eitaa logo
صوفی پژوهی
317 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
647 ویدیو
101 فایل
راهی برای رسیدن به باطن تصوف مخاطبین عزیز،انتقادات، پیشنهادات و سؤالات خویش را به آیدی ذیل ارسال کنید. @Sadat6265
مشاهده در ایتا
دانلود
گزارش تصویری از ششمین مراسم سالگرد شهید محمد حسین حدادیان 📌شهید محمد حسین حدادیان و سه پرسنل مظلوم ناجا شب شهادت خانم حضرت زهرا سلام الله علیها " یکم " اسفند ۹۶ توسط فرقه ضاله صوفیه (دراویش گنابادی) در خیابان پاسداران تهران توسط اعضای این فرقه‌ داعشی صفت به شهادت رسیدند و بیش از ۸۰ نفر مجروح گردیدند. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
💢ارتباط متصوفه با امام سجاد (علیه السلام) 🔶متصوفه در زمان‌های مختلف تلاش کرده‌اند که حضرات معصومین علیهم‌السلام را طرفداران آموزه‌های خود جلوه داده و بزرگان خویش را منسوب به سلسله‌های صوفیان معرفی کنند و با همین شیوه در جامعه شیعی نفوذ کنند. 🔶نائب الصدر محمد معصوم شیرازی (معصوم‌علی‌شاه)، صاحب کتاب «طرائق الحقائق» نیز در راستای چنین شگردی، مدعی است که «ابراهیم ادهم»، سر سلسله فرقه ادهمیه، از سوی امام زین‌العابدین علیه‌السلام اجازه دستگیری دارد. 🔷 با دقت در منابع تاریخی، مشخص می‌شود اشکال‌هایی بر این ادعا وارد است؛ از جمله اینکه بنا بر گواهی تاریخ، «ابراهیم ادهم» زمان امامت حضرت امام محمدباقر علیه‌السلام را نیز درک کرده و با وجود حضور امام پنجم، دیگر صحیح نیست که بگوییم، وی سلسله‌ای را به دستور امام چهارم راه‌اندازی کرده باشد؛ اگر وی طبق ادعای متصوفه، شیعه بود، می‌بایست این اجازه را در طریقت از امام باقر علیه‌السلام گرفته باشد و یا لااقل مهر تأیید ایشان را داشته باشد. جهت مشاهده کامل مقاله روی لینک زیر کلیک بفرمایید👇 https://www.adyannet.com/fa/news/44101 📎 📎 📎 🔵صوفی پژوهی @sufi110
شکنجه و آزار جسمی؛ راه وصول به حق ؟!1️⃣ 🔶دین مقدس اسلام برای تعالی و رشد معنوی و به کمال رسیدن همه انسان‌ها، وظایف و تکالیفی را برای آنان در نظر گرفته است، که همه مسلمانان مکلف به انجام این تکالیف شرعی (انجام واجبات و ترک محرمات) هستند. 🔷در وجوب عمل به این تکالیف شرعیه و به‌زحمت افتادن و ریاضت‌کشیدن، در بین تمام مسلمانان شکی نیست. 💢اما انجام این تکالیف برای عده‌ای سهل و آسان و برای بعضی سخت و دشوار است، که دشوار بودن آن، به دلیل راحت‌طلبی انسان در این دنیا و سهل بودن این تکالیف برای بعضی همچون ائمه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) و عالمان و عارفان، به دلیل ایمان و حب آنان به حق‌تعالی است، که با انجام نمازهای مستحبی زیاد و طولانی و همچنین دائما در روزه بودن، از این عبادتشان لذت می‌برند. 🖊پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب 🔵صوفی پژوهی @sufi110
💢 توصیه امام رضا علیه السلام برای روزهای آخر شعبان ✅ امام رضا علیه السلام در آخرین جمعه ماه شعبان به اباصلت فرمود: بیشترِ ماه شعبان، سپری شده است... پس در روزهای باقیمانده کوتاهی های روزهای گذشته را جبران کن و باید به آنچه برایت مهم است، اقدام کنی: ⏪ ۱. زیاد دعا کن؛ ⏪ ۲. زیاد استغفار کن؛ ⏪ ۳. زیاد قرآن تلاوت کن؛ ⏪ ۴. از گناهانت به درگاه خدا توبه کن تا خالصانه به ماه خدا وارد شوی؛ ⏪ ۵. هر امانتی که گردنت هست، ادا کن؛ ⏪ ۶. تمام کینه هایی که در دلت نسبت به مؤمنان داری، از دل بیرون کن؛ ⏪ ۷. هر گناهی که به آن مبتلا هستی، از آن دست بکش و تقوای خدا پیشه کن و در آشکار و پنهان بر خدا توکل کن؛ ⏪ ۸. در روزهای باقیمانده این ماه بسیار بگو: 🌸 «اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِیمَا مَضَی مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْهُ»؛ «خداوندا اگر در روزهای گذشته شعبان ما را نیامرزیدی، پس در روزهای باقیمانده بیامرز». 📚 عیون اخبارالرضا علیه السلام، ج۲، ص۵۱ 🔵صوفی پژوهی @sufi110
شکنجه و آزار جسمی؛ راه وصول به حق ؟!2️⃣ 👈🏻اما مطلب قابل‌ذکر اینکه، بعضی از عارف نمایان، مانند صوفیان که ادعای فانی شدن در ذات خدا را دارند، راه وصول به حق‌تعالی و رسیدن به کمالات معنوی را، در ریاضت‌های غیرشرعی دیده‌اند، به‌گونه‌ای که در مسئله ریاضت، حدّ افراط را در پیش گرفته‌اند و اعمال مختلف سخت و غیرشرعی و حتی غیر عقلی را در برنامه‌های ریاضتی خود قرار داده‌اند. 💢یکی از این ریاضت‌ها، که کاملاً برخلاف کلام الهی و سیره ائمه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) بوده و حتی از این ریاضت‌ها نهی هم شده، شکنجه و آزار رساندن به جسم خود است. 🖊پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 پنجشنبه ☀️ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ هجری شمسی 🌙 ۲۶ شعبان ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 7 مارس 2024 میلادی 📎 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹پانزدهم اسفند سالگرد حضور مقام معظم رهبری در بیت شهید فتنه دراویش ♦️(شهید محمدحسین حدادیان متولد ۷۴ در اول اسفند سال ۹۶ در خیابان تهران توسط فرقه ضاله نعمت اللهی گنابادی (فرقه ) به فجیعترین شکل به شهادت رسیدند.مزار ایشان در امامزاده علی اکبر(ع) چیذر می باشد.) 🔵صوفی پژوهی @sufi110
🌹قرآن هدیه رهبرمعظم انقلاب به خانواده شهید محمد حسین حدادیان، از شهدای درگیری با دراویش ♦️سالروز حضور در بیت این شهید 🔵صوفی پژوهی @sufi110
صوفی پژوهی
🔶رمان نقد تصوف 🔰🔰هفت مَن نمک در چشم ریخت!9️⃣3️⃣ عطّار در تذکره(1) گوید: شبلى (یکى از رهبران تصوّف)
🔶رمان نقد تصوف 🔰🔰حرکات شرم آور0️⃣4️⃣ 🖊در طرائق(1) مى نویسد: ⬅️شبلى با اصحابش مى گذشت، کلّه اى دید که بر آن نوشته: «خَسِرَ الدُّنیا وَالآخِرَة» دنیا و آخرت را باخته است. ⏪شبلى گفت: به عزّت خدا که این یا سر پیغمبر است یا امام! مریدان گفتند: یعنى چه؟ گفت: در راه او (خدا) تا دنیا و آخرت را زیان نکنى به او نرسى. 🖊و نیز در طرائق(2) از تذکره عطّار نقل مى کند که شبلى چند گاه ناپدید شد، آخر او را در «مخنث خانه» (مرکز فساد) یافتند، گفتند اینجا کجاست که آمدى؟ گفت: همان طور که مخنث ها در دنیا و آخرت نه مردند و نه زن، من هم در امر دین نه مرد هستم نه زن، پس جاى من اینجاست! 💢درویش: آرى مردان خدا در مسیر ریاضت به «مخنث خانه» هم مى روند. ❇️ادیب زاده صداى شلیک خنده اش بلند شد... . 💢درویش رو به او کرد و گفت: توى دلت قند آب مى کنند؟ ❇️ادیب زاده: نه جانم اینها مفاخر رهبران شماست. ✳️آقاى فاضل: خلاصه آنکه به گفته شیخ عطّار بالاخره کار شبلى بر اثر این کجروى ها به جایى کشید که حرکاتى از او سر زد که او را به تیمارستان بردند و زنجیر کردند.(3) (1). طرائق، ص 205. (2). طرائق، ص 207. (3). زهد و تصوّف، ص 137. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
💢شکنجه و آزار جسمی؛ راه وصول به حق ؟!3️⃣ ❌چنانچه در احوالات شبلی آمده است که: «شبلی سردابه‌ای داشت که هرگاه به آنجا داخل می‌شد، آغوشی از چوب با خود به آنجا می‌بُرد و هرگاه غفلتی به دل او می‌آمد، خویش را بدان چوب می‌زد، و گاهی اوقات که همه چوب‌ها شکسته می‌شد، دست و پای خود را به دیوار می‌زد.»[1] و همچنین نقل است که: «شبلی در اوایل مجاهدت و ریاضت، سال‌های دراز، نمک در چشم می‌ریخت تا خواب به چشم او نیاید و می‌گفت که حق‌تعالی مرا اطلاع داد و گفت هر که بخوابد غافل بُوَد و غافل، محجوب بُوَد.»[2] 📖پی‌نوشت: [1]. عطار نیشابوری، تذکرة الاولیا، تهران، کتابخانه مرکزی، 1321 هجری شمسی، جلد ۱، صفحه .131 [2]. همان ص 130. 🖊پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب 🔵صوفی پژوهی @sufi110