eitaa logo
سید یاسر جبرائیلی
35.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
642 ویدیو
83 فایل
🔸️استادیار تمدن اسلامی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ارتباط با ما: @jebraily_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
✍آزادی فعالیت اقتصادی در اسلام از منظر رهبر حکیم انقلاب اسلامی 🔸️از مسئله آزادی اقتصادی در اسلام سوء استفاده‌های زیادی شده است. از طرفی طرفداران مکاتب چپ سوء استفاده کرده و گفتند اسلام طرفدار اقتصاد آزاد و بنابراین طرفدار استثمار است، و اسلام را به این بهانه کوبیدند. عده‌ای از افرادی که مایل بودند از اسلام دفاع کنند اما تفکر عمیق اسلامی را هم درست نمی‌دانستند، آنها هم سوء استفاده یا اشتباه کردند و از ترس حمله گروه های چپ، بکلی آزادی فعالیت اقتصادی در اسلام را نفی کردند و منکر شدند. یک عده هم عملا سوء استفاده کردند، یعنی در سایه آزادی های اقتصادی در اسلام جیب‌های خودشان را پر کردند و چه پیش از پیروزی انقلاب - که البته نظام آن روز این را بیشتر تشویق میکرد- و چه حتی بعد از پیروزی نظام اسلامی، از آزادی هایی که بود، سوء استفاده کردند و بر ثروت‌ها و اندوخته‌ها و سوء استفاده‌های خودشان هرچه خواستند افزودند. 🔸️ در اقتصاد جامعه اسلامی اگرچه مردم در فعالیت‌های اقتصادی میدان باز و وسیعی دارند و آزادی‌های زیادی دارند و هرکسی این حق را دارد که فعالیت و تلاش اقتصادی بکند، اما در کنار این حق و اختیار برای مردم، یک اختیار و حقی هم برای دولت اسلامی و قدرت حاکم بر جامعه اسلامی قرار داده شده است و آن حق کنترل و نظارت و مراقبت است؛ زیرا اگر این حق برای حاکم اسلامی نباشد و مردم بدون نظارت دولت و بدون رعایت سیاست‌های دولت تلاش اقتصادی را شروع کنند و انجام بدهند این یقینا در جامعه به طغیان، به ظلم، به بغی، به فساد منتهی خواهد شد و همان وضعی پیش خواهد آمد که در دنیای سرمایه داری هست. اسلام فعالیت اقتصادی را آزاد می‌داند منتها برای دولت در اشراف و نظارت بر این حرکت آزاد، اختیارات بی حد و حصر قائل است. ✒منبع: ، صص ۳۹۱-۳۸۵ (بیانات نقل شده از حضرت آقا مربوط به سال‌های ۶۴ و ۶۶ است) @syjebraily
🔸امروز در مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی میزبان آقای دکتر محمدجواد ایروانی عضو محترم هیئت عالی نظارت بودیم. ▫️ایشان بر نکته‌ای تاکید داشتند، که رویکرد ما در مرکز نیز هست و آن اینکه هدف از ارزیابی و نظارت، مچ‌گیری نیست. همچنانکه سیاست‌های کلی نظام با مشارکت دستگاه‌ها تدوین می‌شود، نظارت بر تحقق نیز با مشارکت فعالانه دستگاه‌ها ممکن است. ▪️هدف ما تحقق سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر انقلاب است و ارزیابی و نظارت، یک ابزار است که هدایتگر مجری در مسیر صحیح انقلاب است. @syjebraily
⚡️امروز در مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی، میزبان برادر عزیزم دکتر هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان بودیم. ▫️ایشان دکتری حقوق عمومی از دانشگاه تهران دارند و جوان‌ترین عضو تاریخ شورای نگهبان به شمار می‌روند. دکتر طحان نظیف فارغ از مسئولیت خود به عنوان عضو شورای نگهبان، به عنوان یک حقوقدان دغدغه‌هایی جدی درباره تحقق سیاست‌های کلی انتخابات که سال ۹۵ از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شد دارد. ▪️متاسفانه از سال ۹۵ تاکنون، درباره تبدیل این سیاست‌ها به قانون اهمال شده است. تحقق سیاست‌های کلی انتخابات، یکی از انتظارات جدی از مجلس یازدهم است که ان‌شاءالله با همدلی و همفکری نیروهای انقلاب، این تکلیف مهم قانونی و شرعی انجام خواهد شد. ▫️در سیاست‌های کلی انتخابات بر تعیین حوزه‌های انتخاباتی بر مبنای جمعیت و رعایت عدالت انتخاباتی، بهره‌مندی داوطلبان از امکانات برابر تبلیغاتی، تعیین حدود و نوع هزینه‌ها و منابع مجاز و غیرمجاز انتخاباتی، شفاف‌سازی منابع و هزینه‌های انتخاباتی، ممنوعیت هرگونه تخریب، تهدید، تطمیع، فریب و وعده‌های خارج از اختیارات قانونی و هرگونه اقدام مغایر امنیت ملی نظیر تفرقه قومی و مذهبی در تبلیغات انتخاباتی، ممنوعیت استفاده از حمایت و امکانات بیگانگان، ارتقاء شایسته‌گزینی در انتخاب داوطلبان،ممنوعیت ورود نیروهای مسلح، قوای سه‌گانه اعم از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های تابعه آنها، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی در دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی انتخاباتی و جانبداری از داوطلبان و... تاکید شده است که قانون انتخابات باید بر اساس این سیاست‌ها تنظیم شود. تحقق این سیاست‌ها، بسیاری از اشکالات و ایرادات موجود در فرآیندهای انتخاباتی کشور را حل خواهدکرد. ▪️سال گذشته، در مجلس شورای اسلامی طرحی که به استانی شدن انتخابات موسوم شد، از سوی هیئت عالی نظارت به دلیل مغایرت با سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر انقلاب رد شد. طبق ماده ۷ مقررات نظارت که از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شده است، در صورت مغایرت مصوبات مجلس با سیاست‌های کلی، شورای نگهبان مصوبه را مغایر بند ۲ اصل ۱۱۰(نظارت رهبری بر حسن اجرای سیاست‌های کلی) اعلام می‌کند. https://b2n.ir/292050 @syjebraily
✨نسخه الکترونیکی کتاب را می‌توانید با قیمت ۱۶۰۰۰ تومان از کتابخوان طاقچه تهیه فرمایید.‏ ▫️این کتاب به بررسی چرایی و چگونگی تعیین امام خمینی(ره) به رهبری نظام اسلامی، انتخاب آیت‌الله منتظری به رهبری آینده و برکناری ایشان، و انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری پرداخته است. @syjebraily https://taaghche.com/book/70581/
⚡️گزارش‌هایی وجود داشت که با وجود تقاضا در کشورهای همسایه، مقررات دولتی مانع صادرات محصولات مرغداران بوده و یک وجه معدوم‌سازی جوجه‌های بی‌زبان، بی‌اعتنایی به درخواست‌های مکرر فعالان صنعت مرغداری برای اخذ مجوز صادرات بوده است. تصویر نامه پیوست نشان می‌دهد پس از رخ دادن فاجعه، مجوز صادرات امضاء شده است. ▪️این مسئله نشان می‌دهد هوشمندسازی نظام مقررات، یک خلاء بزرگ در دستگاه اجرایی کشور است. اینکه یک بخشنامه صادر شده و رابطه آن با تحولات قطع شود، زمینه برای فجایعی اینچنین فراهم می‌شود. ▫️درباره همین بخشنامه نیز اگر هوشمند رفتار نشود و بدون احصاء هوشمند میزان تولید و نیاز داخل و تعیین سهمیه صادراتی، دروازه صادرات به روی تولیدات گوشت مرغ باز شود، فاجعه‌ای دیگر ممکن است در تامین نیاز داخل به وجود بیاید. 🔸لذا از وزیر محترم جهاد کشاورزی انتظار می‌رود دستور دهند بخشنامه صادر شده بازنگری شود. ما نیازمند ثبات در رویه و مقررات هستیم، منتهی این مسئله نافی هوشمند بودن رویه‌ها و مقررات نسبت به تامین امنیت غذایی در داخل و گسترش بازارهای صادراتی نیست. کمیته‌ای باید متولی تعیین سهمیه ادورای صادرات متناسب با ظرفیت تولید و میزان تقاضای بازار داخل باشد. https://b2n.ir/970444 @syjebraily
28.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️راهبرد اتصال مویرگی بخش خصوصی کوچک و متوسط با همسایگان ▫️در شرایط کنونی، ما باید راهبرد اتصال مویرگی بخش خصوصی خرد و متوسط ایرانی را با بخش خصوصی خرد و متوسط همسایگان اتخاذ کنیم. دولت باید با اشراف کامل بر مبادلات، تعیین هوشمند سهمیه صادرات با توجه به ظرفیت تولید و نیاز داخل، و صدور مجوز صادرات به شرط بازگشت کامل ارز به چرخه تجاری کشور یا واردات کالای مورد نیاز کشور توسط صادرکنندگان، به بخش خصوصی مجوز صادرات دهد. @syjebraily
🖌هنوز زمان احیای عزت ایرانیان فرانرسیده است؟ دو سال پس از خروج آمریکا از برجام، اولین تراکنش اینستکس انجام شد. اولین واقعیت درباره این تراکنش این است که طبق پیش‌بینی‌ها و برخلاف ادعاهای طیف لیبرال، مبادلات اینستکس با اروپا، محدود و منحصر به کالاهایی است که آمریکا تجارت آنها را تحریم نکرده باشد. یعنی در اینستکس نه نفت، نه محصولات پتروشیمی، نه قطعات خودرو و... مبادله نخواهد شد و این سامانه صرفا برای خرید غذا و دارو از شرکت‌های اروپایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. چنانکه پیش از این بارها گفته شده، حتی مبادلات غذا و دارو نیز پدیده جدیدی نیست و مراجعه به آمار گمرک نشان می‌دهد بخش خصوصی ایران طی دو سال گذشته یعنی پس از خروج آمریکا از برجام و پیش از اینستکس، از اروپا خرید کالاهای غیرتحریمی داشته است. لذا یک تحلیل این است که این سامانه دریچه‌ای برای خرید از محل تخصیص اعتبارهای دولتی در حوزه کالاهای غیرتحریمی است. این آبنبات پلاستیکی، یک هزارم تعهدات اروپا در برجام نیز نیست. لذا گام بعدی کاهش تعهدات برجامی ایران با هدف رعایت شرط عزت در سیاست خارجی و اعمال فشار بر طرف اروپایی برای عمل به تعهدات خود، باید با قدرت برداشته شود. دومین حقیقتی که اولین تراکنش اینستکس فاش ساخته، در اظهارات وزیر امور خارجه آلمان نهفته است. هایکو ماس گفته است این تراکنش‌ها به شدت رصد خواهد شد تا احتمال هرگونه سوء استفاده از آن در زمینه تامین مالی تروریسم از بین برود. این رفتار ضمن اینکه یک توهین و تحقیر مردم عزتمند ایران است، یک سند بزرگ در رد ادعاهای کسانی است که "تعریف سازمان ملل از تروریسم" را ملاک عمل کشورهای غربی اعلام کرده و می‌گفتند با اجرای استانداردهای FATF هیچ مشکلی برای نهادهای داخلی که از سوی آمریکا تروریست شناخته شده‌اند، پیش نخواهد آمد. اگر هنوز برای کسی در این زمینه تردیدی باقی مانده است، پیشنهاد می‌شود دولت اعلام کند اقلام بشردوستانه خریداری شده از طریق اینستکس، در اختیار وزارت اطلاعات یا وزارت دفاع یا حتی بانک مرکزی که برچسب SDGT خورده‌اند و آمریکا آنها را نهادهای تروریستی می‌داند، قرار خواهد گرفت! نتیجه اینکه اولا صرف حتی یک سنت به امید اینکه از ناحیه اروپایی‌ها آبی گرم شود، اتلاف مال مردم است. اگر می‌خواهند مذاکره‌ای در این باره کنند، با هزینه خود تشریف بیاورند تهران، گپ بزنند تشریف ببرند. ثانیا من‌بعد هر صدایی در کشور برای اجرایی‌سازی استانداردهای FATF با ادعای عادی شدن مناسبات بانکی بلند می‌شود، با هر نیتی که باشد، هدفش عادی شدن مناسبات بانکی و راه افتادن کار مردم نیست. با اجرای تمام و کمال مطالبات FATF، صرفا تجارت اقلام غیرتحریمی ممکن خواهد بود و مشکلی از کسب و کار مردم و اقتصاد کشور حل نخواهد شد. ماجرای اینستکس، یک سند قطعی برای اثبات این مدعاست. @syjebraily
🔸توصیف شاهزاده عبدالله سعودی(پادشاه بعدی) از زبان خوآن زاراته مشاور وزیر خزانه‌داری آمریکا در کتاب "جنگ خزانه‌داری" (در جریان سفر هیئت خزانه‌داری آمریکا به ریاض در سال ۲۰۰۲): ▫️ولیعهد مثل چهره‌ای از دوران مذکور در انجیل به نظر می‌رسید که درست از بیابان آمده و به این دفتر پر زرق و برق و نسبتا مدرن پا گذاشته است. صندل‌های ولیعهد تبار صحرانشین پادشاهی عربستان را به یادم آورد". @syjebraily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️این پیامی است به مردم کالیفرنیا از ایران. ▫️این ایام ما صدایی بلند و رسا که خواهان استقلال از واشنگتن است از کالیفرنیا می‌شنویم. ایالتی که به تعبیر فرماندار شما خود یک دولت - ملت است. ▪️آنچه که از شما میشنویم با آنچه که طی چهار دهه گذشته از واشنگتن شنیده ایم بسیار متفاوت است. 🔺ما صدای دوستی و همدلی میشنویم. 🔺ما از این صدا استقبال میکنیم. ▫️رژیم آمریکا یک دشمن است؛ نه تنها دشمن ایران، نه تنها دشمن همه جهانیان، بلکه دشمن مردم خودش، از جمله مردم کالیفرنیا. اپیدمی کرونا صرفاً رنج شما را آشکار نموده است. ▪️کالیفرنیایی‌ها که پنجمین اقتصاد بزرگ جهان را دارند، شایسته زندگی‌ای بهتر از این هستند. این خبر، قلب انسان را می‌آزارد که هفده درصد مردم کالیفرنیا زیر خط فقر زندگی می‌کنند. 🔺ما میدانیم که شما می‌خواهید با پول‌هایتان پل بسازید، نه دیوار. ▫️ما در اخبار می‌خوانیم که دیگر ایالات آمریکا نیز به یک زندگی متفاوت از آنچه که واشنگتن تجویز می‌کند فکر می کنند. ✨برایتان آرزوی موفقیت می‌کنیم کنارتان ایستاده‌ایم و خواهید دید که چه رابطه دوستانه‌ای با شما مردم کالیفرنیا برقرار خواهیم کرد. @syjebraily
بسمه تعالی جناب آقای دکتر سعید نمکی وزیرمحترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سلام علیکم گزارش جنابعالی درباره کاهش تلفات انسانی ناشی از کرونا به یک سوم، و کاهش ۵۳ درصدی ابتلای روزانه، باعث غرور و افتخار ملت ایران است. این دستاورد از دو جهت قابل تقدیر است. نخست بابت مجاهدت‌های شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان و همه دست‌اندرکارانی که با محوریت جنابعالی، به یاری مردم عزیز ایران شتافتند و صحنه‌های به یادماندنی از ایثار و از خودگذشتگی در تاریخ ثبت کردند. و جهت دوم تقدیر اینکه، در شرایطی که با وقوع اپیدمی کرونا، چشم‌های برخی باز برای یافتن راه‌حل، به بیرون از مرزها دوخته شد، شما و همکارانتان ثابت کردید که راه حل مشکلات ما نه در پاریس و بروکسل و نیویورک، که در تهران و در دستان قهرمانان این ملت است. به سهم خودم سپاسگزار مجاهدت‌هایتان هستم سید یاسر جبرائیلی پنجم اردیبهشت‌ماه نود و نه @syjebraily
✨فروش اینترنتی کتاب دولت و بازار آغاز شد. ▫️علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک زیر اقدام به خرید آنلاین کتاب همراه با تخفیف ویژه نمایند. https://bit.ly/2yMgiYn @syjebraily
✨امروز در مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام، در خدمت دکتر پرویز داوودی عضو محترم هیئت عالی نظارت بودیم. ایشان بحث اولویت‌بندی در امر ارزیابی تحقق سیاست‌های کلی را مطرح کرده و گفتند که اولویت‌های ارزیابی باید بر اساس اهمیت و فوریت مسائل کشور تعیین شود. از نظر ایشان سه مسئله خصوصی‌سازی، نظام بانکی و مدیریت منابع ارزی مسائل کلیدی و مهمی هستند که باید در اولویت مرکز قرار گیرد. ▫️دو مورد از این سه مسئله در دستور کار ما قرار دارد. درباره خصوصی‌سازی، نخستین گزارش ارزیابی که مربوط به انطباق قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ با سیاست‌های ابلاغی است، در حال جمع‌بندی است. درباره مدیریت منابع ارزی نیز، احکام سیاستی مرتبط از میان مجموعه سیاست‌های کلی، به همراه منویات رهبر انقلاب پیرامون مسئله ارز به عنوان شرح و بسط این سیاست‌ها، استخراج شده و طی روزهای آینده برای جهت دهی به رویکردهای آتی و همچنین اخذ گزارش عملکرد، تقدیم بانک مرکزی خواهد شد. @syjebraily
4_5854805199209629633.pdf
339.2K
✨چند روز پس از پرتاب موفق ماهواره نظامی «نور» و قرار گرفتن آن در مدار زمین، آقای محسن امین‌زاده عضو موسس جبهه مشارکت و معاون وزارت امور خارجه در دولت آقای خاتمی، طی مطلبی با عنوان «استراتژی بازدارندگی» در روزنامه شرق، به ناکارآمدی ایده «بازدارندگی نظامی» پرداخته، ضرورت در اولویت قرار گرفتن «بازدارندگی اقتصادی» را مطرح کرده، و راه رسیدن به این نوع بازدارندگی را، نه خودکفایی اقتصادی و نه اقتدار نظامی، که «تنش‌زدایی با آمریکا» و رفع تحریم‌ها نشان داده است. نوشته آقای امین زاده، باب خوبی را برای بحث پیرامون جهان‌بینی ایشان و هم‌فکرانشان و نیز راه‌حل‌هایی که طی دهه‌های گذشته مبتنی بر این جهان‌بینی مطرح و اجرایی ساخته‌اند، باز کرده است. ▫️در سرمقاله ۹۹/۰۲/۱۰ روزنامه جوان به اعتبارسنجی مفروضات و پیشنهادات آقای امین زاده -که بخشی از تجلیات جهان‌بینی لیبرالیسم ایرانی است- پرداخته ام. @syjebraily
✨امروز بازدیدی از مرکز رشد دانشگاه امام حسین(ع) داشتم. آقای دکتر محمدخانی و همکارانشان شگفتی‌های زیادی در این مرکز خلق کرده‌اند. هم در حوزه فناوری‌های نرم و هم در حوزه فناوری‌های سخت، دستاوردهای تحسین‌برانگیزی داشتند. پس از تحریم‌ها که چشم امید از بیرون برداشته شده و به دستان توانای جوانان عزیز ایران دوخته شده، آنچه پیش از این در اذهان برخی غیرممکن تصور می‌شد، در واقعیت ممکن شده است. ▫️ما توانسته‌ایم... @syjebraily
✨همه اساتیدی که از بدو تحصیل تا پایان دوره دکتری، پای درس‌شان نشسته‌ایم، سهمی از وجودمان دارند و مدیون آنهاییم. اما بلاتردید هیچ شاگردی نیست که در خاطرش، برای برخی اساتیدش، جایگاهی ویژه قائل نباشد. ▫️دکتر بیژن پیروز و دکتر موسی نجفی برای من چنین‌اند. دکتر پیروز پایم را به دنیای اقتصاد سیاسی باز کرد و با دکتر نجفی، در عالم فلسفه و اندیشه سیاسی سیر کردم. ▪️ اما این ویژگی مشترک این دو استاد بزرگوار که بسیار برایم الهام بخش بوده، شکستن شجاعانه قالب‌های متعارفی است که عنوان "علم" را یدک می‌کشند، اما علم بما هو علم هستند، حاصلی برای بشریت ندارند و مسئله‌ای از مسائل کشورم حل نمی‌کنند. ▫️دکتر پیروز در دوره کارشناسی ارشد راهنمایی پایان‌نامه‌ام را پذیرفتند و دکتر نجفی در دوره دکتری. دستبوس هر دو عزیز هستم که پایان تحصیل، پایان شاگردی‌ام پای کلاس درس‌شان نبوده و همچنان آموختنم از محضرشان ادامه دارد. 🔸روز معلم بر شما مبارک‌باد! @syjebraily
سید یاسر جبرائیلی
✨چند روز پس از پرتاب موفق ماهواره نظامی «نور» و قرار گرفتن آن در مدار زمین، آقای محسن امین‌زاده عضو
🖊چرا پاکستان و مصر قدرت نظامی هستند، اما رتبه اقتصادی نازلی دارند؟ ▫️آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ژاپن، چین و هند که جزو ۱۰ قدرت برتر اقتصادی جهان هستند، جزو ۱۰ قدرت برتر نظامی جهان نیز هستند، اما چرا امثال مصر، پاکستان و روسیه با وجود قدرتمندی نظامی، از نظر اقتصادی عقب مانده‌اند. پاسخ این چرایی را باید در خطایی جست که این کشورها در روابط اقتصادی خارجی خود مرتکب شدند و همان خطا، امروز به‌عنوان نسخه شفابخش اقتصاد ایران توسط طیف فکری متبوع آقای امین‌زاده تجویز می‌شود: ادغام در نظم اقتصادی بین‌المللی که توسط امریکا و شرکایش پایه‌گذاری شده است. ▪️پاکستان از ۳۰ جولای ۱۹۴۸ و مصر از ۹ می ۱۹۷۰ به موافقتنامه عمومی تعرفه تجارت (GATT) پیوستند، دروازه‌های خود را به روی کالاهای خارجی گشودند و متعهد شدند از تولید داخلی حمایت نکنند. ▫️وقتی در سال ۱۹۹۵ نیز که سازمان تجارت جهانی تأسیس و جایگزین GATT شد، هر دو در همان سال نخست به عضویت WTO درآمدند. نگارنده در فصل سوم کتاب «دولت و بازار: الگویی پویا برای روابط متقابل» نشان داده است که کشورهای غربی چگونه با حمایت از تولید داخلی به بام پیشرفت رسیدند و با تأسیس نهادهایی مانند GATT و WTO، اجازه حمایت از تولید داخلی را به کشوری، چون مصر که تا ۱۹۲۲ تحت‌الحمایه انگلیس بود و تازه از یوغ استعمار و استثمار رهایی یافته بود، ندادند، لذا اشتباه نباید کرد. نه امریکا، انگلیس و آلمان برای پیشرفت اقتصادی، هزینه در امور نظامی را حذف کردند و نه علت عقب‌ماندگی مصر و پاکستان، هزینه در تسلیحات به جای اقتصاد است. ▫️از قضا میان هزینه نظامی و پیشرفت کشورهای پیشرفته امروزی رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. چه، قدرت نظامی از دو جهت مولد قدرت اقتصادی است. نخست از این جهت که بدون امنیت، پیشرفت ممکن نیست (و چه زیبا فرمود آن پیر حکیم که داشتن امنیت، مستلزم داشتن «عزت» است و اینک می‌توان دید که این شورش علیه امنیت، از سوی کسانی صورت می‌گیرد که نشان داده‌اند قائل به عزت ملی نیستند)؛ و جهت دوم اینکه، بسیاری از فناوری‌هایی که اهرم پیشرفت امثال امریکا شده‌اند، از پروژه‌های نظامی به حوزه‌های تجاری سرریز کرده‌اند. میکروچیپ‌هایی که برای پردازش حجم وسیعی از اطلاعات و ذخیره اطلاعات در کامپیوترها و گوشی‌های شخصی تولید شده توسط شرکت اپل استفاده می‌شود، در واقع محصول برنامه‌های فضایی و نظامی امریکا هستند که در حوزه ارتباطات تجاری‌سازی شده‌اند. ▪️زیربنای تکنولوژی‌های اینترنت توسط سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته (دارپا) در وزارت دفاع امریکا ایجاد شد. 🔸برشی از مقاله استراتژی بیشینه سازی قدرت @syjebraily
✨نظریه«حمایت هوشمند» دقیقا در نقطه مقابل بنیادگرایی بازار قرار دارد. اما در دام دولت گرایی به معنی تصدی گری دولتی نیز نیافتاده است. این نظریه نقش بنیادیِ بازار در پیشرفت کشورها و تامین منافع ملت‌ها را مفروض می‌دارد. اما ضمن قائل بودن به نهاد بازار به عنوان یک عنصر اساسی پیشرفت، سازماندهی آن توسط دولت به اقتضای شرایط اقتصادی و هم جهت با سیاست صنعتی و برنامه ملی پیشرفت را یک ضرورت می داند. در نظریه «حمایت هوشمند» رابطه دولت و بازار هرگز قطع نمی شود. دولت پیوسته و هوشمندانه سه نقش حامی، هادی و ناظر بر نیروهای بازار را ایفا می‌کند تا آنها را در جهت اجرای برنامه ملی پیشرفت سازماندهی نماید. دولت برای ایفای نقش سه گانه خود بر اساس آخرین دریافتی که از وضعیت اقتصاد در نسبت با برنامه پیشرفت دارد، ۵ نوع رابطه با نیروهای بازار برقرار میکند: صیانت از بازار، خلق بازار، حفظ بازار، نبض بازار و بسط بازار. کتاب حاضر ضمن تبیین این روابط هوشمند، به بررسی نقص های نظری و فرجام عملی رویکرد بنیادگرایی بازار پرداخته است. ▪️علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک زیر اقدام به تهیه آنلاین کتاب نمایند. https://bit.ly/2yMgiYn @syjebraily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️آیا با حذف چهار صفر، ارزش پول ملی احیا می‌شود؟ ▫️راه احیای ارزش پول ملی رونق دادن و جهش دادن به تولید ملی است، نه چیز دیگر. حذف صفر، صرفا پول ملی را آرایش می‌کند و ارتباطی با حیثیت و قدرت خرید و ارزش آن ندارد. @syjebraily