eitaa logo
صوفی پژوهی
297 دنبال‌کننده
2هزار عکس
488 ویدیو
84 فایل
راهی برای رسیدن به باطن تصوف مخاطبین عزیز،انتقادات، پیشنهادات و سؤالات خویش را به آیدی ذیل ارسال کنید. @Sadat6265
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢انحرافات عملی صوفیه ❌سماع 1️⃣ 🔺رقص سماع بر خواسته از مسلک صوفیه است که تا قبل از آن در هیچ‌یک از مذاهب شیعه و اهل سنت غیر صوفی دیده نشده بود. لذا بهترین قضاوت در مورد سماع، می‌تواند قضاوت و دیدگاه خود بزرگان صوفیه در مورد این عمل باشد. در بین مذاهب اسلامی هم نه‌تنها مذهب شیعه سماع را بدعت و حرام می‌داند بلکه در مذهب اهل سنت نیز تمام روسای چهارگانه مذهب اهل سنت، سماع را باطل و حرام دانستند. 🔺قائلین و موافقین سماع سعی کردند با مستند کردن رقص سماع به آیات قرآن و منسوب کردن آن به سیره و روش پیامبر اکرم (ص) عمل رقص سماع را نزد متشرعین توجیه کرده و آن را امری مقدس و عرفانی جلوه دهند، که متشرعین ظاهرگرا قابل به درک آن نیستند. ولی رقص سماع و توجیهاتی که برای دفاع از آن شده، توسط خود صوفیه به نقد و چالش کشیده شده است. بزرگانی از صوفیه به نقد و رد توجیهات سماع پرداخته‌اند که در عظمت و جایگاه آنان نزد خود صوفیه هیچ شکی نیست. در اینجا به پاره‌ای از نظرات ایشان درباره رقص سماع می‌پردازیم. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السَّلاَمُ عَلَى مُفَرِّجِ اَلْكُرُبَاتِ... ❣ ‌سلام بر تو ای مولایی که آخرین امید درماندگان، به دستان گره گشای توست. سلام بر تو و بر روزی که گره از کار عالم باز خواهی کرد. 🌤
📌 یکشنبه ☀️ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ هجری قمری 🎄 20 اکتبر 2024 میلادی 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای چاره ساز، مشکل ما را تو چاره کن برحال خراب عاشقانت، نظاره کن پرده ز رخ نمی کشی ای ماه دل، مکش حرفی بزن به جانب ما یک اشاره کن 🌤
38.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟩 رعایت تقوا و مراقبت از مکر تصوّف ⛔️ الالتزام بالتقوی والحذر من مکر التصوف 🟨 تقویٰ کی پابندی اور تصوف کے دھوکے سے بچاؤ 🎙بخشی از بیانات: آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی دام‌ظله 🕌 اصفهان | ۸ شوال ۱۴۴۴ هـ.ق
⭕️ لزوم بهره‌گیری از معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام و دوری از فلسفه و تصوّف ملامحسن فیض کاشانی، عالم و محدّث شیعه در قرن یازدهم هجری که مدّتی از عمر خود را برای تحقیق و تألیف در زمینۀ فلسفه و تصوف صرف کرد، در اواخر عمرش به انحراف و ضلالت این دو مکتب پی برد و رساله‌ای بنام «الإنصاف» در اعتراف به این مطلب مهم تألیف کرد که در بخشی از آن می‌نویسد: ⚠️سبحان الله! عجب دارم از قومی که بهترینِ پیغمبران را بر ایشان فرستاده‌اند به جهت هدایت، و خيرِ ادیان ایشان را ارزانی فرمود از روی مرحمت و عنایت، و پیغمبرِ ایشان کتابی گذاشته و خلیفۀ دانا به آن کتاب، واحداً بعد واحد بجای خود گماشته به نصّی از جانب حق، تا افاضتِ نورِ او تا قیامِ قیامت باقی و تشنگانِ علم و حکمت را به قدرِ حوصله و درجۀ ایمانِ هر یک ساقی باشد، حيث قال: "اني تارک فيكم الثقلين ان تمسكتم بها لن تضلوا بعدي، كتاب الله وعترتي اهل بيتي"؛ ایشان التفات به هدایتِ او نمی‌نمایند و از پی دریوزۀ عِلم، بر درِ اُممِ سالفه می‌گردند و از نمِ جوی آن قوم، استمداد می‌جویند و به عقولِ ناقصۀ خود استبداد می‌نمایند! مصطفی اندر جهان آنگه کسی گوید ز عقل؟! آفتاب اندر جهان آنگه کسی جوید سها؟!... 🔺همانا این قوم، گمان کرده‌اند که بعضی از علومِ دینیّه هست که در قرآن و حدیث یافت نمی‌شود و از کتبِ فلاسفه یا متصوّفه می‌توان دانست و از پی آن باید رفت! مسكينان نمی‌دانند که خلل و قصور، نه از جهتِ حدیث یا قرآن است، بلکه خلل در فهم و قصور در درجۀ ایمان ایشان است! قال الله سبحانه: "ونزلنا عليك الكتاب تبياناً لكل شي وهدى ورحمة وبشرى للمسلمين" الى غير ذلك مما جاء في معناه...» 📜 ده رساله (فیض‌کاشانی)، ص۱۸۶ 🤲 یارب فرج صاحب ما را برسان
ای ظهورتـ❤️ـ ... دردها را ... خوشترین درمان ... بیاااا سلام موعـ❤️ـود مهربانم .... 🌤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 بیانات مرحوم حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت ره 📌اثر همراه با 🔵صوفی پژوهی @sufi110
💠 إخبار از غیب : 👈 خبر دادن از آینده به هیچ وجه دلیل بر معنویّت مخبر نیست. مرتاضان هندی نیز ریاضت باطل می‌کشند و از آینده خبر می‌دهند، بلکه معیار در معنویت، پیروی از دستور شرع است. ● یکی از مدعیان عرفان و تشرّف، از آینده خبرهایی می داد و احتمال می‌دهم ریاضت‌هایی هم کشیده بود. ● یکی از اشراف اردبیل به نام حاج جواد مجتهدزاده، اخوی زاده میرزا علی اکبر اردبیلی و نوه ملا محسن مجتهد اردبیلی، که بسیار خوش فهم و باهوش و امام زمانی و محشور با علماء بود، تصمیم می‌گیرد خانه ای در قم بخرد. به همین منظور وارد قم می شود و در مسافرخانه ابن سینا اتاق کرایه می کند تا پس از خرید منزل، خود و خانواده‌اش به آنجا بروند. ● در همین ایام، شبی آن شخص مدعی عرفان به منزل سرهنگ بازنشسته‌ای به نام فرهنگ صدرایی که اواخر هم معمّم شد و منزلی نزدیک مدرسه حجّتیه داشت و بعدها آقای آسید احمد اشکوری آن را خرید، می رود. حاج جواد مجتهدزاده نیز به منزل سرهنگ می‌رود. ● آن شخص مدعی به حاج جواد گفت: من شما را شام اینجا می‌بینم، خوابیدن را هم همین جا می‌بینم، تابستان هم شما را در اردبیل می‌بینم و خانه‌ای که می‌خواهید بخرید، نصیب شما نمی‌بینم. به این شکل چهار خبر از آینده داد. ● حاج جواد برای باطل کردن کردن ادّعاهای او، هنگامی که سفره شام پهن شد، از جا بلند شد و بیرون رفت. اهل مجلس گفتند: کجا می‌خواهی بروی!؟ میرزا حسین مصطفوی که از مریدهای آن شخص بود، گفت: چرا بد اخلاقی می‌کنی؟ صاحب خانه هم مانع شد، ولی حاج جواد گفت: اگر حرف او درست باشد، اگر بروم، باز مرا به اینجا بر می گرداند. حاج جواد رفت و نان سنگکی خرید و شام را در مسافرخانه خورد و همانجا خوابید و به این صورت دوتا از خبرهای غیبی آن شخص، خلاف واقع درآمد. ● حاج جواد می‌گفت: ولی موقعی که می‌خواستم خانه بخرم، به مشکل برخوردم. لذا به حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) رفتم و به آن حضرت عرض کردم که امر خریدن خانه به مشکل خورده و اگر عنایتی نکنید و از خدا نخواهید که مشکل من حل شود، ادعای باطل این شخص ثابت می شود. بعد از این توسل، با عنایت حضرت معصومه (سلام الله علیها) مشکل حل شد و مراحل ثبت سند رسمی خانه تمام شد. ● در همان زمان در میان مریدان آن شخص منتشر شده بود که حاج جواد بی جهت به این در و آن در می‌زند و همان طور که مرادشان گفته، خانه نصیبش نخواهد شد. حاج جواد می‌گفت: در حجره آقا میرزا حسین مصطفوی کتابفروش بودم که این مطلب در آنجا نیز مطرح شد و گفتند که بی جهت تلاش نکنید. من همانجا قباله خانه را بیرون آوردم و نشان دادم. ● همچنین بنا داشتم برخلاف پیش گویی آن شخص، تابستان به اردبیل نروم و تصمیم گرفته بودم اگر خانه قم مهیا نشد، به مشهد یا جای دیگر بروم که با خرید خانه قم، تابستان را در قم ماندم و به این ترتیب پیشگویی های سوم و چهارم آن شخص نیز خلاف واقع درآمد. ....................................... ۱. مرحوم آیت الله سیدمحمدمهدی مرتضوی لنگرودی در کتاب «ارمغان هند و پاک» (ص ۱۲۲-۱۳۵) نمونه ای از اخبار مرتاضان هندی از آینده را نقل کرده است. 📚جرعه‌ای از دریا؛ ج۴؛ ص۵۷۸ 🔵صوفی پژوهی @sufi110
🎥صوفی مدیا ✳️پیامرسان ایتا 🆔https://eitaa.com/sufiMedia ✳️پیامرسان تلگرام 🆔https://t.me/sufimedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🌿سلام امام زمانم🌿🌺 📖 السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِمِ ... 🌱سلام بر آن خورشیدی که همه مردمان تاریخ در انتظارش بوده اند و با طلوعش همگان زیر سایه محبّتش یکدل و یک نوا می شوند. 🔅سلام بر او و بر لحظه های طلوعش. 📚 مفاتیح الجنان، زیارت امام زمان سلام الله علیه به نقل از سید بن طاووس. ┄┅═✧❁✧═┅┄ 🌸 سلام قرارِ قلب بی قرارِ ما 🌸 چه خوب است که از آرزوهایم خبر داری! و من دل‌خوشم به تو پیدای پنهان، وارث زمین و زمان، که آگاهی بر احوال نهان.🌺🌼🌺 🌱.برقآمت دلربای مهدی صلوات.🌱 📎 📎
📌 چهارشنبه ☀️ ۲ آبان ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۱۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ هجری قمری 🎄 23 اکتبر 2024 میلادی 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسانی که ولایت و امامت ائمه اهلبیت علیهم السلام را با علم و آگاهی و از روی تعصب قبول نمیکنند چه سرنوشتی در انتظارشون هست ؟ 👈 کارشناس : .
4_5782982651551943124.mp3
18.02M
🎙 استاد علی محمدی هوشیار 🔹آشنایی با فرقه های فعال در ایران(۲) 🔹با موضوع: فرقه های صوفیه (۱) 🔵صوفی پژوهی @sufi110
🔻 زندگی در ردای درویشی(تصوف)؛ چالش‌ها و پیامدها زندگی در ردای درویشی و تحت مبانی و اصول فرقه‌ای که از آن به «طریقت» تعبیر می‌کنند، آثار و پیامدهای زیان بار زیادی بر مریدان دارد؛ آثاری خزنده که به تدریج در وجود مرید درونی و عجین می‌گردد تا جایی که حتی نسبت به آن آگاهی ندارد. اساساً شالوده فرق درویشی یعنی مبتنی بودن بر رابطه مرید و مرادی و لزوم طی طریق تحت لوا و به اصطلاح هدایت مرشد و قطب، زمینه‌ساز پیامدها و آثاری خاص و اجتناب‌ناپذیر بر زندگی مریدان است که تمامی شئون حیات فردی و اجتماعی آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. مرید یک جریان بودن در درجه نخست نیروی «اراده» را از فرد سلب می‌کند. ارادت محض، مرگ تدریجی اراده و نیروی اندیشه را به‌دنبال خواهد داشت که البته منظور و هدف مراد و مرشد نیز همین است. همین آسیب، مهم‌ترین صدمه و ریشه بسیاری دیگر از آسیب‌های روانی به شخصیت مرید است. مصادیق بسیاری برای این نوع آسیب شخصیتی - روان شناسی برشمرده شده از عدم اعتماد به نفس و ترس گرفته تا اختلال هویتی و ادراکی که با آنچه در فرق درویشی مشاهده می‌شود، مطابقت دارد. ها 🖋کانال حقیقت سراب 🔵صوفی پژوهی @sufi110