eitaa logo
T124.ir
7هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
121 فایل
اولین خبرگزاری طب و تمدن اسلامی کانال منبع در تلگرام : https://telegram.me/t124ir مطالب این کانال،از جریانات مختلف بارگزاری میشود، صحت و سقم و رد و قبول آن با شما فرهیختگان محترم هست. تبلیغات https://eitaa.com/joinchat/3458990347Cfc4971374f
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محسن عباسی ولدی
خداییش صلوات نداره؟ غبطه نداره؟ @abbasivaladi
🛑نتایج لحظه ای انتخابات در کانال👇👇👇 {کانال تلخند سیاسی،اجتماعی، سلامتی}👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2387935416Cb15af8398c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 ورود دکتر محمد منان رئیسی به مجلس شورای اسلامی با رای مردم قم را به همه دوستان تمدنی ها، احیای مواتی ها، معماری اسلامی ها تبریک عرض می‌کنیم. 🎑کانال معماری اسلامی«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/1405747515C94fb9971da
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهدی عسگری جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲/شهر ری | حرم حضرت شاه عبدالعظیم حسنی حوزه های تصمیم گیری(مجلس و دولت) تابعی از حوزه های تصمیم سازی هستند. نهادهای تصمیم ساز مردمی و حکومتی، در شوراهای عالی و راهبردی، ستادهای کل، فرهنگستان ها، سازمان های برنامه ریزی، مجمع ها، انجمن ها، موسسات، اندیشکده ها، مراکز پژوهشی، هیئت های اندیشه ورز و.... مستقر هستند، امثال مهدی عسگری که از نگرش جامعیت اسلام، نگاه تمدنی، نگرش راهبردی، علمی و نخبگی برخوردار است، باید در حوزه تصمیم سازی کشور وارد شوند. امروز جنبش نرم افزاری، کرسی های آزاد اندیشی، الگوی پیشرفت اسلامی، تمدن نوین اسلامی، علوم اسلامی،سبک زندگی و...نیازمند مدیران جریان‌ساز ملی_ بین الملی هست. چه بسا نرفتن ایشان به مجلس شورای اسلامی به صلاح کشور و ملت شود. وَ عَسَی أنْ تَکْرَهُوا شَیئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُم وَ عَسی أنْ تُحِبُّوا شیئاً و هُوَ شَرٌّ لَکُم 🌐کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی →https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158https://t.me/t124ir
«زنجیرهای نامرئی نظامات اجتماعی تمدن مدرن» ◾️ آیت‌الله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره): 🔅گاهی به ذهن من می‌آید که حالا در زمان امام موسی‌بن‌جعفر ــ علیه و علی ابائه و ابنائه صلوات الله ــ مردم چگونه تحمل می‌کردند که امام زمانشان چهارده سال در زندان باشد؛ در حالی که اگر ما در آن زمان می‌زیستیم برای امام خود تمام تلاش خود را به کار می‌بستیم. از طرفی دیگر به نظر می‌آید الان نائب و پرچمدار ایشان، در موضوع به زنجیرِ نظامات شرق و غرب مبتلا است. فرمایشی که می‌گوید، تا عمل نمی‌رسد و مانعش هم در اختیار نبودنِ است که بتواند جای سایر نظام‌ها را بگیرد؛ حال ما درباره این زنجیرهای نامرئی که آثارش مرئی است چقدر تلاش می‌کنیم؟! 📝مباحثی پیرامون اخلاق اسلامی، جلسه13، 1376 🇮🇷https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از شیخ ناصر یوسفی
انتخابات امسال حرف های زیادی دارد به آنها که میگویند انتخابات تاثیری ندارد بگویید مردم مازندران مصلحت ندیدند رییس مجمع تشخیص مصلحت وارد خبرگان شود بگویید مردم رشت به نوبخت که علی لاریجانی حامی جدیش بود اعتماد نکردند بگویید باهنر و پور ابراهیمی که یکه تاز کرمان بودند دیگر خبری از آنها نیست بگویید هیچ پدر خوانده چپ و راست در تهران اول نشد و... راستی جدیدا پاجوش ها اندازه چنار ها قد میکشند ☺️
به مناسبت ۱۲ اسفند، سالگرد درگذشت اندیشمند فرزانه مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی جهت شادی روح آن مرحوم، صلوات و فاتحه قرائت فرمایید. 🔖کانال موسسه متا بیانات آن استاد نخبه در مقایسه پولطلا با پول اعتباری 👇
خلاصه بیانات آیت الله سید منیر الدین حسینی هاشمی در مقایسه پولطلا با پول اعتباری : 🔹وقتی شما امتداد و کشیدگی را اندازه گیری میکنید، یکی از طولها را انتخاب میکنید و بعد رابطه های دیگر را با آن می سنجید. مثلا یک متر را انتخاب میکنید و بعد به وسیله این یک متر، سایر ابعاد را اندازه گیری می نمائید. 🔸در مورد پول هم همینطور است. پول معیار است. همه کالاهای موردنیاز انسان هزینه تولید دارند؛ طلا هم یک هزینه تولید دارد، مثل مسکن، مثل غذا، مثل ابزارهای دیگر 🔹حال اگر بخواهید هزینه های تولید را بسنجید، میتوانید یکی از این کالاها مثلا یک گرم طلا را معیار قرار دهید. 🔸اما اگر همین مقیاس را اعتباری کردیم و طلا را تبدیل کردیم به کاغذ، مثلا روی آن نوشتیم ده گرم طلا، مردم هر وقت دیدند بانک آن را با ده گرم عوض نمیکند، متوجه میشوند و زیر بار نمیروند. 🔹معیار سنجش هزینه های تولید باید از جنس خودش باشد وگرنه نمیتواند کاهش یا افزایش ارزش یک کالا را نشان دهد. منبع : سخنرانی شماره ۲۲ تاریخ ۱۵ مردادماه ۵۹ 🔖کانال موسسه متا
هدایت شده از مهدی عسگری 🇮🇷⁩
▫️شکر خدا را و سپاس و درود به هموطنان مقاوم و نجیبی که علی‌رغم ، جنگ تمام عیار اقتصادی و برخی ناکارآمدی‌ها و کمبودها، پای منافع ملی، و یکپارچگی میهن ایستادند، ملتی که شایسته بهترین تقدیرها و خدمت‌ها هستند. ⚠️ صدای آنها که نیامدند نیز باید شنیده شوند و با ارتقاء کارآمدی ‫‬ تقویت شود. وتشکر از تمام افراد و جریان‌هایی که باعث سطح کمی و کیفی این رقابت سیاسی شدند و با روشنگری تلاش کردند تا با شکستن قالب‌های مرسوم، عرصه ‫‬ بجای رقابتِ صرف بین سیاسیون و ائتلاف‌های معمول، به عرصه رقابت بین سیاست‌ها و رویکردها نزدیک شود. امید است تکمیل این روند، بسترساز جدی در اداره امورگردد. 🇮🇷 ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ برای‌همراهی‌در ایتا کلیک‌برلینک‌زیر👇🏼 https://eitaa.com/joinchat/4093771807Cd2615e7861
این خیلی خوبه😂😂
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
مردم عزیز ایران یادتان نرود اگر فردا چنین تصاویری در ایران خلق شد مدیون معرفت و رأی مردم قم هستید 😎 https://zistshahr.com ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
🔴آیت‌الله امامی کاشانی درگذشت 🔹آیت‌الله محمد امامی کاشانی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران ساعتی پیش در منزل به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. 🔹وی متولد ۱۰ مهر ۱۳۱۰ بود و ریاست مدرسه عالی شهید مطهری را نیز بر عهده داشت. {کانال تلخند سیاسی،اجتماعی، سلامتی}👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2387935416Cb15af8398c
37.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نشست عباس گودرزی با جمعی از مردم 🌺 ورود عباس گودرزی به مجلس شورای اسلامی با رای مردم بروجرد را به همه دوستان تمدنی، تبریک عرض می‌کنیم.
هدایت شده از باشگاه سوارکاری«استاد قاسمی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤩و اسب آفریده شد تا کلمه نجابت بی مثال نماند. 🏞به کانال باشگاه اسب سواری استاد قاسمی بپیوندید. https://eitaa.com/joinchat/747700513C046632af94
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسین یکتا در برنامه تلویزیونی: یه نماینده جهادی(مهدی عسگری)، یک نفر یه لشگره! آقای عسگری به مرحله دوم انتخابات مجلس تهران راه یافت حمایت بفرمایید ریاست مجلس، حداقل جایگاه نماینده ی تمدنی است. 👌آینده از آن حزب الله است! 🌐کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی →https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158https://t.me/t124ir
هدایت شده از طب اسلامی
🚨هشدار: 3 مقام از کاخ سفید به تازگی دستگیر شدند‼️ آنها متهم هستند که به فایزر و مدرنا اجازه داده اند واکسن های خود را با آنزیم های کشنده بفروشند و در مورد آن سکوت کرده اند. پ ن:آیا نوبت دستگیری مرندی و نمکی نرسیده؟؟ ✨@tebeslami_ir
👆 متن تصویر را بخوانید 💢متاسفانه اکثریت نمایندگان مخالف ۲۰۳۰ رای نیاوردن خدا به خیر کند 👈تهرانی های عزیز دور دوم برگزار شد باید کسانی که و موافق هستند وارد مجلس شوند 👤 محمد مهدی بابایی @M_mahdibaba 🔻 ظهور بسیار نزدیک است 🔹 eitaa.com/zoho313oor 🔹 t.me/zoho313or
29.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فرمایشات آیت‌الله مصباح یزدی (رحمة الله علیه) در دیدار با مجموعه فرهنگستان علوم اسلامی 📜 «قبل از هر چیز فرصت را غنیمت می‌شمرم و ارادت خودم را به مرحوم سید منیرالدین حسینی(ره) که شاید از چهل سال تجاوز کند اظهار کنم و برای روح پرفتوح ایشان عاجزانه و متضرعانه درخواست تعالی و تقرب بیشتر کنم. از افراد بسیار ممتاز در جهات متعددی بودند که نظیرشان کم پیدا می‌شود. ما سال‌ها افتخار همسایگی ایشان و رفت و آمد خانوادگی را در قم و در کوچه نوربخش داشتیم. درگذشت ایشان و محرومیت حوزه از آن اخلاق، صفا، معرفت و سایر ویژگی‌هایشان ضایعه‌ای بود. خدا ان‌شاءالله درجات ایشان را عالی کند و به شما عزیزان هم توفیق بدهد که بتوانید اهداف ایشان را که اهداف انبیاء و اولیاء خداست به‌نحو احسن دنبال کنید. مخصوصاً جناب آقای میرباقری هم که جایگاه خودشان را دارند و از جهاتی از نوادر و شخصیت‌های بسیار ممتاز زمان ما هستند و الحمدلله برکات وجودی‌شان گسترده است و طبقات مختلف مردم به‌صورت متفاوت از ایشان استفاده می‌کنند و این نشانه وسعت برکات است که خدای متعال برای ایشان مقدر و میسر فرموده‌اند.» (در دیدار با مسئول و اعضای هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی در سال ۱۳‌۹۰؛ منبع: کتاب مجموعه مصاحبه‌های همایش تحول در علوم انسانی، انتشارات کتاب فردا). 🔅۱۲ اسفند ماه، بیست و سومین سالگرد درگذشت علامه فرزانه مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی ☑️ @AndisheMonir
معرفی فلسفه ولایت به آثار.mp3
48.7M
🎙 سید منیرالدین حسینی الهاشمی | معرفی فلسفه نظام ولایت 🗓 تاریخ: ۱۳‌۷۹/‌۶/‌۱‌۵ ⏳‌ مدت: ۳۳ دقیقه ⚡️ فلسفه نظام ولایت در عام‌ترین شكل خودش، سه مرتبه از سرپرستی را در یک نظام ملاحظه می‌كند: ۱. سرپرستی تکوینی؛ ۲. سرپرستی تاریخی؛ ۳. سرپرستی اجتماعی. ⚡️ كارآمدی الهی دین در جامعه، بدون در دست داشتنِ روش تحقیقی كه بتواند حركت و تغییر را در ماده به اعتقادات الهی مشروط کند و تبدیل‌شدن و چگونگی را در تكامل بر این بنیان بیان کند، ممکن نیست. ⚡️ فلسفۀ نظام ولایت یا همان فلسفه شدن اسلامی، یعنی پایگاه همدلی، همفكری و همكاری در جامعه اسلامی. ⚡️ فلسفۀ نظام ولایت یعنی وسیلۀ تبیین تحوّل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بر محور تكامل دینی. ⚡️ فلسفۀ نظام ولایت یعنی شالودۀ هماهنگ‌سازی تكامل حجیت در فهم دین، اسلامیت در فهم كاربردی دانشگاه و جریان اسلام در فهم اجرایی دولت. ⚡️ ثمرۀ فلسفه نظام ولایت در «حوزه»، دستیابی به اخلاق حکومتی، حكمت حكومتی و فقه حكومتی است و در «دانشگاه» توان پیش‌بینی، كنترل و هدایت تغییرات بر مبنای معادلاتی است كه رفع نیازمندی‌های نظام اسلامی را در جریان توسعۀ نیاز و ارضاء تولید می‌کند، و در «نظام اجرایی»، ارائۀ مدل شناخت حل معضلات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی داخلی و خارجی بر حول محور كلمۀ اسلام است. (توضیح دربارۀ صوت: استاد حسینی در این صوت ظاهراً متنی از نوشته‌های خودشان را قرائت می‌کنند و توضیح می‌دهند.) ☑️ @AndisheMonir
هدایت شده از حوزه انقلابی
🔸مهدی عسگری، شاید یک پدیده مهدی عسگری، نماینده کنونی کرج، که بدلایل خاص، و با اصرار دوستان از حوزه تهران ثبت نام کرده بود، با نزدیک شدن به انتخابات، درخواست انتقال به حوزه کرج را داشت که با مخالفت هیات نظارت البرز مواجه شد و این یعنی حذف او از مجلس آینده. در چهارسال گذشته، عسگری در مواضع خود بارها با رویکرد انقلابی و عدالت طلبانه، سیاستهای اقتصادی مثل حذف ارز ترجیحی و سیاستهای بهداشت و سلامت خصوصا در دوره کرونا را نقد کرده بود، به شدت در برابر اجرایی شدن سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ مقاومت نموده بود. لذا انتظار آشفته شدن خواب مافیای اقتصادی و پزشکی و تلاش برای حذف او می رفت که در نهایت، در کمال ناباوری، به او اجازه حضور در انتخابات حوزه ای که ۴ سال آنجا نماینده بود را ندادند‌. علی رغم پیگیری های فراوان، موضوع انتقال او به کرج، حل نشد که در نهایت، با پایان ایام تبلیغات، او در روز آخر، اعلان نمود که نتوانسته به کرج منتقل شود. به مجرد اعلان این خبر، بلافاصله مورد حمایت جریان های تمدنی و انقلابی قرار گرفت و افراد مختلفی همچون روازاده، خیراندیش، سعید محمد، ایزدخواه و رائفی پور حمایت خود را از ایشان اعلان کردند و به صورت رسمی در لیست رائفی پور، حوزه انقلابی،( + لینک دیگر) ، جریان متی، انجمن پول طلا، انجمن زیست شهر و ‌... قرار گرفت. بسیاری از افراد ساکن کرج، با حضور در نزدیک ترین صندوق های تهران، رای خود را در حمایت از عسگری ریختند تا نشان دهند که پای آرمان های تمدن اسلامی ایستادند. با شمارش آرا، انتخابات تهران نتیجه بهت آوری داشت. مهدی عسگری نماینده فعلی کرج، با یک روز تبلیغ، نفر سی و سوم تهران ( 👉+ سند) شد و حدود ۱۵۰ هزار رای آورد و با تعدادی از افراد دیگر به دور دوم راه یافت. بی شک، این امر، همچون توفق لیست های رسایی و رائفی، حاصل پیروزی جریان های گفتمان محور و عدالت خواهانه در انتخابات ۱۱ اسفند است که نیاز به تحلیل بیشتر دارد. ✍م.بصیری، صدیق ارجمند ما و فعال تمدنی که در این ایام بلکه سالیان أخیر در مقام معاضدت دکتر مهدی عسگری بود.. 🌹 حوزه انقلابی ╭┅───────────┅╮ 🕌 @howzehenghelabi ╰┅───────────┅╯
دسته گل جدید اقای رییس جمهور خروج تصمیمات و ارای صادره وزارت بهداشت از صلاحیت دیوان عدالت اداری و مراجع قضایی
هدایت شده از حاج قاسم
۶ اسفند۱۴٠۲/ سال سوم موکب یا هتل؟ از قیام بالقسط مردمی تا قیام بالحرص سرمایه داری! هفته ای دو بسته خرما+ قهوه و چای+ یک میز و مقداری هیزم برای چای آتیشی! اینها تمام وسایل من است که هر هفته سه شنبه ها اینجا برپا می کنم. حرفهای یکی از جوانان انقلابی که سه شنبه ها موکبش را در صندوق عقب ماشینش می گذارد و در مسیر حرم تا جمکران، مشغول امامش می شود، وفای به می کند و خدمت رهروان مسیرش. دلایلش بماند اما یکی از بزرگترین ستمها به اسلام و مسلمین، این کلام مشهور است که اسلام فقط محتواست و درباره شکل و قالب حرفی ندارد. همین کژفهمی باعث شده که ضد اسلامی ترین قالب ها را از بگیریم و در انتظار نوشیدن محتوای اسلامی، سراب ها را یکی پس از دیگری بپیماییم. آیه ۲۵ سوره حدید یکی از مهم ترین آیات کلام الله زندگی است که از قضا جزء مهم ترین آیات قرآن هم به شمار می رود. در این آیه خداوند متعال هدف اصلی ارسال انبیاء علیهم السلام را به وسیله بیان می کند. این آیه بیش از اندازه مهم است. معنای این راهبرد بنیادین این است که هر نظام و ساختاری که بسترساز قیام به قسط مردم نباشد اسلامی نیست! هر قالبی که ایجاد کند و اجازه ورود مردم را در امور ندهد، ضد اسلام است و موجب بدبختی بشر. وضعیت مربع برمودای نظام سرمایه داری یعنی بانک، بورس، بیمه و بهداشت متمرکز و انحصاری را از این منظر هم می توان بررسی کرد. در همین راستا می توان مدل و قالب تمدن کفر را در مسئله مهمانی، ضیافت و مسافرت مورد بررسی قرار داد. وجه مشترک پدیده ی و موارد پیش گفته در انحصاری بودن آن است. اساسا نظام سرمایه داری با هنرمندی تمام، مردم و مشارکت های مردمی را به حاشیه رانده و در مقابل، فرعون ها و قارون هایی سرمایه دار را حاکم بر عرصه های مختلف زندگی بشر کرده. این به دست نیامده مگر از طریق همان قالبها. هتلداری به عنوان پدیده ای مدرن، امری انحصاری است و به همین دلیل کلان است و گران قیمت. نتیجه اینکه سود بسیار فراوان این امور، نصیب معدود اغنیایی می شود که توان تاسیس و راه اندازی یک هتل را دارند. حال آنکه دیگر آیه مهم قرآن می فرماید: ساز و کارهای اقتصادی جامعه نباید باعث شود که ثروت، تنها در دست اغنیاء در گردش باشد(سوره حشر آیه۷). این قالبهای متمرکز و انحصاری برآمده از عالم مدرن، بسترساز حرص و بلعیدن مستضعفین هستند. خطر این است که حرص، یکی از ارکان سه گانه کفر(کافی ج۲ص۲۸۹) است و کفر هم قرین ظلم(۲۵۴ بقره) و ظلم، ریشه همه هلاکتهای بشری(۴۷ أنعام). اما در مقابل و باتوجه به دو آیه ی قالبی و شکلی مذکور، می توان گفت که مدل اسلامی پذیرایی و مدیریت مسافران و زائران، غیرمتمرکز، سبک، آسان و در توان همه مردم است، حتی جوانی که هر هفته توان خرید یک بسته خرما دارد. مدلی که به زیباترین شکل ممکن در پدیده تمدنی ظهور کرده است. شکل و قالب فوق پیشرفته اسلام از لحاظ کارآمدی هم بی رقیب است. کما اینکه هیچ شهر توریستی توان پذیرایی بیست تا سی میلیون نفر آنهم در بازه زمانی دو هفته را ندارد. آنهم در فضایی که همه دنبال ایثار هستند نه بلعیدن و کندن و انباشتن! قالبی که به مرور می توان در مناسبتهای بین المللی مشهد و قم هم پیاده سازی کرد. در یک کلام می توان گفت: یعنی کوچک کردن واحدهای مدیریت و سپردن آن به همه مردم. @besalamen_amenin
پوستر جالبی سایت رهبری ۵ روز پیش منتشر كرده بود. ‏⁧ ⁩ 🌐کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی →https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158https://t.me/t124ir