جرعه ای از مناجات شعبانیه 2.mp3
790.4K
🔊 بشنوید | چرا استغفار و توبه قبول نمیشود؟
🔸جرعهای از مناجات شعبانیه2🔸
🔹این دعا جنبههای دارویی فراوانی دارد مثلا چرا استغفار و توبه قبول نمیشود؟
نگاه کنید به این عبارت، «إِلَهِي اعْتِذَارِي إِلَيْكَ اعْتِذَارُ مَنْ لَمْ يَسْتَغْنِ عَنْ قَبُولِ عُذْرِهِ»؛ خیلی مهم است که انسان احساس کند مستغنی از اینکه عذرش قبول شود نیست. این حالت است که موجب قبول توبه میشود.
این را شما در دعای بعد از زیارت امام رضا علیه السلام میبینید؛ آنجا میگوید: «رَبِّ إِنِّي. أَسْتَغْفِرُكَ اسْتِغْفَارَ حَيَاءٍ. وَ أَسْتَغْفِرُكَ اسْتِغْفَارَ رَجَاءٍ»، تعداد زیادی را میشمارد؛ لازمۀ استغفار این است که این ابعاد را داشته باشد، اگر داشته باشد اثر میکند؛ و عموماً علت پاک نشدن لکهها این است که این را وایتکس نمیزنند، بلکه صابون معمولی میزنند. صابون این لکهها را پاک نمیکند. اشک یکی از این وایتکسها است، میتواند کار کند، اما چه اشکی؟
اشک خودش، هویتش متفاوت است، چقدر سوز دنبالش باشد، چقدر اعتراف دنبالش باشد، خصوصیت این مناجات همین است که این جهات را در انسان بالا میبرد.
جهت شنیدن صوت کامل جلسۀ دوم روی این لینک کلیک کنید
4_5906661706628597562.mp3
5.95M
#سخنرانی_صوتی #شعبان #رمضان
🎧 موضوع: راهکارهای عملی برای روزهای آخر شعبان جهت بهره بری بیشتر از ماه مبارک رمضان
🎤 حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
🗓 تاریخ جلسه: ۱۳۹۸/۲/۱
⏱ زمان: ۲۴ دقیقه
📥 حجم: ۵ مگابایت
🎞 دانلود فیلم جلسه با کیفیتهای مختلف از آپارات: aparat.com/v/0IDnZ
🔺 @nasery_ir
📌 یکشنبه
☀️ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ هجری شمسی
🌙 ۲۲ شعبان ۱۴۴۵ هجری قمری
🎄 3 مارس 2024 میلادی
📎
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
⚫️آشنایی با فرق ضاله صوفیه
🔻شاذلیه
🔺انشعاب حبیبیه1️⃣
❌یکی از سلاسل فرقهی صوفیه، سلسلهای است به نام حبیبیه که از سلسلهی شاذلیه[1] نشأت گرفته است.
🔶بیشتر مریدان این طریقت در شمال آفریقا و البته کشورهایی چون لیبی، مراکش، مصر، سوریه و سودان دارد.
⬅️این فرقه بر این باورند که هرگاه انسان به درجهی معرفت رسید و به غیر از خداوند متعال دوستی برای خود نداشت و از غیر خدا دست کشید، خطاب امر و نهی بر او نیست و به تعبیر بالاتر قلم تکلیف از او برداشتهشده و از بندگی و قید عبودیت رها میشود و حتی مقید بودن بر شرع و احکام شرعی بر او حرام میشود![۲]
⬅️از پایههای اعتقادی این طریقت رعایت پنج اصل، خوف ظاهری و باطنی، پیروی از سنت، عدم اعتنا به خلق، تسلیم و رضا، توکل در شادی و محنت [۳] است که فقط ظاهر اینها را گرفته ولی در عمل به هیچیک از اینها ترتیب اثر داده نمیشود.
📖پینوشت:
[1]. شاذِلیه طریقتی است از تصوف که ابوالحسن شاذلی (۶۵۶-۵۹۳) آن را بنیاد نموده است؛ مریدان و پیروان طریقت شاذلیه، شاذلی خوانده میشوند.
[2]. حدیقه الشیعه / مقدس اردبیلی/ انتشارات گلی / ص ۵۷۸
[3]. ارزش میراث صوفیه، ص ۹۸ به بعد و طرائق الحقایق، ج ۳.
🖊پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب
#شاذلیه
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
#نگین_آفرینش
🔺 ویژه نامه مهدویت 1402ش .
▫️ بررسی ادعاها؛
سخن منسوب به جعفرآقا مجتهدی:
🕳🕳🕳
استاد مجاهدی قصه دیدار امام زمان عج توسط مرحوم مجتهدی را چنین مینویسد:
🔵 «آن شب که قرص ماه کامل به نظر میرسید؛تلالو دیگری داشت. به محض اینکه چشم خود را [مرحوم مجتهدی] به قرص ماه دوختم وجود دلارای حضرت مهدی را در آن دیدم که در حالت نیمه قیام،قبضه ذوالفقار را در یک دست و غلاف شمشیر را در دست دیگر خود گرفته و کمی از ذوالفقار بیرون کشیده بودند،گویی هرلحظه در انتظار صدور فرمان ظهور عالم گیر خود بودند »
📚 ( مجاهدی،در محضر لاهوتیان،ج1،ص264)
↪️
در تحلیل ادعای دیدار با امام زمان عج سخن فراوان است. به جهت اختصار نظر مرحوم امام خمینی ره ذکر میشود.
«گزارشهای از امور محسوسِ که متعارف نیست، نباید به آن توجه نمود. مثل خبر دادن از دیدن بعضی از ستارگان نزدیک به خورشید در روز. یا داستانهایی درباره دیدار با امام زمان عج در غیبت کبری. چون در روایات مأمور به تکذیب مدعی ملاقات با امام زمان هستیم. چه آنکه گزارش از رؤیت امام زمان هرچند خبر از امر محسوس است، و شخص خبر دهند انسان مؤمن و مورداطمینانی باشد، لیکن نباید آثار صدق بر خبرش مترتب ساخت.آنچه گفته شد، منظور از تکذیب مدعی رؤیت امام زمان عج در روایات است. لازمه چنین تکذیبی دروغگو دانستن یا فاسق دانستن مُخبِر نیست. سِر در امر، محافظت از دین خداست. مثلاً: فردی مدعی میشود حکم موضوعی که مشهور بین فقها نیست در دیدار حضرت حکمش تغییریافته است، و... . »
📚( جواهر الاصول تقریر ابحاث روح الله موسوی الامام الخمینی،ج5،ص220.)
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_wate
🔵صوفی پژوهی
@sufi110