#سلام_امام_زمانم❣
هرصبح بہ رسمنوڪرے ازما تورا سلام
اے مانده در میان قائله تنها،تو را سلام
ما هرچہ خوبو بد، بہدرِخانہے توییـم
از نوڪـران مُنتـظــــر آقـا تـو را ســلام
#صبحت_بخیر_آقای_من🌤
📌 چهارشنبه
☀️ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ هجری شمسی
🌙 ۲ صفر ۱۴۴۶ هجری قمری
🎄 ۷ آگوست ۲۰۲۴ میلادی
📎 #تقویم
🔶🔶رمان نقد تصوف
🔰🔰ادّعاهاى بى دلیل7️⃣7️⃣
💢اینجا درویش ریاضعلى لب به سخن گشود و گفت:
◀️ اینها درست است، امّا اقطاب ما مى گویند ما نائب دوازده امامیم، علوم ما سینه به سینه از پیامبر و امام رسیده و دیگران باید مطیع ما باشند
و حتّى مجتهد اگر علاّمه دهر باشد باید از قطب پیروى کند.(1)بنابراین، مسأله تقلید به این معنى که گفتید در نظر بسیارى از صوفیان نامفهوم است. اگرچه گاهى رساله مجتهدان در بین بعضى فرق صوفیان یافت مى شود، حقیقت این است که از روى تقیّه و حفظ ظاهر است، یا تا مدّتى است که سالک در مراحل اوّلیّه و پایبند آداب شرع است، امّا وقتى در جادّه طریقت افتاد لازم است پایبند آداب طریقت باشد... .
❇️آقاى فاضل: همان طور که گفتیم وظیفه ما در زمان غیبت امام زمان(عج) مراجعه به فقها و مجتهدان عظام است و این حقیقت، صریح روایات ائمّه معصومین(علیهم السلام) است، زیرا مجتهدین اند که از آیات و روایات و قواعد شریعت، جزئیّات احکام را استخراج کرده و بى کمو کاست در اختیار ما مى گذارند و راهى از این نزدیک تر به سوى احکام دینیّه براى ما باز نیست، امّا کسانى که چندان پایبند اخبار و آثار ائمّه نیستند و هر جا فتوایشان بر خلاف اصول مسلّم شرع درآمد فوراً به «علوم سینه به سینه» چنگ مى زنند و آن را گریزگاه اعتراضات متشرّعه قرار مى دهند هیچ دلیلى براى این ادّعا ندارند، بى شک اگر مطلب چنین بود که این آقایان مى گویند، باید
◀️ائمّه به ما دستور مى دادند که مثلا به مدّعیان «علوم سینه به سینه» مراجعه کنیم، در صورتى که روایات هیچ بویى از این معنى نمى دهد. باز اشتباه نشود تقلید که مى گوییم به همان معنا که خود ائمّه(علیهم السلام) گفته اند که «هرگاه دست مردم به دامن امام وقت نمى رسد باید رجوع کنند به علمایى که روایات ما را نقل مى نمایند، اهل فهم و درایت مى باشند، نگهدار دین خود بوده و با هواى نفس مبارزه مى کنند و در فرمانبردارى اوامر رهبرانشان مى کوشند».(2)
◀️یعنى فقط دانشمندان دیندار واقعى لایق رهبرى امّت اند و بر ما واجب است از آنان پیروى و تقلید کنیم. این است معناى تقلید به نظر شیعه، امّا تقلید به معنى پیروى بى قیدو شرط از هر کس که کوس پیشوایى زد و خضوع در برابر هر نااهلى، همان تقلید مذموم و مستوجب دو صد لعنت و بلکه هزاران لعنت است.
(1). استوارنامه، ص 96.
(2). مضمون روایت معروف که در کتاب هاى حدیث درج شده و یکى از مستندات تقلید است.
ادامه دارد...
#ارمغان_خانقاه
#رمان
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
هدایت شده از صوفی پژوهی
📌دعوتید به مراسم اختتامیه دومین دوسالانه جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان.
اختتامیه این دوره، همزمان با آیین رونمایی از کتاب مجموعه داستان برگزیدگان اولین دوره این دوسالانه برگزار میشود.
زمان: ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
مکان: باغ کتاب تهران
نگارستان(بلوکc)، طبقه همکف، سالن شماره ۸ آمفیتئاتر
📌شهید محمد حسین حدادیان وسه پرسنل
مظلوم ناجا درتاریخ یکم اسفند سال ۹۶مصادف با سحر شهادت خانم حضرت زهرا س درخیابان پاسداران توسط دراویش داعشی صفت بشهادت رسیدن وبیش از ۸۰نفر مجروح شدن.
#دراویش_سلطانعلیشاهی
#شهید_محمدحسین_حدادیان
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
21.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🔹 #نماز برای رفع تکلیف!
#حلاوت_روایت
🔸شرح حدیث اخلاقی توسط مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)
#عرفان_اسلامی
#نماز
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
هدایت شده از کتابخانه نقد تصوف
🔰🔰لیست کتابهای نقد تصوف، در کانال کتابخانه تصوف3️⃣
5️⃣2️⃣رویکرد متصوفه در مواجهه با احادیث
✍️سید علیرضا موسوی (مدیر گروه نقد تصوف پژوهشگاه علوم و معارف خاتم النبیین صلی الله علیه و آله)
https://eitaa.com/c/56040419/89
6️⃣2️⃣جایگاه علم و عقل در تصوف
✍️سید علیرضا موسوی (مدیر گروه نقد تصوف پژوهشگاه علوم و معارف خاتم النبیین صلی الله علیه و آله)
https://eitaa.com/c/56040419/94
7️⃣2️⃣بررسی تطبیقی چشم برزخی از دیدگاه عرفا، صوفیه، آیات و روایات معصومین علیهمالسلام
✍️رضا داودی، حسن جهانبخشی
https://eitaa.com/c/56040419/101
8️⃣2️⃣بررسی قرابت فکری صوفیه و شیخیه
✍️سید علیرضا موسوی(مدیر گروه نقد تصوف پژوهشگاه علوم و معارف خاتم النبیین صلی الله علیه و آله)
https://eitaa.com/c/56040419/108
9️⃣2️⃣ادعای امور خارق العاده در تصوف
✍️موسسه فرق و ادیان زاهدان(مفاز)
https://eitaa.com/c/56040419/115
#لیست_کتابهای_نقد_تصوف
📖کتابخانه تصوف
🌐https://eitaa.com/joinchat/467862359Cf85aa6c26b
💢 بررسی کتاب مناقب ابنعربی
🔻 بعضی از مدافعین ابن عربی برای اثبات تشیع او به کتابی به نام المناقب - که حاوی صلوات نویسنده کتاب بر حضرات معصومین علیهمالسلام است - استناد کردهاند و آن را تألیف ابن عربی میدانند.
🔻 آقابزرگ طهرانی کتاب المناقب را منسوب به ابن عربی و شخص دیگری به نام عیانی خفری دانسته و در این باره مینویسد: [کتاب المناقب] منسوب به محییالدین بن عربی است و شاید آن کتاب [المناقب] از تألیفات عیانی خفری باشد .
🔻 اما این انتسابها دلیل محکمی ندارد و قرائن حاکی از این است که منشأ انتساب کتاب به ابن عربی توسط آقابزرگ تهرانی، شرح محمدصالح موسوی خلخالی بر کتاب المناقب میباشد؛ یعنی پیش از محمد صالح موسوی خلخالی هیچ کس این کتاب را منسوب به ابن عربی ندانسته است؛ لذا انتساب کامل این کتاب به ابن عربی ثابت نیست؛ به همین دلیل نمیتوان برای اثبات تشیع ابن عربی به آن استناد کرد.
✍️طالب الحق
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
🌐https://www.adyannet.com/fa/news/45589
📎 #ابن_عربی
📎 #شیعه
🔵صوفی پژوهی
@sufi110