🏴 تصوف تفرقه انداز
صوفیان همواره خود را فرامذهبی و فراآیینی دانسته و هرگونه خاستگاه بیرونی و ریشه معرفتی و تاریخی را برای خویش انکار کردهاند. همین ویژگی به تصوف فرصت داده تا به رنگ هر مذهب فکری و فقهی درآید و خود را در هر آیینی به همان آهنگ ساز کند. از این روست که صوفی در لباس اشعری، حنبلی، شیعی و معتزلی به یکسان ظاهر میشود و با گبر و مسلمانی کنار میآید و سنت و مدرنیته را به یکسان پذیرا میشود.» برخی مراجع تقلید نیز صراحتاً اعتقاد خود را در باب تصوف در همین جرگه ابراز داشتهاند که از آن جمله میتوان به آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی اشاره داشت.
مگر می شود اصول مذهب را به هر رنگ درآورد و با همه نحله های فکری سازگار کرد. اصلا معلوم است تصوف(فرقه های مختلف آن) خود فاقد اصول است و یا به تعبیر عامیانه، بیشر دکان منیت هاست.
🖊 کانال حقیقت سراب
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
#سلام_امام_زمانم❣
هرصبح بہ رسمنوڪرے ازما تورا سلام
اے مانده در میان قائله تنها،تو را سلام
ما هرچہ خوبو بد، بہدرِخانہے توییـم
از نوڪـران مُنتـظــــر آقـا تـو را ســلام
#صبحت_بخیر_آقای_من🌤
📌 چهارشنبه
☀️ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ هجری شمسی
🌙 ۲ صفر ۱۴۴۶ هجری قمری
🎄 ۷ آگوست ۲۰۲۴ میلادی
📎 #تقویم
🔶🔶رمان نقد تصوف
🔰🔰ادّعاهاى بى دلیل7️⃣7️⃣
💢اینجا درویش ریاضعلى لب به سخن گشود و گفت:
◀️ اینها درست است، امّا اقطاب ما مى گویند ما نائب دوازده امامیم، علوم ما سینه به سینه از پیامبر و امام رسیده و دیگران باید مطیع ما باشند
و حتّى مجتهد اگر علاّمه دهر باشد باید از قطب پیروى کند.(1)بنابراین، مسأله تقلید به این معنى که گفتید در نظر بسیارى از صوفیان نامفهوم است. اگرچه گاهى رساله مجتهدان در بین بعضى فرق صوفیان یافت مى شود، حقیقت این است که از روى تقیّه و حفظ ظاهر است، یا تا مدّتى است که سالک در مراحل اوّلیّه و پایبند آداب شرع است، امّا وقتى در جادّه طریقت افتاد لازم است پایبند آداب طریقت باشد... .
❇️آقاى فاضل: همان طور که گفتیم وظیفه ما در زمان غیبت امام زمان(عج) مراجعه به فقها و مجتهدان عظام است و این حقیقت، صریح روایات ائمّه معصومین(علیهم السلام) است، زیرا مجتهدین اند که از آیات و روایات و قواعد شریعت، جزئیّات احکام را استخراج کرده و بى کمو کاست در اختیار ما مى گذارند و راهى از این نزدیک تر به سوى احکام دینیّه براى ما باز نیست، امّا کسانى که چندان پایبند اخبار و آثار ائمّه نیستند و هر جا فتوایشان بر خلاف اصول مسلّم شرع درآمد فوراً به «علوم سینه به سینه» چنگ مى زنند و آن را گریزگاه اعتراضات متشرّعه قرار مى دهند هیچ دلیلى براى این ادّعا ندارند، بى شک اگر مطلب چنین بود که این آقایان مى گویند، باید
◀️ائمّه به ما دستور مى دادند که مثلا به مدّعیان «علوم سینه به سینه» مراجعه کنیم، در صورتى که روایات هیچ بویى از این معنى نمى دهد. باز اشتباه نشود تقلید که مى گوییم به همان معنا که خود ائمّه(علیهم السلام) گفته اند که «هرگاه دست مردم به دامن امام وقت نمى رسد باید رجوع کنند به علمایى که روایات ما را نقل مى نمایند، اهل فهم و درایت مى باشند، نگهدار دین خود بوده و با هواى نفس مبارزه مى کنند و در فرمانبردارى اوامر رهبرانشان مى کوشند».(2)
◀️یعنى فقط دانشمندان دیندار واقعى لایق رهبرى امّت اند و بر ما واجب است از آنان پیروى و تقلید کنیم. این است معناى تقلید به نظر شیعه، امّا تقلید به معنى پیروى بى قیدو شرط از هر کس که کوس پیشوایى زد و خضوع در برابر هر نااهلى، همان تقلید مذموم و مستوجب دو صد لعنت و بلکه هزاران لعنت است.
(1). استوارنامه، ص 96.
(2). مضمون روایت معروف که در کتاب هاى حدیث درج شده و یکى از مستندات تقلید است.
ادامه دارد...
#ارمغان_خانقاه
#رمان
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
هدایت شده از صوفی پژوهی
📌دعوتید به مراسم اختتامیه دومین دوسالانه جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان.
اختتامیه این دوره، همزمان با آیین رونمایی از کتاب مجموعه داستان برگزیدگان اولین دوره این دوسالانه برگزار میشود.
زمان: ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
مکان: باغ کتاب تهران
نگارستان(بلوکc)، طبقه همکف، سالن شماره ۸ آمفیتئاتر
📌شهید محمد حسین حدادیان وسه پرسنل
مظلوم ناجا درتاریخ یکم اسفند سال ۹۶مصادف با سحر شهادت خانم حضرت زهرا س درخیابان پاسداران توسط دراویش داعشی صفت بشهادت رسیدن وبیش از ۸۰نفر مجروح شدن.
#دراویش_سلطانعلیشاهی
#شهید_محمدحسین_حدادیان
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔹 #نماز برای رفع تکلیف!
#حلاوت_روایت
🔸شرح حدیث اخلاقی توسط مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)
#عرفان_اسلامی
#نماز
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
هدایت شده از کتابخانه تصوف
🔰🔰لیست کتابهای نقد تصوف، در کانال کتابخانه تصوف3️⃣
5️⃣2️⃣رویکرد متصوفه در مواجهه با احادیث
✍️سید علیرضا موسوی (مدیر گروه نقد تصوف پژوهشگاه علوم و معارف خاتم النبیین صلی الله علیه و آله)
https://eitaa.com/c/56040419/89
6️⃣2️⃣جایگاه علم و عقل در تصوف
✍️سید علیرضا موسوی (مدیر گروه نقد تصوف پژوهشگاه علوم و معارف خاتم النبیین صلی الله علیه و آله)
https://eitaa.com/c/56040419/94
7️⃣2️⃣بررسی تطبیقی چشم برزخی از دیدگاه عرفا، صوفیه، آیات و روایات معصومین علیهمالسلام
✍️رضا داودی، حسن جهانبخشی
https://eitaa.com/c/56040419/101
8️⃣2️⃣بررسی قرابت فکری صوفیه و شیخیه
✍️سید علیرضا موسوی(مدیر گروه نقد تصوف پژوهشگاه علوم و معارف خاتم النبیین صلی الله علیه و آله)
https://eitaa.com/c/56040419/108
9️⃣2️⃣ادعای امور خارق العاده در تصوف
✍️موسسه فرق و ادیان زاهدان(مفاز)
https://eitaa.com/c/56040419/115
#لیست_کتابهای_نقد_تصوف
📖کتابخانه تصوف
🌐https://eitaa.com/joinchat/467862359Cf85aa6c26b
💢 بررسی کتاب مناقب ابنعربی
🔻 بعضی از مدافعین ابن عربی برای اثبات تشیع او به کتابی به نام المناقب - که حاوی صلوات نویسنده کتاب بر حضرات معصومین علیهمالسلام است - استناد کردهاند و آن را تألیف ابن عربی میدانند.
🔻 آقابزرگ طهرانی کتاب المناقب را منسوب به ابن عربی و شخص دیگری به نام عیانی خفری دانسته و در این باره مینویسد: [کتاب المناقب] منسوب به محییالدین بن عربی است و شاید آن کتاب [المناقب] از تألیفات عیانی خفری باشد .
🔻 اما این انتسابها دلیل محکمی ندارد و قرائن حاکی از این است که منشأ انتساب کتاب به ابن عربی توسط آقابزرگ تهرانی، شرح محمدصالح موسوی خلخالی بر کتاب المناقب میباشد؛ یعنی پیش از محمد صالح موسوی خلخالی هیچ کس این کتاب را منسوب به ابن عربی ندانسته است؛ لذا انتساب کامل این کتاب به ابن عربی ثابت نیست؛ به همین دلیل نمیتوان برای اثبات تشیع ابن عربی به آن استناد کرد.
✍️طالب الحق
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
🌐https://www.adyannet.com/fa/news/45589
📎 #ابن_عربی
📎 #شیعه
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
🔰🔰معرفی کتابهای نقد تصوف
📚فلسفه و عرفان از نظر اسلام
✍️محمد صدرزاده
🔷ناشر: روشنای مهر، 1390، تهران
🔷نوبت چاپ : چاپ اول
🔷تعداد صفحات:496.
📖کتابخانه تصوف
🌐https://eitaa.com/joinchat/467862359Cf85aa6c26b
🌐https://t.me/sufIsm110
📚 تصوف و مساله شریعت
✒️سیدعلیرضا موسوی
شریعتگریزی، سرباززدن از انجام تکالیف دینی و اباحهگری، از محوریترین و مهمترین آسیبهای فردی و اجتماعی مشترک میان تمام عرفانهای باطل و معنویتهای نوپدید کهن از جمله تصوف است.
در این اثر به مسائلی چون تاریخ و کلیات مسأله شریعت گریزی، خلاف شرع بودن اصل مکتب تصوف، تفاوتهای اساسی مفهوم و مصادیق شریعت در تصوف و تشیع پرداخته شده است. همچنین دو بعد مبانی نظری و مصادیق عملی شریعتگریزی در تصوف به طور دقیق بررسی شده است.
💵 برای سفارش این اثر با تخفیف ۲۰٪ به سایت رسمی انتشارات خاتم النبیین (ص) مراجعه بفرمایید.
🌐website www.nashrekhatam.com
السلام علیک فی آنآء لیلک و اطراف نهارک...
سلام بر تو ای مولایی که در شب تیرهی غیبت، همه از تو نور می جویند؛
و در روز ظهورت، همه با آفتاب تو راه بندگی را میپویند.
#سلام_امام_زمانم❣
#صبحت_بخیر_آقای_من🌤
📌 پنجشنبه
☀️ ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ هجری شمسی
🌙 ۳ صفر ۱۴۴۶ هجری قمری
🎄 8 آگوست ۲۰۲۴ میلادی
📎 #تقویم
هدایت شده از صوفی پژوهی
انشاءالله
امروز پنجشنبه، ساعت ۸ صبح
در شبکه دو
برنامه صبحانه ایرانی، از جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان و کتاب گلستان هفتم خواهیم گفت.
هدایت شده از صوفی پژوهی
📌دعوتید به مراسم اختتامیه دومین دوسالانه جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان.
اختتامیه این دوره، همزمان با آیین رونمایی از کتاب مجموعه داستان برگزیدگان اولین دوره این دوسالانه برگزار میشود.
زمان: ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
مکان: باغ کتاب تهران
نگارستان(بلوکc)، طبقه همکف، سالن شماره ۸ آمفیتئاتر
📌شهید محمد حسین حدادیان وسه پرسنل
مظلوم ناجا درتاریخ یکم اسفند سال ۹۶مصادف با سحر شهادت خانم حضرت زهرا س درخیابان پاسداران توسط دراویش داعشی صفت بشهادت رسیدن وبیش از ۸۰نفر مجروح شدن.
#دراویش_سلطانعلیشاهی
#شهید_محمدحسین_حدادیان
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#معرفی_کتاب ۲۰۴
#تازه_های_کتاب_به_نشر
گلستـان هفتـم
۲۲ داستان از ۲۲ نویسنده
داستان - بزرگسال | این کتاب حاوی داستانهایی با موضوعات کمتر پرداخته شده از «فرقههای ضاله و عقاید انحرافی»است.
تمام داستانهای «گلستان هفتم» در نخستین دوره دو سالانه جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان برگزیده شدهاند.
✅ ۱۰ داسـتان منتخب این کتاب، ماجرای به شهادت رسیدن محمدحسین حدادیان توسط دراویش گنابادی را با حفظ واقعیت و بهرهگیری از تخیل، از زوایای مختلف روایت کردند.
عرفانهای نوظهور، سلفی تکفیری، صوفیه، وهابیت، بهائیت، داعش و ... موضوع ۱۲ داستان دیگر کتاب است.
[۲۰۸صفحه
قطع رقعی
چاپ اول
قیمت پشت جلد ۱۱۰ هزار تومان]
📬لینک ثبت سفارش
https://B2n.ir/u10564
۰۹۰۲۷۶۵۲۰۰۸
📚مشاهده همه کتابهای بهنشر
www.behnashr.com
#انتشارات_به_نشر
#گلستان_هفتم
🔻الدولابي و قصة العارف الراقص في عزاء مولانا و سیدنا الامام الحسين (عليه السلام)!
الدولابي ینقل قصة العارف الصوفي الذي کان يرقص بالمنديل اليزدي¹ في مجلس عزاء أهل البيت (عليهم السلام)!
یقول بالنص:
«الحاج هادي الأبهري الذي كان مجنونا بحبه لأهل البيت وخاصة الإمام الحسين (عليهم السلام). في بعض الأحيان، في مجلس الإمام الحسين كان يقرأ المصیبة و يبكي بمحبة لدرجة أنه الجمیع کان تنقلب أحوالهم. عندما کان يبكي الجميع، هو تصیبه حالة من النشویٰ ثم یقول في نفسه: لماذا تبكي؟ البكاء هو عمل النساء! ثم یخرج منديله الحريري اليزدي من جيبه و یقوم و يرقص بمفرده بينما كان الجميع يبكون»!
📚مصباح الهدی (مجموعة من أقوال الدولابي)ص۳۰۵
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. المنديل اليزدي هو قطعة من القماش أبعادها حوالي 120 × 140 سم، النوع الأصلي منها منسوج من خيوط ألفان المصنوعة من الحرير. و أما رقصة المنديل اليزدي هي إحدى الرقصات الإيرانية القديمة، والتي تعود جذورها إلى ثقافة مدينة يزد الواقعة في إيران. يتم أداء هذه الرقصة باستخدام المناديل الملونة والحركات الإيقاعية وهي رمز لاظهار الفرح و السرور.
🔰پست مرتبط
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
❗️رقاصی عارف واصل (!!) در مجلس عزای امام حسین علیه السلام !!!
https://eitaa.com/sufi110/1839
#دولابی
#کتاب_مصباح_الهدی
#مهدی_طیب
#انحرافات_عملی
#شادی_روز_عاشورا
#عاشورا
🔵صوفی پژوهی
@sufi110