نیازمندیهای تحقق جهاد تبیین.mp3
12.58M
🔊#صوت_مهم
#موضوع: نیازمندیهای تحقق جهاد تبیین
🎙حجةالاسلاموالمسلمین فخریان
۱۴۰۱/۰۳/۰۶
تو را بهخدا شما بنشینید و در مورد «جهاد تبیین» فکر کنید. منظورم این است که به این بیاندیشید که در آیندۀ نزدیک و دور «تبیینیها» به چه آفات و آسیبهایی دچار خواهند شد؟ «تبیینیها» چه نیازمندیهایی دارند؟ چه «مهارتهایی» را بایستی کسب کنند؟ مرکز تولید محتوای غنیّ و عمیق برای «جهادِ تبیین» کجاست؟ چه کنیم که تبیین «سالم» بماند؟ بدانید ««تبیینبانی» به عهدهی شماست...
#جهاد_تبیین
#تبیینبانی
@fakhrian_ir
@t_manzome_f_r
[مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
تبیین منظومۀ فکری رهبری
🔊#صوت_مهم #موضوع: نیازمندیهای تحقق جهاد تبیین 🎙حجةالاسلاموالمسلمین فخریان ۱۴۰۱/۰۳/۰۶ تو را
#اصلاحیه
تاکنون دوجلسۀ هماندیشی پیرامون «جهاد تبیین» در قم با سخنرانی حجةالاسلاموالمسلمین فخریان برگزار شده است. موضوع جلسۀ اول «راهکارهای تحقق جهاد تبیین» و موضوع جلسۀ دوم «نیازمندیهای تحقق جهاد تبیین» بوده که به اشتباه، صوت جلسۀ دوم نیز با عنوان «راهکارهای تحقق جهاد تبیین» منتشر شد و اکنون بدینوسیله اصلاح میشود.
تبیین منظومۀ فکری رهبری
دوره آموزشی_مهارتی #چراغ #جلسه_هفتم 🔸موضوع: تبیین هوشمندانه چیست؟ 🔹مدرّس: کمیل خجسته 🔸چهارشنبه ۱۱
بسم الله الرحمن الرحیم
#گزارش_مشروح | #جهاد_تبیین
💡هفتمین جلسه دوره آموزشی چراغ
• تاریخ: چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
• مدرس: دکتر کمیل خجسته
• موضوع: تبیین هوشمندانه چیست؟
_______________
🏷 جهاد یک خط نبرد است؛ در جهاد، ما برای یک نقطه نبرد که آن نقطه، نبردِ با دشمن است مبارزه میکنیم و نگاهِ مبتنی بر جهاد، قائل به وجود حق و باطل است و در ضلع مقابل این جهاد، شیطان لئیم است.
در دستهبندی کنشهای استراتژیک، در ضلع مقابل جریانِحق، به چهار کنش کلان میرسیم:
▪︎تهدید
▪︎اغوا / زینتدادن
▪︎فریب
▪︎نااُمیدسازی
این شیطان، امروز امکان و توان تهدیدسازیاش گرفته شده و از بین رفته است. پس به ناچار به نااُمیدسازی و فریب و اغوا روی آورده.
⛔️ استراتژی دشمن جداسازی مردم از انقلاب اسلامی است.
دشمن به استعماری سبز روی آورده:
آنها برای استعمار سبز دو کار کردند🔻
1⃣ تحریم که موجب فروپاشی اقتصادی شود.
2⃣ استفاده از زیرساختهای فناوری که بتوانند با مردم مرتبط شوند.
🔅ما مکلّف به انجام یک وظیفه و عملیات هستیم. خداوند به ما امکان جهاد را داده است و حق جهاد این است که در قدم اول دشمن را درست بشناسیم.
• چهار عنصر دشمن شناسی:
1⃣ آگاهی از دانش دشمن
2⃣آگاهی از ابزار و امکاناتش
3⃣ عمق خواستۀ او
4⃣ انگیزۀ او
لذا در سال ۱۴۰۱ ما با دشمنی روبرو هستیم که🔻
° ابزار تهدید را ندارد اما با ذهن و روان مردم کار دارد و از تجهیزات مدل جدید استفاده میکند. (استراتژی استعمار سبز)
° ما در این محیط جدید با انبوه مخاطب روبرو نیستیم، با شبکه روبرو هستیم. محیط زیست و ذهن افراد دچار تغییر شده، مدل تبیین هم عوض شده است. در واقع مردم ایران امروز عمده زیستشان در روی سه سکوی، واتساپ، تلگرام و اینستاگرام است.
☆ لذا اگر فکر کنیم ما با پیامرسان طرف هستیم اشتباه کردیم. سختافزارها و نرمفزارهای جهاد تبیین نیز باید تغییر کند. الان محیط زیست جدیدی است که مردم دائم از آن استفاده میکنند در حالیکه در آن محیط، هم دشمن هست و هم دشمن مالک آن است.
☆ استعمارسبز اینگونه است که شما را در آن محیط همراه میکند، سرویس و خدمات میدهد درحالیکه نمیدانید در حالِ ایجادِ چه منابعی هستید و سود او را بیشتر میکنید، نیازتان به او بیشتر میشود، وابستهتر میشوید و در این زمان به این راحتی نمیتوانید از او جدا شوید و اگر به عنوان حاکم بخواهید در مقابل استعمار بایستید خود مردم در مقابل شما میایستند.
ما باید این خدمت را ایجاد کنیم و مردم را از این محیط استعمار سبز جدا کنیم، یا وابستگیشان را به این محیط کم کنیم.
♦️من به عنوان یک استاد یا یک دانشجو چه کاری میتوانم انجام دهم؟
راه حل🔻
❇️ ایجاد مطالبه و همراهسازی که زیرساختهای اصلی زیست مجازی مردم ساخته بشود.
در اینجا در حوزه سختافزار و نرمافزار ما باید مطالبهگر و آگاهی دهنده باشیم.
👈 راه اندازی ایجاد مطالبه از مسئولین
❇️ ما در حالِ بازیِ شطرنج سه نفره هستیم، علاوه بر بیان باید احساس مردم را درگیر کنیم.
* جهتِ انجامِ توجیهسازی و آگاهی بخشی
میبایست راجع به موضوع اطلاعات کسب کرده، در واقع نسبت به موضوع، دانش و داده داشته باشیم.
* عصر بمباران اطلاعاتی که مردم دائماً بمباران اطلاعاتی میشوند، با تکنیکهای جدید انتقال پیام و معنا روبرو هستیم و در این عصر کسانی برندهاند و شنیده میشوند که ویرایشگر اطلاعات باشند.
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه
▫️رهبر انقلاب اسلامی: تلاش برای افزایش نسل، و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروریترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است.
🔻سلسله جلسات «تبیین مباحث جمعیتی»
#جلسۀ_دوم
🔸با موضوع: هستیشناسیِ جنین و چالشهای سقط و قتل آن
🔹توسط استاد: حجةالاسلاموالمسلمین مزروعی
زمان: دوشنبه ۱۶خردادماه، ساعت ۱۷
📌این جلسات بهصورت زنده و در اسکایروم برگزار میگردد و شرکت برای عموم آزاد است.
▫️لینک ورود🔻
https://www.skyroom.online/ch/tmfr/tahlil
با گزینۀ #میهمان وارد شوید🔺
#نشر_حداکثری
@t_manzome_f_r
[مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
نطفۀ انقلاب ما با این سه عنصر بسته شد...
#قیام_پانزده_خرداد
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
#عکسنوشت
چند «عکسنوشت» از سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت سیوسومین سالگرد ارتحال امام خمینی(رحمةاللهعلیه)
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
▫️زن، بخش زیبای آفرینش بشر است. این بخش زیبا به طور طبیعی با اندکی در پرده بودن همراه است، این خاصیت این بخش زیبا و لطیف وجود انسانی است. این پرده را دریدن و آنچه را که باید با نظم و قانون پیگیری شود، بیقانون و بینظم در جامعه رواج دادن، بزرگترین خیانتی است که در درجه اول به زن و در درجه بعد به همه بشریت شده است. عظمت زن آن است که بتواند حجب و حیا و عفاف زنانه را که خدا در جبلّت زن به ودیعه نهاده است، حفظ کند و آن را با عزّت مؤمنانه و احساس تکلیف و وظیفه بیامیزد.
#کتاب_زن_و_خانواده
#سیر_مطالعاتی
#منظومه_فکری
#جهاد_تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه #جلسات_تدریس #ششمین_دوره_آموزشی_منظومه_فکری_رهبری 🌴دومین جلسه تدریس #مباحث "معاد وانس
بسم الله الرحمن الرحیم
#گزارش_مشروح
• دومین جلسه از سلسله جلسات مباحث معاد و انسان شناسی(ویژه فراگیران ششمین دوره آموزشی منظومه فکری رهبری)
• مدرس: حجةالاسلام فخریان
• تاریخ: ۱۱خرداد ۱۴۰۱
__________
☑️مراتب نفس، از پایینترین مرتبه، قوای سامعه، باصره، لامسه، شامه، ذائقه، شهویه و غضبیه است که حواسّ ظاهره نامیده میشود؛ زیرا ابزار این قوا در ظاهر بدن دیده میشود.
☑️قوۀ دوم: قوه خیال که بالاتر از قوای سبعه است کارش صورتگری و تصویرسازی است که برای این کار نیاز به محتوا دارد. یکی از جاهایی که محتوا میگیرد، قوای سبعه هستند.
◇ یکی از اسامی روز قیامت یومالجمع است.
آن جایی که همه در آن جمع هستند. یکی از مظاهر یومالجمع «نفس» ماست. یک یومالجمع روز قیامت است و یک یومالجمع خود انسان.
یومالجمع بودنِ انسان یعنی همه کارهایی که انسان کرده (دیده، گفته، شنیده، بوییده، لمس کرده، لذت برده) همه در انسان جمع است ⬅️ پس خودِ انسان قیامت خودش است.
گفتیم که کارِ قوۀ خیال تصویرسازی است، به عنوان مثال:
⁉️چرا بعضی از انسانها عاشق شهادت هستند؟
چون از محتوای معرفتی که کسب کردهاند تصویر زیبایی از شهادت برای خود ساختهاند.
این تصویر لذتبخش را قوۀ خیال میسازد.
تصویرگری قوۀ خیال در سعادت وشقاوت انسان، سهم زیادی دارد.
🔧همۀ اختراعات بشر وطراحیهای عالم به عهده قوۀ خیال است وبزرگترین طراحان عالم، قوۀ خیال فعال و مدیریت شدهای دارند.
☑️قوۀ سوم: قوۀ واهمه است. کارش فهم و درک امور جزئی است که صورت و شکل و قیافه و رنگ و بو ندارد(ازجنس معنا) را درک میکند (مثل محبت به پدر ومادر ) ولی معنی کلی محبت را درک نمیکند علاقه به همسر را قوه واهمه درک میکند
عشق ومحبت را قوه واهمه میدهد به قوه خیال
▫️پس قوه خیال هم از پایین مدرکات قوای سبعه را میگیرد، هم از بالا مدرکات قوه واهمه را میگیرد و بعد صورتسازی میکند.
▫️مثلا عشق به همسر، به قوه خیال میرود صورتگری میشود منجر به خریدن گل میشود
این گل خریدن کار قوه خیال است
▫️انسان محبت به خدا را درک میکند، قوه خیالش صورتگری میکند، که مثلا در نماز درست لباس بپوشد و حضور قلب در نماز داشته باشد.
▫️انسانهای متوسط از لحاظ قدرت نفسانی،
بیشترین اثرپذیری قوۀ خیالشان از قوۀ باصره است
▫️با دیدن یک تصویر کثیف، قوه خیال مرتب تصویرسازی کثیف میکند.
♦️مدیریت قوه خیال امکانپذیر و لکن سخت و دشوار است.
بهترین مدل مدیریتِ قوۀ خیال پیشگیری است، نه درمان.
☑️قوۀ چهارم: قوۀ عاقله معانی کلی را درک میکند مثل مطلق محبت و عشق و تنفر
قوای نفس به ترتیب از بالا🔻
قوۀ عاقله (عالم عقل و یا آخرت)
قوۀ واهمه
قوۀ خیال (عالم ذر یا برزخ )
قوای ظاهره
⁉️انسان از کجا آمده؟
از عالم عقل پایین آمده وارد عالم ذر شده و بعد الان در عالم دنیا هست.
به کجا میرود؟ انسان از عالم دنیا به عالم برزخ می رود(همان عالم ذر) و از عالم برزخ به عالم آخرت (یاهمان عقل) میرود.
🔆پس ما انسانها دو قوس را طی میکنیم
قوس نزول و قوس صعود (انالله واناالیه راجعون).
▫️سه عالم داریم و راه ارتباط ما با این سه عالم از طریق سه قوۀ است.
اسامی دیگر عالم برزخ، عالم خیال و عالم مثال است.
انسان فقط مالک حقیقی آن چیزهایی است که باخود او هستند و میتواند با خود ببرد.
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
📝 چاپ و انتشار یادداشتهای برخی از فراگیران محترم سطح۲ مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری در هفتهنامه ۹ دی
▫️خانم زهرا حاجیحسنی
▫️خانم ریحانه جعفری
▫️خانم بهاره منافوند
▫️خانم راضیه شعبان
▫️خانم مریم عفتی
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه
#جلسات_تدریس
#ششمین_دوره_آموزشی_منظومه_فکری_رهبری
چهارمین جلسۀ تدریس مباحث «معاد وانسان شناسی»
🔸مدرس محترم: حجةالاسلاموالمسلمین فخریان
🔹زمان: دوشنبه ۱۶ خرداد، ساعت ۱۶
پ.ن۱: حضور فراگیران محترم ششمین دوره آموزشی در این جلسه لازم است.
پ.ن۲: این جلسه به صورت مجازی و در سامانه آموزش الکترونیکی مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری برگزار میگردد.
پ.ن۳: فراگیران محترم با نام کاربری و رمز ورود وارد جلسه شوند.
پ.ن۴: اتاق جلسه قبل از ساعت ۱۶ باز میشود.
[واحد آموزش مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه
▫️رهبر انقلاب اسلامی: تلاش برای افزایش نسل، و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروریترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است.
🔻سلسله جلسات «تبیین مباحث جمعیتی»
#جلسۀ_دوم
🔸با موضوع: هستیشناسیِ جنین و چالشهای سقط و قتل آن
🔹توسط استاد: حجةالاسلاموالمسلمین مزروعی
زمان: دوشنبه ۱۶خردادماه، ساعت ۱۷
📌این جلسات بهصورت زنده و در اسکایروم برگزار میگردد و شرکت برای عموم آزاد است.
▫️لینک ورود🔻
https://www.skyroom.online/ch/tmfr/tahlil
با گزینۀ #میهمان وارد شوید🔺
#نشر_حداکثری
@t_manzome_f_r
[مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
تحلیل بیانات رهبر انقلاب در سیوسومین سالگرد رحلت امام.mp3
19.08M
#صوت_کامل
▫️تحلیل بیانات مهم و راهبردی رهبر انقلاب اسلامی در بزرگداشتِ سیوسومین سالگرد ارتحال امام خمینی
🎙حجةالاسلام والمسلمین فخریان
۱۴۰۱/۰۳/۱۵
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#صوت_کامل ▫️تحلیل بیانات مهم و راهبردی رهبر انقلاب اسلامی در بزرگداشتِ سیوسومین سالگرد ارتحال اما
بسم الله الرحمن الرحیم
#گزارش_مشروح
🔰تحلیل بیانات مهم و راهبردی رهبر انقلاب در بزرگداشت سیوسومین سالگرد ارتحال امام خمینی «رحمةاللهعلیه»
👤توسط: حجهالاسلام والمسلمین استاد فخریان
📆تاریخ: چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
____________
امام بزرگوار روح جمهوری اسلامی بود. مکتب امام روح جمهوری اسلامیست.
جمهوری اسلامی منهای مکتبِ امام، همان جسم بیروح است.
❌ نسل جوان ما، امام عزیز را به درستی نمیشناسد.
نسلی که از امامش، روح انقلابش چیزی نداند، نمیتوان از او انتظار داشت بر اساس مکتب امام عمل کند.
🔸ما باید نهضت معرفی شخصیت و مکتب امام را در کشور راه بیندازیم.
💥ما در جهاد تبیین و گام دوم انقلاب، باید مکتب امام را معرفی کنیم.
باید با معرفی مکتب امام و تبیین شخصیتِ امام، هویّتزایی کنیم.
🔺برای معرفی مکتب و شخصیت امام، بهترین منبع خود حضرت آقاست.
ما امام و مکتبش را برای حفظ انقلاب و نظام و ادارۀ کشور میخواهیم.
🔹ادارۀ بهینه مدیریت کشور توسط نرمافزاری به نام مکتب امام اتفاق میافتد که این نرمافزار هم کمک کننده است، هم شتاب دهنده، هم تحولآفرین و هم مطمئن و جامع.
▫️مدیریت آیندۀ کشور باید بهینه، با سرعت و جهادی باشد و برای این کار نیاز به مکتب امام داریم.
🔺لزوم شکلگیری نهضت معرفی شخصیت ومکتب امام
❇️ یکی از شئون امامت، نشان دادن میدان مبارزه است و امام همین کار را کرد.
بیت الغزل خصوصیات شخص امام این بود که امام بین حماسه و عرفان جمع کرد.
💫 تربیتشدگان مکتب امام، کسانی هستند که حماسه وعرفان، عدالت و معنویت، شجاعت و معنویت، معنویت و عقلانیت، عقلانیت و شجاعت را با هم دارند.
🌹 امام هرگز مأیوس نشد، علّت عمده هم این بود که امام میگفت من به وظیفهام عمل میکنم.
😞 عمده کسانی که ناامید میشوند کسانی هستند که آرمانگرا هستند و واقعیتها را نمیبینند و نتیجهگر ونتیجهمحور هستند.
مبارزه، کُنه و سرّ انقلابیگری است.
لبّ اللباب مکتب امام، قیام لِله و جهاد (اکبر، کبیر و اصغر) و مبارزه است.
ما زمانی میتوانیم انتظار داشته باشیم نسل آینده، انقلابی باشد که با مکتب امام آشنا باشند.
💪🏻 مکتب امام آدم را اهل قیام، مبارزه و جهاد بارمیآورد.
زیربنای مکتب امام قیامِ لِله و به تعبیر رهبر انقلاب نقطه ثقل مکتب حاج قاسم، صدق و اخلاص است.
جمع بین این دو 🔻
صادقانه و خالصانه برای خدا قیام کنید= شاگرد مکتب امام و حاج قاسم
🏷هدف از قیاملِله این سه هدف است:
🔸 اقامۀ حق
🔸 اقامۀ قسط و عدل
🔸 ترویج معنویت
الان میدان جهاد ما، جهاد تبیین است.
ما در جهاد تبیین به دنبال🔽
🔅 اقامهحق، اقامه قسط و عدل و ترویج معنویت هستیم.
ما باید جوری تبیین کنیم که منجر به اقامۀ حق، اقامۀ قسط و عدل و ترویج معنویت و گسترش اخلاق شود.
✌️🏻امام: کارنامه شما در گرو تلاش و مجاهدت شماست.
موقعیتهای انسانها و جامعه و پیشرفت در یک جامعه در گرو تلاش خستگیناپذیر مردم آن جامعه است.
تحلیل رهبر انقلاب این است که مردم پرشورتر باشعورتر از اول انقلاب، پای آرمانها ایستادهاند. مردم در این ۴۳ سال دیندار تر شدهاند چون دین یعنی حرکت در مسیر اسلام و در مسیر آرمانشهر توحیدی.
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
▫️هیئت اصحابالحسین(علیهالسلام) برگزار میکند
سلسله جلساتِ تبیینِ «هویّتزایی و هویّتزدایی»
🔹باسخنرانی: حجةالاسلاموالمسلمین فخریان
🔸و مداحی: حاج علی فخری
🔻زمان: چهارشنبه ۱۸ خردادماه، از نماز مغرب و عشا
🔻مکان:
مسیر اول: قم، خیابان ایستگاه راهآهن، کوچه۱۰، فرعی ۱۹، حسینیه شهید آیتالله مؤیدی قمی
مسیر دوم: قم، روبروی صحن جوادالائمه، انتهای کوچه آبشار، خیابان بوعلی سینا، کوچه ۱۹، حسینیه شهید آیتالله مؤیدی قمی
#اجتماع_اصحاب_حق
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
هیئت اصحابالحسین"علیهالسلام" _ قم
#توصیهها
توصیههای رهبر انقلاب به فعالانِ انقلابی، اجتماعی و سیاسی
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
▫️ سه جریان معارض از روز اوّل انقلاب در مقابلهی با انقلاب اسلامی و حرکت امام بزرگوارمان پیدا شدند: یك جریان، جریان بهاصطلاح لیبرالِ متمایل به غرب و آمریکا و دلبستهی آمریکا و غرب بودند؛ یك جریان، کمونیستهای اسلحه به دستی بودند که از هیچ چیز ابا نداشتند و پرهیز نمیکردند؛ یك جریان دیگر، منافقینی بودند با ظاهر اسلامی و باطن خُبث کفر و بیهویّت که حتّی حاضر شدند بروند زیر پرچم صدّام بدنام سینه بزنند و آنجا بِایستند و [از او] استفاده کنند.
#کتاب_دشمن_شناسی
#سیر_مطالعاتی
#منظومه_فکری
#جهاد_تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
🔹سیامین جلسۀ دورۀ آموزشی سطح۲
▫️با موضوع: فرهنگ در اندیشۀ آیتالله خامنهای
🔸توسط استاد دکتر مهدی جمشیدی
▫️زمان: سهشنبه ۱۷ خرداد، ساعت ١۶
این جلسات ویژۀ فراگیران سطح۲ میباشد.
📌جلسه تدریس، در سامانه آموزش الکترونیکی مجموعه تبیین (lms) انجام میشود.
@t_manzome_f_r
[واحد آموزش مجموعۀ تبیین منظومه فکری رهبری]