eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.3هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
410 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
دورۀ آموزشیِ چراغ (مهارت‌های جهادِ تبیین در چهارچوب تفکّر رهبر انقلاب اسلامی) ▫️رهبر انقلاب: مثل یک «چراغ»، پیرامونِ خودتان را روشن کنید و در میدانِ جهاد تبیین و روایت وارد بشوید. موضوعات🔻 [1]. زمینه‌های صدور فرمانِ جهاد تبیین و نقاط هدف جریان انقلاب (ضرورت‌شناسی) [2]. تبیین را از کجا شروع کنیم؟ (اولویت‌شناسی) [3]. چالش‌های تبیینیِ انقلابی‌ها چه هستند؟ (آسیب‌شناسی) [4]. شگردهای ضدّتبیینیِ غیرانقلابی‌ها چگونه است؟ (دشمن‌شناسی) [5]. چگونه باید تبیین کرد؟ (قاعده‌شناسی) [6]. چگونه تبیین به جذب حداکثری می‌انجامد؟ (اثرشناسی) [7]. تبیین هوشمندانه چیست؟ (فرصت‌شناسی) [8]. استدلال‌پردازی در تبیین چگونه است؟ (منطق‌شناسی) ▫️اساتید دوره، آقایان🔻 سعید صلح میرزایی محمد علی رنجبر اسماعیل فخریان مهدی جمشیدی کمیل خجسته مهران کریمی 🔸این دوره بصورت مجازی و برخط برگزار می‌گردد. ▫️ثبت‌نام از طریق پیوند زیر🔻 https://www.tabyinmanzome.ir/courses/light 💢مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیاناترهبرانقلابدردیدارمسئولاننظاموسفرایکشورهایاسلامیموسیقی.mp3
3.86M
عید فطر آن‌طورى که از مجموع آثار و بیانات صادره‌ى از بزرگان دین استفاده میشود، یکى از مهم‌ترین خصوصیاتش این است که عید امت واحده است: اَلَّذى جَعَلتَهُ لِلمُسلِمینَ عیدا؛ عید همه‌ى مسلمانان است. معناى این، نگاه امت‌سازِ دین مقدس اسلام و تعالیم پیامبر بزرگوار است. بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفراى کشورهاى اسلامى ۱۳۹۳/۰۵/۰۷ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @khamenei_voice @t_manzome_f_r
با مردم حرف بزنید حرف زدن با مردم و مشکلات را و راه‌حل‌ها را با مردم در میان گذاشتن هم یکی از جلوه‌های مردمی بودن است. مسائل‌تان را با مردم مطرح کنید. یک وقت مشکلی وجود دارد، راه‌حلّی [هم] وجود دارد. البتّه سعی کنید حرف زدن شما موجب یأس مردم نشود که بعضی بی‌توجّهی می‌کنند به این نکته و حرف نامناسب و خلاف واقع می‌زنند که موجب ناامیدی مردم می‌شود؛ نه، هر مشکلی راه‌حلی هم دارد. با مردم در میان بگذارید، با مردم حرف بزنید، از مردم کمک بخواهید در موارد مختلف، هم کمک فکری، هم کمک عملی. در یک جاهایی یک خطایی اتّفاق می‌افتد - خب همه‌ی ماها اشتباه می‌کنیم دیگر؛ خطا در کار ماها کم نیست - از مردم عذرخواهی کنید؛ صریحاً [بگویید] این اشتباه شده، از مردم عذرخواهی کنید. مردمی بودن این جهات مختلف را دارد. گزارش خدمات خودتان را هم به مردم بدهید؛ گزارش صادقانه، بدون مبالغه، بدون بزرگ‌نمایی؛ صادقانه [بگویید] این کارها را انجام داده‌اید.مردمی ‌بودن اینها است؛ اینها جهات مختلف مردمی ‌بودن است. بیانات در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم ۱۴۰۰/۰۶/۰۶ پ.ن: آقایان مسئول، ما شما را به صداقت و اخلاص می‌شناسیم. اما صحبت کردن با مردم و اقناع افکار عمومی و اقدام بهنگام را جدّی بگیرید و الا به تصریح رهبر انقلاب، اعتماد عمومی مردم را از دست خواهید داد. @fakhrian_ir @t_manzome_f_r
🏴 بسم الله الرحمن الرحیم سرکار خانم امیری مسئول محترم آموزش استان فارس سلام علیکم • با احترام، بدینوسیله‌ رحلت جانسوز پدرگرامی‌تان را خدمت شما و خانواده محترمتان تسلیت و تعزیت عرض نموده، از درگاه ایزد منان برای ایشان غفران و رحمت الهی‌ و برای بازماندگان صبر جمیل و جزای جزیل خواستاریم. ان شاءالله خداوند روح آن مرحوم را با ائمه اطهار "علیهم‌السلام" محشور فرماید. [واحد آموزش مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری]
دورهمی اعضای مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری در همراه با صرف افطاری سخنران: حجةالاسلام‌والمسلمین فخریان زمان: چهارشنبه ۷ اردیبهشت @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
▫️مهم‌ترین مسائل مطرح شده در سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از دانشجویان ۱. در هیچ یک از مسائل کشور بن‌بست وجود ندارد‌. ۲. از مهم‌ترین مشکلات کشور این است که جوانان با مسئولین ارتباط مستقیم ندارند. ۳. در نمره دادن به مجموعه‌ها و نهادها، علاوه بر مصادیق، باید کليت مجموعه را نیز دید. ۴. می‌بایست قلب را با شنیدن موعظه حیات بخشید. ۵. بعضی از مهم‌ترین اهداف انقلاب: الف. تبدیل حکمرانی فردی و استبدادی به حکمرانی مردمی ب. تبدیل تبعیّت در سیاست‌های کشور و خارج از کشور به استقلال ۶. دانشگاه جزو مهم‌ترین مسائل کشور است‌. ۷. دوجور نگاه به دانشگاه وجود داشته و دارد: الف. نگاه انقلاب که دانشگاه را جایگاهی برای نخبه‌پروری، برای پیشرفت کشور، برای حلّ مسائل کشور، برای تولید علم به منظور تأمین اقتدار ملّی، برای دین‌دار شدن دانشجوها می‌داند. ب. نگاه جریان واپسگرای ضدّ انقلاب که دانشگاه را محلی برای مهره‌سازی در راستای اهداف خودشان می‌داند. ۸. به مسأله استعمار و استعمارنو بپردازید. ۹. انقلاب به تبعِ هویّت‌بخشی به ملت ایران، به دانشگاه هویّت بخشید. ۱۰. جمهوری اسلامی هم به دانشگاه‌هایش افتخار می‌کند و هم دغدغه‌ی دانشگاه را دارد. افتخار می‌کند به جهت: الف. تعداد دانشجو ب. تعداد استاد ج. پشرفت علمی چشمگیر د. تربیت نخبگان برجسته ه. حضور دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها در مدیریت‌های دولتی و. وجود نمودار‌های اسلامی و دینی ممتاز دغدغه دارد به جهت وجود جریان وابستۀ واپسگرای ضدّ انقلاب. دغدغۀ اصلی انقلاب، در درجۀ اول هویت‌زدایی و آرمان‌زدایی از دانشگاه است که گاهی با عنوان ضرورت ایدئولوژی‌زدایی مطرح می‌شود. ۱۱. هویّت‌زدایی یعنی مبانی اندیشه‌ای و رویکردهای تاریخی و ملّی یک کشور تحقیر بشود، گذشتۀ یک کشور تحقیر بشود، گذشتۀ انقلاب تحقیر بشود، کارهای بزرگی که انجام گرفته کوچک‌نمایی بشود؛ و البتّه عیوبی وجود دارد و این عیوب هم ده برابر بزرگ‌نمایی بشود؛ هویّت‌زدایی یعنی این. آن وقت به جای این هویّت، منظومۀ فکری غرب جایگزین بشود؛ که یک نمونه‌اش همین سند ۲۰۳۰ آمریکایی‌ها است که این، مظهر سلطه‌ی نواستعماری غربی در زمان ما است؛ یعنی یکی از نمونه‌هایش این است. ۱۲. باید در مقابل هویّت‌زدایی دشمن ایستاد. ۱۳. آرمان‌زدایی یعنی بی‌تفاوت کردن افراد نسبت به فقر و فساد و تبعیض؛ نسبت به این سه شیطان بزرگ و سه عنصر پلید در جامعۀ منحرف ــ فقر و فساد و تبعیض ــ که باید از بین برود، باید با این مبارزه بشود، اینها را بی‌تفاوت کنند؛ بی‌تفاوت شدن نسبت به سلطۀ فرهنگ غربی، کم‌انگیزه شدن دربارۀ شاخص‌های انقلاب اسلامی. ۱۴. امروز جهان در آستانۀ یک نظم جدید است؛ یک نظم بین‌المللی جدید در پیش است برای دنیا، همۀ کشورها از جمله کشور ایران اسلامیِ ما وظیفه دارد جوری در این نظم جدید حضور پیدا کند ــ حضور سخت‌افزاری و حضور نرم‌افزاری ــ که بتواند امنیّت کشور را، و منافع کشور را و ملّت را تأمین کند، در حاشیه نماند، عقب نماند. خب اگر قرار شد که کشور بخواهد یک چنین کار بزرگی را انجام بدهد یعنی حضور سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داشته باشد در تشکیل نظم جدید جهانی، بیشترین مسئولیّت به عهدۀ کیست؟ صفوف مقدّم چه کسانی هستند؟ دانشجوها، دانشگاهیان؛ یعنی شماها باید جلوتر از همه باشید؛ شماها بایستی تأثیرگذارترین قشرها باشید. ۱۵. چند توصیه به دانشجوها دارم: الف. پرهیز از انفعال و ناامیدی ب. باید کانون تزریق امید به بخش‌های دیگر باشید ج. پرداختن به اندیشه‌ورزی. در دانشگاه دوچیز لازم است: فکر و علم. علم بدون فکر مشکل‌ساز می‌شود. د. با مسائل کشور مماس بشوید، مسائل را از نزدیک ببینید و درک کنید. ه. از لحاظ فکری جریان‌سازی و گفتمان‌سازی کنید. و. مطالبه‌گری کنید و از مسئولین بخواهید که کار جدّی بکنند. ز. برخورد تند و تیز نکنید، با منطق حرکت کنید. ح. مبانی اعتقادی خودتان را محکم کنید. ط. در مطالبه‌گری، با نه در صورت‌بندی و نه در ارائۀ راه‌حل با دشمن هم مخرج نشوید. ی. فعالیت‌های بین‌المللی داشته باشید. ک. جوانان، مسئولیت‌ فعلی خود را پلّه‌ای برای مسئولیت‌های بالاتر قرار ندهند. ۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ✍️مجموعۀ تبیین منظومه فکری رهبری @t_manzome_f_r
تبیین منظومۀ فکری رهبری
▫️مهم‌ترین مسائل مطرح شده در سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از دانشجویان ۱. در هیچ یک از مسائ
می‌توان و بلکه باید برای هر کدام از این مسائل، متن‌ها و یادداشت‌های متعدد نوشت و در مجامع علمی مورد بحث و گفتگو قرار داد‌.
دورۀ آموزشیِ چراغ (مهارت‌های جهادِ تبیین در چهارچوب تفکّر رهبر انقلاب اسلامی) ▫️رهبر انقلاب: مثل یک «چراغ»، پیرامونِ خودتان را روشن کنید و در میدانِ جهاد تبیین و روایت وارد بشوید. موضوعات🔻 [1]. زمینه‌های صدور فرمانِ جهاد تبیین و نقاط هدف جریان انقلاب (ضرورت‌شناسی) [2]. تبیین را از کجا شروع کنیم؟ (اولویت‌شناسی) [3]. چالش‌های تبیینیِ انقلابی‌ها چه هستند؟ (آسیب‌شناسی) [4]. شگردهای ضدّتبیینیِ غیرانقلابی‌ها چگونه است؟ (دشمن‌شناسی) [5]. چگونه باید تبیین کرد؟ (قاعده‌شناسی) [6]. چگونه تبیین به جذب حداکثری می‌انجامد؟ (اثرشناسی) [7]. تبیین هوشمندانه چیست؟ (فرصت‌شناسی) [8]. استدلال‌پردازی در تبیین چگونه است؟ (منطق‌شناسی) ▫️اساتید دوره، آقایان🔻 سعید صلح میرزایی محمد علی رنجبر اسماعیل فخریان مهدی جمشیدی کمیل خجسته مهران کریمی 🔸این دوره بصورت مجازی و برخط برگزار می‌گردد. ▫️ثبت‌نام از طریق پیوند زیر🔻 https://www.tabyinmanzome.ir/courses/light 💢مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری @t_manzome_f_r
