eitaa logo
نسل آفتاب
849 دنبال‌کننده
14.9هزار عکس
7هزار ویدیو
181 فایل
کانال اصلی کپی کلیه مطالب آزاد است حرف دلتان رو به صورت ناشناس بفرستید https://harfeto.timefriend.net/16661122313610
مشاهده در ایتا
دانلود
بیمه کردن فرزندان با تربت امام حسین علیه‌السلام امام صادق علیه‌السلام فرمود: کام کودکانتان را با تربت حسین علیه‌السلام بردارید؛ چون خاک کربلا فرزندانتان را بیمه می‌کند. بهتر است پس از تولد نوزاد، تربت بر لب او مالیده شود و پس از آن، مادرش به او شیر بدهد. درمان تمام بیماری‌ها با تربت امام حسین علیه‌السّلام صفحه ۵۱ جهت خرید آسان کتاب به لینک زیر مراجعه کنید: https://b2n.ir/Torbat ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبرک جستن مقام معظم رهبری با تربت سیدالشهداء علیه‌السلام سیدالشهداء همراه‌ونگهدارت باشه آقا ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: آینده مال ما است اللهم‌ احفظ‌ قائدنا ‌الامام ‌خامنه‌ای ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام‌خامنه‌ای: جنگ تحمیلی ملت بزرگ ما با ایستادگی و مقاومت خود در راه خدا، این توطئه را به وسیله و نردبانی به سمت قله‌ی آرزوها و ارزشهای اسلامی و وسیله‌ای برای پیشرفت تبدیل کرد.  ۱۳۶۹/۰۶/۰۱ ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
نسل آفتاب
یا لمسی، یکی از انواع غذاهای هشتگانه است که از طریق پوست سریع و راحت وارد بدن می‌شود. مزیت آن در این است که می‌توان به صورت خاص روی عضو مورد نظر استفاده کرد. مثلاً فردی که کبد گرم دارد و نمی‌تواند غذا و داروهای گرم مصرف کند می‌تواند این گرمی را از طریق غذای جذبی به عضو مورد نظر برساند. (روغن‌درمانی) یکی از روش‌های مکمل برای درمان بیماری‌هاست. امام علی علیه‌السلام: روغن، پوست را نرم می‌کند، توان مغز را می‌افزاید، منافذ بدن را می‌گشاید، کثافت پوست را از بین برده و رنگ را روشنتر می‌کند. امام حسین علیه‌السلام: یک روز در میان روغن بمال تا به سنت پیامبر صلی‌ عمل کرده باشی. امام باقر عل: روغن مالیدن شبانه، خون را در رگ به جریان می‌اندازد. امام صادق علی: هر کس مسلمانی را با روغن ماساژ دهد، به تعداد موهای آن شخص خداوند نوری را در قیامت به او عنایت می‌کند. بحار الانوار انتخاب نوع روغن بستگی به نوع بیماری و مزاج فرد دارد. برای بیماری‌های با منشا سردی، از روغن‌های گرم مثل روغن‌کنجد، سیاهدانه، بادام‌تلخ و در بیماری‌های گرم از روغن‌های معتدل‌تری همچون زیتون، بادام شیرین و بنفشه استفاده می‌شود. : پیامبرخدا اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّّم: با روغن بنفشه بدن خود را چرب کنید چرا که در تابستان سرد و در زمستان گرم است. امام صادق علیه‌السلام: بهترین روغن‌ها بنفشه است و برتری آن بر دیگر روغن‌ها مثل برتری اسلام بر سایر ادیان است و درد را از سر و چشمان می‌برد. دانشنامه احادیث پزشکی ، ، ، و نیز از غذاهای‌جذبی‌اند. ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بایکوت بازیگران بعد از بازی در سریال ‌های انقلابی آیا صداوسیمای جمهوری اسلامی ضد انقلابی‌ست البته سکوت انقلابی‌ها بی تأثیر نیست ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
ما، محیط، تشخیص.mp3
19.72M
جلسه‌ی سخنرانی با عنوان «ما، محیط و تشخیص» محورهای موضوعی: چگونه یک هدف مطلوب، امکان تحقق می‌یابد؟ نقش اطلاعات صحیح در وقوع اهداف چه میزان است؟ چگونه به اطلاعات صحیح دست یابیم؟ نقش در ایجاد انحراف اطلاعاتی و تشخیصی امروز محیط کشور برای جریان انقلابی، حائز چگونه شرایطی است؟ جریان انقلاب چگونه می‌تواند محیط امروز کشور را در راستای اهداف مطلوب، مدیریت نماید؟ در نسبت با دولت سیزدهم چه باید کرد؟ بررسی چند اشتباه رایج در تفکر و ادبیات برخی از رسانه‌های انقلابی به همت پایگاه بسیج خداداد، شهر تهران مورخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
دولت و مقاومت سیاست موسوم به حذف ارز ترجیحی با توجیه‌های مختلفی اتخاذ شده، اما آنچه که می‌توانیم به عنوان یک جمع‌بندی از زمان خروج امریکا از برجام بگوئیم آن است که دولت در ایران نهایتاً فشار تحریم‌ها را به مردم منتقل کرد. دلایلی که دولت بیان کرد در جای خود درست و قابل توجهند؛ نظیر مبارزه با قاچاق و فساد، کسر بودجه یا لزوم صرفه‌جویی، اما منشأ اصلی این دلایل بر خود دولت هم پوشیده است و در مقایسه با آن دلیل اصلی این‌ها به نظر بهانه می‌رسند. زبان حال دولت را در یک کلمه اینگونه شنیدیم: «این فشار تحمّل کردنی نیست». دولت سعی می‌کند این انتقال فشار را مدیریت کند، ولی در ضرورت آن تردید ندارد. ممکن است این بار آشوبی عمومی اتفاق نیفتد، ولی چیزی از این نکته کم نمی‌کند که دولت نحوی نارضایتی عمیق از سیاست‌هایش را در خاطر بسیاری از مردم کاشت. انداختن مشکل به گردن دولت قبل هم چندان مفید فایده نیست، هرچند دولت فعلی تصور می‌کند به خلاف دولت قبل فشار را به سوی اقشار برخوردار و متوسط هدایت کرده و «هزینه»‌ای که او نمی‌پرداخت را پرداخته، اما نهایتاً از همان پیشنهاد زمین مانده‌ی دولت قبل تبعیت کرد. قصد ندارم به مؤفقیت یا عدم مؤفقیت نهایی دولت در نیل به اهداف اقتصادی‌اش بپردازم، هرچند این سنجش هم بسیار مهم است و برخی اهل اقتصاد نشان داده‌اند که نهایتاً این وضعیت یک چرخه بی‌پایان به نفع طبقه برخوردار و موجب گسیختگی کلی طبقات اقتصادی خواهد بود. ناهماهنگی‌های اجرایی هم دلیل اصلی نارضایتی نیست. البته دولت ما امیدوار است که این فشارها با توجه به ناتوانی احتمالی امریکا در وارد آوردن تحریم‌های بیشتر آخرین مرحله از یک اصطلاحاً جراحی دردناک باشد. اگر هم این قول و پیش‌بینی را بپذیریم با نگاه به تلاطم‌های شدید اقتصاد جهانی در سال‌های اخیر در می‌یابیم که تکیه بر این دریای موّاج به این سادگی هم نخواهد بود. موج‌هایی از فشار به سوی ما آمدند که ارتباطی با تحریم‌ها نداشتند. امید به پایان امواج تحریمی پاسخی نامطمئن و خُرد به پرسشی دامنه‌دار و راهبردی است. این پرسشی است درباره جایگاه دولت. دولت، یعنی خود دولت، از تأمل برانگیزترین و شاخص‌ترین پدیده‌های دوره مدرن است. این ادعا که دولت تا پیش از دوره مدرن وجود نداشته از جنبه‌های زیادی درست است. اما دولت در دوره پیشامدرن چه معنایی داشته و تفاوت آن با دولت مدرن چیست؟ سرآغاز دولت در دوره مدرن را باید خواست یک زندگیِ قابل ارزیابی بدانیم. زندگی با همه انواع و اشکال مختلفش در سطح جامعه بایست قابل ارزیابی باشد؛ به این معنا که هر فرد برای اینکه دست به کار شود نخست باید بداند حاصل عمومی‌اش از زندگی چیست، چگونه محاسبه و پذیرفته می‌شود تا نهایتاً برای خودش و جامعه ذخیره شود. تلاطم‌های سیاسی و اقتصادی خصوصاً در هزاره دوم پس از میلاد در اروپا موجب پیدایش این درک عمومی شد که آن کیهان سنتیِ باثباتی که می‌توانستیم به آرامش و استواری و محاسبه‌پذیری آن تکیه کنیم و با آن زندگی را تضمین نماییم دیگر به آن معنا وجود ندارد. بایست تکیه‌گاهی مستحکم «ساخت» و اگر حتی لازم شد دوباره «جهان» را با تکیه بر آن به دست خویش تأسیس کرد. هم سرمنشأ و سرآغاز دولتِ مدرن و هم مایه تداوم و معناداری آن تا امروز تدارک چنین تکیه‌گاهی برای اقتصاد و سیاست داخلی بوده است. در استعمار هم شاید دولت مدرن، عناصر محاسبه‌ناپذیر سیاست داخلیش را در خارج از مرزهایش تسویه می‌کرد. برای نگه داشتن تعادل داخلی، دولت‌ها تا هزاران کیلومتر آن‌سوتر رفتند و از آن زمان تاکنون أصولاً هیچ نقطه‌ای خارج از مسئولیت‌ دولت قابل تصور نیست، هرچند در حیطه‌ی مرزهای او نباشد. مشخص شد تأسیس و نگهداشتن یک دولت نیازمند بر عهده گرفتن «جهان» است. جهانی که به واسطه تأسیس دولت‌های مجزا در تکثری روزافزون فرو می‌پاشد به تدریج توسط خود این دولت‌ها دوباره تأسیس می‌شود. این اتفاقی است که توسط کانت رسماً اعلام شد. در فلسفه کانت تأسیس مفهوم جهان مطلق و واحد یک ضرورت تنظیمی است تا بتوانیم به تفکر علمی بپردازیم، اما این ما هستیم که آن را با تکیه بر قانون علمی و اخلاقی تأسیس کرده‌ایم و دیگر خبری از آن جهان طبیعی سنتی نیست. این حکم کانت بازتاب همین یافت عمیقاً سیاسی در فلسفه است که از عصر روشنگری به این سو دولت تکیه‌گاه تأسیس مفهوم جهان است. دولتی که ابتدا تنها متعهد به مصلحت خویش بود، به تدریج متوجه شد چاره‌ای ندارد جز آنکه جهان را در یک جمع‌بندی نظری بر عهده بگیرد. در زمینه اقتصادی هم ابتدا مرکانتیلیست‌ها به عنوان نخستین نسل اقتصاددان‌ها مناسبات اقتصادی را با محوریت اقتدار دولت تحلیل می‌کردند؛ اما سرانجام کار آن‌ها به نظریه تقسیم کار «جهانی» آدام اسمیت رسید. پیدایش مفهوم «جهان» در اندیشه و سیاست مدرن با پیدایش آن در اقتصاد مدرن همزمان است. @sunshinegeneration
نسل آفتاب
دولت و مقاومت سیاست موسوم به حذف ارز ترجیحی با توجیه‌های مختلفی اتخاذ شده، اما آنچه که می‌توانیم به
دولت مدرن که اولاً متعهد به حفظ زندگی در حیطه‌ای محصور بود، در ادامه عرصه جهانی را به مصرف این تعهد رساند. این تعهّد اساسی و عمومی دولت چنان شدید بود که نگذاشت در طول دوران استعمار ملاحظات اخلاقی مانعی پیش رویش باشد. حتی برده‌داری نیز زمانی لغو شد که از پس انقلاب صنعتی دیگر نیازی به آن نبود، وگرنه تنش میان زندگی داخلی با جهان نامتعینِ خارجی همواره باقی بوده و هنوز هست. دولت مبدأ و منتهای این تنش است. در کانون این تنش می‌ایستد تا زندگی شهروندان را محاسبه‌ و تضمین کند؛ دولت میان حیطه‌ی درونیش با جهان نامتعین خارج همواره همچون مرز و معیاری عمل می‌کند. از منظری دیگر، دولت در ملتقای سیاست و اقتصاد است. این موقعیت محدود به هیچگونه دوران گذاری نیست، بلکه موقعیت اساسی دولت ایستادن و باقی ماندنش در این موضع ظاهراً تحمل‌ناپذیر است. ما همواره از این وهم ترسیده‌ایم که برای داشتن جهانی از آنِ خودمان مرزها را به روی خودمان ببندیم و از الگوی کره شمالی پیروی کنیم؛ اما سوی دیگر این ترس انصراف از تشکیل دولتی از آن خودمان است. خواستِ داشتن یک دولت در حالی که خود را در میانه تلاطم کنونی سیاست و اقتصاد جهانی بتواند پیدا کند خواستِ کوچکی نیست. بالاخص که ما هرچه کردیم به این «جهان» از پیش موجود غربی راه داده نشدیم و برخی به استبصار از مدتها پیش دریافته بودند که دروازه‌های آن جهانِ مطلق برای ما بسیار تنگ‌تر از آن است که بتوانیم از آن گذر کنیم. ترکیه هم در اتحادیه اروپا پذیرفته نشد. وضعیت روسیه هم پس از جنگ اوکراین بیشتر و بیشتر با این جهان مشخص می‌شود. چین هم مدتهاست که آماج تهدید جهان غربی است، هرچند هر دو طرف از رسیدن مناقشه به مراحل بحرانی دوری می‌کنند. این نه تنها صورت مسئله‌ی ما را عوض نمی‌کند، بلکه تأیید می‌کند: هنوز هم اگر بخواهیم جهانی داشته باشیم بدون داشتن دولتی رو به جهان نمی‌توانیم. شاید مهمترین پیامی که تحریم‌ها قرار بود در خاطر ما ایرانیان بکارد این بود که «شما نمی‌توانید دولتی از آن خویش داشته باشید تا به شیوه‌ی خویش در این جهان باشید.» برای آنکه بتوانیم دولتی داشته باشیم، پیشتر باید موقعیت اساسی دولت را که مقاومت در مرز سیاست و اقتصاد داخلی با تلاطم خارجی برای حفظ تعادل زندگی است، بشناسیم و بپذیریم. پذیرش این موقعیت موجب می‌شود مقاومت از یک موقعیت گذار تبدیل به برنامه همیشگی دولت شود. معیار مقاومت حفظ زندگی است. شاید به نظر رسد دولت صرفاً یک ابزار برای این هدف است، اما در واقع و بیشتر این «سایه»ی دولت است که کار می‌کند. سایه‌ای که به اندازه بلندای جهان ما می‌گسترد و زیر آن تازه زندگی سیاسی ما معنا می‌شود. امروز مردم برخی کشورهای منطقه حتی در عین معارضه با دولت ایران عملاً در سایه‌ی دولت ایران هستند، چرا که به واسطه او می‌توانند به شیوه‌ی خویش زندگی کنند. پس دولت باید بتواند از سایه‌اش محافظت کند. جهانی که قرار است با دولت شکل بگیرد به واسطه اعتبار دولت شکل می‌گیرد. دولت‌های مدرن برای اعتبارشان جنگ‌ها به راه انداختند و معنای اقتصادی آن را به خوبی و تا عمق استخوان درک ‌کردند. ما نیز چاره‌ای از آن نداریم، ولو در جهانی زندگی کنیم که اساس دولت در آن متزلزل شده است. (مانوئل کاستلز در کتاب خوب جدیدش تحت عنوان «گسست» بحران جهانی دولت را با جزئیات زیادی نشان داده که به مخاطبان سیاسی‌ام خواندنش را پیشنهاد می‌کنم.) انقلاب اسلامی خیز بلندی بود برای شکل‌گیری دولت در ایران، با این خیز به جاهایی رسیده‌ایم، اما همواره و به دلایل مختلف هنوز هم خود را در حال تجدید نظر در امکان یک دولت راستینِ ایرانی می‌بینیم. در این تردیدها، آنچه رفته رفته خرج شده نه سرمایه اقتصادی که سرمایه اعتباری دولت بوده است. دولتی که در برابر رخدادهای جهانی، عکس‌العمل‌هایی برخاسته از ادراک‌های ابتدایی از سیاست و نسخه‌های فراگیر اقتصاد دارد و موقعیت خود را فراموش می‌کند، فشار تحریم‌ها را اصولاً به داخل منتقل می‌کند. چنین دولتی جایی برای ایستادن و ایستاندن در جهان پیدا نمی‌کند. هیچگاه واقعاً نخواستیم برنامه‌ای برای افزایش صادرات و بهبود فناوری تولید در اثر کاهش ارزش ریال داشته باشیم، هرگز مؤفق نشدیم برنامه‌های منسجم فرهنگی برای کاهش مصرف را به رسمیت بشناسیم، همکاری و مشارکت اصناف برای اهداف ملی را به مکانیسم بازار واگذاشتیم، نتوانستیم قیمت و توزیع کالایی را که تماماً در داخل تولید و مصرف می‌کنیم کاملاً بدست بگیریم، با مرزنشینان نساختیم و همکاری‌شان را جلب نکردیم و بسیاری نخواستن‌ها که بیشتر برخاسته از انصراف دولت از ایستادن در «موقعیت مقاومت» است. @sunshinegeneration
نسل آفتاب
دولت مدرن که اولاً متعهد به حفظ زندگی در حیطه‌ای محصور بود، در ادامه عرصه جهانی را به مصرف این تعهد
دولت باید از اعتبار سیاسی و اقتصادی‌اش چه در داخل کشور و چه در خارج کشور جانانه دفاع کند. شیوه‌های ایرانی دفاع دولت از حیثیت خودش البته همواره با صبر و مشارکت برای طرف‌های متنوع و مختلف و حتی معارض همراه بوده و هست و در این مسیر موفقیت‌های بسیاری نیز به دست آمده، اما امروز دولت عمیقاً نیاز دارد اهمیت معیارگذارانه جایگاهش و حق و وظیفه گسترده‌ای که در قبال مردمش دارد را متذکر شود، تا بتواند فشار را تحمل و تخلیه کند یا حتی به فشارآورندگان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با قدرت بازپس دهد. بعید است حساب دولت صرفاً اقتصادی تسویه شود و ادامه این بازی یک بعدی با ارقام، جز آشوب فایده‌ای نخواهد داشت. چه بسا با مشاهده یک برنامه تمام عیار مقاومت که متناسب با فشاری باشد که تحمل می‌کنیم و نشان از درک عمیق دولت از شرایطی باشد که در آنیم راه‌های بازتر و عمومی‌تری پیش رویمان داشته باشیم. این انتظار گزافی از دولت نیست که جایگاه خویش را بشناسد. چرا که تنها وقتی می‌تواند از یک دولت اسمی به یک دولت حقیقی تبدیل شود که توان روحی و نظری این کار را داشته باشد. باید بفهمیم مقاومت ناگزیر و اساسی است، هرچند هر زمان و هر جا دلالت و شیوه‌ی خاص خودش را دارد. دولت جای کسانی است که بتوانند در اینباره تأمل کنند و بازی‌های کهنه را به شکل تازه‌ای بازی کنند. اینکه دولت از کار خود تلقی صرفاً اجرایی داشته باشد و همواره بدنه خاصی از نیروها را به دولت فرا ‌خواند که امیدی جز به معیارهای جهانی ندارند از دولت چیزی باقی نمی‌گذارد. اجرا کور است و از کوری بهره و نیرو می‌گیرد. حال آنکه حتی برای آبادانی یک روستای مرزی نیاز به افراد آموخته‌ای است که درکی از موقعیت تاریخی و ضرورت کلی کار خویش داشته باشند و در مناسبتی با طرح کلی کشور آن کار را به انجام برسانند. ممکن است در اینجا تصور شود این خواسته احاله به محال است، اما با اصلاح آهنگ دولت ممکن است. امروز فرصت ماست علم و سیاست فارسی ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
کمتر استفاده کنید بعضی از غذاها، سبزیجات و میوه‌ها باید کمتر استفاده شوند، مانند؛ ۱. شاهی ۲. گشنیز ۳. تلخون ۴. پیاز ۵. پنیر ۶. ماهی ۷. کنجد ۸. گوشت بز ۹. میوه در آخر فصل ۱۰. میوه کال ۱۱. مرغ محلی ۱۲. گوشت شکار ۱۳. پسته، تخم آفتابگردان، گردو در تابستان هرگز استفاده نکنید؛ ۱. پنیر در روز ۲. گوشت گاو ۳. نان نانوائی‌ها ۴. نمک ید دار ۵. شکر سفید ۶. گوجه فرنگی ۷. سویا ۸. روغن نباتی ۹. رب گوجه ۱۱. پکینگ پودر ۱۲. وانیل ۱۳. جوش شیرین ۱۴. رنگ و اسانس‌های شیمیائی ۱۵. تراریخته ۱۶. سیب زمینی ۱۷. محصول گلخانه‌ای ۱۸. خیار درختی ۱۹. ماهی با تخم مرغ ماهی با شیر ۲۰. هندوانه و خربزه ناشتا ۲۱. گوشت حیوان بیمار ۲۲. گوشت خشک ماهی دودی ۲۳. آب بعد از خوردن گوشت و چربی ۲۴. نوشابه کلا و آب وسط غذا ۲۵. مرغ پرورشی بیشتر استفاده کنید؛ ۱. انار و رب انار ۲. سیب و رب سیب ۳. بِه و رب بِه ۴. کاسنی ۵. برگ چغندر ۶. گوشت کبوتر ۶. گوشت گوسفند ۷. گوشت شتر ۸. شیر سالم ۹. جو و نان جو ۱۰. تخم و برگ خرفه ۱۱. باذروج (ریحان) ۱۲. آویشن ۱۳. تره ۱۴. شنبلیله ۱۵. زردک ۱۶. نمک دریا ۱۷. شکر سرخ ۱۸. خرما ۱۹. سیر ۲۰. کرفس ۲۱. مویز ۲۲. خربزه ۲۳. کندر ۲۴. گوشت کبک ۲۵. روغن شحم ۲۶. زیتون و روغن زیتون و انجیر ۲۷. سرکه ۲۸. خردل ۲۹. میوه اول فصل ۳۰. گردو در زمستان این مواردی است که نیاز به سفارش دارد و باقی غذاهای مورد استفاده عموم مردم نیاز به تذکر ندارد، مانند انواع حبوبات، سبزیجات، میوه‌ها، غلات، ادویه‌جات که قابل استفاده و برای عموم مردم مفید است، مگر در موارد خاص و برای برخی مزاج‌ها که توصیه نمی‌شود. ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
خیلی اتفاقی، تصمیمات کلان اجرایی منطبق با است واحدهای صنفی در راستای مصوبات ، باید در ثبت شده و QRCode دریافت کننند. ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
اسب تروا یا کمک فنی -قسمت دوم - mizpodcast.mp3
23.9M
مهندس میزوجی اردیبهشت ۱۴۰۱ چرا رییس بانک جهانی، باید در خصوص رمز ریال به ما مشاورهء فنی بدهد؟ به همان دلیلی که نباید پیرو دانشگاه شیکاگو بود، به همان دلیل هم نباید پیرو WHO بود، ولی هستیم و کسی هم ایرادی نمی‌گیرد چطور اغلب انقلابی‌ها نفهمیده‌اند این اتفاقاتی که الآن در حال وقوع است، چه واکسن و چه رمز ریال، عین سند ۲۰۳۰ است چرا برای رمز ریال، اینقدر عجله هست؟ بزرگترین اتفاق اقتصادی کشور در صدسال اخیر، همین رمز ریال است، چون اصلاً نظام پولی مالی دارد عوض می‌شود، چطور یک نفر از آقایان انقلابی، نمی‌آید در این خصوص حرف بزند؟ روحانی کارش ریل گذاری بود و خودش گفت از هرچه بگذرم از سند ۲۰۳۰ نمی‌گذرم. او رسیده بود به یک سری تصمیمات کلیدی... برای اینکه مقاومت کمتر شود، بهتر بود که یک انقلابی بر سر کار باشد، در نتیجه آنهایی که انقلابی نمای ظاهری هستند و قومی قبیله‌ای اعتراض می‌کنند، چون آقای رییسی هست، هیچ نمی‌گویند و حالا مدام می‌گویند صبر کنیم... چرا هیچ کس، حرفی از CBDC (رمز ریال) نمی‌زند که اصلاً چیست؟ همان که قرار است جایگزین پول شود؟ همه از رمز ریال غافلند ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
از شکاف و اجرای عدالت نگیم دیگه ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
راهنمای طرز تهیه نان در منزل ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گاوهای نژاد ایرانی در حال انقراض خصوصیات ویژه‌ی گاوهای ایرانی را ببینید و لعنت بفرستید بر کسانی که توطئه کردند و این نژادها را از بین بردند. در حالیکه گاوهای نژاد ایرانی از نظر اقتصادی به صرفه‌تر و نسبت به نژادهای خارجی به محیط زیست کم ضررتر هستند ولی به دلیل بی‌توجھی مسئولان در حال انقراض هستند. ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گاو ایرانی غذای کمتری می‌خورد گاو ایرانی آب کمتری می‌خورد گاو ایرانی مناسب اقلیم ایران است و نسبت به بیماری‌ها مقاوم‌تر است و نیاز به داروهای وارداتی ندارد گاو ایرانی خودش به چرا می‌رود و به غذای کم راضیست و نیاز آنچنانی به آذوقه وارداتی و یونجه آب بر ندارد گاو ایرانی برای تولید مثل نیاز به اسپرم وارداتی ندارد گاو ایرانی شیر کمتری می‌دهد ولی شیر آن نسبت به نژادهای وارداتی چرب‌تر و خوشمزه‌تر است و با توجه به موارد بالا هزینه کمتری برای تولید نیاز دارد گاو ایرانی گازهای گلخانه‌ای کمتری تولید می‌کند و نسبت به گاوهای وارداتی کمتر به محیط زیست آسیب می‌زند با توجه به موارد بالا براحتی متوجه می‌شویم که چرا در زمان پهلوی عوامل بیگانه به کمک نفوذی‌های وزارت بهداشت به بهانه شیوع بیماری در بین گاوها، اکثر گاوهای نژاد ایرانی را معدوم کردند هر ساله میلیون‌ها دلار هزینه بابت ورود اسپرم، آذوقه و داروهای گاوهای نژاد غیر بومی می‌شود به علاوه آسیب‌های وارده به محیط زیست ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
شنیدید که آرد در کشورهای همسایه مثل عراق، افغانستان، پاکستان و ترکیه پیدا نمی‌شود می‌دانید چرا؟ چون قاچاق آرد از ایران گرفته شده؛ می‌دانید یعنی چی؟ یعنی طرح دولت نتیجه داده است؛ فقط کافی است در این دوران بحبوحه صبر داشته باشیم.‏ امیرالمؤمنین می‌فرمایند: مردم دشمن چیزهایی هستند که نمی‌دانند! کمی صبر کنیم ان‌شاءالله اوضاع بهتر می‌شود پ‌ن وقتی آرد جزء کالاهای تعزیراتی است و حملش از یک شهر به شهر دیگر ممنوع است، چطور می‌شود از یک شهرستان به شهرستان دیگر و یا از استان به استان دیگر مخصوصاً استان‌های مرزی بدون بارنامه رسمی قاچاق شود یا توضیع کننده مجرم یا بی‌عرضه است یا پلیس راه یا… تا حامیان کور وجود دارند لیبرال ریشوهای مسبب وضع موجود از خر مراد پیاده نخواهند شد ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
‏بودجه‌نویس دولت روحانی که بودجه‌نویس دولت رئیسی نیز شده‌اند با نگاهی که می‌بینید دبیر کمیسیون ویژه تحول اقتصادی (۱) و دبیر ستاد تدوین برنامه هفتم توسعه کشور (۲) هم شده‌اند ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
اهل بصیرت و هشیاران، چه کسانی هستند بصیرت، که خودشیفتگی، مختالی، فخوری، نازیدن به شکوه و یادآوری کرامت‌های خویش نیست اصل بصیرت، آن است که اگر یک نظام و حکومتی تشکیل دادی، خودت عیوبش را مشابه تشخیص عیوب سایر حکومت‌ها تشخیص بدهی و مراقب صدماتش باشی اگر بصیرت، به معنی دفاع از نظام‌ها بود و منتقدان به هر نظام بی بصیرت تلقی می‌شدند، پس همه مدافعان حکومت‌ها را باید اهل بصیرت می‌نامیدند بصیرت را، که به ندیدن، تجاهل و لجبازی با فهم و نارضایتی مردم، نباید تعبیر نمایند متأسفانه یک فاجعه غفلت بزرگ از خود و فهم عیوب، صدمات و عملکردها بوجود آمده که حیرت آور است، مثل فرد خوابی که در مقابل ندای بیداری و هوشیاری، مقاومت و لجاجت می‌ورزد بصیرت را که نباید فقط حساسیت و مراقبت نسبت به دشمنان تلقین نمود، اصل بصیرت، ارزیابی نفس و دیدن عملکرد خویش و خودی‌ها است بَلِ الْإِنْسَانُ عَلَى نَفْسِهِ بَصِيرَةٌ ۱۴ وَلَوْ أَلْقَى مَعَاذِيرَهُ ۱۵ بلكه انسان خودش از وضع خود آگاه است، هر چند براى خویش عذرهايى بتراشد سوره قیامة ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration