#سلسله_احادیث_پزشکی
🔸گوشت بعد از ذبح کردن و تکه تکه کردن حتما باید شسته بشود.قبل از پختن گوشت بهتر است آنرا تکه تکه کرد و مدتی در آب خیس کرد تا بماند سپس آنرا شست و استفاده کرد.
🔹در روایت از حضرت رسول الله ‹ص› آمده است:
مَرَّ أَخِي عِيسَى ع بِمَدِينَةٍ وَ إِذَا وُجُوهُهُمْ صُفْرٌ وَ عُيُونُهُمْ زُرْقٌ فَصَاحُوا إِلَيْهِ وَ شَكَوْا مَا بِهِمْ مِنَ الْعِلَلِ فَقَالَ دَوَاؤُهُ مَعَكُمْ أَنْتُمْ إِذَا أَكَلْتُمُ اللَّحْمَ طَبَخْتُمُوهُ غَيْرَ مَغْسُولٍ وَ لَيْسَ شَيْءٌ يَخْرُجُ مِنَ الدُّنْيَا إِلَّا بِجَنَابَةٍ فَغَسَلُوا بَعْدَ ذَلِكَ لُحُومَهُمْ فَذَهَبَتْ أَمْرَاضُهُمْ وَ قَالَ مَرَّ أَخِي بِمَدِينَةٍ وَ إِذَا أَهْلُهَا أَسْنَانُهُمْ مُنْتَثِرَةٌ وَ وُجُوهُهُمْ مُنْتَفِخَةٌ فَشَكَوْا إِلَيْهِ فَقَالَ أَنْتُمْ إِذَا نِمْتُمْ تُطْبِقُونَ أَفْوَاهَكُمْ فَتَغْلِي الرِّيحُ فِي الصُّدُورِ تَبْلُغُ إِلَى الْفَمِ فَلَا يَكُونُ لَهَا مَخْرَجٌ فَتُرَدُّ إِلَى أُصُولِ الْأَسْنَانِ فَيَفْسُدُ الْوَجْهُ فَإِذَا نِمْتُمْ فَافْتَحُوا شِفَاهَكُمْ وَ صَيِّرُوهُ لَكُمْ خُلُقاً فَفَعَلُوا فَذَهَبَ ذَلِكَ عَنْهُم
برادرم عیسی (ع) از شهری میگذشت مردم آنجا صورت های زرد و چشم های آبی داشتند به حضرت شکایت کردند فرمود درمان با خود شما است شما هنگامی که گوشت مصرف میکنید بدون شستن میپزید و هیچ چیزی از دنیا نمیرود مگر اینکه جنابت دارد و آن ها بعد از آن گوشت ها را شستند و بیماری های آن ها برطرف شد.
📚علل الشرائع، ج2، ص575
▫️امروزه در قصابی ها و کبابی ها گوشت را نشسته میپزند زیرا گوشت خوشمزه تر میشود و یک حالت شیرینی یه خود میگیرد. سعی میکنند که خون به همراه گوشت بماند تا هم بیشتر بشود و هم طعم گوشت بهتر بشود که اینکار ضرر دارد.
▪️کبابی ها گوشت شسته را قبول نمیکند و میگویند میافتد که اشتباه است زیرا موجب بیماری و غلبهی صفراء میشود.
▫️زردی صورت یا از کم خونی است و یا از غلبهی صفراء میباشد. معلوم شد که آبی بودن چشم هم معلول غلبهی صفراء و کم خونی است.
▪️مراد از خون، خون «مسبوح» است. خونی که بعد از ذبح از گردن خارج میشود. مستفاد از روایات این است که خوردن تمام خون ها به صلاح نیست.
▫️خوردن «المُتِخَلف الذَّبیحَه» یعنی خونی که بعد از ذبح در بدن حیوان و لای گوشت ها باقی میماند، از جهت فقهی اشکالی ندارد ولی از جهت طبی صلاح نیست.
▪️در روایات بر نخوردن خون تاکید شده است. بنابراین بهتر است انسان از مصرف خون پرهیز کند. سعی کند گوشت ها خوب شسته بشود و خونی که از آن ها جدا میشود را نخورد. هرچه انسان کمتر خون بخورد کمتر مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی میشود.
▫️هر چه مصرف خون بیشتر بشود، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های پوستی مانند جذام و امثال آن بیشتر خواهد بود. شاید بیماری های امروزی مانند «پسوریازیس» معلول خوردن خون باشد.
#گوشت 🥩🥩
#شستن_گوشت
#اصلاح_سبک_زندگی
#سبک_زندگی_اسلامی
🟣 آدرس سایت ما :
🟢 WWW.DAROO100.COM
•• •• •• •• ••
💢 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 💢
@daroo100
هدایت شده از مینا فروزش
5.75M
📢 بشنوید
🔶🔹 طرح آیندهی دشمن| طرح تمدنی ما برای مقابله| اجزای عملیاتی و میدانی در جنگ تمدنی حق علیه باطل
💢 محورهای موضوعی
1⃣ اهم موضوعاتی که با آنها درگیر هستیم؛
2⃣ نقش و جایگاه سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰؛ در پیشبرد اهداف جریان یهودی - غربی؛
3⃣ نظر قطعی امام خامنهای نسبت به سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰؛
4⃣ معرفی نقاط ضعف بنیادین سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰ برای نابودی و زدودن آن؛
5⃣ چگونگی تحقق گام دوم انقلاب اسلامی؛
6⃣ تغییرات اقلیمی و بحرانهای زیستی، طرح احتمالی آتی جریان گلوبالیست برای سلطهجویی بر جهان؛
7⃣ ارتباط معنادار لایحهی حجاب و عفاف با سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰
8⃣ پیمان پاندمی، زمینهساز حاکمیت جهانی به بهانهی بهداشت و درمان
✅سخنران مهندس شکوهیانراد
🍃🌺🍃 @mina_foroozesh
هدایت شده از دارالشفاء حضرت نرجس خاتون سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #بازنشر (مناظره آبان ۱۴۰۰)
🎥 دکتر مختاری صریحا به عوارض واکسنهای کودکان روی #مغز اعتراف و اشاره میکند !!!😳
👈پس چرا وقتی امثال روازاده و استاد تبریزیان و.. میگن واکسنها عوارض مختلفی مثل فلج و #اوتیسم و... دارند هنوز انکار میکنند؟!!
🟣 سالها عوارضش را انکار کردند و جا انداختند هیچ عوارضی نداره و مقالهای علیه آن منتشر نمیکنند، خانوادهها بدون اطلاع کودکانشان را واکسینه میکنند و در صورت بروز عوارض، بیماری به واکسنها نسبت داده نمیشود....
✔️پس علت افزایش #اوتیسم، #تشنج و...در سالهای اخیر چیست؟
📳 https://eitaa.com/daroshefaenarjeskhatoon313
هدایت شده از دارالشفاء حضرت نرجس خاتون سلام الله علیها
15.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺این کلیپ برای اونایی هست
که میگن طب اسلامی نداریم🙃
🔘 تنهایکنمونهاز معرفیرگیبرایانجام
فصد که به گوش اطباء آن زمان هم
نخوردهبود وباشنیدنشحیرتکردند..
💠 ببینید قدرت علمی امام معصوم را
⭕️ در ثواب نشر این روایت
سهیم باشید و برای همه بفرستید ↖️
طب اسلامي|شیخعلیحسنی
📳 https://eitaa.com/daroshefaenarjeskhatoon313
14020218توحید و شرک و پیشرفت و توسعه.mp3
24.7M
🎧 آیتالله میرباقری | سخنرانی پرنکته دربارۀ نتایج لیبرالیسم اقتصادی، ۱۴۰۲/۲/۱۸
◀️ دوگانۀ «توحید و شرک» تا دوگانۀ «پیشرفت و توسعه» و تا الگوهای اقتصادی، امتداد دارد.
◀️ اگر رباخواری زیاد شود، فحشا توسعه پیدا میکند.
◀️ اگر از لیبرالیسم اقتصادی تبعیت کنیم، پیامدهای فرهنگی و سیاسیاش را، از جمله در حوزۀ حجاب، به ما تحمیل خواهد کرد.
◀️ مثال مهم سردار شهید حاجقاسم سلیمانی
☑️ @mirbaqeri_ir
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 @howzehenghelabi
╰┅───────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رسانه اینجوری سر مردم کلاه میزاره!
⭕️ مردم رو مشغول میکنه، فکرها رو تسخیر میکنه کاری میکنه مردم جوری فکر کنند که اونا میخوان!
آیةالله مجتهدی(رحمةالله علیه)
💠 هر وقت فرزندتان مریض شد، مقداری پول زیر بالش او بگذارید و صبح به مستحق بدهید، فرزندتان خوب میشود.
📙کتاب طریق وصل، ص۹۶
✅ امروز ، صدقه ی اول ماه فراموش نشود
#صدقه
#سبک_زندگی_اسلامی
#طب_اسلامی
📳 https://eitaa.com/daroshefaenarjeskhatoon313
هدایت شده از بسلام آمنين
#یادداشت_۱۱۷
۲۹ خرداد ۱۴۰۲/ سال سوم
پرسش های حاکم بر جدول فقهی تغییر!
جدول فقهی تغییر در کنار جدول فقهی تسخیر، زینت، بنیاد،خصلت و... یکی از جداول ده گانه توصیف اشیاء در آیات و روایات گرانقدر اسلام است. این جداول ده گانه همگی ذیل عنوان #فقه_الخلق، به عنوان یکی از ارکان اربعه فقه هدایت جانمایی می شوند. پرسش های اصلی حاکم بر جدول فقهی تغییر عبارتند از:
۱. دلیل ظهور فساد حداکثری در برّ و بحر در شرایط کنونی چیست؟
به عبارتی سبب اصلی فساد ها و هلاکت ها درعرصه #محیط_زیست، #اخلاق و #سلامت انسان را در کجا باید جست ؟(تغییرات فساد زا)
۲. اشیاء عالم تا چه حدی قابل تغییرند؟
بر اساس فرمایش گرانمایه حضرت آقا امام صادق علیه السلام: ایجاد تغییر در اشیاء تا حدی که جوهره آن تغییر نکند ممکن است اما تغییر جوهری اشیاء تنها به اذن الهی است(کتاب شریف توحید صدوق ج۱ص۶۸/اعراف۱۰۷/بقره۶۰). ضمن اینکه #اذن، یکی از ویژگیهای هفت گانه تمام اشیاء عالم است(کتاب کافی ج۱ص۱۴۹).
۳. تغییرات مطلوب و مسموح در خلقت الهی چیست؟
باتوجه به اینکه ظهور فساد حداکثری در عالم، ناشی از تغییرات #بخشی، #عنصرپایه و مبتنی بر آزمون و خطاهای بی پایان است، استفاده از طبیعت و تصرف در آن باید بر مبنای #تغییرات برآمده از اشراف(قرآن و روایات)و #شیء_محور باشد.
توضیحات بیشتر #اینجا
متن عربی یادداشت
@besalamen_amenin
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ شاخصه های ارزیابی کشور غلط هستند! / معرفی ۵ دسته شاخص برای ارزیابی کشور
👌بانک مرکزی، مرکز آمار ایران و سازمان برنامه و بودجه، وضعیت پیشرفت کشور را بر اساس شاخصه هایی مانند: ۱- افزایش صادرات کشور، ۲- تولید ناخالص داخلی، ۳- میزان تورم، ۴- نرخ بیکاری و اشتغال، ۵- میزان سرمایهگذاری خارجی، ۶- فضای کسب و کار، ۷- میزان بهره وری، ۸- نرخ مالیات های مختلف، ۹- نرخ رقابت، ۱۰- نرخ مالکیت مسکن و... ارزیابی می کنند.
👌علاوه بر وجود اشکلات نظری متعدد، درباره شاخصه های تحلیلی اقتصاد کلان (مانند: عدم توجه به ارزیابی تنظیم روابط انسانی در تعریف شاخص) در عمل هم -به دلیل ارزیابی غلط وضعیت کشورها- چالش های فراوانی مانند: فاصله طبقاتی عمیق، گسترش بیماری های قلبی و عروقی، فروپاشی خانواده ، تخریب آشکار محیط زیست در همه کشورهای توسعه یافته رقم خورده است! (شاخصه های توسعه و اقتصاد کلان را از دو حیث نظری و عینی نقد می کنیم و معیوب می دانیم!) ۵ شاخص اصلی و اولیه ارزیابی صحیح وضعیت کشور با هدف تنظیم روابط انسانی و تقویت خانواده به شرح زیر است:
👌 شاخص اول پیشرفت: میزان اجرای قانون مترقی احیای موات است. به همان میزان که زمین رایگان با شرط احیاء (و نه فروش) در اختیار مردم قرار می گیرد؛ زمینه مشارکت مردم در حل مشکلات اقتصادی و غیر اقتصادی افزایش می یابد.( بخش مردمی با بخش خصوصي تفاوت دارند!)
👌 شاخص دوم پیشرفت: میزان مساحت حیاط در بخش مسکن است. احیای "مفهوم حیاط بزرگ" به دليل تأثيرگذاری بر ده مسئله یکی از شاخص های اصلی پیشرفت کشور است. (فواید ده گانه حیاط خانه به شرح زیر است: ۱- گسترش تفریح خانگی و تقویت صله رحم، ۲- تسهیل مدیریت بازی کودکان، ۳- پیشگیری از بیماری، ۴- مطبوع سازی هوا، ۵- هدایت نزولات آسمانی به حفره های زمین از طریق حفر چاه خانگی، ۶- تسهیل معیشت مردم (اقتصاد مقاومتی) ، ۷- کاهش سفرهای تفریحی، ۸- کاهش تولید زباله، ۹- تحقق ایده مترقی پخت نان در خانه و ۱۰- زمینه سازی برای تمرکز زدایی جمعیتی و مهاجرت معکوس از مناطق پرجمعیت)
👌 شاخص سوم پیشرفت: میزان ساخت بازارهای موقت در کشور است. بازار موقت دارای یک سازه پنج بخشی است و در مکان ثابتی ساخته می شود و بهره برداری از آن برای فروشندگان و تجار، روزانه و کاملاً رایگان است. هزینه ساخت و نگهداری بازارهای موقت به عهده بیت المال یا خیرین و واقفان است. ساخت بازار موقت تجارت را عمومی می کند و عمومی شدن تجارت به دلیل تأمین ۵ فایده، یکی از شاخصه های پیشرفت است. (۱- عمومی شدن تجارت و محرومیت زدایی پایدار و گسترش عدالت، ۲- عمومی شدن تجارت و افزایش سطح سلامت محصولات غذایی، ۳- عمومی شدن تجارت و امنیت شبکه توزیع کشور، ۴- عمومی شدن تجارت و گسترش سطح عقل مردم (تجارت عقل را زیاد می کند!) و ۵- عمومی شدن تجارت و کاهش تخریب محیط زیست )
👌 شاخصه چهارم پیشرفت: میزان پیشگیری و کاهش بیماری ها است. کاهش بیماری های قلبی و عروقی، کاهش بیماری های مغز و اعصاب و افزایش قوه حافظه مردم، کاهش بیماری های کلیوی و مجاری ادراری، کاهش بیماری های مرتبط با استخوان، مفاصل و ناهنجاری های اسکلتی بدن، کاهش بیماری های گوارشی، کاهش میزان ساخت بیمارستان و کاهش تولید دارو، و کاهش انجام عمل های جراحی از علائم قطعی پیشرفت کشور است.
👌 شاخصه پنجم پیشرفت: گسترش ارزیابی کتابت محور و ارزیابی تجربی در حوزه دانش و تحقیق است. در تحصیلات ابتدایی محور ارزیابی تدوین کتاب و ارتقای قدرت نوشتن فرد است و در تحصیلات تکمیلی محور ارزیابی، قدرت نمونه سازی در یک حوزه دانشی است. ارزیابی نمره محور به تثبیت دانش در فرد نمی انجامد و سطح علمی جامعه را کاهش می دهد.
👌 شرح تفصیلی شاخصه های ارزیابی پیشرفت به عهده فقه الفرقان است. جمهوری اسلامی نمی تواند از یک سو به دنبال تحقق تمدن اسلامی باشد و از سوی دیگر با شاخصه های تمدن معیوب مدرنیته، پیشرفت کشور را ارزیابی نماید. به عبارت دیگر: اولین گام جدی ساخت دولت اسلامی، تغییر در الگوی ارزیابی کشور و عدم توجه به شاخصه های معیوب اقتصاد کلان برای ارزیابی کشور است.
حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - معرفی ۵ دسته شاخص برای ارزیابی پیشرفت کشور - سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - قم مبارک
#شاخصه_های_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4