
@studiesofshia
از آنجایی که بسیاری از استدلال ها در کتاب گلدری، مغایر استدلال دانشمندان اسلامی در قرون متمادی است، کتاب او احتمالا در برخی محافل بحث برانگیز باشد. علاوه بر این، اگر چه او به توضیح و ترجمه اصطلاحات پرداخته اما مواجهه با بحث او نیازمند دانش عربی، یونانی و عبری در کنار آشنایی با دامنه گسترده ای ادبیان ثانویه است. بنابراین کتاب «تفسیر قرآن: میان علم، تاریخ و عهدین» اثری فنی به حساب می آید که برای مخاطبان علاقهمند تدوین شده است. مباحث کتاب گلدری می تواند در سطح عمومی تری نیز پیگیری شود، هرچند گلدری اشاره خاصی برای کارهای آینده نداشته اما باید امیدوار بود او این مساله را ادامه دهد و به توسعه استدلال خود در حوزه دانشگاهی بپردازد.
Wilson, T. (2019). Reviews in Religion & Theology 2019-04-01 26(2): 234-237
منبع معرفی فارسی
🔸Qur'anic Hermeneutics argues for the importance of understanding the polysemous nature of the words in the Qur'an and outlines a new method of Qur'anic exegesis called intertextual polysemy. By interweaving science, history and religious studies, Abdulla Galadari introduces a linguistic approach which draws on neuropsychology.
This book features examples of intertextual polysemy within the Qur'an, as well as between the Qur'an and the Bible. It provides examples that intimately engage with Christological concepts of the Gospels, in addition to examples of allegorical interpretation through inner-Qur'anic allusions. Galadari reveals how new creative insights are possible, and argues that the Qur'an did not come to denounce the Gospel–which is one of the stumbling blocks between Islam and Christianity–but only to interpret it in its own words.
🔺Download the PDF
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
4_6010265844045579986.pdf
8.64M
#معرفی_کتاب
@studiesofshia
✳️ تفسیر قرآن: میان علم، تاریخ و عهدین
✳️ Qur'anic Hermeneutics: Between Science, History, and the Bible
🔹عبدالله گلدری (دانشگاه خلیفه ابوظبی)
🔹Abdulla Galadari
🔸کتاب تفسیر قرآن: میان علم و تاریخ و عهدین به بحث پیرامون اهمیت فهم تکثر معانی واژگان قرآنی می پردازد و درصدد است تا طرحی پیرامون روش تفسیر قرآن با نام «چندمعنایی بینامتنی» (intertextual polysemy) ارائه دهد. گلدری در این کتاب می کوشد تا بر اساس روش مذکور به بیان نمونه هایی از قرآن و کتاب مقدس بپردازد. او معتقد است قرآن کریم نه تنها قصد رد و اتهام بر انجیل ندارد بلکه می کوشد تا آن را بر اساس تعبیر خودش تفسیر کند.
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از تبلیغ بین المللی اسلام
15.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#الگوهای_تبلیغی #مدلهای_موفق
@Allah4all
❇️ مسیر سبز
🔹در فاصله ۲۰۰ کیلومتری #پاریس و در میان مزارع سرسبز، وقتی صدای پرندگان در آرامش غروب گم میشود، کشاورز جوانی به بلندی می رود تا با اذانش، مردان و زنان فرانسوی را برای نماز مغرب در حسینیه کندلی هرپی جمع کند.
🔸چه رسانههایی مفاهیم #شیعه را به این روستا رساندهاند؟ چه پیامهایی از مذهب، برای ساکنینش تاثیرگذار بودهاند؟ #مستند "مولینت" از شبکه اهلالبیت، به این سوالات پاسخ میدهد و البته باب تفکر در روشهای جهانی تبلیغ دین را، برای دغدغهمندان میگشاید.
🔺این مستند زبان اصلی را میتوانید در پست بعدی تماشا کنید!
مرجع تخصصی #تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@Allah4all
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
43.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نشست_تخصصی
@studiesofshia
✳️ قم و اورشلیم – تورهای فکری معاصر در ایران - بخش دوم (2 - 7)
🔹קוֹם וירושלים — סיור אינטלקטואלי עכשווי באירן, חלק 2
🔸سخنرانان:
- اتان کلبرگ؛ خاورشناس، شیعه پژوه و استاد دانشگاه اورشلیم
- رابرت گلیو؛ شیعه پژوه و رئیس بخش مطالعات عربی دانشگاه اکستر
🔺مکان: کتابخانه ملی اسرائیل / زبان انگلیسی - عبری
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
#معرفی_اندیشکده_ها #فرانسه
@studiesofshia
❇️اندیشکده سِرمی؛ CeRMI
*مرکز تحقیقات جهان ایرانی (CeRMI)*، یک واحد تحقیقاتی چندرشتهای با کد UMR 8041 زیر نظر مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه (CNRS) است. این مرکز با مشارکت دانشگاه سوربون نویل**، **مؤسسه ملی زبانها و تمدنهای شرقی (INALCO) و مدرسه عملی مطالعات عالی (EPHE) مدیریت میشود و متخصصانی را که در زمینه مطالعه حوزه فرهنگی ایران فعالیت میکنند، از دوران باستان تا دوران معاصر گرد هم میآورد.
لذا CeRMI بهعنوان یک مرکز چندرشتهای، موضوعات مرتبط با فرهنگ و تاریخ ایران را در تمام وسعت و پیچیدگی آن مورد مطالعه قرار میدهد و به یکی از مهمترین مراکز مطالعات ایرانشناسی تبدیل شده است که به بررسی تمامی جنبههای فرهنگی، تاریخی، زبانی و اجتماعی ایران از گذشتههای دور تا به امروز میپردازد.
منبع: Islamologie
تقویم رویدادها
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
#معرفی_رویداد #فرانسه
@studiesofshia
❇️رویدادپیش روی سِرمی:
جوامع،سیاستها وفرهنگهای جهان ایرانی
سمینار پژوهشی چندرشتهای CeRMI ۲۰۲۴-۲۰۲۵
INALCO,۶۵ Rue des Grands Moulins 75013 Paris
پنجشنبههاازساعت۱۷تا۱۹
- ۲۴اکتبر:مارک توانت (CNRS/CETOBaC)
*تحفة الطالبین*:یک دستورزبان مغولی برای زبان ترکی شرقی-آموزشهای زبانشناسی،فرهنگی وسیاسی
- ۱۴نوامبر:محمدعلی امیرمعزی(EPHE)
شعرعرفانی فارسی وتمرینهای معنوی
- ۱۲دسامبر:موریل دبی (EPHE)
فرهنگپذیری اسکندربزرگ دردوران باستان متاخر وآغازاسلام
- ۹ ژانویه:نادر سهرابی (دانشگاه گئورگ آگوست-گوتینگن/مؤسسه ماکس پلانک)
تاریخ مشروطه ایران از دیدگاه پایین: دادخواستها،مالیاتها ودموکراتیزاسیون(۱۹۱۱-۱۹۰۶)
- ۳۰ژانویه:جفری کاتیک (مؤسسه ماکس پلانک برای تاریخ علم)
دیدگاههای جایگزین درباره تاریخ ساسانیان:تغییرات معاصر در مفاهیم ایران
- ۲۰فوریه:اوا ظهیری (EPHE/GSRL - Sciences Po)
برای یک شریعت اسلامی بهروز:نوسازی قانونگذاری اسلامی در ایران
- ۱۳مارس:نیماآصفی(دانشگاه هامبورگ)
ایران مرکزی در اواخر دوران ساسانی واوایل اسلامی: مطالعهای بر آرشیو پهلوی هشتادج وتاریخ قم
- ۱۰آوریل:پاول لوریه(موزه ارمیتاژ)
اسناد سغدی از کوه مغ: مطالعات تاریخی، باستانشناسی، جغرافیای اداری واقتصادی آسیای مرکزی در عصر اسلامیزاسیون
- ۱۵مه: آستین او’مالی (دانشگاه شیکاگو)
ترکیبها وآوازهای محلی: انتخاب ومنطقهگر
منبع: Islamologie
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
47.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نشست_تخصصی
@studiesofshia
✳️ قم و اورشلیم – تورهای فکری معاصر در ایران - بخش سوم (3 - 7)
🔹קוֹם וירושלים — סיור אינטלקטואלי עכשווי באירן, חלק 3
🔸سخنران: رابرت گلیو؛ شیعه پژوه و رئیس بخش مطالعات عربی دانشگاه اکستر
🔺مکان: کتابخانه ملی اسرائیل / زبان انگلیسی - عبری
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
#معرفی_کتاب
@studiesofshia
❇️ محمد: پیامبر صلح در میان برخورد امپراطوریها
🔹خوآن کول، استاد دانشگاه میشیگان
🔸این کتاب به رویکرد صلحآمیز پیامبر اکرم بر اساس قرآن و روایات کهن پرداخته و به بسیاری از سوالات و اشکالات غربی علیه اسلام پاسخ داده است.
❇️ Muhammad, prophet of peace amid the clash of empires
🔹Juan Cole
In the midst of the dramatic seventh-century war between two empires, Muhammad was a spiritual seeker in search of community and sanctuary.
Many observers stereotype Islam and its scripture as inherently extreme or violent-a narrative that has overshadowed the truth of its roots. In this masterfully told account, preeminent Middle East expert Juan Cole takes us back to Islam's-and the Prophet Muhammad's-origin story.
Cole shows how Muhammad came of age in an era of unparalleled violence. The eastern Roman Empire and the Sasanian Empire of Iran fought savagely throughout the Near East and Asia Minor. Muhammad's profound distress at the carnage of his times led him to envision an alternative movement, one firmly grounded in peace. The religion Muhammad founded, Islam, spread widely during his lifetime, relying on soft power instead of military might, and sought armistices even when militarily attacked. Cole sheds light on this forgotten history, reminding us that in the Qur'an, the legacy of that spiritual message endures.
A vibrant history that brings to life the fascinating and complex world of the Prophet, Muhammad is the story of how peace is the rule and not the exception for one of the world's most practiced religions.
🔸 لینک دانلود فایل کتاب
مرجع تخصصی محتواهای #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia