eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.4هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
408 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸ما برای این‌که ارادتمان به امام زمان ثابت بشود، بایستی صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه‌ی مهدوی را خودمان به وجود بیاوریم. ۱۳۹۹/۱/۲۱ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
از نظر امام "رحمه الله" و رهبر معظم انقلاب، جمهوریت و مردمی بودن نظام به اندازه اسلامی بودن آن اهمیت
رابطه میان جمهوریت و اسلامیت نظام، رابطه‌ای تنگاتنگ است. هر اندازه که در جامعه در بین نخبگان برآیند اسلام ‌پذیری و اسلام خواهی و اسلام فهمی (شناخت و معرفت اسلامی) قویتر شود، اسلامیت این جمهوری هم قویتر خواهد شد. همانگونه که هر اندازه حضور مردم، دغدغه مردم و تعهد مردم به این نظام بیشتر شود، جمهوریت آن بیشتر خواهد شد. جمهوری اسلامی نظامی است بر پایه قانون اساسی که در تحقق عینی خود ذومراتب و نسبیت پذیر است. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
[غرب فرهنگ خود را تحت نام استانداردهای جهانی به ملت ما تحمیل می‌کند.] وقتی می‌خواهند بگویند که فرضا
کار فرهنگی، کار پیچیده‌ای است و متولیان امور فرهنگی کشور در بخش‌های مختلف، باید تلاش کنند که در دو بخش پیشرفت کنند؛ یک بخش، بخش گسترش کمی فرهنگ در داخل آحاد و نفوس مردم است [مثل] گسترش کتاب و کتابخانه. بخش دوم که اهمیّت آن از لحاظ نگاه بلند مدت بیشتر هم هست گسترش و توسعه کیفی فرهنگ است؛ یعنی تولید فرهنگ. @daghdaghehayefarhangi @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تبیین منظومۀ فکری رهبری
ما در مساجد و منابر، در مجالس قرآن و در همه‌ی اجتماعات دینی که مردم دارند، باید مردم را انذار کنیم .
در جمهوری اسلامی، همه‌ی قشرها، چه کسانی که مسؤولیتی در نظام جمهوری اسلامی دارند ـ که البته نسبت به این‌ها، تکلیف سنگین‌تر و فوری‌تر و واجب‌تر است ـ چه مردم معمولی جامعه که سمت و منصب و شغل و اعتباری ظاهری را یدک نمی‌کشند، اگر سعی کنند همین یک خصوصیت را ـ تواضع، زدودن روح تکبر و استعال و علو، که موجب طغیان است ـ در خودشان به وجود آورند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و جامعه، جامعه‌ی حقیقتاً اسلامی خواهد شد. باید این کارها را بکنیم؛ منتظر چه هستیم؟ ۴۸ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
اگر تشکیلاتی به وجود آمد امّا هدف روشنی نداشت، یا هدف داشت ولکن برنامه ریزی برای رفتن به سمت آن هدف
اساسی‌ترین کار مجموعه این است که برنامه ریخته شود و معلوم گردد که ما از اوّل تا آخر امسال، چه کارهایی را باید بکنیم و تا کجا باید پیش برویم، بعد آخر سال بسنجیم، ببینیم شد یا نشد؟ ۱۳۷۰/۷/۲۹ @ketabetashkilat @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
اسلام، طبیعت زن و طبیعت مرد را به خوبی می‌شناسد. در اسلام آنچه که مطرح است، عبارت است از تعادل؛ یعنی
اسلام مرد را قوّام و زن را ریحان می‌داند. این نه جسارت به زن است نه جسارت به مرد. نه نادیده گرفتن حق زن است و نه نادیده گرفتن حق مرد؛ بلکه، درست دیدن طبیعت آنهاست. مرد حقوقی دارد، زن هم حقوقی دارد و این حقوق به شدّت عادلانه و متوازن ترتیب داده شده است. ترازوی آنها هم اتفاقاً برابر است؛ یعنی وقتی جنس لطیف و زیبا و عامل آرامش و آرایش معنوی محیط زندگی را در یك کفه می‌گذاریم، و جنس مدیریت و کارکرد و محلّ اعتماد و اتکا بودن و تکیه گاه بودن برای زن را هم در کفه‌ی دیگر ترازو می‌گذاریم، این دو کفه با هم برابر میشود. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
: 🔸در سال ۹۸ تولید تا حدودی حرکت کرد، لکن اثر محسوسی در زندگی مردم نداشت. بایستی تولید را به جایی برسانیم که در زندگی مردم اثر بگذارد. ۱۳۹۹/۱/۱ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢ما جز با کارجهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم. در همه‌ی بخش‌ها، کمربسته بودنِ مثل یک جهادگر لازم است‌؛ این اگر بود، کارها راه می‌افتد؛ این اگر بود، باز میشود، شکافته میشود؛ [یعنی] کار ، و و و . انقلابی یعنی چه؟ بعضی خیال میکنند وقتی میگوییم انقلابی، یعنی بی‌نظم؛ نخیر، اتّفاقاً یکی از خطوط اصلی انقلابی‌گری، است؛ منتها انقلابی، یعنی اینکه خودمان را سرگرم کارهای و و زرق‌وبرقی و مانند اینها نکنیم. ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ 💠https://eitaa.com/sh_qasemsoleimani قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی
تبیین منظومۀ فکری رهبری
تاریخ درس است؛ از تاریخ بسیار درس‌ها و تجربه‌‌ها می‌شود به دست آورد. به جوان‌ها به دانشجویان و طلاب
تاریخ دوره‌ی استعمار را بخوانید تا ببینید غربی‌ها علی‌رغم ظاهر نونوارِ اتوکشیده‌ی ادکلن زده‌ی منظم، و داعیه‌های حقوق بشرشان چه وحشیگری عظیمی در این مقوله کردند. ۲۱ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: 🔹مسئله‌ی کرونا ما را از توطئه‌ی دشمن‌ها غافل نکند، از توطئه‌ی استکبار غافل نکند که دشمنی استکبار هم با اصل نظام جمهوری اسلامی است. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
آنها[گروهی از افراد گارد مخصوص شاه] در مدرسه فیضیه موفق شدند مجلس سوگواری مدرسه فیضیه را به فاجعه‌ای
به دنبال حادثه‌ی فیضیه، امام غوغا و شور و هیجانی به‌پا کرد... پیروان امام تلاش‌های خود را گسترده‌تر کردند... امام برای ماه محرم برنامه‌ریزی کرد... برنامه امام بدین ترتیب بود که از روز هفتم محرم، خطبا بر بالای منبر کارهای رژیم را افشا کنند... برنامه امام به اطلاع علما و مراجع رسید. من هم از جمله‌ی کسانی بودم که برنامه را ابلاغ می‌کردند. امام (قدس‌الله‌روحه) مرا به مشهد فرستاد تا آقای میلانی و آقای قمی را از تصمیم ایشان مطلع کنم. بعد در آغاز محرم رهسپار بیرجند شدم تا طبق برنامه‌ی امام، در آنجا دست به افشاگری علیه رژیم شاه بزنم. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
اگر تعهدی احساس نکردی، در ایمان خودت شک کن. #کتاب_طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن #کتاب_اول_سیر_مطال
آن کسی که معتقد است ایمان به خدا و ایمان به رسالت تعهدی می‌آورد، آن تعهد این است که همگان باید بنده خدا بشوند و من تا آنجا که می‌توانم همه را بنده خدا بسازم. @ketabetarhekoli @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹عزیزان من! قبل از آن‌که دیگران بخواهند ما را بسازند، خودمان باید خود را مستحکم کنیم و از درون بسازیم. هر انسانی مسؤول دل و فکر و احساسات و انگیزه‌های خود در مقابل خداست. جوانان بهتر از قشرهای دیگر می‌توانند خودسازی کنند؛ چون نیرومندند. بعضی کسان خیال می‌کنند جوانان در مقابل گناه بیتابند؛ ولی من می‌گویم جوان همچنان که از قدرت جسمانی برخوردار است، از قدرت اراده هم بهره‌مند است. اراده، همان چیزی است که انسان می‌تواند با اتّکای به آن، خود را به خدا نزدیک و از شیطان دور کند. اسلام برای انسان، تربیت و تهذیب نفس و به دست آوردن بصیرت را لازم دانسته و در خلال برنامه‌های اسلامی، آن‌ها را تأمین کرده است. بصیرت جوان، یعنی این‌که او بداند با چه وسیله و انگیزه‌ای دنبال این هدف است؛ بداند کجا می‌رود و چه کار می‌کند. امروز ملت ایران و بخصوص جوانان از بصیرت برخوردارند؛ این را همه می‌فهمند. ۱۳۸۰/۲/۱۶ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
امامت برای این لازم است که امام دو کار انجام دهد: یکی اینکه مکتب دین را که به وسیلهٔ پیغمبر "صلی‌ال
اگر چنانچه امام فرصتی پیدا نکرد [قدرت‌های زمان مانع شدند] که این دو وظیفه [تشریح مکتب و ادامه راه جامعه اسلامی] را انجام دهد، باید چه بکند؟... وظیفه یک انسان مسئول - چه برسد به امام - در اینجا این است که تا آنجایی که در قدرت او و در وسع او است، کوشش و تلاش کند و موانع را برطرف کند و زمینهٔ مسائدی ایجاد کند تا بتواند به وظیفهٔ خود ادامه دهد... امام سجاد "علیه‌السلام" را در یک موقعیّتی قرار می‌دهند که نمی‌تواند مثل امام حسن مجتبی و مثل امام حسین "علیهماالسلام" در مسجد مدینه بنشیند و مسلمان‌ها را دور خود جمع کند و با آن‌ها حرف بزند... ولی می‌بینید که امام سجاد "علیه‌السلام" از بیان معارف دست نکشید؛ به عنوان دعا، به نام نیایش، مطالب فراهم آورد و آنچه می‌خواست بگوید، گفت. "علیه‌السلام" @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
اگر ما اين اشتباه را مى‌‏كرديم و بكنيم كه در مسئله حكومت و مديريت جامعه، ملاك و معيار اسلامى را فرام
غدير در آثار اسلامى ما به «عيدالله ‌الاكبر»، «يوم العهد المعهود» و «يوم الميثاق المأخوذ» تعبير شده‎است. اين تعبيرات كه نشان دهنده تأكيد و اهتمامى خاص به اين روز شريف است، خصوصيتش در مسأله ولايت است. آن عاملى كه در اسلام ضامن اجراى احكام است، حكومت اسلامى و حاكميت احكام قرآن است، والّا اگر آحاد مردم، ايمان و عقيده و عمل شخصى داشته باشند، ليكن حاكميت ـ چه در مرحله قانونگذارى و چه در مرحله اجرا ـ در دست ديگران باشد، تحقّق اسلام در آن جامعه، به انصاف آن ديگران بستگى دارد. «وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ لِيُطاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ»؛ مسأله حكومت، اساس قضاياى همه پيغمبران بوده‎است. هر كه ‎اظهار كند كه تشكيل حكومت اسلامى ضرورت ندارد، منكر ضرورت اجراى احكام اسلام شده، و جامعيت احكام و جاودانگى دين مبين اسلام را انكار كرده‎است. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تبیین منظومۀ فکری رهبری
ما نه‌فقط در عمل احتیاج به شجاعت داریم، در فهم هم احتیاج به شجاعت داریم. در فهم فقیهانه، احتیاج به ش
تداوم روحیه‌ی انقلابی‌گری در دوران سازندگیِ پس از انقلاب، مهم‌ترین و تعیین کننده‌تر از دوران براندازی نظم پیش از انقلابی است‌. محوری‌ترین عنصر برای این سازندگی، "عقلانیت" است که در نقطه‌ی مقابل "محافظه‌کاری" قرار دارد. در حالی که محافظه کاران همواره طرف‌دار وضع موجودند و از تحول می‌گریزند، محاسبات عقلانی خود می‌تواند موجب ایجاد دگرگونی و پیشرفت شود. همین امر در مورد ارزش‌های دیگری مانند نظم و قانون نیز که برای بالندگی جامعه ضروری هستند- صادق است: انضباط انقلابی برترین و قوی‌ترین انضباط‌ها است... انقلاب که آن به‌هم ریختگی نیست؛ انقلاب یک امر مستمر است؛ انقلاب یعنی سازندگی؛ یعنی رویش و بالندگی. رویش و بالندگی بدون انضباط، بدون قانون و بدون نظم مگر ممکن است؟ @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
ما حقیقتا مرده بودیم، امام (رحمه الله) ما را زنده كرد. ما گمراه بودیم، او ما را هدایت کرد، از وظایف
چون امام راحل مرد خدا بود و برای خود كار نمی‌كرد، خدا نیز بنده‌ی صالحش را هدایت كرد و به دل و ذهن او صفا و روشنایی بخشید، تا راه را پیدا كند. به او جرأت و شهامت داد، تا در مقابل دنیایی از دشمن بایستد و با دل او اُنس گرفت، تا از روگردانی انسان‌ها در روزگار غربت، وحشت نکند. ۱۳۶۸/۰۴/۰۵ ۳۶ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
: 🔘 در ماه رمضان درس‌های بزرگی برای ما وجود دارد که از این درس‌ها باید استفاده کنیم. یک درس این است که میتواند بر همه‌ی خواهش‌ها و هوس‌ها و لذات مادی که نفس انسان را به آن فرا می‌خواند، غلبه کند. این یک نکته‌ی بسیار مهمی برای ماست. گاهی انسان به خود تلقین می‌کند که من نمی‌توانم بر هوای نفس فائق بیایم. روزه‌ی  به انسان ثابت می‌کند که انسان می‌تواند؛ آن وقتی که اراده بکند، عزم راسخی به کار ببندد، می‌تواند بر هوس‌ها فائق بیاید و پیروز شود. جلوه‌های اغواگر، عادات زشت و ناپسند را که در ما وجود دارد، می‌توان با اراده‌ی قوی، با توکل به خدای متعال مقهور کرد و خود را از آنها نجات بخشید. این اراده‌ی قوی - که برای ما تأثیر این اراده یک درس بزرگی است - می‌تواند ما را چه از عادات شخصی ناپسند خودمان و چه از عادات اجتماعی و خصال بومی خودمان که مایه‌ی عقب‌افتادگی ما در زمینه‌های مادی و معنوی است، جدا کند. بنابراین، یک درس، غلبه‌ی اراده‌ی راسخ بر همه‌ی موانع است.  ۱۳۸۷/۷/۱۰ 🔺 @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا اباعبدالله ▪️تا روز محشر سلام خدا بر حسین ▪️یا ثارالله ... @t_manzome_f_r تبیین منظومه فکری رهبری