۱۴ یا ۲۰
برای من ۲۰ نمرهی کامل نیست
وقتی نمرهی یکی از دانشآموزانم ۲۰ شد به ظاهر تشویقش کردم، اما در دلم عاشق آن دانشآموزی شدم که ۱۴ گرفت
احساس کردم دانشآموزی که ۱۴ گرفته هم #بازی کرده هم #تفریح رفته و هم #درس خوانده
اما آن یکی که ۲۰ گرفته فقط درس خوانده بود، نه بازی کرده نه تفریح رفته
برای من ۲۰ نمرهی کامل نیست
صرفاً درس خواندنِ تنها، ارزشی ندارد
اگر تفریح و بازی کردن و #نشاط را از هر کسی در این سن و سال بگیری ۲۰ میشود،
یعنی ما از او چند چیز را گرفتهایم پس او چگونه با ۲۰ کامل خواهد شد؟
پس من دانشآموزی را که ۱۴ گرفته کاملتر از آن ۲۰ ناقص میدانم.
۱۴ به اختیار ارزشش بیشتر از ۲۰ با اجبار است
درس کنار تفریح، کنار بازی کردن و کنار اجتماعی بودن ارزش پیدا میکند
هیچوقت ملاک سنجش را نمره قرار ندادم و نخواهم داد، شما بگوید ۱۴ یا ۲۰
#احترام_را_جایگزین_امتحان_کنیم
#نسل_آفتاب در #ایتا، #روبیکا، #سروش، #تلگرام
@sunshinegeneration
باید در نظر داشت که #آموزش_و_پرورش کنونی کشور ما، ساخته و پرداختهی فکر ما و برنامههای ما و فلسفهی ما نیست؛ این یک امر واضحی است، منتها به آن توجه نمیکنیم
#مقام_معظم_رهبری ۱۳۸۶/۰۵/۰۳
#نسل_آفتاب در #ایتا، #روبیکا، #سروش، #تلگرام
@sunshinegeneration
اصلاً دلیل این تحول چیست؟
آخر، بیخودی و بیدلیل که انسان یک چیزی را متحول نمیکند. چرا میخواهیم #تحول ایجاد کنیم؟
دلیل سادهاش این است که نظام کنونی #آموزش_و_پرورش ما #توانائی لازم را برای #تربیت نسلهای گوناگون ما نشان نداده است.
علت هم در درجهی اول این است که این نظام و این تشکیلات، #وارداتی است؛ برخاستهی از #نیازهای_درونی ما نیست.
خیلی چیزهای دیگر ما هم متأسفانه همین جور بود. #اقتصاد ما، #معماری ما، زندگی عرفی و فرهنگی ما و خیلی چیزهای دیگر ما به خاطر #خیانت یا #بدفهمی نخبگان سیاسی دورانهای #طاغوت، به این بلا مبتلا شد.
خب، الحمدللَّه #انقلاب_اسلامی آمد مسیر را عوض کرد. ما آمدیم به سمت #خودجوشی، #خوددانی و #خودفهمی؛ لیکن هنوز بسیاری از بنیانها به همان حال سابق موجود است؛ از جمله همین مسئلهی آموزش و پرورش.
#مقام_معظم_رهبری ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
#نسل_آفتاب در #ایتا، #روبیکا، #سروش، #تلگرام
@sunshinegeneration
باید غربال شوید
قلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ع مَتَى يَكُونُ فَرَجُكُمْ فَقَالَ هَيْهَاتَ هَيْهَاتَ لَا يَكُونُ فَرَجُنَا حَتَّى تُغَرْبَلُوا ثُمَّ تُغَرْبَلُوا ثُمَّ تُغَرْبَلُوا يَقُولُهَا ثَلَاثاً حَتَّى يُذْهِبَ [اللَّهُ تَعَالَى] الْكَدِرَ وَ يُبْقِيَ الصَّفْوَ
جابر جعفی يكى از اصحاب لايق امام باقر عليهالسلام از محضرشان در مورد ظهور حضرت حجت عليهالسلام سؤال كردند:
فرج شما چه وقت خواهد بود؟ حضرت فرمودند:
هرگز، هرگز، فرج ما صورت نمىپذيرد تا غربال شويد و سپس غربال شويد و باز غربال شويد (سه مرتبه فرمودند) تا كدرها و نادرستها (نا خالصها) بروند و جدا شوند و صافها باقی بمانند
الغيبه شيخ طوسی صفحه ٣٣٩
باید بدانیم حوادث اخیر صرفاً آزمونهای رسیدن به حکومت ولی معصوم است، نه سقوطی در کار است، نه انقلابی و نه تجزیهای، فقط و فقط در حال غربالیم
#نسل_آفتاب در #ایتا، #روبیکا، #سروش، #تلگرام
@sunshinegeneration
دعای تقویت حافظه
پیامبر اکرم صلّیاللهعلیهوآلهوسلّّم:
به جهت تقویت حافظه خواندن
دعای فوق مجرب و مؤثر است
مفاتیحالجنان باب ۶ صفحه ۱۰۱۷
#نسل_آفتاب در #ایتا، #روبیکا، #سروش، #تلگرام
@sunshinegeneration
کوچ علم از دانشگاه
چرا کانادا، فرانسه، استرالیا، انگلستان، ژاپن و… همانند ایران آمار تولید علم خود را منتشر نمیکنند؟
محال است آمار تعداد مقالات منتشر شده ژاپن را بیابید. چرا؟ چرا فقط کشورهایی مانند ایران، پاکستان، برزیل و هند عطش آمار مقالات دارند؟
جالب است بدانیم که ما تنها کشوری هستیم که رشته علمسنجی در آن دایر است؛ چراکه فقط ما سرگرم علمسنجی خودمان هستیم. ما بالاترین انتشار مقالات در این حوزه را در اختیار داریم.
هدف علمسنجی که از حوزه کتابداری آمده است، در واقع مجلهسنجی است نه حقیقت علم. علمسنجی قدرت تحلیل محتوای علم را ندارد. مبدع این اصطلاح اصلاً چنین منظوری نداشته است. علمسنجی صرفاً بیانگر شاخصهای کمّی است نه کیفی.
در سنتهای اصیل علمی، تولید مقاله هیچگاه نشاندهنده تولید علم نبوده است. راجرز کتابی نوشته به نام اشاعه نوآوری. تا به حال ۲٫۵۰۰ مقاله در خصوص این کتاب منتشر شده است. این مقالات تولید علم نیست، یک مناقشه علمی است. این نبردهای علمی زمینهساز تولید علم است نه الزاماً خود علم.
اگر آییننامه ارتقا تا ده سال دیگر همین باشد، ما علاوه بر سرآمدی در تولید مقاله، بیشترین استاد تمام دنیا را نیز خواهیم داشت
کشوری مثل انگلستان بیش از سی سال است که از سنت publish or perish گذشته است.
حدود ۴۰۰ جایزه علمی در دنیا وجود دارد که هیچ یک از شاخصهای ISI استفاده نمیکنند.
در سنت پژوهشی انگلستان اصلاً به شاخصهای ISI، ضریب تأثیر و مانند آن توجهی نمیشود. آنها مجدد به ارزیابی مقالات به شیوه خودشان مبادرت میکنند و به پرداخت پژوهانه و مانند آن اقدام میکنند.
نظام رتبهبندی دانشگاههای ایران بر اساس نظامی است که خارج از ایران برنامهریزی میشود و ما بینالمللی کار کردن را با اعمال این شاخصها اشتباه گرفتهایم در حالی که خود آمریکا که واضع ISI است، به طور ناچیز از این نظام استفاده میکند.
ایران از بیانیه سانفرانسیسکو که هشداری به همه بود درس نگرفت. در این بیانیه بیش از چند هزار دانشمند و پژوهشگر و حدود ۸۰۰ مجله علمی معتبر دنیا اعلام کردند که مبنا را در ارزیابیها بر اساس مجلات قرار ندهید.
از یکی از اساتیدی که ۴۰۰ مقاله بینالمللی داشتند سؤال کردم فقط یکی از مشکلاتی را که در کشور حل کردهاید نام ببرید؟ پاسخ سکوت بود.
از مدیران کشور ۹۷% از مقالات ISI استفاده نمیکنند، ۹۳% نیز مجلات داخلی را نه میشناسند و نه از آنها استفاده میکنند، برای چه کسی مینویسیم؟
وقتی شاخص ارزیابی اچ اندیکس شد، پژوهشگر با چه انگیزهای روی پروژه ملی کار کند؟
دلیل عمده این اتفاق این است که قاطبه افراد تنها به فکر ارتقای خویش هستند نه کشور.
#نسل_آفتاب در #ایتا، #روبیکا، #سروش، #تلگرام
@sunshinegeneration
دلم ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻂ ﮐﺸﯽ ﮐﻨﺎﺭ ﺩﻓﺘﺮ ﻣﺸﻖ ﺑﺎ ﺧﻮﺩﮐﺎﺭ ﻣﺸﮑﯽ ﻭ ﻗﺮﻣﺰ
ﺑﺮﺍﯼ ﮔﻮﻧﯿﺎ ﻭ ﻧﻘﺎﻟﻪ ﻭ ﭘﺮﮔﺎﺭﻭ ﺟﺎﻣﺪﺍﺩﯼ
ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺨﺘﻪ ﭘﺎﮎﮐﻦ ﻭ ﮔﭻﻫﺎﯼ ﺭﻧﮕﯽ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺗﺨﺘﻪ
ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺮ ﺻﻒ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻥﻫﺎ
ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺒﺼﺮ ﺷﺪﻥ
ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺑﻬﺎ ﻭ ﺑﺪﻫﺎ
ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺮﺱ ﺍﺯ ﺳﻮﺍﻝ ﻣﻌﻠﻢ
ﺑﺮﺍﯼ ﻟﯿﻮﺍﻥﻫﺎﯼ ﺁﺑﯽ ﮐﻪ جمع ﻣﯿﺸﺪﻥ
ﺑﺮﺍﯼ ﺯﻧﮓ ﺗﻔﺮﯾﺢ
ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻤﺮﯾﻦﻫﺎﯼ ﺣﻞ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﺿﻄﺮﺍﺑﺶ
ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ ﺩﯾﻮﺍﺭﯼ ﺩﺭﺳﺖ ﮐﺮﺩن
ﺩﻟﻢ ﻭﺍﺳﻪ ﻫﯿﭻ ﮐﺪﻭﻣﺸﻮﻥ ﺗﻨﮓ ﻧﺸﺪﻩ
ﺧﺪﺍﺍﺍﺍﺍ ﺭﻭ ﻫﺰﺍﺭﻣﺮﺗﺒﻪ ﺷﮑﺮ ﮐﻪ ﺗﻤﻮﻡ ﺷﺪ
ﻭﺍﻻ ﭼﯽ ﺑﻮﺩ
ﻫﻤﺶ ﺑﺪﺑﺨﺘﯽ، ﺍﺳﺘﺮﺱ
#نسل_آفتاب در #ایتا، #روبیکا، #سروش، #تلگرام
@sunshinegeneration
19.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آدمخواری، بیان نهایی بربریت، فقدان تمدن و فرهنگ و ظلم شدید است. میتوان استدلال کرد که تمام هدف تمدن این است که مقدار غذای موجود را افزایش دهد تا بشریت را از روی آوردن به آدمخواری باز دارد، زیرا چه کسی بربریت را بیش از مدنیت و شفقت میخواهد؟
یک ذهنیت گلهای وجود دارد که در اطاعت کورکورانه آسایش پیدا میکند و هر کاری را که دولت مقتدر برآمده از سایهها به آنها بگوید انجام میدهد. و روایت اصلی اکنون در حال عادیسازی آدمخواری است. پس این چیزی است که در راه است.
#نسل_آفتاب در #ایتا، #روبیکا، #سروش، #تلگرام
@sunshinegeneration
حوزه علمیه ومسئله جامعیت اسلام۴آذر ۱۴۰۱کنگاور.mp3
42.32M
صوت سخنرانی حجتالاسلام علی کشوری در جمع برخی از طلاب و اساتید حوزه علمیه کرمانشاه با موضوع ضرورت توجه به مسئله جامعیت اسلام - جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ / ۴۳ دقیقه
چرا حوزه علمیه از مسئله جامعیت اسلام غفلت میکند؟
بیان دو آسیب ناشی از عدم توجه به مسئله جامعیت اسلام
چرا روایات باب اطعمه و اشربه در حوزه علمیه موضوع مباحثه نیست؟
#جامعیت_اسلام #حوزههای_علمیه_آینده #تمدن_ناکارآمد_مدرنیته
#نسل_آفتاب در #ایتا، #روبیکا، #سروش، #تلگرام
@sunshinegeneration