eitaa logo
صوفی پژوهی
408 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
665 ویدیو
104 فایل
راهی برای رسیدن به باطن تصوف مخاطبین عزیز،انتقادات، پیشنهادات و سؤالات خویش را به آیدی ذیل ارسال کنید. @Sadat6265
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5906661706628597562.mp3
5.95M
🎧 موضوع: راهکارهای عملی برای روزهای آخر شعبان جهت بهره بری بیشتر از ماه مبارک رمضان 🎤 حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 🗓 تاریخ جلسه: ۱۳۹۸/۲/۱ ⏱ زمان: ۲۴ دقیقه 📥 حجم: ۵ مگابایت 🎞 دانلود فیلم جلسه با کیفیت‌های مختلف از آپارات: aparat.com/v/0IDnZ 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 یکشنبه ☀️ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ هجری شمسی 🌙 ۲۲ شعبان ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 3 مارس 2024 میلادی 📎 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️آشنایی با فرق ضاله صوفیه 🔻شاذلیه 🔺انشعاب حبیبیه1️⃣ ❌یکی از سلاسل فرقه‌ی صوفیه، سلسله‌ای است به نام حبیبیه که از سلسله‌ی شاذلیه[1] نشأت گرفته است. 🔶بیشتر مریدان این طریقت در شمال آفریقا و البته کشورهایی چون لیبی، مراکش، مصر، سوریه و سودان دارد. ⬅️این فرقه بر این باورند که هرگاه انسان به درجه‌ی معرفت رسید و به غیر از خداوند متعال دوستی برای خود نداشت و از غیر خدا دست کشید، خطاب امر و نهی بر او نیست و به تعبیر بالاتر قلم تکلیف از او برداشته‌شده و از بندگی و قید عبودیت رها می‌شود و حتی مقید بودن بر شرع و احکام شرعی بر او حرام می‌شود![۲] ⬅️از پایه‌های اعتقادی این طریقت رعایت پنج اصل، خوف ظاهری و باطنی، پیروی از سنت، عدم اعتنا به خلق، تسلیم و رضا، توکل در شادی و محنت [۳] است که فقط ظاهر این‌ها را گرفته ولی در عمل به هیچ‌یک از این‌ها ترتیب اثر داده نمی‌شود. 📖پی‌نوشت: [1]. شاذِلیه طریقتی است از تصوف که ابوالحسن شاذلی (۶۵۶-۵۹۳) آن را بنیاد نموده است؛ مریدان و پیروان طریقت شاذلیه، شاذلی خوانده می‌شوند. [2]. حدیقه الشیعه / مقدس اردبیلی/ انتشارات گلی / ص ۵۷۸ [3]. ارزش میراث صوفیه، ص ۹۸ به بعد و طرائق الحقایق، ج ۳. 🖊پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب 🔵صوفی پژوهی @sufi110
🔺 ویژه نامه مهدویت 1402ش . ▫️ بررسی ادعاها؛ سخن منسوب به جعفرآقا مجتهدی: 🕳🕳🕳 استاد مجاهدی قصه دیدار امام زمان عج توسط مرحوم مجتهدی را چنین می‌نویسد: 🔵 «آن شب که قرص ماه کامل به نظر می‌رسید؛تلالو دیگری داشت. به محض اینکه چشم خود را [مرحوم مجتهدی] به قرص ماه دوختم وجود دلارای حضرت مهدی را در آن دیدم که در حالت نیمه قیام،قبضه ذوالفقار را در یک دست و غلاف شمشیر را در دست دیگر خود گرفته و کمی از ذوالفقار بیرون کشیده بودند،گویی هرلحظه در انتظار صدور فرمان ظهور عالم گیر خود بودند » 📚 ( مجاهدی،در محضر لاهوتیان،ج1،ص264) ↪️ در تحلیل ادعای دیدار با امام زمان عج سخن فراوان است. به جهت اختصار نظر مرحوم امام خمینی ره ذکر میشود. «گزارش‌های از امور محسوسِ که متعارف نیست، نباید به آن توجه نمود. مثل خبر دادن از دیدن بعضی از ستارگان نزدیک به خورشید در روز. یا داستان‌هایی درباره دیدار با امام زمان عج در غیبت کبری. چون در روایات مأمور به تکذیب مدعی ملاقات با امام زمان هستیم. چه آنکه گزارش از رؤیت امام زمان هرچند خبر از امر محسوس است، و شخص خبر دهند انسان مؤمن و مورداطمینانی باشد، لیکن نباید آثار صدق بر خبرش مترتب ساخت.آنچه گفته شد، منظور از تکذیب مدعی رؤیت امام زمان عج در روایات است. لازمه چنین تکذیبی دروغ‌گو دانستن یا فاسق دانستن مُخبِر نیست. سِر در امر، محافظت از دین خداست. مثلاً: فردی مدعی می‌شود حکم موضوعی که مشهور بین فقها نیست در دیدار حضرت حکمش تغییریافته است، و... . » 📚( جواهر الاصول تقریر ابحاث روح‏ الله‏ موسوی الامام الخمینی،ج5،ص220.) •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_wate 🔵صوفی پژوهی @sufi110
جرعه از مناجات شعبانیه 3.mp3
5.07M
🔊 کلیپ صوتی | آیا خداوند به ما بی‌اعتنایی می‌کند؟ 🔸جرعه‌ای از مناجات شعبانیه🔸 🔹 هیچ محرز نیست که انسان دعا کند و خدا هم بشنود. شنیدن یک نوع پذیرش است، شنیدن یک نوع اعتنا است؛ نشنیدن یک نوع بی‌اعتنایی است؛ نه اینکه نمی‌شنود، بلکه بی‌اعتنائی می‌کند. «و اسمع ندائی» یعنی خدایا به من بی‌اعتنایی نکن، به من کم محلی نکن. با مسامحه با من رفتار کن؛ کوتاه بیا، سخت نگیر. جهت شنیدن صوت کامل جلسۀ سوم روی این لینک کلیک کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 دوشنبه ☀️ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ هجری شمسی 🌙 ۲۳ شعبان ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 4 مارس 2024 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ بسم الله الرحمن الرحیم دفتر مرجع بزرگ و عالی قدر حضرت آیة الله العظمی العظمی شیخ محمد اسحاق فیاض (ادام الله ظله) سلام علیکم و رحمة الله آنچه در این روزگار اخیر به چشم می‌خورد این است که برخی دارند به ترویج اندیشه های عرفان و تصوف می پردازند که حال یا به ذکر اصطلاحات و اشعار خاص این جماعت است و یا با تمجید از برخی چهره های این جریان نظیر صاحب فصوص (ابن عربی) و غیر او صورت می‌پذیرد. حال [سوال این است که] در قبال این امور چه موضعی باید اتخاذ کرد؟ و نصيحت حضرتعالی به جوانان مؤمن [در این باب] چیست؟ خدای متعال به شما جزای خیر دهد و همواره حضرتعالی را ذخيره و پناهی برای ما قرار دهد. شیخ نهاد فیاض ۱۳ شعبان ۱۴۴۵ هجری قمری [جواب معظم له:] باسمه تعالی عرفان در واقع [به معنای] همان معرفت [و شناخت] است و هیچ معرفتی هم بالاتر از معرفت خدا و آیات او و معرفت شریعت و سنت های پیامبرش و مکارم والای اخلاقی _و نیز هر فضیلتی که ائمه علیهم السلام بدان فراخوانده اند_ نیست‌. و اقوال سائرین هیچ حجیتی ندارد و اگر در آن اقوال چیزی بود که بتواند در این امور مزبوره داخل شود که خب بدان أخذ می‌شود [آن هم تنها به این خاطر که داخل این امور مذکوره است] اما اگر چنین نبود [و از چیزهایی نبود که خدا و اهل بیت عليهم السلام بدان فراخوانده اند] پس [در این صورت] از جمله اموری خواهد بود که هیچ دلیل و بصیرتی در اخذ به آن موجود نیست. دفتر آيت الله فياض - نجف اشرف ١٥ شعبان ١٤٤٥ 🔵صوفی پژوهی @sufi110