یک تشکیلات واحد، اوّلین و واضحترین معنایش این است که افرادی در این تشکیلات کار میکنند، اینها به دنبال یک جهت واحدی، به دنبال گمشدهی واحدی میگردند، آنهم با همکاری و همراهی و همگامی با یکدیگر.
۱۳۵۹/۳/۲
#کتاب_نهم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_تشکیلات
@ketabetashkilat
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
نگاه غلط و بد فهمیدن جایگاه و شأن زن در زندگی و جامعه، یکی از دلایل مسئله بحران زن در دنیاست.
برخلاف نگاه غرب، از نظر اسلام عظمت زن این نیست که بتواند چشم مردها و هوس هوسرانان را به خود جلب کند، این افتخار برای زن نیست، این تجلیل زن نیست. این تحقیر زن است، اسلام بمعنای واقعی زن را تکریم کرده است.
#کتاب_دهم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_زن_وخانواده
#فصل_اول
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#گزارش_تصویری
✔️ برگزاری جلسهی دوم دورهی آموزشی #تشکیلات و #ولایت_فقیه
۹۸/۱۲/۴
#شهرری
@t_manzome_f_r
تبیین منظومه فکری رهبری
#پیام_صبحگاهی
🔹معنویت در وجود یک انسان، برای او مایه هدفدار شدن است؛ زندگىِ او را معنا میکند و به آن جهت میدهد. همچنان که آرمانهای معنوی و اخلاقی، زندگی یک جامعه و یک کشور و یک ملت را جهتدار میکند؛ به تلاش و مبارزه آنها معنا میدهد و برای انسان هویّت میسازد. وقتی یک ملت و یک کشور از آرمانهای اخلاقی و معنوی تهی شد، هویّت حقیقی خود را از دست میدهد و مثل پَر کاهی میشود؛ گاهی به این طرف، گاهی به آن طرف میرود، گاهی دست این، گاهی هم دست آن میافتد.
۱۳۸۱/۷/۱۷
@t_manzome_f_r
تبیین منظومه فکری رهبری
از شش سال تحصیل در حوزهی مشهد خاطرات بسیاری دارم که یک مورد آن را ذکر میکنم و آن عبارت بود از شیفتگی شدید من به مطالعهی کتابهای داستان و رمانهای مشهور جهانی و ایرانی... همچنین تمامی یا بیشتر داستانهای ایرانی را نیز خواندهام. خواندن این داستانها و رمانها تاثیر محسوسی در ذهن و شیوه نگارش انسان دارد.
در سال ۱۳۳۶ چند ماه به عراق سفر کردم؛ برخی کتابهایی را هم که به آنها علاقه داشتم، به همراه خودم بردم. بعد به کتابخانهی شوشتریهی نجف اشرف رفتم که اتفاقاً بسیاری از کتابهای عمویم- سید محمد- در این کتابخانه هست و موقوفه آنجاست. در آنجا کتابهایی را استنساخ کردم. سپس به همراه خانواده از طریق بصره به ایران بازگشتیم و از خرمشهر با قطار به تهران آمدیم.
#کتاب_خون_دلی_کهلعل_شد
#کتاب_پیش_نیاز
#فصل_دوم
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
اگر از مردم کاری برنمیآمد، خداوند انبیاء را بسیج نمیکرد.
#کتاب_طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#کتاب_اول_سیر_مطالعاتی
#جلسه_دوم
@ketabetarhekoli
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
ما نه به صورت آموزنده زندگی امام را فهمیدهایم و نه به صورت برانگیزاننده [دو فایده شناخت امام]. وقتی به زندگی ائمّهٔ هدی "علیهمالسلام" نگاه میکنیم، چیزی از زندگی اینها به دست نمیآوریم. خب، اگر بخواهید به ظاهر نگاه کنید، زندگی، زندگی متناقضی است: به حسب دریافت عوام مردم و آنهایی که در حکم عوامند؛ امام حسن "علیهالسلام" یک جور زندگی میکند امام حسین "علیهالسلام" نقطهٔ مقابل او زندگی میکند؛ هر دوی اینها زندگیشان با امام چهارم فرق دارد... اما باید گفت... امام حسن و امام حسین "علیهماالسلام"... ممکن نیست راهشان متناقض باشد. تو اگر قبول کردی که امام حسین یک جور خاصی عمل کرده، باید قبول کنی که امام حسن هم همان جور عمل میکند. اگر زندگی امام حسن علیهالسلام را غیر از آن میبینی در بینش خود و نگرش خود تجدید نظر کن و بدان که اشتباه کردهای.
#کتاب_همرزمان_حسین "علیهالسلام"
#کتاب_دوم_سیر_مطالعاتی
#گفتار_دوم
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
در قرآن، حكومت در اصل متعلق به خداست و هيچ شريكى را خداى متعال در حكومت خود قبول نمىكند. آيات متعددى... در قرآن اين مطلب را براى ما توضيح مىدهد... «لَمْ يَكُنْ لَهُ شَريكٌ فِي الْمُلْكِ»؛ در حكومت هيچ كس شريك خدا نيست.
آن كسانى كه خودشان را داراى حكومت مستقل از خدا مىدانستند و مىدانند يا حكومت بر دلهاى مردم را متعلق به خدا و حكومت بر صحنه زندگى را متعلق به خودشان مىدانستند، اينها «انداد الله» هستند؛ شریك الله هستند. خدا آنها را رد مىكند. «لا يُشْرِكُ في حُكْمِهِ أَحَداً»؛ هيچ كس را خداى متعال در حكومت با خود شريك نمىكند. «وَ ما لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ»؛ هيچ ولّىای غير از خدا، انسانها ندارند. «قُلْ أَ غَيْرَ اللَّهِ أَتَّخِذُ وَلِيًّا فاطِرِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ»؛ آيا من غير از خدا كسى را به عنوان ولى انتخاب بكنم؛ در حالى كه آفريننده آسمان و زمين خداست؟! اگر انسان زير بار حكومت كسى قرار است برود، بايد زير بار حكومت آن كسى برود كه قدرت در سراسر آفرينش در قبضه اوست. كه اين آيه، استدلالى هم در كنار مسئله دارد.
#کتاب_سوم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_ولایت_فقیه
#فصل_دوم
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تقریباً در تمامی نظریههای کلاسیک و معاصر در مورد رهبری، توانایی سخنوری یک مهارت ضروری برای رهبر شناخته میشود. در واقع رهبر باید بتواند مخاطبان - مردم یا پیروان یا اعضای سازمان- را در راستای یک هدف برانگیزد و فن بیان در این زمینه، یک عامل اساسی است. شاید این عمومیترین ویژگی شخصیتی آیتالله خامنهای باشد که اغلب مردم ایشان را به آن میشناسند. همین ویژگی در مقاطعی که به اوج خود رسیده توانسته در آگاهی بخشی و انگیزش مردم در ارتباط با موضوعات خاص، تعیین کننده سرنوشت کشور باشد.
...این ویژگی در دوره رهبری ایشان نیز ظهور و بروزهای گوناگونی داشته است. در فضای غبارآلود تیرماه ۱۳۷۸ و خردادماه ۱۳۸۸، هربار سخنان رهبر انقلاب بود که برای طیف قابل توجهی از مردم در رابطه با ابهامات در مسائل کشور روشنگر و آرامبخش شد.
همین مهارت در انتقال مطلب را میتوان در مکتوبات آیتالله خامنهای نیز ردگیری کرد. انتشار چندین اثر تالیفی و ترجمهای گوشه هایی از این توانایی را نمودار میکند؛ از جمله ترجمهی مانند "صلحالحسن علیه السلام" که توانسته میان خلاقیت ادیبانه با وفاداری به متن، جمع کند.
#کتاب_چهارم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_از_نیمه_خرداد
#بخش_یکم
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
امام فرمودند: اگر به من خدمتگزار بگویند، بهتر از این است كه رهبر بگویند. این حرف درستی است چون خدمتگزاری، برای انسانی كه دلش بیدار باشد، مدح بزرگتری است. امام، تمام وجودش بیدار بود، شوخی و تعارف هم كه نمیكرد. حقیقتا اگر این ملت شهادت میدادند - كه قطعا میدادند - كه امام خدمتگزار آنهاست، امام بیشتر خوشحال میشد، تا همهی ملت یک صدا فریاد بزنند كه تو رهبر ما هستی.
۱۳۷۰/۰۵/۲۳
#کتاب_پنجم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_امام_خمینی
#صفحه ۲۵
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
از #ماه_رجب قدردانی کنید
رهبر انقلاب اسلامی:
باید همه به یکدیگر تبریک عرض کنیم [این] توفیق الهی را که توانستیم بار دیگر وارد #ماه_رجب بشویم. #ماه_رجب یک فرصت تقرّب به ارزشهای الهی و تقرّب به ذات مقدّس پروردگار و فرصت خودسازی است. این ایّامی که در روایات ما بهعنوان ایّام برجسته معرّفی شدهاند، اینها همه فرصتند؛ هر فرصتی هم نعمت است و هر نعمتی هم نیازمند شکر و سپاس است. شکر و سپاس نعمت هم این است که انسان نعمت را بشناسد، بر طبق اقتضای این نعمت رفتار کند، از آن بهره ببرد، نعمت را از خدا بداند و آن را در راه خدا به کار ببرد؛ ماه رجب از این نعمتها است. بعد هم ماه شعبان است که آن هم نعمت دیگری است و این دو ماه از نظر کُمَّلین و اهل توحید و اهل معنا مقدّمهی ماه رمضانند؛ و ماه رمضان ماه عروج است، ماه رفتن به معراج است، ماه تزکیه است، ماه تصفیه است که همهی ما به اینها احتیاج داریم. از #ماه_رجب قدردانی کنید؛ در این ماه توسّلات خودتان به درگاه پروردگار عالم را هرچه میتوانید بیشتر کنید؛ به یاد خدا باشید و کار را برای خدا انجام بدهید؛ این تلاشی که میکنید، این زحمتی که میکشید، برای خدا قرار بدهید.
۱۳۹۴/۲/۶
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تقوا عبارت است از اینکه انسان هوشیارانه از خود محافظت کند و مانع شود از اینکه هویها و هوسها و جهالتها ولغزشها او را از راه صحیح الهی و انسانی دور کند و تزکیه عبارت است از اینکه انسان خود را از آلایشها و فسادها و گرفتاریهای روحی و قلبی پاک کند، خود را پاکیزه از دنائتها و رذالتها و پستیها بکند. اگر تقوا و تزکیه در کسی پیدا شد، او در حقیقت آزاد است و او میتواند بر قدرتهای بزرگ عالم هم پیروز بشود. و اگر در ملتی تقوا و تزکیه پیدا شد، ولو به طور نسبی، به همان اندازه میتواند بر قدرتهای تهدید کنندهی آزادی او غلبه کند.
۶۵/۱۰/۱۹
#کتاب_ششم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_انقلاب
#فصل_اول
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
بسماللهالرحمنالرحیم
باسلام
میلاد با سعادت #امام_باقر "علیهالسلام" رو خدمت شما تبریک عرض میکنیم.
به جهت آشنایی بیشتر با حیات و سیرهی امام محمد باقر"علیهالسلام" این کانال راهاندازی شد. در این کانال از دریچهی بیانات و اندیشهی رهبر انقلاب اسلامی با شخصیت امام باقر "علیهالسلام" بیشتر آشنا خواهیم شد.
در این کانال کلیپهای #صوتی و #تصویری، #عکسنوشتهها و متون بارگذاری میشود.
لینک کانال امام باقر"علیهالسلام" در کلام رهبر انقلاب 🔻
@tabyin_imambaqer
┄┅══════┅┄
#تبیین
#امام_باقر_علیه_السلام
#رهبر_معظم_انقلاب
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#گزارش_تصویری ✔️ برگزاری جلسهی دوم دورهی آموزشی #تشکیلات و #ولایت_فقیه ۹۸/۱۲/۴ #شهرری @t_man
همراه با نظرات شما پیرامون دورهی آموزشی #تشکیلات و #ولایت_فقیه که سوم و چهارم اسفند در #شهرری برگزار شد
۱. سلام
خدا رو شکر میکنم که تونستم شرکت کنم. استاد خیلی زیبا صحبت میکردن
ان شاءالله که جلسه های دیگه هم داشته باشن. خیلی عالی بود. تشکر از استاد و همه زحمت کشان این برنامه.
۲. عالی بود
۳. بسم الله الرحمن الرحیم
باعرض سلام و احترام
فضای در نظر گرفته شده برای دوره بسیار خوب بود.
مباحثی که استاد محترم ارائه دادن، کاملا جامع با پیوستگی عالی، بسیاری از سوالات درباره تشکیلات و ولایت فقیه را پاسخگو بود.
حوصله و دغدغه مندی استاد واقعا ستودنی است. برای ایشان و تمامی دست اندرکاران آرزوی توفیق هرچه بیشتر داریم و دعاگو هستیم.
۴. با عرض سلام وادب خدمت استاد بزرگوار جناب آقای فخریان وکلیه زحمت کشان این مجموعه
ازنظربنده کلاس فوق العاده بود ولی کم بود، کاش ادامه دار بود و از نماینده شهرری هم سپاسگزاریم که زحمت کشیدن تا این دوره برقراربشه🙏🙏
۵. سلام ممنون از لطف تون بابت برگزاری کلاس
کلاس بسیار عالی بود 🌸
ان شاالله خداوند توفیقات روز افزون نصیبتان کند 🌹
۶. با سلام و خدا قوت خدمت بزرگوارانی که زحمت برگزاری این دوره رو در شهرری کشیدند.
کلاس واقعا عالی بود مباحث هم که حرف نداشت. استاد واقعا سنگ تمام گذاشتند و یه مبحث چند جلسهای رو تو دو جلسه خلاصه کردند، واقعا عالی بود. خدا قوت اجرتون با امام زمان
۷. سلام علیکم
ازمسئولین برگزاری این نوع کلاسها که افکار پر مغز و بابرکت و راه و روش اسلام ناب حضرت آقا (که نشانه نائب برحق بودن حضرت صاحب الامر هست) را میرساند که با بیان شیوا و مسلط بر مباحث وکلاسداری ماهرانه استاد فخریان رابرای ما فراهم نموده اید بسیار متشکرم.
مخصوصا همین کلاس تشکیلات و ولایت فقیه که برایم گویا وجذاب بود. به امید اینکه بتوانیم شبهات پیرامون این مطالب را، با تبیین و قوت بیان خوب، در محافل دوستان وآشنایان ارائه کرده واز زحمات شما قدردانی کنیم.
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
نشست اعضای تهران.MP3
9.72M
سخنرانی دکتر اسحاقی(معاون پژوهش و آموزش دفتر رهبر انقلاب) در #هفتمین نشست اعضای سیر مطالعاتی آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب
یکشنبه ۹۸/۱۱/۲۷ تهران
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#پیام_صبحگاهی
#ماه_عنایت_و_توجه_خدا
▫️هر یک روز ماه رجب، یک نعمت خداست. در هر ساعتی از این ساعات، یک انسان اگر هوشمند و زرنگ و آگاه باشد، میتواند چیزی را به دست بیاورد که در مقابل آن، همهی نعمتهای دنیا پوچ است؛ یعنی میتواند رضا و لطف و عنایت و توجه الهی را به دست آورد.
۱۳۶۹/۱۱/۱۹
@t_manzome_f_r
تبیین منظومه فکری رهبری
در سن یازده یا دوازده سالگی، مطالعه علوم عربی را به صورت جدی و پیگیر آغاز کردم... من به شکل ویژهای شیفته زبان عربی بودم. عراقیها در قالب هیئتهایی برای زیارت به شهر مشهد میآمدند. آنها در صحن حرم امام رضا علیهالسلام تجمع میکردند، شعرها و قصایدی میخواندند. من ساعتهای طولانی میایستادم و دل به آنها میسپردم...
وقتی به زبان عربی گوش میسپارم، احساس ویژهای به من دست میداد. در واقع عموم ایرانیان- بویژه متدینین آنها- کمو بیش زبان عربی را دوست میدارند. روابط برادرانهای که در طول تاریخ اسلام میان ایرانیان و همسایگان عرب آنها برقرار بوده، از جهت گستردگی، عمق و فراگیری، در میان هیچیک از ملل جهان نظیر ندارد. از همینجاست در مییابیم موضع گیری برخی اعراب تحت عنوان عربیت، در دفاع از تجاوز ظالمانه علیه نظام اسلامی ایران، چه خسارت سنگین و چه جنایت بزرگی بوده است.
#کتاب_خون_دلی_کهلعل_شد
#کتاب_پیش_نیاز
#فصل_سوم
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
“ انفاق” که یکی از ویژگیهای مؤمن است و به معنای پُرکردن خلأها و نیازهاست فقط به وسیله مال و پول محقق نمیگردد.
#کتاب_طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#کتاب_اول_سیر_مطالعاتی
#جلسه_دوم
@ketabetarhekoli
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
آنچه در شناخت این بزرگمردان الهی [امامان معصوم] برای ما لازم است، شناخت سیمای واقعی آنها است؛ آنچه امروز به آن میگویند بیوگرافی. بیوگرافی یک انسان را چه چیزهایی تشکیل میدهد؟ آیا تاریخ ولادت او؟... یا نه عناصر و عوامل تشکیلدهندهٔ شخصیت او؟... آنچه در شناخت شخصیتی مثل گاندی برای شما قانع کننده و ارضا کننده است، این است که بدانید... با کدام دشمن روبهرو بود، انگیزهٔ او در مخالفت با این دشمن چه بود، برای اجرای این عمل از چه برنامهها و چه مسائلی استفاده کرد و... نگاه کنید به آنچه که به عنوان بیوگرافی امامان اهلبیت "علیهمالسلام"، دوستان آنها و شیعیان آنها دربارهٔ این بزرگمردان به سلک تحریر در آوردهاند... خواهید دید که در این نوع دوم از کتابها، چیزی که وجود ندارد، همین مسائل است.
#کتاب_همرزمان_حسین "علیهالسلام"
#کتاب_دوم_سیر_مطالعاتی
#گفتار_سوم
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
صحبت بر سر این است که قوانین زندگی انسانها و روابط فردی و اجتماعی جامعه بشری هم باید از خدا الهام بگیرد، یعنی حاکم و فرمانروای قانونی در جامعه الهی... فقط خداست.
حالا این سئوال پیش میآید که «حاکم خداست» یعنی چه؟ خدای متعال که با مردم روبرو نمیشود تا امر و نهی بکند و از طرفی انسانها هم احتیاج دارند که یک انسانی بر آنها حکومت بکند، یک انسانی لازم است که سر رشته کار انسانها را به دست بگیرد. و الا اگر چنانچه در میان جامعه انسانی و بشری، فقط قانون باشد و لو آن قانون از طرف خدا باشد، ولی... فرمانروایی، یا یک هیئتی نباشد که حکومت کند... اگر ناظری بر اجرای قانون در جامعه بشری نباشد، انتظام جامعه بشری باز هم به هم خورده است.
اما این انسان چه کسی میتواند باشد؟ آن انسان یا انسانهایی که قرار است بر بشر و جامعه بشری عملاً فرمانروایی بکنند، عملاً ولیّ جامعه باشند، عملاً ولایت جامعه را به عهده بگیرند، اینها چه کسانی میتوانند باشند؟
#کتاب_سوم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_ولایت_فقیه
#فصل_دوم
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
توانمندی در عرصه سخنوری، معمولاً در گرو مطالعات وسیع و متنوع گوینده بهعنوان یک شرط ضروری است؛ یعنی ویژگی دیگری که آیتالله خامنهای از دیرباز به آن شناخته میشود و همواره دیگران را نیز به مطالعه و کتابخوانی دعوت نموده است.
گذشته از تاریخ اسلام و سیرهی معصومان، بخش عمدهای از مطالعات ایشان را باید معطوف به تاریخ معاصر ایران و جهان دانست. آیتالله خامنهای در دیدار تاریخی یکم مرداد ۱۳۸۰ خود با برگزیدهای از هنرمندان کشور میگویند "من سطر سطر ورقهای تاریخ هفتاد هشتاد سال گذشته و قبل از آن را مکرر در مکرر خواندهام". روشن است که این میزان از تسلط نسبت به تاریخ، بهویژه با زاویه دید تحلیلیِ مجتهد مبارزی مثل ایشان، چه بازتابی در شاکله شخصیتی و الگوی رهبریشان دارد.
#کتاب_چهارم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_از_نیمه_خرداد
#بخش_یکم
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری