💢 بررسی کتاب مناقب ابنعربی
🔻 بعضی از مدافعین ابن عربی برای اثبات تشیع او به کتابی به نام المناقب - که حاوی صلوات نویسنده کتاب بر حضرات معصومین علیهمالسلام است - استناد کردهاند و آن را تألیف ابن عربی میدانند.
🔻 آقابزرگ طهرانی کتاب المناقب را منسوب به ابن عربی و شخص دیگری به نام عیانی خفری دانسته و در این باره مینویسد: [کتاب المناقب] منسوب به محییالدین بن عربی است و شاید آن کتاب [المناقب] از تألیفات عیانی خفری باشد .
🔻 اما این انتسابها دلیل محکمی ندارد و قرائن حاکی از این است که منشأ انتساب کتاب به ابن عربی توسط آقابزرگ تهرانی، شرح محمدصالح موسوی خلخالی بر کتاب المناقب میباشد؛ یعنی پیش از محمد صالح موسوی خلخالی هیچ کس این کتاب را منسوب به ابن عربی ندانسته است؛ لذا انتساب کامل این کتاب به ابن عربی ثابت نیست؛ به همین دلیل نمیتوان برای اثبات تشیع ابن عربی به آن استناد کرد.
✍️طالب الحق
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
🌐https://www.adyannet.com/fa/news/45589
📎 #ابن_عربی
📎 #شیعه
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
🔰🔰معرفی کتابهای نقد تصوف
📚فلسفه و عرفان از نظر اسلام
✍️محمد صدرزاده
🔷ناشر: روشنای مهر، 1390، تهران
🔷نوبت چاپ : چاپ اول
🔷تعداد صفحات:496.
📖کتابخانه تصوف
🌐https://eitaa.com/joinchat/467862359Cf85aa6c26b
🌐https://t.me/sufIsm110
📚 تصوف و مساله شریعت
✒️سیدعلیرضا موسوی
شریعتگریزی، سرباززدن از انجام تکالیف دینی و اباحهگری، از محوریترین و مهمترین آسیبهای فردی و اجتماعی مشترک میان تمام عرفانهای باطل و معنویتهای نوپدید کهن از جمله تصوف است.
در این اثر به مسائلی چون تاریخ و کلیات مسأله شریعت گریزی، خلاف شرع بودن اصل مکتب تصوف، تفاوتهای اساسی مفهوم و مصادیق شریعت در تصوف و تشیع پرداخته شده است. همچنین دو بعد مبانی نظری و مصادیق عملی شریعتگریزی در تصوف به طور دقیق بررسی شده است.
💵 برای سفارش این اثر با تخفیف ۲۰٪ به سایت رسمی انتشارات خاتم النبیین (ص) مراجعه بفرمایید.
🌐website www.nashrekhatam.com
السلام علیک فی آنآء لیلک و اطراف نهارک...
سلام بر تو ای مولایی که در شب تیرهی غیبت، همه از تو نور می جویند؛
و در روز ظهورت، همه با آفتاب تو راه بندگی را میپویند.
#سلام_امام_زمانم❣
#صبحت_بخیر_آقای_من🌤
📌 پنجشنبه
☀️ ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ هجری شمسی
🌙 ۳ صفر ۱۴۴۶ هجری قمری
🎄 8 آگوست ۲۰۲۴ میلادی
📎 #تقویم
هدایت شده از صوفی پژوهی
انشاءالله
امروز پنجشنبه، ساعت ۸ صبح
در شبکه دو
برنامه صبحانه ایرانی، از جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان و کتاب گلستان هفتم خواهیم گفت.
هدایت شده از صوفی پژوهی
📌دعوتید به مراسم اختتامیه دومین دوسالانه جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان.
اختتامیه این دوره، همزمان با آیین رونمایی از کتاب مجموعه داستان برگزیدگان اولین دوره این دوسالانه برگزار میشود.
زمان: ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
مکان: باغ کتاب تهران
نگارستان(بلوکc)، طبقه همکف، سالن شماره ۸ آمفیتئاتر
📌شهید محمد حسین حدادیان وسه پرسنل
مظلوم ناجا درتاریخ یکم اسفند سال ۹۶مصادف با سحر شهادت خانم حضرت زهرا س درخیابان پاسداران توسط دراویش داعشی صفت بشهادت رسیدن وبیش از ۸۰نفر مجروح شدن.
#دراویش_سلطانعلیشاهی
#شهید_محمدحسین_حدادیان
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#معرفی_کتاب ۲۰۴
#تازه_های_کتاب_به_نشر
گلستـان هفتـم
۲۲ داستان از ۲۲ نویسنده
داستان - بزرگسال | این کتاب حاوی داستانهایی با موضوعات کمتر پرداخته شده از «فرقههای ضاله و عقاید انحرافی»است.
تمام داستانهای «گلستان هفتم» در نخستین دوره دو سالانه جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان برگزیده شدهاند.
✅ ۱۰ داسـتان منتخب این کتاب، ماجرای به شهادت رسیدن محمدحسین حدادیان توسط دراویش گنابادی را با حفظ واقعیت و بهرهگیری از تخیل، از زوایای مختلف روایت کردند.
عرفانهای نوظهور، سلفی تکفیری، صوفیه، وهابیت، بهائیت، داعش و ... موضوع ۱۲ داستان دیگر کتاب است.
[۲۰۸صفحه
قطع رقعی
چاپ اول
قیمت پشت جلد ۱۱۰ هزار تومان]
📬لینک ثبت سفارش
https://B2n.ir/u10564
۰۹۰۲۷۶۵۲۰۰۸
📚مشاهده همه کتابهای بهنشر
www.behnashr.com
#انتشارات_به_نشر
#گلستان_هفتم
🔻الدولابي و قصة العارف الراقص في عزاء مولانا و سیدنا الامام الحسين (عليه السلام)!
الدولابي ینقل قصة العارف الصوفي الذي کان يرقص بالمنديل اليزدي¹ في مجلس عزاء أهل البيت (عليهم السلام)!
یقول بالنص:
«الحاج هادي الأبهري الذي كان مجنونا بحبه لأهل البيت وخاصة الإمام الحسين (عليهم السلام). في بعض الأحيان، في مجلس الإمام الحسين كان يقرأ المصیبة و يبكي بمحبة لدرجة أنه الجمیع کان تنقلب أحوالهم. عندما کان يبكي الجميع، هو تصیبه حالة من النشویٰ ثم یقول في نفسه: لماذا تبكي؟ البكاء هو عمل النساء! ثم یخرج منديله الحريري اليزدي من جيبه و یقوم و يرقص بمفرده بينما كان الجميع يبكون»!
📚مصباح الهدی (مجموعة من أقوال الدولابي)ص۳۰۵
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. المنديل اليزدي هو قطعة من القماش أبعادها حوالي 120 × 140 سم، النوع الأصلي منها منسوج من خيوط ألفان المصنوعة من الحرير. و أما رقصة المنديل اليزدي هي إحدى الرقصات الإيرانية القديمة، والتي تعود جذورها إلى ثقافة مدينة يزد الواقعة في إيران. يتم أداء هذه الرقصة باستخدام المناديل الملونة والحركات الإيقاعية وهي رمز لاظهار الفرح و السرور.
🔰پست مرتبط
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
❗️رقاصی عارف واصل (!!) در مجلس عزای امام حسین علیه السلام !!!
https://eitaa.com/sufi110/1839
#دولابی
#کتاب_مصباح_الهدی
#مهدی_طیب
#انحرافات_عملی
#شادی_روز_عاشورا
#عاشورا
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
🔰🔰معرفی کتابهای نقد تصوف
📚پشت پرده خانقاه ذهبیه(بررسی افکار و عقاید فرقه ذهبیه)
✍️ منصور کیانی
🔷ناشر: راه نیکان
🔷زبان: فارسی
🔷سال چاپ: 1391
🔷نوبت چاپ: 1
🔷تعداد صفحات: 268
🔷قطع و نوع جلد: رقعی (شومیز)
#معرفی_کتاب
📖کتابخانه تصوف
🌐https://eitaa.com/joinchat/467862359Cf85aa6c26b
🌐https://t.me/sufIsm110
🔰🔰توضیح کتاب:
💢موضوع کتاب حاضر، بررسی افکار و عقاید «فرقة ذهبیه» است.
⬅️این نوشتار که مجلّدی از مجموعة «تصوّف شناسی فرقهای» است، با هدف آشنایی مخاطب با تمامی نظرات و نقلقولهای «صوفیه» و «ذهبیه» در کنار اصول شرع و آیات قرآن و قضاوت دربارة افکار و عقاید «فرقة ذهبیه» تدوین شده است.
⬅️در این راستا نخست توضیحی دربارة پیدایش جریان فکری صوفیه و آشنایی اجمالی با «ذهبیة اغتشاشیه» ارائه و اصول دین از دیدگاه این فرقه شرح داده شده است.
⬅️سپس تضاد درویشان با فقها و حکیمان بررسی گردیده و معنای «مراد» و «مرید» در نزد درویشان تشریح گردیده و چرایی و چگونگی شکلگیری «خانقاه» بیان شده است.
⬅️در بخش دیگری از کتاب، مشی سیاسی اجتماعی ذهبیه و نظرات آنها دربارة جعل حدیث بررسی گردیده و در فصل آخر «معروف کرخی» به عنوان سلسله جنبان ذهبیه معرّفی شده است.
#معرفی_کتاب
📖کتابخانه تصوف
🌐https://eitaa.com/joinchat/467862359Cf85aa6c26b
🌐https://t.me/sufIsm110
💢نقد جزوه عاشورا روز حزن یا سرور سیدالشهداء علیهالسلام(قسمت اول)
❌محمدحسن وکیلی در راستای توجیه حالات وجد و سرور «جلالالدین محمد بلخی» و «سیدهاشم حداد» در روز عاشورا مقالهای نوشته و در آن مقاله توجیهاتی را ذکر کرده؛ در این رابطه ایشان مینویسند: «حقیقت امر این است که ما در روایات أئمه علیهمالسلام، در صفات مؤمنین واقعی و شیعیان حقیقی با یک قاعده کلی مواجه هستیم. فرمودهاند یکی از صفات شیعه این است که: یفرحون لفرحنا و یحزنون لحزننا. [بحار الأنوار، ج ۴۴، ص ۲۸۷ و ص ۲۹۰ و ر ک: ص ۲۸۶.]... به طور کلی معیار سرور و حزن در انسان، علائق و گرایشهای وی میباشد. شیعه که پیرو و دنبالهرو أئمه علیهمالسلام است، چون در مسیر دین تربیت میشود، تمایلات و کششهایش با امامان و موالیش هماهنگ میشود و در نتیجه از هرآنچه ایشان مسرور یا محزون میشوند، شیعه نیز مسرور و محزون میگردد. این یک قانون و کبرای کلّی در شناخت شیعیان واقعی است که وظیفه و دستورالعمل سائر شیعیان را نیز مشخّص میکند. از طرفی وقتی به واقعه عاشورا نظر میکنیم، میبینیم واقعه عاشورا آمیختهای از حزن و سرور است؛ یعنی، از سوئی نهایت سرور و شادمانی اهلبیت علیهمالسلام در عاشورا متحقّق میشود، و از سوئی عمیقترین مصائب و دردناکترین حادثهها در این ایام اتّفاق افتاده است». [1]
❗️❓چرا در حالت و سیره هیچ یک از حضرات معصومین علیهمالسلام، این چنین حالت سروری را که آقای وکیلی ذکر میکند، مشاهده نمیشود؟!
📖پینوشت:
[1]. وکیلی، محمدحسن، جزوه عاشورا روز حزن یا سرور سیدالشهدا علیهالسلام، ص ۴ و ۵.
#محمد_حسن_وکیلی
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : عزاداری انبیاء و پیامبر بر امام حسین علیه السلام
🎙 #حجت_الاسلام_والمسلمین_دکتر_ابوالقاسمی
#انحرافات_عملی
#شادی_روز_عاشورا
#عاشورا
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
29.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها بر امام حسین علیه السلام
🎙 #حجت_الاسلام_والمسلمین_دکتر_ابوالقاسمی
#انحرافات_عملی
#شادی_روز_عاشورا
#عاشورا
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ_کوتاه #ریلز
🔷 روز عاشورا پیامبر ص شادمان بودنو یا محزون؟
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالقاسمی
#انحرافات_عملی
#شادی_روز_عاشورا
#عاشورا
🔵صوفی پژوهی
@sufi110