eitaa logo
سید یاسر جبرائیلی
37.4هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
738 ویدیو
86 فایل
🔸️استادیار تمدن اسلامی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ارتباط با ما: @jebraily_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 رویداد روایت حقیقت 📂 پرونده چهارم: رؤیای اقتصاد مقاومت ⏰ جمعه ۱۹ بهمن‌ماه، ساعت ۱۶ 🏫 دانشگاه بین‌المللی قم به همراه پخش زنده 🔻جهت شرکت در رویداد (حضوری و مجازی) از طریق لینک زیر ثبت‌نام کنید: 🔗 https://survey.porsline.ir/s/EImgktbM مرکز مطالعات پیشرفت عماد : @emaad_ir
رسانه‌های منتسب به آقای دکتر قالیباف در حال تکذیب این فرمایشات ایشان در ایام انتخابات هستند. اگر نشانه عقب نشینی از این موضع باشد خوب است و استقبال می‌کنیم. @syjebraily
وقتی در یک اقتصاد با رشد معقول و تراز مثبت تجاری، به اندازه ای بالا میرود که یک معلم و پرستار هم به فکر می افتند، یعنی خارج کار کنند و داخل کشور خرج کنند، این یعنی یکجای کار می لنگد! این وضع یک کشور ورشکسته صنعتی و مالی است، نه اقتصاد 22ام جهان! بازار عرضه و تقاضا وقتی حق دارد تعیین کننده قیمت پول ملی باشد که اولا عقلانیت ساختاری خودش را ثابت کرده باشد. ثانیا نشان داده باشه که بیشتر از سود شخصی به دنبال اعتلای ملی باشد. در غیر اینصورت جای و نقش سیاسی علماء در بازار است تا بازار را سر عقل برگرداند. 🆔 @social_theory
پرسش و پاسخ ▫️شما چقدر امیدوارید که اجرای سیاست‌های نئولیبرال در کشور متوقف شود؟ ❇️ سوال شما را می‌خواهم با یک خاطره پاسخ دهم. تمتع که مشرف شده بودم، در فلسفه اعمال حج خیلی تامل می‌کردم. یکی از شگفت‌انگیزترین اعمال برایم، سعی صفا و مروه بود. این عمل، نزد خدای متعال چنان عظمتی دارد که در قرآن از آن به شعائر الهی، یعنی از نشانه‌هایی که انسان را به یاد خدا می‌اندازد، یاد شده است: إِنَّ الصَّفَا وَالْمَرْوَه مِن شَعَائِرِ اللَّهِ. فلسفه این سعی چیست؟ چرا اصلا «سعی»؟ چرا از واجبات حج است؟ این نشانه و علامت که درک کردنش واجب است، می‌خواهد به ما چه بگوید؟ قصه این است: می‌دانید که حفظ جان فرزند بر والدین واجب شرعی است. حضرت هاجر وقتی تشنگی فرزندش اسماعیل را دید، مکلف بود که برایش آب تهیه کند. ایشان ناگهان متوجه آب در کوه مروه شد و به سمت آن دوید. وقتی رسید، خبری از آب نبود و فهمید آنچه دیده بود، سراب بوده است. برگشت و به کوه صفا نگریست. دید آنجا آب وجود دارد. به سمت صفا دوید، وقتی رسید، باز هم متوجه شد که سراب بوده است. باز برگشت و دید که در کوه مروه آب است! ظاهرا اینجا دیگر تکلیف پایان می‌یابد. فاصله صفا و مروه کمتر از 400 متر است که ظرف چند دقیقه پیموده می شود. یعنی حضرت هاجر چند دقیقه پیش نزد کوه مروه بوده و به چشم دیده که خبری از آب نیست. اما اینک در کوه صفا ایستاده و باز، به چشمش در مروه آب می آید... حجت دارد، تکلیف دارد که برود... باز به سمت مروه می‌دود و باز هم خبری نیست... هفت بار این قصه تکرار می‌شود و هاجر به نتیجه نمی رسد، اما خدای متعال، آب را از زیر پای اسماعیل جاری می‌کند. زعم من این است که ما اینجا با یکی از بزرگترین درس‌های زندگی مواجه هستیم. خدای متعال می‌خواهد بگوید تکلیف تو دویدن است؛ اگر حتی یک درصد احتمال وجود آب دادی و به سمتش نرفتی، به واجبت عمل نکرده‌ای! آن تصور وجود آب، حجت توست! اما خیال نکن که با سعی و تلاش خودت قرار است به آب برسی! نتیجه دست من است. سراب را در چشم تو آب جلوه دادم تا برایت حجت ایجاد کنم و امتحانت کنم. می‌خواهم تو را به تکلیفت آزمایش کنم. همان ابتدا، در همان لحظه که اسماعیل از تشنگی گریست، می توانستم چشمه زمزم را از زیر پایش جاری کنم، اما نکردم تا تو هاجر شوی... یکی از بزرگترین شبهاتی که درباره قیام امام حسین(ع) مطرح می‌شود این است که چرا امام با علم به شهادت، راهی کربلا شد؟ پاسخش یک کلمه است: ادای تکلیف! درس بزرگ قیام حضرت اباعبدالله این است که حتی اگر علم‌الیقین داشتی که انتهای مسیر، مرگ است، اما حجتی وجود داشت که تو را مکلف به رفتن کند، باید بروی! نامه‌های کوفیان سراب است؟ کوفه شهره به پیمان‌شکنی است؟ عهدشکنی‌شان را در عصر امیرالمومنین(ع) تجربه کرده‌اید؟ اما نامه نوشته‌اند! این دعوت‌ها حجت است و برای تو تکلیف ایجاد کرده است، باید بروی... این است که من معتقدم ما برای اصلاحات اقتصادی در کشور، مکلف به دویدن هستیم. این دویدن هم ابتلا و امتحان همه ماست. اینکه نتیجه چه خواهد شد، در اختیار ما نیست. شاید اقتضای حکمت خدای متعال پیروزی باشد، شاید شهادت: ما لنا الا احدی الحسنیین... @syjebraily
هدایت شده از حکمران
16.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟠 انقلاب اسلامی آمده است تا به استعمار در همه اشکال آن پایان دهد و به ملت ایران طعم شیرین استقلال را بچشاند. حکمران؛ روایت عمیق سیاست و اقتصاد @HokmranOnline
بلاتردید جراحی اقتصاد، بدون درد و خونریزی نیست. لکن درد و خونریزی جراحی‌هایی که تاکنون انجام شده، همواره متوجه سفره مردم بوده است. دلار ۲۰ هزار تومانی هم قطعاً یک جراحی توام با درد و خونریزی است؛ اما ناحیه جراحی دیگر سفره ملت نیست، توبره دلارداران و دلاری‌فروشان است. @syjebraily
هدایت شده از هاد
نگاه ما به تحزّب و حزب چیست؟ در كشورهائی كه انقلاب شده، احزاب وسط میدانند. این سؤال پیش می‌آید كه نگاه ما به تحزّب و حزب چیست. به طور اجمال بگویم ما با تحزّب مطلقاً مخالف نیستیم. این كه خیال كنند ما با حزب و تحزّب مخالفیم، نه، اینطور نیست. قبل از پیروزی انقلاب، پایه‌های یك حزب بزرگ و فعال را خود ما ریختیم؛ اول انقلاب هم این حزب را تشكیل دادیم، امام هم تأیید كردند، چند سال هم با جدیت مشغول بودیم؛ البته بعد به جهاتی تعطیل شد. همان وقت به ما اشكال میكردند كه تحزّب با وحدت عمومی جامعه مخالف است. من آن وقت یك سخنرانی مفصلی كردم، كه بعد هم پیاده شد و چاپ شد و پخش شد؛ تحت عنوان «وحدت و تحزّب». تحزّب میتواند در جامعه انجام بگیرد، در عین حال وحدت هم صدمه‌ای نبیند؛ اینها با هم منافاتی ندارد. منتها آن حزبی كه مورد نظر ماست، عبارت است از یك تشكیلاتی كه نقش راهنمائی و هدایت آحاد مردم را به سمت یك آرمانهائی ایفاء میكند. ما دوجور حزب داریم: یك حزب عبارت است از كانال‌كشی برای هدایتهای فكری؛ حالا چه فكری به معنای سیاسی، چه فكری به معنای دینی و عقیدتی. اگر چنانچه كسانی این كار را بكنند، خوب است. قصد عبارت از این نیست كه قدرت را در دست بگیرند؛ میخواهند جامعه را به یك سطحی از معرفت، به یك سطحی از دانائی سیاسی و عقیدتی برسانند؛ این چیز خوبی است. البته كسانی كه یك چنین توانائی‌ای داشته باشند، به طور طبیعی در مسابقات قدرت، در انتخابات قدرت هم آنها صاحب رأی خواهند شد، آنها برنده خواهند شد؛ لیكن این هدفشان نیست. این یك جور حزب است؛ این مورد تأیید است. میدان باز است؛ هر كس میخواهد بكند، بكند. یك جور حزب، تقلید از احزاب كنونی غربی است - حالا من گذشته را كاری ندارم - احزاب كنونی غربی به معنای باشگاه‌هائی برای كسب قدرت است؛ اصلاً حزب یعنی مجموعه‌ای برای كسب قدرت. یك گروهی با هم همراه میشوند، از سرمایه و پول و امكانات مالیِ خودشان بهره‌مند میشوند، یا از دیگران كسب میكنند، یا بندوبست‌های سیاسی میكنند، برای اینكه به قدرت برسند. یك گروه هم رقیب اینهاست؛ كارهای مشابه اینها را انجام میدهد تا آنها را از قدرت پائین بكشد، خودش بشود جایگزین. الان احزاب در دنیا غالباً اینگونه‌اند. این دو حزبی كه در آمریكا به نوبت در رأس كار قرار میگیرند، از همین قبیلند؛ اینها در واقع باشگاه‌های كسب قدرتند. این نه، هیچ وجهی ندارد. اگر كسانی در داخل كشور ما با این شیوه دنبال تحزّب میروند، ما جلویشان را نمیگیریم. اگر كسی ادعا كند كه نظام جلوی تشكیل احزاب را گرفته است، یك دروغ واضحی گفته؛ چنین چیزی نیست؛ اما من اینجور حزبی را تأیید نمیكنم. اینجور حزب‌سازی، اینجور حزب‌بازی معنایش عبارت است از كشمكش قدرت؛ این هیچ وجهی ندارد. اما حزب به معنای اول، یعنی یك كانال‌كشی در درون جامعه، برای گسترش فكر درست - چه فكر عقیدتی و اسلامی، چه فكر سیاسی و تربیت كادرهای گوناگون - بسیار خوب است؛ این چیز نامطلوبی نیست. ۱۳۹۰/۰۷/۲۴ بیانات رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان کرمانشاه @haad1442
5.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از سال ۱۳۶۹ که ارز رسمی ۷ تومان بود تا همین امروز که به ۶۸۵۰۰ تومان رسیده، دولت با هدف یکسان سازی ارز رسمی و بازار آزاد قاچاق، مدام نرخ ارز رسمی را افزایش می‌دهد، اما هر بار نرخ ارز آزاد جهش می‌کند و نتیجه شده : تورم بالا و بی‌پایان، و گرانی شدید مسکن، خودرو و سایر ملزومات زندگی. 🔸کانال رسمی دکتر حسین صمصامی همه جهت تحقق اقتصاداسلامی رسانه باشیم. https://eitaa.com/joinchat/1802830600C66b40c86de
پس از عمری اتصاف صفت «علم» به و و دوشیدن ملت‌ها از دریچه آزادسازی، واشنگتن بدون کمترین شرمساری بابت جسارت به ساحت علم، منافع امروز خود را در کشیدن دیوار تعرفه به دور آمریکا دید و دست به صیانت از بازار ملی برای تولید ملی زد و به ریش همه اقتصاددانان خندید. @syjebraily
هدایت شده از خبر فوری سراسری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعضی دوستان بی اطلاع و اونهایی که اطلاعات سطحی از هر موضوعی دارند اما خودشون رو علامه معرفی میکنند این فرمایشات رهبری رو منتشر میکنن و میگن بفرمایید اینم از جریان انقلابی مدعی پیرو رهبری که با ارز ترجیحی و دلار ۲۰ هزار تومنی موافقن و... اما پاسخ: هیچکس با ارز ترجیحی و اساسا چند نرخی بودن ارز به دلیل فساد زا بودن موافق نیست و هر کسی موافق چند نرخی بودن ارز بود بدانید یا جاهل است یا سرش در آخور جریان سرمایه داری فاسد در حال چریدن است. بحث اینجاست چرا وقتی میخواهیم تک نرخی کنیم ملاک تعین قیمت آقایان، قیمت ارز در بازار آزاد است؟ چرا ملاک شان برای تک نرخی کردن ارز قیمتی‌ست که قاچاقچی ارز در بازار آزاد تعیین میکند؟ چرا به قیمت واقعی تک نرخی انجام نمیشود؟ پاسخ معلوم است منفعت شخصی خود و هم جناحی های خود... اگر از گزارش صندوق بین المللی پول که قبله آمال لیبرال هاست و قیمت واقعی ارز در ایران را ۱۴۷۰۰ تومان برآورد کرده است بگذریم، با دلیل علمی هم قابل اثبات است که این نرخ فعلی ۶۶ هزار رسمی و ۸۵ هزار غیررسمی، حباب قیمتی‌ست! بنابر این ارز باید تک نرخی بشود اما نه به سمت قیمت دستکاری شده توسط قاچاقچیان و دلالان و بعضی دلاری فروشان، بلکه با روند کاهشی به سمت قیمت واقعی! شک نکنید در این صورت است که تورم هم، به شدت شکسته و نزولی خواهد شد. 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
_ محور شرارت چه طراحی برای اقتصاد جبهه مقاومت دارد؟ _ پیوندهای اقتصادی چگونه پروژه عادی‌سازی بین اعراب و اسرائیل را رقم زد؟ _ محور مقاومت بازیگری منفعل یا ...؟ 🔰 رویداد روایت حقیقت 🔰 پرونده چهارم: رؤیای اقتصاد مقاومت ⏰ جمعه ۱۹ بهمن‌ماه، ساعت ۱۶ 🏫 دانشگاه بین‌المللی قم به همراه پخش زنده 🔻جهت شرکت در رویداد (حضوری و مجازی) از طریق لینک زیر ثبت‌نام کنید: 🔗 https://survey.porsline.ir/s/EImgktbM مرکز مطالعات پیشرفت عماد 👇: @emaad_ir