هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
دورۀ آموزشیِ چراغ
(مهارتهای جهادِ تبیین در چهارچوب تفکّر رهبر انقلاب اسلامی)
▫️رهبر انقلاب: مثل یک «چراغ»، پیرامونِ خودتان را روشن کنید و در میدانِ جهاد تبیین و روایت وارد بشوید.
موضوعات🔻
[1]. زمینههای صدور فرمانِ جهاد تبیین و نقاط هدف جریان انقلاب (ضرورتشناسی)
[2]. تبیین را از کجا شروع کنیم؟ (اولویتشناسی)
[3]. چالشهای تبیینیِ انقلابیها چه هستند؟ (آسیبشناسی)
[4]. شگردهای ضدّتبیینیِ غیرانقلابیها چگونه است؟ (دشمنشناسی)
[5]. چگونه باید تبیین کرد؟ (قاعدهشناسی)
[6]. چگونه تبیین به جذب حداکثری میانجامد؟ (اثرشناسی)
[7]. تبیین هوشمندانه چیست؟ (فرصتشناسی)
[8]. استدلالپردازی در تبیین چگونه است؟ (منطقشناسی)
▫️اساتید دوره، آقایان🔻
سعید صلح میرزایی
محمد علی رنجبر
اسماعیل فخریان
مهدی جمشیدی
کمیل خجسته
مهران کریمی
🔸این دوره بصورت مجازی و برخط برگزار میگردد.
▫️ثبتنام از طریق پیوند زیر🔻
https://www.tabyinmanzome.ir/courses/light
💢مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
هدایت شده از صوتهای رهبر انقلاب
بیاناترهبرانقلابدردیدارمسئولاننظاموسفرایکشورهایاسلامیموسیقی.mp3
3.86M
عید فطر آنطورى که از مجموع آثار و بیانات صادرهى از بزرگان دین استفاده میشود، یکى از مهمترین خصوصیاتش این است که عید امت واحده است: اَلَّذى جَعَلتَهُ لِلمُسلِمینَ عیدا؛ عید همهى مسلمانان است. معناى این، نگاه امتسازِ دین مقدس اسلام و تعالیم پیامبر بزرگوار است.
بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفراى کشورهاى اسلامى
۱۳۹۳/۰۵/۰۷
#عید_سعید_فطر
#عید_امت_واحده
#امام_خامنهای
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
@khamenei_voice
@t_manzome_f_r
با مردم حرف بزنید
حرف زدن با مردم و مشکلات را و راهحلها را با مردم در میان گذاشتن هم یکی از جلوههای مردمی بودن است. مسائلتان را با مردم مطرح کنید. یک وقت مشکلی وجود دارد، راهحلّی [هم] وجود دارد. البتّه سعی کنید حرف زدن شما موجب یأس مردم نشود که بعضی بیتوجّهی میکنند به این نکته و حرف نامناسب و خلاف واقع میزنند که موجب ناامیدی مردم میشود؛ نه، هر مشکلی راهحلی هم دارد. با مردم در میان بگذارید، با مردم حرف بزنید، از مردم کمک بخواهید در موارد مختلف، هم کمک فکری، هم کمک عملی. در یک جاهایی یک خطایی اتّفاق میافتد - خب همهی ماها اشتباه میکنیم دیگر؛ خطا در کار ماها کم نیست - از مردم عذرخواهی کنید؛ صریحاً [بگویید] این اشتباه شده، از مردم عذرخواهی کنید. مردمی بودن این جهات مختلف را دارد. گزارش خدمات خودتان را هم به مردم بدهید؛ گزارش صادقانه، بدون مبالغه، بدون بزرگنمایی؛ صادقانه [بگویید] این کارها را انجام دادهاید.مردمی بودن اینها است؛ اینها جهات مختلف مردمی بودن است.
بیانات در نخستین دیدار رئیسجمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
پ.ن: آقایان مسئول، ما شما را به صداقت و اخلاص میشناسیم. اما صحبت کردن با مردم و اقناع افکار عمومی و اقدام بهنگام را جدّی بگیرید و الا به تصریح رهبر انقلاب، اعتماد عمومی مردم را از دست خواهید داد.
@fakhrian_ir
@t_manzome_f_r
🏴 بسم الله الرحمن الرحیم
سرکار خانم امیری
مسئول محترم آموزش استان فارس
سلام علیکم
• با احترام، بدینوسیله رحلت جانسوز پدرگرامیتان را خدمت شما و خانواده محترمتان تسلیت و تعزیت عرض نموده، از درگاه ایزد منان برای ایشان غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و جزای جزیل خواستاریم.
ان شاءالله خداوند روح آن مرحوم را با ائمه اطهار "علیهمالسلام" محشور فرماید.
[واحد آموزش مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری]
#گزارش_تصویری
دورهمی اعضای مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری در #کاشان همراه با صرف افطاری
سخنران: حجةالاسلاموالمسلمین فخریان
زمان: چهارشنبه ۷ اردیبهشت
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
▫️مهمترین مسائل مطرح شده در سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از دانشجویان
۱. در هیچ یک از مسائل کشور بنبست وجود ندارد.
۲. از مهمترین مشکلات کشور این است که جوانان با مسئولین ارتباط مستقیم ندارند.
۳. در نمره دادن به مجموعهها و نهادها، علاوه بر مصادیق، باید کليت مجموعه را نیز دید.
۴. میبایست قلب را با شنیدن موعظه حیات بخشید.
۵. بعضی از مهمترین اهداف انقلاب:
الف. تبدیل حکمرانی فردی و استبدادی به حکمرانی مردمی
ب. تبدیل تبعیّت در سیاستهای کشور و خارج از کشور به استقلال
۶. دانشگاه جزو مهمترین مسائل کشور است.
۷. دوجور نگاه به دانشگاه وجود داشته و دارد:
الف. نگاه انقلاب که دانشگاه را جایگاهی برای نخبهپروری، برای پیشرفت کشور، برای حلّ مسائل کشور، برای تولید علم به منظور تأمین اقتدار ملّی، برای دیندار شدن دانشجوها میداند.
ب. نگاه جریان واپسگرای ضدّ انقلاب که دانشگاه را محلی برای مهرهسازی در راستای اهداف خودشان میداند.
۸. به مسأله استعمار و استعمارنو بپردازید.
۹. انقلاب به تبعِ هویّتبخشی به ملت ایران، به دانشگاه هویّت بخشید.
۱۰. جمهوری اسلامی هم به دانشگاههایش افتخار میکند و هم دغدغهی دانشگاه را دارد.
افتخار میکند به جهت:
الف. تعداد دانشجو
ب. تعداد استاد
ج. پشرفت علمی چشمگیر
د. تربیت نخبگان برجسته
ه. حضور دانشآموختگان دانشگاهها در مدیریتهای دولتی
و. وجود نمودارهای اسلامی و دینی ممتاز
دغدغه دارد به جهت وجود جریان وابستۀ واپسگرای ضدّ انقلاب.
دغدغۀ اصلی انقلاب، در درجۀ اول هویتزدایی و آرمانزدایی از دانشگاه است که گاهی با عنوان ضرورت ایدئولوژیزدایی مطرح میشود.
۱۱. هویّتزدایی یعنی مبانی اندیشهای و رویکردهای تاریخی و ملّی یک کشور تحقیر بشود، گذشتۀ یک کشور تحقیر بشود، گذشتۀ انقلاب تحقیر بشود، کارهای بزرگی که انجام گرفته کوچکنمایی بشود؛ و البتّه عیوبی وجود دارد و این عیوب هم ده برابر بزرگنمایی بشود؛ هویّتزدایی یعنی این. آن وقت به جای این هویّت، منظومۀ فکری غرب جایگزین بشود؛ که یک نمونهاش همین سند ۲۰۳۰ آمریکاییها است که این، مظهر سلطهی نواستعماری غربی در زمان ما است؛ یعنی یکی از نمونههایش این است.
۱۲. باید در مقابل هویّتزدایی دشمن ایستاد.
۱۳. آرمانزدایی یعنی بیتفاوت کردن افراد نسبت به فقر و فساد و تبعیض؛ نسبت به این سه شیطان بزرگ و سه عنصر پلید در جامعۀ منحرف ــ فقر و فساد و تبعیض ــ که باید از بین برود، باید با این مبارزه بشود، اینها را بیتفاوت کنند؛ بیتفاوت شدن نسبت به سلطۀ فرهنگ غربی، کمانگیزه شدن دربارۀ شاخصهای انقلاب اسلامی.
۱۴. امروز جهان در آستانۀ یک نظم جدید است؛ یک نظم بینالمللی جدید در پیش است برای دنیا،
همۀ کشورها از جمله کشور ایران اسلامیِ ما وظیفه دارد جوری در این نظم جدید حضور پیدا کند ــ حضور سختافزاری و حضور نرمافزاری ــ که بتواند امنیّت کشور را، و منافع کشور را و ملّت را تأمین کند، در حاشیه نماند، عقب نماند. خب اگر قرار شد که کشور بخواهد یک چنین کار بزرگی را انجام بدهد یعنی حضور سختافزاری و نرمافزاری داشته باشد در تشکیل نظم جدید جهانی، بیشترین مسئولیّت به عهدۀ کیست؟ صفوف مقدّم چه کسانی هستند؟ دانشجوها، دانشگاهیان؛ یعنی شماها باید جلوتر از همه باشید؛ شماها بایستی تأثیرگذارترین قشرها باشید.
۱۵. چند توصیه به دانشجوها دارم:
الف. پرهیز از انفعال و ناامیدی
ب. باید کانون تزریق امید به بخشهای دیگر باشید
ج. پرداختن به اندیشهورزی. در دانشگاه دوچیز لازم است: فکر و علم. علم بدون فکر مشکلساز میشود.
د. با مسائل کشور مماس بشوید، مسائل را از نزدیک ببینید و درک کنید.
ه. از لحاظ فکری جریانسازی و گفتمانسازی کنید.
و. مطالبهگری کنید و از مسئولین بخواهید که کار جدّی بکنند.
ز. برخورد تند و تیز نکنید، با منطق حرکت کنید.
ح. مبانی اعتقادی خودتان را محکم کنید.
ط. در مطالبهگری، با نه در صورتبندی و نه در ارائۀ راهحل با دشمن هم مخرج نشوید.
ی. فعالیتهای بینالمللی داشته باشید.
ک. جوانان، مسئولیت فعلی خود را پلّهای برای مسئولیتهای بالاتر قرار ندهند.
۱۴۰۱/۰۲/۰۶
✍️مجموعۀ تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
تبیین منظومۀ فکری رهبری
▫️مهمترین مسائل مطرح شده در سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از دانشجویان ۱. در هیچ یک از مسائ
میتوان و بلکه باید برای هر کدام از این مسائل، متنها و یادداشتهای متعدد نوشت و در مجامع علمی مورد بحث و گفتگو قرار داد.
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
دورۀ آموزشیِ چراغ
(مهارتهای جهادِ تبیین در چهارچوب تفکّر رهبر انقلاب اسلامی)
▫️رهبر انقلاب: مثل یک «چراغ»، پیرامونِ خودتان را روشن کنید و در میدانِ جهاد تبیین و روایت وارد بشوید.
موضوعات🔻
[1]. زمینههای صدور فرمانِ جهاد تبیین و نقاط هدف جریان انقلاب (ضرورتشناسی)
[2]. تبیین را از کجا شروع کنیم؟ (اولویتشناسی)
[3]. چالشهای تبیینیِ انقلابیها چه هستند؟ (آسیبشناسی)
[4]. شگردهای ضدّتبیینیِ غیرانقلابیها چگونه است؟ (دشمنشناسی)
[5]. چگونه باید تبیین کرد؟ (قاعدهشناسی)
[6]. چگونه تبیین به جذب حداکثری میانجامد؟ (اثرشناسی)
[7]. تبیین هوشمندانه چیست؟ (فرصتشناسی)
[8]. استدلالپردازی در تبیین چگونه است؟ (منطقشناسی)
▫️اساتید دوره، آقایان🔻
سعید صلح میرزایی
محمد علی رنجبر
اسماعیل فخریان
مهدی جمشیدی
کمیل خجسته
مهران کریمی
🔸این دوره بصورت مجازی و برخط برگزار میگردد.
▫️ثبتنام از طریق پیوند زیر🔻
https://www.tabyinmanzome.ir/courses/light
💢مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
▫️این عمری که شما دارید مصرف میکنید، این گوهر گران بهایی که روز و شب دارید آن را فرسودهتر و فرسودهتر میکنید، فقط یک چیز هست که ممکن است به جای آن بیَرزد -این چیزی که در مقابل آن میدهید و آن را میگیرید که سرتان کلاه نرفته باشد- و آن، بهشت است. اگر یک جایی دیدی که با دادن این جان و این عمر، میشود بهشت را گرفت، بدهی؛ و الا به جای دیگر ندهی؛ حیف است، این قیمت تو است.
#کتاب_همرزمان_حسین(علیهالسلام)
#سیر_مطالعاتی
#منظومه_فکری
#جهاد_تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
▫️توصیههایی به دانشجویان
• پرهیز از انفعال و نااُمیدی به وسیله تقوا و مراقبت دائمی
۱۴۰۱/۲/۶
#تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شبهای_جمعه_روضه
السلام علیک یا اباعبدالله
• برام دیدار تو آخرین تسکینِ...
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از چهارده معصوم "علیهمالسّلام"
#مهدویت
ما در جبهههای جنگ هم جوانهای خودمان را میدیدیم که به مدد غیبی و به توجه و نظر لطف ولیعصر (ارواحنافداه) اعتقاد داشتند و از همان اعتقاد و از همان قوت قلب هم استفاده میکردند و توانایی مضاعف پیدا میکردند و پیش میرفتند. البته اعتقاد به کمک غیبی اگر معنایش این است که انسان بیکار بماند، درها را ببندد و منتظر باشد که از غیب کمک بشود، بداند که از غیب هم کمکی نخواهد شد؛ «و ما جعله الله الّا بشری لکم و لتطمئنّ قلوبکم به». کمک غیبی در میدان جنگ، در میدان چالشهای سیاسی و در ایستادگی ملتهاست که به سراغ انسان میآید.
اگر بایستید، کمک غیبی هم هست.
۱۳۸۴/۰۶/۲۹
#ولایت_الهی
#انتظار
#سخن_ناب
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
دورۀ آموزشیِ چراغ
(مهارتهای جهادِ تبیین در چهارچوب تفکّر رهبر انقلاب اسلامی)
▫️رهبر انقلاب: مثل یک «چراغ»، پیرامونِ خودتان را روشن کنید و در میدانِ جهاد تبیین و روایت وارد بشوید.
موضوعات🔻
[1]. زمینههای صدور فرمانِ جهاد تبیین و نقاط هدف جریان انقلاب (ضرورتشناسی)
[2]. تبیین را از کجا شروع کنیم؟ (اولویتشناسی)
[3]. چالشهای تبیینیِ انقلابیها چه هستند؟ (آسیبشناسی)
[4]. شگردهای ضدّتبیینیِ غیرانقلابیها چگونه است؟ (دشمنشناسی)
[5]. چگونه باید تبیین کرد؟ (قاعدهشناسی)
[6]. چگونه تبیین به جذب حداکثری میانجامد؟ (اثرشناسی)
[7]. تبیین هوشمندانه چیست؟ (فرصتشناسی)
[8]. استدلالپردازی در تبیین چگونه است؟ (منطقشناسی)
▫️اساتید دوره، آقایان🔻
سعید صلح میرزایی
محمد علی رنجبر
اسماعیل فخریان
مهدی جمشیدی
کمیل خجسته
مهران کریمی
🔸این دوره بصورت مجازی و برخط برگزار میگردد.
▫️ثبتنام از طریق پیوند زیر🔻
https://www.tabyinmanzome.ir/courses/light
🔹پایان مهلت ثبتنام: ۱۹ اردیبهشتماه
@t_manzome_f_r
💢مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
「• فایل سخننگاشت مهدویت •」
• ایک غلط تصور یه ہے که دنیا ظلم و جور سے پر ہو جائے تاکه منجی عالم بشریت آجائے...
#مهدویت
#انتظار
#جهاد_تبیین
#ترجمه_اردو
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
در این کانال بهترین تحلیلها و تبیینها را ببینید.
این کانال وابسته به مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری میباشد.
#جهاد_تبیین
#جنگ_شناختی
#حتما_ببینید🔻
https://eitaa.com/tabyin_tahlil_ejtehad
▫️به قول یکی از مراجع عظیمِ تقلید گذشته (رحمةاللهعلیه)، معظَم دین را سیاسات تشکیل میدهد. احکام حکومت، مقررات مربوط به حاکم، وظایف حاکم در مقابل مردم، وظایف مردم در مقابل حاکم، قضاوت دربارهی اینکه چگونه انسانی میتواند حاکم باشد و صلاحیت این منصب را دارد و چگونه انسانی این صلاحیت را ندارد، اینها همه مسائل فقه اسلام است.
#کتاب_ولایت_و_انسانسازی
#سیر_مطالعاتی
#منظومه_فکری
#جهاد_تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
بِسمِ اللّٰهِ الرَّحمٰنِ الرَّحیم
🔖موضوعاتی که در هفته جاری، در سه کانال #صوت، #ویدئو و #استیکر بصورت هماهنگ بارگزاری میشود.
🔻 #برنامه_هفته
🗓شنبه ۱۴۰۱/۲/۱۷
🔹 ورود جناب مسلمبنعقیل به کوفه(۶۰هق)
♦️ خواص و عوام جامعه
🗓یکشنبه ۱۴۰۱/۲/۱۸
♦️ مردمیبودن مسئولان
🗓دوشنبه ۱۴۰۱/۲/۱۹
♦️ هویتزدایی و آرمان زداییِ دشمن
🗓سهشنبه ۱۴۰۱/۲/۲۰
♦️ دانشگاه اسلامی
🗓چهارشنبه ۱۴۰۱/۲/۲۱
♦️ جریانسازی و گفتمانسازی
🗓پنجشنبه ۱۴۰۱/۲/۲۲
♦️ مجلس عصاره فضایل ملت
🗓جمعه ۱۴۰۱/۲/۲۳
♦️ تهاجم فرهنگی
@khamenei_voice
کانال #صوت
@video_khamenei
کانال #ویدیو
@stiker_tabyin
کانال #استیکر
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
#اطلاعیه_مهم
#جلسات_جمعبندی
♦️سلسله جلسات جمعبندی و پاسخ به سوالات کتاب دغدغههای فرهنگی ویژه فراگیران #پنجمین دوره آموزشی منظومه فکری رهبری
🔹جلسه دوم
🔸مدرس:حجت الاسلام والمسلمین فخریان
🔹زمان: شنبه ۱۷ اردیبهشت، ساعت ۱۷
🔸لینک ورود به جلسه در گروههای مطالعاتی ارسال شده است.
@t_manzome_f_r
[واحد آموزش مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری]
اهل مبارزه هستی؟.mp3
6.27M
🎙#بشنوید
اهل مبارزه هستی؟
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
دورۀ آموزشیِ چراغ
(مهارتهای جهادِ تبیین در چهارچوب تفکّر رهبر انقلاب اسلامی)
▫️رهبر انقلاب: مثل یک «چراغ»، پیرامونِ خودتان را روشن کنید و در میدانِ جهاد تبیین و روایت وارد بشوید.
موضوعات🔻
[1]. زمینههای صدور فرمانِ جهاد تبیین و نقاط هدف جریان انقلاب (ضرورتشناسی)
[2]. تبیین را از کجا شروع کنیم؟ (اولویتشناسی)
[3]. چالشهای تبیینیِ انقلابیها چه هستند؟ (آسیبشناسی)
[4]. شگردهای ضدّتبیینیِ غیرانقلابیها چگونه است؟ (دشمنشناسی)
[5]. چگونه باید تبیین کرد؟ (قاعدهشناسی)
[6]. چگونه تبیین به جذب حداکثری میانجامد؟ (اثرشناسی)
[7]. تبیین هوشمندانه چیست؟ (فرصتشناسی)
[8]. استدلالپردازی در تبیین چگونه است؟ (منطقشناسی)
▫️اساتید دوره، آقایان🔻
سعید صلح میرزایی
محمد علی رنجبر
اسماعیل فخریان
مهدی جمشیدی
کمیل خجسته
مهران کریمی
🔸این دوره بصورت مجازی و برخط برگزار میگردد.
▫️ثبتنام از طریق پیوند زیر🔻
https://www.tabyinmanzome.ir/courses/light
🔹پایان مهلت ثبتنام: ۱۹ اردیبهشتماه
@t_manzome_f_r
💢مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
▫️تداوم روحیهی انقلابیگری در دوران سازندگیِ پس از انقلاب، مهمترین و تعیین کنندهتر از دوران براندازی نظم پیش از انقلابی است. محوریترین عنصر برای این سازندگی، "عقلانیت" است که در نقطهی مقابل "محافظهکاری" قرار دارد.
محافظهکاران همواره طرفدار وضع موجودند و از تحول میگریزند.
#کتاب_از_نیمه_خرداد
#سیر_مطالعاتی
#منظومه_فکری
#جهاد_تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
دورۀ آموزشیِ چراغ (مهارتهای جهادِ تبیین در چهارچوب تفکّر رهبر انقلاب اسلامی) ▫️رهبر انقلاب: مثل یک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جهاد_تبیین
هر کدام از شما بهعنوان یک وظیفه، مثل #چراغی پیرامون خودتان را روشن کنید...
دورهی آموزشی_مهارتی #چراغ
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری