eitaa logo
نسل آفتاب
854 دنبال‌کننده
15.3هزار عکس
7.2هزار ویدیو
187 فایل
کانال اصلی کپی کلیه مطالب آزاد است حرف دلتان رو به صورت ناشناس بفرستید https://harfeto.timefriend.net/17322071138633
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۴ یا ۲۰ برای من ۲۰ نمره‌ی کامل نیست وقتی نمره‌ی یکی از دانش‌آموزانم ۲۰ شد به ظاهر تشویقش کردم، اما در دلم عاشق آن دانش‌آموزی شدم که ۱۴ گرفت احساس کردم دانش‌آموزی که ۱۴ گرفته هم کرده هم رفته و هم خوانده اما آن یکی که ۲۰ گرفته فقط درس خوانده بود، نه بازی کرده نه تفریح رفته برای من ۲۰ نمره‌ی کامل نیست صرفاً درس خواندنِ تنها، ارزشی ندارد اگر تفریح و بازی کردن و را از هر کسی در این سن و سال بگیری ۲۰ می‌شود، یعنی ما از او چند چیز را گرفته‌ایم پس او چگونه با ۲۰ کامل خواهد شد؟ پس من دانش‌آموزی را که ۱۴ گرفته کامل‌تر از آن ۲۰ ناقص می‌دانم. ۱۴ به اختیار ارزشش بیشتر از ۲۰ با اجبار است درس کنار تفریح، کنار بازی کردن و کنار اجتماعی بودن ارزش پیدا می‌کند هیچ‌وقت ملاک سنجش را نمره قرار ندادم و نخواهم داد، شما بگوید ۱۴ یا ۲۰ در ، ، ، @sunshinegeneration
باید در نظر داشت که کنونی کشور ما، ساخته و پرداخته‌ی فکر ما و برنامه‌های ما و فلسفه‌ی ما نیست؛ این یک امر واضحی است، منتها به آن توجه نمی‌کنیم ۱۳۸۶/۰۵/۰۳ در ، ، ، @sunshinegeneration
اصلاً دلیل این تحول چیست؟ آخر، بیخودی و بی‌دلیل که انسان یک چیزی را متحول نمی‌کند. چرا می‌خواهیم ایجاد کنیم؟ دلیل ساده‌اش این است که نظام کنونی ما لازم را برای نسل‌های گوناگون ما نشان نداده است. علت هم در درجه‌ی اول این است که این نظام و این تشکیلات، است؛ برخاسته‌ی از ما نیست. خیلی چیزهای دیگر ما هم متأسفانه همین جور بود. ما، ما، زندگی عرفی و فرهنگی ما و خیلی چیزهای دیگر ما به خاطر یا نخبگان سیاسی دوران‌های ، به این بلا مبتلا شد. خب، الحمدللَّه آمد مسیر را عوض کرد. ما آمدیم به سمت ، و ؛ لیکن هنوز بسیاری از بنیان‌ها به همان حال سابق موجود است؛ از جمله همین مسئله‌ی آموزش و پرورش. ۱۳۹۰/۰۲/۱۴ در ، ، ، @sunshinegeneration
باید غربال شوید قلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ع مَتَى‏ يَكُونُ‏ فَرَجُكُمْ‏ فَقَالَ هَيْهَاتَ هَيْهَاتَ لَا يَكُونُ فَرَجُنَا حَتَّى تُغَرْبَلُوا ثُمَّ تُغَرْبَلُوا ثُمَّ تُغَرْبَلُوا يَقُولُهَا ثَلَاثاً حَتَّى يُذْهِبَ [اللَّهُ تَعَالَى‏] الْكَدِرَ وَ يُبْقِيَ الصَّفْوَ جابر جعفی يكى از اصحاب لايق امام باقر عليه‌السلام از محضرشان در مورد ظهور حضرت حجت عليه‌السلام سؤال كردند: فرج شما چه وقت خواهد بود؟ حضرت فرمودند: هرگز، هرگز، فرج ما صورت نمى‌پذيرد تا غربال شويد و سپس غربال شويد و باز غربال شويد (سه مرتبه فرمودند) تا كدرها و نادرست‌ها (نا خالص‌ها) بروند و جدا شوند و صاف‌ها باقی بمانند الغيبه شيخ طوسی صفحه ٣٣٩ باید بدانیم حوادث اخیر صرفاً آزمون‌های رسیدن به حکومت ولی معصوم است، نه سقوطی در کار است، نه انقلابی و نه تجزیه‌ای، فقط و فقط در حال غربالیم در ، ، ، @sunshinegeneration