▫️این عمری که شما دارید مصرف می‌کنید، این گوهر گران بهایی که روز و شب دارید آن را فرسوده‌تر و فرسوده‌تر می‌کنید، فقط یک چیز هست که ممکن است به جای آن بیَرزد -این چیزی که در مقابل آن می‌دهید و آن را می‌گیرید که سرتان کلاه نرفته باشد- و آن، بهشت است. اگر یک جایی دیدی که با دادن این جان و این عمر، می‌شود بهشت را گرفت، بدهی؛ و الا به جای دیگر ندهی؛ حیف است، این قیمت تو است. (علیه‌السلام) @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
▫️توصیه‌هایی به دانشجویان • پرهیز از انفعال و نااُمیدی به وسیله تقوا و مراقبت دائمی ۱۴۰۱/۲/۶ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا اباعبدالله • برام دیدار تو آخرین تسکینِ... @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
ما در جبهه‌های جنگ هم جوان‌های خودمان را می‌دیدیم که به مدد غیبی و به توجه و نظر لطف ولی‌عصر (ارواحنافداه) اعتقاد داشتند و از همان اعتقاد و از همان قوت قلب هم استفاده می‌کردند و توانایی مضاعف پیدا می‌کردند و پیش می‌رفتند. البته اعتقاد به کمک غیبی اگر معنایش این است که انسان بیکار بماند، درها را ببندد و منتظر باشد که از غیب کمک بشود، بداند که از غیب هم کمکی نخواهد شد؛ «و ما جعله الله الّا بشری لکم و لتطمئنّ قلوبکم به». کمک غیبی در میدان جنگ، در میدان چالش‌های سیاسی و در ایستادگی ملت‌هاست که به سراغ انسان می‌آید. اگر بایستید، کمک غیبی هم هست. ۱۳۸۴/۰۶/۲۹ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
دورۀ آموزشیِ چراغ (مهارت‌های جهادِ تبیین در چهارچوب تفکّر رهبر انقلاب اسلامی) ▫️رهبر انقلاب: مثل یک «چراغ»، پیرامونِ خودتان را روشن کنید و در میدانِ جهاد تبیین و روایت وارد بشوید. موضوعات🔻 [1]. زمینه‌های صدور فرمانِ جهاد تبیین و نقاط هدف جریان انقلاب (ضرورت‌شناسی) [2]. تبیین را از کجا شروع کنیم؟ (اولویت‌شناسی) [3]. چالش‌های تبیینیِ انقلابی‌ها چه هستند؟ (آسیب‌شناسی) [4]. شگردهای ضدّتبیینیِ غیرانقلابی‌ها چگونه است؟ (دشمن‌شناسی) [5]. چگونه باید تبیین کرد؟ (قاعده‌شناسی) [6]. چگونه تبیین به جذب حداکثری می‌انجامد؟ (اثرشناسی) [7]. تبیین هوشمندانه چیست؟ (فرصت‌شناسی) [8]. استدلال‌پردازی در تبیین چگونه است؟ (منطق‌شناسی) ▫️اساتید دوره، آقایان🔻 سعید صلح میرزایی محمد علی رنجبر اسماعیل فخریان مهدی جمشیدی کمیل خجسته مهران کریمی 🔸این دوره بصورت مجازی و برخط برگزار می‌گردد. ▫️ثبت‌نام از طریق پیوند زیر🔻 https://www.tabyinmanzome.ir/courses/light 🔹پایان مهلت ثبت‌نام: ۱۹ اردیبهشت‌ماه @t_manzome_f_r 💢مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
「• فایل سخن‌نگاشت مهدویت •」 • ایک غلط تصور یه ہے که دنیا ظلم و جور سے پر ہو جائے تاکه منجی عالم بشریت آجائے... @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
در این کانال بهترین تحلیل‌ها و تبیین‌ها را ببینید. این کانال وابسته به مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری می‌باشد. 🔻 https://eitaa.com/tabyin_tahlil_ejtehad
▫️به قول یکی از مراجع عظیمِ تقلید گذشته (رحمةالله‌علیه)، معظَم دین را سیاسات تشکیل می‌دهد. احکام حکومت، مقررات مربوط به حاکم، وظایف حاکم در مقابل مردم، وظایف مردم در مقابل حاکم، قضاوت درباره‌ی این‌که چگونه انسانی می‌تواند حاکم باشد و صلاحیت این منصب را دارد و چگونه انسانی این صلاحیت را ندارد، این‌ها همه مسائل فقه اسلام است. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
بِسمِ اللّٰهِ الرَّحمٰنِ الرَّحیم 🔖موضوعاتی که در هفته جاری، در سه کانال ، و بصورت هماهنگ بارگزاری می‌شود. 🔻 🗓شنبه ۱۴۰۱/۲/۱۷ 🔹 ورود جناب مسلم‌بن‌عقیل به کوفه(۶۰ه‌ق) ♦️ خواص و عوام جامعه 🗓یکشنبه ۱۴۰۱/۲/۱۸ ♦️ مردمی‌بودن مسئولان 🗓دوشنبه ۱۴۰۱/۲/۱۹ ♦️ هویت‌زدایی و آرمان زداییِ دشمن 🗓سه‌شنبه ۱۴۰۱/۲/۲۰ ♦️ دانشگاه اسلامی 🗓چهارشنبه ۱۴۰۱/۲/۲۱ ♦️ جریان‌سازی و گفتمان‌سازی 🗓پنجشنبه ۱۴۰۱/۲/۲۲ ♦️ مجلس عصاره فضایل ملت 🗓جمعه ۱۴۰۱/۲/۲۳ ♦️ تهاجم فرهنگی @khamenei_voice کانال @video_khamenei کانال @stiker_tabyin کانال @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
♦️سلسله جلسات جمع‌بندی و پاسخ به سوالات کتاب دغدغه‌های فرهنگی ویژه فراگیران دوره آموزشی منظومه فکری رهبری 🔹جلسه دوم 🔸مدرس:حجت الاسلام والمسلمین فخریان 🔹زمان: شنبه ۱۷ اردیبهشت، ساعت ۱۷ 🔸لینک ورود به جلسه در گروه‌های مطالعاتی ارسال شده است. @t_manzome_f_r [واحد آموزش مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری]
اهل مبارزه هستی؟.mp3
6.27M
🎙 اهل مبارزه هستی؟ @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومه فکری رهبری
دورۀ آموزشیِ چراغ (مهارت‌های جهادِ تبیین در چهارچوب تفکّر رهبر انقلاب اسلامی) ▫️رهبر انقلاب: مثل یک «چراغ»، پیرامونِ خودتان را روشن کنید و در میدانِ جهاد تبیین و روایت وارد بشوید. موضوعات🔻 [1]. زمینه‌های صدور فرمانِ جهاد تبیین و نقاط هدف جریان انقلاب (ضرورت‌شناسی) [2]. تبیین را از کجا شروع کنیم؟ (اولویت‌شناسی) [3]. چالش‌های تبیینیِ انقلابی‌ها چه هستند؟ (آسیب‌شناسی) [4]. شگردهای ضدّتبیینیِ غیرانقلابی‌ها چگونه است؟ (دشمن‌شناسی) [5]. چگونه باید تبیین کرد؟ (قاعده‌شناسی) [6]. چگونه تبیین به جذب حداکثری می‌انجامد؟ (اثرشناسی) [7]. تبیین هوشمندانه چیست؟ (فرصت‌شناسی) [8]. استدلال‌پردازی در تبیین چگونه است؟ (منطق‌شناسی) ▫️اساتید دوره، آقایان🔻 سعید صلح میرزایی محمد علی رنجبر اسماعیل فخریان مهدی جمشیدی کمیل خجسته مهران کریمی 🔸این دوره بصورت مجازی و برخط برگزار می‌گردد. ▫️ثبت‌نام از طریق پیوند زیر🔻 https://www.tabyinmanzome.ir/courses/light 🔹پایان مهلت ثبت‌نام: ۱۹ اردیبهشت‌ماه @t_manzome_f_r 💢مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
▫️تداوم روحیه‌ی انقلابی‌گری در دوران سازندگیِ پس از انقلاب، مهم‌ترین و تعیین کننده‌تر از دوران براندازی نظم پیش از انقلابی است‌. محوری‌ترین عنصر برای این سازندگی، "عقلانیت" است که در نقطه‌ی مقابل "محافظه‌کاری" قرار دارد. محافظه‌کاران همواره طرف‌دار وضع موجودند و از تحول می‌گریزند. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری