eitaa logo
مطالعات شیعه در غرب
2.9هزار دنبال‌کننده
534 عکس
168 ویدیو
353 فایل
✳️ بررسی،شناسایی ومعرفی 🔹جریانها 🔹مراکز علمی،پژوهشی وتخصصی 🔹شخصیتهای متخصص وصاحبنظر 🔹منابع ومحتواهای موجود 🔹نشست وکنفرانسها درحوزه مطالعات شیعه پژوهی واسلام شناسی ✳️ارتباط با مدیر @ebnosiam مؤسسه بین المللی ترنم صلح @Thrillofpeace @allah4all
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
@studiesofshia ✳️ تفسیر قرآن: میان علم، تاریخ و عهدین ✳️ Qur'anic Hermeneutics: Between Science, History, and the Bible 🔹عبدالله گلدری (دانشگاه خلیفه ابوظبی) 🔹Abdulla Galadari 🔸کتاب تفسیر قرآن: میان علم و تاریخ و عهدین به بحث پیرامون اهمیت فهم تکثر معانی واژگان قرآنی می پردازد و درصدد است تا طرحی پیرامون روش تفسیر قرآن با نام «چندمعنایی بینامتنی» (intertextual polysemy) ارائه دهد. گلدری در این کتاب می کوشد تا بر اساس روش مذکور به بیان نمونه هایی از قرآن و کتاب مقدس بپردازد. او معتقد است قرآن کریم نه تنها قصد رد و اتهام بر انجیل ندارد بلکه می کوشد تا آن را بر اساس تعبیر خودش تفسیر کند. او در فصل نخست پیرامون نحوه پیدایش قرآن سخن می گوید و معتقد است این کتاب شرح و بیان جنبه های بشری تجربه و عمل پیامبر اکرم (ص) است. او به هیچ وجه جایگاه الهی قرآن را نفی نمی کند اما توضیح می دهد که در کتابش درصدد بیان این جنبه نیست. سپس می افزاید که در نگاه وی، قرآن باید به عنوان اثری فهمیده شود که به عهدین می‌پردازد و تلاش می کند آن را تفسیر کند. او به بحث پیرامون وضعیت روحی پیامبر (ص) می پردازد و پیامبر دارای تجربه های عرفانی می داند و البته چندین بار اذعان می کند که ایشان فاقد هرگونه بیماری روانی بوده اند. گلدری در فصل دوم به تفسیر قرآن پرداخته و معتقد است قرآن فقط دو روش تفسیر را مجاز دانسته است: اول اینکه خداوند معانی قرآن را تعلیم دهد و دوم رویکرد زبانی. وی می‌گوید روش‌های سنتی تفسیر، محلّ بحث و مناقشه قرار گرفته‌اند و ماهیت چندمعناییِ بسیاری از کلمات عربی در قرآن، تفسیر قطعی را دشوار نموده است. وی در ادامه به روش کتاب خود پرداخته و آن را «چندمعنایی بینا‌متنی» عنوان کرده است، روشی که در اصل شامل تحلیل زبانی مقایسه‌ای مفصل، به عنوان ابزاری برای فرضیه‌سازی حالت‌های ذهنی پیامبر اکرمدر طی تجربه عرفانی اوست؛ گلدری تکرار می‌کند که هیچ قصد جدلی ندارد. گلدری در فصل سوم نمونه‌هایی از چندمعنایی میان‌متنی از منظر قرآنی و زبان عربی را ارائه کرده که بر نخستین آیات نازل شده بر پیامبر اکرم(ص) تمرکز دارد. گلدری استدلال می‌کند که در قرآن کریم، دانش به انسانی آموخته شده است که همانند اتصال جنین در رحم مادر، به خدا متمسک باشد. این استعاره گلدری را قادر می‌سازد تا این آیات قرآنی را با بحث بین نیکودموس(Nicodemus) و عیسی در فصل سوم انجیل یوحنا مقایسه کند. دو مقایسه دیگر بعدی، یکی مربوط به طلاق و دیگری مربوط به زکریا و پسرش می باشد. @studiesofshia فصل چهارم رابطه میان قرآن کریم و کتاب مقدس را با تمرکز بر این پرسش بررسی می‌کند که چرا قرآن کریم از مسیحیان می‌خواهد که از انجیل پیروی کنند، آن هم در شرایطی که به نظر می‌رسد قرآن مخالف الهیات مسیحی است. استدلال اساسی گلدری این است که پیامبر اکرم(ص) می‌خواست خود را به عنوان یک پیامبر از جانب همان خدای کتاب مقدس اثبات کند و در این جهت، ارتباط و تفسیر متون کتاب مقدس برای پشتیبانی از ادعای ایشان مطرح گردید. بحث گلدری این است که از منظر قرآن، تورات و انجیل تحریف نشده اما معنا و تفسیر آن از دیدگاه پیامبر اکرم(ص)، توسط یهودیان و مسیحیان معاصر ایشان تحریف شده است. از نظر گلدری، انحصار نجات (salvific exclusivism) هیچ مبنایی در قرآن ندارد. در فصل‌های پنجم تا هفتم کتاب، گلدری نمونه‌هایی از چندمعنایی بینا‌متنی در قرآن و کتاب مقدس ارائه کرده است. فصل پنجم به تعامل میان اصطلاحات قرآنی و مسیحی می‌پردازد و به طور خاص، مفاهیم پسر خدا، خدای پدر و تولد روحانی مورد نظر بوده است. در فصل ششم این دیدگاه مطرح می‌شود که قرآن لزوماً با اعتقاد عهد جدید مبنی بر اینکه عیسی از خدا متولد شده است، مغایرت ندارد بلکه سعی در تفسیر انجیل یوحنا دارد. در فصل هفتم، به تجسم کلمه (word) در انجیل یوحنا و پیوند درون‌متنی میان داستان خلقت در سفر پیدایش، انجیل یوحنا و قرآن کریم توجه شده است. طبق دیدگاه گلدری که در فصل ششم آمده، این متون متناقض یکدیگر نیست اما تفاسیری از این متون وجود دارد که در رقابت با یکدیگر هستند و با هم تنش دارند. فصل هشتم، آخرین فصل اصلی است و گلدری در این قسمت از روش چندمعنایی میان‌متنی خود برای بحث پیرامون کنایه‌‌ها و تمثیلات قرآن بهره می‌گیرد. او منع از ربا را به عنوان مثال اصلی خود مطرح می‌کند و این پیشنهاد را ارائه نموده که منع، در درجه اول یک درس معنوی است و می‌خواهد به مخاطبان این نکته را یادآور شود که خداوند جان‌های مردم را به عنوان یک قرض برای مدتی مشخص به آن‌ها داده و لازم است آن را بازگردانند و تسویه کنند. @studiesofshia 👇👇👇
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
☝️☝️☝️ @studiesofshia از آنجایی که بسیاری از استدلال ها در کتاب گلدری، مغایر استدلال دانشمندان اسلامی در قرون متمادی است، کتاب او احتمالا در برخی محافل بحث برانگیز باشد. علاوه بر این، اگر چه او به توضیح و ترجمه اصطلاحات پرداخته اما مواجهه با بحث او نیازمند دانش عربی، یونانی و عبری در کنار آشنایی با دامنه گسترده ای ادبیان ثانویه است. بنابراین کتاب «تفسیر قرآن: میان علم، تاریخ و عهدین» اثری فنی به حساب می آید که برای مخاطبان علاقه‌مند تدوین شده است. مباحث کتاب گلدری می تواند در سطح عمومی تری نیز پیگیری شود، هرچند گلدری اشاره خاصی برای کارهای آینده نداشته اما باید امیدوار بود او این مساله را ادامه دهد و به توسعه استدلال خود در حوزه دانشگاهی بپردازد. Wilson, T. (2019). Reviews in Religion & Theology 2019-04-01 26(2): 234-237 منبع معرفی فارسی 🔸Qur'anic Hermeneutics argues for the importance of understanding the polysemous nature of the words in the Qur'an and outlines a new method of Qur'anic exegesis called intertextual polysemy. By interweaving science, history and religious studies, Abdulla Galadari introduces a linguistic approach which draws on neuropsychology. This book features examples of intertextual polysemy within the Qur'an, as well as between the Qur'an and the Bible. It provides examples that intimately engage with Christological concepts of the Gospels, in addition to examples of allegorical interpretation through inner-Qur'anic allusions. Galadari reveals how new creative insights are possible, and argues that the Qur'an did not come to denounce the Gospel–which is one of the stumbling blocks between Islam and Christianity–but only to interpret it in its own words. 🔺Download the PDF مرجع تخصصی @studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
4_6010265844045579986.pdf
8.64M
@studiesofshia ✳️ تفسیر قرآن: میان علم، تاریخ و عهدین ✳️ Qur'anic Hermeneutics: Between Science, History, and the Bible 🔹عبدالله گلدری (دانشگاه خلیفه ابوظبی) 🔹Abdulla Galadari 🔸کتاب تفسیر قرآن: میان علم و تاریخ و عهدین به بحث پیرامون اهمیت فهم تکثر معانی واژگان قرآنی می پردازد و درصدد است تا طرحی پیرامون روش تفسیر قرآن با نام «چندمعنایی بینامتنی» (intertextual polysemy) ارائه دهد. گلدری در این کتاب می کوشد تا بر اساس روش مذکور به بیان نمونه هایی از قرآن و کتاب مقدس بپردازد. او معتقد است قرآن کریم نه تنها قصد رد و اتهام بر انجیل ندارد بلکه می کوشد تا آن را بر اساس تعبیر خودش تفسیر کند. مرجع تخصصی @studiesofshia
@studiesofshia ❇️ فراخوان کنفرانس درباره دین در آموزش مدرن 🔹دانشگاه ملی استرالیا، استرالیا ❇️ Religion in Modern Education: Conflict, Policy, and Practice More Information مرجع تخصصی @studiesofshia
@studiesofshia ❇️ شماره ویژه در "فلسفه تطبیقی دین" ❇️ Special Issue on "Comparative Philosophy of Religion" 🔹Submission last Date: 22 May 2023 🔹Publication Date: Autumn 2023 More Information مرجع تخصصی @studiesofshia
❇️ همایش قرآنی: پیامبر دیگر، عیسی در قرآن ❇️ QURANIC CONFERENCE: THE OTHER PROPHET, JESUS IN THE QURAN 🔹Thursday, 2. Feb. 2023 09:00 More Information مرجع تخصصی @studiesofshia
13.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😭ليت شعري اين استقرت بک النوي😭 ✳️ ندبه های بدون مرز @Allah4all 🔹تصاویر مربوط به موسسه عصر ظهور در یکی از کشورهای آفریقایی می‌باشد 🔸: برای معرفی حضرت در میان مردم جهان چه کرده ایم؟! مظلومان عالم منتظر مبلغان جهادی هستند. اگر مرد رهی بسم الله ... مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
4_5917777081990645592.pdf
634.3K
@studiesofshia ✳️ دین پژوهی ایرانی و مشکل معادل گزینی 🔹پیشنهاد معادل هایی پارسی برای چند اصطلاح کلیدی 🔸محمدعلی طباطبایی @studiesofshia 🔺چکیده: هر علمی مجموعه اصطلاحات تخصصی دارد که کاربرد درست آنها موجب انتقال آسانتر و سریعتر مفاهیم پیچیده میشود. در حوزه دین پزوهی به نظر میرسد تاکنون تلاش قابل توجهی برای گزینش معادل هایی دقیق و مبتنی بر اصول علمی در برار اصطلاحات تخصصی رایج در متون غربی انجام نشده است. نویسنده در نوشتار حاضر می کوشد معادل های پارسی جدیدی برای شش اصطلاح پرکاربرد انگلیسی در متون تخصصی مربوط به دین پژوهی پیشنهد کند. وی در راستای این هدف، ابتدا توضیحاتی درباره تعریف و کاربردهای هر اصطلاح در زبان انگلیسی و معادل هایی که پیش از این بری آنها به کار رفته، بیان می کند. سپس، معادل پیشنهادی خود را با ذکر ادله و شواهد ارائه می نماید. نویسنده در نوشتار پیش رو، معادل هایی «کراسه»، «بایبل»، «راست پندارانه»، «دگر اندیشانه»، و «مسیهودی» را به ترتیب برای اصطلاحات Scripture، Bible، Rabbinic، Heterodox، Jewish_Christianity پیشنهاد داده است. مرجع تخصصی @studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
@studiesofshia ✳️ When looking for a PhD project, a good starting point is letting your professors know you are interested in doing a PhD. Additionally, universities typically have a web page where vacancies announced; look here for vacancies of the Radboud University and here for vacancies in the RadboudUMC. There are also numerous other websites where PhD vacancies are advertised; see the list on the right sidebar of this page. 🔹Netherlands http://www.academictransfer.nl/ http://www.euraxess.nl/ http://www.pcdi.nl/ http://vacaturekrant.nl/ 🔹Europe http://www.euraxess.nl/ http://www.daad.de/deutschland/index.en.htmlv http://www.qreer.com/ 🔹Worldwide http://www.career.edu/ http://www.nature.com/naturejobs/index.html http://sciencecareers.sciencemag.org/ http://www.gradschools.com/ http://www.gradschools.com/. http://www.internationalgraduate.net/ مرجع تخصصی @studiesofshia
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺 @Allah4all 🌺🌺 قال رسول الله ص: یا علی انت الصراط المستقیم 🌺🌺 💠 با سعادت امیر مؤمنان حضرت بن ابی طالب علیهما السلام بر دلباختگان آن حضرت و بر تمامی آزادگان جهان تبریک و تهنیت. 💠 Congratulations On The Birthday anniversary of (A.S) 🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺 🔹امام على عليه السلام : سزاوارترين مردم به زهدورزى، كسى است كه عيب و نقص دنيا را بشناسد. 🔹Imam Ali (AS) said, 'The person best able to practice abstemiousness is he who understands the inferiority of this worldly life.' 🔹الإمامُ عليٌّ عليه السلام : أحَقُّ الناسِ بالزَّهادَةِ مَن عَرَفَ نَقصَ الدنيا. مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all 🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
✳️ اندر کم کاری های ... ؟! @Allah4all 🔺نویسنده این یادداشت یک ایرانی مقیم انگلستان می باشد. 🔹از رستوران ایرانی که بیرون آمدیم. مثل همیشه دوستان و کارکنان رستوران لطف بسیار داشتند و در همان گوشه دنجی که محل قرارمان بود منتظر حسن نشستم. هوا پاک و صاف و خنک بود. حسن گفت تا ایستگاه همر اسمیت همراهم می آید. از خیابان کینگ استریت سمت ایستگاه میرفتیم. گفتم حسن! سری به این کتابفروشی بزنیم. کتابفروشی الف. 🔸جوان پشت پیشخوان گفت جلسه است. صدای سخنران می آمد و جمعیتی حدود بیست نفر شنونده بودند. کلمه ایران و فارس به گوشم خورد. گفتم میتوانیم شرکت کنیم؟ ... نشستیم. سخنران دکتر نبیل حیدری بود در باره کتاب التشیع العربی و التشیع الفارسی صحبت میکرد و پاسخ به پرسش ها. 🔹همان بحث های معروف: شیعیان در ایران قائل به تحریف قرآنند. نهج البلاغه را شریف رضی نوشته است. ایرانیان خلفا را سبّ می کنند. مراجع قم در عید الزهرا شرکت می کنند و… سخن دو رشته داشت. ضد ایرانی و ضد شیعه امامیه. 🔸وقت گرفتم، توضیح بدهم. خوشبختانه مدیر جلسه با خوشرویی پذیرفت. گفتم: در سال ۱۹۴۵ آرتور جفری کتاب المصاحف را در قاهره منتشر کرد تا ثابت کند اهل سنت به تحریف قرآن اعتقاد دارند. اخیرا هم انتشارات بریل کتاب: the revelation and falsification نوشته ایتان کلبرگ شیعه شناس صهیونیست و امیر معزی را منتشر کرد تا ثابت کند شیعه به تحریف قرآن باور دارد. @Allah4all 🔹بسیار خوب شما به ایران سفر کنید تمامی نسخه های قرآن را در کتابخانه ها و گنجینه نسخ خطی قرآن ببینید. آیا می توانید قرآنی پیدا کنید که حتی یک آیه و یا یک کلمه اش متفاوت باشد؟ چرا قرآن را که راز و رمز و تکیه گاه وحدت همه مسلمانان است، با چنین بحث هایی تبدیل به موضوع تفرقه می کنیم؟ 🔸در مورد نهج البلاغه، کتاب هایی مثل مصادر نهج البلاغة و اسانيده از عبدالزهره الحسنی منتشر شده است که نشان می دهد بسیاری از خطبه ها پیش از تولد سید رضی در منابع وجود دارد. چگونه سید رضی می تواند نویسنده آن متون باشد؟ مگر آیت الله سیستانی نگفت سب خلفا و عایشه همسر پیامبر حرام است. مگر نگفت اهل سنت خود ما هستند؛ تعبیر انفسنا را به کار برد چرا این موارد را نمی بینید؟ 🔹در مسیر که به خانه می آمدم کتاب نبیل حیدری را که برایم امضا کرده بود ورق می زدم با خود می گفتم. کجاست آن کتاب درجه اولی که در باره شیعه امامیه قابل عرضه جهانی باشد. واقعیت این است که پس از اصل الشیعه کاشف الغطاء و الشیعه و التشیع محمدجواد مغنیه و شیعه در اسلام علامه طباطبایی ره نتوانسته ایم کتاب شایسته درجه اولی عرضه کنیم. این همه بودجه های میلیاردی - صدها میلیاردی هم هست!- در موسسات فرهنگی، دینی و تبلیغی در قم و تهران و مشهد صرف می شود، محصول و نتیجه اش کجاست؟ به نقل از علی اکبر بدیعی مرجع تخصصی @studiesofshia @allah4all