دعای تقویت حافظه پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّّم: به جهت تقویت حافظه خواندن دعای فوق مجرب و مؤثر است مفاتیح‌الجنان باب ۶ صفحه ۱۰۱۷ در ، ، ، @sunshinegeneration
کوچ علم از دانشگاه چرا کانادا، فرانسه، استرالیا، انگلستان، ژاپن و… همانند ایران آمار تولید علم خود را منتشر نمی‌کنند؟ محال است آمار تعداد مقالات منتشر شده ژاپن را بیابید. چرا؟ چرا فقط کشورهایی مانند ایران، پاکستان، برزیل و هند عطش آمار مقالات دارند؟ جالب است بدانیم که ما تنها کشوری هستیم که رشته علم‌سنجی در آن دایر است؛ چراکه فقط ما سرگرم علم‌سنجی خودمان هستیم. ما بالاترین انتشار مقالات در این حوزه را در اختیار داریم. هدف علم‌سنجی که از حوزه کتابداری آمده است، در واقع مجله‌سنجی است نه حقیقت علم. علم‌سنجی قدرت تحلیل محتوای علم را ندارد. مبدع این اصطلاح اصلاً چنین منظوری نداشته است. علم‌سنجی صرفاً بیانگر شاخص‌های کمّی است نه کیفی. در سنت‌های اصیل علمی، تولید مقاله هیچ‌گاه نشان‌دهنده تولید علم نبوده است. راجرز کتابی نوشته به نام اشاعه نوآوری. تا به حال ۲٫۵۰۰ مقاله در خصوص این کتاب منتشر شده است. این مقالات تولید علم نیست، یک مناقشه علمی است. این نبردهای علمی زمینه‌ساز تولید علم است نه الزاماً خود علم. اگر آیین‌نامه ارتقا تا ده سال دیگر همین باشد، ما علاوه بر سرآمدی در تولید مقاله، بیشترین استاد تمام دنیا را نیز خواهیم داشت کشوری مثل انگلستان بیش از سی سال است که از سنت publish or perish گذشته است. حدود ۴۰۰ جایزه علمی در دنیا وجود دارد که هیچ یک از شاخص‌های ISI استفاده نمی‌کنند. در سنت پژوهشی انگلستان اصلاً به شاخص‌های ISI، ضریب تأثیر و مانند آن توجهی نمی‌شود. آنها مجدد به ارزیابی مقالات به شیوه خودشان مبادرت می‌کنند و به پرداخت پژوهانه و مانند آن اقدام می‌کنند. نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایران بر اساس نظامی است که خارج از ایران برنامه‌ریزی می‌شود و ما بین‌المللی کار کردن را با اعمال این شاخص‌ها اشتباه گرفته‌ایم در حالی که خود آمریکا که واضع ISI است، به طور ناچیز از این نظام استفاده می‌کند. ایران از بیانیه سانفرانسیسکو که هشداری به همه بود درس نگرفت. در این بیانیه بیش از چند هزار دانشمند و پژوهشگر و حدود ۸۰۰ مجله علمی معتبر دنیا اعلام کردند که مبنا را در ارزیابی‌ها بر اساس مجلات قرار ندهید. از یکی از اساتیدی که ۴۰۰ مقاله بین‌المللی داشتند سؤال کردم فقط یکی از مشکلاتی را که در کشور حل کرده‌اید نام ببرید؟ پاسخ سکوت بود. از مدیران کشور ۹۷% از مقالات ISI استفاده نمی‌کنند، ۹۳% نیز مجلات داخلی را نه می‌شناسند و نه از آنها استفاده می‌کنند، برای چه کسی می‌نویسیم؟ وقتی شاخص ارزیابی اچ اندیکس شد، پژوهشگر با چه انگیزه‌ای روی پروژه ملی کار کند؟ دلیل عمده این اتفاق این است که قاطبه افراد تنها به فکر ارتقای خویش هستند نه کشور. در ، ، ، @sunshinegeneration
دلم ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻂ ﮐﺸﯽ ﮐﻨﺎﺭ ﺩﻓﺘﺮ ﻣﺸﻖ ﺑﺎ ﺧﻮﺩﮐﺎﺭ ﻣﺸﮑﯽ ﻭ ﻗﺮﻣﺰ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﻮﻧﯿﺎ ﻭ ﻧﻘﺎﻟﻪ ﻭ ﭘﺮﮔﺎﺭﻭ ﺟﺎﻣﺪﺍﺩﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺨﺘﻪ ﭘﺎﮎﮐﻦ ﻭ ﮔﭻ‌ﻫﺎﯼ ﺭﻧﮕﯽ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺗﺨﺘﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺮ ﺻﻒ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻥ‌ﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺒﺼﺮ ﺷﺪﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺑﻬﺎ ﻭ ﺑﺪﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺮﺱ ﺍﺯ ﺳﻮﺍﻝ ﻣﻌﻠﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﻟﯿﻮﺍﻥﻫﺎﯼ ﺁﺑﯽ ﮐﻪ جمع ﻣﯿﺸﺪﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺯﻧﮓ ﺗﻔﺮﯾﺢ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻤﺮﯾﻦﻫﺎﯼ ﺣﻞ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﺿﻄﺮﺍﺑﺶ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ ﺩﯾﻮﺍﺭﯼ ﺩﺭﺳﺖ ﮐﺮﺩن ﺩﻟﻢ ﻭﺍﺳﻪ ﻫﯿﭻ ﮐﺪﻭﻣﺸﻮﻥ ﺗﻨﮓ ﻧﺸﺪﻩ ﺧﺪﺍﺍﺍﺍﺍ ﺭﻭ ﻫﺰﺍﺭﻣﺮﺗﺒﻪ ﺷﮑﺮ ﮐﻪ ﺗﻤﻮﻡ ﺷﺪ ﻭﺍﻻ ﭼﯽ ﺑﻮﺩ ﻫﻤﺶ ﺑﺪﺑﺨﺘﯽ، ﺍﺳﺘﺮﺱ در ، ، ، @sunshinegeneration
19.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آدم‌خواری، بیان نهایی بربریت، فقدان تمدن و فرهنگ و ظلم شدید است. می‌توان استدلال کرد که تمام هدف تمدن این است که مقدار غذای موجود را افزایش دهد تا بشریت را از روی آوردن به آدم‌خواری باز دارد، زیرا چه کسی بربریت را بیش از مدنیت و شفقت می‌خواهد؟ یک ذهنیت گله‌ای وجود دارد که در اطاعت کورکورانه آسایش پیدا می‌کند و هر کاری را که دولت مقتدر برآمده از سایه‌ها به آنها بگوید انجام می‌دهد. و روایت اصلی اکنون در حال عادی‌سازی آدم‌خواری است. پس این چیزی است که در راه است. در ، ، ، @sunshinegeneration
حوزه علمیه ومسئله جامعیت اسلام۴آذر ۱۴۰۱کنگاور.mp3
42.32M
صوت سخنرانی حجت‌الاسلام علی کشوری در جمع برخی از طلاب و اساتید حوزه علمیه کرمانشاه با موضوع ضرورت توجه به مسئله جامعیت اسلام - جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ / ۴۳ دقیقه چرا حوزه علمیه از مسئله جامعیت اسلام غفلت می‌کند؟ بیان دو آسیب ناشی از عدم توجه به مسئله جامعیت اسلام چرا روایات باب اطعمه و اشربه در حوزه علمیه موضوع مباحثه نیست؟ در ، ، ، @sunshinegeneration