eitaa logo
نسل آفتاب
798 دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
6.9هزار ویدیو
181 فایل
کانال اصلی کپی کلیه مطالب آزاد است حرف دلتان رو به صورت ناشناس بفرستید https://harfeto.timefriend.net/16661122313610
مشاهده در ایتا
دانلود
از ترس دشمن سؤال بود که چرا تو برنامه‌ی یک نفر درباره‌ی توصیه به حجاب حرف نمی‌زنه عباس موزون اینطور جواب داد و مشخص شد عامل پخش نشدن این بخش‌ها "دیکتاتوری رسانه" علیه حجابه آقای موزون این امانت دست شماست و باید در رسانه مطرح کنید فتنه ترس که می‌گوییم دقیقاً منظورمان همین است، که از ترس هوچی‌گری رسانه‌ای دشمن آنجایی که باید وسط میدان باشیم و اقدام کنیم، علم و دانش خود را پنهان می‌کنیم مبادا از طرف اختاپوس رسانه‌ای دشمن مورد هجمه و تمسخر قرار بگیریم
پیرامون کنترل‌های سایبرنتیکی (موسوم به هوشمند) در طرح‌های حجاب و عفاف سبک استفاده از کنترل‌های هوشمند در طرح حجاب ستاد امر به معروف و مجلس شورای اسلامی مورد تأیید نیست تاکنون تغییری که این بخش از طرح‌های مذکور را با اصول و مبانی تمدن نوین اسلامی، منطبق نموده باشد، اعمال نشده است و اشکال سابق کماکان وارد است امید بر اینکه این نکته‌ی مهم و راهبردی در طرح‌های حجاب و عفاف رفع شود
علف هرز بطول تاریخ در طول تاریخ بشر سابقه نداشته است درخت‌های بی ثمر، به تعدادی که در چند دهه اخیر تولید شده است، کاشته شود در چند دهه اخیر بطول تاریخ جهان علف‌های هرز و درختان غیر مثمر کاشته شده است که علاوه بر مصرف بدون بازده آب، موجب تخریب خاک، هوا و آب کشور می‌شود
شیوع پلاستیک در زندگی بشر فاجعه‌بار شده است تحقیقات نشان می‌دهد وجود مواد شیمیایی در پلاستیک‌ها سبب تغییر جنسیت نرها به ماده‌ها می‌شود مدرن نسل آفتاب
فتنه تمام نمی‌شود بلکه از رنگی به رنگ دیگر در می‌آید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتقاد عضو شورای شهر از وعده‌های پوچ و تخلفات نکته تأسف‌بار این‌جاست که اعضای شورا از عملکرد شهردار ناراضی‌اند اما مانع برخورد و استیضاح شهردار است آفتی که دو سال است گریبان‌گیر مجلس و… شده
تا غربزده‌ها اصلاح نشوند، به استقلال نخواهید رسید امام خمینی رحمةالله‌علیه: ما همه چیزمان را باختیم. دزدها را بیرون کردیم، اما خودمان را پیدا نکردیم. باید خودمان را پیدا کنیم. شرق باید درِ غرب را ببندد. تا راه به اینجا دارد، شما به استقلال خودتان نمی‌رسید. و تا این غربزده‌هایی که در همه جا موجودند از مملکت نروند یا اصلاح نشوند، شما به نخواهید رسید. اینها نمی‌گذارند، ما باید خودمان را پیدا کنیم تا بتوانیم سرِ پای خودمان بایستیم. ۷آبان۱۳۵۸
جنگ مافیاها مجلس ظاهراً با هدف کاهش قیمت خودرو و شکستن انحصار خودروسازان طرح واردات خودروهای دست دوم خارجی را تصویب کرد که مجمع تشخیص آن را رد نمود مؤافقان، این طرح را اقدامی بر ضد مافیای خودروسازی داخلی و مخالفان، آن را توطئه مافیای واردات خودرو معرفی می‌کردند در این سردرگمی و اختلاف نظرها نکته کاملاً واضح و شفاف این است که قیمت خودرو جلوی چشم مسئولین هر روز افزایش می‌یابد و در این جنگ مافیاها، مردم و متضرر اصلی و گوشت قربانی‌اند
خودرو در ایران ۲ تا ۵ برابر قیمت جهانی خود می‌باشد این موضوع را با قیمت دو نمونه خودرو صفر و کارکرده در ایران و امارات بررسی می‌کنیم امارات: قیمت سانتافه تک دیفرانسیل مدل ۲۰۱۶ با کارکرد ۱۱۷ هزار کیلومتر در کشور امارات ۴۵ هزار درهم است یعنی با دلار ۵۳ هزار تومانی می‌شود ۶۲۰ میلیون تومان قیمت فورتینگ evo t۵ لوآپشن یا همان لاماری صفر کیلومتر ۸۸٫۰۰۰ درهم است یعنی حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان ایران: قیمت سانتافه ۲۰۱۶ با همان شرایط گفته شده حدود ۳.۵ میلیارد تومان قیمت لاماری لوآپشن صفر در ایران حدود ۲.۵ میلیارد : قیمت خودرو در بازار ایران دو تا پنج برابر قیمت واقعی خود (حتی با محاسبه قیمت دلاریشان) خرید و فروش می‌شوند. تا بحال فکر کردید کیا هستند؟
با شما هستیم که مخالف اجرای قانون درباره حجاب هستید، آیا برای این سؤال پاسخی دارید؟
یعنی الآن توصیه می‌کنید فیلتر شکن نصب کنیم تا به این لینک دسترسی داشته باشیم؟ پیام رسان‌های ایرانی خار دارن؟ والا بخدا بده برای یک قانون‌گذار خود دانید وقتی قانون‌گزاران خود بی قانونی می‌کنند انتظار از مردم چیست؟
هرچند رئیستون بهتون هیچی نمی‌گن اما لطفاً سرتون تو کار خودتون باشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باید وابستگی به را قطع کنیم برشی از بیانات رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی ۱۴۰۲/۱/۱ مخاطب این اوامر ولی‌امر کیست؟
قابل توجه افرادی که ادعا دارند ایران، بیشترین تعطیلی را در طی سال دارد همان افرادی که ایرانیان شریف رو پرمصرف‌ترین مردم می‌دانند
غذاهای داروئی البته هر ماده غذایی و هر چیزی که قابل خوردن باشد می‌تواند خاصیت درمانی یا خواص درمانی متعددی داشته باشد حتی آن‌هایی که نهی دارند مانند گوشت گاو که درباره آن می‌فرمایند گوشت گاو بیماری است، در عین حال خاصیت درمانی دارد، زیرا گوشت گاو با برگ چغندر درمان پیسی بهک و کل انواع سفیدی است و خداوند متعال بیماری سفیدی را با همین غذا از عامه قوم بنی اسرائیل بر طرف کرد مورد دوم عسل است، البته عسل شاید غذا نباشد ولی داروی قرآنی است و خاصیت درمانی آن بر کسی مخفی نیست ولی در مورد بعضی از غذاها می‌توان گفت که حقیقتاً دارو است و حالت عمومیت دارد و طیف بزرگی از بیماری‌ها را درمان می‌کند و سزاوار است بیشتر مصرف شود و همیشه به آن‌ها اولویت داده شود و حتماً باید در سبد غذائی و تنقلاتی قرار گیرند شیر گاو بلکه کلّ انواع شیر که علاوه بر درمان تمام بیماری‌ها هیچ آسیب و ضرری ندارد (شیر محلی نه دست‌کاری شده) کره و روغن گاوی که از آن در روایات به شفاء تعبیر شده (وأسمانها شفاء) ولی افراد پیر خصوصاً در شب کمتر بخورند جو و نان جو که غذای رسمی پیامبران است و برای کسی که نان جو می‌خورد دعا کردند و مصرف مدارم آن باعث می‌شود تمام بیماری‌ها از در بیرون ریخته شود برگ چغندر، زیرا درمان همه بیماری‌هاست و به عنوان گیاه بهشتی معرفی شده و هیچ ضرر و آسیبی ندارد بادنجان که درخت ولایت است و در زمستان گرم و در تابستان سرد است و همیشه حالت تعادل ایجاد می‌کند و در شدت گرما درمان همه بیماری‌هاست و آسیبی هم ندارد مگر برای کسانی که فکر می‌کنند ضرر دارد خرما بهترین تقویت کننده و انرژی زاست و بیشتر حالت پیش‌گیری از انواع بیماری‌های صعب‌العلاج مانند سرطان را دارد و اگر کسی بخاطر علاقه شدید پیامبر به خرما، خرما بخورد آسیبی نبیند سیب که داروی اصلی اهل‌بیت علیهم‌السلام است و یکی از رازهای طول عمر و بی نیازی به دارو و طبیب است، بخصوص اگر اول صبح مصرف شود کاسنی که درمان هزار بیماری بلکه همه بیماری‌ها معرفی شده و کلی راز و حکمت در این گیاه نهفته است، این سبزی به عنوان سبزی پیامبر مطرح شده و عامل بیشتر شدن اموال و اولاد است و قطره‌ای از آب بهشت روی آن می‌ریزد شنبلیله که یکی از غذاهای طلائی است و می‌تواند درمان همه بیماری‌ها باشد سرکه که درباره آن تعبیر شده که هیچ خانه‌ای نباید از سرکه خالی باشد، زیرا سرکه غذای پیامبران و زنده کننده قلب است و خانه‌ای که سرکه در آن هست فقیر نمی‌شود تا می‌توانید از این غذاها مصرف کنید و همواره این غذاها را در خانه داشته باشید تا آمار بیماری‌ها کم شود
در زندگی نه به دنبال هم‌سر بلکه به دنبال هم‌سنگر باشیم
‏آقای رئیس جمهور، ‎@Raesi_ir بیش از ۱۸ ماه به حرف‌های صدتا یه غاز لیبرال‌های اقتصادی عمل کردند، به عینه دیدند وضع مردم و حتی بودجه دولت بدتر شد. نهایتاً در حال تغییر ریل هستند. ان‌شاءالله مؤفق باشند و نتیجه این تغییر ریل، تغییر ‎ هم باشد. هرچند جبران مافات گذشته نمی‌شود و تورم شکم اغنیا از کوچک شدن سفره مستضعفین بوده که بر گردن تصمیم‌سازان و مجریان خواهد ماند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۰ نکته جامانده از تحول یکم یکی از ویژگی‌های رهبری انقلاب ساده سخن گفتن است مثل اینکه فرمود ما و دشمن هردو تحول می‌خواهیم اما تحولی که دشمن می‌خواهد اینست که نقاط قوت شما را بگیرد؛ همین جمهوریت و اسلامیت اما تحول انقلابی تبدیل ضعف‌ها به قوت‌هاست پیشتر درباره رشد مؤفقیت‌های ملت ایران فرمودند کافی است به پیچیده‌تر شدن دشمنی‌ها توجه کنید به اندازه سخت‌تر شدن دشمنی‌ها یعنی ملت قوی‌تر شدند اما یک جمله هم درباره راه‌حل نهایی تحول فرمودند، اینکه تحول اصلی تنها از طریق مشارکت مردم و ایمان‌شان رقم می‌خورد سخن کوتاه است و در این باره حرف بسیار اجمالا مرور کنیم دوم رهبرانقلاب سال‌ها پیش نیز در سالگرد ارتحال امام درباره ضرورت تحول‌خواهی سخن گفتند آنروز تعبیر "امام تحول" را بکار بردند و البته مهم‌ترین تحولی که امام ایجاد کردند را تحول در مردم دانستند توجه دادن درونی مردم به ارزش‌هایی که به تعبیر ایشان هیچگاه بدان‌ها توجه نشده بود سوم امام فرمود انقلاب ما یقظه بود یقظه چیست؟ یقظه در سلوک یعنی بیداری یعنی بهوش آمدن یقظه گام اول سلوک است بیداری حتی پیش از توبه و انابه است ثمره این حرف چیست؟ مردم در انقلاب ۵۷ ابتدا تحول درونی پیدا کردند و انقلاب سیاسی‌شان ثمره این تحول درونی بود چهارم ۱۲ فروردین را پشت سر گذاشتیم ۱۲ فروردین را امام با یک تعبیر بلند چنین معرفی می‌کنند: روز حکومت الله بر مردم این سخن یعنی چی؟ مردم انتخاب کردند که الله بر آنها حکومت کند چرخیدند سمت الله دل‌ها متوجه حق شد حق حاکم شد بر دل‌ها و جان‌ها و تصمیم گرفتند آنچه او می‌گوید در زندگی فردی و اجتماعی‌شان محقق شود پنجم مردم‌سالاری همه دستاورد ۱۲ فروردین است همان جمهوری اسلامی حتی ولایت‌فقیه هم درون مردم‌سالاری است ولایت‌فقیه قدرت چسبندگی میان "مردم با هم" و "مردم با حق" است مردم‌سالاری یعنی چی؟ یعنی مردم هم "سالار" در انتخاب‌های سیاسی هستند و هم "سالار" بر خود بر نفس خود لذا مردم‌سالاری انتها ندارد به اندازه‌ای که مردم رشد روحی کنند مردم‌سالاری تقویت می‌شود مردم‌سالاری زمین تا آسمان با دموکراسی متفاوت است مردم‌سالاری درباره آزادی انتخاب مردم مؤمن سخن می‌گوید مردم ایمانی مردمی که آزادند اما خود را با آزادی خود محدود می‌کنند مثل انسان بزرگ‌سالی که آزاد است دست به آتش بزند اما خود را محدود می‌کند که سمت خطر نرود لذا آزادی انسان بزرگ‌سال با آزادی کودک متفاوت است این تفاوت مردم‌سالاری با دموکراسی است ششم مردمی که رشد روحی کنند اعتماد به نفس پیدا می‌کنند اهل عمل می‌شوند اهل مشارکت می‌شوند این مردم قدرت تحول‌های بزرگ دارند انقلاب ۵۷ ثمره همین تحول روحی مردم بود پس نقطه اتکا همین جاست هفتم مهم‌ترین تفاوت کارآمدی در جمهوری اسلامی با دیگر کشورها اینست که به دنبال کارآمدی از مسیر رشد مردم است به همین دلیل ممکن است در مواقعی این تحول زمانبر و تدریجی رقم بخورد چون این مردم هستند که ابتدا باید رشد کنند تا کارآمدی محقق شود مردم به دولت اصلاحات رأی می‌دهند اما پایان دوره مشخص می‌شود توسعه سیاسی بدون توسعه فرهنگی محکوم به ابتذال است به دولت عدالت رأی می‌دهند اما مشخص می‌شود عدالت بدون معنویت و عقلانیت محکوم به توهم و بی اخلاقی است به دولت دیپلماسی رأی می‌دهند اما متوجه می‌شوند که مذاکره بدون مقاومت، چانه‌زنی از سر ذلت است هشتم رهبرانقلاب سال گذشته در دیدار با مداحان اهل‌بیت فرمودند برخی مواقع ما منطق یک امر را طرح می‌کنیم و دستور هم می‌دهیم اما انجام نمی‌شود چرا؟ چون گفتمان آن شکل نگرفته است به سخن دیگر بهترین اقدامات اگر مردم نخواهند انجام نمی‌شود گفتمان‌سازی مسیر اقبال مردم است نهم رهبرانقلاب در ماجرای برجام فرمودند من به سرنوشت مذاکره بدبینم اما مجوز مذاکره دادند چرا؟ تا مردم تجربه کنند تجربه مردم از انرژی هسته‌ای هم مهم‌تر است چون فراتر از قدرت هسته‌ای، تبدیل به مقاومت و قدرت مردمی می‌شود دهم بازگردیم به ابتدای متن تحول، عصاره و هویت این انقلاب است تحول فراتر از پیشرفت تدریجی است تحول یعنی جهش و حرکت جهادی اما این مهم صورت نمی‌گیرد جز از طریق مردم آنهم مردم ایمانی واقعیت اینست که مردم ما ایمانی‌اند چهل و اندی سال این‌را اثبات کردند اهل معنویت‌اند مهم‌ترین نشانه‌اش نیز مقاومت‌شان مهم‌ترین استدلال هم پیچیده‌تر شدن دشمنی‌ها اما مشکل اصلی از مسئولین است که مسیر مشارکت مردم را در تحقق کارآمدی فراهم نکردند مردم‌سالاری تنها پای صندوق رأی نیست اگر مدیران ما اجازه دهند معجزه امام تحول که همان مردم‌سالاری دینی است، محقق شود خواهیم دید تحولات تاریخی چطور در این سرزمین رقم می‌خورد به نفع مردم و در مسیر حق
استقلال بانک مرکزی که نئولیبرال‌ها دائماً حرفش را می‌زنند به چه دردی می‌خورد؟ دکتر شاکری پاسخ می‌دهد: رئیس‌ کل بانک مرکزی برای گران‌سازی دستش باز باشد
برخی مصادیق سرمایه‌سالاری در کشور همه سیاست‌ها و قوانینی که در جهت منفعت‌ طلبی‌های به ناحق شرکت‌های بزرگ و به ضرر مردم است، جزء مصادیق سرمایه‌سالاری است نظیر: فروش دلاری و از طریق بورس محصولات شرکت‌های بزرگ، صدور مجوز خاص برای عدم رعایت سقف حقوق قانونی و… ایجاد مانع گروه‌های سرمایه‌دار و صاحب قدرتِ ذی‌نفع در مقابل اصلاحات اساسی مثل: اصلاح نظام حقوق و دستمزد، اصلاح نظام بانکی، اصلاح ساختاری بودجه، اصلاح نظام مالیاتی و… مقاومت گروه‌های سرمایه‌دار در مقابل حذف رانت‌‌هایی مثل: انحصار در وارات، انحصار در مجوز و… مافیای رسانه‌ای جریان نئولیبرال که در مقابل دریافت‌های قابل توجه، تئوری پردازی و تصمیم‌سازی می‌کند و…
رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها یکبار عبارت واجب الاجتناب را بکار برده‌اند: اگر ما فعالیت اقتصادی را در جامعه‌ی اسلامی آزاد می‌دانیم بر حسب نظر اسلام، این آزادی باید به حدی نرسد که دارندگان سرمایه‌های بزرگ این قدرت اجتماعی و سیاسی را پیدا کنند که در سرنوشت سیاسی جامعه دخالت و اعمال نفوذ کنند؛ آنطوری که امروز در کشورهای غربی هست در جامعه‌ی غرب همان طور که گفتم و غالباً می‌دانید، سرمایه‌دارها هستند که سیاست‌ها را تعیین می‌کنند و سیاست‌مدارها را بر سر کار می‌آورند یا کنار می‌زنند این در جامعه‌ی اسلامی مقبول نیست و پولدار و سرمایه‌دار و طبقه‌ی اشراف نباید به آن حدی برسند و سرمایه آنچنان قدرتی در جامعه پیدا کند که یک عده پولدار و ثروتمند و گردن‌کلفت در مسائل سیاسی جامعه دخالت کنند: وکیل بیاورند، وکیل ببرند، قدرت‌مندان را بیاورند، رئیس جمهور بیاورند، سیاستمدارها را عوض کنند، سیاست‌ها را دیکته کنند، قانون‌ها را بر قوه‌ی قانونگذار تحمیل کنند این هم در جامعه‌ی اسلامی به هیچ وجه مقبول نیست و هر چیزی که به اینجا منتهی بشود، یک خطر و واجب الاجتناب است خطبه‌های نماز جمعه تهران، ۱۳۶۶/۸/۱۵
پیامدهای اجرای در دنیا میزان مالکیت در آلمان، فرانسه، یونان، یونان، اسپانیا، پرتقال، اتریش و… ۵۰٪ تا ۷۷٪ مردم مالک مسکن هستند این آمار در ژاپن ۶۱.۲٪ است سوییس اجاره‌نشین‌ترین کشور دنیا با ۵۶٪ مستأجر است این آمار در حالی‌ست که خانه‌های یک‌متری، فلت، چرخی، اشتراکی و آلونکی در اروپا جزو آمار مسکن محسوب می‌شود میانگین مساحت مسکن در انگلستان ۴۴ مترمربع است (این آمار بدون احتساب خانه‌های یک‌متری و اشتراکی و… است و با احتساب آنها، میانگین مساحت مسکن در این کشور به ۲۵ متر مربع می‌رسد) توزیع مالکیت خانه براساس سن در انگلستان بصورت زیر است: فقط ۱.۵٪ مالکان مسکن در بازه سنی ۲۵ تا ۳۵ سالگی قرار دارند، و ۶۲٪ مالکان مسکن بالای سن ۶۵ سالگی صاحب‌خانه شده‌اند میزان مالکیت مسکن در ایران ۷۷٪ است میانگین مساحت مسکن در ایران طبق آمار سرشماری نفوس و مسکن، ۱۶۰ متر مربع است. ۹۰٪ واحدهای مسکونی در ایران بیش از ۵۰ متر و ۷۰٪ آن‌ها بیش از ۷۵ متر مساحت دارند یعنی تقریباً ۹۰٪ ایرانی‌ها در خانه‌های با مساحت بالاتر از میانگین مساحت مسکن در اتحادیه اروپا، زندگی می‌کنند
سربازان جبهه اقتصاد اسلامی و از رویش‌های جمهوری اسلامی که با همه توان، تلاش و مجاهدت می‌کنند و شجاعانه درحال نقد نظریه متعارف سرمایه‌داری‌اند نیزه ما و نیزه این دوستان عزیز، رو به سوی دشمن است ان‌شاءالله و دشمن مردم ما نظریه متعارف پول‌سالاری و سرمایه‌سالاری است که مبتنی شده بر اصالت پول و بهره که له شدن فقرا را طبیعت اقتصاد تلقی می‌کند و برایش نظریه‌پردازی می‌کند همین‌طور عزیزان مدافع پول‌طلا که فریادشان بر سر خلق پول اعتباری بلند است نیز در همین جبهه هستند و از برکات همین نظام مقدس‌اند همه این عزیزان، خود را مقابل ربا می‌دانند و هرگز دنبال تبعیت و زمینه‌سازی برای نظریه پول‌سالاری نیستند این تضارب آراء را مبارک بدانيم و مفتخر باشیم که ان‌شاءالله در جبهه خدا علیه ربا هستیم ان تنصرالله ینصرکم من کان للَّه کان اللَّه له
برخی دوستان و مخاطبان دلسوز از این‌که متفکران اقتصاد اسلامی در مسائل اقتصادی هم نظر نیستند نگران شده‌اند در اینجا اما می‌توان مسئله را متفاوت دید پیش از این‌ها در شرایطی بودیم که اساساً اقتصاد اسلامی شنیده نمی‌شد و کاملاً از گفتمان‌ها کنار گذاشته شده بود اما امروز چند گفتمان در اقتصاد اسلامی هم وجود دارد و هم شنیده می‌شود این یعنی اقتصاد اسلامی از انزوای اجباری خارج شده است این یعنی طلیعه حضور سیاست‌گذارانه در محیط اقتصاد اسلامی این که به جای یک گفتمان، چند گفتمان وجود دارد هم لزوماً در عصری که به امام دسترسی نداریم، اتفاق بدی نیست محملی است برای تضارب آرا و همین تضارب است که اندیشه اقتصاد اسلامی را رشد می‌دهد کما این که درون حوزه اختلاف فتوا وجود دارد و همین اختلاف فتاوا است که جامعه علمی را در حوزه تحرک داده است به موازات خروج اقتصاد اسلامی از انزوا، شاهد آن هستیم که تعداد بسیاری از اهالی اندیشه و دانش‌پژوهان در حال ورود به عرصه مطالعات اقتصاد اسلامی هستند این خود نشان از آینده‌ای اثربخش‌تر برای این دانش الهی است لذا به نظر می‌رسد، مسئله فوق، یک فرصت تاریخی برای حرکت به سمت و سوی تمدن اسلامی است